Čus,
Zajímalo by mně jaký máte názor na toto kolo :)
15kg, to uz je vcelku sila. No je to proste zakladni 29ka, osobne bych asi trosku prisetril.
Nedavno tu padl treba nejaky Stevens, koupeny za necelych 22tKc, avsak podstatne lip osazeny.
Raděj si kup třeba MRX SCUD 29". Sám ho mám, má 13,5kg, jezdit se s tím dá. Bral jsem jej, že jsem neměl prachy než jsem prodal staré kolo. Rám super, sedí mi, teď mi přijde komplet XT sada a RS Reba RAce takto se dostanu doufám na 12kg± což už bude slušné :)
No a ted jeste za kolik penez? :)
Sada 7500kč nová z eshopu (protekční cena:D) reba tu z fora 5500kč, takže si myslím, že dobrý ceny. :)Každopádně ten stevens, to je krásně vyladěný kolo fakt jo jak koukám.
No možná by bylo lepší něco takovýho http://www.cyklonemcik.cz/…k-29-deore-9
popř. s raidonem to už by mohlo fungovat
Takže zas tak moc dobře jsem nevybral :(
Sis ho už koupil? A to si vůbec neporovnával osazení/váhu/cenu?
Porovnával jsem to s jinými značkami pad. K těmhle inf jsem se nedostal :)
První koupit a pak se ptát, to jako sorry, ale takový přístup stojí za hovno, když už ho máš tak jezdi a nehledej na tom chyby.
29ka je celkově nahovno.Malá tuhost, vysoká váha.Každý ať si to přebere sám.Na 29ce jsem najel cca 5000km a už to nechci.Vždy bude v dané ceně těžší a línější.
Jinak Dexter je opravdu macík.Rozhodně to nebude živé kolo.
moc to hrotíš. ked niekdo jazdí pohodu a žádný stres, tak to može videt ináč ;o)
Tuhost je dána velikostí kol ? :D
Myslel nejspíš rám, nebo kecá do větru. :D Je fakt, že zadní stavba se mi trošku kroutí když letím lesem nad 40km/h. Hold levnej rám, nevím jestli to dělaj všecky. Navíc mám 21,5", 19" by to dělat nemusel, těžko říct.
Nerad kecám do větru.Na 29ce mám něco nalítáno a mylím že mohu napsat své poznatky.
Ideální 29ka by měla mít tapered krk a pevné osy.Váha třeba 11kg.Jinak je to opravdu zdechlé.
Pevná osa je paráda kdekoliv. Mám rychlo a brečím.
to já se směju :)
No a není? Fyziku nepopřeš.Na 29ce jsou delší dráty a většinou i delší zadní stavba.
Hádat se nebudu.Taky jsem 29ku obhajoval.Nakonec nevýhody převýšily nad výhodami.
Mas pravdu.Ale to neznamena, ze to nemuze nekomu vyhovovat:)
Jasně někomu to vyhovovat může :-)
To máš pravdu, fyziku nepopřes. Tak hurá do učebnice ;) Chcete mi pane tvrdit, že protože má 29" delší výplet, tak se dráty víc kroutí ? ;) B-F fakt někdy nemá cenu :D
:D hrůza co ?
Zapleť 26 a 29 kolo se stejnými dráty.Tuhost kola musíš poznat.Možná to nepoznáš, bo 29ky bráníš.Dnes jsem zase řešil popraskané dráty na 29ce 2× :-)
Srovnatlená kola jsou ve 29" o něco méně tuhá, ale zase to není tak hrozné.
Vzal jsem z testu dvoje kola, která mají k sobě nejblíže. V testu nejsou zcela srovnatelná 26" a 29" kola. Na ilustraci je to ale dobré srovnání.
V příloze 26" SLR x C29ssmax. Odpovídající kola jsou ve 26" STčka, takže je to srovnání s o jedno lehčí váhovou kategorií.
A výsledek v příloze nebo vytažena čísla měření tuhosti:
SLR: VR:47 / HR:45
C29ssmax: VR:47 / HR:46
Tedy přední zcela nastejno, zadní o píď lepší C29ssmax (rozdíl ale zanedbatelný, zajímavé jsou až větší rozdíly).
Tedy pro dosažení srovnatelné tuhosti bylo třeba sáhnout u 29" do o jedno těžší (a i tužší v rámci jednoho rozměru) kategorie kol.
SLRka tu jezdí spousta lidí a neviděl jsem, že by si tu stěžovaly ve velkém na jejich tuhost.
Ve 29" se přitom dají pořídit i tužší kola než jsou C29ssmax. Ve 26" se samozřejmě také dají pořídit tužší kola než jsou SLRka.
Pro srovnání, nejtužší kola celého testu vyšla (také ale téměř nejtěžší v rámci 26" z celého testu a to s hmotností 1746g):
Reynolds MTN AM: VR:72 / HR:66
Tuhost je v N na mm.
Z testu je hezky vidět, že u 29" je problém hlavně u hodně lehkých kol. Tam tuhost jde do háje více než u 26" (zhoršení tuhosti je výraznější).
A teď koukám, že v testu jsou srovnatelná kola a to v obou přímo ta stejná a současně v obou velikostech nejlehčí kola z testu a to Tune Olympic Gold II:
26" 1165g VR:46 / HR:39
29" 1409g VR:40 / HR:35
Tady přímo něco z těch zmíněných kol z testu.
Každý ať si vybere, 29ka sežere více peněz aby stála zato.Kolem 10 kg to jde, se vzrůstající vahou jde doprdele.
S tím souhlasím. 29tka aby slušně jela, tak sežere výrazně více peněz.
A mimo situace kdy nebudeme řešit lepší převalování větších kol přes překážky pojede 26tka za stejné prachy vždy mírně lépe a tuhá bude také mírně více.
Nedělal bych z toho ale zase nepřekonatelný problém, ten rozdíl není moc velký (hlavně to jak to jede).
Já stále zůstávám u kombinace 29 celopevňák + 26 full a stále nehodlám nic měnit. Takže nejsem zastáncem ani jednoho rozměru.
Jediné co zatím rozhodně neplánuju je 27,5".
S tuhostí kol u 29tky nemám s Red Metal 29 XL sebemenší problém (taky jsou ale ještě o něco tužší než ty C29ssmax z testu) a tužší kola na to co s celopevňákem jezdím bych už vůbec neocenil. A to na obou 26 fullech mám Red Zone XLR, které jsou ještě znatelně tužší než ty Red Metal 29 XL. Nic co by ale bylo pro mě na celopevňáku třeba (i na 26 fullu jsou na mě lehce předimenzované, díky tomu jsou to ale super držáky).
Navíc jsem na ty Red Metaly 29 XL nemusel zatím ani sáhnout (3500km), nepotřebovaly ani dotáhnout, ani docentrovat (zrovna dnes jsem měřil tensometrem a nedávno kontroloval docentrování na centrovací stolici když jsem měnil pláště).
To jak 29tka jede, s tím také nemám problém (v mojem případě je to s předchozím 26 celopevňákem nastejno, neměřitelný rozdíl).
Mimochodem jsem si zajel teď v sobotu svůj nejlepší průměr na biku na delší trati, konkrétně na 150km (to samozřejmě nebylo díky větším kolům, na předchozím 26 celopevňáku bych to zajel stejně).
I když mám 29tku hodně točivou (cíleně tak postavená) a to více než 26 fully, tak přesto je celkově ta o něco menší obratnost znát (jak to pravidelně střídám 26×29, tak je to o to výraznější), větší kola se prostě občas v rozbitějším terénu pletou a mají snahu se zasekávat (ne přejezd přes překážky který je lepší, ale při točení bočně a delším kontaktem s povrchem při malých rychlostech v techničtějších pasážích).
kde se prosím tě dá mrknout na celý test?
Za 2 euro ke stažení:
Mne by zajímala především použitá technologie či postup měření. Hlavně proto, že vím jak hodně se tuhost mění např. při šlapání ve stoje, na kašpárka, kdy se 29er vpředu kroutí jak had (občas je slyšet cinknutí kotouče při namáhání tímto stylem – dá se to takto jednoduše vyzkoušet – zejména problém u náb s RU a zeslabovanými dráty).
Pak při jakých tlacích a jakých pláštích bylo toto testováno, počty drátů (jejich rozdíly) nebo pokud test proběhl pouze na samotných ráfcích a nebyl zohledněn žádný rozdíl váhy jezdce je test prakticky k ničemu, nevypojídající o ničem.
Jak přesně dojde k tomu, že se při stoupnutí-si 29" kroutí ? Nedokážu si to totiž vůbec představit, co tam funguje jinak, kde je větší páka…než u 26"
Delší dráty, vidlice, vzpěry atd
Ideálně by 29ka mohla mít širší náboje, vnitřní nohy 36mm atd.Prostě vše větší.
Roky se zde dohadujeme o každém gramu a najednou je super těžká 29ka :-)
Neber si to prosím osobně, 29ka ti sedí tak jezdi :-)
edit: pro Necrise
Odlehčit to můžeš vždycky tak jak já toho SCUDA. :) Každopádně 29 si nemůžu vynachválit, průměrné rychlosti stouply, do kopců je to sice línější ale zase nemusím řešit stopu skoro, prostě šlapu a jedu takže to je tak nastejno s 26tkou. A v terénu prostě bomba, sice mi trvalo asi 500km po lesech, než se mi to dostalo do krve, ale už bych nikdy neměnil. :)
Jo v lesích je klíšťat hodně.
Vážně?
Ano. :(
2011 byla opravdu HODNĚ těžká.
Ale tak třeba se jim ten model za těch přibližně 18 tisíc let podaří vyladit :-)
Já jsem to kolo měl. Ve velikosti 19" Udávaných lehce pod 15 Kg není realita. Hoši z Authorroru za ty peníze servírují 16 Kg materiálu. No za ty peníze už to přece musí něco vážit ne ? :D
Ani se nedivím, že mi ho šlohli. V kovošrotu za něj dostanou zdaleka nejvíc.
Já nevím jak vy pánové ale mě ta vysoká váha sedí … Jako dobře je to makačka to kolo utáhnout do kopce ,ale zase mě to nevadí ,co se týče sjezdů lesem tak to kolo tak špatný není za ty prachy ;) Jelikož hraju basket a sportuju tak nemám problém tohle kolo utáhnout a pokud správně rozumím Fyzice tak při sjezdu to není velké mínus ta váha . Na tomhle kolem mám najeto přes 2000 km a jeho váha mi prozatím extrémně nevadila . Tot můj názor , mě ta váha prostě sedí .