Omlouvám se že zase zakládám téma…ale koupil jsem BB5 a zajímalo by mě jak je to s těma podložkama. Jak a kolik jich tam nacpat. Je někde manuál ?
Omlouvám se že zase zakládám téma…ale koupil jsem BB5 a zajímalo by mě jak je to s těma podložkama. Jak a kolik jich tam nacpat. Je někde manuál ?
Ano, je.
No musíš tam mít všechny :) A jak, pořádně se na ně podívej a pochopíš to, není to složitý.
No jasný ale zjistil jsem že nejsou komplet dá se to někde dokoupit?
Dá se to v klidu nahradit jinejma tlustejma podložkama, musej být ale stejně tlustý jako původní, jen pak příjdeš o možnost korigace, ale to většinou, pokud je rovná vidle není ani tak potřeba.
Zapoj mozek chlape, není to žádná věda :)
A kdyz tam nechám jen ty mezi adapterem a brzdou tak ztratim taky tu možnost korigace ale jinak by to nicemu vadit snad nemelo ne?
Přesně tak, měly by stačit jen ty mezi brzdou a a adaptérem.
a někde dokoupit nebo sehnat ty samé by se nedali?
A proč dáváš mechamiky BB 5, když máš hydrauliky?
pokud se pamatuju, dává to na druhé kolo
joo je to na jiné kolo …jsou tam obyč tektra tak jsem chtěl zkusit toto ale dotyčnej mi neposlal dost podložek..některy seženu ze špalku starejch ale i tak jich je malo a nevim jaky maj rozmery
Klidně to mohl napsat, že staví další kolo
Nestavim už mám…ale tak je to jedno na co to mam hlavně to potřebuju vědět :-D
Stav se nekde v servisu, at ti jich par daji z vyhozenych , ojetych, veckovych spalku.
to muzu i koupit nejaky obyc za dvacku…
jestli budeš měnit véčka za kotouče, tak ti špalky z véček zbydou :)
Ja tu nekde rikam mam tam obyc tektra brzdy a ty sou na nic
Muzes, ale prijdes o vyhodu kloubovych podlozek. Pokud mas presne zafrezovane navarky atd. tak vsak nejsou potreba.
špalcích pro véčka. Takže pokud nemáš origo podložky, poslouží podložky ze sjetých brzdových špalků.
vypuklá podložka (rovnou plochou ke třmenu brzdy), pak je samotný třmen, pod ním druhá vypuklá podložka (opět rovnou plochou ke třmenu brzdy) a nakonec druhá vydutá podložka (rovnou plochou k adaptéru). Cílem je, aby vypuklé podložky kolem třmenu udělaly „kuličku“, která umožní přesnou orientaci třmene.
véčkové špalky mají jednu větší a jednu menší, kotoučovky používají obě stejné a je to ta menší z nich. Pokud bys neměl dostatek menších, můžeš mezi hlavu šroubu a třmen dát i větší, ale ujisti se, že ti vystačí délka šroubu, aby zbylo dost závitů.
a celý postup – anglicky
Díky moc ted už to chápu …akorát ty šrouby asi budu muset koupit…
a ja nasadil cenu tak nizko ! styd se :)
A měl by to i se šroubkama.
Měl jsi tam nové desky? neměl…nakonec byli za 700 i spostou coz je dobry, sorry
v pohode :)
No on psal že desky jsou ještě v pohodě a nabízel ti je za 400 i s pákama, nový desky se daj koupit za 150,– Kč 2×150=300 + 400= taky těch 700 + bys měl navíc do foroty jedny páky, nepočítam lanka a bowdeny, který u tuho taky měl.
Moc tvoje přemýšlení nechápu a kde jsi je teda koupil?
Páky mám taky a přijdou mě uplně nový …tak jako tak bych za to dal 700 tak že je to jedno..myslím že je prodáš jinde..co na tom nechapeš? bral jsem to co je novejsi do ceho nebudu muset uz investovat…to ze ty podlozky chybi to je detail…ja ani nevedel ze tam maj byt takze pro me novinka..ted jsem o neco chytrejsi a ty podlozky to je to nejmensi
Ne, tam bys dal 400,– Kč a na těch deskách by přítelkyně minimálně tuhle sezónu určitě ještě odjezdila. No jo, ale kdo chce kam, pomožme mu tam :)
Nicméně jsi mi neodpověděl, kde jsi je teda za 700 i s poštou sehnal nový?
nepochopil jsi me…nový byli desky…ano odjezdila…ale na tehlech co mam odjezdi o par tisic kilaku vic…
Nechápu proč někdo, kdo prodával brzdy do nich ještě nežř je prodal koupil nový desky :)
Ale budiž, je to tvoje věc, akorát jsem nepochopil, když si založil vlákno a někdo ti ty brzdy za směšnou cenu nabídnul, žes je nevzal.
Jo jinak, já bych je teda vzal :)
Já bych je taky vzal ale už jsem měl jinou nabídku …co já vím proč je tam dal…prostě tam jsou
Kuš, já to myslím tak, že je od něj vezmu, jestli je ještě má :)
Tak je ber podle mě je má …a má je spousta lidí
miposliadresu na mail
ok, ty mi pošli číslo účtu, pošlu ti prachy, dobírka je opruz pro oba dva.
Ja poznám přední za zadní brzdu? mě přijdou uplně stejný
Ony stejny jsou:) Lisi se jen pouzitym adapterem.
Tak to jsem rád xD namontoval jsem to na kolo a ted jsem premyslel ktera je ktera ale jsou stejný…tak díky za ujištění
Ještě bych se zeptal někoh kdo má mechaniky at už tyto či jiné jestli by sem nedal obrázek kde mu zabírá brzda. Jak moc macká páčku. Nějak nedokážu usoudit co je dobré a co špatné děkuji moc
To záleží vyloženě na tvých preferencích, já to mě lnastavený spíš tak, že jsme měl desky hodně blízkoa brzda začala zabírat hned zkraje.
no já mám právě problém že to nastavim tak že to zabírá skoro na konci …
Nastav to tak aby ta desticka co je nepohybliva byla vysunuta na minimum, jak se bude opotrebovavat tak musis moznost ji postupne vysunovat vic a vic dokud ji neopotrebujes uplne…
Konkretne jak to delal ja :
Povol srouby tak aby se brzda mohla trochu hejbat, ‚statickou‘ desticku vysun na minimum + 1 otacka navic. Zmackni brzdu, dotahni srouby, povol brzdu. Ted je staticka desticka priplacnuta na kotouc a proto ji povol tu 1 otacku a melo by to bejt sestelovany fajn ;)
Tak máš špatně seřízený desky a lanko máš trichu napnutý i v nezmáčknutým stavu?
no mám ho napnutý asi blbě ale jakmile se začnu štourat v tech stavecich sroubech a tocit s nima tak se lanko napne ale zase škrtá kotouč
lanko si nastav az bude brzda ve spravny pozici a desky taky viz jak pisu nahore
Desky nastavuju stejne jako ty akorat s rozdilem (podle iVela) povolim srouby dam mezi kotouc a desku vizitku a primacknu a utahnu ale asi je to blbe…zkusim to az prijedu domu
To s tím papírkem je uplná zbytečnost u těhle brzd.
Jestli ti to škrtá, tak máš třeba křivej kotouč, to zkontroluj a jestli to škrtá jen trochu, tak to nevadí, trochu to projeď a přestane to :)
no křivej kotouč mě nepřijde…zkoušel jsem ho položit na rovnou desku a žádná nerovnost se mi tam nejevila…jinak nevím jak zjistit křivej kotouč…
ja to delam fixou co jde snadno smejt/otrit, priblizuju ji k tocicimu kotouci a v urcitym okamziku udela fixa par cm carku → zastavim kotouc a srovnam oznacene misto rukou… vic nez 3 iterace nebyly nikdy potreba…
ano je to amaterske ale sem na tuhle improvizaci svym zpusobem pysny ;P
Tak jsem nad tím uvažoval ale ztroskotal jsem na tom jak tam tu fixu udržet abychs ní nepohnul
Ono stačí malý zkřivení a už ti to bude štrejchat, jelikož se u BB5 pohybuje jen jedna deska, tak ke zkřivení kotouče může dojít snadno.
no obávám se toho že to bude kotoučem ale novej se mi kupovat nechce…navíc ve předu mám stejnej kotouč a ten je v pohodě
a co máš za páky?
obyč promaxy…ale někdo mi zde říkal že pákama to nebude
no co na to rict, to my brzdy by ti takovy problemy proste nedelaly :D
hehe :D
No nevim spíš nemám ten správnej způsob nastavení…
hehe :D
ono se na to přijde …
No nedavno mi tu nekdo tvrdil že pákama to rozhodne není…tak co si mám vybrat xD…video sem viděl…doma zkusim a uvidim
To škrtání páka není, to neříkám, ale to jak se bude brzdit, na to mám páka celkem podstatnej vliv.
no já si taky myslim tak uz nevim kdo me tu presvedcoval ze je to blbost
Pokud ty páky nejsou na cantíky?Jinak já je jezdil s těmato pákama,mají i nějaké štělování a fakt to snima dobře brzdilo.
to jsou avid FR7 myslím, ještě lepší než ty co jsme posílal. tím červenám kolečkem se nastavuje krok, že jo?
Co je to za páky nevím,ale jo,nastavuje se tím pákový poměr nebo co.Můžeš si uchycení lanka posunout jak ti vyhovuje.
Ty mám doma měl jsem je na V brzdách a byl jsem naprosto spokojen
Taky podstatnej vliv mají použité bowdeny. Je dobré dát takové, které v sobě nemají spirálu, jinak pruží. Bohužel cena je poněkud vyšší.
tak co seridils je uz ?
no včera jsem to zkoučel a už je to lepší ale dospěl jsem k názoru že mám křivej kotouč tak jsem koupil nový a čekám až dojdou a zkusím to s nima…ale brzdu jsem seřídil tak že to skoro neškrtá a páka má celkem dobrej chod…ještě to zkusim s pákama od avidu
Clovece ty jsi dabel. To o krivym kotouci, jsme ti radili uz v tom predeslem vlaknu, ze je to prvni vec co jsi mel udelat. Jinak to serizeni kroku je jednoduchy. Jednou rukou zaberes za paku na trmeni, tak aby bala cca v pulce zdvihu, pak dotahnes z druhe strany pevnou desku. Pak dotahnes trmen na adapteru a seriditelnou vnitrni desku povolis jen tak, aby byla tesne u kotouce. Lanko si nastavis tak, aby to zaclo zabirat v pozadovanem miste stisku paky na riditkach.
no nejsem si jistej s tim kotoučem…já tam vidim že hází ale je to tak nepatrný že to může jen klamat jak je to roztočený…fakt nevím no…ale brzdu jsem si nastavil a mělo by to jít už…uvidím po pár km..
tak ho vohnu rukou a uz je rovnej …pres internet se nam radi fakt dobre ze :) ?
Noi to jsem taky zkoušel ale přišlo mě to až moc … :-D ne ale už je to dobrý vcelku. A ten rozdíl mezi tektrama a těma bb5 je citelný už jen při montáži a seřizování…rozdíl je rapidní