Avid Elixir 9 - divný chod páček

18 nepřečtených
  • maxmin

    Ahojte, na vánoce jsem si pořídil nové kolo, mé první s hydraulickýma brzdama.(Avid Elixir 9 carbon)

    Celkem mě děsí jedna věc.

    Když jedu z kopce a hodně brzdím, mám pocit že se mění zdvih páčky. Jednou zabere 3cm od řídítek, povolím, zmáčknu znova a jsou to 4cm.. Zkusil jsem tedy schválně brzdit skoro 3km v kuse zadní brzdou, brzdila pořád dobře i když se hodně zahřála. Ale když jsem povolil páčku a znovu ji zmáčknul, tak se zmáčkla až k řídítkům a brzda vůbec nebrzdila!

    Po chvíli se to nějak usadilo a brzdila zase v normální poloze.

    Je toto normální? Nebo jsou zavzdušněné? Nebo co? Na toto se nedá moc spolehnout, kdyby to ve špatnou chvíli udělaly obě brzdy najednou v nějakém dlouhém kopci tak to může být dost *******..

    Celkem mě to děsí. Pokud jsou nějaké lepší brzdy, které se takto nechovají, tak je raději vyměním. Docela se mi líbí XT nebo XTR.

    0 0
    • Vilém  

      proste Avid:)

      Chtelo by to pro zacatek poradne odvzdusnit.

      Jinak ty 3km brzdeni, to neni uplne dobrej napad.

      0 0
    • hctr  

      Nauc se prvni trosku brzdit a treba to bude ok. Kdyby se ti nedarilo kup si sintrovane desky, ktere se chovaji po zahrati skoro stejne.

      0 0
    • Goob  

      3 km stálého brždění, to je pro tu brzdu dost maso. Kolik vážíš a jaký máš průměr kotouče? Jinak ale propadání páčky je příznakem zavzdušnění.

      0 0
    • Goob  

      3 km stálého brždění, to je pro tu brzdu dost maso. Kolik vážíš a jaký máš průměr kotouče? Jinak ale propadání páčky je příznakem zavzdušnění.

      0 0
    • Goob  

      3 km stálého brždění, to je pro tu brzdu dost maso. Kolik vážíš a jaký máš průměr kotouče? Jinak ale propadání páčky je příznakem zavzdušnění.

      0 0
      • Goob  

        Krucinál, sorry za trojpost. Lag na „odeslat“.

        0 0
        • maxmin  

          Ty 3km jsem brzdil schválně abych to pořádně vyzkoušel, aby mě ty brzdy někde nepřekvapily. Vážím cca 95kg. Kotouč pěkně zmodral a vydával šílený zvuk, ale brzdilo to pořád dobře.

          Navíc jsem taky poprvé zkoušel bezdušovky a jak naschvál se mi přední skoro vypustila, přestala se vypouštět až kolem 1bar, měl jsem strach aby se nesvlikla, bylo to dost na hraně, tak jsem jel pomalu a celou dobu brzdil zadním kolem a těžiště co nejvíc vzadu. Pumpu bohužel ještě na novém kole nemám :-(

          Při běžném ježdění toto nehrozí.., to brzdím max. pár desítek metrů intenzivně nebo stovek metrů lehce.

          Řekl bych, že to řešení shiman je určitě bezpečnější, když zabírají dál od řídítek. Nemůže se stát že v kritické chvíli nezaberou vůbec…

          0 0
    • McBlacky  

      tohle dělají Avidy běžně a je jedno jaká brzda. V ČRto až tak nehrozí v alpách mám pár sjezdů, kde to je fakt k nasrání.

      Dá se s tím pracovat následovně

      1. brzdu mít pořád zmáčknutou a nepouštět – to je celkem extrém

      opruz, ale když víš že bude pasáž kde se ti to stává, tak chvíli se to dá

      1. nebrzdit tolik :)
      2. koupit si větší kotouče

      když se ti začne propadat páka stačí ji párkrát zmáčknout a bude to ok. Je to díky blbé konstrukci expanzky, respektive blbému systému. Nic se s tím dělat jiného nedá.

      U shiman je to řešený opačně, tak když ji upečeš, tak páka ztrácí chod a začíná zabírat dřív a dřív, až už má páčka krok jen pár milimetrů. ale výkon je pořád ok. V extrému to ale někde proteče kapalina, když to moc přehřeješ. Už jsem to viděl u XTR, který jsou nejvíc náchylný na správný obsah kapaliny při plnění.

      Pokud ty avidy často takhle upečeš, tak bych doporučil měnit kapalinu jednou ročně, je to hodně znát jestli máš novou, nebo už vícekrát uvařenou.

      0 0
      • Polka  

        Je to divny, ja loni presel na Avid Elixir 7 SL (byly za levno) a dela mi to v dlouhych sjezdech presnej opak, ze paka zahrivanim tvrdne (kratsi chod), dokonce mi jednou v Beskydech uplne zatvrdlo zadni kolo a nehlo se :) Od te doby jezdim pro jistotu s delsim chodem paky a celkem se to da.

        0 0
        • McBlacky  

          tak to teda slyším poprvý :)

          a to jsem jezdil nebo jezdím Elixíry 5; 7; R; CR; CR SL

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Polka  

            U me byl chod u Juicy 5 a CR ok, az ted u tech Elixir 7 to dela psi kusy.

            0 0
          • Kosta  

            U mě stejný průběh jak u Polky – Juicy5. Dělá to aj jenom když vytáhnu kolo na slunko :D – páka nulový chod a zabržděné kolo, je to dobré na rozjezdy v křižovatkách. :D

            Máš se ještě co učit :)

            0 0
          • Stancek  

            Juicy 7 mi jednou udelaly presne to samy, blbej sjezd, kde se nedala povolit brzda ani na chvilku a dole jsem nemel skoro zadny volny chod. Nastesti se to nekouslo. Mel jsem tam malicko vzduchu, pri zmacnuti paky kdyz bylo kolo „hore kokotom“ se mi zavzdusnila paka a musel jsem parkrat namackat, nez to zacalo brzdit. Po odvzdusneni jsem myslim takovej sjezd nejel, abych mohl rict ze se zkracuje chod po zahrati.

            0 0
    • kralovek  

      Tyhle 9tky mi obe odesly … nastesti v zaruce.

      U jedne (zadni): nesly roztahnout pistky na vymenu desticek

      U druhe (predni): paka se postupne propadala az ke gripu a uz se nevzpamatovala … jedu jedu a najednou si uvedomim ze brzdim jen zadni – tj ze v podstate nebrzdim vubec … brrr .. hroznej pocit

      Sly z kola po prvni sezone. Ted mam XTR a myslim ze to brzdi o dost lip.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.