AM/EN vidlice: Pike C2D DA / Mattoc 2 Pro / Auron (TT? PCS?) / ?

60 nepřečtených
  • boo-beek

    Ahoj, prošel jsem si relevantní vlákna, ale potřeboval bych si to trochu shrnout, uvítám jakékoliv poznatky, nápady a především srovnání majitelů dvou a více vidlic z téhle kategorie.

    V rámci průběžných upgradů se chystám pořídit novou vidli a v posledních týdnech se dějí zajímavé věci s cenami, které staví proti sobě tři zmíněné vidlice. Případně, pokud máte tip na jinou, tak sem s ním, bavíme se o cenovce cca 10 000 CZK / 400 EUR (Pike není za tyhle prachy úplně standardní, ale dá se občas sehnat).

    Podle toho, co jsem se dočetl, všechny tři vidlice umí být při správném setupu hodně citlivé a příjemné na jízdu.

    Zatím se mi zdá, že…

    Pike:

    • Možnosti upgradu damperu
    • 1mm průměru nohou navíc (má to smysl řešit?)
    • Nejlehčí
    • Image hodnota (je to trapný, ale je to tak, co si budeme povídat, nicméně je to jen podpůrný bod)
    • Nevyzpytatelnost (ale nevím, jestli ty děsivé věci, co se řeší okolo minulé generace, platí ještě pro Charger 2 / Debon Air), takže pravděpodobně dražší a častější „velký“ servis
    • Pokud si budu chtít servisovat doma, tak dost vybavení navíc
    • V dané ceně jen „hloupá“ RC verze (jsou OEM opravdu horší provedením, jak se naznačuje v některých diskuzích?)
    • V limitu pouze občas z Německa, v ČR zatím bez šance
    • Problémy s mechanickým zpracováním (lupání, vakly v kluzných pouzdrech atd; platí i pro aktuální verzi?)
    • Jen boost, takže přeplétat nebo měnit kolo

    Mattoc:

    • Cena (aktuálně 7 000 CZK přímu u Progressu)
    • Nejširší možnosti nastavení
    • HBO a IRT tuning za rozumný peníze, oproti konkurenci pravděpodobně výrazně lepší práce s progresivitou
    • Podle diskuzí na PB a MTBR v podstatě vše jednoduše servisovatelné doma, ale souvisí to i s tím druhým mínusem
    • Mazání (nutné často doplňovat vazelínu mezi břity – platí i pro Mattoc 2?)
    • Často se sere (podle diskuzí, platí ale i pro Mattoc 2?), ale zase se zdá, že to nejsou velké trable a většinu problémů je reálné vyřešit doma za pár desítek minut
    • Diskutabilní dostupnost náhradních dílů v ČR

    Vypsat to pro Auron je těžší (otázka je, jestli z TT nebo ne, dál jestli PCS nebo starou verzi):

    • (pro starou verzi) servis doma se zkušenostmi ze dvou jiných SR vidlic
    • (pro TT) pravděpodobně spolehlivý servis za fajn prachy v TT
    • (pro starou verzi) jednoduchá technika, když se něco podělá, tak díly stojí relativně málo
    • ocelová negativka (pro mě osobně plus, sice nutné „nastavit“ na váhu, ale mých 90kg bylo na SR z výroby vždy akorát, navíc nastavit a zapomenout, ale zase možnost cvakání jako na onuceho Kelyšovi…?)
    • Možnost cvakání negativky (fakt je to tak zlý? :D)
    • Těžší
    • Nevím, jak je na tom PCS se spolehlivostí, ale servis by podle toho, co jsem našel, měl být jednodušší než u Chargeru.

    Vychází mi z toho zatím Pike na posledním místě, Mattoc a Auron podle priorit. Pokud půjdu po spolehlivosti, Auron bude asi první, pokud po dosažitelné kvalitě jízdy, první bude Mattoc (a daní bude pravděpodobně mizerná spolehlivost, ale naštěstí ne za moc peněz), stejně jako při zohlednění ceny (cca 8 000 s IRT).

    Jinak, naposled jsem přešel z Reby na Epicon, jednak jsem chtěl vyšší zdvih, jednak jsem s Rebou nebyl happy, Epicon předělanej na olej mi vyhovuje víc. To samé bylo při přechodu z XC30 Gold RL na Axona. v obou případěch jsem s Motion Control měl pocit, že je strašně tricky nastavit ho přesně. Je ale možný, že kdybych to rozdělal jako Suntoury, dolil / vyměnil olej, atd, tak bych byl spokojenější.

    Díky ;)

    0 0
    • novas752  

      Jenom k tomu Piku: kol kde je RockShox odpružení se prodává prostě nejvíc a tak je tam.největší množství poruch i když procento je stále mizivé. Muj Pike RC 150mm 27,5" 2017 (neboost, Charger 1) má po 3000km akorát jedno dolití oleje do spodních nohou hned na novém kole a jednu rozborku a promazání (nikoliv výměnu těsnění) vzduchu a spodních nohou. Je to jednoduché, nic na tom neni a rockshox má pěkně zpracovamý servisní manuál.

      Auron a Mattoc nebývá osazovanej skoro nikdy, takže je poruch řádově méně.

      0 0
    • MlokCZ  

      Možnost cvakání negativky (fakt je to tak zlý? :D)

      Negativka cvaká pouze v případě, že je uvolněná, tzn. vidlice není v pořádku a potřebuje servis a ten to okamžitě vyřeší. Tedy to bych vůbec nebral v potaz, je to závada jako každá jiná (s jednoduchou opravou) a pokazit se může každá vidlice.

      A co se týká cvakání patrony, tak ta lehce cvakat může a nemusí (tedy spíš to nemusí být vůbec slyšet). I kdyby ano, tak je to jen decentní cvrlikání a ničemu to nevadí.

      Ocelová negativka (správná na váhu jezdce) je za mě také velké plus. Ta dělá výrazně lepší chování než všechny základní řešení vzduchu, až teď v poslední době co se začínají používat velké negativky a řešení podobná EVOL komoře u tlumiče (u RS vidlic DebonAir air spring), tak to u vzduchu se začíná chováním vyrovnávat.

      0 0
      • Goob  

        No z negativky jsem naprosto nadšen na DVO Diamond.

        0 0
      • boo-beek  

        Jasně, pružinu považuju spíš za plus, bránit se ji nijak nebudu. Nicméně, Pike zvažuju v ročníku 2018, takže DebonAir, Mattoc má podle toho, co jsem našel v diskuzích, obě komory větší, než je v kategorii běžné.

        0 0
    • THORX  

      Taky mám spadeno na Aurona 2018 PCS z TT kde mě mistr ujišťoval že cvakat nebude. Dneska jsem si objednal osobní váhu abych se mohl zvážit a sdělit TT mou přesnou váhu pro co nejlepší naladění snad.

      Mám se zvážit vč. výbavy? Typoval bych to tak na 115kg. Ale už jdu do sebe :)

      0 0
    • Nikovlas  

      Já nedávno objednával Aurona RC2-PCS z TT, bavil jsem se s panem Slancem a tvrdil, že cvakání má vyřešené, takže vidlice od něj necvaká. Tak jsem zvědavý. Měla by mi dorazit tenhle týden, ale projedu ji až na jaře – nicméně v případě cvakání to vidím na reklamaci.

      A říkal, že dodavatel už jich nemá skladem tolik, takže hrozí, že si ji objedná pár lidí a zbylí budou čekat na dodávku 2019, což se může protáhnout až do jara…

      0 0
      • MirosPikos  

        Momentálně mají na BPlumen víc jak 5ks k dodání. Těžko říct, kolik je to přesněji. Může to být 6 nebo taky 50 :)

        0 0
    • jezo  

      Já i kámoš už 4 roky jezdíme na Mattocu, já zatím žádný problém, jemu se něco rozbilo v tlumení. Vzhledem k tomu, že to bylo před dovolenou, vyřešil to výměnou celé patrony. Při té přiležitosti tam nechal dát i IRT, které posunulo funkčnost na další level. Mám srovnání jenom s Pikem, na Auronu jsem strávil všehovšudy asi 5 minut.

      plusy proti Piku:

      • citlivost, všechny Piky byly tupé, ale srovnávám starší generace, za poslední rok jsem na žádném nejel
      • nastavení i rychlé komprese
      • nastavení hydraulického dorazu – při ladění dorazu neovlivníš průběh zdvihu jako s tokenama u Piku
      • IRT – nízký tlak pro počáteční citlivost, při zanoření se přidá druhá víc nafouklá komora pro podporu ve zdvihu – funguje to fakt pěkně, teď při servisu půjde i do mojí vidlice
      • cena

      mínusy proti Piku:

      • 34 nohy, mám 90 kg, kotouč v zatáčkách cinká, v porovnání s Lyrikem, co jsem měl před tím, je měkkčí, ale nijak mě to neomezuje, nejsem velký skokan
      • občas ztratí tak cenťák zdvihu (dostane se do negativky), je potřeba vyfouknout, propumpovat a nafouknout znovu (s IRT se toto prý kámošovi omezilo)
      • ve vidlici se nevrtám, vozím do Progressu, který je však pouze v Praze
      • horší vedení brzdové hadice při můstku směřujícím dozadu – já jsem s tím ale nikdy neměl žádný problém
      • relativní ošklivost můstku vidlice směřujícího dozadu a malá bike-forum prestiž :)
      0 0
      • THORX  

        Myslíš že za to cinkání kotouče mohou doopravdy 34 nohy?

        0 0
        • jezo  

          Na starém 26 palcovém Lyriku se stejnou brzdou a kotoučem to nedělalo, taky momentálně necinká při jízdě rovně. Čili je to vidlicí, pravda, jestli 34 mm nohama nebo celkově menší tuhostí proti Lyriku, to nevím. Jak jsem psal, neomezuje mě to, vidle funguje, proto neřeším. ;)

          0 0
        • mirorek2  

          Ano na 120 kg je vidlice na 160 mm zdvihu s 34 mm nohama opravdu málo a kroutí se. Zvláště Suntoury…

          0 0
          • Atilla  

            Suntoury jsou právě jedny z nejtužších mezi 34 i 36mm

            0 0
            • mirorek2  

              Ale rozdíl tuhosti 34 vs 35/36 je propast, to myslím

              0 0
              • abel  

                pokud jsou ze stejnýho materiálu a tlouštka stěny trubky stejná, pak by to tak mělo být, ale rozdíly tam budou…

                0 0
              • TJK  

                narovinu rozdil tuhosti BOS 34 a Durolux 36 rozhodne nebyl zasadni

                0 0
                • mirorek2  

                  No čekal jsem, že se někdo ozve s Bosem :-) ten je tuhý dost, to je fakt

                  0 0
                  • suslos  

                    hodím do toho info trošku mimo to co řešíte – obecně se teď šíleně rozmohla chvála na tu novou Z1, právě díky tuhosti – údajně tužší než 36 i lyrik… právě díky těm „levnějším“, těžším spodním nohám

                    0 0
                    • mirorek2  

                      na tu jsem slyšel chválu nejen pro tuhost ale celkově, chtělo by to vyzkoušet :-)

                      0 0
                      • suslos  

                        mám v krabici teď takřka to samý, jen ve Fox verzi… chci tomu dát šanci než to případně vyměním za grip2.. na testovačce jsem byl mile překvapen

                        0 0
                    • TJK  

                      nejak mi to nestymuje kdyz to je fakticky imho 36ka s jinym mustkem aby to vypadalo jako Mz… podle me to sou realne uz nesmyslny rozdily

                      0 0
              • Georrge  

                Tak mezi 34 a 36 samozřejmě rozdíl bude, 35 bude někde mezi (trochu blíž k 36). Ale aby se nehnal za 36 vidlí a pak to nezabil špatnými koly, úzkým ráfkem a málo tuhým představcem a řidítky. Když je požadavek na pořádnou tuhost, musí se to řešit komplet.

                0 0
                • mirorek2  

                  Tak tak

                  0 0
                • Fran-tic  

                  já bych řekl, že 35 bude stejně blízko k 34 jako k 36 :)

                  0 0
                  • Georrge  

                    No z číselného pohledu je přesně mezi nimi :) ale zatímco procentuální rozdíl mezi 35 a 34 je 2,94%, tak mezi 36 a 35 je to trochu méně, 2,86%. U kvadratického momentu (určuje tuhost profilu) je to podobné, mezi 35 a 34 je nárůst o 9,65%, mezi 36 a 35 je nárůst o 9,35%. Z hlavy teď neznám hmotnosti jednotlivých vidlic, ale mám pocit, že i hmotnostně jsou 35 vidle blíže k 36, takže do nich výrobci dávají víc materiálu, než do adekvátní 34 a tím to zase trochu přiblíží k 36.

                    0 0
      • boo-beek  

        Díky moc za shrnutí, pokud to takhle vidíš po 4 letech, je to docela fajn :)

        Vozit do Progressu mi nedělá problém, pokud to nebude 4× za sezónu :D Na druhou stranu rád se naučím starat se i o jinou vidli než SR, pokud to nebudou 4 hodiny každý měsíc. Ale pokud průběžně řešíš jen reset komor vidlice, tak je to v pohodě. Jak často ji necháváš servisovat? Nepozoruješ problém se zhoršováním citlivosti s úbytkem vazelíny z gufer? Toho se bojím asi nejvíc, nechtělo by se mi rozebírat vidlici moc často jen kvůli mazání…

        0 0
        • jezo  

          Já toho zas až tolik nenajezdím (mám spoustu jiných sportů), tak 100 – 150 km týdně plus nějaká dovolená v Alpách, plus bikepark třeba 2 x za sezonu. Ale jsem těžký a Liberecké enduro traily jsou celkém poctivé. Skoro se bojím to veřejně přiznat, ale servis jednou za dvě sezony :), jinak jenom resetuju komory a mažu vnitřní nohy silikonem. V jakém je stavu mechanicky, ti budu moc říct, až ho teď v Progressu rozeberou, ale subjektivně fungoval celou sezonu dobře a když něco funguje, tak se v tom nevrtám. Citlivost mi nepřijde, že by se zhoršovala.

          0 0
          • boo-beek  

            Super, to zní dobře. Mluvil jsem dneska s Michalem Hovorkou z Progressu, ptal se ho na pár věcí, říkal, že to vysychání je realita, ale nijak bolavá, že už má vyzkoušený konkrétní mazání, který funguje spolehlivě, plus mazat po jízdě, ale to dělám běžně. Případná výměna gufer není úplně velkej trabl, ale vyloženě nutná taky ne. Pokud koupím, tak slíbil rozdělat, upravit zdvih (budu potřebovat 150), nainstalovat IRT, domazat atd. Takže do toho asi půjdu, za ty prachy je to fakt super.

            Jsem z Liberce, takže právě Ještěd bude pro tu vidlici domovským terénem :) A tam jsem mimochodem Mattoca před čase zkoušel, když jsem měl na víkend půjčenou Meridu 120 9600 (je tam Comp, ale trochu nestandardní, má to Dorado s IVA, ale jen hloupej tlumič) a dost se mi to líbilo, zatěžkávací trail z Výpřeže přes Černou horu na Srní sedlo a do Karlova byl na výbornou :)

            0 0
            • Goob  

              Tam je nějaký trail? Ha!

              0 0
              • boo-beek  

                Well, to nebylo dobré označení :) Trail tu nebylo myšleno jako udržovaná trasa pro jízdu na kole v těžším terénu, ale prostě jako stezka pro rychlejší náročné ježdění. Takže, je tam… náročné ježdění lesním terénem, cestou necestou. A zrovna tady (z Černé na Rozsochu) je to místy fakt peklo. Tak :)

                0 0
                • Goob  

                  Můžu poprosit o napíchání základních bodů do mapy? Klidně do PM? Já to z Výpřeže znám jen zpátky dolů kolem bývalé dráhy, jezdím na Fojtku na chatu a hledám nějaké zábavné ježdění jinde než v parku.

                  0 0
                  • vana.i  

                    Z Výpřeže po zelené přes Černou horu, to je klíčové, pak dál na Srní sedlo

                    0 0
                • jezo  

                  Přesně. Dokud z Ještědského endura neudělali „Ještěd bikepark enduro“, tak tam byla krásná RZ3, na které se rádi shromažďovali diváci lačnící po krvi. :)

                  0 0
                  • boo-beek  

                    Wow… Jestli se bavíme o stejný cestě (z Černý dolů, úzká cesta přes kořeny, každý 3 metry strom uprostřed, odhadem tak 17–18% klesání?), to musela bejt pecka! Mám to tam strašně rád, ale je pravda, že zrovna tenhle úsek dávám tak do první čtvrtiny, pak kolo potupně nesu :D

                    0 0
                    • vana.i  

                      Ještě na kameny jsi zapoměl, naštěstí jsou pevné (volné se už odkutálely)

                      0 0
                    • jezo  

                      No tou dobou tam ještě nebyl každých pár metrů strom skrz chodník, ale zase bylo po dešti a ten prudký úsek s kamením cca 300 m za vrcholem Černé byl fakt o hubu, v rámci závodu jsem raději seskočil a seběhl. A notně zklamal nažhavené obecenstvo. :)

                      0 0
                    • jezo  

                      Ale krásné to tam je, pro mě jeden z nejoblíbenějších úseků na Ještědu.

                      0 0
    • THORX  

      Jdu objednat Aurona na 111kg :)

      0 0
    • boo-beek  

      Tak je vybráno… :)

      Za osm včetně IRT s instalací a rovnou i zdvih na 150, super cena a zatím super komunikace a přístup Progressu…

      0 0
      • Atilla  

        To je pěkná cena.

        0 0
        • boo-beek  

          Jj, je super. Poslední kus za tu cenu, jiné barvy minimálně o 1000 dražší, ale i tak fajn. IRT je za 1500…

          0 0
      • AleZ80  

        To je jaká verze za tak málo?

        0 0
        • boo-beek  

          Pro, podle modelového roku a fotek z recenzí je to asi Pro 2, ale v podstatě asi všechny změny jsou kosmetické. Mají tam ještě nějaké Pro o 1000 dražší, což je pořád fajn.

          0 0
    • TJK  

      o tomhle jsi nepremyslel?

      https://www.bike-forum.cz/…e-160mm-27-5

      0 0
      • goofy  

        To je ta tvoje bývalá, co tu koluje po celým b-f? :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Ta byla myslim u screta ale nechtěl ji dát… no a pak jsem přešel na boost tak si ji může nechat :-)

          0 0
      • boo-beek  

        Jako, líbila by se mi, ale je tam několik ale :(

        • Nejzásadnější: mám dlouhou hlavu, potřebuju sloupek lehce přes 20cm (možná dám jiný víko hlávka, to dělá 1,5cm), což mě diskvalifikuje z koupě většiny bazarovejch vidlic
        • Potřebuji 150mm, nevím, jak se ta BOS předělává (pokud by byl potřeba nějaký další díl jako u RS, jsou to prachy navíc)
        • Musel bych řešit 15mm osu do 20mm vidlice (zase prachy navíc)
        • Cena (v době, kdy jsem to zakládal, byl k mání nový Pike RC DebonAir za 350 EUR, Auron z TT podle verze 10 700 nebo 11 500, Mattoc mě nakonec stál 8 komplet s IRT, úpravou zdvihu, přemazáním) – jasně, že se dá vždycky zaplatit o pár stovek víc, ale kde to zastavit? :D
        0 0
        • TJK  

          myslim ze to jsou velmi rozumne argumenty…

          0 0
          • boo-beek  

            Dík :D Každopádně, vybráno a koupeno mám, teď jen počkat, až sleze sníh, a začít ověřovat, jestli jsem vybral dobře :) Přemýšlím, že bych tomu dal zatěžkávací zkoušku zkraje sezóny a jel na Dropdown, ale mám to trochu z ruky, no :(

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.