• Jenda

    A jsem tu zase s jednim ze svych stupidnich dotazu na AM/Enduro komponenty.

    Poohlizim se po novych plastich, urceni viz nadpis. Pozadavek – hmotnost do 750 g, sirka srovnatelna s 2.4 NN, aby slusne jel na asfaltu (potrebuju se dostat na kopec a nebyt uplne mrtvy), dobre drzel na kamenitym povrchu (asi jako Dolomity nebo Beskydy) a mel nejakou rozumnou vydrz. Soucasny NN me prilis nenadchnul prave co se vydrze tyce – po ani ne 1000 km je zadni zralej na vyhoz coz mi pri cene cca 1000 Kc prijde dost luxus.

    Premyslim dopredu o Kende Nevegal 2.35 DTC a zkusit dozadu 2.2 Karmu DTC nebo radsi taky Nevegal? Pro Karmu hraje cena cca 550 Kc. Koukal jsem na Maxiss ale vubec se v nich nevyznam. Neco od Hutchinsonu? Papirove mi prijdou vsechny jejich plaste dost tezky. Jeste uvazuju na Continentalem Mountainkingem II. Mam ale obavu ze cena bude jeste vyssi nez u NN a vydrz lepsi nebude (i kdyz Roudovi i RK vydrzi 5kkm:-). Nebo neco uplne jinyho?

    Taky B-F rad:-)

    0 0
    • Jenda  

      Blbnu, zamenil jsem Hutchinson a Michelin.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    • Rychlej turista  

      WTB jsou dost nezničitelné pláště.

      0 0
      • Jenda  

        No je fakt ze ve svych zacatcich jsem jezdil Velociraptor ale mam obavu aby neznicily me:-) A zadny pirka to kay nejsou. Jak je realne siroka ta 2.5 co vozis (ne pres spunty)

        0 0
        • Rychlej turista  

          To nevím, ale když nasazuji kolo, musí být vyfouknuté a teprve pak se mi povede ho přes čelisti procpat :-)

          Ale co se týče výdrže a odolnosti, tak bych WTB tipoval jako opak Schwalbe.

          0 0
          • Jenda  

            hmm, koukam dat dozadu weirwolf 2.3 a dopredu pak 2.3 Bronson – ten se mi libi velice ale otazka je jak pojede. Zas na prednim je to skoro jedno a ocenim jistejsi grip.

            0 0
    • esti  

      Na příští rok jsem zamýšlel fat alberty 2.25 EVO DD.Nicméně by mě zajímálo ,jak velký bude valivý rozdíl oproti šířce 2.4 (+50g pouze v SS) především na asfaltu.Na těch eskarech jsem ujel i 80km po afaltu za odpoledne.

      0 0
      • Jenda  

        2.4 FA jsem mel vzadu puvodne, vydrz stejna jak NN, v ty 2.4 je skoro o 3 mm sirsi, nejakej zasadni rozdil jsem mezi tema plastema nepoznal.

        0 0
    • goofy  

      Nevegaly bez butylu do sutru moc nebudou. Hodne lidi si tu stezuje na prurazy..

      0 0
      • Jenda  

        ted me napada ty stiznosti jsou ze tam clovek do nej udela diru nebo ze cvakne? Protoze bych je vozil jako bezdusaky tak aspon cvaknuti by nemel byt problem.

        0 0
        • Vegan  

          cvakne i rizne

          0 0
          • Radek Broz  

            A ještě nejedou a přitom nedržej v podstatě na ničem.

            0 0
            • fousek  

              Tak to je dobry, to az prezuju na naky lepsi tak to budu jezdit 2× rychlejs, protoze me prijde ze Nevegaly drzej dost dobre a uplne nejpomalejsi nejsou. Mas nakej tip na plaste, ktery drzej vic na mokrym bordelu, jedou lip a jsou pokud mozno lehci?

              0 0
              • Radek Broz  

                Nevegaly jsem měl různý převážně na sjezďáku a přišlo mi, že jsou naprd naprosto všude – to je ta „univerzálnost“ Čili lepší je vše. Na mokrej bordel miniony (pokud to teda už není rozblácený na swampy nebo screamy).

                0 0
                • fousek  

                  Minion je tezkej jako prase a ze by jel lip nez nevegal bych nerek. Teda nedokazu si predstavit ze bych na Minionu ujel treba 70km terenem v nakym normalnim tempu, vetsinou na to nemam uplne celej den.

                  0 0
                  • pitos  

                    Není pravda,minion je právě celkem jezdivý plášť co jede i po asfaltu(s přih­lédnutím k čemu je určen).Řekl bych že jede lépe než nevegal.

                    Jinak s minionem jsem ujel i 120km v terénu:)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Ale na směsi 62a. Jestli na jiné, tak to bych chtěl vidět. Nasadil jsem Minion 2.5 40a sry na předek a málem jem po 20km v těžkým terénu a pak 6km po silnici do kopce málem zdechnul. Kdybych hodil dopředu Tiogu DH 2.1, tak dojedu úplně v klidu. Bylo by dobré vždy uvádět směs protože pak je to debata o ničem.

                      0 0
                      • pitos  

                        Na směsi 60a(62a myslím ani není)

                        40a je extra měkká směs a ta se samozřejmě na asfalt nehodí vůbec.Ja používám 42a(velmi měkká směs) a to je celkem v pohodě,velký rozdíl oproti 60a tam není.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Sorry, ale rozdíl mezi 60a a 42a bude rozhodně větší než mezi 40a a 42a, nemyslíš? Když srovnám nevegalv 42a s minionem 40a, tak tam trochu rozdíl je, ale mezí nevegalem a high rolerem 60a je rozdíl hodně markatní. Pokuď jsi to jel na 42a, tak máš buď fyzičku jak kráva, nebo jsi s nima nejel skoro vůbec po silnici.

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Rozdíl tam je docela znatelnej. A jezdit s 2.5 v nejměkčí směsi po asfaltu je samozřejmě kravina, to jet nemůže, ale cokoliv jinýho pojede líp jak Nevegal.

                            0 0
                          • pitos  

                            Tak to vezmu pěkně odzadu.

                            Konkrétně těch 120km jsem jel na směsi 60a,butyl jenom vzadu,rozměr 2,35 zadek,2,5" předek.Asfalt skoro žádný,vše pěkně poctivě terénem(ale už bych takovou porci takto nejel).

                            Rozdíl ve směsích…momentálně mám na kole oba butylové pláště v rozměru 2,5",předek 42a,zadek 60a.

                            Směs 40a jsem měl jen jednou a mám kolegu který ho občas vozí.

                            Mezi 60a a 42a prostě tak velký rozdíl nevidím,naomak to skoro rozeznat nejde a kdyby mi někdo zavázal oči tak si nejsem jist zda bych to rozeznal(ještě teď jsem to schválně zkoušel)

                            Pocitově mi na tvrdém mokrém podkladu drží ta 42a trošku více ale výrazný rozdíl to zase není.

                            40a už naomak poznat jde,je to fakt dosti měkké,špunty jdou výrazněji deformovat a také to pěkně drží.Výdrž tohoto pláště je také v porovnání s 42a daleko kratší,špunty se občas urvou a drolí(u 42a a 60a se nic takového neděje a obě směsi mi vydrží zhruba stejně)

                            0 0
                            • Atilla  

                              Řeknu to takhle, tvrdost pláštů se měří podle normy

                              ČSN 42 0379

                              Zkouška odrazem:

                              Touto metodou zjišťujeme tvrdost z velikosti odskoku závaží spuštěného z určité výše od zkoušeného materiálu. Přístroj nazýváme Shoreův skleroskop a stanoví se jím tvrdost podle Shora HSh

                              Měrění:

                              Skleroskop se skládá ze skleněné kalibrované trubky, ve které se pohybuje válcové tělísko o hmotnosti m = 2,5 g. Tělísko je na spodní části zakončeno kulovitě zabroušeným diamantem a padá volně z výšky H = 254 mm (10“). Za trubkou je umístěna stupnice udávající empiricky zjištěné stupně tvrdosti podle Shoreho. Dílek HSh = 100 odpovídá výšce odrazu od tvrdé kalené oceli. K měření je potřeba jisté zručnosti při odečítání výšky odrazu pomocí lupy.

                              Zkoušený materiál musí být v místě zkoušky hladký a měřicí přístroj musí být umístěn kolmo k jeho povrchu. Zkušební těleso nesmí při zkoušce dopadnout dvakrát na stejné místo, protože v místě dopadu dochází k nepatrnému zpevnění povrchu, které by následně zkreslilo výsledek měření.

                              Závěr:

                              Tato metoda je dost nepřesná, ale používá se k měření pláštů kol. Tím si myslím, že máme vyřešené dohady o tvrdosti směsy. Ano 40a směs je měkkčí než 42a, ale ta je o dost měkčí než 60a. Sám si udělej doma test odrazu nazuj plášt, nafoukej na určitý tlak a pusť třeba z jednoho metru, změř výšku odrazu a uvidíš rozdíl mezi 60a a 42a večer jsem to zkoušel. Uvidíš sám.

                              0 0
                              • DaSnail  

                                moc pekne si to napísal.

                                akurát že u maxxisa to nemerajú podla čsn.

                                a určite ne odrazem.

                                a ten domáci test je jak z brainiac… 8o)

                                0 0
                              • Dav...1  

                                Norma ČSN 42 0379 (co sem se tedka dival) je 1 uz neplatna, 2 slouzi k vzajemnemu pribliznemu prepoctu tvrdosti podle Vickerse Brinella a Rockwella u oceli tvarnych a litych. Nevim co to ma spolecneho s tvrdosti gumy :-)

                                Osobne si myslim ze ten test co tady popisujes je docela k nicemu protoze tim nezjistis vlastnosti toho materialu (gumy) ale vliv na to jak se neco od nafoukleho plaste odrazi ma si myslim i jeho konstrukce (vyztuhy) atd.

                                Nekdo tady nekde psal ze tvrdost tech smesi se naopak testuje odrazem gumove kulicky (dane smesi) od podlozky.

                                0 0
                                • DaSnail  

                                  Durometer is both an instrument and the international standard for measuring the hardness of rubber. A Durometer works by measuring the penetration of the gauge’s indentor under the specific conditions of a given Durometer standard. Shore“A” Durometer is used for flexible materials. Durometers are described in the American Society for Testing and Material specification ASTM D2240; this is the recognized specification for the instrument and test procedures.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Princip je stejný,používá se k testování gumy a pryže. O tom, že se měří odraz gumové kuličky od povrchu jsem psal já. Četl jsem to ve velu asi před 4 roky a už si to přesně nepamatoval, ale podle všeho se to dělá takto. A to, že se normy mění častěji jak ponožky ví každý kdo je používá, třeba jako já( eletrikář). A každá země má svá čísla norem, která se však překrývají, třeba zrovna u oceli čsn 19 573 je to samé jako:1.2379, X155CrVMo12,2002K, D2 ,BD2 ,SKD11.

                                    O metalurgii něco vím, občas vyrobím nějaký nůž, takže jak se měří tvrdost oceli pro mě není neznámá, tohle je na gumu a pryž. A co ti něco řekne? Tady máš tvrdosti podle stupnice Shore kde výsledkem je hodnta A. A co máš na psané na plaštích 40A, 42a,62A! To, že ti někdo říká, že pocitově mu příjde měkčí je jedna věc a druhá je naměřená hodnota tvrdost(měkosti). A tím domácím testem si ihned ověříš to co tady píšu. Zkus to a uvidíš, že se ti tvrdší směs odrazí o dost výše než měka.

                                    0 0
                                    • Dav...1  

                                      Je otazka jestli vsichni vyrobci dodrzujou stejny metr (ale snad jo). A na ten konkretni vysledek plaste (jak drzi) nemusi mit vliv jenom tvrdos gumy – je jasne ze ma velky vliv, ale nemusi byt jediny. Ale zase bych to takhle do detailu neresil.

                                      Treba se ozve nekdo kdo dela nekde v gumarne technologa a da to do late.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Je mi jasné, že každá várka plášťů bude jiná( stejnětak jako u oceli), taky mi je jasné, že vlastnosti pláště po roce skladování budou jiné( třeba v teple). A že hodně záleží na dalších příměsích a vzorku. Tady to vzniklo na popud toho, že tohle je u někoho, tak u jiného onak. A nejlepší je to změřit. Šlo mě o to aby se lidi naučili psát kterou směs na plášti mají, protože pak je to jak porovnávat jablka s hruškama. Možná jsem to trochu vyhrotil. Sorry

                                        0 0
                                        • Dav...1  

                                          Jo uvadet typ smesi by se melo. (jinak to budou hrusky a jabka)

                                          0 0
                              • pitos  

                                Měřit nějaký odskok gumy určitě nebudu:)

                                Nebudu ani zjišťovat jaké jsou normy a jak ten maxxis to doopravdy měří a to už jen proto že se stačí podívat na rozměry různých výrobců plášťů a zjistíš že při udané šířce jsou na tom všechny jinak.

                                Pro mě je důležité že vím, jak která směs mi drží v terénu,jak jede a jakou má životnost.Nikdy jsem nikoho o tomhle nepřesvědčoval a ani to nehodlám dělat,není to pro mě nijak podstatné a každý si to musí stejně testnout sám co mu bude nejvíce vyhovovat, zase tak moc ty gumy nestojí.

                                0 0
            • kassar007  

              Hmm druha shoda v tomto vlakne. Mel jsem je taky (vzdycky je otazka smesy a vyztuh), ale v podstate to same. Nedrzely, pomaly a defekty porad.

              0 0
    • lutte1  

      Já vozim Schwalbe Big Betty 2.4 SS Triple nano.Je to dobrej univerzál drží celkem na všem, jen díky směsi nejsou optimální slizký kameny.To by řešil na předek Gue Glue(nevim jak se to píše).

      Po asfaltu celkem jedou.60km s tím neni problém.I když k závěru už mě to nebaví.:)

      Na českej les je to supr plášť,jehličí,bah­no,listí.Všude drží.

      Váha celkem dobrá asi 750g(nevážil jsem je).

      0 0
      • Jenda  

        ja mam obavu ze vsechny schwalbe na tom budou bidne s vydrzi. Do ceskyho lesa v pohode, tam mi vetsina gum vydrzela kolem 2kkm, bohuzel co ted bydlim tak jsou tu nenazrany sutry co tu gumu zerou pred ocima. Ono i sintrovany goldfreny mi tu vydrzel tak 1000 kkm a v cechach vydrzely i 3 :-(

        0 0
        • lutte1  

          A co třeba Maxxis Ardent?Ten je určenej spíš do sucha a je na něj docela chvála.akorát bude v požadovaným rozměru asi těžší.:(

          0 0
          • Jenda  

            to je prave to ono – sirokejch drzavej plastu jsou mraky ale pak zase vazi 850 g a vice a ne ze bych byl nejakej supergramar ale kolikrat potrebuju nejdriv nastoupat nejakejch 1000–1500 vejskovejch nez se dostanu ke sjezdum tak bych nerad cestou zhebnul

            0 0
            • Soreno  

              Tak nevim jezdim Maxxis Ardent a Advantage a zatim jsem nezhebnul jako řešit 20 deka navíc na dvou pláštích je směšný kolikrát si dáš do kejmlu o 0,2 litru víc a taky neřešíš váhu – na těchto pláštích jezdím výlety cca 70 km normálně. Např na Gardě přes 2000 stoupání 84km a žiju :-))).

              0 0
        • Rychlej turista  

          Některé úseky v Českém lese jsou pro pláště fakt dost jedovaté a poměrně časté a občas i dlouhé. Nebýt jich, tak se v Českém lese dá v pohodě lítat na FF.

          0 0
          • Jenda  

            no prave a tady kdyz uz vjedu na neco takovydleho tak si lebedim ze konecne hladkej povrch :-)

            0 0
      • cyborg  

        Min rok jsme si na švýcarsko hromadně pořídili Schwalbe Muddy Mary 2,35. Do předu směs GG a dozadu Triple Nano.

        Je to totální masakr co ty gumy všechno udrží, obvzlášt na kořenech a klidně mokrých obvzlášť to přední kolo zvládá naprostý nesmysly. Ale musim říct ze na suché šotolině držela o něco líp Big Betty.

        Asfalt je ovšem pro ty pláště opravdu jak struhadlo. Každý nechtěný smyk jde očima vidět úbytek špuntů, ale v terénu na ně nedám dopustit. Nasazuju je jen jako sadu do hard-core terénu a až je sjedu, koupím si je znova.

        0 0
        • Burizon  

          …to rád čtu :-) Už se těším, až se s nima prvně projedu.

          0 0
        • gazman  

          Nekoupíš,ve freeride verzi a GG směsi už se nedělaj ani 2,35 ani 2,5.Tohle už se mi stalo už i s WTB timberwolf.Jakmile si najdu papuče co mi vyhovují,tak je přestanou dělat.Asi nikdo lehké tlusté a lepivé pláště nechce.

          0 0
    • Vegan  

      Pokud nevegala v 2.35 tak jen verzi DTC SWS Folding vydrzi o dost vice… A pokud jen na jedno kolo tak spis na zadni nez na predni a do predu Kenda Blue Groove.

      0 0
      • Jenda  

        ja mam z tech terenejsich kend obavy abych se vubec hnul z mista – aspon jakou tu maj povest:-)

        0 0
        • Emiliano  

          trochu se prizivim na tomto vlakne:

          jezdim karmy 2,0 vpredu i vzadu a chtel bych neco dopredu do bahna od Kendy.

          Nasel jsem Excavator 2,1. Nic moc jsem tu o nich nenasel. Mate s nima nekdo nejaky zkusenosti?

          Odkaz:

          http://shop.dolekop.com/index.php…

          0 0
          • Luk02  

            Do bahna je lepší nevegal…

            0 0
            • Emiliano  

              Ja ale nekde cetl, ze ty nevegaly moc nejedou. Je to pravda?

              0 0
              • Luk02  

                Moc ne…ale dřív jsem na nich jezdil a přežil jsem to teď už je mám jen na sjezďáku a ta stick-e směs opravdu moc nejede…prostěš záleží s čím srovnáváš ale třeba v porovnání s Nobby Nicem jedou hůř…ale zase lépe držej…nechci říct o třídu, ale o něco lépe určitě…

                0 0
          • fousek  

            Do bahna od Kendy nevim. Ja mam dobry zkusenosti s Michelin XCR mud 2,0. Jinak do mokra Nevegal 2,35 bud 2 smesovej nebo jen v mekky smesy je dobrej

            0 0
    • ravag3r  

      Specialized Eskar

      Jezdil sem NN 2.25, Karmy 2.2 i Nevegaly 2.1, 2.3 a 2.5 a Eskar na Enduro použití u mě vede:)

      0 0
      • esti  

        +slušně jedou,dobrej odvod bahna,relatnivně nízká hmotnost

        • boky z papíru,moc nepodržej,asi 10 defektů za půlrok
        0 0
        • ravag3r  

          Měl si verzi s ochranou boků? Já měl zatim jenom cca tři defekty a to byly velký trny nebo procvaknutí a 0 proříznutí, zato kamarád má tu obyč verzi a už musel bok sešívat.

          A zároveň má ta verze s ochranou i dvojsměsovej vzorek a drží určitě líp než třeba NN a je trochu čitelnější než Nevegal:)

          0 0
          • esti  

            Mám S-works verzi.Jelikož jsem neměl možnost porovnat je s jinými plášti,opravdu mi přídou papírové/neby­telné.Nedávno jsem měl defekty v tak absurdních případech ,že už v nich nadále nemám důvěru.Šířka je cca 65mm.

            0 0
      • Jenda  

        nahodou jejich hmotnost netusis? U speslich plastu by me lakalo ze je tu maj v jednom krame za dobry ceny tak proc to nezkusit ze:-)

        0 0
        • ravag3r  

          7OOg tušim, ale neručim za to:)

          0 0
          • Jenda  

            no zacinaj se mi ty gumy libit cim dal vic, jak jsou na tom s vydrzi a jaka je jejich realna sirka? A nejak vubec nechapu rozdil mezi jednotlivejma typama – jak poznam ze ma vyztuhu na bocich?

            0 0
            • ravag3r  

              Ber ty na který sem dával odkaz, přesně ty za těch 790,–. Výdrž je přes 2000km zadní, přední dvojnásobek a pořád ok.

              Reálnou šíři teď netušim, budou trošku užší než 2,3, ale srovnávám to s Kendama a Tiogama 2,3 co mám doma a to sou poctivý balóny.

              0 0
              • Jenda  

                asi pujdu okouknout vyber speslich platu do mistniho bikeshopu :-)

                0 0
    • MlokCZ  

      Jen poznámka ke Schwalbe. U dost z nich, třeba u NN, je pomalu každý rok jiná směs, takže z výdrže jeden rok se nedá vůbec nic říct o výdrži jiný rok.

      Třeba 2009 a 2010 byla směs označená stejně a to triple nano compound, ale podle mě 2010 byla mírně měkčí (lépe držela i se rychleji sjížděla).

      A 2011, tam je to už určitě vše jinak:

      NN – PaceStar

      FA Front – TrailStar

      FA Rear – PaceStar

      Big Betty – TrailStar

      Tedy dokud někdo neotestuje výdrž pro 2011, tak se o ní nedá nic říct. A PaceStar bude mít určitě o něco lepší výdrž než TrailStar.

      Já bych u 2011 klidně ty 2,4 FA SS zkusil, přední bude s měkčí směsí TrailStar a ten zadní by aspoň něco vydržet mohl (ale kdo ví).

      0 0
      • Jenda  

        no jak nad tim uvazuju tak mam zatim jednoho NN 2.4 v zasobe tak bych soupnul predniho FA na zadek at ho dojedu, dopredu zatim toho NN i kdyz to bude vypadat divne protoze ten FA je proti NN fakt balon a vyhledove budu shanet nejspis WTB Bronsona nebo Weirwolf. Na otestovani na zadek ho klidne soupnu i za cenu ze bude hur drzet, tam myslim ze to zdaleka tak nevadi. Popravde diky prevazne kamenitymu povrchu nepotrebuju zas nejakou super lepivku protoze na suchym sutru podle me drzi dostatecne cokoli a na vlhkym vapenci stejne nedrzi vubec nic :-)

        0 0
        • alex33  

          ta šířka je FA proti NN je nějaká divná.Mám obojí 2,4ss a je to ± 60–62mm.oproti nevegalu kterej mám v předu DTC 2,35 má 56mm.Každopádně největší tragedie swe.je že v kamení se celkem trhají figuty vzadu NN vydržel 2000km ale odraný byl řádně.Ještě uvažuju zkusit nevegala i do zadu v předu to tragedie nenína to že jem celkem flakač se ušlapat dá

          0 0
          • MlokCZ  

            Vždy záleží na ročníku a konkrétním typu. NN bývá opravdu často užší.

            Moje UST NN 2,4 na 21mm ráfku mají 58–59mm (měřeny 3 kusy). Kamarád na stejně širokém ráfku FA Snake skin má 60–61mm.

            0 0
      • Burizon  

        Tak mám Big Betty TrailStar ve 2,4 a proti katalogovým 870 g mají 980 g! To není malá odchylka…

        0 0
        • MlokCZ  

          Oba kousky? 90g navíc je docela dost i u Schwalbe, i když jim to běžně lítá o nějaké ty gramy.

          Z 2011 u Schwalbe jsem zatím vážil pouze Marathony Dureme a ty měly oba kousky o 10–15g více než udáváno, to ještě šlo.

          0 0
          • Burizon  

            Nene, vpředu bude Muddy Mary, která váhově sedí. Ale tohle mě celkem dost překvapilo. Dle amerických obchodů tam něco píší o UST ready… Tak nevím… Ale i tak…

            0 0
        • gazman  

          Kdysi jsem vzal muddy s ebay, měly o 100g víc než by měly mít a olámaly se mi hned špunty.Pak jsem nabral muddy s německého shopu, váha byla o.k. a směs se nedrolila a i povrch mezi špalkama vypadal jinak.Podle mě někde pečou ty šikmooké kurvy nějaké fejky.U tebe by mohla být haluz s tím UST ready.

          0 0
    • Andrzej  

      posledni dobou jsem vyzkousel nevegaly (ruzne verze), nobynic (2,25 tenky a 2,4 snake skin) a mountainking protection.

      vubec nesouhlasim s mistnima prurazama nevegalu, ja cvaknu dusi v cemkoliv, kdyz to podhustim a naopak. jediny problem byl s tim uzkym nobynicem bez snakeskinu, ten jsem dal po jedne jizde pryc (defekty). Na asfaltu jednoznacne nejlip jedou ty nobynic, nevegal je tragedie, mountainking mi neprijde o moc horsi nez schvalbe.

      0 0
      • Jenda  

        ten mountainking se mi moc libi ten novej model, bohuzel mam obavu ze cena bude vysoka a vydrz contiky nikdy nemely nejak velkou. Asi fakt dam na Turistu a zkusim ty WTB. Akorat nevim kde je sehnat – nikde je nemaj:-(

        0 0
      • tomfree  

        Souhlasím,podobná zkušenost,jen doplním,že ty kendy jezdím jako bezduše a dost dlouho trvá než začnou držet tlak.

        0 0
    • Jenda  

      kdyby nekdo chtel katalog bikezone WTB na letosek tak je zde http://issuu.com/…catalogue1_

      ceny Race verzi jsou 850, TCS 1200 a UST 1250.

      Trochu me zklamalo ze Bronson ve 2.3 je dle katalogeu jen mekka smes tak mam obavu aby to chvili vydrzelo. Sirka 2.3 Weirwolf je zase naprosto ostudna – jen 52 pres gumu :-(

      0 0
      • HKou  

        Mam tady ciste nahodou 2 Kendy Nevegal 2.35" folding, Stick-E. Lepej dobre, nejedou, pouzivam je na snih. Muzu Ti je pujcit, at vis, zac je toho loket :) Jedna ma kolem 750g.

        0 0
        • Jenda  

          ja uz se skoro rozhodnul pro WTB Bronsona 2.3 race :-) ale jeste okouknu ty spesly.

          BTW netusite nekdo jak je to se smesema – kdyz vyrobce udava tvrdost smesi je to nejaka hodnota dle ustaleny stupnice nebo si to kazdej pytlikuje jak ho napadne? U tech bronsonu mi neni totiz jasny jestli maj 60 nebo 50, spesl ma dokonce 65 stred 55 kraj a nektery 70/60 – a to mam dojem ze by mohlo klouzat jak svine ale zase vydrzi.

          0 0
          • Atilla  

            Tvrdost směsi je ustálená hodnota. Mělo by to být,tak že pokud uděláte kouli z gumy o nějaké přesné váze( nevím kolik) a tu pustíte z 1m výšky, tak tvrdost směsi se rovná tolika centimetrům do jaké výšky se odrazí zpět.

            0 0
    • TrT  

      Pro inspiraci (pokud se tedy bavíme o AM/Enduro)

      Ja dám letos dopředu Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (kevlar 845g!!)

      a dozadu Highroller 2.35

      0 0
      • DaSnail  

        kde si bral ten minion?

        0 0
      • Radek Broz  

        2.5 miniony nevozim už ani na sjezďáku – to nemůže vůbec jet, ne? 2.35 mi přijde téměř všude lepší. Na Enduro sechystám dát místo 2.4 NN užší.

        0 0
        • kassar007  

          Mam ted 2.25 NN s dusi (jsou uzsi nez bezdusova verze) a jsou uplne v pohode. Jezdim s tim to same co driv se sjezdovyma plastema a nemam jediny problem. Cca dva defekty na rok.

          0 0
          • Radek Broz  

            Jsem rád, že mě někdo trochu utvrdil – všichni tu vozej tlustší pláště než sjezdaři;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ona se tu přidá i jedna výhoda 2,25 šířky a to, že je tady k mání double defense verze, která je na tom odolností hodně dobře a přitom není o tolik těžší (třeba pořád o hodně lehčí než UST verze).

              0 0
              • kassar007  

                Tu mam (tedy verzi s DD) a jsem spokojen … prikladam tomu tu odolnost, ktera me u toho to plaste pozitivne prekvapila.

                0 0
                • Kubiczech  

                  Váhám, jestli mám Monstrupořídit NN 2.4 nebo 2.25. Mohl bys mi, prosím, změřit jakou mají ty 2.25ky reálnou šířku? Dosud tam mám Contíky MK 2.4 a nerad bych šel do něčeho užšího. Díky.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Teď jsem nahodil NN 2,25 UST 2011 a má jen 54,5mm a to ještě ve chvíli kdy to mám po nahození nafouknuté na hodně, takže až upustím na ježdění, tak to půjde jetě tak o 1mm dolu.

                    A je to na 21mm ráfku.

                    A i RR UST 2,25 jen 55mm při větším tlaku po nahození. Tedy ani UST, které třeba 2008 RR 2,25 bývaly širší (56mm s nízkým tlakem pro ježdění) už jsou pryč.

                    I ty NN 2,4 UST (2010) na 21mm ráfku mají jen 58–59mm.

                    Kus od kusu a verze se to může mírně lišit.

                    0 0
                    • goofy  

                      Hmm… toz tak tos me moc nepotesil.. Ja chtel jit do 2,25" FA

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        FA bývají o píď širší (1–2mm), ale zase jak který kousek a model.

                        0 0
                  • Radek Broz  

                    Po prvních testech 2.25 jsem z nich naprosto nadšenej – nemůžu totiž vůbec říct, že bych poznal, že to třeba drží hůř… Zatímco jsem fakt hodně poznal, že to rychleji jede a gramů je dost dole, díky čemuž je to mnohem živější a ovladatelnější.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • gazman  

                      Vzal jsem na XC sadu kol zatím jen jeden 2.25 NN v DD verzi.Jsem zvědav, co s tím udělají beskydské šutry, ale musím říct že je to oproti 2.35 nevegalům na omak hodně bytelnější plášť.Váhově je to stejné, ale jak jsem to obul, bralo mě do smíchu s té šířky, vypadá to na FR kole dost komicky.Říkáš že to drží na šutrech a kořenech stejně? Uvažoval jsem že k němu do předu nasadím 2.25 FA v SS verzi, protože ho dělaj na rozdíl od NN aspoň v té střední směsi.

                      0 0
                      • goofy  

                        No o 2,25 FA taky hodne uvazuju… Zebych pockal az ho otestujes, at vim do ceho jdu? :o)

                        0 0
                      • Radek Broz  

                        Mně se to ze začátku taky nelíbilo, jak jsem byl zvyklej na ty tlustý kola, ale už jsem i zvykl a přijde mi to naprosto normální.

                        0 0
                  • kassar007  

                    Maji 52mm na DT5.1 (dusova verze) prvne se mi zdaly hodne uzky, ale v nicem jsem nezaznamenal nejaky nedostatek. Drzi dobre a nemam potrebu kupovat sirsi.

                    0 0
                    • kassar007  

                      Jeste me napadl jeden plast, ktery jsem v prvnim okamziku zavrhl a koupil NN, tak si ho koupil kamarad, ale jizdni vlastnosti mi prisly dobry (ale pouze kratky test) Kenda Karma 2.2 v kevlaru. Az sjedu NN coz nebude dlouho trvat tak ozkousim. Levny plast, sirka jako NN a v teto velikosti ma o neco vyssi vzorek nez srovnatelny jinak konfigurovany plast, je lehkej a rychlej (rekl bych ze lepe nez NN) a drzi docela dobre stopu.

                      0 0
              • Radek Broz  

                To je mě konkrétně k ničemu, chci UST.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je pak ale stejně otázka zda zvolit UST nebo double defense, když ty TLR 2011 modely jdou nahazovat bez duší opravdu dobře a ten zátěr výrazně pomáhá zatěsnit patky.

                  Asi teď zkusím místo NN/NN 2,4 UST tam dát 2,25tky. A sám teď váhám, jestli vezmu UST nebo double defense (samozřejmě v obou případech bez duší).

                  Odolností to je podobné (double defense možná o chlup odolnější, v UST zase díky větší vrstvě materiálu lépe zaceluje tmel defekty).

                  Takže teď jestli těch 120g navíc u UST stojí za ještě o chlup snažší montáž a o chlup větší jistotu, jak drží patky.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Chci prostě jedině čistokrevný ust, který jde snadno měnit a ne se pokaždý patlat s nějakou mrd… Nemám čas si s tim hrát, musim jezdit;)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak na časté výměny bych vzal taky raději UST verzi. Stejně ale pak nechápu, jak to řešíš s tmelem při častých výměnách. To jezdíš bez tmelu?

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Jo, přesně tak. Docela se divím, že ty jezdíš pořád s tmelem. Mně se to klasicky bodnout nepodařilo za sezónu ani jednou – vždy to ušlo po seknutí boku a vše aý ke konci sezñy, kdy už byly značně jetý a boky měly neustálym škrtáním o šutry značně ztenčený.

                        Chci to i na sjezďka a tam tmel kvůli mnohem častější výměně nesmí už vůbec – na tom enduru bych o tom ještě jakž takž uvažoval.

                        O kolik seš hmotnostně níž s NN DD + tmel proti NN UST stejný velikosti?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Mám za 3 roky na různých UST Schwalbe (NN 2,25 a 2,4, RR 2,25) už možná tak 25–30 zacelených defektů (povětšinou to budou trny). A nějaké říznutí nebo seknutí, tedy velký defekt, co by tmel nedal, tak ani jeden. Najdu po delším době více říznutí, ale nikdy to nebylo skrz, i když párkrát už to bylo na hraně.

                          Ono to bude tím, že každý jezdíme trošku v jiném prostředí. Já běžně jezdím věci jako nové trasy lesem, kde se sem tam připlete třeba zcela zarostlá cesta a trnů pak všude hodně. A třeba jen na Korsice 2009 jsem chytil asi 5 trnů.

                          Já právě zatím vozím samé UST, o DD uvažuju až teď u 2011 modelů (NN 2,25 UST už tu žádný zbylý starší nemám, takže něco budu muset teď koupit, když chci zkusit 2,25tky místo 2,4), kde tím zátěrem zlepšili těsnost patek (nahazování starších dušových Schwalbe na Cmaxy je docela opruz), což zvyšuje spolehlivost i usnadňuje montáž.

                          Rozdíl hmotností plášťů je 110g. Do DD verze bych dal tak o 30ml více tmelu, takže by rozdíl pak byl kolem 80g.

                          A pláště naštěstí běžně vůbec neměním, od toho měním rovnou celá kola :-)

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Je nejvyšší čas to obědnat, budu rád, když mi ujasníš následující 2 věci:

                            1. Jsou ne UST verze Schwalbe UST ready? (Půjdou mi do UST ráfků bez

                            použití pásky?)

                            1. Je rozdíl mezi UST 2011 a 2010?

                            Chci zkusit užší, takže zvažuju NN 2.25 UST nebo DD + sealant (asi Cafe)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Chceš to prohazovat a používat bez tmelu, takže musíš vzít UST.

                              Bez použití pásky to jde na UST ráfky vždy (i dušové pláště, jen ty dušové se hodně blbě nahazují).

                              UST 2010×2011 se liší jako všechny ostatní mezi ročníky směsí. O kolik je pacestar třísměs jiná než 2010 triple nano ale těžko říct. Rozdíl může být jak nula, tak docela velký. Ještě jsem nejel 2011.

                              neUST jsou tubeless ready, což u Schwalbe znamená zátěr (o malinko lepší zatěsnění tmelem) + těsnější patky (což je hodně dobře, protože to lépe sedí na ráfku.

                              Ale i tak to půjde jen s tmelem a nahodit to pořád půjde o něco hůře než UST (UST patky na plášti jak jsou širší, tak pomohou s nahozením hrozně moc a proto to jde tak dobře).

                              A tady máš za slušnou cenu UST 2011 2,25 NN (takže asi nemá cenu už moc uvažovat nad 2010).

                              http://www.bike-discount.de/…ubeless.html

                              Zrovna včera jsem je tam objednával taky.

                              Tmel určitě NoTubes, kdyby si šel náhodou variantou DD s tmelem.

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Já si uvědomil, že na enduru bude celou dobu tohle, prohazovat to nehodlám – na sjezďáku je to něco jinýho. S tím, že by se to muselo použít se sealantem, počítám.

                                O cenu nejde, jde o gramy;)

                                Díky

                                0 0
        • DaSnail  

          ten nový v 2.5 by mal vážit trochu menej jak starý v 2.35 a tých pár mm navyše by moc brzdit nemalo, ne?

          stará 2.5 bola moc tažká a 2.35 zas dost úzka.

          0 0
      • Vegan  

        Na CRC Maxxis Minion DHF EXO 2.5 napsal jsem ji jestli muzou napsat ktera verze to je presne. Nic mene dnes jsme znovu volal ceskemu dovozci a ti proste Exo verze vozit nebudou a nebudou :-/

        0 0
        • Vegan  

          Tak jsem 4 kusy obednal tak uvidime az dojdou a nazuju. Budu navic propve vzivote delat rovnou bezdusaky tak to bude zabava hned dvojnasobna :) :D.

          0 0
    • esti  

      Nejezdí někdo Ardent v kevlaru od maxxisu? 2.25 650g na mtbr píšou ,že ochrana boků je nic moc.Proto se ptám.

      0 0
      • RastoKE  

        ja mam tie Ardenty

        0 0
        • Atilla  

          Můžu se zeptat na šířku maxis minion 2.5? Chtěl jsem 2.3, ale zjistil jsem, že jsou stejně široké jako continental Mountain king 2,2 které mám zrovna nasazené a to i na ráfku stejné šíře 23mm. Ale zas aby mě prošli vidlí MZ Z1 RC2 2007. díky moc

          0 0
          • goofy  

            Aktualne odmereno:

            Front 42a – 53,8mm

            Rear 60a – 54,7mm

            Oboje s butylem a na 21mm rafku.

            0 0
            • Atilla  

              Díky, takže minion 2.5 je ještě užší než Tioga DH 2.1, které vozím už pár let na sucho. To Jde.

              0 0
              • goofy  

                No na 23mm rafku zas budou krapet sirsi, ale fakt jsou fakt uzke.. Sem si rikal, ze to je bida, ale az tak uzke jsem necekal :-)

                0 0
    • Oakey  

      V zahraničí jsou hodně pozitivní reakce na Bontrager XR4.

      Nemá tady s nima někdo nějaký zkušenosti?

      Na enduro vypadaj docela zajímavě, údajně hodně dobrej grip a přitom slušně odvalujou…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Oakey  

      Ještě me napadla česká Rubena. Nemá s ní tady někdo zkušenosti? Vzorky nevypadaj špatně a váhově je to taky hodně zajímavý…

      0 0
    • KRAJIC  

      Můžete prosím poradit přesné označení pro MAXXIS MINION 2,35 přední – tvrdá směs – drát – s nějakou výztuhou boků. Dík.

      0 0
          • KRAJIC  

            Buď blahoslaven, dík.

            0 0
          • KRAJIC  

            Ten rozdíl v hmotnosti bez butylu je ***** bolestný!

            0 0
            • pitos  

              Ano, je to daň za jejich extra odolnost.

              Ale jestli mohu radit(a nemáš s tím zkušenost) tak bych hodil na předek pro začátek miniona 2,5" ale bez butylu a zkusil zda to bude stačit(ja tak jezdil dlouho).Pokud ne tak až poté bych volil těžký butyl.

              0 0
              • KRAJIC  

                Já už je jezdím pár let na zadním kole. Zatím asi vždy bez butylu. S plášti velká spokojenost ohledně vlastností, ale defektů taky dost.

                0 0
                • pitos  

                  Vzadu pokud máš s bezbutylovou verzi problémy tak výztuha ano.

                  Ale ve předu bych té lehčí verzi dal šanci,pořídil 2,5"(což je na předek akorát).

                  Když jsem jezdil přední nebutylový tak jsem míval kolem 3 průrazů ročně a ani jedno roztrhnutí pláště,narozdíl od zadku kde se počet defektů točil kolem 10 a navíc jsem občas poničil bok pláště.

                  0 0
                  • KRAJIC  

                    Ty roztrhané boky bohužel ano i ten počet defektů by souhlasil.

                    0 0
                    • gazman  

                      Zlaté mudy mary loni 1× defekt z vlastní blbosti, když jsem hrubě podhustil.Poškození boků nebylo.Mají 990 g.Letos možná skusím 2.35 což je 1/4 kg dolů, pokud bude odolnost podobná jako u 2.5 což by měla bo stejná technologie, tak pohoda.

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        Jak jsou na tom s výdrží – najedu hodně po asfaltu do práce. Ty miniony mi vydržely opravdu dlouho.

                        0 0
                      • Burizon  

                        Pro tvou info jen, že 2,35 MM mají na 24 mm ráfku 56 mm přes „tělo“ a 58 přes špunty. Vypadá to tak nějak subtilně :-) A teď bych tě chtěl poprosit o hodnoty tvých 2,5 MM :-)

                        0 0
                        • gazman  

                          Maj na Mavic 721 který má myslím 21mm 64mm přes špunty. Tak co tam dát když v měkké směsi se nic jiného nedělá

                          0 0
                      • gazman  

                        Tak jsem pořídil jednu muddy ve 2.35 střední směs na skoušku, zas tak úzké mi to nepřijde, myslím že je ta megatloušťka třeba u muddy 2.5 zbytečná. Co mě ale docela nasralo je že nemá avizovaných 870g,ale 940g, to je skoro jako 2.5 verze.

                        0 0
                        • Vegan  

                          :D no pekna vaha … to uz je vic jak 5% to uz je mozna i na reklamaci…

                          0 0
                          • gazman  

                            Ty vole, no čuměl jsem na to jak péro z gauče.

                            0 0
                          • Nimrod  

                            tuším, že na schwalbe stránkách píšou někde toleranci 10%

                            0 0
                            • gazman  

                              No tak to jsem měl prostě špatný los:-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To byla smůla. Nejen, že mají slušný rozptyl vah pro jednotlivé kusy (už jsem měl v ruce dva kousky stejného typu pláště s rozdílem více než 100g), ale navíc se jim někdy ani nedaří trefit udávanou váhu (tím myslím, aby seděla zhruba průměrně). A to ne, že by chtěli klamat, ale asi zváží málo kousků a záleží jak se zrovna trefí do těžšího nebo lehčího.

                                A i ta větší udávaná váha se opravdu stává. Teď jsem řešil více kousků Marathonů Supreme 50–622 (nejen pro mě, ale i pro další lidi).

                                Udávaná váha je 645g. Zváženo 7 kousků. Pouze jeden měl 643g, jinak dalších 6 kousků bylo v rozmezí 590–600g. Takže tady bych řekl z těch více kousků, že zrovna ustřelili a zase udali váhu spíše moc velkou a mohli psát klidně 600g.

                                Nebo RR UST 2,25 2008. Vážil jsem větší množství kousků a téměř vše kolem 690g. Udávaných bylo dokonce 740g. Pak další ročníky snížily udávanou váhu myslím nejdříve na 715g (nevím jistě, jestli už to nebylo současných 725g) a chlubili se jak šla váha dolu.

                                Přitom v reálu šla vlastně pěkně nahoru a to ještě spíše výše než udávaná (dost kousků kolem 730–740g).

                                Takže v tom jají pěkný bordel. Chtělo by to přístup do velkého skladu a vybírat si ty lepší kousky :-)

                                0 0
                        • Burizon  

                          Tak já měl šílenej rozdíl u BB, ty ho máš u MM… :-) Muddy Marry 2,35 mám 870 gramů a dle dnešního prvního pojezdu se zdá být v pohodě… Na vyžehlený tratě naprosto bude v pohodě.

                          0 0
                          • gazman  

                            Bude v pohodě i do rozbitého bordelu.

                            Kde si tu gumu bral?

                            0 0
                            • Burizon  

                              Musí být v pohodě i tam :-)

                              Mám dojem, že jsou vzané z Koloshopu.

                              0 0
    • hmi  

      dopredu jedine continental vertical 2,3 !!!!

      0 0
      • Deathklaat  

        Zdůvodníš?

        0 0
        • hmi  

          ze vsech jeho fajnovejch vlastnosti bych vypichnul grip…

          0 0
      • Radek Broz  

        Tady je řeč o enduru, nikoliv o šotolině.

        0 0
        • hmi  

          a…?

          0 0
        • mr.antik  

          Vertical na shotolinu je taky dobrej úlet. To je guma, ani nevim na co :-))

          0 0
          • Radek Broz  

            Pravda:)

            0 0
          • Jenda  

            Vertical mi vzdycky slusne drzel na mokry trave :-)

            Jinak ted jsem nasadil dozadu Specialized Purgatory Control 2.4, hmotnost 730g sirka pres boky 58 mm (tedy cca stejne jak novej NN ve 2.4) vypada macate, zatim jsem ho ale jel jenom po asfaltu – nejaky dramaticky rozdil oproti NN jsem nezaznamenal. Jako velky plus hodnotim ze jsem ho bez duse nafouknul snadno pumpickou – NN jsem na stejnej rafek mel problem nahodit i velmi slusnym kompresorem.

            Az otestuju dam vedet jak drzi a kolik vydrzi, NN je po 600 km prakticky nepouzitelnej :-(

            0 0
    • Jenda  

      takze nejnovejsi poznatky – v Livignu najeto cca 300 km a nastoupano asi 9km v zadu nasazen Specialized Purgatory Control, hmotnost 730g, sirka pres boky asi 59 mm, vozeno jako bezdusak a zatim jsem uplne nadsenej – na gumne neni videt nejake zasadnejsi opotrebeni, prijde mi ze nejede o nic hur nez predchozi NN, drzi taky stejne jak NN spis bych rekl lip (hlavne v zatackach a v traverzech) no a i cena 790 Kc je nizsi – tedy vypada to ze jsem se schwalbe skoncil. Jo a jako bonus jsem ji nahodil velkou pumpou na stejnej rafek kde jsem mel s NN problem s kompresorem.

      0 0
      • mr.antik  

        a jak jsou na tom na mokru? Dal by se to třeba porovnat s MK Protection?

        0 0
        • Jenda  

          vylozene v mokru jsem ho nejezdil, na sutrech treba po projeti brodu drzel celkem v pohode, jak na mokrejch korenech si netroufam odhadnout. Ono je fakt ze na zadnim kole toho ja osobne zas tak moc nepoznam. Srovnani s MK nemam. Kazdopadne me prekvapilo jak drzel v traverzech i do kopce – kde jsem cekal ze se to musi urvat tak naprosto v pohode. Hlavne me ale ohromilo jak je ta guma po tech 300 km skoro netknuta – NN jsem mel po stejny vzdalenosti temer o 30% sjetyho.

          0 0
      • Atilla  

        Nemůžu si pomoct, ale snad všechno je v zatáčkách lepší, než NN. Měl jsem Clutch control a taky nebyl špatnej, jen váha 840g.

        0 0
      • Jenda  

        tak moje nadseni opada – v Livignu na vymazlenejch trailech parada, ted jsem s tim vjel do bordelu co jezdim normalne (cca jako Beskydy) a sup rizlej bok asi 1 cm (fakt to tmel nezalepil:-)

        Zatim jsem to podlepil (BTW nejakej tip jak to udelaty co nejlip?) a uvidim. Prislo mi ze ten bok preci jenom neni zadnej superodolnej ale muze to byt faky jenom smula – nekolik let zadny riznuti a behem mesice ted podruhy (jednou NN a ted ten spesl)

        0 0
        • X-plod  

          na pinkbike bylo nedávno v tech tuesday, jak to správně opravit. Už jsem viděl všelicos – šití, lepení, podložení…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.