• Smarr

    Ahojte,

    mohli byste mi prosím poradit? Jezdím na MTB – výhradně les, polní cesty, kameny – najedu přes 2.000 km ročně a jezdím většinou sama. Problém je, že na 29 kola se mi minule nepodařilo vyměnit duši – prostě to nešlo. A protože jezdím skoro pořád sama a po samotách – šla jsem pešky pár hodin na vlak.

    Přemýšlela jsem o výměně za bezdušáky. Všechna negativa znám, tedy jestli říznu bok, tak zase půjdu pěšky, protože duši tam prostě nenarvu. Ale zase proříznout bok se mi ještě nepodařilo. Mám raději kopce nahoru – dolu jezdím umírněně, neb se bojím :-).

    Myslíte, že pro mě má cenu vyměnit dušáky?

    Předem díky za názor!

    0 0
    • oddie  

      Jestli na to máš ráfky a pláště, proč ne. Nebo stačí se naučit tu duši vyměnit :)

      0 0
    • novas752  

      Řekl bych že ano. Nájezd dostatečný. Předpokládám že nemáš síku na zutí pláště čemuž se venku s bezdušema vyhneš. Jestli máš Tubeless ready ráfky a pláště. Budeš mít po starostech.

      0 0
    • adam1  

      Tak jak píše kolega ,ráfky a hlavně pláště mít a směle do toho ,jinak to nezjistíš .Já ti to jen doporučím ,jezdíme na tom celá rodina ,sem tam defektím zatím jen já :)vždy je to chyba jezdce:)

      Trny,hřebíky,špan­cveky ti to pobere tmel větší lze použít knoty + je dobré vozit co bombičku (dekáč) dobrá věc taky jak řizneš fest tak duši nebo ten vlak /přítel na telefonu:)

      Za mě ano

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Radez  

      Abych řekl pravdu, tak o prořízlým boku jsem četl jen tady. Najel jsem tisíce kiláků a x závodů v terénu a bok jsem teda nikdy neříznul, ani jsem neviděl, že se to někomu stalo.

      Jen teda ještě doporučím jinou věc a určitě se tu k tomu zde ještě vyjádří řada odborníků. Pokud na bezdušácích prorveš větší díru, kterou mlíko nezalepí – tak opravdu nemusíš chodit pěšky. Následuje velice jednoduchá a dost levná oprava (jsou teda nesmyslně drahý sady na opravu – a vypadá to jednoduše), ale za 150 se dá koupit nějaká jednoduchá sada knoty, vidlička, lepidlo… a tím se dá velice efektivně, rychle a jednoduše díra opravit. Nafoukáš a pálíš dál. Na kole s několika knotama jsem pár závodů taky jel a bez problémů dojel. Jen koukneš na nějaký video, jak knot do díry vidličkou nacpat a to je vše. Nevěřil jsem tomu, že to fakt bude držet, ale drží to neskutečně a to mám snad nejlevnější sadu co existuje.

      0 0
      • Slavik  

        Ti nevím, kam to dáváš, vždyť je to velký a nejlevnější taky ne.

        https://www.aliexpress.com/…3796747.html

        https://www.aliexpress.com/…4300028.html

        https://www.aliexpress.com/…9306546.html

        0 0
        • Radez  

          Rozumím tomu co píšeš.

          Původně jsem zvažoval jednu z těch sad, na který odkazuješ pořídit, ale pak několik faktorů hrálo proti :-), zejména to že jsem to potřeboval rychle. Ale příští sada bude něco takovýho.

          Cenově jsem myslel samozřejmě ty superkůl věci, který jsou ještě trochu menší, než co posíláš a je tam ten zalamovací trn, kdy se ta sada pohybuje od osmi do patnácti kil. To mi přijde uplně mimo (ale je mi jasný, že bych tu našel spoustu názorů, že bez toho někdo nemůže existovat :-) a zvlášť důraz na velikost).

          Poslal jsem to hlavně pro to, že ty nástroje jsou fakt primitivní. Není potřeba nic na nic našrubovat, je tam těch knotů víc, když to poděláš apod. Prostě supr začátečnícká sada. Normálně to mám v kapse pod sedlem. Spolu i s rezervní duší a pákama tam vleze v pohodě. Většinou vozím ještě dušu, ale to spíš z důvodu, že třeba zadní plášť už jsem měl po klinické smrti a už tam bylo několik knotů a nevěřil jsem tomu, že to může vydržet.

          Jinak jako obrovskou výhodu toho všeho nářadí, že je tak velký, vidím pro mě v jedné věci. Když mám zkřehlý ruce, tak mám problém s jemnou motorikou. Loni jsem jel asi tři závody, kdy chcalo celou dobu a nebyl jsem schopnej ani řadit normálně, tak jsem musel páky tlačit dlaněma. V jednu chvíli jsem potřeboval dofouknout kolo a nebyl jsem schopnej ani odšroubovat ventilek – což znamená, že bych rozhodně nedokázal sešroubit ten nástroj, jak je na videu. Jako na nějakou pohodu výlet to je určitě skvělý a jak říkám časem to pořídím, ale kdybych chtěl tohle řešit ve stresu a zvlášť se zkřehlejma rukama, tak bych to nedal ani omylem.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • oddie  

          Dík za tip, objednal jsem.

          0 0
      • Gwaihir  

        Mě se líbí toto:

        https://int.oneupcomponents.com/…g-pliers-kit

        Ale cena úplně jinde.

        A je tam i krásné video, jak se to dělá.

        0 0
      • Gwaihir  

        A na prořízlý bok:

        https://www.parktool.com/…re-boot-tb-2

        0 0
      • Smarr  

        Tady se trochu bojím, že nebudu schopná nafoukat kolo zpátky do ráfků. Ale jinak díky za komentář!

        0 0
        • Radez  

          Ono to z ráfků nevypadne i když to je vyfouklý, čili to jde nafoukat uplně v pohodě. Pokud teda nepočítám, že bys jela na uplně prázdným kole, pak by to z ráfků vypadlo.

          Dva postřehy – nikdy mi to z ráfků nevypadlo i když to bylo uplně vyfouklý i přes zimu několik měsíců. Stačilo jen dofouknout.

          Druhý postřeh je, že pokud to bylo mimo ráfek: nasazoval jsem novej, nebo po zimě čištěnej plášť, tak jsem ho rukama nikdy nedokázal nahodit ani s pomocnou duší a dofoukat doma (ani malou ani velkou pumpou) a musel jsem na kompresor. ( A to jsem zkoušel veškerý hacky zde zmiňovaný. Jednou jsem to viděl i v servise, že to taky bez kompresoru nedali :-), ale teoreticky mi to před tím než to nenahodili vysvětlili, že to je jednoduchý :-))

          Čili toho, že se ti to proraženou dírou vyfoukne a po opravě (nacpání tam knotu) to nebudeš schopná nafouknout, tak bych se bál až na posledním místě.

          0 0
          • TheJD  

            Jestli ti plast zustane na rafku pri defektu je docela loterie. Pokud je to pomalejsi defekt a stihnes zastavit driv, nez je plast prazdny, tak tam nejspis zustane, ale mne se treba stalo, ze mi v prudkem pomalem sjezdu plast ufouknul kolem patky, z te vypadl a kaminky nebo neco mi protrhlo pasku v rafku, takze jsem daval dusi.

            Novy plast jsem vzdycky dokazal nahodit dilenskou pumpou, klasicka spis silnicni pumpa, zadna velkobojemova nebo booster. Vetsinou bez problemu, jen Michelin Wild Enduro jsem musel nejdriv nahodit protilehle patky do rafku rucne, ale pak uz to slo hned.

            0 0
      • ladys  

        Je to věc náhody…

        Ve sjezdu který jsem jel v tom roce alespoň 10× jsem říznul plášť.

        Letěl jsem na zem pěkně, únik byl tak rychlý, že se plášť okamžitě na několika místech procvakl.

        Na to žádná sada nepomůže

        0 0
    • JachymP  

      Rozhodně má. Počet defektů je radikálně menší a oprava na cestě knotem snadná a rychlá. Už by se mi taky v terénu nechtělo sundavat kolo… Ale je fakt, že na 100% to taky není, už jsem jednou propíchnul klackem plášť i s páskou a musel jsem nahodit duši, ale to už byl prostě moc nízkej tlak ;)

      A jako bonus, v terénu mnohem lepší jízdní vlastnosti a to i v těžkých výjezdech.

      Jo a prozřízlej bok jsem měl, ještě když jsem jezdil duše. Po výměně duše lezla dírou ven, ale podlepení pláště záplatou na duše stačilo na dojezd.

      0 0
    • zdenek  

      Pokud někdo neumí vyměnit duši (a YT je určitě plný návodů), tak bych si nedělal iluze o zvládnutí čehokoli jiného. :-(

      0 0
      • PLATYPUS3  

        Záleží přece na ráfku, na některým zlomíš páku nebo uděláš díru do duše jak to jde špatně a některý poberou plášť aniž by se člověk zapotil.

        0 0
      • novas752  

        Otázkou je proč neumí.

        Jsou některé kombinace rafek plášť, které vyžadují slušnou davku bejčení a síly i když to umíš. Proti tomu oprava bezduše (což se stane jednou za uherskej rok, většinu průpichů ani nezaregistruješ) je docela lehká, buď jen otočíš kolo dírou dolu a čekáš jestli se to chytne, nebo tam hold vrazíš knot. Ani neni potřeba sundavat kolo z rámu.

        0 0
      • Smarr  

        Já duši vyměnit umím, ale mám nově kola 29 a prostě i mi to nešlo sundat (montpáky mám) – mám 57 kilo a prostě byla potřeba větší síla. Mořila jsem se s tím pěkně dlouho. Zase takové jelito nejsem.

        0 0
        • MatS  

          Netvrdím, že se nemůže najít blbá kombinace ráfku s malým žlábkem a těsného pláště. Ale základ je shodit plášť z patek do žlábku, někdy i nohou si pomoci přišlápnout plášť. A jak ho máš ve žlábku, tak se ti zvětší prostor pro stažení jedné strany pláště přes hranu ráfku. Hodně lidí to rve silou a láme montpáky.

          Pouze jednou jsem skončil s prsty od krve, kdy jsem z MAVIC Crossride kol sundával UST plášť Schwalbe. To bylo peklo.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • mr.antik  

          záleží hodně na gumách, jestli to jsou dražší kevlarový gumy který se časem vytáhnout a jdou skoro holýma prstama a nebo nějaký levnější masivní dráťáky…

          0 0
          • novas752  

            I skládací pláště mohou mít velmi velmi těsné patky. Schwalbe, Bontrager, WTB…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • JachymP  

          Zkoušela jsi to z obou stran? Už jsem viděl, že z jedný strany to šlo hůř

          0 0
        • Slavik  

          Tady skoro všichni zbytečně straší – hlavně ti, co to nevozí. Když bezduše nezkusíš, tak Tě to bude stejně hlodat. Zkus to a uvidíš. Je dobré mít s sebou: malé knoty, CO2 20g, pumpičku na dopumpování a případně i náhradní duši. Vždycky jede někdo okolo, tak ženě pomůže. Neboj se toho, takovej strašák to zas není a stávají se i horší věci, než že jdeš 5km s píchlým kolem. :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tomkac  

      Hele, když jste u těch bezduší.. Hledám elegantní opravnou sadu do řidítek co nestojí 800 a víc, protože mi to za tu cenu příjde ujeté… Něco takového…

      https://www.kolokram.cz/…-ii-p101885/?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.