• zoltan84

    Zdravim.

    Mám brzdy Avid Elixir 5 a po cca 500 km se mi zadřel pístek zadní brzdy. Slyšel jsem že stačí psítek promazat, ale nevím čím a jak abych nez..vil desky.

    Díky za rady !

    0 0
    • Ruprt2  

      Desky zkurviš každým mazáním :-)

      Tak je hlavně před mazáním vyndej a pak to utři

      0 0
      • Ruprt2  

        ideálně tímto

        0 0
      • zoltan84  

        jj. a na tom vyndání a zpětném nasazení jde něco podělat ? jsem to mé první hydry a celokově nechávám větší zasáhy na servis.. tak ať vím jestli se do toho můžu pustit..

        0 0
        • Ruprt2  

          no hlavně to nesmíš dělat těma zamatlanýma rukama :-)

          A vše s čím přijdou do styku musí být očiětěné.

          O kotouči platí totéž.

          Vlastní zkušenost mě naučila dát desky na vyšší místo než pracuju a pokud možno do něčeho a nebo alespoň za něco.

          Není ideální vytáhnout je a hodit si je pod nohy.

          0 0
          • zoltan84  

            spíš mi jde o to jestli ty desky pak nemůžu nasadit zpátky nějak blbě.. jestli je třeba na něco dávat pozor při demontáži a zpětné montáži desek (že je třeba dávat pozor ať je nezamstím je mi jané). no a vytáhnu teda jenom desky, pístky zůstanou v třmenu a tam je promažu ?

            sory za pro někoho blbé dotazy ale nemám s tím žádnou zkušenost :/

            0 0
            • Ruprt2  

              jo, pokud vysuneš pístky moc, nebo je vytáhneš, tak vyteče brzdovka. Pak kolo na záda a do servisu.

              0 0
              • zoltan84  

                takže vyáhnout jen destičky a pístky mazat ve třmenu ?

                ještě mě napadá že se mi taky povedlo zmáčknout brzdu s vyndaným kolem – naprázdno. desky jsem pak roztáhnul, ale nemůže být ten pístek zaseknutý z toho ? bohužel nevím jako dlouho mi ten pístek nechodil, ve funkci brzdy sjem si toho nevšim až pak když jsem během mytí kolo podrobněji prohlížel..

                0 0
                • Ruprt2  

                  zamáčkni jeden pístek, a přidrž ho nějakým plochým klíčem nebo šroubovákem nebo imbusem to je fuk.

                  zmáčky páku, tak aby trochu vyjel.

                  namaž a zatlač ho zpět. znovu zapumpuj brzdou a zatlač a furt dokolečka, dokud nezačne chodit hezky.

                  potom druhý pístek.

                  Na závěr zatlač oba pístky a celé to vyčisti. Pak dej desky a seřiď třmen.

                  PS: první to co nejlépe vyčisti a před první namazáním pístek hezky otři.

                  PS2: pístky jsou konstruované zhruba tak, aby se při naprosto rovnoměrném vysunutí dotknuli o chlup víc a už by vypadli.

                  Doporučuju tak daleko nezacházet a vysunovat zhruba na 1/3 místa co tam je.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Zatlač jeden pístek a drž ho.

                    Pak pracuj na tom druhém. To jsem napsal trochu nesrozumitelně.

                    0 0
    • mr.antik  

      hlavně desky vyndej :-) Pak zkus třeba kápnou brzdovku.

      0 0
    • roud  

      nevím jak u elixirů ale u někerejch levnějších avidů jsou plastové pístky po zadření jsou na vyhození PS: kamarád to úspěšně reklamoval…

      0 0
      • mr.antik  

        ale ono často stačí druhej vylezlej pístek zamačknout, podržet na místě třeba šroubovákem a ten druhej rozhejbat.

        0 0
        • roud  

          to záleží na tom jak moc je zadřenej a případn i podřenej…

          0 0
      • Darkson  

        pístky z plastu?! u kterejch modelů, prosimtě?

        0 0
        • Ruprt2  

          skoro u všech?

          0 0
          • Darkson  

            jsem měl zato že písty sou z nějakýho odolnějšího materiálu

            0 0
            • mr.antik  

              jj, nějaký odolnější plast – asi jako přehazky SRAM

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Ruprt2  

              nikdo neřekl, že není odolný.

              Ale mechanickou odolností teda neoplývá. Což zpravidla ani není potřeba.

              0 0
    • zoltan84  

      no a taky se mi zdá že se zadřel brzo – po 500 km.

      uvažuju jestli jsem tomu „nepomoh“ když jsem brzdy čistil.. když začly pískat tak jsem do nich nastříkal čistič – nastříkal jsem čistič zhora třmene dovnitř brzdy, takže přes pístky – nemoh jsem tím vypláchnout mazivo pístků ?

      p.s. už taklhe debilně brzdy nečistím :)

      0 0
    • bikerp1  

      Podle toho co píšeš, tak jsi ještě desky nevyndaval. Z čeho pak usuzuješ že máš zadřený pístek?

      0 0
      • zoltan84  

        jeden pístek „nechodí“ (je to ten vnitřní – blíže náboje kola)

        0 0
        • bikerp1  

          To ale nutně neznamená, že ten druhý je zadřený. Zkus pístky zatlačit do třemne, ten „chodící“ si nečím zajisti (plochý klíč, imbus) proti pohybu a zkus, jestli bude chodit ten druhý. Vsadím se že ano. Navíc pokud nemáš s brzdama problémy tak bych to vůbec neřešil.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • zoltan84  

            no brzda funguje normálně..

            takže to nechám tak jak je; jak se totiž znám a jak sem přečet rady a tipy tak bych to stejně po..al a musel do servisu :) – hlavně mě trochu „vylekala“ možnost vypustit brzdovku při moc vysunutém pístku.

            Stejně je v plánu garančka (za dalších 500 km), tak to zatím nebudu řešit a uvidím co pak na to řeknou v servise.

            dík všem za rady a názory

            0 0
            • Vlastig  

              Ahoj zdravim! Dnes jsem byl „zajet“ vidli Rock Shox Reba SL. Z prvu se zdalo, ze je vse v poradku, ale ke konci vyletu pri brzdeni jsem citil vybrace a takovy „vrcivy“ zvuk. Pri blizsim prozkoumani jsem zjistil, ze vidlice zrejme nepobira silu tahu brzd a vibruje. Vpodstate si hybe dopredu a dozadu. Nevite v cem je problem? Podotykam, ze jsem ji nechal pouze dofouknout na svou vahu. Moc diky za odpoved!

              V topicu ohledne onech vidlic jsem dostal tip, ze by mohl byt problem i v brzdach..mam Avid Elixir 5. Nevite v cem by mohl byt problem a jak z toho ven?

              0 0
              • jIrI___  

                Je to naprosto normální věc. Žádný materiál není 100% tuhý a při zatížení pracuje. Takže neřešit a jezdit ;-)

                0 0
              • BigKarel2  

                Problém spíš než v brzdách může být v kotoučích…ale jestli je to nový a zajíždíš to tak to nech nejdřiv zajet…pak řeš případný problémy…mě to taky vibruje…je to tim že je vakl ve vidli a jak brzda pžejíždí přes „zuby“ kotouče tak to hold vibruje…

                0 0
                • Vlastig  

                  ..dekuji za raday pratele. Nicmene opravdu nevim zda nezajit do servisu. Kdyz uz se pri dojizdeni/dobrzdo­vani vidle v podstate hybe dopredu dozadu odhadem 1–2cm a ony narazy musi tlumit a ony razy citim i v predstavci, tak mi to moc normalni neprijde.. No uvidime..drzte pesti at je to normalni:)).

                  0 0
                  • vasek80  

                    1–2cm???? Takk to rozhodně normální nebude. mě přijde moc i 1–2 mm

                    0 0
                  • BigKarel2  

                    Tak to né…nemáš vůli i v hlávku?…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jestli je pohyb tak velký a jestli to cuká se stejnou frekvencí jako se točí přední kolo, tak je to nejspíš kotoučem (špatný kus, který je v určitém místě o nějakou setinku tlustší a tím to pak cuká).

                    Problém samozřejmě může být i jinde.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.