Jak brzdí Avid juicy 3?
Jak brzdí Avid juicy 3?
Jak čert :-)) Ale to myslím vážně
Hoj, hoj. Chtěl bych si koupit kolo osazené brzdami Avid Juicy 3. Mám 68 kg a snažím se jezdit převážně po lesních cestách v kopcovitějším terénu ( např. Brdy ). Myslíte, že pro mě budou tyhle brzdy dostačující ? Případně, jestli někdo doporučujete výměnu kotoučů/destiček za jiné ? ( a jaké ? ) Díky za rady/názory.
Dobře
Jako ďas :)
brzdí…co bys chtěl víc…:-)
dobře
Když je kupujou i závodníci tak asi dost dobře.Napiš na www.netbike.cz a on Ti to potvrdí.Taky jsem se u něj na ně ptal.
musímn se připojit, mám tyto kotůčky asi půl roku a nemůžu si stěžovat, dříve jsem měl Magury Luisa a léčil jsem to furt
to samý :)
Perfektně, z celýho kola je mám nejradši.
Musím říct, že mě tedy nesedly vůbec. Dávkování otřesné, páčka není nic moc – nevhodný poměr přepákování, hřejou se, jsou hrozně měkké (po zmáčknutí páčky jdou ještě minimálně jeden cm). A to to srovnávám s HFX9..
Ty seš ale brepta.Jelikož je mám a mám vlastní zkušenosti tak ti nevěřím ani slovo.
JJ jsou to dobrý brzdy, není potřeba nic dražšího a ta měkkost je třeba taky seřízením a ojetím špalků, měkký se mi teda rozhodně nezdají
Přesně tak je to seřízením.Sem se na to ptal a dají se seřizovat jak páky tak i vůle mezi deskama a kotoučem a to se seřizuje ve třmenu(a to nemyslím ty dva imbusy kterýma se to dáva do roviny).
Je to možný, ani jsem to moc nezkoumal:-))vyhovuje mně nastavení, jak mi to dali, jde tak cenťák zlehka a pak brzdí dost silně
„jde tak cenťák zlehka“
O tom zde ale vůbec není řeč.
asi tak.akorát mě trochu škrtala přední tak sem si nechal zvětšit vůli mezi deskama a kotoučem a od té doby sem na ně nesáhl.žádný škrtání,nic,prostě paráda.akorát sem tam kontroluju desky aby to nesjel až na plech.
Mluvím o tom, že když zmáčkneš páčku naplno a cítíš, že desky dosedly, pak jde páka ještě min 1–2 cm zmáčknout (nejspíš asi pruží bovdeny). U HFX toto neexistuje a ať mi nikdo neříká, že je to dobrá vlastnost. To je to samé, jako bys říkal, že je fajn, když se ti kroutí vidlice..
Btw jsem zkoušel i jiné juicy, mají to stejně. U HFX, když zmáčnu páčku naplno, pracuje tak max 1–5 mm, víc ne. Čili to není vada kusu, nebo typu (3).
Počkej teď nechápu jak to myslíš s tím pružením bowdenů?
Tak si to zkus. Zmáčni páku naplno a až ucítíš, že jsi s deskama na doraz, ještě minimálně 1–2 cm jí zmáčkneš – imho pracuje materiál. A to je zcela jednoznačně špatná vlastnost.
Jo jde tak tak asi ten cenťák, ale to už je v době, kdy brzdí skoro naplno, takže nějak nevím, čemu to vadí?
Vadí to ve chvíli, kdy brzdíš naplno, tedy né „skoro naplno“. Rozumíme? ;)
Chápu, jak to myslíš, ale prostě mi to nevadí. Trošku se ti propruží každá brzda
Fakt mám pocit, že se tady občas řeší zbytečnosti. Prostě zmáčkneš brzdu a buď brzdí nebo ne. Jestli je tam vůle centimetr nebo o milimetr míň je vážne jedno
Podle mě ne. Přeci u vidlice a u tlumiče taky potřebuješ, aby fungoval tak jak má v celém rozsahu pružení. Nemůžeš říct, že přeci stačí dobře seřízený počáteční chod, protože ho využíváš nejčastěji a do vyšších zdvihů se dostáváš jen občas..
Tak jasně, musí samozřejmě fungovat, od toho tam jsou. Ale jde o to, že ony fungují, jen se třeba trochu víc propruží, ale na funkci to nemá vliv. Kdyby to bylo třeba tolik, že by ses dotknul brzdou prstů, tak už je to špatně, ale tohle je vážně jen o kousíček
nebo špatně ovzdušněný :-))
Jo, to jsem si myslel taky. V servisu bohužel říkali, že tím to není (že zavzdušněné nejsou). Navíc jak jsem psal – zkou jsem i jiné J, všude se to chovalo stejně..:(
taky sem to stěma bovdenama nepobral :-)).bych řekl že to sou brzdový hadičky a né bovdeny.a navíc jak by mohli pružit člověče?tam nejsou lanka ale kapalina která je navíc nestlačitelná.
Mno jasně, to jsem měl na mysli. Kapalina sice je nestlačitelné, ale ty hadičky ne. Něco tam prostě pracovat musí. Pak ještě páčka, ale to se mi nezdá…
to se mě nějak nezdá a ani sem nic takovýho neslyšel že by pracovaly hadičky .ty hadičky by měly být na ten tlak dělaný a dimenzovaný tak jak u auta.jedině zkus vyměnit nějaký jiný hadice a uvidíš :-))
Ne víš co, jen srovnávám. HFX tímto netrpí, J ano. Nevím kde přesně může být problém…nebo tedy spíš než problém je to vlastnost..
a máš na HFX jiný hadičky než na Juicy?předpokládám že jo
To určitě jo..
to, co popisujes, nevidim jako problem. spis mi vadi, ze mi uz parkrat shnila predni brzda. verim, ze vymena 160 za 185 kotouc to vyresi ;-). jinak nevidim problem.
A nebo trmen:)
Tak to máš asi vadný kus, já když zmáčku páku a cítím, že desky dosedly, tak s páčkou hnu už jen minimálně, rozhodně ne v řádu centimetrů jako ty.
Třeba někdo upil trochu kapaliny:-))
5ešíte kraviny když máš vůli kup si mechaniky ty nikdy centakovou vůli mít nebudou a ani se ti po přehàátí kapaliny neprodlouží krok páky ..... prostě zlaty levny brzdy a zavzdušnění ti taky nehrozí :)
Moje řeč, radši jdu na kolo, než se tady dohadovat kvuli centimetru vůle:-))
No vidíš a ta tvá „tvrdost materiálu“ je to co mi u HFX9 vadilo, ony nebrzdily a najednou brzdily.Zatímco třeba lx či avid 7(skoro stejné jako 3) jak ty tvrdíš mají ten houbovitý chod-tak to mi vyhovuje-prostě brzdná křivka je taková plynulejší. Když dosednou destičky na kotouč-tak nebrzdí hned maximální silou-tak přesně to mi vyhovuje.Když potřebuji tu maximální sílu, tak to ještě o ty 2 cm zmáčknu.
tak to mi řekni čim se to teda šteluje – já jsem objevil akorát dva imbusy v páce, ale ve třmenu?
Tohle bych vubec neresil. Za posledni dobu jsem se tady dozvedel tolik zajimavych veci…
Mnojo, zato já vařím z vody..;)
No, tak uplne mimo to neni, co pise. Na mych Avidech je krok pres centimetr urcite, spis vis. A to jsem je nechaval odvzdusnit a seridit…Nejsem s nimi uplne spokojeny, ale na druhou stranu nejezdim zadny extremy, takze mi staci…pristi kolo uz ale bude mit brzdy jine..
ty seš mi dobrej, ty srovnáváš Juicy 3, ano juicy 3 s HFX 9?? Neměl bys srovnávat stejnou třídu? Třeba Juicy 7 a hfx 9? Nebo Juicy 3 a Sole? Stejně jako se srovnávají auta stejných tříd, například Fabia a Opel Corsa? Nebo Ford Mondeo, Opel Vectra či Passat??
Prostě juicy 3 je podle tebe sračka, páč existuje Magura Marta SL…
Nebo jinak (teď se spokojení majitelé HFX9 neuražte..) HFX9 vůbec nebrzdí, chod páčky je naho..o, jsou těžké a vůbec mi nesedly, Magura Marta SL je nejlehčí, brzdí jako ďas, má neuvěřitelnou dávkovatelnost a chod páčky je precizní, vždy stačí jen slabounce pohnout malíčkem a stojím…
Přijde mi to trochu zbytečná debata, tyhle brzdy mám a bzdí dobře. Dal sem si sice dopředu větší kotouč,ale ne že by to málo brzdilo,ale kvůli přehřívání. A to si myslím že bude dělat každá brzda, když se na ní stojí dlouho. A to pružení když zabereš bude mít každá brzda, prostě ty tenké páčky pruží, i na motorce to trochu dělá a nikdo z toho vědu nedělá :-)
A jaký kotouč sis dopředu dal 185mm nebo rovnou něco okolo 200. Zlepšilo se to-to přehřívání?
Dal sem jen tu 180, protože 200 už mi přijde zbytečná, navíc vidle na XC kolech nejsou dost tuhé aby tak velký kotouč necinkal. A po sobotním drtiči musím konstatovat, že 180 bohatě stačí, mám 85kg a smrad přehřáté brzdy sem nikde necítil. Ale jasně, kdo řeší image, ať si dá klidně tu 200, bude pak za většího „borce“. Protože z vlastní zkušenosti na jeden prst když si nedáš pozor je schopná tě ta avidka hodit přes řidítka, takže fakt nevím, co by mi dala navíc ještě větší brzda…
Supr-já mákm totiž teď 160mm kotouč na brzdách sh lx a stále uvažuji zda kvůli přehřívání dát 200 nebo 185.Tak Konečně někdo, ko má 185. Půjdu tedy taky do 185.
Brzdí dobře
asi takhle. brzdí dobře. mě ale nevyhovuje dávkování. je to dlouhý chod z prázdna rovnou naplno. v týhle cenový relaci bych asi volil nový deore.
Hůř než véčka, podle doporučení v jiném vlákně (kolo do 13.000) :)
To je kravovina. Tedy je fakt, ze jsem nikdy nejel XTR ani hydraulicky V-cka. Ale jezdim stx-rc Vecka, ruzny tektra a XTcka, mechaniky kotouce BB7 a juicy 3. Se vsim nekolika az mnohaleta zkusenost. Jednoznacne z toho vychazi J3 jako vitez. Houbovitost tam jakasi je, ale na prsty paka nejde a davkuje se dobre.
No vždyť to tak myslim, se tam podívej, tam maj kola Avid Juicy 3, Tektro Aurigy, oboje jsou za tu cenu všude (i tady) hodnocený víc jak dobře a přesto mu tam všichni „v týhle cenový kategorii kol“ radí véčka.
Doporučujete třeba záměnu kotoučů u těch J3 ? Nebo jezdit a neřešit ? ( mám 68 kg a snažim se jezdit většinou po lesních cestách v kopcovitějším terénu )
J3 brzdí úplně v pohodě. Rozhodně se nedá s véčkama srovnávat, respektive véčka se nedají srovnávat. A srovnání s Aurigou nebo Sh 485 taky není na místě, protože J3 z toho jasně brzdí nejlíp.
Pochopeno úplně mimo. Jinak podle testů (tady někde odkaz) z těch brzd brzdí naopak nejhůř. Já se jen zastal hyder oproti véčkam, přečtěte si to znovu a přimyslete ironii.
Tady tabulka http://www.bikeradar.com/…brakes-24345
Bavíme se tu o hydrách? Já jsem totiž měl možnost sednout na dva Authory Ar-H, každej s J3 a to co následovalo při brždění byla katastrofa. A to byl vepředu 180mm kotouč. Já jezdím XT 2010 s XT kotoučema 200mm a ten komfort je k nepoznání. A to si troufám napsat, že stejné by to bylo i se 180mm kotouči.
Resp. XT brzdí líp.
Nic moc
A to jsi zjistil na internetu? Nebo si vážně tak zamilován do těch červených hnusů což jsou tvé první kotoučovky, že takhle negativně odpovídáš automaticky u všech ostatních brzd i u 3 roky starých dotazů?
Hele, mě taky příde že ty džusy moc nebrzděj :)
Jak jsi přišel na to že ty Deorka jsou moje první kotouče? ty vocase?…páč nejsou :D :D
Uz jsi je mel urco na kocarku, co?
jj
Mám Avidy 5 a nedám na ne dopustiti. Shimana už mi nesmi do baráku z důvodu problému při teplotách pod nulou (drhnou při hodinových vyjíždkách pod nulou). Nastavení AV5 není problém. Nic necinká. Já v nich našel celoroční, spolehlivý bezúdržbový ideál.
Čau měl jsem možnost vyzkoušet avid J3 a fakt parada.Nenech si vod někoho namluvit,že brzdí špatně.Brzdný účinek je parádní,dávkování je taky v pohodě,žádný škrtání nebo cinkání neni a brzdí dobře i teb,kdyz uz je docela zima :D Za tu cenu fakt paradni brzdy.
Které jiné kotoučovky jsi ještě jel? Já jel J3 chvilku na testovacím kole a nějak mě neoslnily, zatímco ty vypadáš, že jsi z nich nadšený.