Ahoj, prošel jsem si relevantní vlákna, ale potřeboval bych si to trochu shrnout, uvítám jakékoliv poznatky, nápady a především srovnání majitelů dvou a více vidlic z téhle kategorie.
V rámci průběžných upgradů se chystám pořídit novou vidli a v posledních týdnech se dějí zajímavé věci s cenami, které staví proti sobě tři zmíněné vidlice. Případně, pokud máte tip na jinou, tak sem s ním, bavíme se o cenovce cca 10 000 CZK / 400 EUR (Pike není za tyhle prachy úplně standardní, ale dá se občas sehnat).
Podle toho, co jsem se dočetl, všechny tři vidlice umí být při správném setupu hodně citlivé a příjemné na jízdu.
Zatím se mi zdá, že…
Pike:
- Možnosti upgradu damperu
- 1mm průměru nohou navíc (má to smysl řešit?)
- Nejlehčí
- Image hodnota (je to trapný, ale je to tak, co si budeme povídat, nicméně je to jen podpůrný bod)
- Nevyzpytatelnost (ale nevím, jestli ty děsivé věci, co se řeší okolo minulé generace, platí ještě pro Charger 2 / Debon Air), takže pravděpodobně dražší a častější „velký“ servis
- Pokud si budu chtít servisovat doma, tak dost vybavení navíc
- V dané ceně jen „hloupá“ RC verze (jsou OEM opravdu horší provedením, jak se naznačuje v některých diskuzích?)
- V limitu pouze občas z Německa, v ČR zatím bez šance
- Problémy s mechanickým zpracováním (lupání, vakly v kluzných pouzdrech atd; platí i pro aktuální verzi?)
- Jen boost, takže přeplétat nebo měnit kolo
Mattoc:
- Cena (aktuálně 7 000 CZK přímu u Progressu)
- Nejširší možnosti nastavení
- HBO a IRT tuning za rozumný peníze, oproti konkurenci pravděpodobně výrazně lepší práce s progresivitou
- Podle diskuzí na PB a MTBR v podstatě vše jednoduše servisovatelné doma, ale souvisí to i s tím druhým mínusem
- Mazání (nutné často doplňovat vazelínu mezi břity – platí i pro Mattoc 2?)
- Často se sere (podle diskuzí, platí ale i pro Mattoc 2?), ale zase se zdá, že to nejsou velké trable a většinu problémů je reálné vyřešit doma za pár desítek minut
- Diskutabilní dostupnost náhradních dílů v ČR
Vypsat to pro Auron je těžší (otázka je, jestli z TT nebo ne, dál jestli PCS nebo starou verzi):
- (pro starou verzi) servis doma se zkušenostmi ze dvou jiných SR vidlic
- (pro TT) pravděpodobně spolehlivý servis za fajn prachy v TT
- (pro starou verzi) jednoduchá technika, když se něco podělá, tak díly stojí relativně málo
- ocelová negativka (pro mě osobně plus, sice nutné „nastavit“ na váhu, ale mých 90kg bylo na SR z výroby vždy akorát, navíc nastavit a zapomenout, ale zase možnost cvakání jako na onuceho Kelyšovi…?)
- Možnost cvakání negativky (fakt je to tak zlý? :D)
- Těžší
- Nevím, jak je na tom PCS se spolehlivostí, ale servis by podle toho, co jsem našel, měl být jednodušší než u Chargeru.
Vychází mi z toho zatím Pike na posledním místě, Mattoc a Auron podle priorit. Pokud půjdu po spolehlivosti, Auron bude asi první, pokud po dosažitelné kvalitě jízdy, první bude Mattoc (a daní bude pravděpodobně mizerná spolehlivost, ale naštěstí ne za moc peněz), stejně jako při zohlednění ceny (cca 8 000 s IRT).
Jinak, naposled jsem přešel z Reby na Epicon, jednak jsem chtěl vyšší zdvih, jednak jsem s Rebou nebyl happy, Epicon předělanej na olej mi vyhovuje víc. To samé bylo při přechodu z XC30 Gold RL na Axona. v obou případěch jsem s Motion Control měl pocit, že je strašně tricky nastavit ho přesně. Je ale možný, že kdybych to rozdělal jako Suntoury, dolil / vyměnil olej, atd, tak bych byl spokojenější.
Díky ;)