Pokud mám opravdu lehké (1420g) alu výplety, má smysl je měnit za výplety karbonové (1380), když nejsem tzv. gramař?
Nejde mi o rozdíl v pohlcování vibrací alu/karbon, jde mi o základní faktory jako akcelerace, trakce, agilita.
Díky za poznatky.
Pokud mám opravdu lehké (1420g) alu výplety, má smysl je měnit za výplety karbonové (1380), když nejsem tzv. gramař?
Nejde mi o rozdíl v pohlcování vibrací alu/karbon, jde mi o základní faktory jako akcelerace, trakce, agilita.
Díky za poznatky.
Karbonové rarlfky, dráty nebo nabije? Tvar ráfku stejný? profil drátů stejný, nyple přiznané nebo vnitřní? Duše bez duše? Váhy z katalogu nebo vážené?…
Mám váhové srovnatelný vyplety…alu rafek vs karbon rafek.Karbon vyplet je o dost tužší/tvrdší…takže líp akceleruje, na nejtěžší převod chce furt víc jet až mi dojde rychlost, asi přesnější ve stopě ale taky s tou tvrdostí nedovede jet ve sjezdu tak plynule (víc se rozskace) jako pružnější/měkčí alu rafek.Drzi tvar (karbon) zatim neni nutny centrovat
Na sjezdy mám radši alu…jinak karbon:)
Taky je ohromný rozdíl jestli je to na HT a kolik jezdec váží :-)
Jezdec je chlap takže 90–96kg to je jasný :) Mít to u fs tak nastavim tlumení jinak a je to :)) tady jen vidlici takže jo..u ht určitě rozdíl.Ale dobrý to je, skvělý a supr…jen je to znát dolů no
Na současných alu je systém bezduše, dráty aero, lehký prémiový náboje. To samý bude případně platit u novýho karbonovýho setu.
Výplety by šly na HT, vážím „chlapských“ 90–93kg a mám teda opravdu rád výjezdy. Při plánování tras jako první hledám kopce směrem nahoru a terén cokoliv, co mi dovolí moje jezdecký (ne)schopnosti.
A je lepší vnitřní šířka ráfku 25 nebo 28? Rozdíl je nějakých 20g. Uvažovaný pláště 29×2,25–2,3 na všechny povrchy.
Pod 30 mm bych na nových zápletech určitě nešel. 25 mm se dnes vozí na silnici, nejmodernější gravelová kola mají vnitřek 32 mm.
Nevím proč tedy DT i Mavic dělá XC výplety na 25mm.
Jak tu někdo psal, že když přešel z 25mm na 30mm, tak měl na stejných pláštích pocit, jako když má najednou místo jedoucích pneumatik suchý zipy.
Delaji je, aby se uspokojil i ten zákazník který věří na chovadiny o suchym zipu na 30 rafku :))
Zrovna Mavic byl vždycky vývojem 10 let za zbytkem světa :))
Jednou se teda pokusil být napřed a udělat karbon dráty… A to si pár lidí pěkně rozbilo držku :D
Já mám mavic rád. Měl jsem spoustu let crossmax XL, vydržely strašně moc.
Tak jsem si koupil crossmaxy i na 29". Za 6700,–, pohoda váha, plochý dráty…
Dělají to, co dělat mají.. A jestli jsou ve vývoji pozadu(nevím, neříkám, že ne) , tak by to měl hlavně někdo říct pelotonu třeba na TdF:-)
Jako že by WT teamy měly začít jezdit Mavic?
jenže taky nejezdí náhražky z Aliexpressu na který se tady lidi skládají v hromadných objednávkách.
Já čínský karbony nevozím… Ale kdybych si musel vybrat, tak je beru všema deseti spíš než Mavicy :D
Tak je máš z Tajwanu? :)
náhražky, na které se tady lidi skládají? WTF?
Asi EiE?
EIE náhražka? Aha, ale čeho?
EiE, který vyrábí právě pro Mavic ty kola vlastní technologií, je prostě náhražka Mavicu, samozřejmě. To ví každej!
EiE to být nemůže, to se objednává přímo u výrobce z továrny. Na Ali k dostání není a skládat se na něj taky s nikým nemusíš. Navíc na Ali rozhodně nedostaneš 3letou záruku a crash replacement:)
Tvl, možná bys mohl míň psát o věcech, o kterých si toho hodně myslíš, ale víš úplný kulový. Některý Tvoje rady i postřehy jsou fakt úplnej opak reality.
Informace ráfek A materiál a hmotnost vs ráfek B materiál hmotnost je nedostatečná. Může a nemusí.
No dobrá.
Tak váha jezdce 90–93kg aktivní hmoty, kolo HT, vyhledávaný disciplíny AM/XC, preference spíš delších tras – jezdím až 180km „švihy“, nejčastěji kolem 130km a výškový metry v průměru kolem 2,5 tisíce metrů. Mám hodně rád stoupání na jakémkoliv podkladu, pokud to ještě dovolí moje amatérský schopnosti. Paradoxně, na hubu jsem si nejčastěji dal právě na těch výjezdech.
Z kopce fajn, ale nijak extra se v tom nevyžívám, je to prostě součást jízdy. To už mě víc baví i rovina, když se to trochu vlní nahoru dolů a sedí na to strojový tempo/kadence. Vidle 100mm, profi bikefiting vyřešenej.
Současný ráfky mají 20mm, a když se chystám na měkčí podklad a ufouknu, za ty roky ježdění už jsem chytil (trošičku) cit a cítím, jak se ty 29×2,25 v oblouku neposedně vlní. Proto taky k té výměně řeším ještě šířku 25 nebo 28mm.
běž do i30 (28) to pohodlí za to stojí
Tak ještě barvu samolepek ta taky pomůže… Dozvíme se co to je za tajný výplety co teď máte a co máte vyhlédnutý ? Protože přirovnáváte výplet A proti B.
Info o profi fittingu posedu e zbytečný.
Určitě 28, když máš na výběr.
A co za kola máš vlastně v hledáčku?
Vybírám ráfky na Zápletech.cz a něco mají na Biquest.eu. Náboje budu dodávat DT 240Exp, dráty Aero, niple elox Alu.
Exp bych se vyhnul.
Úzké ráfky a alu niple taky nebrat. Za mě úplně špatný výběr komponent, vybíral bych vše naopak (klasiku DT240, 30+ mm ráfek a mosaz niple.
Jj, vzal bych rozhodně už nové DEG.
Co zvažuješ za ráfky?
Spíš ne, než jo.
Karbon je při podobný váze tužší, odolnější a často i širší. Všechno výhody. Jediná nevýhoda je vyšší cena.
Pokud už ale ty lehký hliníkový kola máš, tak zas nečekej, že by výměna za karbon přinesla nějaký měřitelný efekty typu x km/h na průměrný rychlosti. To je spíš na úrovni statistický chyby. Pocitově si všimneš rozdílu když přesedneš, že má kolo trochu ostřejší reakce a v terénu líp drží stopu, ale to si po 2 vyjížďkách zvykneš.
U mě je zásadní argument pro karbony ten, že to prasím, a hliníkový ráfky mi moc dlouho nevydrží. Karbon si nechá naložit o kus víc, než praskne.
Jsem jediný, kdo si při přečtení nadpisu myslel, že se tady budou řešit špice a ne ráfky? Což by mě právě zajímalo a považoval bych to v dnešní době za užitečnější..
Hlavně pokud chtěl řešit rozdil . Stále nevíme co konkrétního má teď a za co konkrétní to chce vyměnit. Trochu je v tom mlha nevo spíš mlží on.
Leze to z něj jak z chlupaté deky :D Ještě pár dní a možná to vysype…