Bezduše - jaké nářadí a příslušenství?

219 nepřečtených
  • Morchella

    Jaké nářadí a výbavu pro tubeless systém vozíte s sebou a co mít doma v dílně? Jaké máte zkušenosti s různými výrobci? Co si ohlídat a jaká je vaše běžná údržba u bezduší. Díky za postřehy.

    0 0
    • Morchella  

      Přešel jsem na bezduše tak, že veškerou přípravu, pásky, ventilky a nahození plášťů jsem přenechal servisu. Do budoucna si budu vše okolo dělat sám, ale rád bych si udělal jasno, co vozit s sebou a co mít doma na opravu defektů, nebo na běžnou údržbu.

      Hledáním v různých vláknech jsem si moc představu neudělal a třeba jen u tmelů, jak se zdá, jsou velké rozdíly v těsnosti, nebo prosakování.

      Co vozit na vyjížďku?

      • jehlu s knoty, ale jaké a kterým se vyhnout? V obchodě mi nabízeli nějaké plechové vajíčko s trny a knoty za 1400 Kč a ostatní vypadají zase dost podobně. Zaujala mě sada Blackburn.
      • duši
      • lepení na plášť, třeba toto?
      • pumpičku
      • ještě něco? (na ivelu jsem viděl kolíček na prádlo k povolení ventilku)

      Na doma:

      • tmel (doporučte prosím značku) a jak ho dolévat (bokem, ventilkem?)
      • pumpu na nahození pláště (zkusím se svojí dílenskou)
      • náhradní pásku do ráfku (jak dlouho vydrží?)
      • nějaké nářadí?

      Jinak v servisu jsem zaplatil pouze za materiál 1300,– Kč (2 ventilky, pásku do ráfku a tmel), což jsem si dopředu vůbec neohlídal…

      0 0
      • novas752  

        Na kolo: kolíček je blbost, stačí malý plastový klíček na ventilek, který je mnohem menší. Dostaneš ho v sadě s bezdušovejma ventilkama třeba od Rubeny (Mitas).

        ještě bych bral redukci abys mohl případně na benzínce dofouknout. hodí se nějaký prověřený montpáky (tubeless pláště bývají těsnější). Taky se hodí gumový rukavice – ten tmel na prstech při případný instalaci duše v terénu je hnus.

        Na doma:

        • O tmelu tady najdeš sáhodlouhý diskuze a každý ti doporučí něco jinýho. Spousta lidí je tu natěšená na nový mlíko finishline, který by mělo být dostupný co nevidět a prý by nemělo vysychat.
        • pumpou to nemusí jít, hodí se kompresor se vzdušníkem, nebo pumpa se vzdušníkem, nebo samotný vzdušník nebo ghetto vzdušník (velká petka, 2 ventilky, hadička, nějaký to vrtání a lepení).
        • Výdrž pásky je taky individuální.
        • hodí se něco na vyčištění ráfku při přhazování plášťů nebo tý pásky (čistič na brzdy, benzín, toluen…)
        0 0
        • Morchella  

          Díky. A jak poznám, že je potřeba tmel doplnit. Vydrží mi tam, než sjedu plášť?.To je odhadem tak 1/4 roku.

          0 0
          • novas752  

            opět to nelze říct jednoznačně. V nějaké kombinaci plášť (model i konkrétní kus) + tmel a jeho množství, + foukaný tlak atd. to vydrží i několik měsíců, jindy je v plášti sucho za pár týdnů. Starý tmel taky může ztratit schopnost zacelovat defekty, takže je fajn vozit malý balení tmelu sebou, nejlíp neotevřený, ty okolo 50–60ml a v případě selhání starého dolít přes ventilek čerstvý.

            1 0
            • Morchella  

              Musím si ještě zjistit, jak dolévat přes ventilek a co je k tomu potřeba.

              0 0
              • novas752  

                klíček na ventilek (vyšroubuješ z toho ten samotný ventil) a na dolévání doma z velký lahve se hodí velká stříkačka a hadička s vnitřnim průměrem jako ventilek. Ty malý lahvičky na ventilek pasují.

                0 0
                • 01carbon  

                  Mozna by bylo dobre psat opravdu ze zkusenosti a ne jen vyctene plky. NT Race nejde dolivat ventilkem – jen pokud se spatne rozmicha.

                  0 0
                  • novas752  

                    O konkrétnim tmelu ještě neni řeč. ;)

                    0 0
                    • Morchella  

                      Konkrétně chci koupit 120 ml tmel Mavic,to by mohlo snad pro začátek stačit.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Což je velká nevýhoda, zejména právě pro zmíněné vození 60ml nikdy neotevřené lahvičky, která zaručí, že mám sebou funkční tmel (mnohokrát ověřeno, že čerstvě dolitý tmel z lahvičky dal díru, kterou i poměrně nový tmel v plášti typu 3–4 týdny nedal).

                    0 0
          • obda  

            Pokud si pamatuju, oficiální rada výrobce NoTubes byla „píchni do pláště špendlíkem/hře­bíčkem/jehlou­, a pokud se to (rychle) nezacelí, je třeba dolít tmel“ :)

            0 0
        • novas752  

          Jo a ten kolíček můžeš vyžebrat i v některých servisech.

          A někdo vozí i bombičky, naobjemnější pláště je to docela dobrá pomoc. Dá se to sehnat i v kombinaci s těma knotama „ve vajíčku“.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jen k tomu nahození doplním, že co jde nebo nejde nahodit strašně moc závisí na zkušenostech a šikovnosti toho kdo to dělá. Když se ví jak na to a použije více pomocných metod, tak i bez kompresoru lze nahodit skoro cokoliv, jen to bývá více práce než s kompresorem (kde ty pomocné metody nejsou potřeba nebo jen v menší míře).

          0 0
          • Morchella  

            Jo, jo, už jsem četl tvoje příspěvky v jiných tématech, tak vím, co mě asi čeká. Momentálně vozím pláště Michelin Force a Mavic Pulse PRO, tak na nich se vyučím :-) Tady vlastně čekám na inspiraci, jaká témata ještě prostudovat a co všechno vlastně musím shánět. Ale svoji pumpu jednou zkusím a když tak koupím něco jiného.

            0 0
            • zdenek  

              Možná žes to neměl nechávat na servisu, ale vyzkoušet si to sám na vlastní ruce. Měl bys představu, jestli to zvládneš a s jakým vybavením. Není nic horšího, než se něco učit v terénu bez vybavení a zkušeností…

              0 0
      • MlokCZ  

        V závislosti na použité kombinaci plášť vs ráfek se mohou hodit ještě bombičky. Pokud plášť při vyfouknutí zůstane zaskočený v patkách ráfku, tak pohoda. Pokud ne, tak bez bombičky ho nemusíš nahodit zpět, kdybys defekt řešil knotem (nebo dolitím čerstvého tmelu).

        0 0
      • plzakj  

        Na normalni vyjizdky sebou vozim 1dusi, 2 bombicky, mini lepeni a mobil. Na celodennak beru do batohu navic druhou dusi a pumpicku.

        Stav tmelu zkousim, jestli jeste sploucha :-) Vzdycky mi vydrzel celou sezonu. Pouzivam stans notubes.

        Nahazovani nejlip s kompresorem a dost pomaha mejdlova voda.

        0 0
      • RUSH  

        Ta sada Blackburn mě zaujala, máte s ní někdo nějakou zkušenost?

        0 0
        • RUSH  

          Koupil jsem sadu Blackburn a musím říct, že vypadá velice solidně a promyšleně. A oproti konkurenci za dobrou cenu. Zatím jsem ale neměl možnost jí vyzkoušet v praxi. Předpokládám ale, že bude fungovat velice dobře. Na nástroji na knot není vidlička, ale šikmo seříznutý hrot (jako u injekčních stříkaček). Knot se přehne v půlce a jedna jeho část se vloží do té seříznuté trubičky. Zásobník na knoty je dobře utěsněný, knoty by neměly vysychat.

          0 0
          • Kire  

            Je u toho něco, čím se odřeže přebytečný knot čouhající ven? Pokud ne, kousek ulamováku se do toho pouzdra vleze, že ano?

            0 0
            • RUSH  

              Nic na odřezání tam není, ale vešlo by se :-)

              0 0
    • novas752  

      A hledal si ve starších vláknech? :)

      0 0
      • Morchella  

        Dvě hodiny prolejzám BF, všude je to rozkouskované, neúplné, nebo zastaralé. Dnes třeba téma „tmely Notubes vs Zeroflats“,. Hledám, hledám, pročítám, pak sepisuji téma tak, aby eventuálně mělo i nějaký přínos a já nemusel odpovídat na dotazy, jestli jsem hledal. Prosím k věci, aby byl přehled. Díky.

        0 0
        • novas752  

          jestli NT( a NT nebo NT Race) nebo ZF ti tu nikdo nepoví. Protože následně přijde druhej a ten řekne že má lepší zkušenosti s tim druhym. A teď kdo má pravdu?

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak snad tohle dilema už brzy vyřeší zmíněný Finish line. U něj pak časem uvidím jak moc dostál slibům a jestli u něj případně přestanu vozit záložení lahvičku sebou. Stále u něj doufám, že nejen déle vydrží než jiné tmely v plášti, ale hlavně bude i funkční po delší době v plášti.

            Dobrá kombinace ráfek vs plášť v patkách zůstane držet a drží tam dobře.

            0 0
          • Morchella  

            Já to zmiňoval proto, že se tu často řeší podružnosti a celkový obrázek si tak začátečník těžko udělá.

            1 0
            • novas752  

              Obrazek v tmelech si udelas leda vlastni zkusenosti.

              Ja nahazoval nekolik desitek kol s milekm NT a nekolik s NT-R. Se ZF nemam zadnou zkusenost a na svym novym kole cekam zatim na dusich na ten Finishline, ktery by mel mit celkem dost vyhod.

              0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Už jsem přestal vozit duši jako rezervu. Mám bezdušáky co jdou nahodit pomocí CO2. Vozit nebo nevozit je každého věc, asi jako jestli k náhradní duši vozit lepení, nebo jenom duši. Za mě prostě duše zabírá moc místa a za několik tisíc km jsem ji ještě nepotřeboval.

      Vozím dvě bombičky a aplikátor na CO2. Ty jsou hlavně pro případ, že bych musel nahazovat plášť. Doporučuji si to doma zkusit nahodit na nečisto, než to budeš dělat někde venku. Některé tmely si s CO2 moc nerozumí, takže pokud takový používáš, vždy nahazovat s ventilkem nahoře a jakmile dojedeš domů, tak nemusí být od věci tmel prostě vyměnit.

      Pro případ defektu vozím opravné knoty a jehlu. Mám tyto Použil jsem z toho ty úzké knoty a byly k ničemu, po čase začaly propouštět. Ty široké jsou OK. Jinak brávám knoty Sahmurai. Samotné knoty nejsou předražené. Pokud provedeš opravu venku, tak pak doma ustřihni přebytečné množství (kousek ale pořád musí čouhat). Když ho čouhá moc, může se postupně vytahat ven (už se mi to jednou stalo). Lepení na pláště nepoužívám.

      Pumpa je stále potřebná, po opravě defektu musíš doplnit ušlý tlak. Vozím Topeak Rocket Race Masterblaster. Skvěle zpracovaná, má vytahovací hadičku (takže nehrozí poškození ventilku a dobře se s tím pracuje), fouká velice rychle a hlavě má v těle zabudovaný klíč na ventilky.

      Doma mít dílenskou pumpu. Pokud je to reálné, tak kompresor, pokud ne, tak booster (používám od značky Beto, zatím pět párů plášťů, naprosto bez problému).

      Tmel je nejjednodušší nalívat přímo do pláště. Pokud to chceš dělat přes ventilek (ne u všech tmelů to jde), tak běž do lékárny a pořiď si tam stříkačku na proplachování uší (takových 70Kč za kus). Mají až 150ml. Na stříkačku dáš hadičku, která půjde nasadit i na ventilek (hadičku bys měl sehnat snad v každém kutilství), přiškrtíš hadičku, do stříkačky odměříš tmel a pak to jenom natlačíš do pláště. Bacha! Tmely jako Stan's Notubes musíš lít do stříkačky dnem lahve vzhůru. Ty jejich částice se velice rychle potápí.

      Pásku kupuj tuhle: http://www.hanak-trade.cz/…-p-1665.html Pokud potřebuješ jinou šířku, tak ti uříznou kolik potřebuješ. Je to mnohem levnější než pásky od cyklo firem, přitom je to ta samá věc. Pásku preventivně měnit jednou za sezónu, nebo pokud nastanou problémy.

      1 0
      • capo  

        Celé moc pěkné. Nechápu ale jednu věc. Když už vozíš CO2, na co ještě pumpičku? CO2 poslouží stejně, jen to může být dražší na provoz. Když už šetríš gramy na duši…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          CO2 má mnoho nevýhod. V první řadě, bombička něco stojí. V druhé řadě, bombička je na jedno použití a i když spotřebuješ jen malou část bombičky, systém není navržený tak, aby držel CO2 v bombičce po delší dobu (časem to ujde). I kdyby to drželo neomězeně dlouho, když by sis jednou dofoukl a plášť a podruhé potřeboval nahodit patku, nemuselo by ti zůstat dostatek tlaku na to, abys tu patku nahodil, takže bys stejně potřeboval novou bombičku.

          Pak je tu už zmíněný problém s tmelem. CO2 může některé tmely poškodit (CO2 je po vypuštění velice studený, samotné bombičky se údajně někdy ani není možné dotknout – to jsem sice nezažil, ale je fakt studená studená). Tzn. při každé potřebě dohustit plášť jenom trochu bys vytvářel riziko, že znehodnotíš tmel co máš v plášti.

          Další, docela často opomíjený problém, CO2 mnohem rychleji uniká z duše nebo pláště než vzduch. Tzn. jakmile duši nebo plášť nafoukáš pomocí CO2, měl bys ho v nejbližší možné době ideálně úplně vypustit a dofoukat zase vzduchem. Nezkoušel jsem to, ale reference co jsem četl a viděl na youtube se tak nějak shodují, že za jeden den ztratíš až polovičku tlaku.

          CO2 je prostě nouzová záležitost, ať už máš duše nebo bezduše.

          Jinak na duši nešetřím gramy, šetřím prostor. I na celodeňáky chci jezdit hodně na lehko. Teď jezdím s ledvinkou Camelbak Repack, která toho prostoru nemá na rozdávání a duše v ní prostě toho místa zabere hodně.

          0 0
          • MlokCZ  

            Na všem co píšeš je sice většina pravda. Většina proto, že jsem neměl nikdy problém s tmelem a CO2 ani u NoTubes, ani u Zero flats. A ta ztráta tlaku také není tak velká. O malinko rychlejší je, ale ne zase o tolik. Poloviční tlak druhý den, to jsem nezažil s CO2 nikdy. Nikdy jsem po foukání CO2 doma cíleně celé nevypouštěl a nefoukal znovu, jen dofukoval ztráty.

            Ale hlavně i když vezmu v úvahu vše co jsi k tomu napsal, tak si pak stačí uvědomit, kolik těch bombiček za jaký čas spotřebuješ?

            Bude to individuální a chápu, že někdo, kdo defektí pořád (což znamená, že vybral nevhodné pláště pro dané použití a měl by s tím něco udělat), tak i reálně nezanedbatelně ušetří.

            Pumpičkou jsem na vyjížďce nefoukal už několik let (myslím, že 3 a kousek) a za tu dobu jsem spotřeboval 4 bombičky (2× po jedné a 1× jsem načal i druhou).

            To je finančně naprosto zanedbatelné. V dobách, co jsem vozil duše a defektil mnohem častěji jsem lepil jen občas a většinou měnil duše a jen za ty duše utratil mnohonásobně více než teď za bombičky.

            Jediný problém u bombiček vidím v otázce. Budou mi vždy jen ty dvě bombičky stačit? A proto výše píšu, že na dlouhé sólo vyjížďky jsem vozil dříve pumpičku do rezervy a teď vozím třetí bombičku.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Tak to já jen za posledních cca 1000km na gravelu (+/- měsíc) tu pumpu na vyjížďce potřeboval aspoň třikrát. Jak říkám, CO2 jsem nezkoušel nechávat v duši nebo plášti. Reference na to mám jen z druhé ruky.

              Odolnost je jeden z parametrů pláště. Je jen na uživateli, jestli raději sáhne po lehčím plášti, nebo pomalejším plášti co víc vydrží. Defektění není jen otázkou samotného pláště, ale i jeho využití. Navíc já mám ve zvyku zacpávat i ty díry, které ucpe tmel. Špunt je přece jen spolehlivější.

              Problém s tmelem po foukání CO2 jsi nemusel mít. Netvrdil jsem, že se to určitě stane. Sám vyrobce používání s CO2 nedoporučuje z tohoto důvodu.

              Správě tvrdíš, že to je individuální. Někdo bude potřebovat tu duši, někdo bombičku, někdo si musí s sebou vzít celou dílnu a televizi :) Hlavní je si dojít k tomu, co ty osobně využiješ.

              0 0
          •  

            Duši můžeš vozit treba na predstavci a rukavice na vlozeni duse do bezduse s lepidlem na horni ramovce. Tmel, knoty, bombicky a krabicku na opravy bezdusi v podsedlove brasne. A kompresor by se dal vozit v zavesnem voziku.

            :))

            0 1
            • bezdratova.sprcha  

              Osobně z výbavy vylučuji věci, které delší dobu nevyužívám. Jsem si zcela vědom problémů, který by mohly nastat, a že pokud bych to duši potřeboval, bude těžké se dostávat zpátky domů. Ale to je jak se vším. Šance na zlomeninu během jízdy taky existuje, a i tak s sebou nevozím dlahu.

              Navíc jsem teď ke své spokojenosti veškeré brašny z rámu odstranil :)

              1 0
              • Morchella  

                Dlahy se válej všude – klacky :-) Protože vozím batoh, tak mě pár věcí navíc nezabije a tak v něm mám, mimo jiné 100 ml peroxidu, obinadlo, obvaz, náplast a trojcípý šátek.

                0 0
                •  

                  Spravne, abys mohl v pripade urazu obskocit sebe i blizniho sveho. No a pokud vozis pneu s lepidlem jeste jsem zapomnel ve vyctu vyse pribalit lahvicku s lepidlem a lahev vody a placatku slivovice.

                  0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Kudos, tak nejakou zakladni lekarnicku bych do kupy dat chtel.

                  1 0
          • capo  

            Touhle logikou by ale bylo lepší vozit jen tu pumpičku, ne? . Její provoz je zadarmo, máš ji neustále. Pokud nevozíš lepení, tak plášť ani nepotřebuješ nahazovat – tedy za předpokladu že ti při lehké ztrátě tlaku nesklouzávají patky… Nebo jo? Vycházím taky z toho že pravděpodobnost toho že to plášť třeba 1–2 ujde a je potřeba dofouknout a pak bys ho potřeboval ještě nahazovat je téměř nulová…

            0 0
      • MlokCZ  

        To je výhoda dynaplug knotů, ty se postupně vytáhnout ven nemohou.

        Přes ventilek funguje přesně akorát 20ml stířkačka za jednotky Kč.

        U pásky bych zmínil nelepící pásky, které jsou také dobré řešení (pouze je to trochu omezené šířkou ráfku, existuje jen v některých šířkách). Pokud někdo neumí lepící pásku nalepit opravdu dobře, tak nelepící ušetří spoustu starostí.

        Finish line tmel pak vyřeší i kompatibilitu s CO2, tak doufám, že nakonec něčím nezklame, když řeší tolik nevýhod současných tmelů.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Dynplug knoty jsou dobrá zmínka. Bohužel, jsou docela drahé a jelikož je pro mě plášť záležitostí obvykle na dva až tři měsíce, nevyplatí se mi do oprav mnoho investovat. Třeba na posledních pláštích jsem těch oprav měl myslím šest, což by znamenalo tuším nějakých 500Kč za nakoupené sady knotů. To už je skoro polovina nového pláště.

          U 20 ml stříkačky je ten problém, že do ní musíš tmel nalévat vícekrát, což je docela nepohodlné. Navíc například u NoTubes tmelu můžeš úplně znehodnotit tmel, pokud ho budeš stříkačkou nasávat (protože se tam nemusí dostat ty částice).

          0 0
          • MlokCZ  

            U NoTubes jsem stříkačkou nenasával (a často raději rovnou naléval do pláště a vůbec nelil přes ventilek), u Zero flats klidně nasávám a i tak funguje pořád lépe než obyč NoTubes (race verzi jsem nejezdil).

            6 oprav na jednom plášti, zcela chápu nepoužití drahých knotů, ale taky bych to tedy nezkousnul. To je za mě ukázka nevhodně vybraného pláště pro dané použití, prostě to chce odolnější. To bych toleroval pouze u prvního kusu, kdy bych zkoušel něco nového a ještě nevěděl, že bude takový problém.

            Já dlouhodobě u Schwalbe uvažoval jestli je neopustit už jen kvůli statistice u RaR, jedna díra (kterou nedal tmel za jízdy) na jeden kousek pláště. Proto jsem dost dlouho vozil protection Contíky, kde jsem neměl nikdy žádný defekt.

            Teď u Schwalbe se aspoň snažím vyhnout RaR na zadním. Úplně všechny defekty jsem měl na RaR, na TB nikdy žádný (už jsem to tu párkrát psal, musí to dělat rozdíl vzorku, kostra je totožná).

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Je to plášť na gravelu, ne na MTB. Schválně jsem vzal lehčí plášť s tím, že prostě těch defektů bude více. Toto byla moje zcela vědomá volba. Oprava zabere když moc tak dvě minuty.

              Navíc já mám ve zvyku opravovat i to, co zacpe tmel. Jakmile uslyším pssst, sjedu kopec, nebo dojeie úsek, zastavím, najdu defekt, zacpu, dofoukám a jedu dál.

              0 0
    • Morchella  

      Díky všem za tipy, zkusím shrnout, co vlastně potřebuji pro provoz bezduší..

      (tučně jsou věci do batohu)

      • tmel: asi jedno jaký, protože lidi radši jezdí s duší a čekají na Finishline spásu :)
      • jehla s knoty: zdá se, že fungují podle ceny, tj. dražší = lepší
      • duše: ta se uveze
      • lepení na plášť: někdo ano, někdo ne, ale tolik to nestojí
      • bombička/pumpič­ka: jedno, druhé, nebo obojí s sebou
      • dílenská pumpa s boostrem: koupím asi booster Schwalbe
      • klíč na ventilek: dvojmo? Jeden na střeva pro dolití tmelu a druhý pro demontáž celého ventilku při výměně za duši?
      • gumová rukavice: ta se hodí i na jiné prasení, třeba s řetězem
      • stříkačka s hadičkou: nebudu bastlit a koupím Caffelatex injector, nebo něco takového
      • redukce na ventilek: pro dofouknutí u benzinky
      • montpáky: pevné
      • nožík: ten vozím tak, jako tak
      • páska do ráfku: počítám, že při výměně pláště nechám tu, co tam je
      0 0
      • scoty  

        :)

        A teď reálně co stačí:

        2cm knotu nebo provázku

        1× duši

        pumpičku, třeba tu Topeak

        Za 9 let jsem to použil 3× a to většinou proto, že jsem dojížděl staré ralfy na skále…

        0 0
        • Morchella  

          Otevřel jsi mi oči!

          0 0
          •  

            Kez by je Scoty otevrel oci i sobe, zacal bych snad i věřit na "svetle zitrky " ;)

            0 0
            • Morchella  

              Hlavně, že jsem se já celkem rychle uklidnil :-) K tomu, co stejně již vozím, jsem pouze v Decathlonu zakoupil sadu na opravu plášťů za 229,– Kč a celý víkend jsem jezdil bez starostí. Ještě jsem v Dekáči rozjímal nad bombičkama pouze za 39,– Kč/ks, ale když mám dobrou pumpičku, tak jsem toto dilema odložil na jindy.

              0 0
              • dan001  

                Jaké to má rozměry ta sada,není to moc velký? Onehdá jsem narazil v Dekáči na bombičky za 19kč,tomu nešlo odolat :-)

                0 0
                • Morchella  

                  Plastová krabička má rozměry 12 × 6,5 × 2,5 cm, jehly jsou 10 cm dlouhé a knoty 90 × 5 × 3 mm a celé to jde zabalit do mnohem menší krabičky. Jjen jsem nepochopil, na co je ta tubička přiložená v balení. Ani návod ji nezmiňuje a jen je na ni česky napsáno „rozpouštění rozpouštědla“ (anglicky pak rubber cement, což dává větší smysl) Ty knoty se tím musí namazat?

                  EDIT: už to vidím (vzal jsem si lupu), je to tam, knoty namazat! :-)

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Obvykle se tim patla knot, nez ho cpes do plaste… Jestli je to tady jinak …

                    0 0
    • cosmo  

      tmel, tesa pasku, isopropyl, vzdusnik z petky, montpaky schwalbe…na cestu montpaky, bombicky, redukci na autoventilek a dusi…knoty nevozim

      0 0
    • popokatepetl  

      Jak silnice tak bik vozim duši a pumpicku s vytahovacim slauskem. Za dve sezony jsem nemusel duší použít. Jednou jsem dofuloval bika kdy se díra nechtěla zalepit. U silnice asi 5× zalepene mlikem ale na nižším tlaku. 2× jsem díru podlepoval. Když bude nejhůř vratim tam duší. Ale to bych musel být tak 30 km od domu, jinak bych zavolal žena, abych se s tim nemusel srat v provizorních podmínkách.

      0 0
    • kodyz  

      Ahoj, mám takový problém. Mám pumpicku topeak race rocket a po nasroubovani na galuskovy ventilek a dofouknuti plaste, ji vysroubuji i s vnitrkem ventilku a cely plast se vyfoukne. Zjisteno uprostred lesa :-D co delam blbe? Mam sehnat ten klicek na ventilek a poradne to dotahnout?

      0 0
      • doubleingram  

        Utahni vlozku ventilku, jde i klestema, klasika. Plastovy bazmek voz s sebou, neutahuj tolik cepicku, hlavne ty kovovy. Opatrneji s utahovanim pumpicky.

        0 0
      • sodek  

        nejezdi do lesa!

        0 0
    • zavodnice  

      Koukám, že vše už tady bylo jmenováno. Co se týče nářadí, tak mohu dát tip na multitool. Hlavně mi to ušetřilo spoustu místa

      0 0
    • mastihuba  

      už jen knoty a hustilku nebo bombičky. za 8 let jsem daval cca 5× knot protože vesměs mliko vyschne a diru pak ucpu knotem. :-)

      0 0
    • detoxy  

      Měl jsem teď zboku prodřený zboku plášt, který nepravidelně ucházel a nepomohlo ani podlepení, nakonec jsem musel koupit nový. Nicméně jsem do něj zkoušel nasadit duši a dojezdit. Jaké však bylo mé překvapení, když mi to vždy během pár vteřin vždy ušlo. Vysvětluji si to tím, že kvůli pásce v ráfku, byl krátký ventilek a díky tomu to nějak utíkalo? Nevím, nicméně mě teď vrtá hlavou, zda má smysl vozit jako zálohu v případě defektu duši. Navíc ji můžu při výměně cvaknout (díky těsným plášťům).

      Taky nevím jestli potřebuji knoty. Zatím jsem měl jen díru zboku, kterou je otázka zda by knot vyřešil a pak výše zmíněné prodření, které by nevyřešil určitě. Navíc na normální píchnutí je tam přeci ten tmel a s pumpou taky něco dojedu. A jezdím jen gravel, takže hodně asfalt.

      Takže přemýšlím, že nechám duši doma a budu teď vozit jen: Lepení (dokáže opravit i plášť), pumpičku a CO2 pumpu + 2ks bombiček(pro nahození).

      Co myslíte? Dává to smysl?

      0 0
    • Sorin  

      Zdravím,

      rád bych předělal na bezduše, ale nevím, jestli tato páska je už připravena pro bezdušové provedení nebo budu muset ještě pořídit nějakou jinou. Díky za pomoc.

      0 0
      • l-e-t-o  

        RF do svých kol dává už pásku připravenou na bezduš. Aspoň co je mi známo od mých známých, kteří RF kola mají.

        0 0
    • scortis  

      Mám dotaz, od přechodu na bezduše žádné defekty a doufám že to tak ještě dlouho bude (klep, klep). Vozím s sebou knoty s nářadím (jehly …) a malou pumpičku. Teď koukám že bych měl vozit ještě tmel, který nevozím. Chci se ale zeptat jestli jsem schopnej nahodit tou malou pumpou bezdušák nebo se prostě smířit s tím že tam frknu duši a dojedu to na tom?

      Mám pláště continental race king ve verzi performance, nahodit šly jak po másle bez kompresoru nebo boosteru, prostě jsem foukal než zapadly patky klasickou pumpou co je spíš na tlak než objem.

      0 0
      • Velomiwookie  

        kup si za 2 stovky bombicku s nastavcem a voz to misto pumpy :) Davat dusi do plaste od tmelu nechces

        0 0
        • scortis  

          Ty bombicky vypadaji fajn, jsou to ty stejne jak byly driv do sifonovych lahvi nebo je to neco jineho?

          0 0
          • Velomiwookie  

            netusim jak vypadaji bombicky do sifonu :) , ja vozim co2 swat koncovku a bombicku z decathlonu

            0 0
          • novas752  

            Myslim že ne, mám pocit že mají jinej závit.

            0 0
          • Breakpain  

            Standardně je to něco jiného, ale jde používat i sifonové, ale potřebuješ větší počet. Takže já beru klasiku co je na kolo. Bo to použijí tak jednou za rok … Navíc stačí maly nástavec, na sifonové potřebuješ nástavec s tělem, který umí bez závitové bombičky.

            0 0
          • Slavik  

            Hlavně sifonové CO2 jsou 12g. Ty potřebuješ min. 16g nebo ještě lépe 20g. Pozor, některé bombičky mohou být napuštěné olejem (paintball).

            0 0
        • K2  

          Já mám jako náhradní duši.

          Není ji problém strčit do pláště s tmelem, ale je problém ji vyndat, když se pak přilepí :-)

          Pokud se oprava s knotem a bombičkou nepovede na první pokus, tak může být problém.

          PS: Kámoš vozí bombičky Decathlon a je spokojený

          0 0
      • novas752  
        1. třeba vůbec nebudeš muset nahazovat – když patky pláště nesklouznou do žlábku v ráfku, tak to nafoukneš čimkoliv.
        2. Jak moc dobře/špatně to půjde nahodit když už to z patky spadne pak závisí na konkrétní kombinaci ráfek – plášť. Někdy to malou pumpičkou jde, někdy ani náhodou. Taky záleží jak je plášť starej – časem patka pláště trochu povolí a nahazuje se hůř než novej. Jistota je CO2 bombička, tim to nahodíš určitě.
        0 0
    • RapMan  

      nějaké zkušenosti s PMP ventilky ? Pláště by pak měly jít nahodit normální pumpou, protože mají větší průtok vzduchu…

      0 0
      • Delkim  

        a nestačí u normálního ventilku prostě vyšroubovat ten vnitřek?

        0 0
      • K2  

        Kdysi jsem takovou hadičku měl na starýchj obyč ventilkách. Normálně to fungovalo a lépe se to foukalo. Nic nového

        0 0
    • Johny_r  

      Chci se zeptat na tmel. Mám vzít NoTubes nebo něco jinýho? Z toho, co jsem tu vyčetl mám pocit, že NoTubes asi funguje. Někdo ale doporučuje Zeroflats nebo Finishline (tady jsou zmínky starší, tak bych ocenil nějakou aktuální zkušenost). A někdo říká, že funguje každej tmel a je to fuk (to mi přijde jako trochu přehnanej optimismus :-)).

      Díky

      0 0
    • Johny_r  

      Ahoj,

      měl bych dotaz na ventilky. Koukal jsem, že některé mají zespodu pod těsnícím gumovým kuželem ještě kovovou koncovku destičku s dírou pro klíč, kterým se to asi má utáhnout z druhý strany. Není mi to úplně jasný, nenašel jsem žádný video, kde by to bylo dobře vidět. Např. třeba ventilky od Lezyne mají v čepičce integrovaný Torx bit právě na utažení toho spodku. Podle jejich videa to vypadá, že nejdřív utáhnou klasickou matku z venku a pak ten torx uvnitř. Umím si představit, že to zmáčkne tu gumu a mohlo by to být k něčemu dobré, ale třeba jsem vedle :).

      Díky

      0 0
    • Gwaihir  

      Jak nejjednodušeji přejí na bezduše? Co potřebuji koupit?

      Našel jsem toto:

      https://www.koloshop.cz/…va-sada.html?…

      Mám pláště:

      https://velo.pirelli.com/…te/29x22/red

      Kola mám DT Swiss X 1900 Spline DB wheelset, 25mm inner width

      Kola mají snad pásku nalepenou, ale nevím, jestli to není jen ráfková páska :( Podrobněji jsem to nezkoumal, tak asi bude lepší pásku mít.

      Pumpu mám dílenskou, ale levnou.

      Lepší nápad, co koupit?

      Dík.

      0 0
      • LM  

        Tu pásku v ráfku zkontroluj. Nasazovat bezduše na obyčejnou ráfkovou pásku fakt nechceš (ani patku nenasadíš:-)).

        0 0
        • Delkim  

          A ve vedlejším vlákně se dozvíš, jak jsem si taky myslel, že se nalepená páska dá použít, ale jakmile tam někdo už dal duši, tak ventilkem tu pásku na 99% znehodnotil pro tvoje další použití jako bezduše!

          Vyfoť to a dej to sem.

          0 0
          • LM  

            Duše na dobře nalepenou bezdušouvou pásku s nedojebanými okraji díry na ventilek jde dát úplně v klidu.

            Občas to tak vozím přes zimu s netubeless pláštěma, nebo když chci novej plášť trochu vytvarovat a no problem. Bezdušovej plášť na tom stále funguje.

            0 0
      • Delkim  

        zbytečně přeplácíš

        ventilek kolem stovky za kus

        páska za 2–3 stovky na několik let do zásoby (budeš potřebovat občas pásku vyměnit atd…)

        http://www.hanak-trade.cz/…ixacni-paska

        a tmel si kup jaký chceš sám a opět, budeš potřebovat do zásoby

        0 0
      • Gwaihir  

        Díky, vyfotím a pak něco objednám :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • wego1991  

      Mám dotaz:

      Letos chci přecházet na bezduše (zatím gravel a možná i full – s bezdušemi nemám žádné zkušenosti) a jelikož chci vozit co nejméně věcí, tak dumám jaké nářadí pořídit. Lepení, duši, montpáky, klasickou pumpičku, redukci na ventilky a nářadí i s nýtovačkou vozím stabilně. Ale už to má svoje roky a není to tak ,,prostorově úsporné'' jak bych chtěl.

      Proto řeším jakou minimalistickou (ale plně funkční) sadu pořídit. V podstatě ani nevím, co vše bych sebou měl vozit, abych na trase vyřešil všechny případné problémy co mohou nastat. Starší vlákna sem pročetl, ale některé odkazy už ani nikde nevedou a aktuální info sem nenašel.

      Tak budu rád, pokud hodíte tip na nějakou sadu co vozíte a taky případně co vše vozíte? Co sem vyčetl, tak vozit:

      • 2× bombička + plus pumpu na ně
      • knoty + případně rukavice
      • montpáky
      • náhradní mléko?
      • někdo vozí i duši – případně ještě něco sem opomněl co se může hodit?

      Canyon FIX – natrefil sem na toto – je to ok nebo je na trhu něco lepšího respektive menšího? Co vozíte vy?

      No a když už sem nakousl to mléko, tak jaké je momentálně nejlepší a které vydrží bez problémů sezúonu bez ježků a případnou ,,ledovou'' sprchu z bombiček? A jaké ventilky? Ráfky i pláště jsou tubeless ready, takže předpokládám, že pásku nemusím řešit.

      Dík za rady a tipy.

      0 0
      • Velomiwookie  

        Nez jsem docetl do konce, tak jsem si rikal, ze Ti doporucim presne ten canyon tool, ted jsem na nej taky narazil a tvari se, ze ma vse co je treba, jen teda stoji raketu, ael ma dynaplugy ktery jsou samy o sobe drahy jak prase a nic moc lepsiho neni…

        Ja vozim 2 bombicky s nastavcem na ne

        knoty s force pikado (ac force nesnasim tohle je fajn)

        montpaky (asi netreba) jedine pokud bys vozil dusi pro nejhorsi chvile kdy knot nefunguje. obcas se muze stat, takze na delsi svihy mimo civilizaci asi jedine reseni

        nahradni mleko ma dle me smysl jen kdyz mas v plasti stare a vyschle, jinak jsem ho nikdy nevyuzil

        Mleko imo staci notubes, mel jsem ho rok a jeste tam bylo pri vymene… ted mam milkit a taky v pohode

        Paska zalezi jestli tam je nebo ne, to uvidis sam

        0 0
        • wego1991  

          Díky za reakci.

          Budu právě z canyonu objednávat nějaké věci, tak přemýšlím, zda to přihodit do košíku nebo někdo přijde s tipem na něco lepšího (i třeba menšího). Nedávno sem někde tady na fóru viděl, jak více lidí doporučovalo, že vozí něco od Lezyne nebo Topeak a vypadalo to taky hodně dobře, ale teď se mi to nedaří dohledat..

          Bombičky vozíš 16g nebo větší? Díval sem se na Dekáč

          0 0
          • Velomiwookie  

            jj presne tyhle vozim, na silnici uplne v pohode, na mtb jako nouzovka jedna staci.

            edit jeste kousek zalamovaciho noze omotanej paskou abych se nerizl, je potreba na seriznuti knotu, jinak ti jebe do ramu a zanecha vzpominku…

            s tou dusi je to osemetny, uz jsem mel takovou diru, ze to knot ani napotreti nevzal a vzdy to behem chvile uslo… duse pak byla jediny reseni.. ale nepoucil jsem se a nevozim ji..

            0 0
          • Pavell  

            Vozim vlastne to, na co jsem Ti poslal link ve vlaknu Canyonu. Ted mne napada, ze do bidonu pridam kratkou cepel na zariznuti knotu, jednu gumovou tenkou rukavici a zakoupim kompaktni nytovacku…ta bohuzel na Canyon fix toolu chybi.

            0 0
      • Breakpain  

        Bombick, knoty. Vic nevozim.

        0 0
        • dtham  

          Jo, mám to stejně, jezdím nalehko a řídím se heslem „Don't carry your fears“ :D

          Když to mlíko a knoty nepoberou, jdu pěšky, počítám s tím.

          1 0
          • Breakpain  

            Zase abych moc nemachroval. Mliko nevozim, ALE ja delam okruhy a vracim se neustale do bodu A (cca co hodinu), kde jezaparkovane auto, takze kdyz se neco vy***re, muzu to sbalit a opravit doma. Kdybych jezdil 100km okruhy, budu vozit mliko ;).

            0 0
            • Esi  

              Já jsem srab, nerad otravuju známé aby pro mě někam 40km jeli, tak že vozím, knoty, mlíko, multiklíč, spojku na řetěz a pod představcem přilepšenou duši :-)

              0 0
              • Velomiwookie  

                komercka ted udelala k nejakejm kartam free cykloasistenci, tak jsem odlehcil vercajk a sem zvedavej, jaky to bude :D

                0 0
                • Esi  

                  Tak to se těším na reference :-) já za poslední roky jen jednou potrénoval odvoz, utrhnul jsem přehazovačku která vzala s sebou 2 dráty a domů 12km, dojel pro mě táta autem, kdyby nemohl tak bych zkrátil řetěz a těch 12km bych se domů doplandal, ale nechtěl jsem ****** úplně nový řetěz druhou spojkou :-)

                  To by jeden nevěřil že i k.urvit je u řetězu sprosté slovo :-)

                  0 0
              • Breakpain  

                To chvalim ;)

                0 0
      • skaj  

        Spousta lidi mleko nedoleva, dokud nema defekt. Ja vozim v cca 80ml lahvicce – uz se parkrat hodilo. Rukavici vozim chirurgickou 2×, bombicky z dekace – radsi vetsi. Dusi ani montpaky nevozim (a ani jsem nikdy napotreboval), ale na biku mam vlozky, na kterych dojedu. Opravnou sadu mam v kombu s hlavici na bombicky, podobne Force Pikado, ale z Ciny. Tedy s tim, ze knoty jsem uz dokoupil jine.

        Na pasku pozor – spisl bych si tipl, ze ji potrebovat budes nez ne, Vetsinou je tubeless ready informace, ze se rafek hodi profilem (kdyz posles kola, tak ti to lidi reknou na 100%)

        Jinak jsem na silnicci nedoleval nikdy, jednou dofukoval. Na biku jsem opravoval mockrat, ale to bylo dane prilis papirovym plasten na dane pouziti. Enduro plaste jsem musel knotovat jednou, zbytek defektu pobralo mliko a nasel jsem je az pri prezouvani. Obecne bych rekl, ze pokud ted nepichas, tak z bezdusemi to bude jeste lepsi a v klidu bych se na dusi vyprdnul.

        0 0
        • wego1991  

          Ok díky.

          Jedná se o kola na tomto kole.

          0 0
          • skaj  

            Aby fungovali tubeless, tak je paska treba (jsou kola, co funguji i bez pasky). Zda ji uz Canyon namotava z vyroby, netusim. V oficialnim Canyon tubeless navodu ale pasky mota – https://www.canyon.com/…utorial.html .

            0 0
            • Velomiwookie  

              ja mel v jinejch DT na kole od canyonu pasku, takze stacilo jen vyndat dusi a dat tmel…

              0 0
            • jIrI___  

              V těch ráfcích na Grizlu už je páska od výroby. Ale je to páska od DT, tzn. kvalita ne zrovna nejlepší. Osobně jsem ji měnil za Tesu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • jIrI___  

        Co se týče bezdušáků, tak vozím toto:

        1. vidlička + knoty z ali,
        2. adaptér + 2 bombičky,
        3. lahvička s tmelem (protože mléko do plášťů leju jen na začátku sezony a nedělám si iluze o tom, že vydrží funkční déle než několik týdnů),
        4. jedna montpáka,
        5. mini skalpel z ali.

        Chtěl jsem to sjednotit vše do jednoho (včetne multiklíče), ale bohužel jsem nenašel řešení, které by mělo vše, co požaduju. Většinou jsem vyhořel na tom, že součástí nebyl nýtovač, což by vyřadilo i ten Canyon.

        0 0
        • Sistematicx  

          Tak moznost mas oneup edc s pumpou. Kde mas i co2 hlavu. Do edc das tu knotovaci vidlicku. Bohuzel nema nozik.

          A potom jeste wolf tooth 8bit kit https://www.wolftoothcomponents.com/…-bit-kit-one kde mas montpaku navic a jeste je tam i ten nozik.

          Zase ale nema co2 hlavu.

          Ano oboji je za raketu, nicmene moznosti jsou.

          Ja mam teda malej bikepark setup do ledvinky viz foto.

          Do velkyho baglu pak mam tool walet kde mam defakto to stejne jen leatherman jsou velky kleste.

          1 0
          • jIrI___  

            Ten Wolftooth vypadá hodně pěkně, konečně nějaký fakt promyšlený multiklíč. Jen ta délka už je celkem vražedná, do podsedlovky se nevejde.

            0 0
            • Sistematicx  

              Nemit oneup tak beru ten wolf tooth. Je to uz docela železo ale koukal jsem na video recenze a hodne povedena vec.

              Jedinou nevyhodu vidim v tom knotovaci. U oneup mas knot race ready. Wolf musis slozit coz zabere nejakej čas.

              0 0
        • wego1991  

          Právě taky bych to rád sjednotil do jednoho balíčku a jen to přehazoval mezi koly, ale taky nevidím nic co by mělo i nýtovač…

          Ještě blbá otázka pro všechny: je nějaký funkční rozdíl mezi např. těmi knoty u Canyon Fixu , které mají železný hrot a jen ,,jedno vlákno knotu'' nebo ty knoty s vidličkou (viz. třeba foto od Sistematicxe), kde se knot dává ,,dvojitě''? Nebo obě řešení jsou ok?

          0 0
          • jIrI___  

            Dynaplug knoty s hrotem jsou jednodušší na aplikaci a teoreticky lépe drží v pláští. Ale čistě funkčně mezi nimi a klasickými knoty není žádný rozdíl, díru utěsní stejně. Kamarádovi se s Dynaplugem podařila jedna kuriozita – měl defekt, lupnul do něj knot s hrotem a po pár kilometrech kolo prázdné, ale plášť bez poskvrny. Nakonec přišel na to, že jak vozí trendy podhuštěné pláště, tak mu ten kovový hrot knotu prorval bezdušovou pásku :). Ale je to už hodně dávno, teď už se tuším dají sehnat Dynaplug knoty s více zaoblenou špičkou, ne ostrou.

            0 0
          • skaj  

            Jen z vlastni zkusenosti – to prehazovani bych jeste dobre rozmyslel. Taky jsem to tak videl a planoval – ovsem realita je odlisna. Prahazovani byla takova otrava, ze mam vsechno dvakrat:)

            3 0
            • Kaire  

              Přesně, taky mám všechno dvakrát. Prvotní investice tě možná sere, na to zapomeneš ale během pár týdnů…

              0 0
              • lidumil  

                Já mám všechno 3×, zpočátku mi to vadilo, ale pak mi to přišlo jako dobré řešení.

                0 0
                • Breakpain  

                  Je to dobry, ale zaroven spatny, pokud chces zmenu. Mam to taky tak, vc komponent na kolech. Takze třeba kdyz menim pedaly … fuj :).

                  0 0
            • wego1991  

              Tak v tom osobně problém nevidím. U mě to bude otázka přehodit tu sadu (asi to budu dávat do té bazmek rolovací taštičky od Camelbaku) z brašny (gravel) do batohu (full) a obráceně, což je minimum práce..

              0 0
      • detoxy  

        Za mě je při defektu hlavně důležité zda spadnou patky. Na původních Al TLR ráfcích Bontrager se mi to dělo se všemi plášti. Pokud to pobere mlíko (v podstatě vyjímečně) nebo rychle zareaguji a dám knot, může teoreticky na doplnění tlaku stačit pumpička. Ale na to se moc spoléhat nedalo, takže byla nutná CO2 pumpička a min 2 bombičky, nebo doma kompresor. V případě, že při úniku tlaku patky nepadají, což se mi s novými koly konečně děje, tak může stačit normální pumpička.

        Vozím i náhradní mléko, ale v praxi mi defekt nikdy nevyřešilo. Většinou vyfičelo tak, jako to co v plášti bylo. Navíc pro jeho aplikaci je nutné vypustit tlak, přitom v mém případě spadly patky a pro nahození padla 1. bombička. Pokud mléko nefungovalo, nebo jen byla díra příliš velká, zbyla mi už jen 1 pokus. Proto v případě, že to vypadá, že to mléko v plášti nedává, tak už dnes rovnou dávám knot. Ten defekt řeší podstatně jistěji.

        Mám tuto sadu. A dnes už nepoužívám nasazovací vidličku ani tlusté knoty. Její použití zbytečně zvětšilo díru a vyžadovalo tlustý knot, který v gravel pláštích, které používám hůř držel. Navíc při snaze kalibrovat díru pilníkem unikl zbývající tlak, spadly patky a zase 1 bombička. Dnes už používám jen tenké knoty, které vtlačím do pláště miniaturním plochým šroubovákem. Tento úkon lze zvládnout v podstatě s minimálním únikem tlaku a pak jen mírně dofoukat.

        Vše používáno a odježděno s gravel plášti v gravel podmínkách.

        Takže vozím: CO2 pumpičku, 2 bombičky, knoty, montpáky a lepení (pro podlepení velkých děr), multiklíč s nýtovákem.

        Mám v plánu přidat nůž a rukavice.

        1 0
        • skytr  

          S Lezyne sadou stejná zkušenost, vidlička je moc tlustá, skoro jak na motorku… Já ji nahradil sadou Force Pikado, která má malou vidličku i knoty, jde tím v pohodě spravit i silniční 28mm plášť.

          1 0
          • detoxy  

            Force knoty teď taky používám. Zřejmě to bude hodně záviset na tom co a na čem se jezdí.

            0 0
          • milan.v  

            Force Pikado doplněné o pár svých knotů jsem kvůli praktické velikosti koupil také. Vejde se mi do toho pouzdra na telefon, doklady, peníze, klíče, co se dává od zadní kapsy od dresu…

            0 0
          • Sistematicx  

            Ja mam to Force pikado tak i ten Lezyne. Vidlicka force 4mm silu, Lezyne 5mm. Protahovaci / cistici trn ma 4mm prumer Lezyne i Force.

            Do Lezyne se lip navlikaj tlusty knoty zas, Pikado nema prostor pro ulozeni tlustejch knotu. Pikado na mensi defetky naprosto OK. Velky prurazy zas lepsi to Lezyne.

            Ja vozim kombinace Lezyne a ONEUP tool kde mam tu jejich vidlicku ktera je fakt na male knoty.

            Mlada vozi jen to pikado kde jsou knoty zas neco mezi velikosti oneup a lezyne.

            0 0
            • Manas  

              A ty mas to Lezyne do rodel?

              0 0
              • Sistematicx  

                Ee, tu sroubovaci kapsli.

                Oneup a pikado maji nasazene 2 knoty male velikosti.

                Original Oneup knoty jsou uplne tenke, Pikado je tak 1,5 sila oneup, Lezyne je uplne tlustej knot

                0 0
                • Atilla  

                  Taky mám pikado a Lezyne a vždy jsem zatím použil pikadu. Kolikrát mě přijde škoda dělat tak velkou díru. Většinou stejně řeším malý průraz u patky a málokdo něco velkého. Ještě mám Dynaplug micro, ale to asi pošlu do světa.

                  0 0
                  • Sistematicx  

                    Z tech 3 mi prijde to Pikado takove nejvic univerzalni. Jenze ja mel nejdriv Lezyne pak prisel oneup a uplne posledni jsem narazil na to Pikado.

                    Zas ale treba oneup mi vubec knoty nedrzeli kdyz jsme prostrelil u patky. Ty jejich knoty jsou takova nudlička tenka že ani 4ks nebyla šance. Tenkrat jsem tam nacpal minimalne 1 lezyne aby to udrželo alespon na barak tlak.

                    Oneup bude asi v cajku když mas fakt malou diru a třeba mliko to nechce zatahnout…zas třeba muze byt problem s oneup knotama, v recenzich se psalo že jejich knoty nejsou uplne hitparada.

                    Lezyne mam proste do bike parku a doufam v tom jako tutovku že ten to utesni na prvni dobrou s mlikem.

                    0 0
                • Manas  

                  Tak jsem dneska koupil Pikado, taky mi to mechanik doporucil. Vyreseno :D

                  0 0
              • Kaire  

                A stejně používám Pikado.. :)

                0 0
                • Atilla  

                  Vidle jak na traktor

                  1 1
                  • Sistematicx  

                    Ale tak…

                    Jsem to porovnal a neni to tak extrem.

                    A predpokladam ze ten Lezyne do riditek ma stejnou vidlicku jako ten muj.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Ale zaoblení vs hrany udělají velký rozdíl, celkově tvarem dávám přednost pikadu.

                      0 0
                      • Sistematicx  

                        To pravda, jsem psal že pikado jsem nasel na trhu jako posledni. Za tu cenu je to z tech 3 nejlepsi volba. Oneup mam kvuli te obrovske rychlosti pripravenosti toolu. To jako nestihnes tak rychle ani sahnout do kapes a ja uz mam v ruce tool (mnohokrat ozkouseno v terenu), kdyz jeste z toho sundas tu kryci kapslu knotovace tak mas knoty reace ready do 2 vterin.V realu samozrejme ten cas stejne ztracim tim ze hledam kde ta dira presne je.

                        Zase oneup ma nejhorsi vidlicku na propichnuti plaste, to musis rvat docela silou aby to projelo dovnit. Lezine ma tu vidlicku nejvic spičatou.

                        Rozhodovat se ted jakou sadu koupit, beru Pikado. Ale treba kombinace tvaru Lezine vidlicky a velikosti Pikado by bylo uplne echt.

                        0 0
    • sorak  

      Vozim maly multiklic od SuperB, sadu na bezduse z Aliku, ktera obsahuje ventil na bombicku, zapichovadlo a knoty – doplnil jsem nasledne o cepel zalamovaciho noze a nekolik dalsich knotu vetsi tloustky, bombicku z Decathlonu tu mensi, montpaky, na delsi vyjizdky i nahradni dusi, pumpicku (pridelana v drzaku jak na silnicnim, tak horskem kole). Na ventilkach mam rozdilne cepicky – jedna ma integrovany klic (ocko) k povoleni/utazeni vnitrku ventilku, druha cepicka je vlastne redukce z autoventilku na galuskac (pro pripad foukani na benzince).

      Premyslel jsem taky o kombinaci all-in-one, ale je otazka jaka bude manipulace, kdyz budes pripojovat bombicku. Multiklic jsem dostal a uz se mnohokrat osvedcil, tak jsem poridil levnou sadu (asi 230,–) a uvidime zda to bude stacit.

      Duse a pumpicky asi vozim zbytecne, ale vzhledem k tomu, ze mam metrak me tech 150g nespasi a taky po ceste do prace ci z prace jsem uz parkrat pouzil pumpicku ne kvuli defektu, ale kvuli tomu, ze kolo chvili stalo – silnicni napr. nevyuzite 14dni bo jsem jezdil na bajku/autem a pred jizdou jsem to neresil (komu by se chtelo v 5:30 rano) a po ceste jsem zjistil, ze mi to vadi.. a bombicku na to plytvat se mi nechce :D

      Sadu na bezdusaky jsem jeste nepouzil, chvili pred tim nez mi dorazila jsem mel defekt a bez zapichovaku se mi nedarilo tam nacpat vcas knot, takze jsem vylil mliko do prachu cesty (uuuuaaaa), aspon trochu jsem to vytrel papirovymi kapesniky, nacpal dusi, fouknul pumpickou a jel dal. Ventil byl vyzkousen jednim z kolegu na zavode KPZ, kdy mu nefungovalo vlastni naradi, tak za pomoci toho meho byl schopny to nafouknout.

      0 0
    • Manas  

      Hosi, nesouvisejici dotaz, ale blbe se mi to hledalo – nevit cim vycistit zaschly mliko z rafku? Z vnejsi strany .. koupil sem rafky, ale sou teda megazajebany . redidlo 6005/6006 trochu pomohlo ale nic moc vysledek. Nema nekdo tip?

      0 0
      • mr.antik  

        Zkusil bych wdečko

        0 0
        • Manas  

          Ja to ve finale odrbal manualne … holt, dalo se. Stoklada si s nejakym mlikem starosti nedelal :D (mam kola po nem :) )

          0 0
      • wego1991  

        Už sice vidím, že to máš vyřešené, ale pro příště (ne jen na toto) doporučím zkusit nanohoubičky. Řešili jsme nedávno odstranění skvrn na nové dřevěné podlaze od malby (voděodolná). Zkoušeli jsme to všemožnými čistícími prostředky co doma byly a jediné čím to šlo bylo škrabat nožíkem – jenže ******** a dávat si pozor ať to nepoškodíme. Pak mi byla doporučena ta houbička zkusil sem jen tak s trochou vody a šlo to jak nic až sem tomu nevěřil…

        0 0
    • allrose  

      Celkem mi to šlo čističem na řetěz..jinak na to existuje něco spešl

      0 0
    • Malkomix  

      Ahoj, přidám svoje zkušenosti s letošním přechodem na bezduše a zeptám se hloupě na bombičky.

      Po dvou sezonách na duších jsem se rozhodl, že zkusím přejít na bezduše (i když jsem byl odrazován ze stran kamarádů, že je s tím zbytečný ****** atd…). Prvotní investice pro mě teda byla celkem velká, kola jsou tubless ready s již nalepenou páskou, tak jsem si koupil jen pláště, tmel (rovnou 1l) a ventilky. Pak jsem začal řešit lepší pumpu, foukal jsem jen na pohmat nějakou plastovou starou co jsem měl původně na kočárek. Tak jsem koupil klasickou dílenskou (Topeak Mountain). Zkusil jsem nahodit přední plášť (bez tmelu zatím) a na 3tí pokus se mi to povedlo ale musel jsem montpákou usadit patku na obou stranách co to šlo než jsem začal pumpovat. Pak jsem přes ventilek lil tmel pomocí malého trychtýřku, no děs, bylo to všude :-D i tak kolo druhej den ráno úplně prázdné. Podezření jsem měl na pásku, byla sice nalepená z výroby ale dvě sezony jsem tam měl duše a stav pásky se mi už zdál, že neni OK ale řek jsem si, že to prostě zkusím. Tak že koupit pásku, rovnou jsem vzal i Caffélatex injector (stříkačku s hadičkou na tmel). Pásku jsem nalepil na první dobrou (ať žijou návody na youtube a zbylo snad i na příště), pláš nasucho nahodil pumpou i bez usazení patek montpákou, přes ventilek tmel a počkal do druhého dne jestli OK a má smysl dělat i zadní kolo. Dopadlo to super, zadní kolo šlo taky samo, nahozeno na první pokus. Mam to nahozené cca 3 týdny, počasí je hnus tak jsem vyjel jen párkrát a zatím hledám správnej tlak. Defekt ještě nebyl, pořídil jsem nějakou sadu knotů a vozím ji sebou i s pumpičku na delší vyjížďky budu asi raději brát i duši a lepení. Uvidíme jak tmel vydrží dlouho než vyschne, tlak zatím drží. Takže za mně zatím dobrý, uvidíme do prvního defektu :-D

      Otázka na bombičky: koupím bombičky + aplikátor/hlavu nebo jak se tomu nadává, naučím se to používat, ujistím se, že můj tmel jde s CO2 použít. Až sem to snad chápu. Ale když bombičku použiju, tak ji pak nechám někde naplnit? nebo je to spotřebák a vyhodím ji a koupím novou plnou? Dík

      0 0
      • novas752  

        Bombičky jsou spotřebák. Některé ventily umí udržet poloprázdnou bombičku tak nějak pod dobu vyjížďky, déle ale ne. (v bombičkách je okolo 6000psi když jsou plné)

        0 0
        • theedge  

          Jakou bombičku na DHR II 29 × 2.4 / Assegai 29 × 2.5 ? Zvládne to v případě průšvihu nahodit a nafouknout 16g nebo je nutný 20g ? Předpokládám do tlaku cca 25 psi.

          0 0
          • novas752  

            Tak ono jde primárně o to nahození zpět do patek (pak už to jde v pohodě dofoukat pumpičkou), to zvládne i 16g. Pokud se to stane tak rovnou doporučuju vyšroubovat jádro ventilku kvůli co největšímu průtoku.

            No a jestli ssebou nechceš vozit pumpičku ale jen bombičky tak budeš potřebovat minimálně ty 20g, možná i víc – třeba zadní 29×2,5" na 25–30psi 20g bombička už asi nezvládne, respektive nemusí když ještě trochu ufoukne skrz díru než se zalepí apod.)

            0 0
            • theedge  

              Zatím vozím jen pumpičku a uvažoval jsem i o CO2 – ale pokud nahodit zvládne 16g, tak to bude stačit ta.

              0 0
      • Breakpain  

        bombičky jsou jednorázové

        0 0
    • Malkomix  

      Takže použít a vyhodit. No jsem asi spíš nakloněn tomu, že pumpička bude zatím stačit. Dík

      0 0
      • novas752  

        Taky že většinou stačí. Bombička je vyloženě nutná jen pokud patka pláště sklouzne doprostřed ráfku, to pak s ruční pumpičkou velmi pravděpodobně nenahodíš. Ale u kvalitních bezdušových ráfků a plášťů je pravděpodobnost že se to stane téměř nulová. Já jsem na úplně prázdném předním plášti ujel opatrně pár set metrů (procvaknutý plášť těsně před koncem vyjížďky, nechtělo se mi to opravovat půl kiláku od dílny) aniž by to patky shodilo.

        0 0
    • scota  

      Pokud by nestačily normální monpáky doporučuji Lezyne Power Lever XL.

      https://www.koloshop.cz/…a---par.html

      0 0
      • novas752  

        Pokud nestačí normální montpáky tak je potřeba umýt si ruce. Páčenim na sílu je to akorát o poškození ráfku, pláště nebo protrhnutí pásky.

        3 0
        • scota  

          Ráfky DT Swiss jsou úplně bez problémů s pneu Continental a Maxxis, Remerx byly relativně OK s Mitasem, ale třeba WTB a Schwalbe nic moc.

          0 0
          • Mr.Duck  

            To na tom nic nemění.

            0 0
          • novas752  

            Vždycky to jde. Dokud nenahazuješ sjezdový Spešl s CushCore vložkou na WTB nebo Bontrager ráfek tak je to celkem pohoda.

            0 0
            • skaj  

              Nejde. Tohle tvrzeni znamena jen, ze jsi zatim nemel smulu. Nahazoval uz jsem toho hodne (mam doma 6 kol na bezdusich), ale jednou jsem mel Challenge Paris Roubaix, nepotkala se tolerance s rafkem a znamenalo to venovat se vymitani dabla v podobe nahrivani plaste na topeni, detskemu pudru apod. Kdybych vetsi montpaku mel, tak bych ji zkusil. Nakonec jsem je nahodil, ale byt to fakt porod. A dolu jsem je uz rozriznul. Vsechny ostatni plaste sli krasne, nikdy nemam problem, ale tady se proste nezadarilo vyrobci… Na tom samem rafku jezdim uz dalsi, treti plaste a vsechno v pohode.

              0 1
              • novas752  

                Jo Challange jsou taky docela svině. :-) Nazouval jsem je xkrát, ale nikdy jsem se tak nezapotil jako u té výše uvedené kombinace.

                0 0
    • Winux  

      Koupil jsem nové pláště a poprvé nahazoval bezduše sám (předtím jsem si to nechal udělat v rámci předsezónní prohlídky v servisu). To čeho jsem se bál nakonec proběhlo všechno ok, nahodil jsem plášť zatím bez tmelu na sucho, patky krásně zapadly i s obyčejnou pumpou, od včerejška neušlo skoro nic, kdybych se nebál případného defektu, tak by se na tom zřejmě dalo takhle v pohodě jezdit. Protože jsem to dělal poprvé tak jsem nechtěl rovnou lít tmel do pláště, kdyby byly nějaké problémy a v plánu jsem měl, že dnes koupím stříkačku s hadičkou a dám to tam přes ventilek. Problém nastal při shánění hadičky, v lékárně nic, v akvarijních potřebách měli jen hrozně úzkou hadičku, kterou bych na ventilek určitě nenasadil a pán mi tvrdil, že širší se nedělají.

      V OBI jsem přes net kouknul, že nějaké hadičky mají, jen bych se chtěl zeptat jaký průměr ideálně shánět … ?

      Díky :)

      0 0
      • Libores  

        Potřebuješ spíš tenkou hadičku, která se vejde do ventilku po vymontování vniřku. Hodí se to pak při výměně mlíka, protože se tím dá starý mlíko vysát ven z ptáště. Já kupoval i se stříkačkou na Ali.

        0 0
        • Gwaihir  

          Starý mlíko může být úplně suché a to nevysaješ, ne?

          0 0
          • Libores  

            Mě to zatím nikdy úplně nevyschlo, vždycky zbyla řídká tekutina. Používám klasickej NoTubes.

            0 0
        • skaj  

          Proc cpat uzkou dovnitr? (a jeste riskovat, ze nektera mlika s velkymi casticemi mi ji ucpou) Nasadit zvenku je mnohem lepsi a mliko s ni vysajes uplne stejne po shozeni boku.

          1 0
          • Libores  

            Mno mě to funguje bezvadně, mikdy mi mlíko trubičku neucpalo a pro vysátí starýho mlíka nemusím shazovat bok.

            0 0
            • Pavell  

              Přes ventilek je to samozřejmě elegantní a bez zasvinění. Zrovna nedavno jsem rovnal plášť a musel odrazit patku pláště…no tmel všude, při dofukování to taky navzlínalo přes ráfek a pneu…a zase bordel…dobrovolně bych bok pro nalití tmelu fakt neshazoval…o) Nahodit nasucho do patek, upustit a přes ventilek nalít tmel…jednoduchý, čis­tý.

              0 1
              • skaj  

                @pavell

                dobrovolně bych bok pro nalití tmelu fakt neshazoval

                To ja taky ne, jeste ze tu mluvime od odsati tmelu:) (i kdyz na horskem to zas problem neni, tam byva mista dost)

                @libores Kdyz vezmes neco se trpytkama, tak pak ucpani realne riskujes. Prumer je proste uz moc maly a prutok prilis veliky.

                0 0
                • Libores  

                  Když vezmu něco s třpytkama, tak je to možné. Ale nemám nejmenší důvod to dělat, klasický NoTubes mi funguje skvěle a celý zbytek systému mám odladěný k maximální spokojenosti, jednoduchosti a hlavně čistotě.

                  0 0
      • nomecz  

        klasickou vzduchovaci hadicku ze akvaristiky na ventilek nasadis.

        Ale staci normal 20ml strikacka kterou das dovnitr do ventilku a pouzijes jako nalevku, nebo v pripade husteho mleka nasadis pist a normalne tam striknes

        1 0
      • Bocka  

        Jak tady píšou, hadičku nepotřebuješ, stačí ta 10/20ml stříkačka a tu plastouvou špičku strčíš do ventilku a vypustíš…

        0 0
      • jIrI___  

        Kup si Muc-Off tmel. U něj je přibalena hadička, která pasuje na ventilek a současně i na víčko láhve s tmelem. A stejně je nejjednodušší vysadit kousek patky a tmel nalít rovnou do pláště :)

        0 0
        • dtham  

          No mně patky drží na ráfku jako židovská víra, vždy musím zabrat a jsem z toho já i okolí zadělanej… Za mě je uživatelsky nejpříjemnější a nejčistší skrz ventilek. Jen teda nepoužívám žádné samo domo řešení, ale sadu od Caffelatex a je to v cajku.

          2 0
    • roman 3D  

      vozit sebou náhradní duše a doma mít náhradní duše až tě bude štvát se pořát v těch bezduších vrtat, dolejvat, dofoukávat atd.

      0 6
      • Velomiwookie  

        vrtam se v tom presne jednou za rok pred sezonou kdy preventivne vymenim tmel…

        2 0
      • Kaire  

        Romanis zajeď si pro levnej tmel do Polska a dej tomu šanci :D.

        1 1
      • Winux  

        roman 3D – bezduše vozím už skoro rok, poprvé jsem to nechával dělat servis, protože jsem si nevěřil, na tom jsem odjezdil podzim a na jaře když jsem měl kolo před sezónou znovu v servisu, tak jsem to nechal rovnou vyměnit u nich, až teď to dělám sám, společně s výměnou plášťů. Duši sebou vozím pro jistotu celou dobu, ale jinak jsem s přechodem na bezduše max. spokojený. Dolejval jsem přesně 0× a zkontrolovat tlak a občas pumpičkou dofoukat považuji za běžný „servis“. Defekt jsem měl za dobu vození bezduší 2× a vždycky jsem to zjistil až zpětně, takže tmel zafungoval tak jak měl :)

        Jinak díky všem za rady, zapomněl jsem zminit, že tmel mám klasický NoTubes (ne Race) takže tam by snad nějaké ucpání hrozit nemělo, nicméně stříkačku už jsem koupil velkou, takže teď vyrazím i s ventilkem do OBI a buď tam budou mít hadičku, co bude pasovat a nebo cestou zpět koupím ještě malou stříkačku.

        0 0
          • jakub_kencl  

            300,– za stříkačku? Nestačila by za 40,– https://www.benu.cz/…ml-steriwund?… nebo https://www.benu.cz/…acka-50-60ml

            0 0
          • Winux  

            Stříkačka 150 ml Dr.Max kolem kila a hadička z OBI 1 metr 16 Kč (ještě mám 90 cm do zásoby :D )

            Posloužilo perfektně, takže už je hotovo :)

            1 0
            • GluckCZ  

              Zeptám se stačí kolo vyfouknout vyndat vnitřek ventilku, nasadit hadičku a nasát? Budu teď měnit pneu a rád bych tmel dostal ven než sundám pátku ať to nemám všude :D díky

              0 0
              • jIrI___  

                Pokud se ti podaří popřít fyzikální zákony nebo budeš mít hodně velkou stříkačku, kterou vysaješ vzduch z celého objemu pláště, pak by to šlo :). Ale jde to udělat jednodušeji – umyju si před úkonem ruce, postavím kolo před sebe, v jeho horní části (neboli na dvanácté hodině) vysadím patku v délce cca 20 cm, pomalu orotuju kolo kolem jeho osy o 180° (ať je odchlípnuté patka dole), chvilku počkám až do této části nateče většina tmelu a následně tmel vyleju tou odchlípnutou skulinou do kbelíku, pak sundávám plášť. Čistá a nekomplikovaná práce. Případně to jde i úzkou hadičkou, kterou prostrčíš ventilkem, ale s tím mají některé tmely problém.

                0 0
          • scota  

            Jak je vidět na obrázku, tak ta stříkačka od Syncros má na konci hadičky AL nástavec na ventilek, takže žádné mléko neuteče.

            0 0
      • Breakpain  

        Na pár kolech mám duše, na pár bezduše – není v tom žádný rozdíl, těsně před ježděním foukám na tlak který chci, všechna kola bez rozdílu.

        2 1
    • sorak  

      Cau, jdu na brainstorming – pri zavodu v NMnM se mi „povedlo“ zmrazit a ulomit vnitrek ventilku, pri pokusu o dofouknuti bombickou co2 a nasledne pri pokusu o sundani adapteru.

      Foukal jsem mensi 16g bombickou z Decathlonu, plast nebyl prazdny, jen hodne zmekly, daval jsem knot a nasledne se pokusil dofucet bombickou na nejaky rozumny tlak.

      Proc to pisu – chci se poradit, zda je „normalni“ ze ventilek tak omrzne, ze to material nemusi dat a muze se odlomit? Nebo jestli je na to nejaky figl? Jako pockat chvili po nafoukani nebo caknout na to trochu vody z bidonu at se to ohreje/namraza se rozpusti?

      Nasledne jsem mel pocit, ze to jadro ventilku bylo dost zalepene, tak mozna i tim to vice mrzlo?

      0 0
      • Velomiwookie  

        zajimavy, to se mi nikdy nestalo a dofukoval jsem mockrat… Lejes do toho mliko pres ventilek, to je jedine co me napada, ze by mohlo byt zdrojem problemu…

        A NMnM jsem jel letos taky, bylo to pekny :)

        0 0
      • Kremen  

        Myslím že sis sám odpověděl. Když tyhle měkké kovy zmrazíš tak je logické že budou náchylnější k lomu. S ohledem na to jemnější a přesnější manipulace nebo počkat až se zase trochu ohřejí.

        1 0
      • novas752  

        Že to omrzne je normální, při nafouknutí CO2 z bombičky extrémně sníží tlak (v bombičce je okolo 6000psi, v plášti ani ne 35, a společně se sníženim tlaku dojde i ke snížení teploty., Jestli se na tom vytvoří námraza nebo ne závisí na vzdušné vlhkosti, která na tom podchlazenym povrchu desublimuje. Ale jestli to omrzne nebo ne už je jedno, velmi studené je to tak jako tak.

        No a ten kov je při velmi nízkých teplotách křehký, snadněji se to zlomí pokud za to vezmeš bokem. Z ventilku je to potřeba vytrhnout, ne vykroutit nebo vypáčit.

        1 0
        • sorak  

          Ventilek zustal v adapteru pevne prilepeny, bylo potreba pouzit vetsi silu nez by mi prisla optimalni a pri pokusu adapter sundat se odlomil.

          Krehkost v nizkych teplotach – tomu rozumim, take si myslim, ze je to ten duvod. Spis me zajima jestli je cesta jak to delat lepe.

          0 0
          • novas752  

            Velmi pravděpodobně byl už načatý před tim, často se to láme i u lidí, kteří bombičky ani bezduše nemaj.

            0 0
    • scortis  

      Ahoj, využiju tady téma ať nezakládám nové. Tak se mi po roce provozu povedlo udělat jámu do bezdušových plášťů, kterou tmel nevzal. Opravil jsem to knotem. Necháváte knoty do konce života pláště nebo to podlepujete? Je to první zkušenost kdy to nepobral tmel, tak se ptám.

      0 0
      • Stingray  

        Podle velikosti díry. Když je velká, je lepší použít klobouček zevnitř.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.