• Kubka

    Ahoj,

    jsem před rozhodnutím koupit si konečně kolo, MTB. Chtěl bych nejlépe karbon. Měřim 176 cm a váha 80, trasy budou jak na asfaltu, tak lehkej terén (Jizerky, Krkonoše, atd.). Mam vybraný 2 kola:

    https://www.sportpaudera.cz/…x-sport-2019

    https://www.cycology.cz/…19-p1272518/#…

    Dal jsem si cenovku 30k s tim, že teď chvíli pojezdim na tom co to má a časem upgraduju.

    Pokud by měl někdo jinej návrh na kolo, tak se nebráním.

    Díky.

    0 0
    • JachymP  

      Z těchto dvou rozhodně Bergamont. Vypadá hezky a je to celkem moderně udělané kolo. Naopak ten Cube je dost obyčejný, takový old school, tak se dělaly kola před 5 lety, neznalé zákazníky lákají na pár komponentů XT, ale rám a vidlice k ničemu. Já bych nepřekousnul už jen ty stříbrný nohy vidlice…

      0 0
      • RapMan  

        Co je na tom Cube rámu k ničemu?

        0 0
        • JachymP  

          Máš pravdu, takhle od stolu se to asi nedá říct. Z pohledu geometrie jsou ty rámy docela podobný, dokonce Cube má trochu položenější vidlici (za mě lepší). Na pohled mi ale stejně připadá hezčí ten Bergamont, mám radši větší sloping a líbí se mi to masivnější napojení na hlavovou trubku. Nelíbí se mi ta nevyváženost Cube – je tam pár komponentů XT, ale hmotností je těžší než Bergamont se SRAM NX (s těžítkem místo kazety) – to může být buď rám, nebo vidlice nebo kola. Ale z pohledu běžného uživatele asi největší rozdíl budou převody 2×11 nebo 1×12. Za mě jednoznačně lepší je 1×12 (jezdím oboje a 2×11 bych si na MTB už nekoupil, to patří maximálně tak na gravel).

          0 0
          • Hrabex1  

            Cube zaostava ve vidlici a prednim kole – netapered neboost rychloupinak.

            1 0
            • JMT  

              A to vadi v cem ?

              0 0
              • JachymP  

                Menší tuhost, rychloupínáku na novém kole bych se rozhodně vyhnul. Když je vidlice bláto, tak ji nezachrání ani pevná osa, ale proč dnes kupovat rychloupínák? Tapered sloupek to samé, to je dnes standard, rovné krky je minulost. Tohle jsou právě ty důležitější věci a ne jestli řazení je XT nebo SLX.

                0 0
                • Gwaihir  

                  Vždyť ten cube má tapered krk. A je to boost rám.

                  C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ARG2, Tapered Headtube, PressFit Boost BB, Integrated Cable Routing, Boost148, Dropper Post Ready

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    krk je tapered, ale vidlice ne.

                    To kolo je za dobrou cenu a dava smysl pro toho, kdo je ochotny do toho dal investovat a tyhle veci vymeni. Pokud ne, je lepsi koupit bergamonta, ktery ma sice taky obycejnou vidlici (myslim) a kola, ale aspon ma pevnou osu a je tapered a dokonce boost.

                    0 0
                  • Hrabex1  

                    To co jsi zkopiroval, plati pro ram a tedy i zadni kolo. Predni kolo musi odpovidat vidlici a ta je uplne obycejna, s rovnym sloupkem a na rychloupinak. Ram je OK, stejny maji i mnohem drazsi kola.

                    U vidlice to v popisku nijak nerozvadeji. Ono se neni cim chlubit.

                    0 0
                    • Tom-T45  

                      No fakt, rám pevná osa, vidle rychloupínák, to jsou zvířata :-D

                      0 0
                    • Gwaihir  

                      Pak sem si toho všiml, ale Jáchym psal, že je to tuctovy rám z doby před 5ti lety, což podle mě není. Ale tou vidlicí to imho zabil prodejce. Ale to by možná šlo poresit už při koupi.

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        Tuctovej 5 letej ram to rozhodne neni. Je bud 2019 nebo 2018, ale starsi ne. Designove to neni zadna nadhera, ale myslim, ze je dobrej.

                        To kolo ale i pres tu prasarnu s predni vidlici dava smysl. Kdyz koupis jinej HT za 45000, budes sice mit vsude pevny osy, ale porad budes mit jen Recona a uplne obycejny kola. Kdyz udelas casem upgrade – koupis Rebu a poradny kola, vejdes se pod 50000 a rozhodne nic neprodelas.

                        0 0
                        • Gwaihir  

                          Beztak zakladatel vlákna napsal dotaz a od té doby nula reakcí 

                          0 0
              • JMT  

                Ta vidlice je naprostej srot. Tezkej kram. Ty uz krk ani osa fakt neuskodi

                0 0
      • Gwaihir  

        Jako že stříbrná barva tlumí hůř

        0 0
    • kadlec  

      No nevim, brzdy na obou tragedie, ale da se to vymenit, jen to jsou penize navic. Bergamont ma pres 12kg? Bych v karbonu chtel mensi hmotnost, ale treba je nahnana jen komponentama. Cube taky nebude lehkej, ale kazdej ma jiny preference.

      0 0
      • Gwaihir  

        Vem v potaz cenu. Za mě oboje slušný.

        0 0
        • kadlec  

          Cena neni spatna, ale okamzite ji zvednou novy brzdy a tyhle tak nekomu darovat.

          0 0
          • JachymP  

            Brzdy jsou spotřebák, podle toho bych kolo nevybíral a rozhodně bych je neměnil dokud s nima nebude problém. Na asfaltu a v lehkym terénu by měly stačit.

            0 0
            • kadlec  

              Spotrebak jsou desky. Ja bych tyhle brzdy na kole fakt nechtel. Mozna pro dite. Na webu pisou kolo pro zavody a daj tam brzdy na supermarketaka.

              To bych radsi nekde koupil ram a neco poskladal. To je karbon ram, brzdy na hofno, zakladni tezka dvanactka od sramu, nijaky kola. Podle me navonena bida. Ale ja na tom jezdit nebudu.

              0 0
              • JachymP  

                Pro mě teda komplet, během 2 let jsem musel dát vzadu kotouč 180, třmen sice ještě nechávám (slx), ale taky mě nějakou dobu štval (furt jsem čistil zasekávající pístek a škrtání) – párkrát jsem zadní brzdu přepálil a to jí nesvědčilo, pomohl asi ten větší ice kotouč a chlazený sintr desky. No a páka je na řídítkách taky dost na ráně když kolo letí do šutrů, já sice zatím dobrý ale kámoši už měnili. A vybroušený kotouč zatím neřeším, zatím jen lehce. Samozřejmě záleží jak kdo jezdí.

                Skládat kolo pro někoho kdo nemá zkušenosti je nesmysl. Když chce někdo lehký kolo, tak si musí připravit taky víc peněz. Za 30k je podle mě karbon rám a 12 kg celkem dobrý a nic lepšího za ty peníze není. Rozhodně je nesmysl kvůli lepším komponentům kupovat hliník. Vlastnosti karbon HT rámu ocení každý, do dneška si pamatuji když jsem šel z hliník HT na karbon HT – připadal jsem si jako na obláčku ;)

                0 0
    • RapMan  

      A co vyšší řada toho Cube? https://www.cycology.cz/…17-p1272517/

      Sice 6000Kč přes limit (já se s Cycology domluvil ještě na XT nášlapech v ceně místo poukazi na helmu). Ale vyšší řada pohonu a brzd, hmotnost pod 11kg.

      Přístup obchodu super, kolo poslali poštou. Velikost 17 je na tvojí výšku akorát, měřím stejně.

      0 0
      • kadlec  

        A cim to je ve skutecnosti osazeny? V parametrech sram a v popisu: A jak by se dalo očekávat, kolo je osazeno sadou komponentů Shimano 1×12 XT a SLX.

        0 0
        • JachymP  

          Podle fotky Sram, ale mají v tom bordel! Už ty názvy od Cube tomu ale moc nepomáhají. Samozřejmě lepší volba ať už Shimano nebo Sram, hlavně z pohledu případného upgrade kazety, ale nevím jestli zrovna v tomto vlákně řešíme cílovou skupinu na X01 kazetu? Hmotnost o více jak kg lepší je super jestli je to ale správný údaj (oproti tomu NX by se možná dalo věřit – už jen kazeta a kliky)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.