Zdravim.
Mám brzdy Avid Elixir 5 a po cca 500 km se mi zadřel pístek zadní brzdy. Slyšel jsem že stačí psítek promazat, ale nevím čím a jak abych nez..vil desky.
Díky za rady !
Zdravim.
Mám brzdy Avid Elixir 5 a po cca 500 km se mi zadřel pístek zadní brzdy. Slyšel jsem že stačí psítek promazat, ale nevím čím a jak abych nez..vil desky.
Díky za rady !
Desky zkurviš každým mazáním :-)
Tak je hlavně před mazáním vyndej a pak to utři
ideálně tímto
jj. a na tom vyndání a zpětném nasazení jde něco podělat ? jsem to mé první hydry a celokově nechávám větší zasáhy na servis.. tak ať vím jestli se do toho můžu pustit..
no hlavně to nesmíš dělat těma zamatlanýma rukama :-)
A vše s čím přijdou do styku musí být očiětěné.
O kotouči platí totéž.
Vlastní zkušenost mě naučila dát desky na vyšší místo než pracuju a pokud možno do něčeho a nebo alespoň za něco.
Není ideální vytáhnout je a hodit si je pod nohy.
spíš mi jde o to jestli ty desky pak nemůžu nasadit zpátky nějak blbě.. jestli je třeba na něco dávat pozor při demontáži a zpětné montáži desek (že je třeba dávat pozor ať je nezamstím je mi jané). no a vytáhnu teda jenom desky, pístky zůstanou v třmenu a tam je promažu ?
sory za pro někoho blbé dotazy ale nemám s tím žádnou zkušenost :/
jo, pokud vysuneš pístky moc, nebo je vytáhneš, tak vyteče brzdovka. Pak kolo na záda a do servisu.
takže vyáhnout jen destičky a pístky mazat ve třmenu ?
ještě mě napadá že se mi taky povedlo zmáčknout brzdu s vyndaným kolem – naprázdno. desky jsem pak roztáhnul, ale nemůže být ten pístek zaseknutý z toho ? bohužel nevím jako dlouho mi ten pístek nechodil, ve funkci brzdy sjem si toho nevšim až pak když jsem během mytí kolo podrobněji prohlížel..
zamáčkni jeden pístek, a přidrž ho nějakým plochým klíčem nebo šroubovákem nebo imbusem to je fuk.
zmáčky páku, tak aby trochu vyjel.
namaž a zatlač ho zpět. znovu zapumpuj brzdou a zatlač a furt dokolečka, dokud nezačne chodit hezky.
potom druhý pístek.
Na závěr zatlač oba pístky a celé to vyčisti. Pak dej desky a seřiď třmen.
PS: první to co nejlépe vyčisti a před první namazáním pístek hezky otři.
PS2: pístky jsou konstruované zhruba tak, aby se při naprosto rovnoměrném vysunutí dotknuli o chlup víc a už by vypadli.
Doporučuju tak daleko nezacházet a vysunovat zhruba na 1/3 místa co tam je.
Zatlač jeden pístek a drž ho.
Pak pracuj na tom druhém. To jsem napsal trochu nesrozumitelně.
hlavně desky vyndej :-) Pak zkus třeba kápnou brzdovku.
nevím jak u elixirů ale u někerejch levnějších avidů jsou plastové pístky po zadření jsou na vyhození PS: kamarád to úspěšně reklamoval…
ale ono často stačí druhej vylezlej pístek zamačknout, podržet na místě třeba šroubovákem a ten druhej rozhejbat.
to záleží na tom jak moc je zadřenej a případn i podřenej…
pístky z plastu?! u kterejch modelů, prosimtě?
skoro u všech?
jsem měl zato že písty sou z nějakýho odolnějšího materiálu
jj, nějaký odolnější plast – asi jako přehazky SRAM
nikdo neřekl, že není odolný.
Ale mechanickou odolností teda neoplývá. Což zpravidla ani není potřeba.
no a taky se mi zdá že se zadřel brzo – po 500 km.
uvažuju jestli jsem tomu „nepomoh“ když jsem brzdy čistil.. když začly pískat tak jsem do nich nastříkal čistič – nastříkal jsem čistič zhora třmene dovnitř brzdy, takže přes pístky – nemoh jsem tím vypláchnout mazivo pístků ?
p.s. už taklhe debilně brzdy nečistím :)
Podle toho co píšeš, tak jsi ještě desky nevyndaval. Z čeho pak usuzuješ že máš zadřený pístek?
jeden pístek „nechodí“ (je to ten vnitřní – blíže náboje kola)
To ale nutně neznamená, že ten druhý je zadřený. Zkus pístky zatlačit do třemne, ten „chodící“ si nečím zajisti (plochý klíč, imbus) proti pohybu a zkus, jestli bude chodit ten druhý. Vsadím se že ano. Navíc pokud nemáš s brzdama problémy tak bych to vůbec neřešil.
no brzda funguje normálně..
takže to nechám tak jak je; jak se totiž znám a jak sem přečet rady a tipy tak bych to stejně po..al a musel do servisu :) – hlavně mě trochu „vylekala“ možnost vypustit brzdovku při moc vysunutém pístku.
Stejně je v plánu garančka (za dalších 500 km), tak to zatím nebudu řešit a uvidím co pak na to řeknou v servise.
dík všem za rady a názory
Ahoj zdravim! Dnes jsem byl „zajet“ vidli Rock Shox Reba SL. Z prvu se zdalo, ze je vse v poradku, ale ke konci vyletu pri brzdeni jsem citil vybrace a takovy „vrcivy“ zvuk. Pri blizsim prozkoumani jsem zjistil, ze vidlice zrejme nepobira silu tahu brzd a vibruje. Vpodstate si hybe dopredu a dozadu. Nevite v cem je problem? Podotykam, ze jsem ji nechal pouze dofouknout na svou vahu. Moc diky za odpoved!
V topicu ohledne onech vidlic jsem dostal tip, ze by mohl byt problem i v brzdach..mam Avid Elixir 5. Nevite v cem by mohl byt problem a jak z toho ven?
Je to naprosto normální věc. Žádný materiál není 100% tuhý a při zatížení pracuje. Takže neřešit a jezdit ;-)
Problém spíš než v brzdách může být v kotoučích…ale jestli je to nový a zajíždíš to tak to nech nejdřiv zajet…pak řeš případný problémy…mě to taky vibruje…je to tim že je vakl ve vidli a jak brzda pžejíždí přes „zuby“ kotouče tak to hold vibruje…
..dekuji za raday pratele. Nicmene opravdu nevim zda nezajit do servisu. Kdyz uz se pri dojizdeni/dobrzdovani vidle v podstate hybe dopredu dozadu odhadem 1–2cm a ony narazy musi tlumit a ony razy citim i v predstavci, tak mi to moc normalni neprijde.. No uvidime..drzte pesti at je to normalni:)).
1–2cm???? Takk to rozhodně normální nebude. mě přijde moc i 1–2 mm
Tak to né…nemáš vůli i v hlávku?…
Jestli je pohyb tak velký a jestli to cuká se stejnou frekvencí jako se točí přední kolo, tak je to nejspíš kotoučem (špatný kus, který je v určitém místě o nějakou setinku tlustší a tím to pak cuká).
Problém samozřejmě může být i jinde.