Avid BB5/BB7 vs Force Dual vs Force Control

34 nepřečtených
  • Hadato

    Tak po delší době zase zakládám téma, protože mi to nikam moc nepasovalo.

    Máte někdo možnost porovnat dané brzdy, popřípadě sdělit zkušenosti hlavně na Force mechanické (mechanicko-hydraulické) brzdy, jak pro MTB, tak na silnici?

    S BB5 MTB mám osobní zkušenost na mém pevňáku, kde slouží k plné spokojenosti. Vzhledem k cenám jednotlivých třmenů mi to nepřipadá jako dobrá investice.

    Chtěl bych trochu popravit městská dojíždědla tak, aby brzdila i ve sněhu, břečce a mrazu (což u V-brzd opravdu není). Chtěl bych tam mechaniky, protože mi to do města přijde jako nejblbuvzdornější řešení, které se dá lehce opravit. Nerad bych do těch kol investoval více, než je potřeba (kola už mají příruby na disky, takže jde čistě jenom o výměnu třmenů).

    Za každý ohlas budu jedině rád.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • 29bike  

      Chtěl bych se zeptat které mechaniky vybrat nějaké zkušenosti atd…

      Mechanické TRP Spyre C nebo AVID BB7 Road SL

      Díky za radu :-)

      0 0
      • Vilém  

        Hlasuju pro Avid.

        0 0
        • 29bike  

          Díky …mě se také líbí víc BB7, už jsem je měl na biku asi 10 roků zpátky :-) ale třeba mechanika u jiných brzd šla víc dopředu :-) jelikož jsem se teď delší dobu o mechaniky nezajímal tak se raději ptám než něco koupím.

          Díky

          0 0
          • Vilém  

            Mel jsem na kole pri koupi Spyre. Chvili jsem s tim jezdil, libilo se mi ze chodi obe desky. Co se mi vsak nelibilo byla sila vratne pruziny, kdy jsem nebyl schopen jet delsi dobu z kopce. Zacaly me chytat krece do prstu a musel jsem zastavovat. Probehla vymena za BB7, ktery mame doma na trech strojich, kde jde vratna pruzina seridit a sila potrebna ke stisku je proste mensi. Jedna pohybliva deska mi nedela zadne problemy, nastaveni desek bez imbusu je otazka nekolika vterin.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        Za mě Spyre. Jezdil jsem obojí a Avidy se mi nepodařilo seřídit tak, aby páka měla stejně krátký chod jako u Spyre. Na druhou stranu jsou BB7 příjemnější při delším brzdění, vratná pružina se dá nastavit na nižší sílu než nenastavitelná pružina u Spyre a člověku to tak moc neunavuje prsty. BB7 jsou výrazně citlivější na rovnost kotouče. U Spyre je výhoda použití stejných desek jako na Shimanu, seženeš je všude a za pár kaček.

        0 0
        • Vilém  

          Tu BB7 jsi mel na kole s beranama? Byla to urcite road verze brzdy?

          0 0
          • jIrI___  

            Ano, určitě road verze (aspoň podle nápisu na třmenu), páky stejné jako u Spyre (poslední Tiagry s opratěmi).

            0 0
            • Vilém  

              Nemam duvod tomu neverit, ale zarazi me to. Na pakach 105 nemam u Avidu problem s nastavenim kratkeho kroku.

              0 0
              • jIrI___  

                Mohlo to být křivým kotoučem, moc si na desetinnou rovnost nepotrpím :). Jednoduše řečeno mi přišlo, že při stejné délce kroku páky měly Spyre větší mezeru mezi deskami a kotoučem.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • RomanH  

        Vozil jsem Avid BB7, paky Avid SD7, bowdeny Alligator a teflonova lanka. Ted to vozi synek. Brzdilo to paradne (nejvice mi sedely desky Koolstop), i dlouhe sjezdy uplne v pohode.

        Pravdou ale je, ze diky jen jednomu pohyblivemu pistku se pri delsich sjezdech ohyba kotouc a pak chvili trva, nez se srovna (brzda solicha).

        0 0
        • 29bike  

          Myslím si, že u AVID BB7 Road SL jdou obě destičky najednou. Nebo se pletu…?

          https://brzdy.heureka.cz/…s-hs1-160mm/#…

          0 0
        • DaSnail  

          jak myslíš to, že diky jen jednomu pohyblivemu pistku se pri delsich sjezdech ohyba kotouc a pak chvili trva, nez se srovna (brzda solicha)?

          jako že nastane plastická deformácia kotúča a ten šolichá o pevnú desku? to by potom musel šolichat až do doby, kým by si ho ručne vyrovnal, nijaká sila ktorá by ho po chvíli zrovnala tam neni.

          esli to nebude skorej tým, že prehriaty kotúč sa zvlní a škrká o desky. po vychladnutí sa zrovná a je klud. rovnako sa to deje aj pri brzdách ktoré majú pohyblivé obidve desky.

          0 0
          • RomanH  

            Podle me se kvuli tomu ohybani na jednu stranu zvlni o fous vice, a navic se ta pevna deska dava co nejblize ke kotouci (prave aby to ohybani bylo co nejmensi), cimz to je pak na zvlneni cele citlivejsi.

            0 0
            • DaSnail  

              Podla mna ked existuje nejaký kotúč ktorý nezvládne túto malú deformáciu ako pružnú a deformuje sa plasticky, tak je to blbý kotúč a treba ho vymenit. Brzda ja v tom nevinne. ;-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.