Bezdušáky - správné nasazení?

21 nepřečtených
  • JakubCh

    Minulý týden jsem zprovozňoval nová kola a pláště.

    Ráfky: Remerx Hurry (21mm), pláště Rubena Scylla a Kratos 2.25 3v1.

    Snažil jsem se o nahození bezdušáků: kamarád, co mi sehnal levně ty pláště mi dal i tu Rubena sadu. Dal mi ale jen ventilky, lepící průhlednou pásku a tmel. Gumové pásky ne, sám je nepoužívá prý už X let, používá jen tu lepící a na ni nalepí klidně obyč ráfkovou vložku. Nekecá, vím, že to tak dlouho bez problémů provozuje.

    Ok, nalepil jsem pásku, do toho obyč ráfkovou vložku, nasadil ventilky. Pracně nasadím plášť na ráfek (šlo to hodně blbě). No a světe div se, obyčejnou dílenskou Lídl pumpou jsem nafoukal obě kola. Jak jsem foukal, trošku to lupalo, počítám, že to bylo sedání patek pláště. Pak jsem vypustil, nalil tmel (nevím, co mi to v lahvičce dal, šedé, celkem to pění, zeptám se, Rubena to ale není). No, přední kolo drží od neděle parádně tlak, vše je ok. Potíž je se zadním kolem. Během nahazování kol mi prdla hadička na Lídl pumpě a na další nemám manometr, nevím tak, na kolik foukám. Musím koupit digitální. Nabuřil jsem zadní kolo tak, že bylo jak šutr tvrdé, komplet procedura s tmelem, vše. Pak jsem nastavil baj voko tlak, jaký bych chtěl vozit a vyjel jsem. Jenže – kolo odporně plavalo (asi malý tlak, mám 95 kg…) a mezi ráfkem a pláštěm uchcával tmel. Dofukoval jsem, až kolo neplavalo, projel 15km. Večer jsem kolo nafoukal zase hodně na tvrdo a nechal přes noc. Druhý den odpoledne bylo měkké. Zase celá procedura, dofoukání, projetí… Zase to uchcávalo bokem mezi pláštěm a ráfkem a plavalo. Ale jen zpočátku, pak jsem přifoukal a už ne. Ale přes noc zase prázdné (tedy čistě přes noc ne, trvalo to déle ale to je fuk). No, dnes jsem kolo zase nafoukal na max, co jsme si troufnul, pak vypustil, dolil trošku tmel, nafoukal na tlak, jaký mi sedí, projel hned asi 3km. Zase to trochu plavalo, trošku jsme přifoukal a sedlo to akorát, neteklo, neplavalo. Ok, k večeru jsem se šel projet, 25km. Zpočátku vše ok, nic neteče, neplave (tlak jsem dal možná krapet vyšší, budu postupně korigovat). Pak jsem ale po polovině cesty jel loukou do prudkého kopce, zabral tak nějak „bokem“ v náklonu a najednou zvuk, jako když uniká vzduch. Prostě se pneu ufoukla a vyteklo trošku mlíka. A zase to plavalo, tak jsem dofouknul a dojel domů. Doma jsem kolo nafoukal, co jsme si troufnul a hodil do sklepa, zítra na něj kouknu.

    Kde ale může být chyba? Kdyby to utíkalo třeba kolem špic, chápu. Blbě nalepená páska atd. Jenže takhle? Řekl bych, že nejsou zaskočené patky, ale nafoukné to bylo „moc“. Už se bojím přidat, aby nerupl plášť, může se to stát? Kde může být chyba, co udělat? Celé to rozdělat a nahodit znovu? Nebo to je tím, že jsme měl pneu na svou váhu podhuštěno a udělalo to proto? Ale co tu čtu, to by se snad nemělo stávat, ne? Chybí mi manometr, vím, a napravím…

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • roman 3D  

      nahodit duše a budeš mít svatej klid

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nasadit duše, pevnou vidli a véčka a můžeme B-F zavřít, bo by nebylo co řešit :-D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Lulanecek  

      Problém bude v kontaktu patka vs ráfek. Manometr na bezdušáky není podmínka nutná, zatímco kvalitní usazení patky v ráfku ano. To jednoduše zkontroluješ podle rysky u patky pláště. Bude-li to přes patky ucházet i pokud to sedí správně, tak bych zkusil použít tmel, o kterém víš, co je to zač. Pak už jedině, že máš zmršený plášť, či patku. Tyhle pláště mám vyzkoušené na několika non-TLR ráfcích…

      0 0
    • JakubCh  

      Dekuji vsem. Jak se vratim domu, kouknu, co to udelalo pres noc. Podivam se i na tu znacku na plasti. Co se tyce poskozeni montpakama, nic extra jsem nedelal, proste jen plast klasicky rval na rafek, zacatek sel rukou ale posledni cast co chybela uz jedine montpakou a dost silou… Co se redukce tyce, jakou si mam tedy koupit a jak uriznout, Miros nemohl bysmitu hodit fotku?

      0 0
      • JakubCh  

        Tak jsme se byl podívat na kolo. Za 24h se tlak nepohnul, jak jsme ho včera nechal, tak zůstalo, tj brutálně přefoukané. Takže na vysoký tlak to drží. Tak jsem to jen upustil na odhadem pro mě přijatelný tlak a počkám do zítřka, co to udělá. Jestli to bude držet nebo to nízký tlak zase neudrží :D Nemusím s kolem nic dělat, když jen upouštím tlak, že?

        0 0
        • JakubCh  

          Díky, pokud tedy vidím a chápu správně, mám uříznout/upilovat tu část, která se šroubuje do manometru, jo?

          0 0
          • MirosPikos  

            Nevím jestli šroubuje, já měřák jen přikládám. Upiloval jsem to tak, aby byl schopen máčknout na ventilek.

            Takže ano, je to ta část na kterou se přikládá nebo šroubuje měřák.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.