Ahoj, potřebuji radu. Chci své kolo předělat na bezduše a mam kola race face wheelset byly koupené nové na kole ghost lector 7 2016. V ráfku je nějaká páska a Já nevím jestli vyndat a dat novou nebo nechat stávající?
Ahoj, potřebuji radu. Chci své kolo předělat na bezduše a mam kola race face wheelset byly koupené nové na kole ghost lector 7 2016. V ráfku je nějaká páska a Já nevím jestli vyndat a dat novou nebo nechat stávající?
Počkej tu, dojdu si pro křišťálovou kouli.
Jestli to neni nalepena urcena na bezduse, tak ji sundej a dej nejakou na to urcenou.
Nejlepší bude, když tu pásku sundáš, vyfotíš a vložíš sem fotku. Pak už budeš mít jistotu, že musíš dát novou.
:)
Manual ke kolum zarputile mlci?
Jetli je ta páska nalepená, tak bych tam vazil ventilek, zkusil nahodit na sucho bezdušovej plášť a pod vodou sledoval jestli to neuchází přes díry pro niple.
Páska vypadá takto
To je obyčejnej (natahovací) rim strip. Budeš tedy potřebovat bezdušovou nalepovací pásku.
Nebo nenalepovací pásku Specialized :)
Hezký den, udělám přívěšek:
Zkoušel někdo Spec. 2bliss pásku a ráfek WTB ST-25 bezdušový? S Tesa páskou jsem prohrál 5:0, což už považuji za celý zápas, žlábek je dosti hluboký.
Anebo byl jste někdo úspěšný z tesa páskou na tomto ráfku?
DíkB
?
A v čem přesně je problém?
Nepodařilo se mi nalepit zároveň žlábek a patky. Když šponuju nadoraz lidských (i já jsem jenom člověk) možností, pak je páska v patkách nalepená tak pevně, že už neproklouzne do žlábku, ani když ji tlačím palcem až maso od kosti odtrhávám.
nahřát fénem, lepit od středu ke kraji – jeden člověk drží ráfek a pásku, druhý fénuje a lepí ;) … časem to zvládneš sám
Horký vzduch byl taky, druhé ruce nemám.
Od středu ke kraji a zároveň napínat, to jsem nepochopil.
Lepid od středu jsem zkoušel, pak to dělá faldy.
sežeň si další ruce ;) …
Začátek pásky přilep palcem a odvíjej pásku silou- páska se prohne a jenom lepíš a palcem uhlazuješ. Páska se bude lepit od středu. Jednoduché.
A vadí to něčemu? Na jedněch zápletech to tak mám a na funkci to nemá vliv…
Teď už to vypadá, že nevadí. Koupil jsem S-2bliss natahovací pásku, namontuju a fučí.
Tak jsem koupil ventilky s kuželovou gumou, předtím jsem měl hranolek, a fučí významně méně, všechno bez tmelu. Takže asi fučel hranolkový ventilek už od začátku.
Haj hou.
Nahřál si tu pásku? Někde jsem zaslechl, že se to má polechtat horkovzduškou…
Já to neudělal a je to ok.
Já mu to „neradím“, spíš vyzvídám moudra ;)
Možná je to lepší, ale sedí to slušně i tak. Uvidím za čas, jak se mi to bude líbit… Ale zatím ok.
Nikdy jsem ji nenahříval a funguje. Akorát jednou jsem žehličkou opravoval pásku, která se mi neopatrnou manipulací shrnula, a v pohodě, pak držela asi půl roku, než jsem ji při nalívání tmelu preventivně vyměnil.
Rozhodně po nahození a usazení pásky, nahřát fénem, krásně si sedne, nechat vychladnout než budeš nahazovat plát! ventilky určitě kuželové, pak není problém, mám takhle všechny záplety a fungují bez potíží.
Ventilky kuželové koupil, provlékl páskou tak, aby vykukovala guma ventilku, aby dosedala kuželová guma ventilku na ráfek, dotáhl, pak až nasazoval a rovnal pásku. 2bliss pásku jsem nenahříval, jenom srovnal na střed žlábku pokud bylo možno – je trochu užší, než bych chtěl, 25mm do ráfku 25 mm.
Ventilky jsem zatím dotahoval jenom rukou, palcem vší silou tlačím na ventilek zevnitř a matičku vší silou dotahuju prsty zvenku – zatím mi tak těsnily vždy a v lese vždy povolil.
V současnosti bez tmelu uchoslyšně a slinobublinatě neuchází, ráno je ale prázdný – maxxisy exo drží vždy lépe, je to ventilek.
Každopádně jdu ventilek dotáhnout ještě jednou, zatmelit a projet.
25mm páska, do ráfku s vnitřní šíří 25mm je úzká, měla by mít cca 27mm. Kupuji širší a pak si jí na potřebnou šíři zastřihnu.
P.S. proč to necháváš bez tmelu do rána? tím nic nevylepšíš a na nic kloudného nepřijdeš
V noci nafoukám, rano zkontroluju. Vždycky mi to zatím drželo.
Zatmeleno projeto kouse, zdáse drží.
Díky všem za účast
http://www.hanak-trade.cz/…-p-1665.html
Nebo kontaktovat prodejce a nechat si nařezat šířku jakou potřebuješ.
lepení pásek je už delší dobu retro :)
Ale prd. Pokud chces spolehlivost, das tam pasku. Ani by me nehlo pouzivat to poloreseni od spesl.
Kolik km na tom máš najeto?
Pokud to nemáš aspoň na 50 různých kolech a na každém z nich najeto aspoň 2000km, je jedno kolik jsi toho najel, statistiku z toho neuděláš.
http://specialized.desk.com/…trip-leaking
Sice staré, ale pořád vtipné. Hlášený problém na spešl – páska v ráfku netěsní. Oficiální vyjádření: Přelepit ho páskou lepící.
Lepená páska je spolehlivější design, o tom se selský rozum nemůže hádat.
Donedávna jsem používal taky pouze zlutou notubes pasku. V září jsem si nechal zaplést pár kol. Zde na fóru jsem četl o nelepici pásce od Speslu, chtěl jsem to vyzkoušet. Nechtělo se mi lepit nt pásku. Najeto něco přes 2 tisíce a funguje spolehlivě. Pouzity byly tubeless rafky dtswiss xm 401. (Jediná nevýhoda, která mě osobně nevadí je že neudrží vyšší tlak, přes cca 45 psi)
Já neříkám, že to je nefunkční krám, jinak by to spešl už dávno neprodával. Jen to u mě je řešení na úrovní lepení poličky na zeď. Fungovat to nějak bude, ale spolehlivost je jednoduše nižší.
V lepení nevidím žádný problém. Zabere to, když hodně, tak pět minut na kolo.
Mám tu Spešl pásku na všech zápletech, ráfky od spešlu i DT různé šířky i průměry a funguje dokonale. Stačí po nasazení pásku ohřát horkovzduškou, nechat vychladnout a pak sedí dokonale. Funguje i opakovaně. Nevidím důvod, proč si komplikovat život nějakou lepicí páskou :-)
Já to měl na třech párech kol, první od roku 2014 (FRM 29 SL), druhý 2015 (ZTR Rapid), třetí od letošního jara (Mavix XC 821), nikdy žádný problém.
Na druhé straně jsem zas dlouho bojoval s odlepující se lepící páskou. Takže za mě lepení ne, Spešlpáska je neprůstřelná.
tu neprůstřelnost ti serža určitě vyvrátí! :)
Pokud se paska odlepuje, budto je spatna paska, nebo za ni malo tahas. Ale kdyz ti to funguje, jezdi s cim si spokojeny :)
A proto je lepší nic nelepit :) nemusíš řešit, jestli je vadná páska nebo lepidlo, prostě natáhneš a šmytec :)
A případná oprava prasklého drátu je taky jednodušší.
Nebo blbe odmastenej rafek.
nebo se za pásku nesmyslně moc tahalo
Naprosto upřímně, nedovedu si představit, že bys za tu pásku dokázal zatahat příliš, možná kdybys byl kulturista světového ražení.
Přímo výrobci v některých instruktážních videí ti řeknou, aby zatahal jak nejsilněji jen můžeš aniž bys sám sebe zranil. Ta páska od určitého napnutí prostě dál napnout nejde a přežije neskutečnou zátěž než praskne. No ale hlavně pokud se nenapne, tak se špatně poddává tvaru ráfku a špatně drží lepení.
pokud jsou OEM kola připravené na použití bez duše, dává k ráfkům výrobce (race face, wtb) i ventilky na bezduše, takže koukni do krabičky s manuály .)
Tak první bezduše nasazené bez jakýchkoliv problémů. NALEPIL JSEM PÁSKU, NASADIL VENTILEK NAHODIL DUŠE KOMPRESOREM , PŘES VENTILEK NALIL MLIKO, NAFOUKAL ZNOVA A VŠE DRŽÍ, JEN MĚ PŘEKVAPILO KOLIK DIREK BYLO V ZADNÍM TÉMĚŘ NOVÉM PLÁŠTI SCHWALBE TB. KOLO JSEM I PROJEL A VŠE OK? ☺
Jake DUSE JSI NAHODIL?
:-D
Jestli je všechno ok? Tož, těžko říct. Jediné co mě napadá, že místo duší jsi spíše měl nahodit bezduše :-)
Jaky používáte tmel? Je dobrý Caffe Latex?
Díky
mně nefungoval: http://www.bike-forum.cz/…notubes.html#…
Nahodil jsem schwalbe Thunder burt vzadu a rocket ron vpředu.Tmel schwalbe.Ventilky taktéž.
Tak to se nedivim, že ten plášť chcal. Thunder burt je tenkej jak hajzlpapír.
Jakou kvalitní pásku na ráfky 32,8mm?
To je vnitřní rozměr? Asi ne co? ;-)
http://www.dookie.cz/…8795-c-1521/ je to dobrá tejpa?
NEŠAHEJ NA TO A DEJ TO ROVNOU DO SERVISU!!!!
Kolo už v servisu je :D borec mi řekl že bezduše cca 2–2,5tis. Že kvalitní tejpa navíc stojí 1500kč
To je i s rafkama?
Přijeď za mnou, udělám ti to za litr:-D
Tak tam už bych nechodil. :)
O *****…
tak to je dobrej servis no.. kvalitní tejpa stojí klidně pod stovku.. :D stačí sehnat dobrou izolačku..
http://www.potiskpasek.cz/…i-paska-113/
kup si tohle.. změř si vnitřní šířku ráfku a než začneš lepit si tu šířku od kraje nařízni a trhej dál.. ona se ti bude krásně trhat podélně rovnoběžně… doporučuju začít kousek před ventilkem abys ho hned přetáhnul a až to obtočíš konči znova za ventilkem… takže to přes něj bude dvakrát.. pak vem nějakej tupej nástroj třeba tužku s kulatou tuhou.. a propíchni t u ventilku… pak prondej ventilek, utáhni a hotovo.. teda jen z poloviny… :D
Profi nalepení pásky 100kč. Materiál cca 100kč. Za ks
No TVL, paska od Spešlu stojí cca 300, ventilek kilo a mliko za 50? Prace na 25 minut…
Matroš, postup je jasný, ale to nahození je problémové, asi nejjednodušší je CO2 bombička a pak dofoukat klasickou pumpou.
Ale houby, často to jde i normální dílenskou pumpou, někdy je potřeba nahodit jednu patku nafouknutim duše, pak duši vyndat.
A když to nejde, s trochou šikovnosti jde snadnoi vyrobit „ghetto vzdušník“ z nějaký 2l petky, 2 ventilků ze starých duší, kousku hadičky kterou spojíš jeden ventilek s ventilkem v ráfku a během nafukování vzdušníku jí ohneš a zaškrtíš kolíčkem.
Petka od Coly zvládne přes 10 barů, por nahození stačí cca 6, tam jde jen o to aby objem vzduchu natlačil patku pláště na patku ráfku. A kdyžtak se to dá ještě pojistit omotánim lahve duct tejpou aby snesla větší tlak.
Nebo si zajet s redukcí na benzínku. :)
Psal jsem to hlavně kvůli výše uvedené ceně od servisu, I kdyby si koupil air tank, ebo pumpu s airtankem, tak se mu to na prvním kole zaplatí při ceně toho super servisu…
Za 300? Myslíš tu gumovou, co se nelepí, že jo? Tu kupuju za 70 kaček v kameňáku.
Myslím tu plastovou a spletl jsem se stojí kilo, tak pardón :-)
No už jsem se lekl :)
Jak je to s šířkou pásky? Řídí se to vnitřní šířkou ráfku nebo se přidává něco ještě na žlábek?. Kamarád ma asimetricky ráfky bontrager a tam se páska lepí dost blbě, tal jestli by tohle nebylo jednodušší řešení. Diky předem za rady.
Já dávám vnitřní šířku + 2 mm. Páska se trochu natáhne.
Delam to stejne a radi to snad v kazdem navodu co jsem videl…
Bontrager do svých ráfků dělá vlastní pásky. http://www.kola-visek.cz/…asymetricka/?s=57
Jj, dokud mi ráýfek nepraskl, vozil jsem ji taky a práce strašně jednoduchá a pohodlná.
Co ta páska co jsem dal odkaz výše.
šíře 29mm pro ráfky s vnější částí od 29–33mm a já mám vnější 32,8mm
Co to mlíko které se nemusí dolívat atd dá se někde sehnat?
Tady u toho tvrdí, že se dolívat nemusí. :) Ale je to novinka, ještě u nás neni v prodeji, mělo by být snad někdy v dubnu – můžeš otestovat.
Už jsem ho objednal ;-) 240ml za 360kč
Kde se dá už objednat?
Porad jen z US na ebay. Tedy nejspis jen objednal a ted bude dlouho cekat. Kupkolo tam uvadi dokonce kveten. Na ebay z EU nebo EU eshopy snad do pulky dubna mit budou.
Objednal a dodání duben,květen to vydržím ;-)
A kdo ho dodá v dubnu? 14.4 mám první akci, váhám, jestli do té doby narychlo doskládat nové kolo, a když už, asi bych zkusil i ten nový tmel, když už dávám nové gumy…
Doporučíte ještě nějaké stylové ventilky? Aby měli redukci na AV. A nízkou hmotnost :D
Dotaz: po zimne jsem plast sundal (RaRa tlr), abych dolil mliko. Patky jsem ocistil od zaschlyho tmelu a chystam se ho tam prdnout zpatky. Staci to, nebo potrebuje nejakou peclivejsi praci, aby se po druhe chytil?
Nekdo nejakou radu?
nech to tak , já to třeba nečistím vůbec …
Jo, uz jsem to v mezicase vzal ke kopmtesoru a s mejdlovou vodou tam byl raz dva.
Tak jsem dostal nabídku na předělání bezduší za 1000kč. Jinak ten nový tmel už bude co nevidět prý každým dnem
Jestli v tom je i 2× paska, ventilky, mliko tak uz to docela jde.
Hlavně ať v tom bude vzduch. :)
Nezapomenout na mravence!
Treba i jezci budou.
Zdravím, využiji tohle téma protože je nejnovější na můj dotaz.
Mám objednaný zaplétaný kola s ráfky Black Jack Ready 21 a k tomu pláště Racing Ralph tubeless ready 2,25.
Chci se zeptat.:
Jakou pásku doporučujete, popřípadě jakou šířku?
Jaký tmel, NoTubes nebo Zeroflats, či nějaký úplně jiný?
Jaké ventílky?
Budou to mé první bezdušáky, tak nevím co a jak..
Tak kolo je nachystané :)
A bylo mi řečeno že páska gorilla tapety není vhodná na bezduše už jen kvůli její délky 32m a že ventilky se musí u bezduší navařovat :D
Jako,ze by tech 32m bylo malo? Navarovat ventilky? To se dela mosazne duralovou elektrodou,ne?
Právě že moc :D od toho asi vydedukoval že nejde o pásku pro ráfky, když mi říkal že je na dřevo atd.
O koho se jedna? Do takovyho kramu bych minimalne par let nevkrocil i kdyby byl jediny v okruhu 200km…
Uvidíme zítra co mi poví :) a jakou práci odvedl.
Jakou praci??? :D
Rozhýbat teleskop což se prý povedlo, zkrátit bowden teleskopu, přetočit bowden přední brzdy a celkově seřídit kolo namazat vidlici dát tam gumičku na SAG,hlavko, řazení, brzdy atd.
U novýho kola …ajajaj.
Prevence kamaráde ;-)
Jj, u kola z krabice .
Každé kolo je z krabice :-)
dobrá prevence.. přístě rovnou do toho servisu.. :D nebo se to nauč doma a připlať za nějakej cajk… ono to vyjde levnějš po dvou letech chození do servisu :) stačí když k tomu budeš mít přístup takovej, že budeš chtít si to dělat sám.. :D já si to dělám sám protože mě to někdy baví víc než ježdění.. proto měním olej ve vidlici každejch čtvrt roku.. někdy se to povede dřív :) proo mažu ložiska v nábách taky tak třikrát do roka a tak no.. z nudy.. :D přemejšlím, že dneska vyservisuju tu vidli.. naposledy jsem to dělal asi začátkem ledna a už bude duben :))
Bacha aby se ti neošoupali závity. ;)
Já čištění spodních nohou dělám jednou za 100h jízdy.
Já bych chtěl si servisovat kolo sám, ale nemám na to… Já si to přiznám, zatím na to nemám ani prostory, nervy,zkušenosti. Raději to dám někde kde tomu rozumí.
Máš když budeš chtít.. :) minimálně začít u blbostí který zvládneš v bytu.. :) setřídit hazku i vymenit olej ve vidlici… i odvzdusnit brzdy zkrátit hadice u brzd.. skoro všechno prostě :) koupíš si cajk a oleje, vazeliny atd.. a máš to :)
Ono stačí nebýt totální prosťáček, co se bojí ukrojit chleba, popřemýšlet o zákroku a udělat to. Na kole se všechno vymění nebo zpraví rychle, vždyť to je jen hromádka kovu, kde všechno do sebe zapadá. A googlovat taky snad umí.
Jsou tady věci, na které si člověk hned netroufne, ale seřídit přehazku by měl umět každý (vždyť jen utáhneš dva šroubky na doraz a napneš lanko)
no mě to psát nemusíš… :D mimo vyplejtání výpletů zvládám všechno sám.. ikdyž centrování nebude jak od profíka atd.. ale zas se to celou dobu učím a za pár let můžu ten profík bejt.. když to budu nechávat pořád někoho dělat, tak ze mě profík nikdy nebude :D
Je to tak do větru myšleno.
Taky zvládám skoro vše, ale na sedlovku, vidlu, vycentrovat kola si ještě netroufám.. To centrování kol se už učím, takže pohoda. Vyměnil jsem si všechny niple na zadním kole, vím jaké mají dráty „pořadí“, s předlohou by to šlo – hlavně trefit ventilek :)
Nedokázat si seřídit hazku je spíš lenost než neschopnost.
Ono je to hlavne o tom jestli se jeste vyplati nakoupit potrebne naradi. Na neco rozhodne, nekdy ale uz ne. Ja mam naradi hodne, protoze cas je pro me dulezity a rychleji to vyresim sam i nez jedna cesta do servisu (kvalitni mam dost z ruky) a hlavne kdykoliv.
Na penize me to ale obcas pro nektere operace stalo mozna i vice nez servis. Tim myslim treba kvalitni centrovaci stolice, tenzometr, lisy a vytahovaky lozisek, horkovzduska a dalsi naradi, ktere neni levne a nepouziva se tak casto ani kdyz se staram o vetsi mnozstvi kol.
Tak lisy si třeba necháš udělat u soustružníka ze železného valečku.. Prostě kužely schodovite oddělený podle potřebného průměru na zavitovej tyčce a matkama to stahujes.. vytahovaky si koupíš.. centrovaci stolice je dražší věc ale taky se to dá ubastlit doma když je dilnicka :) no.. a zbytek se koupí co se nedá vyrobit :) něco se dá ale člověk zas dá prednost profi nářadí zejo :) tenziometr taky a nepochopil jsem pořád jak to funguje to je tam naka pruzinka která má nejakou sílu a ta síla ohyba zy dráty a nebo tak jak se zmackne rukou ? :)
Trvale dostupného soustružníka, který na požádání udělá kdykoliv cokoliv má opravdu málokdo…
Z obrázku to nelze nepochopit:
Je tam fotka z obou stran.
K tomu pak je převodní tabulka pro různé typy drátů, která ale funguje pouze za předpokladu, že se nechává pravidelně tenzometr kalibrovat. Pokud není kalibrovaný, tak lze použít pouze pro relativní srovnání jednotlivých drátů mezi sebou.
Odkaz ti nefungůůje :)
Tak znovu, překopírování odkazu u sližitějších tu nefunguje
Jo je tam pruzina.. o já jsem si myslel že se to jen mackne rukou a ppdle zmacknuti v ruce se to změří což mi přišlo kravina :)
teď podle první fotky kterou jsem nikdy nemohl najít to uz vidím :) tak je to tak, jak jsem si to myslel.. :)
Už jsem přemýšlel že si ho doma vyrobim.. a podle drátů jak je mám napnuty bych si udelal rysku a ppdle ní pak jel furt na všech kolech.. vim, že se to liší podle průměru kola, podle použití.. atd… liší se to i u uzsich drátů? :) (mám sapim race) ze dřeva udělám tenziomer jakej budu chtít :) pak už jen záleží na pruzine asi no :) jde mi spíš o rovnoměrné napnuti což je dle mě důležitější než to samotný napnuti.. to odhadnu zatím jsem si vyplety centroval sám a v pohodě :)
Pro kazdu typ dratu je to uplne jinak a lisi se fakt hodne. Da se ale i vyrobit kalibracni nastroj, na netu jsou i navody. Vzdy je to pouze o zajiateni dratu a zaveseni treba 100kg na nej.
Píše že mu stačí porovnat napnutí drátů, takže ho absolutní hodnota napětí nezajímá a nemusí proto kalibrovat.
Napětí se měří průhybem mezi dvěma podporama a tam je úplně jedno jestli ten drát má 250 nebo 300mm. Záleží jen na průřezu a materiálu, takže pro stejný typ drátů mu to bude porovnávat dobře – stejný napětí se pokaždý ukáže např na polovině stupnice – stejný dráty (typ, na délce nezáleží) zatížený stejnym napětim se prohnou stejně.
To nejni pravda.. dlouhej drát je jinak naplej a jinak ho při napnuti ohnes než kratší drát.. už jen kvuli tomu jsou 26tky tužší… oproti 29".. sic je to asi málo ale je tam určitě rozdíl..
Já si napnuti drátu umim predstavit kdy je to moc a kdy málo.. třeba na zadním kole který nejni odpruzeny mám vyplet měkčí a krásně se po whipnuti a dopadnuti zamele do měkka :) přední mám utazeny víc protože je míň na ráně potrebuju aby bylo tuhý pri otockach a tak.. a celkově lepší řízení :) ale co nemám.. je stejné napnuti drátů.. :) to by bylo fajn.. ikdyz u koplyho rafku to udělám těžko :)
To ano, jenže tenzometr měří průhyb pouze mezi těma dvěma body působenim třetího, a je úplně jedno jak je celej drát dlouhej.
Ostatně to vyplývá ze vzorce Napětí=Síla/Průřez. Všimni si ža tam žádná délka nefiguruje. S délkou se počítá až při měření/výpočtu prodloužení způsobených tim napětim, ale to průhybovej tenziometr neumí změřit.
Pro stejne ucely staci nebyt hluchej jak poleno a nepotrebuje zadny TM-1.
Jenže jen porovnání napětí drátů je ten menší přínos tenzometru, hlavní je právě určit správné napnutí. Zvlášť u výpletů alá Mavic zicralové tlusté dráty se napnutí výpletu odhaduje velmi špatně.
A dráty mají často měnící se průřez a pro různé délky stejného typu drátu se může měnit i délka s různým průřezem.
No proto mám u tenzometru tabulku extra pro Mavic…:-)
O tu tabulku nejde, ta musí být pro každý konkrétní drát. Ale jde o tu kalibraci, bez které je to i s tabulkou k ničemu. A že se po více letech ta pružina opravdu unaví (a ukazuje to úplně blbě) i když se tenzometr moc nepoužívá a je opravdu třeba kalibrovat.
Mně se vrátilo kolo z centrování a kvůli sváru je jeden drát napnutý festovně, ale ten protější měkký jak bláto.. To asi nevyřešíš pouze s tenzometrem :)
Pokud není v pořádku ráfek, tak to už pak nevyřešíš nijak. Naposledy u kamarádova hodně poničeného ráfku (bez výpletu by už byl jak had) jsem mu to sice dokázal ještě docentrovat (s házení v řádu k centimetru), ale samozřejmě o rovnoměrné napnutí drátů nemohla být žádná řeč. A aby nebyly některé zcela volné, tak jsem musel už některé přetáhnout moc, že to začlo po čase praskat.
Ale to je ráfek na vyhození a to opravdu tenzometr nevyřeší.
Podobně to mám na zadním… ale asi to nejni takovej extrém jak píšeš.. ale tak v létě mu budou dva roky a pomalu můžu šetřit na novej.. :)
Ono to ničemu nevadí. Dokud přepnutej drát nerupne nebo ráfek pod povolenym neuhne… :)
:) mosaz nipl vydrží.. a sapim race snad vydrží :) rafek se naohybá pri dopadech a precentruje a tak dál až to.nepujde no.. :)
U sváru má někdy ráfek o nějakou tu desetinu větší vnější rozměr a je možné kvůli tomu při špatném postupu to celé blbě docentrovat (což se z popisu zdá, že se stalo).
Když to bude měřit jen na jedné straně dle ráfku a ignorovat, že to může mít větší rozměr, tak se to může pořád snažit vyrovnat i když to vyrovnat vůbec nepotřebuje a může vzniknout co popisuješ.
Pak bych ale vyměnil mechanika.
Mechanika měnit budu za horšího. Budu si je centrovat raději sám než někdo, kdo to dělá bez tenzometru (ale rovně) a nemá vybavení na pevnou osu. Teď mi šlo hlavně o to napnutí po výměně niplů.
Označím si, který nipl je povolenejsi a zkusím ho maličko utáhnout pro moje uspokojení. :D
Můžeš ale rozhodí ti to výplet do stran. Úplně povolený to neni jen tak, ráfek je v tom místě zdeformovaný na stranu, kde je v náboji upnutej povolenej drát. A tim že je druhá strana utažená mnohem víc se ráfek rádoby srovná resp. stáhne zpátky do roviny. Ale samozřejmě že je to nestabilní a při nejbližší vhodné příležitosti to v tom místě ulítne ještě víc a/nebo prdnou ty přepnuté dráty.
Pokud je rafek zdeformovany (ohnuty), tak jiste. Pokud je to ale jen blbe vycentrovane kvuli chybe dorovnat na jedne strane presah rafku kvuli svaru, tak to jen srovna spravne zpet.
Já kola běžně servisuji v obýváku, jde to uplně vpoho, takže máš o výmluvu méně .-)
Taky jsem si stavěl kolečko v pokojíčku a snesl ho jen ze schodíčků.:))
taky jsem servisoval dva dny před štědrým dnem kolo doma v obejváku… čistý tak, jak nikdy v životě nebylo… máma to viděla a hned řev, že mi skoro ruply bubínky že to poletí z okna.. a já řekl že to teda ne že to uklidím ale že přes noc zůstane doma.. a další řev že to tu nebude že jestli to ráno uvidí že to háže rovnou z okna.. tak jsem si ho zaparkoval do postele a spal s ním kdyby náhodou ho chtěla opravdu házet z okna… naštěstí ráno nedošla do pokoje.. takže to vlastně vyšlo.. protože v obejváku nebylo.. :D
To je výchova. Mně táta chtěl ještě koupit montážní stojan, ale nebyl v té době v lídlu, tak jsem to skládal normálně.. :D
ono je ale něco jinýho když máš dílnu.. kde to můžeš dělat a vždycky to tam bude lepší.. tahat to do bytu když nemusíš.. to tu reakci chápu :D
V prosinci byla zima a chtěl jsem to mít každý den před sebou. (Jako by bylo o co stát.) :D
Akorát ti při odvzdušnění brzd nesmí vyskočit hadička z odvzušňovacího ventilu :)
Proste normalni predprodejni servis. Chtel usetrit, koupil kolo z netu, tak ted si holt priplati.
350kč ano ;-) na to ještě mám
Muzes byt rad ze ti ten teleskop nezavaril…
Byl jsem v Hustopečích a tam na mě servisák čuměl jeho bych mluvil prostě při vyslovení bezdušová páska. Další servisák, u kterého jsem si nechal centrovat kola, neměl jak upevnit pevnou osu a bezduše mu byly cizí také (na jeho obranu – končí už se servisem).
Bohužel tu zůstanou jen ty drahé, co budou umět toho dost..
Pokrok nezastavíš a kdo nedrží prst na tepu doby je odsouzen se servisem skončit… mi řekni, až tam někdo dotáhne DiXTR, co bude dělat?!? ;-)
Co by dělal, pošle ho s tím pryč. Takovejhle servis jede na množství zákazníků se střepama, jeden exot s posledním výstřelkem ho nevytrhne, není to jeho cílovka.
Tak jasně… ale přiznejme si, že to není úplně cusomer 1st přístup… ale jo, je to realita…
řekl bych, že je to spíš serioznější varianta. Pokud něco neumím, doporučím někoho, kdo to udělá pořádně…
Nezlob se, ale to je pěkná blbost, co jsi napsal. Co má být to „customer 1st“? Že „musím“ za každou cenu a v každém případě umět a drásat každou exotiku, co ke mě kdo z ulice přitáhne? To mě a) neuživí, protože kdo na to nemá výbavu, znalosti a praxi, prodělá, b) bude naopak proti těm zákazníkům, co mám, když na ně nebudu mít díky tomu čas. Ne, úplně přesně naopak, pokud má někdo garážovku na levná venkovská kola, je naprosto a zcela pochopitelné a fér, že okrajové věci a exotiku prostě nedělá – a že pro takový servis mohou být tou exotikou klidně i prachobyčejné bezduše a i s těma posílat lidi jinam, bych se taky nedivil.
Důležitý dotaz
Rekon+ má na pláštích 35 –120psi.
Co to přesně znamená že níž foukat nelze? 35psi=2,4bar to by se mi hodilo max na zadní kolo ale na předek bych potřeboval 2bary=29psi bude tedy problém?
35 psi je doporuceny tlak coz je hovadina, do pluskovych plastu bych foukal rozhodne pod dva bary, spis nekde okolo 1,5.
120 neni psi ale tpi (threads per inch) coz je hustota vlaken v kordu plaste.
To i na váhu 100+10kg výbava?
Co to je za pláště, že mají tak velký rozsah uvedených tlaků, to se jen tak nevidí.
Jinak minimální doporučený tlak nikdy nebyl podstatný, vždy se jezdily nižší tlaky než minimální (samozřejmě pro jezdce, pro kterého je na jeho hmotnost a styl jízdy vhodné, ne pro každého).
Já třeba vždy jezdil na předním nižší tlaky než minimální, to i na duších i když tam jen o málo (a na zadním už ne, jinak jsem moc cvakal duše).
Na bezduších tím spíš, i když třeba Schwalbe snížilo minimální tlak udávaný na pláštích (bývalo 30psi a 35psi dle šířky, teď je myslím 26psi nebo kolik). Ale i tak na předním vozím běžně i dost pod 26psi.
To neni tlak ale tpi. Nabusit pluskovej plast na 8 baru zavani traskavou historkou… :)
Já se právě ani nepídil o tom o jaké pláště se jedná. Na pluskové je to naprotá hovadina, že by mohl mít povoleno 120psi. Ono je to i úplně mimo pro nepluskové bikové pláště. Tak možná do šířky kolem 35mm by se tomu dalo věřit, že takový může existovat.
I moje silnicni 28mm Conti Ultrasport maji max povoleny jen 115psi. :) A i tak je foukam jen na cca 65–70.
Já vím, měl jsem mnoho let silničku a vím kolik se různě široké pláště běžně foukají. To co jsem uvedl bych viděl jako tak ještě uvěřitelnou obrovskou anomálii mimo běžné hodnoty.
Zvážil bych nákup brýlí, podle foto je tam totiž:
TPI stands for threads per Inch. It defines the number of threads contained in one inch of the tire casing. The lower the number of TPI, the larger the gauge cords in the casing. Thus, the more durable the tire becomes. The higher the TPI, the more lightweight the tire becomes and the more supple the ride of the tire. The majority of our tires are 60 TPI, and our race tires are 120 TPI.
Podle čeho si přišel na ty tlaky co tam chceš mít? Tyhle pláště se vozí s podstatně nižším tlakem než tam chceš dát :-)
2/2,2bar při 110kg moc?
Nejspíš jo. Uvidíš až to projedeš. V recenzích pláštů jsem viděl spíš nižší tlaky (1.5 bar ±).
Tohle by taky mohlo trochu pomoct do začátku:
PLUS TIRE PRESSURE CHART [PDF]
Applies to 27.5 × 2.8 only – což je přesně to co máš.
Jakože v předu 1,1–1,3 a vzadu 1,2–1,4?
Áno. Je to jen odpich, takže se to může o nějaký 0,1–0,2 baru lišit, ale i tak je to o dost míň než 2.
To budu jezdit po splihlé gumě ne?
Zkus a uvidíš.
Předností pluskovejch plášťů je hlavně větší grip a filtrování malých překážek a vibrací. A to obojí závisí na rozumně nízkém tlaku – když to přefoukneš, budeš mít vlastnosti skoro stejný jako s normálnim mtb pláštěm, akorát to bude o pár set gramů těžší.
Pravidla hry jsou stejná – můžeš upouštět do té doby, než se začne kolo chovat divně pod brzdou a v zatáčkách, nebo terén „zvonit“ o ráfek, pak přidáš 0,2 baru a máš ideální tlak.
Uz se tesim, jak po prvnich projizdkach zjistis, ze to vubec nejede, nafoukas to na sutr a cely pluskovy plaste budou uplne k hovnu :)
Přesně tak to je, proto nepodléhám reklamní masáži a zůstávám u osvědčené šířky 2,0 :D
To bude brzo užší než gravelbiky. :)
A to mám ještě schované jedny 1,85, ale asi nepůjdou nahodit jako bezduše :D
Ještě jsi ale zapomněl doplnit, že i když to nafouká na šutr, tak to stejně lépe nepojede (než na rozumném tlaku), jen se mu to tak bude zdát (dle toho už zde mnohokrát probíraného zavádějícího pocitu závislosti rychlosti na frekvenci vibrací, nerovností).
Tak mám kolo doma, jízda super na duších a noname tlaku. Ale že službami servisu nejsem spokojen. Teleskop jede a Bowden je zkrácen,hadička od přední brzdy je už narovnaná. Ale na ostatní věci se mi vysral. Takové drobnosti které jsou ale zásadní pro jízdu ale nemám na to vercajk.
mas tu hadici moc dlouhou, znova!
Kterou?
obě plandavý
Jsem mu říkal že má tu brzdu zkrátit a on že ne že ji jen převrátí.
To by ji musel zkrátit, novou olivu a odvzdusnit. Tak oddelal trmen protocil a zasrouboval.
Když není servisák lama, tak při zkracování ani odvzdušňovat nemusí :-)
jo… k tomu je to určené ;)
Uf super, a myslíte že Rock Shox pumpa s digitálním manometrem bude na foukání bezdušáků ok?
Myslíš pumpu na vidlici/tlumič? :-D
Jop, RS boxxer zvládá i pláště ne?
Co bereš za drogy? Chci je taky :-DD
Tak určitě. Pokud máš velkou trpělivost a opravdu hodně času, tak bys s tím mohl jeden pluskový plášť za několik desítek minut nafoukat. Ta pumpa na vidlice má totiž strašně malý objem (je dělaná na tlak).
Kup si normální dílenskou pumpu, nebo alespoň nějakou malou teleskopickou pokud tu dílenskou nemáš kam dát :-)
Boxxer je ale dvoupístová.
OK, pokud to přepneš na high volume, tak by to nějak mohlo jít ale asi nebudeš moct změřit přesně tlak v plášti, protože ten manometr má moc velkej rozsah.
Pořídíl bych velkou pumpu se kterou bude nafukování mnohem komfortnější. Pokud chceš ty bezduše časem nahazovat sám, tak klidně něco se vzdušníkem, nebo alespoň s velkým objemem.
To je uplne jedno, porad je to pumpa na vidlice delana na velky tlak v malym objemu.
I beznejma rucnima pumpickama (na plaste) je dost velka otrava foukat pluskovy plast.
No zaprve ti tam nejspis nebude pasovat, ale to by slo vyresit redukci.
Zadruhy by si tim plast foukal asi hodinu. A za treti by to stejne ukazovalo blbe – galuskovej ventilek funguje trochu jinak .
Kup si nejakou dilenskou pumpu delanou spis na objem (= vetsi valec, s nizsim max tlakem). Nebo muzes rovnou nejakou se zabudovanym vzdusnikem, ale ty jsou dost drahy.
Mám objednaného boxxera na vidlici a manometr Schwalbe. Uvidíme zkusím toho boxera na pláště a jestli t nebude ono koupím dílenskou a CO2 do terénu. Ukáže mi ten Schwalbe manometr tlak v barech od vidle přepočtu na psí a budu mít přesný tlak
it does take a couple hundred pumps to get the tire up to about 35 or so psi :-D
Navíc musíš držet ten high volume pístek konečkama prstů. S tím bych pluska fakt nafukovat nechtěl…
A navíc to byla normální duše, ne pluskovej plášť. :) V nouzi asi jo, ale strávíš s tim celý odpoledne.
Ok, a co ten Schwalbe bude fungovat na vidli?
Jo bude. I na tlumice co se vejdpou do rozsahu, ma tusim 240psi (v psi umi merit taky) max.
Jak širokou pásku potřebuji do kol Mavic Crossride Light 29 ročník 2016? Vnitřní šířka ráfku je asi 21 mm, nevím jistě.
23
Pouzil bych 25mm.
Rafky ale nejsou bezdusove, takze na vlastni nebezpeci.
Takže bude problém s utěsněním? Nebo jiný problém?
Buď to a její větší riziko úniku vzduchu kolem patky (asi)
ufoukne vzduch → plášť sjede do žlábku → rozbitá huba :-)…
může… nemusí ;) – ale já bych to netestoval… ono se pak půl roku dávat do kupy není nic moc, to je na Tobě ;)
Aha, myslel jsem, že crossridy půjdou na bezduše předělat. Tak to nechám být, nebudu riskovat
Pořád mi to vrtá v hlavě. V čem je ten hlavní problém, že nejsou bezdušové? Že ráfek neudrží patku pláště a dojde k úniku vzduchu?
Přitom plášť v ráfku drží dobře oproti jiným ráfkům, které mám doma
Bezdusovy ma obvykle zvedly okraj u patky, proti vyskoceni plaste. „Hacek“ nebo jak tomu rikaji…
Zkousel jsem konfigrace, kdy bud plast ci rafek nebyly TR a nikdy to nebylo 100%. Stacilo jet trochu agresivne a zadek vyskocil, pri trose snahy i predek. A to jsem to urval na rovince ;). Jde o to, ze tlakem to drzi, ale je snazsi odchlipnout patku plaste a jakmile to ujde, zuje se to raz dva.
Jsou lidi, co laboruji, ja jsem si udelal testy na parkingu a presvedcilo me to o tom, ze to zkouset nechci ;)…
Každý ráfek jde předělat na bezduše za pomoci pásky ne? Nebo mi chcete říct že mám TR ráfky na versus? Já myslím že ne a vím že bezduše nejsou problém.
Ne úplně každej. Když má ráfek profil blížící se bezdušovýmu, tak ano.
Záleží, jak moc se s tou konverzí chceš *****…
jasné, prerobiť ide každý kľudne aj so strej Esky, otázne však je na koľko to bude spoľahlivé a bezpečné…
hoši.. jsem si řekl, že na bezduše přejdu hned teď co přepletu nový ráfky.. snad mi tam neTR ráfek bude držet.. ale tak mohl by, když tam fučím kolem 3 atm :)
potřebuju poradit.. jaký mlíko, jakou pásku.. aby nebyla drahá a byla funkční.. vnitřní šířka ráfku bude 22,7 takže nějakou 25mm pásku
možná bezduš ventilky… nejspíš bych tam ale dal klasický ustřížený z duše a mlíko dával tak že bych jednu stranu z části vyndal z patky…
pohoda.. nahodím to kompresorem.. kolik ml cca doporučujete ? 80? do 26" plášťů
možná bych šel i do toho novýho mlíka od finish line jestli je už dostupný :)
dík
no, už jsem tak pokukoval.. a nejvíc se mi zamlouvá klasika notubes tmel i páska od nich..
https://www.velohanak.cz/…dusovy-tmel/
https://www.velohanak.cz/…ka-do-rafku/
a prej se nemá s tím tmelem foukat víc než 2,7bar (40PSI) by mě zajímalo proč… potřeboval bych na zadku minimálně kolem těch 3 barů abych při dopadání z bunny nechodil na ráfek :)
Hele a proč ty bezduše vlastně chceš, když jejich největší výhodu, tedy nízké tlaky nepotřebuješ?
úspora váhy, na předku ho dá se říct využiju… díky lepšímu valivýmu odporu protože ten foukám jen o prd víc než bych to vozil normálně… na zadku to bude valit líp taky ikdyž né o tolik… ten tlak tam mám abych nechodil při dopadech na ráfek.. mám vyzkoušený že jakmile jsem byl pod tři bary.. tak jsem ráfkem chodil kousíček od povrchu… třeba bez tý duše budu foukat o něco míň tlaku.. to se uvidí..
ono zahodit FR duši na zadku s 250g a na předku se 180g nahradit 60–70ml mlíka cca (70g) je úspora jak bejk to už pojede úplně samo…
430g sundám a 140g + ventilky 20g dám zpátky.......
270g dole na obvodu kola, kde je nejvíc znát rotační hmotnost.. k tomu bezduše maj mít lepší valivej odpor.. k tomu nový ráfky (spank spike race 28) maj mít ve 26" 480g a původní maj 570g a tam mám na dvou kolech taky o 180g ušetříno… což je dohromady už 450g
né že bych byl nějakej gramař… ale když už mám na cestě ráfky, který jsem si jednou přál mít na kole.. a objevidly se za litra na CRC… tak jsem neváhal.. mají TR patky a vůči svojí udávanej pevnosti(na FR) i málo gramů.. bezduše se přímo nabízí i kvůli váhovej úspoře.. a když jsem si to spočítal.. tak těch 450g na rotační hmotnosti bude muset bejt znát hnrozně moc.. proto mi přijde logický do toho jít :)
…
má někdo zkušenosti, jak drží maxxisová ne TR patka (2,2" pláště na 22,7mm v.š. ráfku) jako bezduš ? nebo mám radši sehnat TR plášť.. mám ho na zadnu a bojím se že až začnu skákat bunny do boku, že vyskočí.. ale když tam budu mít narváno větší tlak, tak bych to snad nemusel svlíknout co ?
Já bych měl ušetřit cca 520g jen vyhozením duší. A dalších 70g za gripy.
To tam mas duse z nakladaku, ne? :D
Pocitej ze 2× 70–120g se vrati v mliku + nejakych 10g ventilky.
Má pluska, tam ty duše roho 1/4 kila jedna běžně mají
Jo a jo, tak to asi věřim. Ale tam zas musí dát víc mlíka, takže ušetří ještě míň.
Staci cca 100–120 ml naprosto v pohode
No vždyť to píšu, na obou kolech to udělá 200–250g a je rázem na polovině váhový úspory. Ale i tak je čtvrt kila na kolech dost a ještě mu to trocšku zlepší vlastnosti pláště, takže dobrý.
No ono teck 250gr na dusi je takovej lepsi standard, kamosovi se z meridy vytahl macky co meli kazda cca 340 :)) takovej plast v plastu :)
I 82ml
Tak jsem asi divnej…vozim duse 130g :-) za 109,–
a na jakej šířce pláště… :D a průměru kola..
29",2,1
tak mlíka do těch balónů musí dát víc no.. 100g bych počítal…
já mám FR duši na zadku protože tam dostává ran nejvíc.. a váží cca250g.. podle mě má něco takovýho taky v těch pluskách.. :)
Duše 2×360g=720g – 2×90ml mlíko a cca 20g ventilky ,páska= 520g
tak gripy nejsou rotační hmotnost.. ale ubrat na ráfku, pláštích nebo duších.. prostě v těhle místech se to rovná ušetřená dvojnásobku na rámu nebo jiných komponentech :) takže pocitově to bude jak když sundám z kola kilo.. :D
mělo by to prej snad i ovlivnit hravost kola, s čímž budu moc spokojenej.. ikdyž ono je superhravý už teď… já poslední rok tomu kolu jen hmotnost přidával.. navíc.. tak to musí někdy skončit a ubrat se zas dolů.. :D
Prosím o radu. Chystám se na první nasazení bezduší, mám ventilky Mitas a nevím, kde má být umístěn gumový o-kroužek („podložka“)? Díky.
Zkusil někdo zvás nahodit starej plášt od mlíka na ráfky?? mám jeden přední,kterej sem dřív jezdil a sundal sem ho,plášt sem dneska chtěl nahodit na ráfek,mlíko sem stoho očistil,aby tam nezůstaly nějaký velký cucky,který by mohli vadit,nahodil sem ho tam,a hazí to jako prase :(( musím to teda vycentovat,a nebo plášt zahodit?? :) mezera se zdá byt všude stejná.
Hází ráfek nebo jenom plášť? Ten ráfek ověříš jednoduše. Stačí přiložit prst k ráfku, opřít ho o vidlici nebo zadní stavbu vedle ráfku, roztočit kolo a koukat.
Kdybys to chtěl udělat sofistikovaněji, tak lze použít i stahovací (bzzzz) páska nebo kousek špejhle a gumička :-)
Tak snad neni slepej,aby videl,ze mu hazi rafek:-)
Noo jenom plášt,ráfek je jakš takš vpohodě :)
Ahoj, poradil by mi někdo, zda na tyto ráfky půjdou nasadit bezduše? Nikde na netu o nich nemůžu najít žádné info, jsou to ráfky od Kellys.
Pokud jsou 29" rafky stejne, jako 27,5", pak jsou na bezduse. https://www.kellysbike.com/…black-p51789
„It is also suitable for tubeless tires.“
Díky za radu. :)