Author ERA , Trek fuel ex 5.5 Norco Fluid 3 - vsetko rocniky 2008

61 nepřečtených
  • Fajter

    Chcem kupit novy bike, a neviem si vybrat z tejto trojice :

    Author Era – http://www.author.cz/…603587&mid=2

    Trek Fuel ex 5.5 – http://www.kitbike.cz/detailn.php?…

    Norco Fluid 3 – http://www.norco.com/…id_three.php

    Ako by ste volili ?

    Popripade Vase skusenosti . diky . Peto.

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Jsou dost srovnatelný. Nejhezčí se mi zdá Norco (ještě ke všemu je nejlevnější), ale podle komponentů vede asi ERA. Ale na tu vidlici těžko získáš nějaký ohlasy, málo lidí ji má. Norco má měnitelný zdvih vzadu, což je plus. Asi taky o něco lepší brzdy (jsou ověřený) ale zas horší náboje. Trek má poměrně slabou výbavu, ale rám bude asi dobrý…

      0 0
    • pitos  

      Volil bych biky v přesně opačném pořadí než jsi je zde napsal s tím že tu ERU bych škrtl úplně.

      0 0
      • Fajter  

        No novy author je uplne nieco ine ako jeho predchodcovia… je to nanovo spraveny bike, aj geometria aj ulozenie 4capu + formovanie trubiek, len je pravda ze ho este nikto neskusal, ohlasy som mal vo vacsine obchodov kladne a to nielen v tych kde ho predavaju…

        Norco ma tiez zaujalo,(ako prve) ale tu u nas su trosku komplikacie ho kupit… +ak pozeram do detailov slabsie komponenty… teda okrem ramu a pruzenia…

        0 0
        • dieegoo  

          ak pozeram do detailov slabsie komponenty… teda okrem ramu a pruzenia…

          Což jsou v podstatě ty „jediný“ podstatný. Zbytek vždycky můžeš vyměnit.

          0 0
          • Fajter  

            tak to hej… vravim ze to zachadzam do detailov…

            cize jednoznacne by ste ma (ak uz nie ) prehlasovali ze ist urcite do Norca? a nie naopak author?

            0 0
            • dieegoo  

              Já nejsem jeden z těch megaodpůrců Authora a Meridy, takže ti nepovim, že authora v žádným případě ne. Nelíbí se mi designově, stejně jako Norco, takže z těch tří bych šáhl po Trekovi.

              Jinak co třeba tenhle CUBE?

              0 0
              • ceo  

                Ono to je už celkem trapné, ale je faktem lepší poměr výkon/cena asi těžko člověk sežene (navíc ty kola dle všeho skutečně fungují)

                http://www.canyon.com/…s/index.html?b=86

                nebo 

                http://www.canyon.com/…s/index.html?b=46

                 

                A pokud by měl někdo problém se značkou, tak osazením (a zdvihy) horší, ale stále ještě IMHO „bargain“

                http://www.radon-bikes.de/…d_23466_.htm

                eventuelně 

                http://www.radon-bikes.de/…d_26741_.htm

                0 0
                • Vilém  

                  Kdyz uz u Norca pise,ze je komplikovanejsi koupit, tak potom nevim co rekne na kola, ktery musi objednavat z nemecka a pripadnou reklamaci tam i resit.

                  0 0
                  • ceo  

                    Není nad to si život komplikovat umělými předsudky a zábranami. :)

                    Z vlastní zkušenosti – koupě Canyonu vyjde co do náročnosti i časově mnohem lépe než jet kolo kupovat řekněme 100 a více km. Poslat zahraniční platbu dnes již není problém a většina to zvládne doma z počítače a kolo je doručeno až domů. 

                    Reklamace samozřejmě jsou nepříjemné, zejména časově. Opět to znamená jet někam třeba 100–200km vs. dojet s balíkem na poštu.

                    To si ale každý musí zvážit sám – riziko reklamace a Fox/Reba/Reve­lation/RP23 a další kvalitnější výbava vs. méně kvalitní komponenty a reklamace „v místě“

                    0 0
                • wert_1  

                  Canyon určitě, ale jak někdo už říkal vedle, tak canyona tak na příští sezonu, teď už prej žádný skoro nemaj :-'( a jestli si chce koupit kolo na teď, tak to canyon nebude..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Bohužel už zase začíná být pozdě na koupení kola obecně a to nejen u Canyonu. Je to jako každý rok, kdo zaváhá, tak nekoupí.

                    0 0
    • Sobi  

      Authora nikdy! To radši pěšky!

      0 0
    • palkac  

      v květnovým Velu testovali tu rst. vůbec jim tam nechodila a maže vazelínou. takže artura ne.

      0 0
    • Fajter  

      Dlho som tu nebol kluci a holky , ale ako som uz spominal, kupil som si nakoniec model

      Author era 2008 .Moje osobne skusenosti?

      S bicyklom som velmi spokojny, ako celok je naozaj naladeny na tu spravnu vlnu,vsetky komponenty funguju po 1000km na 100%, vidlu mozem kludne odporucat,da sa pekne nastavit , ma pekny chod, zadny tlmic ma rezervy ale pracu si zatial plni.

      Ocenujem na pruzeni lock-out predok/zadok. velmi tuhe rafy+zhrubene spice, ergonomiu kostry+posed, v terene je bike lahko ovladatelny, po uzamknuti ide do kopca ako raketa(teda podla mojej kondicie), nerobia mu problem aj mensie skoky…brzdy maju tichy chod, kotuce 180mm , no problem…

      tolko zatial, ak by boli otazky kludne odpoviem. Fajter

       
      0 0
      • Vilém  

        Kazdy sveho stesti strujcem.

        0 0
        • ememem  

          caf, by ma celkom zaujimalo preco. sa to pytam teba lebo si alebo si bol mechanik. ja mam tu eru volaky starsi model asi 4 roky, kupil som len kostru (rychlo a na tu dobu pomerne lacno) a prehodil veci z toho svojho 15 rocneho biku. ma to najazdene asi 12tis. par krat dolomity, nieco vyse 15 maratonov. mam asi 95 kg a vozil som na tom 2 roky aj v sedacke syna, jazdim len v terene take drsnejsie xc az am a nie ze bych sa chcel chvalit ale z kopca docela dobre a rychlo. zodpovedne tvrdim ze som s kostrou neriesil este nic, nulova udrzba. jedina uprava spocivala vo vymene hlavoveho (lebo ritchey shit). hmotnost je porovnatelna s konkurenciou v triede. snad jedinu vyhradu mam ktomu ze by mohla byt na mna tak 2cm dlhsia (co uz tusimze tato nova je). netvrdim ze je to nejaka spicka a ze sa nerozhliadam uz aj po niecom inom ale fakt by ma zaujimalo co konkretne je na tych autoroch zle. lebo podla mna je v pohode porovnatelny minimalne zo vselijakymi nemeckymi autormi typu cube, ghost, cannyon a pod. ale aj s tym co tu uvadzal fajter. (pls nie ze kamosovi praskla kostra – to praskla aj mojmu na cannondale a aj na spesli enduro).

          0 0
          • MlokCZ  

            Problém je v tom, že se ti ty kola zdají všechny stejný a oni jsou přitom každé úplně jiné.

            Třeba už jen z těch vyjmenovaných, tak Canyon a Ghost, teď beru ty modely se stejným typem přepákování, tedy např. Canyon AMko x Ghost AMR Plus. Už tyhle dvě kola jsou dost odlišná a rozhodně ne srovnatelná.

            A když pak vezmu Ghosty a Cuby s přepákováním jako AMS 125tka, tak to je funčně něco úplně jiného (teď neříkám lepší nebo horší, to záleží od požadavků jezdce).

            A pak Cuby s přepákováním jako Stereo, to je něco naprosto odlišného, tenhle systém s klasickým FSR/horstlinkem nemám vůbec nic společného. Z mojeho pohledu a požadavků je oproti všem ostatním vyjmenovaným o třídu někde jinde.

            Tedy napsat, že je něco srovnatelného s koly co jsi vejmenoval vůbec nejde, když je to skupina naprosto odlišných kol.

            A když vezmu Authora, tak je to podprůměrně provedené přepávkování toho klasického typu přepákovaní jako má např. Canyon AMko. Mě se tedy vůbec nelíbí jak je přepákovaný. A některé starší modely byly přepákované naprosto tragicky, současný je trošku lepší, ale pořád žádný zázrak. Prostě mi přijde jako by to někdo jen tak od oka nějak přepákoval a vůbec neřešil funčnost.

            Tedy pokud bych bral pouze ty stejné typy přepákování, tak z těch vyjmenovaných Ghost AMR Plus je to nejlepší, co tenhle typ přepákovaní nabízí a ten Autor to nejhorší. Canyon AMko 08 se mi třeba také oproti tomu Ghostu líbí výrazně méně. Jenže zase pro 08 cena Ghostů co byla před necelým rokem, tak byla oproti Canyonu úplně někde jinde.

            Kvalitu čepů a tedy výdrž a jak často je nutno servisovat tu nehodnotním teď vůbec, tam nedokážu k Authoru nic říct, na to bych musel mít dlouhodobou zkušenost hodně tisíc km s Authorem což nemám.

            A pak vůbec netuším, co to tam je za tlumič na tom konkrétním 08 Authoru ERA, který si pořídil zakladatel threadu, nikdy jsem tenhle tlumič nejel.

            A pak je tu geometrie, délku rámu nehodnotím, to není ani plus ani minus, každému sedne něco jiného. Ale hlavový úhel 70st. je na tenhle zdvih strašně velký u Authora (chtělo by to minimálně 69st. nebo spíše 68–68,5st.), nacpat na takovéhlo kolo geometrie s XC HT, to už dnes naštěstí kromě Authoru nědělá téměř nikdo.

            0 0
            • MlokCZ  

              U Canyonu jsem zvědav na změny u AM modelů. Na první pohled se mi zdá, že se mi bude líbit více, že je blíže právě tomu Ghostu AMR Plus, ale zatím jsem neviděl ani přesný model, takže na nějaké závěry je příliš brzo.

              0 0
            • ememem  

              dik za obsiahlu odpoved ale tentokrat som mal na mysli skor kvalitu capov, zvarov celkoveho spracovania a pod. ako systemov pruzenia. (tam by sa o vselicom dalo diskutovat). a v tom „remeselnom spracovani“ si myslim nie je nijaky rozdiel. aspon ja som s tym zatial problem nemal.

              0 0
              • MlokCZ  

                V „řemeslném zpracování“ nemůžu hodnotit, na to je třeba dlouhodobá zkušenost nebo mít aspoň ty čepy jednou rozebrané.

                Tady nemám žádné námitky s tím co píšeš, ono také řemeslné zpracování dnes je u většiny fullu v pohodě.

                0 0
            • ememem  

              k odstavcu -  „A když vezmu Authora, tak je to podprůměrně provedené přepávkování toho klasického typu přepákovaní jako má např. Canyon AMko. Mě se tedy vůbec nelíbí jak je přepákovaný. A některé starší modely byly přepákované naprosto tragicky, současný je trošku lepší, ale pořád žádný zázrak. Prostě mi přijde jako by to někdo jen tak od oka nějak přepákoval a vůbec neřešil funčnost. " – tak ked porovnas povedzme ton canyon am alebo xc s tou erou tak co konkretne sa ti na tom prepakovani na autore napaci? teraz nerypem ale sa vazne pytam ciste zo "studijnych“ dovodov. ja sa v tom nejak extra nevyznam ale ked pozrem na tvar a sklon tej kyvky tak snad xc bude o nieco menej hupave ale zas menej citlive (dobre hadam ze tah zetaze bude u toho xc zatvarat tlmic??) u am-ka to napohlad vobec nedokazem odhadnut.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nelíbí se mi úhel vahadla a zadní stavby (teď beru 08 model). Ani u Canyonu jsem nebyl nikdy nadšený z toho úhlu (09 vypadá, že bude úhel větší, to je přesně to co bylo třeba), ale tam je aspoň k tomu níže položený horstlinkový čep.

                U ERY je ale současně použit vysoko položený horstlinkový čep, což je právě jako kombinace s tím úhlem vahadla a zadní stavby hodně blbé. Ten úhel vahadla udělá průběh dost podobný právě Canyonu (nemají tak moc odlišné úhly vahadla a zadní stavby), ale ještě výraznější, tedy lev. ratio na počátku zdvihu bude ještě vyšší.

                Vysoko položený horstlinkový čep si díky průběhu zadní stavby může dovolit třeba Stereo. Tedy nejen dovolit, ale tam je to i třeba. A už i u přepákování jako má AMS 125tka je trošku znát, že s tím vysoko položeným horstlink čepem je to hooupavější, ale pořád to díky průběhu stavby jde.

                Ghost AMR Plus už si opět může ten výše položený horstlinkový čep dovolit, tam je úhel vahadla a zadní stavby výrazně větší, což dělá výrazně jiný průběh zadní stavby (s menším lev. ratio na počátku zdvihu, pořád je to nepatrně progresivní průběh, ale opravdu jen decentně, lev. ratio na počátku a konci zdvihu se liší jen velmi málo, ten průběh se už mírně blíží právě úplně jinému přepákování jako má AMS 125tka, i když konec zdvihu se pořád mírně liší).

                 
                0 0
            • nobody  

              jak vidíš ASX modely od Ghostu? Jaké vlastnosti by to mělo mít, myslím tím lineární průběh nebo progresivní, bike spíš komfortní nebo skákavější?

              dík

              0 0
              • MlokCZ  

                Samotná zadní stavba je ± to samé co moje AMS 125tka. Tedy jen stručně (určitě jsem toho o AMS 125tce v historii psal mnoho):

                • stavba je lineární (dokonce konec zdvihu nepatrně degresivní – samozřejmě výsledek se vzduchovým tlumičem už degresivní není, vzduchový tlumič tomu v závěru progresivitu přidá, ale to přidá každé zadní stavbě, výsledek s RP23 je téměř lineární průběh v celém zdvihu), tedy nevhodné na větší skákání, bez většího skákání výborné využití celého zdvihu
                • obecně je to spíše houpavější kolo při šlapání, já s tím ale nemám problém ani se supercitlivým tlumičem (jsou ale i tací, co mají problém s pohupováním i na méně houpavých kolech)
                • komfort je slušný

                Jenže to celé také hodně záleží na tlumiči. Netuším co s tím udělá ten X-Fusion.

                0 0
          • Blind  

            dle mého jde spíš o obecnou averzi vůču značce author :-) protože ty kola jsou na každym rohu, designově sou (co si budem namlouvat) rok od rohu hnusnější a pořád cpou na svoje kola vidle RST…to jsou teda aspoň moje důvody proč je nemusim

            0 0
          • Vilém  

            Svoje duvody jsem uvedl nekde nahore, kdyz tento thread vznikl. Proste teto firme, co se tyce celoper, neverim. Osobne bych vsadil na jistotu a nechtel bych delat testovaciho jezdce Authoru a jeste za to platit.

            0 0
    • Fajter  

      No nemozem si pomoct, ale naozaj mam pocit , ze proste na tomto fore o Authorovi pisat je marne..Premyslam len , kde je ta prvotna myslienka o bicykloch v dnesnej dobe…

      Auto,motorku si kupim lacnejsie nez bike, a cim drahsi bike tym viac starostlivosti on.. a otazky typu ci ma kostra o 5cm dlhsi razvor, alebo o 5mm vacsi zdvih, ci integrovane hlavove, alebo lx ci radsej xtr prehazovanie…kedysi sa jazdilo na hard bikoch s 18prevodmi a vsetci boli spokojni…prve odpruzene vidlice, wuaaau!! a dnes? normalny clovek nejazdiaci profesionalne moze mat freridovy bike za 100 000 len pre image.. mam pocit ze sa dnesna doba moc spara v detailoch… a o cenach ani nehovorim.. ano, bral by som aj ja iny bike, ale na to co jazdim all mountain nemusim mat bike za 80 000… a myslim ze keby bicykle nenosili znacky bolo by to vsetko jedno…ale 100ludi 100 chuti… ja som spokojny.. to je hlavne a drzim Vam palce pri spravnych vyberoch vasich tatosov..

      0 0
      • Medvjedok  

        je to zial tak, zdaleka sa nehladi len na funkcnost ale aj na znacku. To mas aj pri autach, niekto sa potrebuje vytiahnut kedze nema cim iny tak ze jazdi na drahom fare, tuto to mas to iste. Samozrejme ze su aj racionalne zdovodnitelne rozdiely, ale zas nie vzdy. Hlavne nech ti sluzi k spokojnosti, to je hlavne.

        0 0
      • Vilém  

        Nediv se, on Author nema co nabidnout. Jsou to dost predrazeny kola a za stejny penize muzes koupit o dost lip. Tudiz ta zaverecna cast o image, mi k tomu moc nejde.

        0 0
        • Blind  

          trefa do černého Viléme

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, kdyby Author stál tak o 1/3 méně, tak proč ne.

          0 0
        • Medvjedok  

          Par cisel dozadu bol test v mojom oblubenom vele, 4ka v zlozeni author GF kellys a este cosi (croxo ci tak cosi). HT takej strednej nizsej triedy s ktorymi sa ale uz da jazdit celkom sportovo XC, maratony. Pre mna bol favorit GF lebo sak ho sam jazdim, ale musel som uznat keby to bral clovek bez emocii a ohladu na samolepku na spodnej ramovej trubke, tak author bol (pre mna) vitaz – sice nemal kotucovky, no hmotnost o cca 2 kg nizsia voci konkurencii a zaroven tuhy ram. Netvrdim ze to plati aj v ramci fulov, ale zas tu bolo vidiet ze pomer cena-vykon mal author vyborny. Mozno sa v tych zadnych odpruzeniach ma este co ucit, avsak ked niekto napise ze mu na jeho jazdenie era plne vyhovuje tak neviem ci ma cenu na zaklade kresby grafov presviedcat ho ze nie, author je kiks… :)

          0 0
          • kubad  

            ve srovnatelné kategorii o 2kg nižší hmotnost, si si jistý?

            0 0
            • Medvjedok  

              pozri si test a v tabulke to tam je (urcite to v ramci testu vazia) Vaha author bez pedalov cca 11.4 (nemam to tu ale tak nejak), GF tassajara 13.3 kg, ostatni priblizne podobne. Rozdiel v brzdach sice moze za cast toho rozdielu, ale nie 2kg.

              0 0
              • kubad  

                nemám ho po ruce proto se ptám, jinak váha HT 13,3kg je masakr :-(

                0 0
                • Medvjedok  

                  si zvyknes, ale najhorsie je, ze na lepsie (lahsie) si tiez zvyknes, este lahsie dokonca, a potom to masakr je. :D

                  0 0
                  • Medvjedok  

                    sak to mas vlastne to iste ako ful s 13.3 kg, a to uz je celkom slusne (alebo aspon priemer), akurat teda ze tam nemas to zadne odpruzenie… :DDD

                    0 0
                    • Medvjedok  

                      a sa ti to potom tolko horekopcom nehupe a nezere silu z pedalov – cize to je vlastne plus! :D

                      0 0
                      • pitos  

                        to že se ti to horekopcom „nehupe“ je plus tak maximálně na asfaltu:)

                        0 0
              • hejtcvaj  

                Nasel jsem nejaky test ve Velu 10/2006. Ve vyhledavani clanku na ivelo.cz mi to sice naslo jako jediny test, ktery srovnava Author, GF Tassajara a Kellys, ale asi se jedna pravdepodobne o jiny test, protoze ty vahy se trochu lisi od tech, ktere zminujes. Az budes mit cas, muzes mi prosim zjistit v kterem cisle byl ten test, o kterem mluvis? Diky

                0 0
                • Medvjedok  

                  Velo 6/2008:

                  „NEJDOSTUPNĚJŠÍ VZDUCH nejdostupnější MTB HT modely (vybraných značek kol) se vzduchovou vidlicí, cena 20 000–25 000 Kč: AMULET 11.400 Sram, AUTHOR Modus, CROXO Headliner, GARY FISHER Tassajara Disc a KELLYS Imagine“

                  0 0
                • Medvjedok  

                  prosim ta nemozes oskenovat a dat niekde na net cely ten test? Uz sa k tomu cislu nedostanem… By ma zaujimalo hlavne co napisali o tom GF teda. Dik.

                  0 0
      • Volf  

        nediv se to máš jako se sirkama v Pelíšcích. Jde jen o to, jestli ti to kolo dává to co jsi čekal. Nedej na všechny znalce, kteří podle řečí jezdí tak 10 kol ročně a tak dokážou erudovaně radit. Co já už slyšel keců o tom, jak Authory praskají a vlastně jsem viděl jen jednou prasklého Favorita, co jsem slyšel keců o tom, že je to masovka a když čteěš o canyonu tak je to asi co? Vždycky jsem tvrdil, že kdyby se sundali samolepky, tak místní zmalci poznají úplně kulové. V dnešní době kdy 20 výrobců má vařený rámy ve stejný fabrice ze stejně nařezaných trubek a na stejným svařovacím automatu si myslím, že rozhodují jiné věci. Sám jsem měl dost let kolo postavený na krémovém Tractionu a kdybych nechtěl ocel kterou už author nedělal / proto KHS Team z True Temper O2/ tak mám jejich rám pořád. Author na rozdíl od spousty zde vyzdvihovaných značek nestrká svoje kola do hyper a super marketů typu Gigasportu, Drapa a podobně.

        0 0
        • Medvjedok  

          celkem rozumna mluva :)

          Mimochodem ta ocel co spominas je jaka?

          0 0
        • ememem  

          no, celkom bych nesuhlasil ale je fakt ze ked sa pozriem na niektore biky pre rok 2009 tak sa mi tiez zda ze ta podobnost ciste nahodna je pomaly vyber z cinskeho katalogu (vid. napr. 4ever, 96, spark) a pod. pri ht bych snad s tymi samolepkami snad aj suhlasil.

          0 0
        • ememem  

          no, celkom bych nesuhlasil ale je fakt ze ked sa pozriem na niektore biky pre rok 2009 tak sa mi tiez zda ze ta podobnost ciste nahodna je pomaly vyber z cinskeho katalogu (vid. napr. 4ever, 96, spark) a pod. pri ht bych snad s tymi samolepkami snad aj suhlasil.

          0 0
    • Fajter  

      ocel je ocel,mojim prvym bikom bol Fort mountain, cesky B2 design , krasne zvarene trubky, ten bike prezil skoro vsetko aj jednu moju havarku v 55km/h ked mi vbehol do cesty jeden chalanisko z lesneho chodnika.. nasledovalo salto a dopad.. bike ? rafik 90st ohnuty, vidla pokrutena a kostra ? ani skrabanec… ani prasklinka… mne sa nestalo nic , len som rozbil helmu…densne kostry neviem ci by prezili taky naraz…

      moja sestra ma uz asi 12 rokov author horizon a ja uz mam 3 bike a ona za tu dobu menila len plaste,brz.dosticky a retaz… tak kde je potom pravda o authoroch? ja som sa pre neho rozhodol z hladiska funkcnosti a hlavne pre komponenty… vzdy som len tunningoval biky a vsetci sa mi divili co furt tam menim, rozoberam…teraz? momentalne nemam potrebu vymenit vobec nic. mozno sa len necham nahovorit na schwalbe nobi nic co ma kamos..

      0 0
      • hawrda  

        Mě spíš u Authora fascinuje,že po tolika letech nejsou schopný udělat nějakou slušnou geometrii.Loni na podzim jsem koupil Author Kinetc jako zimáka a je to teda hrůza.Nejdřív to nejde zlomit do zatáčky a když už jo tak by se to kolo zase skládalo jako šraňky.Jezdit s tím v terénu skoro nelze,protože provlíknout se po úzkých cestičkách se zatáčkami je teda fakt úkol…Přímé porovnání mám se SUPem a GF Supercaliber,oba jsou úplně jinde.Takže takto moje skušenost s Authorem.

        0 0
        • Volf  

          ty měli do roku 2003. Pak podlehli tlaku na krátký kola a závodní geometrie byly v háji…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.