Alu výplet vs karbon výplet (stejná váha) - smysl výměny

36 nepřečtených
  • Fofrník

    Pokud mám opravdu lehké (1420g) alu výplety, má smysl je měnit za výplety karbonové (1380), když nejsem tzv. gramař?

    Nejde mi o rozdíl v pohlcování vibrací alu/karbon, jde mi o základní faktory jako akcelerace, trakce, agilita.

    Díky za poznatky.

    0 0
    • Vrci  

      Karbonové rarlfky, dráty nebo nabije? Tvar ráfku stejný? profil drátů stejný, nyple přiznané nebo vnitřní? Duše bez duše? Váhy z katalogu nebo vážené?…

      2 1
    • TK75  

      Mám váhové srovnatelný vyplety…alu rafek vs karbon rafek.Karbon vyplet je o dost tužší/tvrdší…takže líp akceleruje, na nejtěžší převod chce furt víc jet až mi dojde rychlost, asi přesnější ve stopě ale taky s tou tvrdostí nedovede jet ve sjezdu tak plynule (víc se rozskace) jako pružnější/měkčí alu rafek.Drzi tvar (karbon) zatim neni nutny centrovat

      Na sjezdy mám radši alu…jinak karbon:)

      3 0
      • mirorek2  

        Taky je ohromný rozdíl jestli je to na HT a kolik jezdec váží :-)

        0 0
        • TK75  

          Jezdec je chlap takže 90–96kg to je jasný :) Mít to u fs tak nastavim tlumení jinak a je to :)) tady jen vidlici takže jo..u ht určitě rozdíl.Ale dobrý to je, skvělý a supr…jen je to znát dolů no

          0 0
        • Fofrník  

          Na současných alu je systém bezduše, dráty aero, lehký prémiový náboje. To samý bude případně platit u novýho karbonovýho setu.

          Výplety by šly na HT, vážím „chlapských“ 90–93kg a mám teda opravdu rád výjezdy. Při plánování tras jako první hledám kopce směrem nahoru a terén cokoliv, co mi dovolí moje jezdecký (ne)schopnosti.

          A je lepší vnitřní šířka ráfku 25 nebo 28? Rozdíl je nějakých 20g. Uvažovaný pláště 29×2,25–2,3 na všechny povrchy.

          0 0
          • Singlespeed  

            Pod 30 mm bych na nových zápletech určitě nešel. 25 mm se dnes vozí na silnici, nejmodernější gravelová kola mají vnitřek 32 mm.

            3 0
            • enjoy  

              Nevím proč tedy DT i Mavic dělá XC výplety na 25mm.

              Jak tu někdo psal, že když přešel z 25mm na 30mm, tak měl na stejných pláštích pocit, jako když má najednou místo jedoucích pneumatik suchý zipy.

              1 1
              • TK75  

                Delaji je, aby se uspokojil i ten zákazník který věří na chovadiny o suchym zipu na 30 rafku :))

                8 1
              • JakeF  

                Zrovna Mavic byl vždycky vývojem 10 let za zbytkem světa :))

                Jednou se teda pokusil být napřed a udělat karbon dráty… A to si pár lidí pěkně rozbilo držku :D

                2 0
                • enjoy  

                  Já mám mavic rád. Měl jsem spoustu let crossmax XL, vydržely strašně moc.

                  Tak jsem si koupil crossmaxy i na 29". Za 6700,–, pohoda váha, plochý dráty…

                  Dělají to, co dělat mají.. A jestli jsou ve vývoji pozadu(nevím, neříkám, že ne) , tak by to měl hlavně někdo říct pelotonu třeba na TdF:-)

                  1 0
                  • gersa  

                    Jako že by WT teamy měly začít jezdit Mavic?

                    https://www.bikeradar.com/…ldtour-bikes

                    0 0
                    • Tomcat  

                      jenže taky nejezdí náhražky z Aliexpressu na který se tady lidi skládají v hromadných objednávkách.

                      2 3
                      • JakeF  

                        Já čínský karbony nevozím… Ale kdybych si musel vybrat, tak je beru všema deseti spíš než Mavicy :D

                        0 0
                        • ladys  

                          Tak je máš z Tajwanu? :)

                          0 0
                      • mirorek2  

                        náhražky, na které se tady lidi skládají? WTF?

                        0 0
                        • gersa  

                          Asi EiE?

                          1 0
                          • mirorek2  

                            EIE náhražka? Aha, ale čeho?

                            0 0
                            • boo-beek  

                              EiE, který vyrábí právě pro Mavic ty kola vlastní technologií, je prostě náhražka Mavicu, samozřejmě. To ví každej!

                              0 1
                          • Jan D.  

                            EiE to být nemůže, to se objednává přímo u výrobce z továrny. Na Ali k dostání není a skládat se na něj taky s nikým nemusíš. Navíc na Ali rozhodně nedostaneš 3letou záruku a crash replacement:)

                            2 0
                      • boo-beek  

                        Tvl, možná bys mohl míň psát o věcech, o kterých si toho hodně myslíš, ale víš úplný kulový. Některý Tvoje rady i postřehy jsou fakt úplnej opak reality.

                        5 0
    • Tomcat  

      Informace ráfek A materiál a hmotnost vs ráfek B materiál hmotnost je nedostatečná. Může a nemusí.

      0 0
      • Fofrník  

        No dobrá.

        Tak váha jezdce 90–93kg aktivní hmoty, kolo HT, vyhledávaný disciplíny AM/XC, preference spíš delších tras – jezdím až 180km „švihy“, nejčastěji kolem 130km a výškový metry v průměru kolem 2,5 tisíce metrů. Mám hodně rád stoupání na jakémkoliv podkladu, pokud to ještě dovolí moje amatérský schopnosti. Paradoxně, na hubu jsem si nejčastěji dal právě na těch výjezdech.

        Z kopce fajn, ale nijak extra se v tom nevyžívám, je to prostě součást jízdy. To už mě víc baví i rovina, když se to trochu vlní nahoru dolů a sedí na to strojový tempo/kadence. Vidle 100mm, profi bikefiting vyřešenej.

        Současný ráfky mají 20mm, a když se chystám na měkčí podklad a ufouknu, za ty roky ježdění už jsem chytil (trošičku) cit a cítím, jak se ty 29×2,25 v oblouku neposedně vlní. Proto taky k té výměně řeším ještě šířku 25 nebo 28mm.

        0 0
        • mirorek2  

          běž do i30 (28) to pohodlí za to stojí

          1 0
        • Tomcat  

          Tak ještě barvu samolepek ta taky pomůže… Dozvíme se co to je za tajný výplety co teď máte a co máte vyhlédnutý ? Protože přirovnáváte výplet A proti B.

          Info o profi fittingu posedu e zbytečný.

          0 0
        • Jan D.  

          Určitě 28, když máš na výběr.

          A co za kola máš vlastně v hledáčku?

          0 0
          • Fofrník  

            Vybírám ráfky na Zápletech.cz a něco mají na Biquest.eu. Náboje budu dodávat DT 240Exp, dráty Aero, niple elox Alu.

            0 0
            • novas752  

              Exp bych se vyhnul.

              0 1
              • Singlespeed  

                Úzké ráfky a alu niple taky nebrat. Za mě úplně špatný výběr komponent, vybíral bych vše naopak (klasiku DT240, 30+ mm ráfek a mosaz niple.

                2 0
              • krabica  

                Jj, vzal bych rozhodně už nové DEG.

                0 0
            • Jan D.  

              Co zvažuješ za ráfky?

              0 0
    • Azmir  

      Spíš ne, než jo.

      0 0
    • JakeF  

      Karbon je při podobný váze tužší, odolnější a často i širší. Všechno výhody. Jediná nevýhoda je vyšší cena.

      Pokud už ale ty lehký hliníkový kola máš, tak zas nečekej, že by výměna za karbon přinesla nějaký měřitelný efekty typu x km/h na průměrný rychlosti. To je spíš na úrovni statistický chyby. Pocitově si všimneš rozdílu když přesedneš, že má kolo trochu ostřejší reakce a v terénu líp drží stopu, ale to si po 2 vyjížďkách zvykneš.

      U mě je zásadní argument pro karbony ten, že to prasím, a hliníkový ráfky mi moc dlouho nevydrží. Karbon si nechá naložit o kus víc, než praskne.

      1 0
    • mxv  

      Jsem jediný, kdo si při přečtení nadpisu myslel, že se tady budou řešit špice a ne ráfky? Což by mě právě zajímalo a považoval bych to v dnešní době za užitečnější..

      0 0
      • Tomcat  

        Hlavně pokud chtěl řešit rozdil . Stále nevíme co konkrétního má teď a za co konkrétní to chce vyměnit. Trochu je v tom mlha nevo spíš mlží on.

        0 0
        • ladys  

          Leze to z něj jak z chlupaté deky :D Ještě pár dní a možná to vysype…

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce