Chci se podělit o čerstvou zkušenost s pro mě revolučním přístupem jak odvzdušnit tyto problematické brzdy. Revoluční je tedy nadnesené po vzoru internetových prodejců výživových doplňků – jedná se o jednoduchost a snadnou dostupnost pomůcek co jsou k tomu potřeba.
Nuže, mě k dostatečnému odvzdušnění stačilo:
- „šlahounek“ ke staré pumpičce [cca 20Kč] (ta co byla u favorita
nebo esky :-))
- jedna injekční stříkačka z lékárny [8Kč]
- brzdová kapalina dot4, 1/2 litru [70Kč]
- výčko od nějaké sklenice [prd]
Základem mého domácího odvzdušnění bylo zjištění že závit šlahounku k pumpičce má rozměry M5 šroubku, který je k odvzdužnění potřeba mít dutý. Rady typu „provrtáš M5 šroub a pak už jen upravíš na soustruhu a opatříš těsněním“ nejsou pro každého a pro mě už vůbec.
Postup mojí „lůzrovské“ varianty odvzdušnění:
- odšroubovat „odvzdušňovací“ šroubek na brzdiči (dole u kola)
- místo šroubku našroubovat „šlahounek“ (s ustřiženou ventilkovou
hlavou) s napojenou sříkačkou naplněnou brzdovkou
- vyšroubovat „odvzdušňovací“ šroubek na páčce
- pod otvor na páčce umístit prázdné výčko (mističku)
- protlačit brzdovku ze stříkačky, tak aby vytékala nahoře
do výčka
TO BYL ZÁKLAD další body zkvalitní provedení odvzdušnění
6. postup viz výše opakovat několikrát
7. zmáčknout páčku a dotlačit kapalinu, poté zopakovat postup výše
8. blbnout s podtlakem, tak jak na instruktážním videu od Avid
9. další blbosti (rozuměj, když venku prší) podle Avidu
10. nakonec zašroubovat šroubek na páčce a pak vyšroubovat stříkačku dole na brzdiči a během pár pikosekund tam vrazit šroubek :-)
POZOR BRZDOVKA LEPTÁ LAK – je nutné opláchnout vodou vše potřísněné !!!!
Postup je možné vylepšit o variantu se dvěma šlahounky a dvěma stříkačkami, tak jako profíci od Avidu.
Jinak mě to zatím drží a až to brzdit přestane, nebo po příští katastrofické výměně destiček, si dokážu poradit sám :)
- jd-