Ahojte, jelikož B-F zná odpověď na vše, tak doufám, že se tu najde i nějaký autoelektrikář a vysvětlí mi, proč je na obou kontaktech žárovky ve vypnutém stavu kostra a teprve při zapnutí se jeden fous přepne na plus. Je to Honda. Předtím jsem se naposledy vrtal v embéčku a tam byla tuším ve vypnutém stavu jen kostra a nic. Zjistil jsem to při výměně žárovky v zadní sdružené obrysovce/brzdovce za LEDku. Ta má ale snížený jas pro obrysovku řešený předřadným odporem (viz. obrázek), zatímco žárovka má dvě nezávislá vlákna (5+21W). Když je vše vypnuto, na všech třech kontaktech je kostra. Jakmile se zapne jedna z funkcí (obrys nebo brzda) je najednou na příslušném kontaktu plus, ale na druhém stále kostra. Proud tak samo „kašle“ na ledku a frčí si přes odpor, kterému se to samo vůbec nelíbí :) LEDka se rozsvítí jedině, když je na obou fousech plus (je zapnutá obrysovka a zároveň sešlápnutá brzda). Mají to tak všechny značky? To by se ty ledky ale asi takhle origo nevyráběly. Já už to vyřešil přidáním dvou diod, tak mě už jen zajímá, co to má za smysl, proč to je takhle zapojený? Nějaká prevence zkratu či co? Co by se stalo, kdyby se to přepínání na kostru odpojilo? Díky za odpovědi.