• FOSA

    Potřeboval bych Vaše pohledy na věc, mám velké dilema a třeba mi nějaký základní faktor uniká.

    Nyní mám tři kola, gravel (pro mě je dostačující, solidní osazení), XC HT (karbon, taktéž osazením dotažen) a AM hliníkový full, který má tu výhodu, že se mu již člověk nebojí naložit.

    Problém je v tom, že reálně nestíhám 3 kola ujezdit, ale i umývat a servisovat, udržovat, hlídat řetězy, mazání atd. Nejméně nájezdím asi na AM fullu (odhad 600–700 rok). Celkově loni 8800km, většina gravel, ale teď mám období MTB, tedy sedím nejčastěji na HT v lese, to se střídá :-)

    Tedy se nabízí varianta redukce na 2 kola, kde bych ponechal gravel a pořídil XC full, s mírnou úpravou pro nějaký střední terén (typově něco jako Canyon Lux Trail) teleskop.

    Výhodou bude víc místa doma, teoreticky více času na servis pro každé z kol, méně práce. Nevýhodou, že tam bych jezdil XC pneu a těžší sjezdy už pojedu pomaleji, současně pak strach o kolo, kde hodnotou už to pro mě dost (počítám 80–100k).

    Uniká mi nějaká zásadní věc? Má cenu držet AM full i když ho nejezdím, abych si užil terén jednou za čas? Nebo vyměnit dvě kola (xc ht + am full) o prodejní hodnotě cca 100k a koupit pořádný xc full?

    PS: omluvám se osobám citlivým na založení dalšího vlákna. Jo a rovnici n+1 samozřejmě znám :-D

    0 0
    • VojtaXY  

      A co tak trailovy full?

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 299 Kč -43% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

      • FOSA  

        Jo, tam by to směřovalo. Canyon Lux, Epic EVO či něco podobného. Zdvihy cca 120/120, full karbon, hlavový uhel někam kolem 67°… to by mohl být ideál. Jenže pak tomu charakter z velké části určí pláště :-D Tedy se kruh zase uzavírá. Myslím, že se tam umím dostat váhově třeba kolem 11kg, ale pokud dám vzorek, už to nepojede a pokud vzorek nedám, tak budu muset být opatrný. Což při aktuálních třech kolech umím teoreticky vyřešit výběrem :-D

        0 0
    • černápole  

      Tohle si stejně budeš muset rozhodnout sám-)

      0 0
    • t29  

      Kilometry na gravelu přibývají jinou rychlostí než kilometry na AM – spíš bych hodnotil čas v sedle.

      K jednomu univerzálnímu fullu můžeš mít dvě sady kol, každou s jiným obutím. Je otázka jestli to servis a používání zjednoduší, nebo zkomplikuje.

      Hlasovat si netroufám :)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Kdybych musel, tak bych měl XC full se současnou geometrií, diky které si nechá kolo naložit poměrně dost, tedy rozhodně víc, než jsou moje možnosti a jako drhé kolo bych si pořídil Endurace silničku s jezdivými plášti 33–38mm (lehčí gravel)…moc jsem asi nepomohl, ale tohle by byla u mě ideální kombinace kol.

      0 0
    • Slyther  

      Nezávidím a zároveň se v tom poznávám s tím že doteď jsem měl ještě k tomu žiletku na trénink na asfaltu a trenažéru.

      Pravděpodobně ti nikdo neporadí líp než ty sám ale za mě než dvě sady kol které tě stejně omrzí pořád přehazovat je mít kolo navíc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.