• TPK

    Ahoj, potřeboval bych poradit s odvzdušněním Elixiru CR. Budu zkracovat hadice a potom potřebuji brzdy zase odvzdušnit. Předpokládám, že systém bude stejný jako u Avid Juicy 3, které už jsem bezproblémů odvzdušňoval. Potřeboval bych ale vědět do jaké polohy při odvzdušňování nastavit páku vůči řidítkům a do jaké polohy nastavit ovladač PAD ? Je na netu někde návod? Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • StuntJ  

      http://www.sram.com/…M_MY09_E.pdf Odvzdušnění je podobné a ten PAD bazmek se musí dát na minimum.

      0 0
      • TPK  

        Díky, na minimum znamená minimální délka kroku předpokládám.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Ricci  

      Robil som to podla tohto :

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • laadia  

      Zkusil bych se připojit se svým, možná trochu mimo dotazem, ale nikde jsem to nenašel a s koutoučovkama nemám moc zkušeností.

      Takže, mám nový bike s Avid Elixir R. Přední brzda zabírá hned (uspokojivě brzo), ale u zadní je krok do záběru dlouhý.

      Jediné co mě napadá je odvzdušnění, resp. doplnění kapaliny do systému, aby se krok zkrátil. Nebo mi něco uniká?

      Tím kolečkem (pad) se nastavuje jen vzdálenost páky od řidítek, tzn. duplikace k imbusu pod pákou, že?

      0 0
      • jIrI___  

        Všechno je jak píšeš.

        0 0
      • MaPa  

        poslední věta není pravdivá:

        PADem se nastavuje délka mrtvého chodu páky, tedy pohyb páky bez vlivu na pohyb destiček. To je něco jiného než ten imbus, nejdřív si nastavíš imbusem jak daleko chceš mít páky abys na ně pohodlně dosáhl a pak PADem nastavíš po jaké dráze začnou brzdy brzdit.

        0 0
        • jIrI___  

          A já měl za to, že kolečko na Elixirech v podstatě jen nahrazuje imbus na seřízení vzdálenosti páky od řidítek a délku mrtvého kroku si může člověk nastavit až na Elixirech CR.

          0 0
          • StuntJ  

            Však ano, u R se tím kolečkem co je hned za pákou, vlastně jediným, se nastaví „doraz“ páky – tedy kam až může zajít.

            U CR a vyšších se pak na páce dá ještě nastavit pozice desek vůči kotouči

            0 0
            • biker jura  

              pozice desek je pořád stejná, jen dřív zabírá páka… achjo furt dokola…

              0 0
          • MaPa  

            To máš pravdu, ale když píše o PAD kolečku (pro laadia: červená „objímka“ před koncovkou hadice) tak je něco jinak.

            0 0
    • laadia  

      Asi jsem to blbě nazval. Na Elixir R je jen jedno kolečko, a tím když kroutím, tak se nastavuje jen poloha páky vůči řidítkům. Co tak na netu koukám na Elixir CR, ty mají ještě další „štelovátko“ (tady asi ten pad), kterým se dá seřídit ten mrtvý chod. Tzn. u mych Elixir R je třeba pro ovlivnění kroku odvdušnit… OK?

      0 0
      • StuntJ  

        JJ pokusit se to pořádně odvzdušnit. Ale všeobecně zadní brzda má trošku horší krok, zdůvodu delší hadice. Já doporučuji brzdu odvznušnit, vyjet s kolem ven na pořádný drncák a pak znovu odvznušnit …

        0 0
        • N-Dorfin  

          proč na drncák a pak znovu odvzdušnit? Nebo myslíš to pro případ kdy je brzda ještě pořádně nezajetá ? Chystám se totiž taky na odvzdušnění mych elixiru R (uz mam na nich ale nalitano neco pres 1000km) …

          0 0
          • StuntJ  

            No no je problém brzdu pořádně odvzdušnit, kor když je ten vzduch ve třemeni. A při odvzdušňování je lepé pomocná ruka, která bude klepat do třemnu a hadic a páky . Tak se tímto způsobem dostane z brzd hodně luftu. Kondrcavá projížďka a další odvzdušnění pomůže vydolovat další luft, ktere je schovanej kdesi v systému … Mne se tímhle podařilo pěkně zešutrovatět brzdy …

            0 0
      • Matony  

        Přesně tak, Elixir R – jenom nastavení páky vůči řiditkům (bez nářadí-kolečkem) Elixir CR – to samé, plus pad contact (nastavení polohy, vůle destiček ke kotouči) Při odvzdušnění se Pad kolečko(kroužek v případě CR)otočí nadoraz proti směru šipky, a pak pootočí zpět aby odvzdušňovací šroubek směřoval směrem vzhůru.

        0 0
    • Mailo29  

      a pokud nevyhovuje video, zde je taky návod:

      LINK

      0 1
    • N-Dorfin  

      jak je to tedy s tou odvzdušňovací sadou? Dá se pro brzdy značky Avid (konkrétně Elixiry) sestavit nebo musí být ta originální? Dík …

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • laadia  

      Máte někdo fígl jak tam rychle vrazit zpátky ten šroubek, aby se to zase nezavzdušnilo? Vytáhnu z páky všechen vzduch, solidní tvrdost, odšroubuju stříkačku, co možná nejrychlej to zaslepim tim šroubkem, ale pak zmáčknu páku (po nasazení kola) a je to zas měkký :(

      0 0
      • hrajem  

        co tak sundat brzdy a dat je do takove polohy aby kapalina nemohla vytect? Zkusenosti seice nemam, ale to je prvni co me napadlo

        0 0
      • Ricci  

        to sa mi teda este nestalo…

        0 0
      • gazman  

        Bojím se že to není v rychlosti,jakou to zadekluješ:-)))

        0 0
        • laadia  

          Dobře v rychlosti to nebude. Zkusím odmontovat a dát brzdu svisle, šroubem nahoru. Někde jsem četl, že tvrdost a krok na zadní brzdě nejde udělat stejně jako na přední (delší hadice). Je fakt, že přední mám v pohodě. Ta zadní má ale zhruba 2× delší krok a je trochu více houbovitá. Ale připadá mi, že to bude spíš moje (ne)šikovnost… nebo? :)

          0 0
          • vifon  

            ak ako prvy zasrobujes srob u prasata v rozumnom case, tak sa ti brzda nezavzdusni, moze ti len poklesnut kvapalina v expanzke po naslednom stisknuti paky (za predpokladu ze je prasa nizsie ako paka). A tu lahko doplnis striekackou…

            0 0
          • juli  

            V rychlosti to fakt nebude. Pokud máš jednu stranu zavřenou, tak z druhé nemůže nic vytéct.

            Lepší radu, než je to firemní video nahoře ti nikdo dát nemůže. Někde děláš chybku ;-) Opakování je matka moudrosti.

            Jinak zadní brzda bude houbovitější než přední. S tím se kvůli větší délce hadice dá těžko co dělat.

            0 0
    • laadia  

      No hurá :) Moje zadní Elixir R konečně odvzdušněná. Krok je trochu delší a brzda je i trošku houbovitější oproti přední, ale líp už to asi vážně nepůjde. Nicméně takhle už s tím budu moct žít/jezdit ;)

      V tom videu to teda měli o dost rychleji, ale co… předtím jsem jezdil/odvzdušňoval jen Shimano a to šlo dle mého názoru jednoduši, rychleji. No alespoň jsem si zas trochu rozšířil obzory. Všem co psaly nějaké postřehy děkuji!

      0 0
      • N-Dorfin  

        kde js ivzal ty odvzdusnovaci srouby ? Nikde je nemuzu sehnat a na provrtani nemam vhodne naradi ..

        0 0
        • kafac  

          Treba v www.autokely.cz

          odvzdusnovaci sroub na Audi 80,100 atd… jen uriznes tu spicku na patricnou delku

          0 0
          • N-Dorfin  

            ty a je to fakt on? Prijde mi stejny podobne jako ten, ktery se pouziva na stary skodovky .. tzn. velky (ne 5tka, ale tak osmicka az devitka) …

            0 0
            • jIrI___  

              Prostě musí být M5, zbytek si vždycky nějak upravíš.

              0 0
            • kafac  

              Na skodarnu pasuje taky, akorat je trosku jinej a blbe se na nej dava tesneni

              0 0
          • stanin  

            Tak zrovna tenhle je M6… ach jo, asi tam budu muset znova. Jestli to není spíš tenhle – těžko říct když u toho závit nepíšou.

            0 0
            • Ruprt2  

              Zákaznická linka: 840 808 808

              Centrála

              Auto Kelly, a.s.

              Ocelářská 16

              190 00 Praha 9 – Vysočany

              Tel.(prodejna): 266 090 070

              Tel.(recepce): 266 100 245

              Fax (centrála): 266 100 248

              Fakturační údaje

              Sídlo firmy:

              K Červenému dvoru 10, 100 00 Praha 10

              IČ: 158 87 791, DIČ: CZ15887791

              Bank. spojení KB: 744 154 02 07 / 0100

              0 0
            • Sobi  

              Taky jsem ho koupil a je to M6! :-( ale je to i ve specifikaci výrobku, když jsem to hledal… :-(

              0 0
      • jimiAJ7  

        tak muzes tedy krok po kroku popsat jak jsi to delal? zda jsi prisel na nejake figle??

        0 0
    • jIrI___  

      Stalo se někomu z vás, že při odvzdušňování něco u páky jakoby propuštělo vzduch (při tom vytváření podtlaku). Mě to dělá u jedné brzdy. Prostě při vytláčení pístku nahoru se mi někde od kloubu páky ozývá takový zvláštní zvuk podobný tomu když dáte zuby k sobě, za ně sliny a jemně přes ně do sebe vtahujete vzduch. Nevím jestli je to chyba někde v těsnění nebo normální jev.

      0 0
      • pardalis  

        Není to normální. Zřejmě ti tam něco netěsní… Odvzdušnit ti to jde?

        0 0
        • jIrI___  

          No tahám, tahám a pořad hadičkou letí bublinky. Ale jsem v tom ještě amatér, jednu brzdu jsem odvzdušňoval na 3× a asi to ještě pořád není ono :). V tomhle ohledu zlaté Shimana.

          0 0
          • pardalis  

            Napadá mě jen, že by mohla být špatně nalisovaná oliva, nebo nakřivo zařízlá hadice, vlivem toho to netěsní a nasává vzduch. Bubliny by měly letět jen zezačátku pak už ne…

            0 0
            • jIrI___  

              Zítra zkusím trochu přitáhnout olivu a uvidím. Spíš je mi divné, že takové to čvachtání se ozývá i při normálním zmáčknutí brzdy. Onehda v nějakém jiném vlákně někdo psal, že mu to taky dělá, tak jsem to považoval za normální.

              0 0
              • kafac  

                Kdyby to bylo olivou, tak by to pri stisknuti paky teklo ne?

                0 0
                • jIrI___  

                  Máš pravdu, olivou to není. Podle přiloženého obrázku mi to připadá, jakoby se vzduch natahoval kolem těsnění u membrány. Ale i když se dívám pořádně, tak brzdovka tím místem nikde neprosakuje ven. Že bych tahal za stříkačku při odvzdušňování moc velkou silou?

                  0 0
                  • pardalis  

                    Velkým podtlakem to určitě není, jednou se mi málem povedlo podtlakem svlíknout gumové těsnění pístu ve stříkačce a určitě to nikudy vzduch nenasávalo. Navíc pokud to tam netěsní tak by to mělo při zmáčknutí páky taky téct, ne?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Bublinky pořad letěly jak urvané (spousta drobných, na hladině ve stříkačce se udělala pěna), tak jsem se na to vykašlal, vytahal vzduch do plného zdvihu stříkačky, vyšrouboval, otvor zakápl vrchovatě brzdovkou a zašrouboval šroub. Páka je teď jakž takž tvrdá, uvidím v provozu. Třmen jsem odvzdušnil v pohodě, jen u těch pák mě to takhle zlobilo. Pokud časem promáčknu páku až k řidítkům, tak hold obětuju 600,– (vyděrači) a dám je odvzdušnit do servisu. Já už na to nemám nervy :). Jo a nikde nic neteče, to jsem kontroloval.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        mě se to co popisuješ stalo.

                        zvuk, bublinky i pěna.

                        Jakou máš odvzdušňovací sadu?

                        U mě to bylo špatně těsnící homemade sadou.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Je to homemade. Netěsnilo mi to přes gumový o-kroužek, tak jsem ho vyhodil, dal místo něj měděnou podložku a trochu se to zlepšilo. Budu to muset do budoucna ještě nějak promyslet a vylepšit.

                          0 0
                          • biker jura  

                            já elixíry R odvzdušnoval asi 3hod v kuse(obě) přesně tak jako tobě mi to dělalo bublinky – ty byly v systému, avid má odvzdušňování dementně vyřešený, je to piplačka na dlouho, pokud to má být pořádně

                            0 0
    • l_laco  

      Podobný problém riešim aj ja už dlhší čas …

      Predná brzda je úplne v pohode, mrtvý chod páky je krátky, brzda je tvrdá, proste OK … zadná pravý opak.

      mrtvý chod páky je asi 2× dlhší ako prednej páky a pri stláčaní páky sa ozývajú zvyky ako popísal niekto vyššie … Brzdy boli 2× na reklamácii, vymenili kompletnú páčku zadnej brzdy no stav sa nezlepšil … brzdu som odvzdušňoval už celkovo 6× a vždy dôkladne, no proste je tam stále rozdielny chod tých pák. Brzda nikde netečie, no ak vytváram podtlak v páčke stále nasáva vzduch. Odvzdušnenie preto robím len tak, že kvapalinu pretláčam od prasaťa do páčky, potom späť a to niekoľko krát a pri tom natáčam páčku do rôznych smerov aby sa vzduch dostal z každej časti páčky ku otvoru na odvzdušnenie . Brzdy fungujú spoľahlivo, avšak každá páčka má inak nastavené to koliesko PAD contact. Písal som dotaz aj do CykloŽitný no zatiaľ mi neprišla odpoveď. Vzhľadom k tomu že takto mi prišli brzdy už od nich z reklamácie nepredpokladám že s tým budú vedieť niečo urobiť … Podobný problém ale rieši aj kamarát s brzdami Magura Louise BAT …

      0 0
    • l_laco  

      Takže včera som dostal mailom odpoveď od CykloŽitný na môj dotaz prečo majú páčky rozdielny chod … :

      Dobrý den,

      nastavení Pad Contact Vám umožňuje nastavení stejného brzdného bodu na obou pákách v případě že dráha chodu páky je odlišná přední/zadní nebo naopak.

      Závada to v žádném případě neni, pokud se jedná pouze o rozdílné nastavení otáček Pad Contact.

      Brzdu Doporučuji odvzdušňovat na nastavení Pad Contact v poloze IN.

      S pozdravem,

      A.Kaipr

      0 0
    • hittmi  

      Dobrý den. Pročetl jsem si tyto příspěvky a dovolím si položit mírně odlišnou otázku.

      Nyní jezdím klasické " véčka ", ale protože mi ráfky i brzdy dosloužily, chystám se k pořízení brzd hydraulických kotoučových. Viděl jsem že porovnáváte brzdy Avid Elixir CR a Avid Juicy 7. Jsem v tomto koníčku laik, ale chci trošku té kvality.

      Moje otázky zní : Jaké brzdy z těch dvou řad od Avidu by jste zvolili ? Popřípadě jaký názor máte na brzdy Shimano XT ? Další otázka pro mě ještě od nikoho přesně nezodpovězená : jak jsem říkal chci pořídit i nové ráfky ( Mavic crossride 2010 disc ), mám se řídit také tím jaké je uchycení kotoučů na náboj, nebo je dnes vše řešitelné redukcemi ? Pochitil jsem že jsou dva typy a to 6-děr a Center-lock.

      Předem děkuji za rady, zkušenosti a názory Martin

      0 0
      • kubad  

        Elixir je novější řada brzd od Avidu a nahrazuje v podstatě řadu Juicy tím máš odpověď.

        XT a Elixir CT jsou cca porovnatelné brzdy každá má trochu jiný chod a každá sedí jinak v ruce ale je to rozumný poměr cena/výkon vybrat si musíš sám.

        k CL a 6děrám,

        jdou redukovat náboje CL na 6 děr, obráceně ne, ale redukce jsou zbytečné peníze navíc. spolehlivě fungují oba syst.

        kotouče se při nákupu brzd dají vždy po domluvě zaměnit za 6 děr i u shimana takže bych osobně radši volil kola na 6děr.

        0 0
    • jIrI___  

      Po větším sjetí destiček během závodu se mi znatelně prodloužil chod páky a páka „změkla“. Je to projev špatného odvzdušnění? Když teď brzdy odvzdušním, časem budu měnit destičky, tak pak budu muset upustit trošku kapaliny?

      0 0
      • Ricci  

        Mozne to je,ja som zistil,ze pri vymene dosticiek je idealne Elixiry vzdy aj odvzdusnit…

        0 0
      • kubad  

        nemělo by to nastat pokud byly brzdy odvzdušněné tak jak měly a v je systému dostatek kapaliny.

        ale muže se stát že tam bylo míň brzdovky a brzdy už při větším ojetí desek nedokážou vykompenzovat ubytek desek.

        0 0
    • smook02  

      Ahoj vsem, tak se taky musim podelit o me zkusenosti s odvzdusnovanim. Mam Avid Elixir 5 a predem rikam, ze to byl porod :D. Ale clovek se toho nesmi bat! Vse zacalo tim, ze jsem zacal pozorovat na novem kole (GF HiFi Delux 29er), ze me smrnca zadni kotouc (jak kdyby byl hnutej do stran), tak jsem to dal do servisu. Servis mam zadara ze znamosti. Talir trochu vyrovnali, ale manipulaci brzdu zavzdusnili, borci :D. Prej, ze na to nemeli moc casu a ze to mam donest v patek (bylo utery). Jelikoz kolo mam nove, tak jsem tak dlouho nechtel cekat. Proto jsem na netu objednal odvzdusnovaci sadu a hned potom, co prisla (kupkolo.cz) jsem zacal s odvzdusnovanim podle youtube videi. Prvni pokus dopadl tragicky, druhym jsem se dostal na vychozi stav a treti byl uz celkem uspokojivy. Jenze kdyz jsem kolo v pondeli strcil do vytahu (kolo stavim na zadni a ohnu riditka o 90°, tak aniz bych zmacknul packu, zacala vytekat/prolinat brzdovka z toho servisniho sroubku na pacce. Takze asi uz po predchozich odvzdusnovacich pokusech blbej o krouzek >> no rovnou jsem zavolal do servisu, ktery mam po ceste do prace (tentokrat to byl krab). U kraba jsem napred chtel jen novej o krouzek, ten me dali s tim jestli to nechci odvzdusnit. Kejvnul jsem jim na to – prej to bude trvat jen 15 min. Manik prisel po 45 minutach, ze je to uz celkem dobre, ale porad tam asi budou nejake bublinky, ktere se jim nedari dostat ven. Tak jsem jim podekoval, zacaloval dvestepado a odjel s ne uplne odvzdusnenou brzdou domu. To uz byla posledni kapka! Doma jsem se nas..l a odstrihal stahovaci pasky, ktere drzely bovden brzdy na ramu. Tim, ze jsem celou brzdu sundal, jsem byl schopnej ji dat do svisle polohy a tim jsem dostal vsechny bublinky nahoru do strikacky. Kdyz uz opravdu zadne bublinky nikde nebyly, jeste jsem parkrat opatrne promackal brzdu (s nasazenejma strikacmaka) a nasledne jsem celej system uzavrel. Pri vyndavani strikacek je dobre jeste troch vymacknout brzdovku tak, aby zalila prostor zavitu, kam obratem soupnete ten zaviraci sroubek s o krouzkem. Nakonec je brzda tvrda jak kamen, hura!!!

      0 0
    • winprog15  

      mna by zaujimalo,ked po odvzdusneni s bleed-blockom cize tym spacerom bez dosticiek naplnim expanzku a zatvorim tak mam uplne odvzdusneny system (teoreticky).avsak potom ked nasadim dosticky+koleso a stlacim packu tak sa piestiky vysunu…v expanzke sa nevytvori tym padom isty priestor bez kvapaliny? diki

      0 0
      • Ricci  

        Vytvori,ale to je ok,ale pokial viem,ty mas Shimana,tam to vyzera trochu inak a odvzdusnuje sa to uplne inak a Shimana som odvzdusnoval vzdy bez bleedblocku…

        0 0
        • winprog15  

          ano mam,shimano odvzdusnujem lavou zadnou,to je hracka pre deti :) teraz som tu mal par brzd shimano na servis,to nebol ziaden problem,len mozno budem musiet servisovat aj avidy tak len aby som nebol nicim zaskoceny :) odvzdusnenie bude tazsie asi ako pri shimane,hlavne materialovo drahsie (bleedkit) ale to uz nie je moja starost :)

          0 0
          • Ricci  

            To si pis,ze Avidy sa tazsie odvzdusnuju,mam Shimana aj Avidy,je to neporovnatelne :-)

            0 0
            • jimiAJ7  

              je divne ze na to odvzdusnovani kazdy tak strasne nadava, pritom to zabere 10 minut casu…opravdu 10 minut koupil sem si nove code ktere se montuji na spesly, (paka vypada jak elixir trmen jako klasika code) pri 90 se mi paka taky propadala hodil jsem strikacky a bylo to…zadne desky vyndavat treba neni nic…

              0 0
          • jIrI___  

            Odvzdušnění Shimana je oproti odvzdušnění Avidu absolutní procházka růžovým sadem. Měl jsem XT, teď mám Elixiry… :)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Přidám se s dotazem. Poslední dobou se mi nějak samovolně zavzdušňují Elixiry R. Odvzdušním, najedu pár desítek km, páka začne chodit pomalu až k páce a můžu odvzdušňovat znovu. A tak pořád dokolečka :-/. Hledal jsem nějaký „průsak“ brzdovky na páce nebo třmenu, ale nic jsem nenašel. Bavil jsem se o tom se servisákem z místního kameňáku a ten říkal, že se s tím už párkrát setkal a nemám moc počítat s tím, že se mi to podaří vyreklamovat. Údajně byla chyba někde v těsnění páky, ale to mi nějak nesedí, protože když se dostane vzduch dovnitř, tak se musí dostat i brzdovka ven a žádné kapičky jsem nenašel. Zajímalo by mě, jestli je možnost tomu nějak zamezit. Co dva týdny odvzdušňovat nebo kupovat po roce a kousek nové brzdy, to se mi moc nechce :-(. Setkal se s tím už někdo?

      0 0
      • kubad  

        brzda někudy přisává, nemusí to znamenat unik oleje, tyhle závady se blbě hledají, ideál je vyměnit všechna těsnění, ale nevím jak jsou dostupné

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • biker jura  

        odvdušni to jedno nebo dvakrát po sobě, ale POŘÁDNĚ! psal jsem to k tvému příspěvku výše. a to s tím měknutím se mi taky stávalo. Přes 3 hod jebání a je konečně klid.

        0 0
        • jIrI___  

          Věř mi, že jsem nad tím odvzdušňováním strávil hodiny a hodiny :). Nechával jsem to odvzdušňovat i v servisu a výsledek stejný. SPíš to vidím že si to někde přisává vzduch, jak psal kubad. Těsnění není problém sehnat, ale komplet na přední a zadní páku a třmen vyjde na 1500 Kč. Tak přemýšlím, jestli není lepší koupit nějaké jeté M575, kde nebudou takové problémy s odvzdušňováním, ale zas to jsou větší houby.

          0 0
          • Bafoon  

            M596…

            kujva už je musím nahodit jsem na ně zvědavej :o)

            0 0
            • jIrI___  

              No, mělo tam být M595 :-D. Až ty M596 nahodíš, tak dej vědět jak chodí a jestli u Shimana něco udělali s houbovitostí.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • oldaka  

      Hloupej dotaz, ale nez zacnu odvzdusnovat Elixir R tak musim starou kapalinu dostat ven? A to tak, ze odstoubuji sroub na pace a pomoci injek. strikacky kapalinu „vycucnu“ ?

      Dik

      0 0
      • jIrI___  

        Celkem by mě zajímalo, jak si předtavuješ to vycucnutí kapaliny. Nebude lepší starou kapalinu vytlačit od třmenu pomocí nové kapaliny a zároveň odvzdušnit?

        0 0
        • Ricci  

          ako rozoznas staru kvapalinu od novej,prezrad mi

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jIrI___  

            Starou jsem měl vždycky zakalenou. Pokud vypadá stejně jako nová, tak nevidím důvod ji měnit. A když ji chceš mermomoci vyměnit, tak jak psal lukas aka mitro.

            0 0
      • Ricci  

        vycucni ju na strmeni

        0 0
    • psedma  

      Mám menší problém a potřebuji poradit. Měnil jsem na brzdách Elixir 5 hadičky, přední brzda v pohodě, ale u zadní nastal problém při odvzdušnění páky. Při vytváření podtlaku stříkačka začne nasávat někde velké množství vzduchu, podle zvuku mi to připadá jako zevnitř páky. Je možný, že se poškodilo těsnění na pístku? (třeba při zmáčknutí páčky na prázdno, když byla bez kapaliny?) Nebo se mi místo ucházení vzduchu zdá, a mám raději zkusit znovu nasadit hadičku(dělal jsem to poprvé, tak třeba chyba tam?) Ale to se mi moc nezdá, protože by tam pak měla unikat kapalina při zmáčknutí páčky, ale její únik nenacházím nikde, což nechápu, protože nasávaný objem vzduchu je fakt velký, a únik při zmáčknutí nikde, při doplnění kapaliny pístky normálně vylízají, ale bez odvzdušnění to není pochopitelně ono… nesetkal se s tím někdo nebo neví co s tím?

      0 0
      • psedma  

        takže skoro určitě netěsní pístek, když jsem ho zkusil přehodit do pření brzdy, tak to taky nešlo odvzdušnit a sálo vzduch :-(

        netuší někdo, jestli jsou pístky ve všech Elirech stejný? vím, že uchycení pístku v páce je u 5 jiný než u 7/9, ale pístky vypadají stejně, a hlavně na 7/9 je ten servisní kit levnější :-)

        0 0
        • ziki007  

          Co takhle spare parts catalog na stránkách SRAM?

          http://cdn.sram.com/…spc_revb.pdf

          0 0
          • psedma  

            no právěže ten pístek není samostatný náhradní díl, proto se ptám, jestli se s tím náhodou někdo nesetkal. Prodává se v sadě s pružinkou, podloožkama, segrovkama, které jsou jiné u různých modelů. Ale nebudu experimentovat a raději vemu to co tam patří :-).

            0 0
            • ziki007  

              Tak z vlastní zkušenosti vím, že je mnohem jednodušší a rychlejší vyměnit celý pístek, než ho rozebírat a měnit jednotlivá těsnění – je to docela opruz a výsledek nemusí být 100%… S komplet pístkem je to práce tak na půl hodky i s odvzdušněním .-)

              0 0
      • Orfi  

        Nasavalo me to taky tak jsem jsem prestal odvzdusnovat podle navodu a mam pokoj.Jen proste prozenu kapalinu nakolikrat sem tam a vic nic .Me to funguje .

        0 0
        • mr.antik  

          no tuším že poslední jsem dělal taky tak, bylo to hned a kupodivu fungovalo nejlíp :-)

          0 0
        • MirosPikos  

          +1 přesně tak to dělám na Elixir 5 také :)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • psedma  

          zajímavé, tak to tak asi prozatimně zkusím taky vyřešit, třeba to bude ok… je pravda, že před tím s ní nebyl skoro žádný problém, i když vzduch v ní asi byl – po převrácení kola bylo potřeba trochu zapumpovat…

          0 0
      • Kynio  

        Já už taky vzdal odvzdušňování u Elixúrů R podle ofiko návodu. Chce to prostě prohnat kapalinu sem a tam několikrát a je to. Taky už mi zadní nasává vzduch někde v páce a nevím kde, takže podtlakem vytahovat vzduch nemá smysl, naženeš ho tam ještě víc.

        0 0
    • pustipav  

      Jen bych se chtěl zeptat místních mistrů ;)

      Dělal jsem pečlivě vše podle návodu a stejně mi to nepřijde 100% OK. Netuším kde jsem mohl udělat chybku, nějaký tip, který krok je asi nejvíc náchylnej na chybu?

      Napadá mě – v tý stříkačce co připojím ke třmenu by mělo být co nejmíň bublin v kapalině, jak toho pls docílíte? Snažil jsem se nesčetněkráte, ale vždy se při vytažení pístu stříkačky trošku vzduchu objeví…

      Další svízelnej krok mi přijde nastavení vzdálenosti páky na cca 70–80 mm (dal jsem 75 mm), jak moc velkou roli to hraje?

      Ď.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • honhav  

      pridam se s dotazem. Koupil jsem jete elixir 7. Odvzdusnoval jsem sadou aligator zadni brzdu.

      Postup byl jednoduchy: namontoval jsem aligator sadu a chtel protlacovat kapalinu skrz. Bohuzel nesla protlacit a postupne jsem zjistil, ze skrz paku. Tak jsem paku rozebral co slo, profouknul a protlacovat jde. Postup jsem zvolil takovy ze jsem nechal kolo s kotoucem, oddelal desky a dal tam podlozky tak, ze pistky byli zatlacene uplne do trmenu. Brzdy jsem odvzdusnil nekolikerym protlacenim kapaliny skrz, sem a tam. Dal jsem zavrel trmen, brzdu dal na svislo a po oddelani strikacky jsem dokapnul (stejne jako na juicy). Brzda mi porad temer nebrzdi, presto ze bublinky jiz zadne nesli. Muze byt problem v tom, ze jsem nechal podlozkama roztahnute pistky a ted tam „chybi“ kapalina na dotlaceni? (to mi prijde divne, meli by se nekolika stlacenima srovnat do spravne vzdalenosti ne?)Co s tim?

      0 0
      • destr  

        Já to zvládnul odvzdušnit dvěma obyč stříkačkama, nevím co v tom všichni vidíte za problém. Ze třikrát protáhni brzdou novou kapalinu, mezi tím proklepat hadičky a páku, aby se uvolnili bublinky a brzda krásně šlape.

        0 0
        • honhav  

          ehm, diky za podnetnou radu, nicmene tento postup u me selhal (jak pisu vyse) a proto se ptam, zda mi muze nekdo zkusenejsi poradit…

          Takze jestli ma nekdo nejaky tip, bylo by to prima… diky

          0 0
          • destr  

            Brzdu sem měl vodorovně hned od začátku, jak máš nastaveno to zkracování „mrtvyho“ chodu? Máš to dotáhlé nebo povolené? Proklepával jsi hadičky a páku?

            0 0
            • honhav  

              Vodorovne brzda, zkracovani na nejkratsim chodu, (tusim ze je to dotazeni), protahl jsem to do te doby nez sli bubliny, poklepaval, promackl packu, v postate dle navodu jsem to udelal spravne. Nemuze byt problem v tom, ze jsem drzel pistky na maximalnim roztazeni? a ted je jakoby „malo“ kapaliny pro dosednuti desek? desky maji cca 150 km…

              0 0
              • destr  

                Taky sem je měl na max roztažené, já měl právě ten mrtvej chod právě co nejvíc povolenej (vyšroubovanej), aby se tam jakoby vlezlo co nejvíc kapaliny.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • zoltan84  

      zdravím, přiživím se s blbým dotazem..

      měnil jsem destičky u brzd Avid Elixir.

      Staré desky jsem co nejvíc to šlo roztáhnul, staré desky vytáhnul, nasadil nové a zjistil že se mi páka propadá až skoro na řídítka.. zavzdušněno..

      kde se mohla stát chyba, mohl by být problém v tom že kolo bylo při manipulaci s destičkami vzhůru nohama ?

      díky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TeryPV  

      Caute, trochu ozivim. Nemuzu nikde sehnat odvzdusnovaci srouby m5, nejmensi m6. Nemate tu nekdo nejake navic, velice rad koupim. Diky za jakoukoli radu!

      0 0
    • MirosPikos  

      Tak včera jsem si hrál a mohu říct, že už jsme zvládl druhý level odvzdušňování s včelařským kloboukem na hlavě :) Potřeboval jsem dát dopředu nové obložení a to z poloviny sjeté vrazit na dožití dozadu. Bylo třeba vyčistit a rozhýbat pístky. Takže jsem nakonec musel i odvzdušňovat.

      Celou anabázi jsem absolvoval s home-made odvzdušňovací sadou. Nepotřeboval jsem ani žádný škrtítka. Všechno know-how je ve způsobu prohánění kapaliny soustavou a v konečném odpojení a montáži červíků s těsněním.

      Vždycky jsem tlačil kapalinu z jednoho konce na druhý. Teď jí nasávám, díky čemuž se bublinky vzduchu krásně dostanou z páky/třmene do stříkaček. Pak ještě několikrát promačkám brzdu až se naplní stříkačka u třmene brzdovkou. Celé několikrát opakuji. Přitom mám červenou zarážku vsunutou mezi pístky. Ke konci jí vytáhnu, aby nijak na pístky netlačila. Začínám třmenem, který potřebuji dostat výše než páku a zbytek soustavy. Sundám stříkačku, vrazím červíka, dotáhnu. To samé udělám u páky. Mezi tím odeženu dotírající agresivní včely z jednoho ze 30 úlů :)

      Pak narychlo seřídil třmeny aby nešoupaly. Tam je důležité to, že se vám někdy při namačkání vysune jeden pístek o moc více než druhý. Dobrý je ten jeden zatlačit, držet a namačkat páku aby vylezl ten druhý a oba tak vylézaly co možná nastejno. Během 10 minut seštelováno. Vyrazil jsem to projet. Všechno v pohodě. Pak jsem zkoušel kolo různě stavět, naklánět a mačkat brzdu. Abych se přesvědčil, jestli je někde vzduchová bublina. Vše se zdá OK. To se mi hodně dlouho takhle napoprvé nepovedlo.

      Tak snad to někomu trochu pomůže :) Přibude mi doma další pár Elixírů. Vždycky jsem z toho měl noční můry a nechtělo se mi do toho. Teď se na to snad budu i těšit :)

      0 0
      • pee.tr  

        Tak takhle jako ty bych se chtěl taky cítit. Za rok, co mám hydraulický brzdy jsem to musel absolvovat jednou a dělat to servis. Mohl bys, prosím, popsat veškeré přípravky, které k tomu používáš? Díky.

        0 0
      • Andrew  

        Ahoj, chtěl bych se s Vámi podělit o zajímavou zkušenost při postupu odvzdušnění podle MirosPikose.

        Po ukončení odvzdušnění, kdy vše probíhalo pod kontrolou jsem nasadil kolo a zkusil stisknout brzdu. Promáčknul jsem až na řidítka. Zkusil jsem to ještě několikrát a až na řidítka. Jako by tam bylo málo kapaliny. Už jsem začal propadat panice a přitom jsem pořád opakovaně stlačoval páku, až po možná 15 – 20 stisku se začala páka vzdalovat a nažduchal jsem ji až na normální stav. Říkal jsem si, že je to klasika, zůstal tam vzduch a teď jsem ho přetlačil do expanzky. Zvednul jsem kolo na zadní a začal stlačovat s očekáváním, že se zase propadne. Propadla se, ale ne úplně a s postupujícím mačkáním i ve svislé poloze se to nezhoršovalo. Páka zatím drží i při různých polohách kola, max. se částečně prodlouží krok, který se potom při normální poloze kola zase spraví. Rozdíl je tak ve 1/4 kroku. Ale už to nechodí až na řidítka.

        Je tam vzduch?

        Nebo je tam jen míň kapaliny?

        Lze kapalinu doplnit jednoduše tak, že zvednu a natočím třmen tak, aby byl šroubem nejvýš z celého systému a na plocho, odšroubuju plnící šroubek a dokápnu pár kapek kapaliny? Předtím asi budu muset roztáhnout pístky červeným „bleed blokem“. Bojím se jen, pokud je to, co jsem napsal blbost, abych brzdy zase nezavzdušnil a nemusel to celé opakovat. V posledním týdnu je to už několikátý pokus a nejlepší výsledek zatím dosažen s tímto postupem

        0 0
        • Rudyshy  

          tremn vubec neres. Delej to cele z paky.

          nasroubujes strikacku a nasavas a vtalcas 9s odklopenou packou)… to opakuejs dokola. pak si k tomu zacnes brkat do paky. A jako na zaver nechavam strikacku na 15 az pulhodiny jen tak napojenou aby pripadne vyzlinali dalsi bublinky. (vacsinou u toho spravim neco jineho).

          Pak uz se len lehce pohram z strikackou posledny krat ji zmacknu pripravim si cervika a rychle je zamenim.

          Mela by byt paka jak sutr.

          0 0
          • Andrew  

            Co myslíš tím " s odklopenou páčkou"? Pokud nebudu řešit třmen, (a nechám ho zavřený šroubkem), tak jde jen o odvzdušnění bez výměny kapaliny, správně?

            Mě vždycky dělá problém to „rychlé zaměnění“ stříkačky za šroubek. Tam nějakou kapku ztratím a díky nešikovnému umístění plnícího otvoru na páce, kdy se těžce hledá poloha páky aby šroubek byl zvrchu a na plocho nelze dokápnou pár kapek. Šlo by to teoreticky na třmenu, pokud ho nastavím výš než páku. U Juicy to bylo líp vyřešený.

            0 0
    • Mirfe  

      Zdravím potřeboval bych poradit.. několikrát jsem už odvzdusnoval přední brzdu. Vše jde v pohodě odvzdusnit, akorát na konec když nasadim kolo, abych vyzkoušel brzdy, tak zmacknu packu až k riditkum. Nejdříve jsem nevedel, odkud jde vzduch, ale pak jsem se všiml, že u packy konkrétně u jeho pistku je v háji těsnění a prochazi tam vzduch. Ted dokonce zacala odtamtud vytekat kapalina. Neví někdo co s tím? Koupit novou packu, ktera už se beztak neprodává? Mám Avid Elixir R… Díky za rychlou odpověď.

      0 0
    • M13  

      Po dlouhé době zdravím BF a rovnou bych měl dotaz :)

      Po delším stání kola a následně prvních pár km jsem pozoroval propadání páky přední brzdy, Elixir R, takže sem koupil sadu na odvzdušnění, brzdovku a dneska se do toho dal.

      První problém na který jsem narazil je, že nejsem schopný protlačit brzdovku od třmenu do páky, prostě to nejde, a spíš bych zničil stříkačku než abych to protlačil.

      Druhý problém je ještě horší, při odvzdušňování začala prolínat brzdovka kolem kolečka nastavení vzdálenosti páky, hlavně při současném tlačení brzdovky do páky a zároveň mačkání páky. Při posledním pokusu před chvílí už z páky vyloženě teklo, trochu kalná brzdovka s kousky, kdysi zřejmě, těsnění.

      Zajímavé je, že teď se brzda tváří jako odvzdušněná (rozhodně lépe než byla) a po odpojení stříkačky už z páky nic neteče.

      Myslíte že problém vyřeší běžně dostupný servisní kit páky? Nebo už se mám s Elixiry rozloučit? :D

      0 0
      • Rudyshy  

        rozpadlo se ti tesneni pistku paky. To jei duvod proc neprotlacis brzdovku celym systemem. Osobne si myslim ze kit je prilis drahy a je jednoduchsi koupit na bazosi cele brzdy.

        Kdyby te napaldo koup[it si o-rkoruzek tak v to ani nedoufej. vykoupil jsem vsechny rorozmery v krame a ani jeden nesedel. Bud to netesnilo pri stalceni nebo paka nesla zmacknout.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.