Jezdite nekdo bez predni brzdy z duvodu uspory gramu?
Jezdite nekdo bez predni brzdy z duvodu uspory gramu?
Já kvůli úspoře kg kolo vůbec nemám.
1+
bez přední brzdy je někdy v závodě problém dobrzdit náhlou zatáčku ,někdy je potřebná i ve špatném,rozbahněném sjezdu třeba..
to je jasný…přece všichni. Teda hlavně na biku.:))
to se na ty silnici nekde roztriskas, Fuglsangu, ver mi :-)
Chyba řazení…:(
Neboj ja mam zatim obe brzdy, jenom mam ted zanet nosohltanu tak nemuzu jezdit a premejslim o ruznych moznych i nemoznych vylepsenich..
Radši nepřemýšlej.
Zkus zapremejslet a napsat kterej komponent (min stejny vahy jako brzda) na kole je zbytecnejsi nez predni brzda kterou jsem jeste nezmackul.. docela by me to zajimalo :-)
Pokud jsi ji nezmáčknul, není to chyba brzdy, ale pouze nejezdíš z kopce.
Mas pravdy jezdim v okoli Labe a Vltavy a to se nejakej sjezd hleda fakt tezko maximalne tak nadjezd ci podjezd E55 ale na to nepotrebuju ani zadni brzdu natoz predni..
tak zruš zadní … tou ubrzdíš míň jak přední .-D
A co kdyz budu muset neocekavane prudce zabrzdit, tak poletim pres riditka jo? Zrusit predni je lepsi..
Pak by mozna stalo za uvahu, aby ses naucil brzdit ;).
Nerikej ze predni dokazes zastavit na petniku kdyz ses rozjetej.. Z pohledu neocekavanyho brzdeni je lepsi zadni to pudes max do smyku kdezto s predni des pres riditka
no kuli přední brzdě jsem ještě nikdy nešel přes řídítka, za celý život…, ale možná někdo jo
Chlapi nerikejte ze dokazete jet svoji maximalkou najednou zamacknout predni brzdu a se zadnim kolem to nic neudela
Přední brzdou zastavíš daleko dřív a zadní kolo přitom vůbec nemusí ztratit kontakt se zemí. Poslat se přes řidítka, to bys fakt musel schválně za tu brzdu zabrat co to jde a to snad ani pud sebezáchovy nedovolí… Mimochodem, kolik ti je?
Ono hlavně jak už se to x krát rozebíralo, tak ve velké rychlosti když jezdec umí brzdit a brání tomu prací s těžištěm, tak je potřeba opravdu velký brzdný výkon, aby se kolo na přední postavilo a slabší brzdy na to ani náhodou nemají.
A k tomu kontaktu se zemí, při maximální brždění co je možné (pokud na to v té větší rychlosti brzda má), tak zadní bude přesně na té hranici ztrácení kontaktu se zemí.
Samozřejmě tenhle dodatek nic nemění na tom, že by se Fuglsang měl naučit aspoň trochu brzdit.
Tak nevim jestli to souvisi s vekem nebo jsem fakt blbej a melu blbosti.. tim nahlym brzdenim jsem myslel situaci kdy jedu svoji max rychlosti nebo neco malo pod ni a najednou mi predemnou vjede do cesty auto/kolo a ja musim zastavit/zpomalit doslova na par metrech. zaberu teda za predni brzdu na 100% (a schvalne jinak bych se vyboural, pudy taky velej spis brzit nez zrovna myslet na nejaky teziste) a zadni kolo zustane prilepeny na zemi podle vas? vite uz se mi podobna vec stala, mel jsem asi 0,1 s na reakci a tak jsem vsi silou zmacknul zadni brdu, zadni kolo slo do smyku ja to ustal a vyvaznul bez skrabance prehravam si ted tu situaci znova a zkousim si predstavit scenar s predni brzdou a moc mu neverim..
kazdopadne zacnu pilovat skill predni brzdy aby Fuglsang umel brzdit a nebyl za blbce b-f
podle mně když ti tam něco vlítne, tak zmáčkneš přední (ne naplno!) a ubrzdíš to. Když zamáčkneš zadní, tak se ti zadní kolo blokne, a jedeš vesele dál…
Jednou se mi stalo: jedu ze sedla a předemnou z jedné strany chlap se psem, z druhé paní s kočárkem ( má profesorka angličtiny :-P ) . V momente,kdy jsem byl kousek před něma ( stáli naproti sobě ) pes skočil do cesty a já musel udělat kličku ke kočáru a zpět . Zmáčkl jsem lehce přední a zadní. Profesorka zatím nic neříkala,tak mě snad ani nepoznala :)
pockej tobe kdyz tam neco vlitne a mas tu 0,1s na reakci a uz se ti pomalu prehrava zivot pred ocima tak umis jeste kalkulovat a zmacknout predni treba na 66%?? ja zmacknul zadni na 100%, sel zadnim do smyku a jen tesne se autu vyhnul, uznavam ze kdyby nebylo kam uhnout tak je predni lepsi protoze ma mensi brzdnou drahu ale je tady to riziko ktery konecne nekdo uznal (MlokCZ) a sice ze letis :-)
Pokud umíš brzdit a jsi dobře zvyklý na svoje brzdy, tak máš naprosto reflexivně zažité jak moc můžeš jít na brzdy, abys to ustál. Nemusí tohle být maximum brzdného účinku co dokážeš dát připravený (tam si dovolíš ještě o něco více), ale musíš mít zažitou nějakou bezpečnou hranici. Tohle je jedna ze základních věcí, co je třeba umět.
Třeba co jsem přešel na The One a na jednom fullu mám i vzadu 180mm kotouč, tak ze začátku jsem sem tam při nečekaném brždění lehounce zasmykoval zadní (ono přeci jen na kombinaci The One + 180mm kotouč vzadu stačí na smykování opravdu málo). A pořád ještě uvažuju, jestli dozadu nedám jen 160tku kotouč. S přední jsem ale ani na počátku žádný problém neměl.
Nedavej tam 160, v Alpach budes rad ze tam mas 180.
Do alp nejezdím. A v našich horách mi jakž takž stačilo i 180/160mm u K24 s organikami. U The One + sintry mi 160tka vzadu musí stačit.
Zatím to ale měnit stejně nebudu, nějak se mi nechce to řešit :-)
Pokud zmáčkneš obě brzdy, zastavíš zcela bezpečně na menší jak poloviční vzdálenosti než když brzdíš jen zadní. Opravdu se nauč brzdit, třeba ti to někdy zachrání život :-) Vždy brzdím přední i zadní brzdou, s vyjímkou velmi kluzkých povrchů…
Prostě neumíš brzdit. Při ostrém náhlem brždění vždy brzdím oběma, i když ta zadní je tam v tu chvíli stejně téměř zbytečná, protože se skoro všechna váha zpomalením přenese na přední kolo.
Zcela na maximum samozřejmě u svojich brzd na páce nejdu, to bych s The One okamžitě letěl, vůbec by to nemuselo být postavení na přední ale letěl bych každopádně.
Naprosto ale nechápu, proč bych tohle měl dělat.
Prostě vezmu pořádně za obě brzdy ale tak, aby zadní nešlo do smyku a přední tak, abych neletěl. Pokud je to v situaci, kde je to opravdu nečekané a nejsem za sedlem ani nestíhám jít za sedlo, tak logicky musím brzdit o trochu méně, než kdybych za sedlem byl.
Při co nejostřejším nečekaném brždění bys měl dělat ± něco následujícího:
Nechápu, jak si mohl vyváznout bez škrábance. Popíšu ti rozdíl při dobrém a špatném brždění jednou brzdou přední, zadní a oběma třeba na tom asfaltu ze 40km/h:
Určitě se tu najdou tací, co zvládnou o něco ostřejší brždění než já. Celkem ale brzdit umím, nemám problém jít ostře na brzdy přední, brzdná dráha pro tu testovací situaci ze 40tky docela slušně krátká (i když určitě půjde ještě o něco kratší).
V životě jsem při brždění kvůli brždění z kola neletěl (já vůbec běžně nepadám, měl jsem v podstatě mimo vystupování z kola v téměř nulové rychlosti pouze jediný pád, zato ten byl v hodně velké rychlosti a hodně ošklivý a s následky).
Nečekaný situací s ostrým brždění jsem už ustál mnoho. Naposledy jsem jel ve městě po hlavní v koloně, hlavní zatáčela doleva. Z prava z vedlejší jelo auto a přibržďovalo, tak jsem čekal, že zastavuje, ale byl i připravený na nejhorší (ve městě se snažím na všech křižovatkách být připravený na brzdě na vše vždy). A ono jen přibrzdilo, aby akorát projela auta přede mnou po té hlavní. Já jel tak 6–7 metrů za tím autem (také dále po té hlavní). A ten debil z vedlejší jen přesně přibrzdil, aby vyjel téměř přesně za tím autem přímo přede mě. Mě ignroval jako bych tam nebyl. Jel jsem něco mezi 20–25km/h, zastavil jsem na fleku zhruba na cca 3–4m. Reakce téměř okamžitá, i tak jsem to měl cca pouze s 0,5m rezervou abych do něj nenapálil. Brzdit jen zadní (jakýmkoliv způsobem), tak jsem to auto napálil a to ještě v poměrně velké rychlosti.
Mloku, ot, kde na tyhle slohy bereš čas? :-)
To jsem taky nikdy nepochopil :-)
jako pekne popsany brzdeni, ale Pripojuju se k otazce kde na to beres cas a predem varuju – odpovez maximalne v nekolika malo vetach ;)
existujú jedici, ktorí dokážu ťukat do klávesnice viac jak jedným prstom… ;o)
Psal jsem ten příspěvek cca 3–4 minuty. Píšu všemi deseti a rychle. Spíše je opačný problém. Během chvilky rychle něco napíšu a najednou koukám, jak je to někdy příliš dlouhé. Zpětně to zestručnit ale už náladu nikdy nemám.
To že zasmykuješ zadní kolo je ti k ničemu, to není brždění (ABS systém v autě je právě kvůli tomu), prostě jedeš dál bez točení kola, naopak přední brzda ti ubzdí vše a bezpečně a i kdybys za ní vzal jako vůl naplno tak obyčejná lidská přirozenost tě donutí instinktivně se posunou dozadu, tlačit zadek na zem a vzepřít se rukama a žádný let přes řidítka se nekoná! Samozřejmě když za ní vezmeš a ještě se nakloníš dopředu a nejlépe nadskočíš tak letíš, ale to už jsme u toho co tady padlo – je potřeba naučit se brzdit. Závěr: přední brzdu bych neodstraňoval, slouží mi víc než zadní! Téměř vždy brzdím oběma (vyjma mokrého sjezdu)a víc práce padá na hlavu přední brzdy :-D
zalezi na povrchu. na suchym cistym asfaltu je abs na skodu.
mas pravdu, akurat stratis kontrolu nad autom-bikom a rozbijes sa.
sorry, ale když pouziješ obe brzdy na hranici adheze, typuju ze proti brzdeni jen zadni bude mit cca 3× kratsi brzdnou drahu, mozna i vickrat :)
Byl sem rozjetej a vlitnul mi tam zpoza krovi labrador, zarazil sem predni i zadni, postavil sem se hned na predni ale to uz sem ji povoloval abych neprepad. Vlastne to bylo docela frajersky zabrzdeni ciste po prednim kole :) Jeste metr a uz bych se valel se psem na zemi.
A takto sa valal iba pes :-))))
Tak jestli jsi to ubrzdil zadni brzdou tak to na posledni chvily ani nahodou nebylo a kdyby si pouzil predni brzdu tak jeste vterinu do toho muzes jeste slapat:-)
neubrzdil jsem to uplne jenom jsem zpomalil na ta takovou rychlost ze jsem se autu vyhnul
Aha, kazdopadne se zkus naucit brzdit predni, kdyz uz tak muzes balit holky na prechodu jizdou po prednim kole az tesne k prechodu
Co to meleš? Nauč se brzdit…
No ty kráávo, to jsou perly! :DD
kdyz chces rychle zastavit, je to o predni brzde. kdyz nechces do neceho vlitnout, o brzdach to nemusi byt vubec ;-).
To je asi tak jistý, jak ta Nebeská brána
kdyz radne chytnes za predek pripravis se o moznost rizeni kola, coz muze byt na skodu veci ;-).
Teď nevím, jak si mám to „do něčeho vlítnout“ vyložit, pač já brzdit umím, tedy se mě ta rada ohledně brzd nejspíš netýká:o)
nechápu jak někdo při použití přední brzdy může jít přes řidítka, buď to prostě neumí nebo má ukrutně silné brzdy, já se svejma 90 kg a Hayes brzdách ani nenazvednu zadní kolo, možná tak v hodně prudkém sjezdu nebo když chci, tak jo
Na pevňáku s V brzdama to zahamtnu na místě a letím přes řídítka v pohodě. :D
Tak si to užij :-). Já myslim, že opřít se do hyder dvěma prstama jako do véček naplno, tak zastavíš přední kolo taky na drtivý většině z nich. Když jsem viděl, jak brzdí lidi, co jsou zvyklí na véčka a sednou si na moje kolo, tak by s tim neměli nejmenší problém, proto jim taky zakazuju na přední sahat :-).
:-D pamatuju, když jsem poprvé sáhl na své přední véčko na trialu :-) upřímě řečeno takový výkon neměl ani gustav :-) ale pak se to obrzdilo a už to bylo normální :-)
z pohledu neocekavanyho brzdeni je lepsi brzdit obema. jinak k litani pres riditka. pokud se nezhoupnu jako kdyz chci jet po prednim, tak fakt zatim nikdy pres riditka kvuli pouziti brzd.
jinak co do neocekavanyho nouzovyho brzdeni mam zatim nejhorsi situaci na mokru, kdy slo zadni do smyku a predni drzelo jak prikovany – ruzny plaste ruzmy smesi a ruzne sjety i stary. nejdriv skluz doprava na plochodrazni styl a pak sem to pretlacil zapreny na riditkach, tak otocka o 45 na riditkach a zadek zase protismerny plochodrazni styl vysmykovany vlevo, ale to uz me to malem shodilo z kola jak se vytocilo predni, tak sem radsi vyslap na zem a celej ten kolotoc zastavil tak, ze se kolem me kolo obtocilo dokolecka a ja na nej malem prepad. auto spokojene projelo a spoluobcan na chodniku malem dostal infarkt asi z toho jak si predstavil, ze bude volat sanitku, tak malem jela pro nej.
osobně jsem z kola kvůli brždění přeletěl před 7 lety, jel jsem bez držení a prohlížel si při jízdě časopis. Mno, pak mi to v zatáčce podjelo, já se lekl a zabrzdil… samozřejmě že přední. A už jsem letělo :)
tak me to taky jednou malem potkalo pri doskoku jsem mel uz zabrzdeny a co vic bylo to na predni. vlezli mi tam lidi. reflex to nastesti vcas pustil obe brzdy nastesti ne i riditka :) tak jsem pak tahal riditka nekde od kuli pred sebe a pri tom vymyslel jestli hodit drzku nebo to jeste vyklickuju.
tak to je jasny ze uplne nejlepsi by bylo brzdit obema, ale bavime se o tom ze mas bud jenom predni nebo zadni kvuli uspore gramu :-)
v tom pripade bych radsi volil moznost „c“ = restart. ale kdyz je krize, tak se da dojet s kteroukoliv jednotlivou brzdou akorat tomu prizpusobit rychlost pripadne vynechani sjezdu. treba o zadni vim, ze mi sama o sobe nestaci coz se neda rict o predni, ale predni nejde bezpecne sama pouzit v nekterych situacich.
a jakú to má váhu ten tvoj ultralajt, že už neni kde brať a musíš zhodiť brzdu?
Je to nějaký karbon, asi
aha. no tak už to dáva zmysel. 8o)
lol :-)
to vubec neni kolo pro me a ta castka absolutne nesouhlasi :D
nevím jak ty, moje hlavní brzda je přední … zadní používám spíš jen na táhlé kopce, kde jedu rychle a bojím se, aby mi neuletěl předek.
Jinak by ses asi měl naučít pracovat s těžištěm a nebrzdit tak, že sedíš a mačkáš brzdu.
Při prudkém brždění se mi jen nadzvedne zadní kolo, takže i když pak mačkám jen lehce zadní brzdu, tak flokuje. A zastavím na malém prostoru.
Odkud seš? Můžem udělat pokus. Ty se zadní vs já s přední. Kdo zastaví na různém povrchu rychleji :)
Na silnicce/crossu vetsinou prave jenom sedis a mackas brzdu..
Může si zkusit test, co jsem tu nadhodil v jiném vláknu.
Rovina, asfalt, 40km/h a ať si změří délku brzdné dráhy do úplného zastavení. Jsem moc zvědav na ta čísla při brždění zadní brzdou, tuhle nejdebilnější variantu brždění jsem si nikdy nezkoušel, takže mi možná i ta délka brzdné dráhy překvapí :-)
Myslim ze ta deelka bude opravdu hodne prekvapive dlouha :-)
já bych to zkusil. Kvůli němu si klidně nahodím silniční pláště :-) aby neprndal že mám tlusté pláště. Máš odkaz?
V tom jiném vláknu k tomu už nic dalšího podstatného není. Tam se jen řešil brzdný výkon brzd a jak by se mohla lišit brzdná dráha.
Jen jsem tam navrhoval test na asfaltu a rovině pro 40km/h a změřit si (aspoň přibližně) brzdnou dráhu. A taky by se dalo objektivněji něco srovnat. Chce to větší rychlost, protože v malé rychosti i slabší brzda postaví kolo na přední, takže tam ten rozdíl nebude znát.
Zajímavá by byla ještě větší rychlost, ale to se už na rovině blbě rozjíždí a hůře by se testovalo. A jakmile to nebude rovina, tak nejsou jednotné podmínky, takže to by také nebylo dobré. A asfalt opět pro možné srovnání. Samozřejmě to bude zajímavé i pro méně přilnavé povrchy, ale tam by se už muselo testovat na totožném místě.
Jediné co uvedu, co je už v tom jiném vláknu je jedno číslo. Zajímavá brzdná dráha pro 40km/h začíná být pod 10m. Lze se dostat i výrazně níže, ale od těch 10m to začíná bt zajímavé a lze tvrdit, že se jedná o ostřejší brždění.
Jinak hladké pláště pokud to bude na asfaltu vůbec nemusí být nevýhoda. Naopak velký a řidší vzorek je na asfaltu nevýhoda. Samozřejmě největší výhoda je hodně široký plášť, pak měkká směs a pak také i nahuštění bude hrát roli (přehuštěný bude brzdit hůře).
Psal něco o silničce, proto jsem psal silniční pláště. Až bude čas a nálada, možná si zablůbnu :)
pak napis vysledky :-)
Vysledek bude 2–3× kratsi brzdna draha s predni brzdou :-)
10 metrů ? to se mi nechce ani věřit, ale věřím Ti ..
Co se ti nechce verit?
Ze kdyz budes brzdit predni a zadni soucasne bude brzdna draha 2–3× kratsi nez kdyz budes brzdit jen zadni?
Nebo blbe zarazeno? :-)
Že při rychlosti 40km/h bude při použití ostrého brždění brzdná dráha 10 m.. Ještě jsem to nikdy neměřil,tak se mi to zdá neuvěřitelné :-)
A určitě bude záležet na výsledné hmotnosti tělesa ( jezdez+kolo) . Ten, kdo váží 70 kg to ubrzdí rychleji,než někdo s 90 kg…
Jasne bylo to pode mnou tak sem nevedel co myslis
myslíš že stačí rychlost 30–35?
10 m se ti zdá málo nebo naopak moc?
moc,ale jak píšu – ještě jsem to neměřil,takže to je jen takový můj pocit :)
Mě se to zase zdá celkem málo, taky musím vyzkoušet.
jj,taky :D
Taky bych rek ze tech 10m uz je docela nelehkej ukol
Taky těch 10m už pravděpodobně ne každý dá. Budu muset někdy změřit přesněji o kolik se dá méně.
dneska jsem si na to vzpomněl, není to přesné. Jel jsem rychlostí (podle tacho) 42km/h, kde začíná červená čára, tam jsem azčal brzdit. Kde je konec, tam jsem stál.
Brzdil jsem pouze přední, až na nulu. Cítil jsem jak malinko po asfaltu plášť ujíždí, pěkně zčernal :) celou vahou jsem byl vzadu, stejně mě to ale táhlo pěkně dopředu… tak dejme tomu necelých 10m to určitě bylo. Chce k tomu ale připočítat i krizvou situaci, kdy bysme museli náhle začít berzdit ( nějakou dobu trvá reakce, další pak sáhnutí na ručku a samotné brždění… ). Takže by to bylo asi delší.
Zadní jsem zkoušel jen tak u semaforu, cca v rychlosti 25km/h … začal jsem brzdit dřív, snažil jsem se nesmykovat ale stejně jsem musel zamáčknout přední. Takže jak by bylo tohle daleko … to nevím.
Pro představu vážím 85kg (185cm), mám 180mm kotouče od Hayesu a brzdy od stejné značky ( Stroker Trail ).
Až někdy bude čas, zkusil bych to změřit i přesněji. Takhle je to fakt jen by oko… :)
Zkus. Ta rychlost dělá hrozně moc. Z 20km/h se dá zastavit téměř na fleku, ze 30 je jen o trošku delší brzdná dráha, ze 40km/h je to už o hodně více než ze 30km/h. Narůstá to s rychlostí hodně a určitě nelineárně (tedy z 60km/h bude brzdná dráha delší než dvojnásobek brzdné dráhy ze 30km/h).
A 10m není limit, dá se dostat níže, ale to už není žádná sranda.
Překopej to na fixku. Můžeš sundat obě brzdy, moc často z kopce evidentně nejezdíš, takže by nebyl problém ani s brzděním.
Nevim nevim zase tak do extremu bych jit nechtel, jak se to resi na krizovatkach? dojizdis to jako na neutral? a co krizovatky v kopci? zkusim to s tou jednou a pak se uvidi..
Fixka má takový ten systém brždění „šlapky dozadu“? :-)
Nene, nemá vzadu volnoběžku, ale stálý převod (kliky se točí i když třeba jedeš z kopce a nešlapeš).
ahááá :-) dík
Tak to mas bezvadnou techniku jizdy:) Pokud bys rekl, ze odmontujes zadni, tak prestoze je to blbost, by to bylo pouzitelne, ale bez predni?
koukam ze tu predni brzdu asi fakt nekdo pouziva :D maminka mi jako malymu vzdycky rikala „ nebrzdi predni nebo poletis pres riditka“ celej zivot se toho drzim a nikdy nebyl problem..
8o)
jj. to se rika malym detem s vidinou, ze se casem nauci brzdit ;-).
To mi taky maminka říkala a pak jsem jí naučil trošku brzdit. Pochopila, že zadní brzda není jaksi moc efektivní :-) a že to stačí jen opatrně mačkat…
Nechtěl bych být tvůj zadní plášť .-)
Překvapuje mě, kolika lidem jsem už musel vysvětlovat, proč mam vepředu větší kotouč, než vzadu. Téměř každý (kromě opravdových cyklistů) má v záloze story, jak zabrzdil přední brzdou a letěl přes řidítka. Řekl bych, ale že to pochází z té urban legend od maminky. Měli by maminkám už při porodu říct, jak maj své děti naučit brzdit :-D
Ale je to pravda – děda mi to říkal, mamka mi to říkala ( asi jí to říkal děda…) a všeci. Mno chtěl bych je vidět kdyby jeli trošku rychlejc :)
Nejlepší je jim to vysvětlit na příkladu s autem, proč jsou vepředu kotouče a vzadu bubny :-D (nebo vepředu větší kotouče a vzadu menší :-)) )
děti by měli začínat na torpedu, aspoň se naučí smykovat což se bude hodit, pak až povyroste nějaký véčka a pokuď dítě není úplně blbé nebo pokakané, tak samo příjde na to, že přední prostě brzdí lépe … já jsem měl tento postup a když chci brzdit, tak automaticky šahám na obě a pak podle povrchu a intenzity brždění reguluju obě naráz
na silnici je uplne burt jaka brzda tam je ;-)
Tak to spíš zkoušej jezdit bez rámu, ušetříš tak dvě kila ;)
Kvůli úspoře gramů jezdim úplně bez brzd…;) Vlastně i bez šaltru, smyku, kazety…:D
Rám máš…? :-D
Jezdím, ale ne kvůli gramům, ale kvůli nákladům a bezúdržbovosti.
Bože to jsou zase stupidní otázky …
Mě by spíš zajímalo jak často měníte u MTB brzdová lanka?
Vždy když jedu nějaký pěkný sjezd tak si říkám, co bych asi dělal kdyby lanko ruplo :-)
Co by, připálíš si podrážky.
No a když podrážky dojdou ? :-)
No, pak budeš během pedikůry mít čas přemýšlet jestli by nebylo lepší opustit ve vhodném okamžiku loď…
Asi tak…nikdy?
Když nejsou lanka, není co měnit…:)
OK, tak ještě jednou : pro ty co mají lanka :-)
A on je tu ještě někdo, kdo vozí na biku lanka? :-)
K…a já se asi odpovědi nedočkám :-)
Co bys taky chtěl slyšet za odpověď. Je to stejné jako u řazení, tedy mění se dle potřeby s bowdeny najednou.
A to záleží na tom co kdo a jak na tom jezdí. Já měním na biku lanka a bowdeny vždy jednou ročně v zimě (u brzdy, kdybych vozil v-čka bych to měnil současně s tím). V extrémní bordelu téměř nejezdím, takže ve chvíli, kdy to měním to ještě většinou chodí celkem dobře.
Na silničce až když se mi zdá, že to blbě řadí nebo že mají brzdy příliš velký odpor kvůli zaneřáděným bowdenům. Což často bývá nikdy, protože to většinou vydrží déle chodit perfektně než silničku zase prodám :-)
Tak snad teď na současný silničce se propracuju až k výměně lanek a bowdenů :-)
Furt meleš o silničce, ale ještě si nám ji neukázal…:P
co blbneš má ho v profilu
:D
Neměním
Dokud nepraskne, nepřestane chodit v bowdenu nebo se nemění rám, řazení, apod. Za 7 let jsem měnil lanka asi 4×.
to mě nikdy nenapadlo, resp. raději jsem na to nemyslel, no super při dalším sjezdu si na to vzpomenu :D Fakt dík :D
Co bys dělal? Nasral by ses a koupil hydrauliky :-D
Nejezdim, klidne si jezdi. Ale kdyby do me pri zavode nekdo nalitnul do zad a ja zjistil ze nema predni brzdu tak bych mu rozbil tlamu za tu jeho blbost…
Jezdis taky bez helmy z duvodu uspory gramu ?
a co trenky a tretry? :-)
mas pravdu, uplne sem to zapomel zminit !
Bez trenek jezdi hodne cyklistu ne?
Jinak ja sem z uspornych duvodu odmontoval zadni brzdu (fakt nekecam)
ano my víme i ježka.
ale tlumiče budeš mí na kole dva, i kdyby jsi měl jezdit bez řidítek a bez sedla :-D
jj presne tak:-)
Klid zase to tak nehrot a ber to s nadsazkou.. Na jinejch forech se resi kazdy mm na omotavce nebo treba pumpovani helia misto vzduchu.. ja jsem predni brzdou snad v zivote nezabrzdil tak mi proste prijde zbytecna, ale na druhou stranu vim ze kdyz by mi odesla zadni tak bez predni bych byl v pr*
Už jsi někoho viděl, kdo by v pláštích helium opravdu měl? Nejde to… A věř tomu nebo ne, drtivá většina lidí tady by se obešla spíš bez zadní, než přední brzdy, zadní je tam tak na okrasu a přibrždění v zatáčce…
Pak bys ale musel vynechat zavody kde sou delsi useky v prudkym svahu dolu, tam predni brzda promeni kolo v katapult :D
…omlouvam se vsem pravovernym bikerum, ja behem zavodu pouzivam brzdy :D
PS: Ted me napadlo ze by se mohla dat elektronicky snimat cas a intenzita brzdeni, pak by se podle casu dojezdu a nejmensiho celkoveho casu pouzivani brzd vyhlasila kategorie kamikadze :D
Ale no tak… Pokud člověk má cit v prstech větší, než mrtvola a v extrémně prudkejch pasážích jde za sedlo, tak by se opravdu bez zadní brzdy obešel. Zadní jde hned do smyku…
Zadní jde hned do smyku
Tak to máš pravděpodobně cit v prstech menší než mrtvola
high five :D !
Měl jsem dodat, že pokud se snažíš dosáhnout stejnýho výkonu, jako přední brzdou.
Ale poznámka trefná :-).
Si to jednou zkus, ja takhle jezdim uz rok na silnicce a nektery veci nejsou uplne easy
Radši to zkusim bez zadní, než bez přední. Ale sundavat kteroukoliv brzdu je na normální ježdění nesmysl.
Na dirtakach se vozi jen zadni, prave ze na normalni jezdeni (zadny technicky narocny veci) mi prijde jen predni brza OK
U véček uděláš osmu na ráfku, tak můžeš to kolo s osmou rozpojit a domů dojet na tý druhý, kotouče upečeš nebo tak něco a můžeš uplatnit stejnou výhodu :-). Radši tam tu druhou brzdu mít…
můžeš vytáhnout destičky, můžeš demontovat kotouč, můžeš demontovat třmen, můžeš vypustit kapalinu, můžeš roztáhnout destičky :-)
Je pravda ze jednu brzdu mam jen na rafko stroji, ale nepredpokladam ze bych na nem udelal za normalniho pouziti jak ho pouzivam, osmicku. A prehrat kotouce tak aby prestali brzdit se mi nepodarilo
v ten moment použiju přední (když jde zadek do smyku)
tak se nauč s přední (není se ani co učit) a odmontuj zadní, výjde tě to líp :)
ale bez možnosti bloknúť zadné koleso sa niektoré zatáčky prechádzajú blbo, ne?
Tak zadní se hodí ve více specifických situací, kde na přední není radno sahat.
Pokud bych ale musel mít chvíli na kole jen jednu, tak jednoznačně přední. Odmontovat i jen zadní je ale samozřejmě nesmysl.
ještě se zadní hodí v hodně ostrých zatáčkách, kde se otočíš o skoro 180 stupňů na místě. to mi přijde rychlejší, jak to tam rvát přes přední se zadním ve vzduchu… a mimo to je to o dost jednodušší :-)
jinak samozřejmě souhlas
jako samozřejmě že se někdy hodí i ta zadní, já používám obě, ale když si chce jednu sundat, volil bych zadní :)
To je neuvěřitelný a to si dáš ještě do profilu často jezdím :-) , jedinej koho znám co jezdí na kole spoustu let a nepoužívá přední je moje babička :-) jinak i svou sedmiletou dceru už jsem naučil brzdit oběma, i když má teda přední trochu povolenou aby jen tak přibržďovala (brzdný účinek asi jako plná zadní)
No tak chlapi přestaňte blbnout a přiznejte se kdo si založil nový nick a vymyslel tuhle kravinu
take it easy :) kdyz bys vysel na ulici a zaptal se 10 ti nahodnejch lidi ze kdyby museli mit na kole jen jednu brzdu tak by jich 9 odpovedelo ze zadni..
A ten desátej už na kole někdy seděl ;)
klidne si stoupni pred samosku ke stojanum na kola a ptej se jenom lidi co na kole prijeli – dam ruku do ohne ze vysledek bude stejnej ;-)
Ok, jízdou na kole běžně nemyslim cestování pro rohlíky s paštikou s igelitkou na řidítkách ;-( Zkus to někde v lese!
v lese uz by ty vysledky byly hodne zkreslny to musis uznat to je jako jit do hospody a ptat se kdo ma rad pivo..
jo to je přesně ono, přece jen tady se to jmenuje bike-forum, tak že tady lidi mimo tebe asi používají kolo na něco jiného než je jízda pro rohlíky :-)
to je urazka ja nikdy na kole pro rohliky nejel, fakt ;-) kazdopadne ze na ulici (nebo v jinym neutralnim prostreni) vetsina lidi zvoli odmontovat predni tak za tim si stojim..
No a ptát se před samoškou lidí s ukrajinama na brzdy je zas jak ptát se autistickejch lobotomiků na nejvhodnější profil křídla pro novej model nadzvukovýho letadla ;)
Né, lidi který v životě nepřekročej rychlost 15km/h a brzdit můžou sundánim nohy z pedálu na zem bych nepovažoval za relevantní.
když se zeptáš mojí babičky tak ti určitě odpoví toto jinou než zadní tam ani nemá a to jezdí na kole rozhodné déle než 99% bike-fora :-) ale jako etalon cyklistické techniky bych to nebral :-) prece jen kořenové sjezdy příliš nejezdí :-)
víš ty co … udělám takový pokus :-)
no tak to se budu těšit na výsledek, chtělo by to nějakou dokumentaci třeba v AVI :-) chtělo by to nějaké 2 podobné lokality třeba sámošku v Brně a Rychleby schválně jestli se ty odpovědi budou nějak lišit, řekl bych že ne přece všichni vědí co je účinější ne ? přece zadní to dá rozum :-)
šel jsem na forum ohledně PC :-) i s mojím hlasem je to zatím vyrovnané, bez něj je to 3 pro odebrání přední a 2 pro odebrání zadní :)
:-) to jde, ještě že nechodím na taková fora zkreslil bych ti výsledek, jen pracovně, IT mě živí :-)
:-) jiné mě nenapadlo…
:-)
malý update … thread sem našel a stav je 9:3 pro oddělání PŘEDNÍ brzdy :)
wow tenhle thread ma fakt ohlas! 100 prispevku denne, uz tu mate test s brzdnou drahou, ted verejny mineni o odebrani brzdy :D to me ani ve snu nenapadlo kdyz jsem to zakladal
tady to funguje tak že čím větší kravinu založíš tím víc příspěvků :-)
jj nejaka Hanka Ebertova si ani neskrta ale blbecek s jednou brzdou vede :D
Ale kdyby do me pri zavode nekdo nalitnul do zad = jezdiš jak ******** a brzdiš ty kterým to jede – takove lidi nemam rad :D
co když jezdí jako blesk a brzdí jen ty, kterým to nebrzdí :-)
Nehledě na to, že to samé by se dalo napsat o tobě v opačném směru, do kopce.
Nehledě na to, že to samé by se dalo napsat o tobě v opačném směru, do kopce. – ty me znas? kde si me videl nebo kde si za mnou jel? :)
Jednou jsem bez predni brzdy na MTB vyjel. Bylo to ovsem z duvodu chybejici soucastky a ja chtel proste vyjet a zkusit jak to jede. Sjezd byl peklo a vic uz bych to opakovat nechtel. Zadni rafek se opravdu hodne zahral.
Ja jazdim bez oblicky,kazdy gram sa pocita…
podle mě je to bez přední brzdy až „sebevražda“ nebejt na MTB přední brzda, tak mám problém něco dobrzdit, zadní brzda opravdu nestačí :)
Je tak pro zajímavost si pusťte tohle v čase 22:50 :o)
Ale ten komentář:
Jinak to je závod. Kdo brzdí, nevyhrává, měl odpojit ještě i tu zadní :-)
Ja jezdím pro úsporu bez pití a kalhot…někdo se na to dívá divně, ale většinou to jsou lidi, co cyklistice stejně nerozumí…
V teréne používam stále obe brzdy, aj keď idm 70% klesanim po listoch, len vtedy sa snažím viac dávať zadnú do šmyku aby som to dokázal nejak ustat. Samostatnú zadnú brzdu používam len keď idem po zadnom, a že toho Neni malo:-), niekedy sa snažím aj prednou, len neviem prečo, ale nikdy nezabera :-D
Navrhni to výrobcům kol-díky této chbějící součástce bude kolo nejen lehčí, ale i levnější. Nebo ještě lépe, zkus to i u výrobců motorek.
mě jen tak napadlo. Když přepadáváš s kotoučovkama a nepotřebuješ tolik brzdit, proč sis nekoupil kolo s véčkama? Brzdí míň (teda když to nejsou nějaké kousavé špalky :-D ), jsou lehčí… Mohl si ušetřit nějakou tu váhu ;) a neřešit kraviny
tady jses trochu mimo ja prave mam kolo s veckama
Heh, dejme tomu že kotoučovka (třmen, páka, hadice bez kotouče) má 380g (beru sh525 ze sekce hmotnosti). K tomu kotouč, 160mm má okolo 130g. Na náboji taky bude asi nějaký gram dolů.
to máš něco přes půl kila dolů. Tak to beru …
Te´d si vezmu véčka, ty co jsem se díval mají kolem 180g. + nějaká ta páčka.
U těch kotoučovek bych bral, že chceš shodit půl kila. Ale že bys shodil véčka, které ti uberou polovinu toho, co shozená kotoučovka… to mi přijde divný.
Radši si odlehči nějakým šíleným způsobem ty véčka. Třeba si seřízni oba špalky, zkrať u nich šroubeček :-) špalek má okolo 35g, když ho seřežeš, třeba se dostaneš o pár g dolů xD
Btw nepsal jsi co máš za brzdy- aspoň jsem to nepostřehl. Máš si dát nějaké info do profilu :-)
jasne ale ani jsem nepsal ze mam kotoucovky myslel jsem vseobecne brzdu, kazdopadne ja teda mam vecka.. jeste na vysvetlenou myslel jsem tu usporu gramu primarne na silnicce/crossu/treku :-) tak se nerocilujte, nevedel jsem ze taky na mtb resite gramy kdyz jste stejne pod vrstvou mnoha a mnoha gramu bahna.. je jasny ze v terenu, kopcich, lesich atd se brzdy vyuzivaji nekolikanasobne vice a jejich odmontovani je blbost
a když poletíš na silnici 60km/h ve sjezdu a zatáčkách, tak to není blbost? ;)
jako bez přední brzdy ? už jsi byl na kole třeba v alpách nebo dolomitech ? byl jsem tam na silničce asi tak 5× a bez přední brzdy jsi mrtvej na prvních 2 km libovolného zatáčkovitého sjezdu, třeba ze střediska Cervinia je v jednom místě klesání 17% jel jsem tam na kole lehce přes 100 a to mi řekni co tam budeš dělat jen se zadní brzdou, není tam ani dojezd do protikopce, ani na konci letiště aby jsi zabrzdil odporem vzduchu na 5 km je to prostě pořád z kopce a je tam zatáčka, tak že bez přední jsi prostě mrtvej to je bez diskuze
Nemusíš jezdit ani do Alp…sjezd z Bedřichova do Liberce taky bez přední nejde. Jsou kopce, který bez obou brzd prostě neubrzdíš…:) Na druhou stranu zakladatel threadu výše psal, že jezdí kolem Labe. Tam imho obě brzdy asi nepotřebuje…
no já jezdím taky kolem Labe a přece jen používám přední celkem dost (prakticky při každém zabrždění :-) ), občas když člověk zajede kus vedle tak třeba ze Řípu se taky jede blbě bez přední :-)
diky za takovy zastani :) kdyz clovek jezdi v nizinach a nejede zrovna zavod tak mu teoreticky jedna brzda staci
ale jen teoreticky za předpokladu že fakt nepotřebuješ zabrzdit :-) třeba když ti ve 40 na rovince nedá auto přednost a podobně :-(
To nic nemění na tom, že primárně je sundání jakékoliv brzdy kvůli gramaření kokotina…:) Já bych si ze silničky brzdu nesundal ani omylem – ani kdybych bydlel v Polabí…:D
já taky ne a to bydlím polabí :-)
hele, asi jsi mě nepochopil tak klid ;) já reagoval na něj, že to je blbost sundat nejen z bajku, ale i ze silničky.. je to hovadina, protože to prostě bez ní nejde
tak to jo už jsem se lekl že s tím kaskadérem souhlasíš :-)
jezdit tak jako on, už bych s ním souhlasit nemohl :D v mrtvým stavu to půjde špatně :D a nemusí se jezdit ani 70 na to abys potřeboval obě, stačí když jedeš ve sjezdu zatáčky a brzdíš z 50ti na 30 mezi zatáčkama :) rozhodně by to šlo sjet s jednou, ale pojedeš tu celou cestu jak lemra, aby se ti to nerozjelo… a to radši těch 300g za brzdu
jo asi tak nějak :-) jet z kopečka 30 jen proto že mám brzdy na nic by mě nebavilo, ale už to ani tak nehrotím jako dřív mám přece jen rodinu a nemůžu si dovolit se zbytečně někde zrakvit, tak že sjezdy na silnici jezdím tak max 80, to stáří je hold hrozný :-)
můžeš se kvalitně zrakvit i v rychlostech pod 50 :) ale to zaručeně víš… a na druhou stranu, pád do skluzu je lepší :)
jojo už jsem padal do skluzu i v 60 a teda nic moc, každopádně to byla menší rána než když jsem padnul u garáže z místa, moc utažené nášlapy a 200km v nohách :-) ale zase z místa jsem o tom za týden nevěděl ten skluz byl patrný ještě za 2 měsíce :-)
to chápu, já svlíknul přední galusku ve 40ti… odřenej bok jsem cítil taky ještě hodně dlouho a památka po tom zůstala… letos na jaře jsem spadnul na druhej, asi v 30ti, tak to mám symetrický :-D
mě se zhruba v tvém věku povedlo ve 35km/h zlomit rám to byla teprve šleha, saltíčko s dopadem na záda na štěstí jen na trávu ale i tak to stálo za to
ty ve sjezdu v 60 km/h a zatackach brzdis jenom predni jo??
patrně reakce na mě.
Ne nebrzdím jenom přední nejsem debil brzdím oběma jako každej normální člověk kterej jezdí na kole (sportovně myslím)
Kdybych si měl vybrat jen jednu kterou budu brzdit tak to bude ta přední, samotná zadní je na hovno
odkud seš? :)
z Melnicka, uz jsem psal ze jezdim v okoli Labe a Vltavy, vic radsi nebudu upresnovat protoze si fakt cim dal vic zahravam s myslenkou zkusit jezdit s jednou a kdyz by me nekdo potkal tak by mi mozna dal po tlame jak to tu tak ctu :-)
prečo po tlame?
keď už si mal 18, tak si odmontuj čo chceš. keď ešte ne, tak sa opýtaj maminky čo ti na to povie.
lepší zůstanou… ;o)
po tlamě by taky možná dostal … až by někoho srazil jen proto, že nezabrzdil :D
když jsme u té silničky, najdi nějakej kopec, nemusí bejt moc prudkej ani dlouhej, v Praze třeba estakádu z proseka do vysočan, nech to trochu rozjet řekněme na 70 to se ti na silničce určitě povede je to ještě celkem mírná rychlost a zkus zastavit jen pomocí zadní przdy, to jsem zvědavej jestli se ti to povede dřív než upečeš špalky na totál, prošoupeš zadní gumu až na ráfek a nebo se dole rozmázneš :-)
aha, tak někde jsou kopce na silničku, kde jedeš hooodně rychle :-) a najednou třebas před tebou zastaví auto.
Promiň, ale pokud bys brzdil zadní brzdou, tak jedeš už někde v příkopě po ráfku skoro stejnou rychlostí, jako když jsi začal brzdit.
Nevyjádřil jsi se na jaké kolo… tak jsem to trošku zkoušel jako normální člověk porovnat.
Stejně mě zajímá, proč by si někdo kvůli úspoře 250g odebral důležitou část kola, jako je brzda. Kvůli pojišťovně? :-D
Si sedni do auta, kde brzdí jen ručka a di si sjet pořádnej kopec ;) nejlépe na pořádně nafoukaných gumách a se 4 lidma ( radši si dej na sedačky pytle cementu, ať je nezabiješ).
To si myslím o odendání jakékoliv brzdy :)
To ride a fixie is not about braking – it's about seeking spaces…;) Less brakes – more FUN …;)
:-) to je trošku jiná liga.
Ani ne… Jsou taky jen normální kluci, který to baví…:)
jojo, to věřím :) ale pochybuju že normální lidi s normálníma kolama by to takhle dělali :)
Stejně mě zajímá, proč by si někdo kvůli úspoře 250g odebral důležitou část kola, jako je brzda. Kvůli pojišťovně?
Myslim ze uz jsem na to odpovidal: Neboj ja mam zatim obe brzdy, jenom mam ted zanet nosohltanu tak nemuzu jezdit a premejslim o ruznych moznych i nemoznych vylepsenich..
berte to lidi fakt jako malou recesi.. kazdopadne par lidi tu napsalo ze jezdej fakt bez predni brzdy a nedali k tomu ani smajlik tak nevim
Neboj ja mam zatim obe brzdy, jenom mam ted zanet nosohltanu tak nemuzu jezdit a premejslim o ruznych moznych i nemoznych vylepsenich
a až odnemocníš, tak si to sundáš abudeš jezdit bez přední :D
Hlavně by to chtělo počítat s tím, že kdyby tě srazilo auto a ty jsi měl sundanou brzdu, kdo ví co by ti udělali…
zahoď odpruženou vidlici a dej tam karbonovou pevnou a máš ušetřený kilo a můžeš ta nechat tu brzdu. s touhle technikou stejně do terénu nejezdíš to už by jsi byl dávno na vozíčku nebo mrtvej.
Já momentálně jezdím bez přední brzdy. Né že bych jí na kole neměl, ale kvůli zloenému malíčku používám jenom pravou ruku a tudíž jen zadní brzdu. A můžu říct, že to není nic moc. Na silnici to ještě jde, ale v terénu je to hnus. Jelikož máš v prudších sjezdech těžiště hodně vepředu, tak ti zadní brzda pomůže jenom hodně málo :-)
tak hlavně bacha na pravej malíček aby jsi potom nemusel v terénu jezdit na fixce :-)
minimálně na silničce by šla přední dát doprava aby jsi měl lepší brzdnej účinek, měl jsem to tak když jsme měl ruku v sádře :-) jen si na to člověk musí chvíli zvykat :-)
Jaké brzdy byste se vzdali?
opravdu přesvědčivé výsledky.. 4 vs. 3 xD
:-) z forka na zive.cz … furt to nevychází ale že 9 z 10 nhodně vybraných lidí by sundalo přední
nechci rejpat ale podavam odvolani na pravost vysledku :-) moc malej vzorek, bylo tam nejak moc podezrele vyjezdenejch cyklistu a taky uz videli co kdo odpovidal tak to mohli znova promyslet.. tak jinak: kdyby prisel kazdymu obcanovi CR do schranky listek a na nem stalo: podle novely zakona musi mit kazdy obcan na kole povinne pouze jednu brzdu. Pouze predni ci zadni brzdu. Jakou zvolite? Tak za predpokladu ze by se kazdy zucastnil neverim ze by 4,2 milionu lidi reklo ze se vzdaj zadni a budou brzdit jenom predni ten rozdil by byl mnohem vyraznejsi pro odstraneni predni..
ještě jsi tam měl dát
3. co to meleš ?
aby jsi věděl kde je ten zbytek :-)
já shodil zadní, ne kvuli gramům, ale ze začátku kvuli podložkám(uchycení IS-IS, neměl jsem vhodné podložky na vyladění správne polohy třmene), teď už se mi jí tam dát nechce, sundal jsem kotouč a zatím jsem přes klacky neletěl… viz: http://www.bike-forum.cz/…l-24016.html
P.S. řidítka už jsou normální, přeci jen raději jezdím v terénu