• kolombo

    Nezaložil jsem ji hned u té zprávy, tak je anketa tady.

    0 0
    • fluider  

      A ten cyklista ide v protismere, či v smere 1smerky ? :-). Občas 1smerku poruším aj ja, ale s určitou mierou dospievania sa vyhýbam 1smerkám, v ktorých je hustá premávka, policajná stanica, škôlka, domov dôchodcov apod. Kedysi som išiel na drzovku, ale nikoho som neobmedzil. Dnes sa snažím predchádzať zbytočným ťahaniciam s pešiakmi a nekaziť si deň. V pozícii šoféra to cyklistom v protismere tolerujem, ak sa správajú slušne.

      0 0
    • Vegan  

      V olomouci to funguje jak v pesich zonach tak v jednosmerkach tak proc by to nemohlo fungovat jinde

      0 0
      • Martin  

        jo, jenže ty jednosměrky jsou explicitně označeny…

        každopádně je to příjemný.

        0 0
        • petryk  

          Přesně tak, ale jsou v Olomouci místa, kde se cyklistika s autem skoro nevyhne, takže – značky platí pro všechny

          0 0
    • JSt  

      zalezi do jake jednosmerky. ono nejsou jen jednosmerky v sidlisti, ale i docela frekventovany silnice, kam nevjel nikdy. jinak samo jednosmerkama jezdim, stejne jako po chodniku, nekdy na cervenou, protoze je zbytecny zastavovat, kdyz nic nejede. a jsme u toho. bojoval byste nekdo za to, aby se mohlo jezdit na cervenou, kdyz nic nejede? blbost, ze. ;-))

      0 0
      • Schoscha  

        Klidně bych byl pro odbočování na červenou vpravo.To už taky ve světě funguje.

        0 0
    • jIrI___  

      Ještě bych chtě nechat povolit jízdu na červenou a přednost cyklisty na vlakových přejezdech…

      0 0
      • přišlapávač  

        ty to moc prožíváš a dramatizuješ ;-)

        0 0
        • jIrI___  

          Možná to bude tím, že v našem „městě“ jsou jednosměrky takové, že se do nich sotva vejde jedno auto. A pak další důvod, že v roli řidiče bych asi nebyl moc nadšený, kdyby mi v jednosměrce jezdili do protisměru cyklisti, kteří by vláli přes půlku ulice (babiny s koly obloženými nákupnímí taškami, pantátové vracející se z hospod, nepředvidatelní malí caparti atd.). Podle mě to je volovina. Když jednosměrka, pak pro všechny bez vyjímek.

          0 0
          • přišlapávač  

            No je vidět že se v západní evropě moc nepohybuješ. Kdybys totiž navštívil aspon jedno německé město a neříkám ty největší to bys asi čuměl jak to tam funguje ;-) Myslím si, že jízda cyklistů v jednosměrkách je dobrý nápad a když to jinde funguje musí i tady, ale jde hlavně o lidi. Letošní prázdniny jsem projel pár velkých měst mimo jiné např. berlín, mnichov, rotterdam…až to někdy tady bude fungovat jako tam, tak to bude ráj. Samostatny jizdni pruh jak na slinicích a velkých křižovatkách tak vyhrazené pásmo na chodníku, svoje semafory a další. v tomto směru jsme sto let za opicema :-(

            0 0
            • Schoscha  

              To by se určitě líbilo většině z nás.Ale do staré zástavby s omezeným prostorem to nacpeš těžko.

              0 0
              • přišlapávač  

                to byl jen dokumentáční dodatek toho jak to může vypadat. Jednosměrky už existují takže se nemusí nic uzpůsobovat krom značek. V 95% měst v německu- (Regensburg, Norimberk, Mnichov, Berlin, Dortmund atd.) je u vsech znacek s jednosmerkou dodatek vyjma Fahrräder a jde to.

                0 0
            • Krys  

              Už vidím, ako štandardný našinec zastavuje na tom semafóre. :))

              0 0
            • jIrI___  

              Já se pohybuju mezi Brnem a Rožnovem, občas zavítám i do Ostravy a nejvíc na západ asi do Olomouce. A přesně jak píšeš: Jde hlavně o lidi. A na tohle nemá podle mě český národ mentalitu a taky kde by na to stát vzal peníze, když pomalu nemá na opravení pár km silnic. Ne tak budovat speciální pruhy a semafory pro cyklisty. Nedejbože kdyby to měly města financovat ze svých zdrojů. Tohle je prostě pro ČR hudba daleké budoucnosti. Chyba je se snažit budoucnost přiblížit jízdou cyklistů v jednosměrkách a dalších podobných paskvilů.

              0 0
            • pajan  

              Když jsem byl min rok v Drážďanech tak jsem se nestačil divit… Cyklisté měli svoje pruhy snad i v té nejzapadlejší části měta… A na křižovatkách?! Pro auta ve všch směrech červená a zvlášť pro cyklisty zelená… Mno fantazie…

              0 0
            • JSt  

              mne by se po tom jezdit nelibilo. silnicu nemam rad, kdyz se kolem me mihaji auta kilem, to nemam dobrej pocit. ale ve meste je rozhodne zabavnejsi ]:-) proplitat se mezi autama, nez jet po nejakym vyhrazenym pruhu. ale beru to ze svyho momentalniho pohledu. jasne ze jini to uvidi jinak ;-).

              0 0
              • Polka  

                Polka.

                0 0
              • MlokCZ  

                Mě třeba moc zábavné proplétání mezi auty nepřijde. Vždy když musím přes město, tak se snažím jezdit tam, kde auta nemohou vůbec (což v Plzni naštěstí docela jde). Ten adrenalin z toho, že mě může každou chvíli někdo sestřelit i když se snažím jezdit stylem, že auto má přednost vždy (a jen když vidím, že mi opravdu přednost dává když já jedu po hlavní, tak jedu, jinak vždy počítám s tím, že mojí přednost bude ignorovat i když je na vedlejší).

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • pajan  

      http://www.auto-mat.cz/vyzva/index.php  Když je tady řeč o jednosměrkách a o atd. tak mě napadlo sem hodit 5 bodů automatu který se toto snaží zařídit… Je to ale jen pro Prahu…

      0 0
    • kwaker  

      myslím že je to pěknej nesmysl. pochybuju, že se auta naučí počítat s tím, že se v jednosměrce proti němu vyřítí cyklista. raději vjedu do jednosměrky s pocitem, že mě může někdo zabít a dávám si sakra pozor, než vjet do jednosměrky s tím, že si pozor nedávám a někdo mě zabije

      0 0
      • pajan  

        :-D já jezdim většinou po chodníku když je tam jednosměrka…

        0 0
        • přišlapávač  

          ty se tadz uz nicim nechlub, kdyt to je des… a bacha na chodniku na deduli, pak bys mel solidni pru… ;-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kolombo  

        To snad musíš dávat pozor i když jedeš do křižovatky na zelenou, nebo ne?

        Já si tedy pečlivě hlídám i v autě, co dělají ostatní !!!

        Tady jde o to, aby pohyb po městech na kole byl postaven na stejnou nebo klidně i vyšší úroveň, než věčné blokování silnic autem.

        0 0
        • hribik A1  

          to je pravda ze pozor musis davat aj ked ides do krizovatky na zelenu. poznam viacero takych semaforov pri prechodoch pre chodcov, ktore ukazuju cervenu aj vtedy ked auta zo vsetkych smerom 15 sekund stoja, a rozsvieti sa zelena v momente, ked sa rozbehnu auta z jedneho z tych smerov…

          0 0
    • kámen úrazu1  

      Brala bych to. Ne všude, ale tam, kde šířka silnice umožňuje načmárat pruh pro „protijedoucí“ cyklisty. V Pardubicích takový pruh je kousek od Tyršových sadů a funguje to bezvadně. V jednom směru značka upozorňující na obousměrný provoz cyklistů, ve směru zákazovém pro auta pruh po pravé straně silnice plus značka povolující vjezd cyklistům. Bezva věc nemuset objíždět kvůli jednosměrce půlku centra.

      0 0
      • JSt  

        to me chces rict, ze kdyby tam byla jednosmerka pro vsecky, tak bys objizdela pulku centra? :-O

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Zrovna v tomhle místě jo. Kdyby bylo ještě širší tak možná ne (je tam malá doprava). S jed­nosměrným provozem pro všechny by ta silnice byla široká tak akorát na to, aby to auťáky nutilo jezdit rychleji středem, dvě auta vedle sebe se tam nevejdou. Když řidiči ale počítají, že v protivce můžou být cyklisti, jedou u kraje chodníku. Pruh je dobrý na to, že  řidičům připomene, že v protivce můžou být cyklisti a navíc opticky silnici zužuje, jedou pomaleji.

          0 0
    • pedr64  

      ano, jednosměrkami občas jezdím, protože zvláště v centru města bych se nikam nedostal. Ale protože vím, že tam nemám co dělat, tak jedu tak, abych nikoho jiného nijak neomezil nebo neohrozil

      0 0
    • Hejdik  

      U Prostějova mámě taky jednu skvělou jednosměrku.Vede kolem Plumlovské přehrady,kudy přez léto jezdí denně stovky cykloturistů a nikoho nikdy nenapadlo,že by tam udělali výjimku pro cyklisty.chytré hlavy tak napadlo,že udělají objízdnou cyklostezku,jenže ta cestu prodlouží o dobré 2km což by ani tak nevadilo jako to ,že tato trasa je stejně sjízdná pouze pro MTB ještě tak pro zdatné krossaře a to ještě do poměrně blbýho kopce.Rodinka s dětmi,nedej bože s vozíkem pro mimina tak nemá žádnou šanci.Jo leda tak jet po druhé straně přehrady,kde auta jezdí jak prasata a kde je to pěkně o hubu,protože tam jezdí i spousta kamionů.Tak to je holt tak,že tam do té jednosměrky stejně všichni jezdí a přitom by stačila jenom cedulka s nápisem mimo cyklisty.a na druhé straně výstražná cedule pozor cyklisté v protisměru.A všichni by byli spokojení…

      Takže takové my máme chytré hlavy.

      0 0
      • kolombo  

        Jenže na tu cedulku nedostaneš dotaci z EU, na stavbu nesmyslné cyklostezky ta šance je.

        0 0
        • Radek Broz  

          To by ses divil, kolik cedulek kolem tebe je vyrobenejch za peníze přerozdělený EU.

          0 0
    • pajus  

      Na sirsich ulicich ve meste s pomalou rychlosti aut by meli mit cyklisti moznost jezdit v protismeru. V nemecku a rakousku v centrech meste bezne reseni, u nas jsem to videl asi nejvic v Olomouci.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.