• grandmont

    Ahoj, už ho někdo máte? Minulý týden hod měli naskladňovat. Nové téma zakládám hlavně proto, že oproti verzí 2016/2017/2018 je verzi SL přeci jen trochu jiné kolo – trubky od Reynoldse, 1×11, hydrauliky, tedy zapracovali na snížení hmotnosti a tomu odpovídá i zvýšení ceny. Škoda jen, že nevyšlo na karbonovou vidli. Ale to je asi důsledek snahy po odlehčení a zachování závitů na košíky na vidli a snahy ušetřit si nějakou kačku na výrobních nákladech.

    Hlavně by mě zajímal názor majitelů, verze 2016/2017 zda by šli do této odlehčené verze s 1×11 převody, případně další zkušenosti majitelů Ronina. Na to, že Author loňský model údajně vyprodal se diskusní fóra příspěvky majitelů zrovna nehemží… :)

    Díky.

    0 0
    • jonti  

      Rám s vidlicí se mi líbí hodně.

      Vůbec nerozumím, že je výhodné vyrábět dvě verze rámů.

      A osobně se mi nelíbí osazení, i když na MTB preferuji jednopřevodník, na gravelu ani na silnici nemá podle mě co dělat. Dá se předpokládat časté použití na silnici nebo jiném hladkém terénu a tam se jemnější odstupňování hodí. A převodníky 50/34 u základní verze jsou taky docela o ničem, ale asi něco jako 46/30 nejde běžně sehnat, nebo jen od FSA.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Bylo by fajn, kdyby se prodával jenom rám a mělo to rychloupínák. Jinak mě osobně SL moc zajímavý nepřijde.

      Převody jsou spíše cyklokrosové, ale tak někomu to stačí. Když si to spočítáš, rozsah je velice podobný jako na dvojplacce, akorát teda máš větší skoky a musíš furt kupovat drahou kazetu.

      Největší problém SL verze je, že je pořád na rychloupínácích a má hliníkovou vidlici. To je na gravelu letošního roku vyloženě fail. Ronin SL bych řekl asi zrovna moc úspěch slavit nebude, hlavně kvůli konkurenci.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • grandmont  

      Rám se mi taky líbí. Myslím že ten je asi nejsilnější stránkou toho kola. Předchozí verze se dost kritizovaly za hmotnost, tak to kolo chtěli odlehčit jednak tím řazením a jednak asi Reynolds trubkama. Nechci zabřednout do diskuse jestli ke lepší 1×11 nebo dvojplacka. Protože to je prostě individuální podle toho jak, kdo kde jezdí.

      Ale rád bych, pokud byste volili oceláka v cemě do 50 tis.Kč, do do čeho byste šli? Díky.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Pokud mas rozpocet 50 tisic, tak pak zalezi hlavne jak jo chces mit osazeny. Za cca dvacku uz by v pohode mohl byt ram od SingleBe.

        0 0
      • JFtryall  

        Vyber viz bezdratova sprcha bych taky schvaloval. :-))

        0 0
    • šumava  

      Ahoj, mám verzi 2016. Ùplná spokojenost. Zatím najeto za 1/2 roku kolem 2000km. Jezdím nejvíc v terénu, schody a do práce . V terénu kolo nešetřím. První defekt při ,1200km. Dvojplacku plně využívám. ve sněhu, terénu na malèm. Velký na silnici. Druhé kolo 29 jsem odstavil. Zvažují že ho prodám. Pořád se řeší váha, ale je to v nohách. Zas tak strašné to není.za cenu váhy pohodlný materiál v terénu. Asi bude hodně nepříznivého ohlasů na tento názor, ale já jsem max. Spokojen

      0 0
    • robert.s  

      Taky po něm šilhám, na verzi s jednopřevodníkem jsem čekal. Půjde tam dát kazeta s větším rozsahem? Třeba Leonardi 9–45?

      Až ho někdo budete prodávat na bazaru, protože gravel je jenom slepej trend, tak beru vel. 52. Díky :)

      0 0
      • Sunshine 29  

        Taky pokukuju. Jednopřevodník za mě OK, váha mi nevadí, chci něco rychlýho (ve srovnání s endurem) a zábavnýho na lítání po lese po práci…

        Má to teda pevnou zadní osu nebo ne?

        0 0
        • Dakar  

          Nemá.

          0 0
          • Sunshine 29  

            Proč? Nejde to u oceli udělat? Jinak to fakt nechápu…

            0 0
            • well  

              Vždyť je to jedno. Stejně jsou pevné osy jen velká reklamní bublina. V tuhosti to nepřidá nic. Záleží hlavně na konstrukci rámu a vidlice.

              0 0
              • Sunshine 29  

                To si úplně nemyslím, ale i kdyby tak rychloupínáky a cinkající kotouče fakt nesnáším.

                0 0
                • well  

                  Co když cinkají kotouče s pevnou osou? Nic výjimečného to není. Jde hlavně o konstrukci vidlice a samotného rámu. Pevnost rámu se musí sladit s použitou osou. Chceme pevnost a pohodlí. Vždycky to bude kompromis.

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Všechno je jen reklamní bublina. Kdo potřebuje víc než 7 převodů? Bezdušové systémy jsou zbytečnost a snaha prodat něco, co doposud nebylo třeba! Nikdo nevyužije zdvih vidlice větší než 100mm. Véčkové brzdy stačí na všechno a nic se jim nevyrovná ve spolehlivosti. Čtyřhran je jediná středovka co potřebuješ. Indexované řazení je zlomyslný manévr marketingových oddělení vymyšlený za účelem vytvoření nekompatibility mezi konkurenčními systémy.

                    A trochu vážněji, rámy bývají různě tuhé v různých směrech. Rychloupínáky na kotoučovkách jsou středověk. S pevnou osou kotouče necinkají, protože ji lze velice snadno utáhnout konzistentně, osa se nezdeformuje (pokud něco moc neposereš). Po pár tisíci kilometrech jsou jehlové rychloupínáky na kotoučovkách jenom k zlosti. Mají tendenci se ohýbat, někdy nejdou dostatečně utáhnout bez použití brutální síly, po sundání kola bývá potřeba štelovat třmen. S rychloupínákama jsem si toho už užil dost. Absolutní ne na čemkoli co má kotoučovky, za mě přijatelné jenom na silnici.

                    0 0
                    • Sunshine 29  

                      Asi tak + nemusíš laborovat jestli je to už utažený moc, nebo málo. A já se na těch tyčinkách prostě necítím dobře.

                      0 0
                      • well  

                        Můžete mít pravdu, nejsem vševědoucí. Jen brácha si stěžoval, že mu na Canyonu na pevných osách škrtají kotouče a že na Supu s rychloupínakem se mu to nikdy nestalo. Já mám stejný zážitek na Spešlu Diverge. Zadek je na upínák a nikdy žádný problém, předek 15mm osa a občas si při záběru ve stoje škrábne. Proto tvrdím, že nezáleží na ose, ale na zpracování rámu a vidlice.

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Škrábání při šlapání ve stoje je ale doména zadních kotoučů. Na starém MTB to bylo tak vtipné, že když jsem řezal zatáčku a držel váhu na pravém pedálů, tak kotouč škrábal celou dobu.

                          0 0
                        • jeniiiik  

                          No vidíš a me roubaix na kotoucich s rychloupinakama skrtal furt. Stačilo jen vic silove prislapnout. A ano, brzdy seřídit umím a vážím 70kilo…

                          0 0
                        • LM  

                          Technická: Měl na tom Supu s rychloupínákem stejnej zdvih vidlice a stejnou velikost kotoučů jako na tom Canyonu s pevnejma osama?

                          0 0
              • Martin  

                Už jen opruz s přesným nandáváním kol při skládání kola s RU je jasné plus pro pevné osy. U RU jsem musel dávat osy pokaždé stejně, aby mi kotouče nechytaly, u pevné osy to neřeším.

                Už se těším na nové RB RX + vidlu s pevnými osami…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Bohužel, špatné rozhodnutí výrobce, zrovna jako ten rovný krk a hliníková vidlice. Jinak by to bylo suprové kolo, které bych už nejspíš měl doma.

              0 0
      • Singlespeed  

        Leonardi tam nedáš. Unašeč kazety není kompatibilní, je to standard Shimano a ne Sram xD.

        0 0
    • miro81  

      Skúsenosť majiteľa oceľového ronina z roku 2017: chodím na ňom rok do práce takmer každý deň, cez víkendy na občasné výlety. Som v jizerkách a ocenil by som ľahšie prevodovanie – 1–1 je na tunajšie kopce stále príliš veľký prevod, chcelo by to ešte menej. Ďalej, pri rýchlejšej jazde (hlavne dole kopcom) má vidlica tendenciu vibrovať. Nie je to nič príjemné, ale zatiaľ ma to nedostalo do nebezpečnej situácie. Na starom horáku (Cr-Mo merida dakar 670) som si zvykol na prázdnej ceste pustiť riadítka a kľudne si ponaťahovať chrbát, na roninovi to už radšej nerobím.

      Okrem toho mi po pol roku jazdenia začalo praskanie pri zábere pravou nohou. Servis najprv vymenil stred za nový a po mesiaci praskalo opäť. Dal som to naspäť do servisu, nič tam nenašli – len rozobrali a zložili a teraz (pár dní) nepraská. Som zvedavý na ako dlho.

      Naspäť k prevodom:

      Najťažšie dva prevody využijem len pri jazde z kopca, smerom hore v stúpaniach 5–6% a viac už točím len štyri najľahšie prevody. Stúpanie 11–12% na najľahšom prevode je už pre mňa ďaleko za hranicou komfortu a s rozumnou frekvenciou to vyšľapem len na krátku vzdialenosť do pol kilometra a na dlh.

      Na výletoch s vozíkom s dvoma malými deťmi je hranica komfortu niekde pri stúpaní 5% na najľahšom prevode.

      Nemáte niekto skúsenosti so zmenou prevodovania?

      Pozerám, že shimano má v ponuke 11–42 dozadu a vpredu priamo od shimana nevidím ľahšiu alternatívu.

      Netuším, či je možné vôbec meniť aj zadnú kazetu a ako to celé bude spolu fungovať.

      0 0
      • Singlespeed  

        To praskání určitě nebude způsobeno vadným středem (to bývá opravdu málokdy), ale něčím úplně jiným, jen tak mimochodem.

        Dozadu k Tiagře a dvojpřevodníku 50/34 o moc větší kazetu nedáš. Takže buď dvojpřevodník Tiagra dát pryč a použít FSA např. 48/32 nebo osadit bajkové trojpřevodníkové kliky. V tomto případě dáš velkou placku místo prostřední a místo malé dáš buď běžně dostupnou 28z. nebo si necháš vyrobit např. u Gebhardta 30 z s roztečí šroubů malé placky.

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Shimano obecně s gravelovou a CX výbavou zaspalo. FSA vyrábí sub-kompakty 48–30 a 46–28. K zakoupení jsou například na Axit.cz Jelikož na gravelu jezdím hodně jako na biku (tj. velmi prudké kopce a hodně terénu), tak se na ně zrovna taky chystám.

        Vrzání je věc vlastní údržby. Občas se někde něco povolí, někam se dostane voda, špína, bláto, občas je něco potřeba vyměnit. Nedovedu si představit chodit do servisu pokaždé, když mi na kole něco začne vrzat.

        Jinak nepohodlná vidlice byla tuším Roninovi vytýkána i v několika recenzích.

        0 0
        • miro81  

          Vŕzganie a praskanie je zrejme naozaj údržbou, v servise mi nakoniec vraveli to isté. No, až nebude toľko povinností okolo malých detí, tak možno zase na to nájdem viac času. Teraz je chudák bicykel akurát spotrebný tovar na dochádzanie do práce a cez víkend ako ťažný kôň pre výlety…

          Tj. myslíte, že kliky FSA 46–28 budú fungovať? A prípadne aj s kazetou shimano 11–42 bez nutnosti meniť prešmykovač a prehadzovačku?

          0 0
          • jardalee  

            Prehazovacce by mohlo bez výměny pomoct tohle

            0 0
            • jeniiiik  

              :D :-D A na malých pastorcich tomu bude pomáhat treba patou. Tyhle hovadiny adaptery a tak jsou akorat na hovno.

              0 0
    • Laddis  

      Zdravím, využiju tohle téma k mému dotazu. Chystám se, jako druhé kolo ke stávajícímu HT pořídit Ronina SL. Jsem ale trochu na vážkách, jestli pořídit aktuální model 2018 nebo chvíli počkat na 2019? Co jsem koukal, za cenu cca o 2000 Kč vyšší bude mít karbonovou vidli a snad i pevnou zadní osu:

      http://www.cyklokurim.cz/…-2019-p62741

      0 0
      • Jakobo  

        Tady bych pockal jednoznacne na ten model 2019. 2000 Kc neni az takovy rozdil pri investici 40 tacu. Vepredu jednotac, pevne osy, ta vidlice, design se mi taky vic libi u modelu 2019. Pekne kolo. Hned bych jej bral.

        0 0
    • Laddis  

      Ještě jsem si všimnul jednoho rozdílu mezi SL 2018 a 2019 a to je použití bezdušového systému Mavic UST na novém modelu. Nemám s bezdušema osobní zkušenost, tak omluvte moje hloupé dotazy :-) Jaké vidíte na gravelu výhody a nevýhody bezduší a co dostupnost UST plášťů? Zatím se mi zdá nic moc, ale možná jsem jenom blbě hledal. Je možné případně s UST ráfky použít pláště s klasickými patkami + duše?

      0 0
      • t29  

        Klasické pláště + duše na UST ráfku v pohodě fungujou. UST pláště jsou lepší ve všem krom trochy patlání navíc když přezouváš, mají menší valivý odpor, dovolí menší tlaky = větší pohodlí v terénu, a většinu defektů zalepí tmel. Dostupnost záleží na tom, jak moc jsi vybíravý:

        Schwalbe G-One

        Maxxis Rambler

        Schwalbe Marathon Allmotion

        0 0
        • well  

          V podstatě každý nový plášť je už dnes bezdušový. Bohužel.

          Já bych vzal Ronina na Tiagře. Módu jednoplacek nechápu a je to krásný kolo, kde když něco odejde, tak to bude stát pár korun.

          Stejně to s tím ocelovým rámem žádný žihadlo nikdy nebude.

          0 0
          • jonti  

            Ja to chapu vic, nez prevody 50/34 na gravelu.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Je fakt, že 50 je zbytečně moc. A máš něco konkrétního i proti těm 34?

              0 0
              • Martin  

                #furtšrotrejsr si dá jednu placku mezi tím a pak bude cvakat do zblbnutí při řazení na kazetě :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Čéče, na RB RX jsem nasadil zkusmo kliky s originál převodníky 46/36 s tím, že je když tak vyměním k obrazu svému … a asi je tam nechám. Konečně jsem pochopil, proč se syn na silničce tak drží klasiky 53/39 a o kompaktech na ty své občasné výjezdy nechce ani slyšet.

                  0 0
                  • Martin  

                    Mi kompakty sedí, spolu s 11–34 vzadu mám na svoje ježdění naprosto univerzální převody, 1:1 se čas od času hodí. Furtšrotrejsing nejezdím, husté enduro, které by vytřelo zrak i majitelům fullů 160/160, taky ne… ale na druhý pár „echt“ silničních kol půjde kazeta s jemnějším odstupňováním. Na silniční přejezdy jsou ty dvouzubé skoky kazety CS 800 prostě protivné.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Tak, na obou silničkách mám kompakty a 10sp, na jedné s kazetou 11–28, na druhé 11–25. Na RX mám (zatím) kazetu 11–28 11sp a (zatím) stačí, protože na jízdu v drncavém terénu mám přece MTB.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      1:1 je u mě pomalu nejpoužívanější převod, asi mi instalovali HTP (hovno to pojede) motůrek :D

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Mám spíš takový problém, že jakmile bych snad i v terénu využil lehčí převod, tak se ne úplně sejdu s trakcí soustavy, takže jednoduše buď vyjedu nebo ne a převody z toho neviním.

                        0 0
                      • Martin  

                        HTP ještě ujde, ale motor ze sekačky, to je teprve průšvih…to nedávno v rámci ekologických upgradů udělali mně. Akorát zapomněli přidat ty 3 turba a kompresor, aby to jelo.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Tím začínaly Citroëny 2CV alias „Kachny“. Ani startér první verze neměly…

                          0 0
                          • Martin  

                            No moje gravelové výkony o dovolené v minulém týdnu v oblasti Pálavy byly ještě horší než výkony „Kachny“, ale viním z toho horko…

                            0 0
    • grandmont  

      Tak já nakonec na letošní sezonu koupil starší Sepšl Sequoia za dobrý peníz. Je to pořádně bytelný tančík, ale váha kolem 13 kg je hlavně v kopcích znát. Tohle už je prostě spíše kategorie adventure než gravel. Nicméně koukám, že už Author pustil specifikaci Ronina SL 2019, měl by mít karbonovou vidli a pevné osy vepředu i vzadu, zdrahnul o 2 tisíce, což je pořád solidní cena.

      0 0
    • Auric  

      Mám dotaz na nějakého majitele Ronina 2018. Jaké nejširší gumy to kolo pobere? Je hezké, že nám Author uvádí jakou má rám pevnost v tahu, ale to podstatné se ze specifikací nedozvím.

      0 0
      • jeniiiik  

        42mm guma Specialized ze Sekvoje (nevím název) byla v rámu celkem na hraně.

        0 0
        • Auric  

          Takže na 40 by teoreticky šly i blatníky?

          0 0
          • jeniiiik  

            To určitě ne.

            0 0
            • Auric  

              Rozhoduju se mezi Roninem a Surly Cross-Checkem/Strag­glerem. Surly uvádí šířku plášťů 42mm bez blatníků a 40mm s blatníky. Je fakt, že si neumím představit, že by ty 2 mm navíc mohly dát dost prostoru pro blatníky.

              0 0
              • jeniiiik  

                42mm, byly tam tak tři mm, dole blatník nějak upravíš, okolo vzpěr asi nějak taky. Jak to bylo ale jinde s místem už si nevybavuju, kolo už nemám.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.