Tak při pořizování nové AM/EN vidlice bude rozhodování zase o něco složitější:
http://www.pinkbike.com/…-ridden.html
Docela mne zaujaly ty asymetrické nohy :O
Tak při pořizování nové AM/EN vidlice bude rozhodování zase o něco složitější:
http://www.pinkbike.com/…-ridden.html
Docela mne zaujaly ty asymetrické nohy :O
Zajímavá alternativa oproti Lyriku, jinak od včerejška je v sekci foto, Komponenty.
Připadne mi to ale jako takový podivný mix mezi Lyrikem a Revelation(Sektorem). Pike má mít 35 mm nohy, ale 15 mm osu :/
Ajo, pardon. Píšu co už bylo napsáno :)
vypadá parádně, škoda té 15mm osy, mohli to nechat jako option
podle mě je to jako alternativa k Lyriku ten má 20mm proto asi tohle 15mm
za me ok krok, dobra konkurence pro fox 34, lyrik ma byt uz pouze v 170 mm verzi …
15 mm osa, proc ne …
15mm serou už ěžně na 100mm vidle, tak proč i na 160mm?
Zase na druhou stranu proč 15mm osa jo? Akorát to znemožňuje přehazování výpletů mezi různýma kolama co máš doma.
osobně to vodím taky tak 32mm nohy do 150mm 15osa Ok
víc už 20mm
Mám právě i starého pike s 20mm osu tak už mi vůbec hlava nebere proč dávat užší osu.
tak tak, jsem rad, ze jsem poridil jeste RVL s 20kou…
přesně tak. možná že tuhost udělaj podobnou, ale to přehazování kol…
nechapu to prehazovanim kde je problem. ta vidle je i ve 140 mm. jedna se i o am vidli treba doba pokrocila a je dosazena stejna tuhost jako pred par lety s 20mm osou (buh vi zda je mezi nimi u 35 mm vidle cítelny rozdil). zavrhnout ji jen kvuli ose se mi zda jako chyba.
Já teda vidím 5mm velký problém u přehazování kol.
no to já bych ji nezavrhoval, je je to další náklad na případný upgrade.
spis na ni bude upgradovat clovek napr z rvl, protoze je stejne lehoucka. ale tuzsi nemysli si, ze je urcena na prechod z lyrika ten bude stale v nabidce.
a co si budem nalhavat stoji hromadu penez tudiz pujde na drahe kolo kde jsou i drahe naboje ktere se daji prekonvertovat na ruzne typy.
Tak šlo spíš o to že když máš víc kol, tak si řekneš dneska je to na bahnáky a sundáš z FR kola MM a dáš to na trail/HT kolo atd. Aspoň já to tak praktikuji docela často.
to taky. ja zas praktikuju sem socka, tak prehodim kola z neceho jinyho, protoze me narust nejake stovky g nepose*e.
no nevim kolik lidi tohle dela, proc rovnou nejedes na fr?
no já spíš myslim že když se třeba něco podělá, pak třeba na dovču nebo v rodině se náhradní kola řeší blbě
protože mě to na HT baví
Se ani nedivim ;-)))
Neboj HT mám taky těžké
Já si taky říkám 15 mm osa proč jo, ale proč jo celá její existence? Dokáže někdo mi vysvětlit proč ji někdo vymyslel (a zbytečně tím hromadu věcí zkomplikoval), když už dávno existuje 20 mm osa? Nevidím snad jedinej argument pro další standard…
dalsi z kravin „jen neco udelat jinak“. jako xc kolo na lite kramech se zdvihy 180mm, jako pevny „endura“ a tak :)
treba usetri 50g a za ty jsou ochotni nekteri utracetv tisice + dalsi standart, moznost prodat vic krávovin jeste ze neudelali 17, 5 mm osu kdyz uz mame to 650b
Neříkej to moc nahlas :)
Jinak mě napadá ještě další věc, kterou mi hlava nebere, a i když to sem temtaticky nepatří, tak se zeptám, když už su v tom :) Proč před x lety (10+) jedinej výrobce, kterej používal post mount úchyt třmene, byl Manitou, a všichni ostatní jeli IS a byli za to chválení v recenzích jak je to moderní řešení, a dneska se naopak v každým blbým popisu kola nebo recenzi ohání autor tvrzením typu „k moderním prvkům rámu/vidlice patří post mount úchyt brzdy“? Je možný, aby se to tak obrátilo?
moderni to uz neni, ale snaz se nastavi preci pm nez is podlozkama.
no možná že dřív se dělaly brzdy přímo pro IS. PM je moderní hlavně na rámech, na vidlici už to pár let nikdo neřeší
prtze PM se lip nastavuje…
protoze moda – staci se podivat na prispevky mozku vymytych propagandou:)
Na RS je videt jak se dela recenze – vyberes si bajkovy novinare, odvezes je na dovolenou a das jim najist. Nadiktujes jim PR hemzy. A pak po celym internetu muzes cist jedno a to samy ;-) Nikdo to nebude rozporovat. O 575-ce treba vychazel jeden clanek po nekolika letech vzdy ten samej. Proste reklama a komformita funguji, po nakupu produktu prichazi racionalizace. Nekteri jsou schopni obhajovat produkt, ktery ani nemaji. Jsme socialni primati a tak to proste je.
Tak ti nevim jestli lidi jako Kubiczech nebo JFtryall dle tebe spadaji taky do tedle kategorie, ale zrovna jejich prispevky ucet Piku me upoutaly vic, nez nakej clanek nekde na netu.
Mimochodem, jestli jsi z prahy a okoli, tak bych docela rad udelal nakou srovnavaci vyjizdku, az budu mit trochu poladenyho lyrika, pokud nebdues proti. Protoze je treba srovnavat vzduchovou vidli se vzduchovou vidli .)
Nahodou jsem rad, ze nejsem jediny pako, ktremu se nezda jako nejslunickovejsi vidle na svete :-))
Ne, zapada mi to naprosto do kontextu…
on vozil Vanillu, ty vozis Marunu, oba extra citlivou pruzinu, jak SX trail tak 575 jsou docela zehly ve srovnani s tim jakej je dneska trend u biku kategorie cca 150mm.
Je to proste o tom, ze clovek co je zvyklej na camaro V8 a vyhovuje mu to, tezko oceni Mitsu Evo a naopak :)
myslím že v tom, co jsi vytýkal Lyrikovi by měl být Pike lepší.
Já bych ještě počkal na spolehlivost :-)
Ja dam jeste lyrikovi sanci, pres zimu zkusim nakej kuning a uvidime zda uspeju (doufam ze jo, pac se mi nehce soustruzit redukci na 15mm osu na stresni nosic :D)
to rikam porad, ze 15mm osa je zhovadilost:)
dětská hračka…
NJ, ty jsi nikde nejel Lyrika coil, marunu, vana nevis oc prichazis :-) Citlivost na male prekazky a pritom se nechodi po dorazech.
Vana jsem jel (180mm) na Canyon torque spolu s CCDB coil vzadu, marunu taky, ale nakou starou takze to neni fer, pac chodila hrozne a pridirala. Akorat lyrika Coil ne. Vim naprosto presne o co prichazim a vim taky naprosto presne o co pridu s pruzinou…
Kdyz nevyjde muj zimni tuning, tak dalsi verze je nahodit lyrika na pruzinu, akorat nevim kde mam pak odlehcit predek, protoze uz takhle se vzduchovym je ten bike tezsi na cumec.
Co ma smysl na FR hovadu nema zase tak uplne smysl na AMku.
A my se tu bavime jeste o 300g lehci vidli, nez je vzduchovej lyrik, tak by me zajimalo kdy pochopite, ze jsou to dve uplne ruzny kategorie :)
no uprime – float je taky tupa mr*ka :) Sem koukal na zpomaleny videa a v kazdy klopence kde to trochu valeji je par cm nad dorazem. Jde o to ze vanilka stala min a chodila lip, clovek ceka vyvoj kupredu a ne zpatky.
Ja bych vzal klidne i toho sektora – co mi radil mlok s kubad, jenze ten nesel ani zmacnout, jak mu drely nohy… A kamos ma vzduchovyho a to je taky odstrasujici priklad. Holt je krize vidlicna.
Problem celyho toho je vaha plus nemoznost jednoducheho nastaveni sily pruziny u pruzinovych vidlic. Proto to jde, tam kam jde. Proto, jak sem tu uz psal, by byl zajimavej projekt prestavet Pika na DPC , nebo proste jen obyc pruzinu,a narvat do nej RC2DH kartusi. Mohla by bejt vidle lehce nad 2kg se slusnou tuhosti a super citlivosti plus podporou prostredku zdvihu co chybi vzduchovkam.
rad bych jim napsal ale nemuzu najit na strankach RS zadnej email :( bud neumim hledat nebo o feedback nestojej
Myslim, ze by stejne skoncil ve spam kosi :)
o feedback jednotlivcu stoji vetsinou jen mensi firmy, pro velke je koncovy zakaznik prd, je zajima co nacpou vyrobcum do OEM specifikaci.
Yeti odpovida na jakkoliv blbej dotaz nejpozdejc do druhyho dne a proto je mam rad.
Tak yeti povazuju za malou firmu a navic oni do zadneho OEM svoje ramy necpou, jako vyrobci komponent…
Hele dovolím si nesouhlasit.
Kdysi jsem řešil dva na sobě nezávislé problémy s mým VANem a zkusil jsem to i přímo do US Foxu. Výsledkem byla rychlá relevantní odpověď, s doporučením reklamovat u Švece s tím, že pokud nebude chtít, tak že mu domluví :-)
Plus stejně rychlá reakce byla u Dahonu a nebo třeba Marzocchi.
Asi jsme se nepochopili, ale ja netvrdim,ze ti neodepisou. Ja tvrdim ze dyy jim tady jeden clovicek z cr napise mail jak je nespokojenej s jejich vyrobkem, tak se nad tim nebudou zamejslet jako treba mensi firma pro kterou je koncak vic dulezitej.
Jo tak to asi jo.
nejlepsi mi prijde maruna 66 nebo co to je, jenze to vazi 3kg a neni to vidlice pro me
montoval a seřizoval jsi někdy brzdy? víckrát za sebou?
Pamatuju dobu, kdy většina firem právě propagovaly IS…a všechny přešly na PM. Stejnou logiku to dává i na rámu, proč to mít vpředu vzadu jinak.
heh, hezky jste se tam nasli kluci, ale ja to myslel uplne obecne…staci si projit diskuse na mtbr nebo bikeradar a podobny fora – je to univerzalni jev.
Jinac brzdy jsem serizoval a IS je super v tom, ze to jednou vypodlozkujes a pak to tam vzdycky vratis spravne. PM musis resit pokazdy rovnobeznost kdyz ho sundas. Nevim jak tobe, ale ja kdyz ho utahnu vyzdycky se nepatrne hne. S tim adapterem to mam jeste horsi pac nemuzu ke sroubu, kdyz je tam prase, proto me to tak krka – coz teda neni uplne chyba PM jako takovyho.
myslis si tedy, ze PM je jen otazka mody?:)
Protože byznys → prachy…
uz ve fotkach komponentu…
Kazdopadne hodne zajimave, jak jsem predpokladal – RS se musel dotahnout na Foxe s 34mm vidlema…
Bohuzel ta 15mm osa je hnus:( ale vidim to jako logicky krok, kdyz se jim nechtelo delat vicero variant pro ruz.osy…
Dnes je bohuzel tlak na to aby vidle do cca 150–160mm mely 15ku:(
Tak jako tak, az mi doslouzi RVL (predpokladam stejne az tak za dva roky) tak bude Pike zajimava volba…
takova pekna vidle to byla. cerny haksny a mala osa. :/ este ty nohy mohly byt chrom… aktualni agryle (100/140)mm je posledni dostupnejsi vidle stredniho zdvihu na 20 mm osku pak uz prazdno a vypada to na naflakany stary piky v jinym kabate. uz podle IS uchytu.
Taky doufám, že mi ten starej ještě dlouho vydrží..
+1. Este potunena milanom.
Vypada to, ze prichazi doba temna a vsechny vidle budou mit cerny nohy.
to se mi líbí
V Novém Městě jel Kulhavý Sida 2014 taky s černýma nohama. Vypadá to, že je bude mít většina modelů.
To by mě zajímalo, jetsli to má nějaký smysl, jakože třeba zltaé nohy jsou drahé nebo něco podobného.
nemá image :D
v klidu, zmena je zivot, prohlasej, ze je to lepsi, odolnejsi atd tak aby se za par let opet s velkou slavou vratili ke zlatejm noham:D
Nj, jenže jak to máme my pózeři pořád platit, aby nebylo na první pohled vidět starej model :(.
koupis staryho Suntoura a nalepis polepy RS:))
a není to ta super blackbox technologie co se vozili na Boxxerech?
Aaa… Cernocerna doba marun se vraci… Jestli taky pujdou i s kvalitou tak dolu jak kdysi u Marzocchi :-)))
Na některé rámy to možná sedne, ale mám raději klasiku.
Bílá varianta mi přijde horší – kdyby byl černý krk tak neřeknu nic, ale bílé kluzáky, černé vnitřní nohy a pak zase bílý můstek, to je dobré tak pro nějakou zebru.
jj, pro tu moji:))
Tak jsem dneska poprve ve dne :) projizdel Pike RCT3 150mm.
A neferove srovnavam s Fox Vanilla RCL 130mm nekdy z 2006. Na ni jsem jezdil s mekkou pruzinou (tj. min nez dle foxi tabulky) na moji vahu, komprese na minimum, tlumeni spis vic aby se trochu uzila HS expanze v RLC modelu.
Dneska bylo 10stC. Ram Yeti 575 26" 2013. Teplota ma asi velky vliv na vysledky :) Mam kolem 75kg, ale nevim to urcite.
PIKE chodi krasne hladce, uz od vybaleni. Palec nahoru za toto. Mam ji od Zitnyho, napsal jsem mu a on ji mel (na rozdil od zbytku evropy) a druhy den byla doma – supr servis. Vidle ma nahore kolecko se tremi polohami – vypnutou kompresi, SPD a lock nebo co to je. Pak tam je mira toho SPD.
Jediny uzitecny mod je otevreno – to ostatni je totiz s prominutim na hovno. Coz u takhle drahy vidle na AM zamrzi. SPD je v podstate mekci lock, podle me uplne zbytecnej mod (pike nehoupe, a zavody se na nem nepojedou) a navic at kroutim s mirou SPD kam chci v podstate to nic nedela. Lock je totez ale vic tuhej.
A ted realita Pruzina vs Vzduch
Podle tabulky bych mel PIKA foukat na 65–75psi, 20% sag mam pri 50psi. Dneska jsem na tom dal 2 sjezdiky. Na Tocny jsem byl tak 2cm od dorazu. Kdyz projedu roklicku ve tvaru U tak se zanori tak do poloviny chodu. Maly nerovnosti vidle uspesne ignoruje, koreny do kopce ignoruje taky, prislo mi ze se pomalu vraci – vanila je filtrovala mimoradne efektivne a vracela se vcas. Pri vyssich rychlostech je vse obracene a predni kolo jak prilepeny, urcite to byl lepsi pocit nez z Vanilky (ale zmenila se mi geometrie a to vyrazne, vaha je ted vic na zadnim kole, uhel hlavy je taky vic sjezdovej). Cim rychleji jsem jel tim lepsi pocit z toho mam o proti vanile, hodne klidny a prijemny to bylo.
Pak jsem resil tu necitlivost a prisel jsem na to ze kdyz dam rebound na minimum tak se to vyrazne zlepsilo. I male prekazky to vyfiltruje, ale ne jak vanila – skoro jako kdyby byla provazana low-speed komprese mimo to kolecko SPD s mirou tlumeni. Toto ale nema vliv na obdelnikove prekazky, ty se filtrujou porad stejne a dobre (jako 3cm hrana). Prekvapive moc to nekope i bez tlumeni, ale high-speed expanzi asi v praxi nevyuziju. S timhle nizkym tlakem (a bez utlumu) jsem na Kazine sel skoro nebo uplne na doraz. Ale vidle me nekopala a jizda byla rychla.
Kdyz to shrnu moc peknej vyrobek s velkym potencialem, kdyby to jen melo pruzinu. Co nechapu je naladeni tlumice – nutnost mit utlum na minimum. Co bude az bude mrznout? Bud je tam prilis viskozni olej, proste neco je spatne. A k tomu dva mody uplne k nicemu jako bonus.
Zkusim laborovat – jestli ma zvyseni tlaku vliv na male nerovnosti. Muzu tam pridat nejaky vycpavky na upravu progresivity a jeste snizit tlak az do propadani. A nakonec to po zaruce asi vykuchat.
Kolik vazis? Treba je jen nedostatecny rozsah reboundu pro lehke vahy/zimu.
kolem 75kg, ja bych spis ocenil 0 low speed komprese (je vypnuta), vic reboundu a drivejsi HS expanzi. Treba to vyresi ridsi olej na pozim. Treba v Californii zapomeli ze jinde na svete i mrzne:) Ona vanila taky tuhla ale ne takhle a pri 10stC.
RCT3 nemá žádný mód zcela bez omezení kompresí i když v poloze open to neomezuje nijak moc. A to máž navíc to nové provedení, kde to může být možná i ještě horší.
Z toho co píšeš, tak bys byl spokojenější s MC, kde poloha open je skutečně zcela neomezená poloha. Tedy můžeš uvažovat o vykuchání RCT3 (jsou to standardně záměnné díly, tedy nic složitého). I když to platilo pro staré provedené RCT3, nevím jak u nového.
A co se týká HS expanze, tak u RS to často mají posunuté dost nesmyslně pro těžké jezdce, tedy HS okruh se jen tak neotevře. Na Rebě (co jsem měl jedinou s HS expanzí) se mi HS okruh také skoro neotvíral.
Co mám jednoho RVL s dodělanou HS expanzí, tak tam se mi poměrně otvírá HS okruh.
A na druhém kousku, kde nemám HS okruh vůbec to také není o moc horší.
K tomu máš menší hlavový úhel a vidlice je nová. Oboje přispěje k menší citlivosti na menší nerovnosti.
Ten úhel bohužel trvale.
Nechat upravit u Milana současně s vykucháním RCT3 a bude to paráda.
Otazka jestli ten tlumic v Piku pujde necim nahradit, vzhledem k jeho konstrukci.
Ja to vidim tak, ze pike je proste Enduro vidle – enduro=zavody=nic pro terenni cykloturisty co se vozi pomaloucku a chteji jet jak na vzduchovem polstari.
Todle je taky duvod, proc u foxe spousta lidi prskala na CTD2013 v 34kach + na prubeh. A proc spousta enduro jezdcu mela upravene kartuse a nevozila standard.
2014 by mely mit vic koprese i v open modu+progresivnejsi krivku.
Mensi hlavovej uhel opet znamena , ze vidle je v min vhodny pozici pro pomalou jizdu v sedle a male nerovnosti, ale lepsi pro jizdu z kopce, kde jdou treba vetsi prekazky vic proti ose vidlice.
pro to tam dali ten nedomyslenej SPD a totalni lock ? urcite ne. Ta vidle je pro segment kol kolem 150mm, driv se tomu rikalo almountain – nahoru i dolu po vlastni ose. Komu jinymu bys to chtel prodavat :)
Foxi CTD v tlumici funguje paradne – mnohem lepe nez RP23, PIKE chodi uplne otevrenej asi jako zadni stavba Yetiho s tlumicem na trail „2“. Downhill mod je uplne jinde.
je potřeba tu vidlici trochu zajet, a bohužel stara Vanila pružina je trochu jinde
jo Vanila se zajizdela tak rok:) Ja myslim, ze to dela ten tlumic, protoze pri utlumu na minimum je to celkem citivy. staci 3–5 kliku na tlumici smerem k zelve a je tupa jak poleno. Na downhill asi dobry, asi i kvuli tomu ze se tam otvira neco co obchazi tu low speed kompresi. Jinac si nejde vysvetlit fakt, ze obdelnikovy razy nastaveni tlumice neovlivnuje.
jinak uhel hlavy odhaduju na 67, a do kopce to ujde, cik-cak jsem vykroutil v pohode, maturitu jsem nevyjel, protoze mi hrabalo zadni kolo. No nic picasi laka…
Rebound ovlivnoval i kompresi zatim na kazdym tlumici a vidlici co jsem jel, takze to je normalni, spis ti vadi maly rozsah dle me.
A segment kol okolo 150ti jsou dneska ty, na kterych se zavodi enduro, cili to s cim my sme jezdili calou dobu za humnama, ale bez nakych ambic na honeni se s casem.
Mrkni nekam na web jak funguje hi a low speed komprese a bude ti jasne co se jak otevira a proc to poradny slupky pozira tak jako tak.
U CTD jsem se bavil o fox 34 vidlicich ne tlumicich a o tom ze prumerny bikeforista zajasa, ze to nema na open mod skoro zadnou kompresi a ze vyuzije plnych 160mm i pri prejezdu obrubniku, zatimco zbytek sveta to vidi jinak :D
Ta yetina co mas ma tusim hodne citlivou zadni stavbu, takzze chapu, ze jestli chces stejne citlivou vidli, budes to mit ******** tezke.
Oni ty věci nejsou v ničem nový, jen rozsah nastavení musí být širší, protože na tom jezdí lidi jak z XC, tak z DH a turisti :-)
to je pravda, misto open, trail a lock tam melo bejt komprese: LEMRA – BEZNY_FRANTA_UZIVATEL – ZABIJAK :D
nene, LEMRA – BEZNY_FRANTA – FRANTA_MRAZEK :-)
A protoze ruzdni jezdci chteji ruzne vidle, tak porad nechapu, ze tam misto RC2 patrony zacli davat takvou pokraku, kterou si neladi nikdo
Treba by do toho sel narvat RC2DH z lyrika :)
Vlastne prumer nohje stejny ze? Ale nevidim potom duvod pro kupovani Pika, ale koupil bych rovnou Lyrika, ktery ma navic i 20mm osu :-)
Prumer nohou ma stejny vnejsi, otazka jestli i vnitrni, pac neco psali ze kazda noha je jina, u brzdy(pruzici cast) silnejsi u tlumice slabsi nebo co.
Ja jsem si dal ted za ukol dostat lyrika pres zimu na citlivost pajku, pokud se to povede, tak asi nebude duvod pro pajka jinej, nez vaha, precijen lyrik solo air RC2DH ma 2180 a pike nakych 1900g.
A lyrik neni 650b, coz je dnes vzhledem k tlaceni tohodle rozmeru velka nevyhoda.
Myslis, ze Pike je vyrazne citlivejsi? Nerikam, ze to neni mozne. Kazdopadne se 650b mas pravdu. Na to jsem uplne zapomnel, ze 26 uz vlastne neni in :-)
Pike ma myslim jiny stiraky chce to vyzkouset na Lyriku. Ty mas Van to je jinde …
on je pocitově v ruce citlivější, žádné přidrhávání, ale jestli to je za jízdy poznat proti zajetému lyriku, to neposoudím.
Já bych chtěl někdy pořádně vyzkoušet, jestli je progresivita pro mě vhodná, pohrát si s tlaky.
ja teda jsem prd jezdec takze to moc nepoznam ale lyrik s U-turnem a klasickym missionem kde jsem vykuchal lock mi prijde citlivej fakt slusne, kolo vlastni vahou zanori vidli tak 4 mm do zdvihu. Jedina nevyhoda je cca 500g navic proti Piku. Otazka je co prima konkurence piku – ten novej indian, suntourka ci x-fusion. Mimochodem nekde bylo primy srovnani piku a x-fusiona a ze by ten x-fusion nejak zasadne ztracel pri 2/3 cene se rict nedalo. No a nebo ten x-fusion revel, ale tech 1700 USD je fakt hodne :-o
problem X-Fusionu je jeho dostupnost u nás, jaksi není dovozce, což je fakt škoda, při těch cenách, a že celkem šlape užs psals
tak v nemecku snad je ne? V tomhle bych asi tak zasadni problem nevidel.
ale jo sehnat jde
Který X-fusion máš na mysli?
myslel jsem tenhle test
cena ale zase tak luxusní už teda není :-(
Nevim, jestli je vhodný novou, prakticky neozkoušenou vidli od žitnýho hned takhle ladit :-) Myslim, že se dá zatim zkusit jiný olej a pohrát si s progresvitou vložkama pod víčko.
Jo, mam na ni par dni najetych. Citliva jako pruzina nikdy nebude, ale urcite to neni nijak spatny. Citlivost se mi zdala dostatecna. Spis mi delal starost vakl :-/
Vakl byla vec kusu, ted jsem schvalne v reichu zkousel dva kousky, oba jezdeny a zadnej nevaklil. Ja mel tehda na novy RVL vaklik taky, proste jak se jim sejdou tolerance :(
A nes zacnes s marzocchi, tak tu mam testik 55tky, kde ji chvalej az na vakl a vahu. To jen preventivne :D
ja treba vakl na novym RVL nemel vubec, ted skoro neznatelnej… Ten tvuj, resp. fujedasuv ma uz citelnej, to je fakt…
jj proste kus od kusu, treba na rebe jsem nemel ani tuk
tvl…to jsou zase moudra tady :)
tak hlavni vinik necitlivosti je proste teplota, prvni ctvrthodinku jsem ji mel pritlumenou a chodila dobre, pak uz se musela zase povolit. Bohuzel komprese je ovlivnena vic nez rebound, coz je na pytel. Jinak vidle je celkem fajn, aby to nevyznelo uplne negativne, jen stacilo malo a meli dokonalej produkt :-/
Na zbytecnosti trail modu a locku to nic nemeni. Neumim si predstavit jakykoliv smysluplny vyuziti. Test rideri z RS museji mit nejmin metrak :-D
nebo jezdej vyrazne rychlejs a drsnejs :)
coz je ale neomlouva, protoze maj udelat produkt pro lidi :)
Ve všech vidlích, které jsem kdy měl (RS, Fox), byl vždy zbytečně hustý olej. Výměnou se to vždy znatelně zlepšilo. Tak to vypusť, dej tam 2,5W a pak mudruj :-)
Nechcalo to pak (zvlast u tech RS) ?
Myslel jsem tlumicí olej, mazací mám hustší. U foxu, kde byla otevřená lázeň to teklo trochu, ale tam to bylo i s hustším olejem.
jo jasne, to je prvni co se nabizi…Do Foxu jsem daval silkolene, ten RS olej vubec nevim co je zac. Ono taky 5wt je u kazdyho vyrobce neco jinyho…bohuzel
mám to podobně. A nejen u vidlic, ale i u tlumiče (fox). Ale u všech jsem si po čase všiml, že se to zlepšilo a chová se to, jako by byl olej řidší. Nevím jestli se to nějak zachodí nebo co…
No co kto ju mate? Ako ste spokojni?
zatim jich tady celkove asi nebude… ja se snad uz taky brzo dockam:)
Mel jsem ji presne den. Prisla s obrim vaklem mezi kluzakama a vnejsima nohama a druhy den putovala nazpatek prodejci. Snad ojedinela zalezitost, ale znova to radsi zkouset nebudu. Ale zase si pri cekani na noveho Foxe splnim sen ohledne ramu,kdyz je ted na to cas. Takze to vlastne konci dobre. :-)
normalka, zvyknes si :-D
Dobry je to no;-)
oplati sa menit lyriku dual pos za pika? 400 g uspora a chod bude predpokladam lepsi. Tuhost by mal byt v pohode ci?
tuhost bude nejspis stejna, chod nedokazu posoudit, dle meho pujde Lyrik lip nastavit – ma lepsi tlumic…
A uspora bude cca 300–400g dle specifikace lyrika…
Ja to doufam projedu uz nekdy pristi tejden, tak poreferuju rozdily oproti RVL…
Hm mam ji, kupoval jsem ji na konci prosince. Zitra jde podruhe na servis. Sere se charger dumper – zavzdusnuje se. Kdyz jsem ji vybalil poprve, uz byla zavzdusnena. Cetl jsem o tom na MTBR.com a je to dost castej jev :-(
Kdyz jsem ji poslal k Zitnymu poprve tak ji jen odvzdusnil vydrzelo to 3 vejlety … tak jsem zvedav co s tim udelaji ted.
Tuha, zehli perfekt, vaha sedi dle specifikace, zda se mi ze se dost zanoruje pri brzdeni .. mozna problem blbyho setupu a zavzdusneni.
Ako sa prejavuje ze je zavsdusnena? Co sa tuhosti tyka tak necitis nic?
Rozhodujem sa medzi Pike a 34 float ctd, keby si kupoval este raz, bral by si pike zasa?
A este, aky teran jazdis, co za vidlu si mal predtym?
Dik za odpoved :)
Projevuje se to tak, že prvni 2 3 cm jde PIKE do zdvihu s minialnim odporem a pak skok a odpor ktery potrebuje ZNATELNE vetsi zátěž. Při jízde např po hodně kamenite ceste kde neni treba velky zdvih a vidle pracuje tak se to vse prenasi do riditek – klepe, diky tomu prechodu.
Tuhost – necitim zatim nikde nedostatek ani pri lehcich dropech (1,5m)
Prisla mi linearni tak jsem tam nechal pri servisu dat 2 krouzky kvuli progresi.
F 34 jsem jezdil na testovacim Bronsonu a to byl jeden z duvodu ktery mne utvrdil ve volbe PIKA. Vyrazne mensi citlivost. Tuhost se mi zdala pocitove mensi, ne vyrazne ale poznat to bylo..
Pred tim jsem mel RS Revelation 150 s 20 osou. Nesrovnatelny …
mas DPA nebo SA?
Ja mam SA a zatim teda z nej nedasenej vubec nejsem:( Na muj vkus na zacatku chodu potrebuje dost sily a pak je linearni…
Zatim jen projeto kolem baraku a s blbym tlakem (moc nizkym)
Tak jsem zvedavej, az se zajede…
Ale cekal jsem trochu, ze pujde do zdvihu uz pri lehkem zatlaceni na riditka…
Mam 160 SA.
Zehli bezvadne, nemam pripominek ale pruzinu jsem nikdy nemel.
tak tos me moc nepotesil… Bud se ten muj zajede nebo jde z baraku…
nic se nezajede, normalni je, ze chodi hladce od zacatku…a nebo ses turista.
linearni je dost, ale je min strma nez pruzina, coz ji dava nejaky vyhody oproti pruzine, nicmene male nerovnosti zehlit nikdy nebude. Coz je dobre, protoze neni pro turisty ale pro vopravdicky enduristy. Malo studujes velky jezdce.
dekuju za upozorneni, ty budes dle zapletu na yetine asi velky enduro jezdec ze?
Jinak o nehladkem chodu jsem nic nepsal, spis o prubehu a citlivosti…
A vsude naopak v recenzich pisou a par zksenosti uzivatelu zde, ze citliva je velmi dobre, proto moje zklamani…
A osobne jsem cekal alespon stejnou citlivost jako na mem RVL…
Ta citlovst mi přiišla vždycky velmi dobrá, ve smyslu žádné přidrhávání. Problém bych viděl spíš v nastavení chodu. Nacpal bych tam výplně a snížil tlak. Nebo mi jí prodej :-)
jak jsem psal, zatim projeto kolem baraku a s nejakym halabala nastavenim… Takze ji musim teprve poradne nakrmit a poladit… Vyplne pocitam na radu prijdou:)
Pak se teprve uvidi…
Jen se proste u me zadnej vytrysk extaze z ubervidle nekonal no:)
Kdyz nebudu spokojeny, pujde bud k Milanovi nebo z domu..
on to myslel, ironicky ;)
jinak otazka ejstli na dual air RVL jis nemel vetsi tlak v negativce a tim nemel vidli na zacatku hodne houbovitou tudiz zrala male nerovnosti super.
to rikam porad, ze SA je mor!:)
Vsak ja to myslel taky ironicky:)))
Jinak jo, negativku jsem foukal o kousicek vic (ne zas o moc), houba to nebyla… ale podle tvejch preferenci asi mozna jo, ale ty jses takovej specifickej:))
„Na muj vkus na zacatku chodu potrebuje dost sily a pak je linearni… Ale cekal jsem trochu, ze pujde do zdvihu uz pri lehkem zatlaceni na riditka…“
A na to ti rikam, ze se ti nejspis nezajede – podival bych kolik je tam oleje.
RCT3? To je divny, asi spatnej kus…
Tak nové přepracované RCT3 jsem ještě nejel, takže to nehodnotím. Předchozí RCT3 ovšem je kurvítko docela slušné, tedy zhoršuje citlivost i v poloze open.
Tak novy verze asi uz budou ok. Citlivost na Pike RCT3 Solo Air me velmi mile prekvapila, ani nebylo treba vidli nejak zajizdet.
hladky chod a nizky odtrh neni zaruka citivosti k malym nerovnostem :)
Asi me něco uniká, ale nevím co?
premira komprese, treba
komprese se projeví i na odtrhu
Tak jeden vliv mi napadá a to zhoršování citlivosti během vyjížďky. Na tohle je každá vidlice háklivá trochu jinak.
????
cos tim chtel rici? nechapu…
Já tomu tedy moc šancí nedávám. Podle té konstrukce není důvod, aby to bylo nějak výrazně lepší.
Zatím jediné co se objevilo je zavzdušňování a to dost ve velkém.
Jediná záruka, že tlumící část nezhoršuje citlivost je plně otevřený kompresní okruh neprocházející přes žádné prvky.
A tohle poskytuje u RS pouze jednoduchý MC (možná i turnkey, tam jsem to nikdy pořádně nestudoval).
Je ale pravda, že abych hodnotil vidlici ohledně citlivosti kladně, tak to musí být opravdu perfektní.
jo… No deekay psal, ze je to i podle toleranci, ktery se sejdou, ktery u RS dost litaj… Nekdo ma vakl, ale zehlicku, nekdo vakl nema:)
To je bohuzel pravda. Pike jsem mel s vaklem jako krava, ted jsme porizovali dve Reby a obe sice bez vaklu,ale i tak to ma hacek. Jedna chodi docela dobre (na soloair),druha ma naprosto tragickou prvni tretinu zdvihu. Chce to hodne sily,aby se vubec neco delo. Mozna neco podobneho jak popisujes s Pikem.
Na bike-discount me asi proklinaji,ale tohle proste jezdit nechci. Chte nechte asi zpet na Foxe.
tzn. posilal jsi zpet? nemyslim Pika, ale Rebu…
Posilal zpet a bude se resit reklamace. Nastesti s nima nejsou zadne problemy.Za Pike poslali penize hned, Lev jsem taky nakonec vyreklamoval,tak snad bude vsechno v pohode i tedka.
Tak nove foxy zatim vypadaji k svetu, uvidime, zda se nake mouchy objevi.
s tou tuhostí to asi bude hodně dobrý, dával jsem Pika PDA místo Talase 36 a rozdíl v tuhosti jsem nepoznal, i když já malý rozdíly moc nepoznám ;-) je výrazně citlivější a progresivnější..
Co bajker to nazor :-D se mi zdala progresivita nulova.
no vypadá to, že SA a DPA jsou v chodu rozdílný. K SA jsou vložky na doladění, k DPA nic není. Zatím si zvykám, mám na ní hodně málo najeto a navíc v nízkých teplotách, tak zatím asi hodnocení není moc objektivní, navíc já jsem moc vidlí nepojezdil… Citlivost mi přijde výborná, tuhost taky, nafoukanou jí mám výrazně míň, než je tabulka, sag 25–30% a dostal jsem jí zatím necelý 1 cm od dorazu, a to při projetí díry tak 20cm hluboký a metr dlouhý jsem se opřel co jsem mohl ;-) V terénu mi připadá, že přední kolo slušně kopíruje terén, jízda je hodně pod kontrolou..
jo, progresivita bez vlozek do vzduchovy komory je nulova.
Tak sobotu jsem Pika nasadil s vymenenou tlumici jednotkou a vyrazil aniz bych upravoval sag. Nejak jsem nestihal..
Kolo se mi zdalo drncavejsi.
Dnes jsem ho umyl a chystal se poladit sag a koukam ze moje 160 jak tak stoji ma rovnou sag 10% … To predtim nemela.. Nekde je chyba…?!?
Kdyz to vytahnu na 0 tak to musim rvat a stejne to na tech 10 zajede :S
Krom to ac jsem jel stejne trasy sag jsem vyuzil na cca 3 cm pod max jinak standardne po vyjizdce mam 1 cm pod max.
********* soloair?
To má konečně dobře, ne? Přefoukla se mu negativka, že to zajíždí do zdvihu, teď mu to teprve bude chodit jak by mělo :D.
Ahoj,
mam problem a neviem co presne to moze znamenat.
Nie som si isty ci ide o zavzdusenie tlmenia alebo problem s negativkou: Ked ide vidlica zo sagu do maximalneho roztiahnutia, tak pri tom maximalnom roztiahnuti klepe po dorazoch. Uvodnych cca 8mm zdvihu ide velmi lahko, potom plynulo prechadza do vacsej kompresie. Ked je vidlica polozena, sag je niekde na urovni tych 8mm, ak bike zdvihnem, pravdepodobne vlastnou vahou to vytlaci von.
Co s tym ? Dat odvzdusnit cartrige (pripadne da sa na odvzdusnenie pouzit sada na odvzdusnenie brzd avid/formula ?) alebo vycistit negativku a port ktorym sa vyrovnavaju tlaky ?
Vdaka
Oh, vidlica je Pike 160 na 26 kolesa, soloair. S dvomi spacermi fukam na priblizne 53 jednotiek
Tak od stolu tezko rict. Vic mi to vypada na ten tlumic. Mohl bys to jednoduse zjistit, ze vysroubujes na korunce horni matku tlumice, vyfouknes vzduch a vidlu komplet zatlacis. pak muzes pohybat s tlumicem, jestli je tam netlumeny krok. Mozna by to slo poznat i bez vysroubovani pri vyfouknute vidli.
Myslis to tak ze mam skusit samostatne tlmenie pri vyfuknutej vidlici ? Cize z korunky vysrobovat tlmenie a skusat hybat (napr pri locknutom tlmeni) tlmenim bez toho aby mi ho ovplyvnovala vzduchova komora.
Presne to ma i napadlo, nebol som si ale isty ci myslis to iste, ked som si to ale hore napisal tak vyzera ze ano.
Ked mi to zacalo robit, presne toto som skusil a mam pocit ze som nic nezaregistroval, zajtra to mozem skusit znovu.
zatial vdaka
Ano. Takhle jsem to myslel. Na Vanu to tak dobre detekuju. Je tam sice vyhoda, ze je tam obracena patrona, ale pokud trochu pritahnes komprese, tak by to melo byt citit.
Skusil som to teda tak že som sfukol vidlicu a z pravej nohy na korunke vysroboval tlmenie. Pravdepodobne som nieco robil zle, pretoze i locknute tlmenie sa dalo stlacat, rychlo i pomaly. Ako keby som nestlacal tlmenie ale len posuval tlmiaci blok hore dole bez toho aby pracoval (olej pretekal). Pritom lock mi pracuje, tych 8mm ale chodi volne.
Tak fakt neviem, ja mam predstavu ze pokial by to bola chyba tlmenia-zavzdusnene, tak by sa vidlica vracala do uplneho zdvihu (mozno i rychlejsie) a bola by len citelna hranka odkedy zacina fungovat kompresia (narazi na hladinu oleja a miesto vzduchu zacne pretekat olej).
Tak on lock je z druhý strany než pístek tlumení. Když pístek tlumení zajíždí, pístnice svým objemem vytlačuje olej, na jeho horní hladině je uzávěr, který zamezuje to vytlačování oleje a to je lock, takže pokud tlumení funguje a lock prvních 8mm ne, je to nizkou hladinou oleje.
Mam to stejne. Strejdas poudal ze to je normos.
Nicemu to zatim nevadi ale u vidle za 20 mne ten debilni zvuk pri jizde vadi ..
Věřim tomu že vidlice bude parádní, ale ten jejich design co teď jedou mě fakt zaráží .. =/
Minimálně ty vyšší řady by si něco, co nevypadá jak práce grafika na 5 minut, zasloužily.
Pike RC vs RCT3 jaky je rozdil? Nikde to nemuzu najit. Jen, ze rct3 ma tri polohy + kolecko LS. RC ma jen kolecko LS.
Tlumic maji obe charger … Rapid recovery taky maji obe (predpokladam, ze to je HSE?)
RCT3 meni i odskok jako CS u canecreaku, nebo v cem je kouzlo?
Tady maji ty vidle za fajn ceny …
Tiez by zaujimalo ci sa oplati ist do RC3, alebo staci RC verzia. Vyuzivate casto tie 3 polohy ?
ja treba ano, resp hlavne pouzivam otevreno a 2.polohu… 3. jen kdyz chci dupat na stojaka po acku do kopce… takze malo:)
Studoval jsem vsechna anglofonni fora, rozdil by zadny nemel byt. Docela se to resilo v UK protoze se RC dala sehnat za 400GBP.
Ja objednal 160mm verzi a prisla mi 150 :-/ No uvidim jak se k tomu postavi eshop. Pokud by nekdo chtel vymenit tycku pro 140mm 29/160mm 650b za 160mm 26/150mm 650B nebudu se branit :-)
Koukal jsme do zarucaku a tam je napsany 160mm, oni asi padli u zitnyho na hlavu …
Jsem ji zkousel i vyfouknout, ale vic roztahnout nejde.
na stelungy by ses musel zeptat deekaye… ten je v tom kovanej…
Pike is out.
Pike is back… v servise?:)
Jo, poctvrty za 7 mesicu. Tentokrat 4 zavady v jednom, mel jsem berle 4 tydny tak byl cas … Ale dnes prosla lhuta 1 mes na reakci a vidle nikde. Tak jdu v podeli pro novou nebo dukaty.
Zitny mne ma asi za ******…
Kdyz nedodaj novou jdu pro mattoca, je o 10t levnejsi nez novej 36 float…
Povidej, prehanej, at vim na co se mam tesit :)
Jestli radsi tu svoji s lehce lupajicim sloupkem nenechat a nevysrat se na reklamaci kdyz zbytek funguje :)
myslim, ze to mas vyreseny:) ale je fakt ze mas na to peska teda…
Co presne jsi s nim mel?
No tak pokud se nepletu tak kesuovi vytek novej mattoc ted v saalbachu :)
ajaj:)
Mattoc mi usetri oproti Floatu pres 10t, tak zacnu levnejsi variantou … sice by mne ani ten flout nejak nevycerpal ale nemam na nej zadnej feedback. Mattock a pry pekny chod, Float je ale 36ka :-( 34 vs 36 .. mozek rika Float .. srajtofle … zacni odspodu
To je slušná bilance.
kwa ste rychli jak sviň :-D
na tohle jsem si teda otevrel notebook :-D
Vse cca
Leden – Prvni 2 cm se rychle propadl do zdvihu a pak jako by narazil a sel ztuha – Zitny odvzdusnil
Unor – to same, Zitny – vymena Charger dumperu ale neni skladem, poslal zpet
Brezen – ChD skladem Zitny meni jednotku
Srpen – mam toho plny zuby,par mesicu hledam duvod krupani v kole, nakonec jsem zjistil ze to jde od slisu korunka krk, vidle vybruje pri przdeni, pri prizvednuti predniho kola cvaka se vidli (asi neco na dorazu), v servisu mi rekli ze mam vuli v prave noze …
hmm, me teda uplne plasite, mi ted zaclo obcas neco krupat v kole, tak doufam, ze to neni ve vidli…:)
Mas 160 na 27,5?
jo, DP
Mohl by jsi mi zmerit .. nejsem odbornik .. nasledujici:
od stredu osi k ty narazeny spodni casti hlavka na kuzelu taperu? (soubezne s osou krku aby to nebylo uhlopricne :-D)
Dnes jsem meril Mattoca a ma 54cm, rad bych vedel jak mi to ovlivni geosku
cca 55,5
kwa :-( nechci dolu
DP gut? Kdyz jsem kupoval Pika ja tak DP nebyl a mel jsem po revelation strach .. nicmene sem tam by se mi na stojkach typu Maturita hodil … Bronson se trochu sklada.
zatim ok. Jinak tenhle DP je udajne prepracovanej oproti DPA co byl na RVL..
mě zatím taky drží, a to dostával i celkem nažrat… snižování ale používám velmi zřídka, ale přesto se občas hodí..
Pachatel .. jeste kdyz jsem ho mel rad :-D
Jasne, takze zavzdusnenej charger, coz je bohuzel bezna zavada :/
Spoj korunka/sloupek mi lupe taky, nastesti nijak vyrazne.
A drobnej vaklik v pravy noze mam taky, nicmene nutno rict ze drobny vaklik mela kazda vidle co jsem mel :)
Mattoca jsem nevzal taky kvuli nizke zastavbove vysce a kvuli tomu, ze se dle popisu chova jak muj predchozi lyrik solo air, tzn drzi se moc hluboko ve zdvihu, coz nemam rad.
Jenomže moje lupaní byl spíš praskání/křupání, provazejici mne cely vyslap.
Ta zastavba vypada na –1 cm coz neni pruser …
Jeste je variantou ten float :-D
Propadla by záruka, kdyby člověk tu patronu odvzdušnil sám?
Koukal jsem na navod na webu a rekl bych ze to nemusi byt nutne poznat .. Ale ja sem levej :s
Jasne, pokud to krupe hodne je to opruz.
Hmmm to uz je horsi … Ale zase lip zehli co tu ctu ..
Jasne, kazdy ma svoje a svuj projev, ja mattoca nejel, doufam ze vyzkousim. Ono je to na osobnich preferencich, nekdo radsi kdyz to zehli i mravence za cenu ze to bude trochu guma a ponorene ve zdvihu, nekdo zase ozeli tu zehlivost a nevadi mu takovej „sportovnejsi“ projev.
Nicmene i s Pikem si jde hrat, soloair je v zakladu dost linearni, kdyz pridas tokeny, takz acne zezacatku vic zehlit a zprogresivni. Ma to zase nevyhodu, ze to pak zcela logicky diky prubehu bere vetsi prekazky pac je na to potreba vetsi sila .)
No pokud v jinem vlakne pise rbroz ci jak se jmenoval ze nechce mattoc ji do plnyho zdvihu a pri tom se dost nori tak efektivni delka zdvihu bude omezena.
Ja pika vlozkoval +2 a pak to bylo ono. Skakal jsem na tom krapet.
A jezdil jsem ho furt otevrenyho. Napopak tlumak ctd jsem na stojky zasadne zamykal aby se neskladala geo.
No vsak to je ono, mattoc bude hodne progresivni dle popisu, tudiz na zacatku hodne zehlivy, ale nepujde do plneho zdvihu.
Ja s +2 na pikovi nejdu do plneho taky, zbyva tak centak a pul, coz mi prilis nevadi, pac vzadu vozim 140 zdvih,takze je to tak akorat :)
Covece nejel jsi ve 14:30 modranskou rokli? Netusim odkud jsi ale takovy LV s velkym zlumakem kolem mne profrcelo ..
to jsem se vracel domu po hrazi, takze jo :)
Vtipny … Toz jsme se pozdravili… Kwa to je proflakla lokalita.
Ja tam stal a „tunil“ pujcenyho historickyho idrajva … Celkem verk ale maturitu to vystrelilo pekne. Lepsi nez doma cumet na rozebranyho bronsona …
nj bydlim tam odtud 5min :))
Jeste zes ted napsal o tom idrivu, pac jsem marne ted vzpominal jestli jsem blbej nebo jsem si jen nevsim bronsona hehe.
Ten nejde prehlidnout :-) skromne receno.
Kde si byl jezdit, tusim ze jsi mel kolena …
jen po tocne, maturita, hrebinek, plot, druhou stranou kolem zviratek, trailik podel potoka, po acku do brezan, apendix, na vykopavky a po zlute kolem altanu frr dolu, pak lavkama nahoru a domu :)
Ty leatt kolena vozim skoro furt, pro strycka prihodu, clovek o nich ani nevi a rano zahrejou :)) (odpoledne uz zahrivaly moc tak jsem je spustil ke kotnikum :D)
Jak plot? Snad Zvolouse, ne? ;-)
tak tak, ja myslel ze chranice na malou hejnikarnu ci zvolouse :-D
V patek jsem si koupil konecne lehky kolena novy Endura Singltreky .. zdaji se byt paradni na lehky jezdeni, kreš ukáže ..
byl jsem ho projit po desti pred tejdnem z nudy a vypadal prisne, jen sem se klouzal …
nekontrolovany smyk obou kol neni moje oblibena disciplina :)
Skoda, v opacnym pripade bych ti doporucil na zadek Rock Razora :)
Uz jsem mel tu cest :))
ty endury me zajimaj, napis pak, jaky jsou, dik…
Napisu
Treba ted v nich chodim doma, je v nich celkem teplo a deti se ptaj na co to mam a kdy jim je koupim taky :)
Jak to tak čtu, tak raději zůstanu u Pika z roku 2007:-D
tedy spíš :-/
Tak snad konec dobry vse dobre. Komunikoval jsem s velmi ochotným pánem u Zitneho.
Starou vidli dostanu k douzivani (nez dorazi nova) a pristi tyden prijde nova od SRAM v ramci uznane reklamace. Skoda snad jen, ze to nejde prohodit za dual position..
Vidím, že poslední dobou co nová vidle, to nějaké problémy… Fox problémy s CTD patronou, Pike se zavzdušňováním charger damperu a křupáním nohou… Jestli oni to s tou gramařinou už drobet nepřehánějí… :o) S jakým problémem přijde nová Foxka 36? :o)))
tak myslim, ze to neni dany gramarinou, ale spis vypustenim zmetku do obehu:))
otázkou je, jestli se třeba takové lupající nohy nebudou časem objevovat u všech Piku… :-)
Zacaly mi priblizne ve stejne dobe vybrovat nohy pri brzdeni …
sakra to ale musí být vYbrace ;)
tydle jsou specialni :-D
to ti reknu za par mesicu:)
Nejezdil nekdo toho novyho floata? Zatim sem tu o bem nic necetl :( … Jen ze je skladem :)
36tku? Snad budu mit moznost zkusit nekdy z kraje rijna, ale to je asi moc pozde :)
:-(
nekdo s realnou zkusenosti? Rsp bude ji jezdit nejpozdeji zitra? :-D
Asi zalozim novy vlakno .. treba se nekdo najde.
Jen pro info, mě lupou obě Foxky, jak Talas 150 s 32mm nohama, tak Float 160 s 34 nohama.
Pravda, že Float 160 36 jsem ještě nejezdil a nevšiml jsem si, že by na vyjížďce lupali všichni, tak mám jen asi smůlu. ale už to neřeším a jezdím.
Vsude pisou, ze je top spolecne s pikem. Cvakat v tom zacne jako v kazde enduro vidli :-)…
Jakej mazací olej používáte do spodních nohou na Pikovi?
Ten co tam patri 0w-30 od vyrobce.
0W-30? Solidní vodička :-)
Ja bych tam dal jakykoliv 0w-30. Btw jak jsi s vidli spokojeny?
Nemůžu si zatim stěžovat. Ještě uvažuju zkusit 2 spacery místo jednoho, i když na dorazy moc nechodím…
2 spacery spolu s pomalejsim odskokem se mi osvedcily na mokru, kdy je ten chod zpocatku mekci a tudiz to lepe drzi.
Kolik foukáš na tvoji váhu? Já jsem aktuálně s 1 spacerem a cca 65psi.
Při menším poskočení tak 2 cm od dorazu.
Dana se neptej, to je jinej pripad…:)
uz menis olej?
To ne, ale v rámci standardního doplnění do nové vidle jsem tam dal 15w jak jsem zvyklý :-)
Kdyz by se v tom chtel nekdo vrtat tak jeste vedle RS manualu i navod od nejakeho nadsence.
Škoda že tam neni návod jak pár mm přidat :-)
Nemate doma nekdo nejaky prebytecny tokeny? :-)
Vsichni vozi vsechny tokeny? Samozrejme to nechci zadarmo, ale prijde mi zbytecny kupovat tri kdyz mi bude stacit jeden …
Teď v Mostě jsem nasadil druhý token a je to OK…
K tomu davaji tri, ne? ;-)
já měl 2 asi, + repas sadu těsnění…
taky 2… plnohodnotná verze s těsněním a pumpičkou
Aha, tak to nic :-/ je to s tim zetonem aspon poznat? Muzu pak ufouknout a nebudu chodit po dorazech? Nebo proc mas 2?
Co jsme zkoumal, vetsina lidi na netu vozi 0–1.
Se 2 mi to přijde podobnější jako lyrik, nelíta to tak moc do zdvihu… Mně to tak vyhovuje – mám rád když to žehlí jen počátek zdvihu, ale ne až k dorazu.
A je rozdil mezi 0 a 1? Nebo to chce nacpat rovnou dva? Nemas problem s vyuzitim zdvihu?
Jednoznačně tam rozdíl je. Vidle je na začátku citlivější, lepší odezva na terén(zatáčky, odskoky, pilotáž), pocitově nižší zdvih.
Dlouho jsem jezdil 0, nyní 1 a spokojenost. Znatelně jiné a pro mně lepší ovládání.
U kolegy jsem zkoušel 2× token, ale to už mi přišlo moc, jak přefouklá 140ka vidle. Ale zas věřím, že je to na trial prvky v poho. Proto to asi antikovi vyhovuje, protože jezdí hodně technicky a to je hodně na odezvu kola.
To zni dobre.
No a kdysi na to měly vidlice takové točítka… Štelovaní HS a LS kompresí se tomu říkávalo… :-)
To sem mel na Lyriku RC2DH a ze by to mel efekt stejny jako zmena velikosti vzduchove komory mi dvakrat neprislo :)
Ale dobre se to doplnuje.
ty tam nemas??
Nedival jsme se dovnitr, ale myslim, ze tam nic nebude. (mam RC verzi ke ktere je jen navod …) Z vyroby se tokeny cpou jen do 29 vidlic.
Dostal jsem dva vozim nakonec jeden, zkousel jsem vozit 0,1,2 a zakotvil na jednom.
Ahoj,
včera jsem měl k zapůjčení kolo s RS pike na 160mm. Protože jsem celkem lehký (60 kg) tak jsme ji nafoukal jen na 65 psi vidlice poté byla celkem zajetá ve zdvihu. Bylo mi řečeno že je to tím že je větší tlak v negativní než v pozitivní komoře.
Je teda možné vidlici nějak upravit aby byly tlaky v komorách tak jak mají být? Abych pak místo 160mm vidlice neměl 140mm.
Aky si mal sag?
nevím, neměřil jsem vím že recona foukám na 45 psi, tak jsem tohle zkusil dát na 60 psi a když jsem skočil pětky schody na placku tak šla vidle na doraz. Což mě tedy dost překvapilo vzhledem tomu že má 160mm a recon který má 120mm foukám ho na míň tak ho dostanu max 1 cm od dorazu.
přečíst si návod k vidlici, píšou tam jak srovnat tlaky v komorách
ok mrknu na to, já měl hlavně strach jestli to jde nějak vyřešit nebo musím hledat jinou vidlici.
nemáte k tomu někdo návod? Na stránkách SRAMu jsem nic o nastavení tlaků v negativní komoře nic nenašel.
Však solo air by se měl nastavit sám. jedině vytunit.
Ve kterym? Jsem asi slepej :(
Jak je to se zdvihem u 2 polohoveho Pike, da se nizsi zdvih nejak upravit?
Vsude vidim jen 130–160 a ja bych chtel 140–160.
to pujde asi blbe, nejsem zadnej konstrukter, ale DP maji proste snizeni o 30mm…
Hmm, vychazel jsem z toho ze JFtryall mel na Patriotu prave 140–160.
hmm… nejaka OEM verze mozna… netusim…
DP snižuje 30mm asi to měl jen blbě napsané
ahoj všem, vim, že tu narušuju vaši diskuzi, ale potřebola bych radu. Můžu na kolo cannondale flash f1 dát dětskou cyklosedačku??? Nechci, aby mi kolo leželo v koutě, ale taky ho nechci zničit. Díky a ještě jenou omluva.
Šárko, měla jsi svoje vlákno nazvat líp, třeba by ho pak někdo otevřel a odpověděl ti. Takhle ti nezbývá než prudit v naprosto nesouvisejících vláknech.