Zdravím všechny,
prosím o názory a zkušenosti s kolem Author ERA 2.0 model 2013
Moc děkuju
Zdravím všechny,
prosím o názory a zkušenosti s kolem Author ERA 2.0 model 2013
Moc děkuju
už máš nějaký zkušenosi s Erou? plánuji koupi rámu. Budu to mít na polňačky, lesní cesty a necesty…
geometrie se zdá být o.k. Až na ten úhel hlávka, ale to by 140 vidlice (popř. 150) mohla srovnat.
http://www.author.eu/…ra-1–0–2012/
Taky by mně zajímaly zkušenosti Ery a to jak 1.0 tak 2.0 a nebo i A-ray 2.0 3.0 Prostě full kolo v rozmezí 20 až 30, mám 171 cm a ani nevým jakou velikost brát ale podle stránek Author nejspíše 17". Četl jsem příspěvky že Author nebrat a raději zvolit třeba Ghost nebo Lapier. Co je lepší za výbavu Shimano X7 nebo Deore ?
Ještě jsem zapoměl opomenout Shimani XT. Osobně bych se nebránil ani Author 2011 Era 2.0 jaké jsou vaše názory na výbavu jednotlivých kusů?
Tak v této kategorii bych hleděl na rám né na to kdo dál dočůrá v lepší výbavě. Na tvou výšku se klidně porozhlédni po 27,5" ale to je mimo limit 20–30.
Mám otevřenou
Era 2011 2.0 C carbon 120 vidlice 27900,– 13,8kg/19"
Era 2012 1.0 6061 130 vidlice 19900,– 14,1kg/19"
Era 2013 2.0 C carbon 130 vidlice 29900,– 13,4kg/19"
Je to až takový rozdíl těch 0,7kg a 6061 nebo C carbon? Mám 114kg tak si myslím že úspora váhy pro mně stejně nemá cenu. Navíc ten karbon je podle mně sice tužší ale při velkém pnutí nezapruží ale rovnou může prasknout. I když při mé běžné jízdě bych ho viděl jako výhodu.
Era 2012 1,0 se mi zdá oproti konkurenčním značkám jako dobrá volba cena/výkon.
19" ti bude velká.
nedavno jsem viděl na cyklobazaru 3.0 v 17".
Měl by ti poradit prodejce nebo dodavatel rámu, jakou má ten karbonovej rám nosnost.
Bych spis rekl ze karbon zapruzi a Dural rovnou prdne, proto se tehdy zacali delat Al ramy, pevnostne na tom byly stejne jako ocel ale nekroutili se jak had.
poskládal jsem na rámu era 3.0 bajk. komponenty SLX.
Jsem s ním naprosto spokojen, ale záleží, co odkola chceš, a co očekáváš. Zdvih 130mm je myslím si dostačující na kotlinu čr.
měřím stejně jako ty, a jednoznačně 17".
No jestli tam mas origo Fox tlumic, tak ti to bud chodi tak max 100mm, nebo mas ojebany horni vahadlo.
a z jakého důvodu by měl být zdvih pouze 100mm ?
protože kdyby ti to chodilo víc jde vahadlo do rámu ;-(
a to máte nějak spočítaný, nebo jak jste na to přišly?
Mel jsem ten ram v ruce s vyfouknutym tlumicem, muzes si to zkusit sam, jediny reseni je jinej tlumic, u Epiconu nebo Ario od RS myslim ze problem nenastaval.
to jako že ten tlumič nechodí do celého zdvihu?
Mám kolo krátce a zatím laboruju s nastavením správných tlaků, ale podle okroužku na pístku jsem už na dorazu byl.
Zkus tlumic vyfouknout a stlacit ho na max. Krouzek mohl sjet dolu pri jine manipulaci
má pravdu, předseda:-(
tlumič fox float 23 bv jde do zdvihu pouze 4cm, což je 10,5 cm zdvihu zadní stavby. A já se ptám: proč má ten tlumič jen 4cm na místo 5?
pak nechápu proč uvádí author zdvih 130 mm?
Protze to ten ram skutecne ma, ale ne s Fox Float tlumakem. Je tam podobnej problem jako mel Monster s expanzkovejma tlumicema
ok, tak jinak – jak je možný že ho Author prodává jako bike se 130 mm zdvihu pod prdelí a seriově ho osazuje tlumičem který z. stavbu pustí jen na 100?
to je na přesdržku …
jo a to mi teď prodejce, když jsem chtěl ten tlumák reklamovat, řekl, že je normální, že má zdvih jen 40mm …
Jo to nikdo nevi, teda nekdo asi jo, ale rozhodne to nevi minimalne vetsina prodejcu.
Tak vyjádření od Authora, je takové, že se s tím prý ještě nesetkali. U cyklošvece mi prakticky řekli to samé.
budu mu posílat ten tlumák na reklamaci, tak jsem zvědavej na co přijdou.
Reseni uz jsme zminoval, u Fox tlumice vadi vahadlu ventilek. Mozna ze tuhle konstrukcni chybku Author resi vyvlozkovanim tlumice (to nevim, mel jsem v ruce ERU 2012 u ktery mel tlumic plnej zdvih) ale koukal jsem na ERU 2013 a 2014 a zadni vahadlo maji beze zmen, takze pokud tlumic je v origo stavu od Foxe tak pri spravnym nastaveni to odnese vahadlo nebo vahadlo ulomi ventilek na tlumici.
Pokud Author tvrdi ze to jeste nevidel tak lze jako kdyz tiskne, minimalne ja jsem mu vahadlo z ERY posilal na reklamaci, coz vymenil, ale problem to samozrejme nevyresilo, protoze to vahadlo je porad stejne prurezem rocniku co existuje carbonova ERA. A Floaty jsou u ventilku asi 10 let porad stejny.
dokážeš poradit? Tlumič je vymontován a má zdvih cca 48mm,
zadní stavba cca 135mm, ale jak to dám do hromady, pustí mě to jen na těch 105mm…
No tak potom se to opravdu musi nekde potkavat. To bys snad uvidel, ne?
jo, už jsem to našel. Vahado se ve zdvihu sekne o ventilek tlumiče. Musí to dělat každá ERA 3.0 s Foxem. A v Authoru ti řeknou, že se s tím nikdy nesetkali !! Opravdu na přezdržku…
Stane se něco, když tlumič otočim vzhůru pístnicí?
Pokud je tlumic OK, tak by to nemelo delat nic.
:-) Myslim ze uz jsem to tu nekde psal nebo ne?
Myslim ze jsem to tehdy zkousel a tusim ze pak mel tmumic kolizi s dolni ramovou trubkou, ale to uz si nejsem jistej, resil jsem to pred 2 lety
Jinej tlumic
Takže jsem reklamoval, a teď mi přišel po cca 14.dnech rám z novým vahadlem. Není bílí, ale celý černý.
Bohužel nevyzkouším, protože přišel se zohýbanou patkou, která ohnutím vymáčkla i kus karbonu na vzpěře :-(
Tak posílám zase zpět… Doufám, že si ještě letos zajezdim.
rám mám zpět v teple domova. Vyměněné vahadlo je v přední části trochu víc zkosené, a ve zdvihu je mezi ním a tlumičem stále místo, takže teď již chodí do plného zdvihu.
Bohužel nemohu sehnat jetou vidlici 140mm s tapered krkem a 15mm osou. Kdyby jste měli někdo nějakej typ, dejte vědět.
SLX je lepší jak X7 Deore a xt ? Chtěl bych hlavně aby mi kolo dlouho vydrželo. Hmotnost nehraje takovou roli. Nevydím v ní totiž takové plus.
XT je nad SLX.
Zítra omrknu tu zadní stavbu, jak tady někteří psali, jestli má opravdu méně jak 130mm. Ikdyž u 1.0 a 2.0 není tlumič fox.
Ano vím našel sem toto
http://www.k-sports.cz/…valitni-kolo
Bohužel tam není srovnání Sram x7 či x9.
Dočetl jsem se že díly Sram X9 jsou na úrovni Shimano XT