• Tysekma

    Ahoj chlapi,

    chci si pořídit už dva roky nové kolo a letos už to vyjde! Jak tak pokukuju a studuju, tak šlo vše cenově pěkně nahoru. Náhodou jsem se zmínil u piva a mám nabídku na Specialized Epic Carbon 2018 ve velikosti L za 65tis. Navíc je na něm namontovaná teleskopická sedlovka. Rok jeté v pěkném stavu. Hodně lidí si dle diskuzí stěžuje na brain, tak nevím zda do toho jít a nebo vybírat jinde. Chtěl bych celoudpružené.

    Mám 187cm a 95kg. Do teď jsem jezdil na starším HT Cube několikrát přestavěné. Aktuálně tam je Rock Shox vidle, Shimano Deore XT přehazovačky a Shimano Deore hydraulické kotoučové brzdy. Kola jsou velikosti 26. Když jsem testoval kolem domu, tak jízda na jednom a na druhém je obrovský rozdíl. Nejsem vyhraněný na silnice nebo na les, kolo by mělo zvládat pohodlně vše. Rozhodně nejezdím sjezdy (zatím). Jezdit budu 1–2× týdně cca 50km.

    Jaký máte názor na výše uvedené kolo, případně jaké jiné by jste mi doporučili na otestování v cenové kategorii ±65tis, než se definitivně rozhodnu?

    Děkuji za cenné rady!

    0 0
    • jirkaRS  

      Můžeš porovnat:

      Prodam TOP karbonove kolo SPECIALIZED S-works epic FSR 29" Velikost L postaveno na miru v roce 2015 s vidlice FOX 32 Performance 120mm a Tlumič FOX Kashima s BRAIN, výbavou Shimano XTR/XT 2×11 včetně brzdy XTR, Karbonove kola ROVAL Control na bezduše Pláště, karbonova riditka Renthal Fatbar Lite Karbon, přední a zadní pevná osa. Kolo je v moc pěkném stavu, bez investic, po servisu.

      Hmotnost 11kg

      Necham za 69.990,–

      P.C. 169.000,–

      Velikost L (na postavu 172 –190cm)

      Velikost kol 29"

      Spec:

      • Karbonovy ram FACT 11m (nejvyšší řada Karbonove ram u Specialized)
      • Karbonove kola ROVAL Control
      • Karbonova řídítka Renthal Fatbar lite Karbon
      • Karbonove Kliky SRAM XX1
      • Naboje DT Swiss
      • Vidlice FOX 32 Performance 29" FIT4 -zdvih 120mm
      • Tlumič FOX Float Kashima Autosag s BRAIN 100mm
      • Přední a zadní pevná osa
      • Přehazovačka Shimano XT
      • Přesmykač Shimano XTR
      • Řazení Shimano XT 2×11
      • Brzdy Shimano XTR M9100 – destičky s chladičem
      • kotouče Shimano XT 180mm
      • Bezduše Pláště Continental CrossKing a RaceKing 29×2.25
      • SPD Pedaly Shimano
      • Sedlovka Specialized
      • NOVE Gripy
      • Hmotnost 11kg
      0 0
      • jeniiiik  

        Brain z roku 2015 to je termo. Cena ale tak nějak přiměřená.

        0 0
        • novas752  

          Furt řádově spolehlivější než 2018–20. :-) Ale je tupější.

          A kolo geometrií a osazenim už dost přežité, to je dneska tak na cyklostezku.

          3 1
          • Tencovozikmin  

            Cau. A jak je na tom brain 2017. Lezi mi tu nepouzity ram epic 2017,tak at vim na cem jsem. Dik

            0 0
            • novas752  

              To samý jako 2015. To ještě dělal Fox. Tu první verzi RockShox na kolech 18–20 z prvu hrozně podělali, pak to nějak poslepovali a už docela drží ale furt nic extra. 21+ už se zdá zase v pohodě.

              1 0
      • snas89  

        Za me nesmysl.

        Jakykoliv novy full za 70 000 udela podle me uz lepsi sluzbu.

        0 0
        • Georrge  

          Možná v náročných sjezdech, všude jinde tohle pojede líp.

          Ten brain nejde vyměnit za klasický tlumič?

          0 0
          • snas89  

            No tak to bych se hadal:)

            Teda pokud vsude jinde u tebe neznamena rovinaty polnacky.

            Mel jsem epica 2016. A soucasny kolo kolo pri stejny porizovaci cene je o vesmir jinde ve vsem.

            Ta geometrie je proste uz za zenitem. A co predstavuje pro tenhle starsi epic narocnej sjezd je pro novy kola normal.

            Vymena nevim. Ale nedelal bych to. Epic je postavnej okolo brainu. Kdyz nechces brain, bez jinam.

            0 0
            • Georrge  

              Do kopce a roviny ale tvoří velkou část všech tras. Při stejné pořizovací, to myslíš původní cenu toho epicu, nebo bazarovou cenu? Protože za 70 to opravdu nebude o vesmír jinde ve všech ohledech.

              Podle toho co píšete bych se tomu ale stejně vyhnul, a to kvůli tomu brainu.

              0 0
              • novas752  

                U bazarových fullů bacha že leštěnka šálí zrak a zamaskuje docela hodně a pokud to nejsi schopný sám posoudit tak se z „kola po generálce“ může snadno vyklubat " kolo na generálku" s pěticifernou cifrou s dvojkou na začátku aby to opravdu bylo v top stavu.

                0 0
                • Georrge  

                  To je pravda, u bazaru bych asi volil něco jednoduššího a ne moc atyp, aby ten servis nebyl tak náročný (a třeba i zvládnutelný doma). Což ten brain asi nebude…

                  1 0
                • theedge  

                  Tak zase z podstaty veci je nesnysl chtit aby bazarovy kola byly uplne v top stavu. To bejsou ani novy kola z fabriky …

                  0 0
          • novas752  

            Jde ale je nutno dokoupit aftermarket vidličku tlumiče, vejdou se tam jen asi 2 poměrně raritní tlumiče a ke všemu to nefunguje protože zadní stavba počítá s brainem = bez brainu oproti jiným xc fullům dost houpe.

            1 0
        • jeniiiik  

          Tak ono spíš co za 70 dneska koupíš? Nové je tak tak na trochu použitelnou hlínu. Bazaru bych se nevyhýbal, ale specifickému kolu z roku 2018 bych se vyhnul obloukem.

          Úplně namátkou jedno z prvních kol co se mi ukázalo na cyklobazaru.

          https://www.cyklobazar.cz/…iz-m30-vel-l

          1 0
    • hriva  

      Nechej si zatím HT, začni trochu jezdit (třeba 5k za rok) a možná zjistíš že máš rád rychlost..

      1 0
      • Tysekma  

        To je myšleno jak? Až tak, že bych šel na silničku a nebo si to rozmyslel s celopérem a šel znovu do HT? :D

        0 0
    • novas752  

      Epic 2018–20 rozhodně nedoporučuji z důvodu značně nespolehlivého + na servis drahého tlumiče. Navíc je to dost specifický full kvůli tomu Brainu – buď ho máš otevřenej a za jízdy ho nezamkneš nebo ho máš přivřenej = dost tupej ve srovnání s klasickým tlumičem.

      Z mého pohledu je to kolo pro ryze závodní použití, jinak dost nesmyslné. Pozor, neplatí to o Epicu EVO 2021+ (tam už Brain neni).

      1 0
    • jeniiiik  

      Nešel bych do tak starého. Náhradní díly, servis vidlice, tlumiče, dost možná už i taková věc jako čepy nebudou úplně dostupné.

      0 0
      • Tysekma  

        Chápu, že se jedná o ročník 2018, ale to je opravdu tak staré, že bych na to nesehnal žádné náhradní díly? Všechny kola co máme doma, tak jsou běžně servisované a náhradní díly jsou a jedná se o kousky 5–10 let staré.

        Právě si říkám, že koupit si 2–3 leté kolo vyšší cenové kategorie je možná lepší, než funglovku za stejné peníze, ale možná se pletu..

        0 0
        • theedge  

          5–10 let je kolo bez problemu servisovatelne pokud pouziva standardni reseni a dily. U firem ktere u urcitych dilu pouzivaji svoje vlastni specialni reseni to muze byt problem a je potreba se v tom zorientovat.

          1 0
        • novas752  

          Sehnal ale může to být časem problém. Například ten tlumič když se nenávratně poškodí tak je to kolo na vyhození. Servis toho tlumiče probíhá v servisní centrále Spešlu v Nizozemí, stojí to aktuálně přes 4000, může to trvat týden nebo taky 2 měsíce, mělo by to být servisované každý rok a s trochou smůly to 3 týdny po servisu přestane fungovat…

          0 0
      • hriva  

        Přesně, a když sežene tak ho servis bude stát 15k.

        0 0
    • Tysekma  

      Chápu a děkuji za všechny komentáře! Tak Epicu s Brainem se vyhnu a budu se pokukovat po něčem jiném.

      Budu projíždet bazarovky a případně, kdybych se koukal po funglovce, jakou značku a model mi doporučíte, prosím?

      Díky!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.