Chtel bych se zeptat jake ma vyhody a nevyhody hlinikovy(ALU) ram kola?
Chtel bych se zeptat jake ma vyhody a nevyhody hlinikovy(ALU) ram kola?
vyhody:tuhy, lehky, levny nevyhody: malo pohodlny, material starne- horsi vlastnosti
ale treba yeti a GT delaj ramy z hliniku udajne pohodlnejsi nez konkurence.......u GT k tomu slouzi zpusob napojeni vzper zadni vidlice na ramovy trojuhlenik a yeti k tomu pouziva ohnutou zadni vidlici…prej se chovanim blizi titanu…tak nevim ale je docela drahy
ale tezko rict porad je to pevny kolo – jen trochu lepe pohlcujici vibrace, nejvic „odpuzeny“ bude Mrazek bez carky nad „a“
Nejenom Yeti a GT.Treba takovej hlinikovej Mrazek je pohodlnejsi nez 90% CrMo ramu.Pritom jede solidne a nekrouti se do zaberu.Ale to je taky asi jedinej Al ram,kterej bych znovu koupil na jezdeni.
teď ko má tu prohnutou zadní stavbu i lapierre, ne?
Já si myslím, že největší výhodou typického hliníkového rámu je to, že se na něj vejdou větší loga:-)
Konečně to někdo vystihl.:-) Uplnej souhlas. Alu HT je kostitřas pro masochisty. Ale když to jezdí ti závodníci a je to in, že? Tak to musí mít každý turista.
Kostitřes pro masochisty? V tom případě je pro mě ocel žvýkačka
nepoužitelná na rám.
Jezdil jsi někdy pořádně tvrdý silniční hliníkový rám na pořádně
nafoukaných tvrdých kolech s hliníkovými komponenty a tvrdým sedlem? To by
snad kostitřas mohl být. Jezdím na svém RBesu i po našich rozbitých
silnicích a jako kostitřas mi nepřipadá. Co teprve hliníkové MTB
s odpruženou vidlí a tlustýma gumama. Dyť to je jak žehlička. Nezavrhuju
ocel je to kvalitní materiál ale aspoň pro mě ji hliník daleko předčí.
Navíc pokud člověk chce fakt kvalitní ocelový rám, tak za tu cenu má
2 kvalitní hliníkové. A stejně jak u karbonu, tak i u oceli není ten
tlumící efekt zase nějak extra velký, místo oceláku už je pak daleko
lepší hliníkový full. A měknutí hliníkových rámů se týká těch
super plechovek jako např. Columbus Airplane a jemu podobní. Můj zimák je
i po 8-mi letech tvrdý jak beton. Zato můj ocelový singlspeed rezne a je
měkký jak bláto.
To myslíš ten velamos?
Jo přesně tak, jenže ten můj zimák je taky superlevný hliník a je v klidu. I levný hliník bude celkem dobrý, což se o levné oceli v žádném případě říct nedá.
O levné oceli tady nikdo nemluvil, že?
Nabízí se otázka jestli je lepší kvalitní a drahé ocelové HT nebo za stejnou cenu hliníkový full.
Jenze tvuj ocelovy singl je spis singl ze zeleza (Fe):)To je matros dobrej tak na hrebiky:)
Já jsem měl taky 2× KHS true temper a kdybych je nezlomil, tak na něm jezdím dodnes.
Doufám, že nepraslkly jen tak, když kolo stálo opřený u osvěžovny:-)))
No tak to nebylo :-) První byla patka (pak to změnili) a druhý jsem holt doskočil na hranu příkopu a rám se asi trochu „roztáhl“ za 2 týdny zašal vrzat a bylo. Pak jsem dostal Author sector, ale to už není takové pohodlí a navíc není tak obratný (dlouhá stopa) Teď mám Alu, ale full. Ale toho softaila KHS bych eště chtěl
To mně povídej. Jenže mám dojem, že s nima úplně skončli. A pak dělali už jen Alu s vlepenou zadní stavbou no nevím nevím. Jinak můj kamarád co prodává kola má ještě ocelovýho softa a nedá na něj dopustit. A že by mohl jezdit vlastně na čem by si vzpoměl.
aha,takze alu ram je v pohode ne?
Alu full je v pohodě.