dobrý den chtěl bych se zeptat jak to funguje a na kolik to vyjde moje ráfky Mavic XM117!(dekuji za odpovědi)
dobrý den chtěl bych se zeptat jak to funguje a na kolik to vyjde moje ráfky Mavic XM117!(dekuji za odpovědi)
nikdo?
Budeš potřebovat bezdušovou sadu, cenově nejdostupnější je třeba od Rubeny (řeší se někde v sousedním vlákně), pláště s kevlarovou patkou a kopresor nebo aspoň dílenskou pumpu. Většina kombinací obyč. ráfek a obyč. plášť jde údajně nafoukat jen kompresorem. Žádné zkušenosti s tímhle ale nemám :)
doporučujetenějaké pláště?70terén 30silnice(procent)
Vláken o pláštích je tu víc než dost. Stačí si je pročíst, hodit sem nějaké favority a třeba se najde někdo, kdo zrovna ten plášť jezdí jako bezdušák a napíše sem nějaké svoje postřehy.
Hlavně se s tím hledáním tady na fóru moc nenamáhej, možná se najde někdo, kdo ti to za tebe vybere, objedná, zaplatí a možná i obuje :-)
http://www.kupkolo.cz/…1_3867.html
http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html
co vy na to nebo máte nejake lepsí?
Podle mně je hlavní výhoda bezdušáků možnost vozit nižší tlaky bez rizika procvaknutí duše a tím dosáhnout lepšího gripu v terénu. U semislicku je tohle dost potlačeno určením pláště do nenáročného terénu a tak jediná výhoda bude, že trošku líp pojedou a použitím „mlíka“ se zvýší odolnost proti defektům. Jestli celý rok odjezdíš v takovém terénu, že si vystačíš s tmito plášti, tak bych do bezduší nešel – jsou to vyhozené peníze.
K výběru kitu, bral bych nějaký dražší, ale už osvědčený. Rubena je poměrně novinkou a zase tolik zkušeností s ní zatím není. Další věc je, že řešení nalepené pásky v jednom kuse s ventilkem mi taky nepřijde šťastné, protože v případě defektu budeš vytrhávat celou přilepenou pásku z ráfku. U dělené pásky a ventilku je manipulace jednoduší. Pouze vyšroubuješ ventilek a po nasazení duše na dojetí máš stále kryté niple a tím od nich minimalizovanou možnost poškození duše.
Já řadím všechn tři výhody bezdušáků na stejnou úroveň.
Pro mě je důležité jak možnost možnost foukat nižší tlaky bez rizika prorážení, tak nižší valivý odpor, tak odolnost proti defektům. A ta odolnost proti defektům potěší i mimo pořádný terén, takový trn podkáš kdekoliv. Na Korsice to byla paráda s bezdušáky i když se jezdil asfalt, takových defektů jsem ještě na žádné akci nezažil. Lepil nebo měnil duši tam někdo pořád.
Ten plášť nebude asi moc vhodný. Racing Ralph bude lepší.
plast nemusi mit kevlarovou patku
no já to chcu hlevně kvůli tem defektum ale vubec se vtom nevyznam:-(
stacilo by si tu najit milion vlaken o treba NoTubes atd. atd.
budes k tomu potrebovat nejakou pasku do rafku (NoTubes apod.) ventilek, tmel nebo mliko (zase napr. NoTubes) a pak nejspis kompresor nebo velkou dilenskou pumpu a hoodne trpelivosti a sikovnosti:) plast podle me muze byt teoreticky jakykoliv, ale s kevlarem je snadnejsi manipulace…
Dobrý den, měl bych prosím jeden dotaz. Lze použít místo standardních tmelů TYRES LEAKS – zacelovač pneumatik na auta? Myslíte, že to bude fungovat? Jedná se o ráfky DT swiss 4.2 a pláště Schwalbe RR a NN. Děkuji za odpověď.
tak to teda nevim, kazdopadne muzes byt prvni kdo to vyzkousi a muzes pak poreferovat… Zalezi jak fungujou ty tmely do auta…
Dobrý den, měl bych prosím jeden dotaz. Lze použít místo standardních tmelů TYRES LEAKS – zacelovač pneumatik na auta? Myslíte, že to bude fungovat? Jedná se o ráfky DT swiss 4.2 a pláště Schwalbe RR a NN. Děkuji za odpověď.
Opravdu s tím nemá někdo zkušenosti…?
Zkousel nekdo lepit pasku do WTB rafku? Ja tam zkousel lepit dneska 3M z rubena sady a vubec to neslo:( Rafek ma uprostred pomerne hodne hluboky zlabek a tak dostat pasku do zahybu zlabku je nerealny:(
Mate na to nejakej grif anebo je to tim blbym zlabkem?
Tento isty problem som mal aj ja,ale kolo remerx magic. 18mm. Tiez ma taky hlbsi zlab,a nalepit tam tu 3M pasku nejak schopne mi tiez neslo plus som mal pocit,ze nejak fest na tom rafiku ani nedrzi..patka plasta sa mi sem tam zachytila v tom zlabe a nevedel som nafuknut tak,aby si patky sadli. preto teraz zvazujem ci kupim tu sivu pasku pattex power tape co maju asi v kazdom baumaxe atd..alebo mam objednat no tubes pasku,drahsiu a menej metrov :)
Ahoj,
měl bych dotaz. Dnes jsem poprvé na bezdušákách píchnul. A teď mám problém. Když je tlak v pneu menší vzduch neuniká. Pokud tlak zvýším tmel to neudrží a vzduch začne utíkat. Nemám zkušenosti a proto se chci zeptat co s tím, jak to zase utěsnit. Tmel je notubes a pláště RaR. Díra je říznutí cca 4mm.
knot, stejně jak se používá u aut a moto hledat odkaz se mě nechce
knot
ferdus.cz
a malé dírky se tmelem zacelí? nebo budu muset používat vždy ten knot?
Menší dírky se zacelí rovnou. A kde je ta hranice záleží nejvíce na plášti. Čím lehčí a více šlupka, tak tím tmel zalepí rovnou jen menší defekt. Nejlepší výsledky má u UST plášťů.
Dírky od trnů, připínačků, apod. pobere tmel bez problémů. Pokud to teda není Caffe Latex :)
tmel mám nějaký NoTubes, dost se tu o něm mluví, že je celkem OK. Zítra se podívám po nějakých motodílech. Snad nějaké také v Plzni jsou.Díky za info pánové…
jak píše Mlok, do cca 2–3mm to veme, ale jak je to říznutí a delší tak pomůže ten knot
Pokud je to říznutí na boku, tak to sundej a podlep zevnitř kusem starýho pláště. (bicyglovej flek nestačí. Když už, tak toto
knot bude lepší, ten to utěsní aji když v tom nemáš žádný tmel, řezance na boku žeším obyč velkýma záplatama na duše zevnitř pláště a drží v pohodě
já bych ten knot použil pouze jako nouzovou opravu a při první příležitosti provedl kvalitnější opravu,protože pokud ho tam necháš a potom třeba chytneš na závodech defekt a budeš muset dát duši,tak ti hrozí že se o ten knot vydře.
Takže pokud je možnost,tak bych to v klidu zalepil třeba tím hříbkem,co dával odkaz Pepek
a jak funguje ten hřebík , jak psal Pepek?
Strčíš ho zevnitř a nalepíš. Jde jen o to, že je silnější než normální flek, takže se ten řezanec nerošklebuje a nešíří. Také drží lépe, než ten kus pláště.
knot se tam sám navulkanizuje
to já vím,ale mám na mysli „smyčku“ která se ti udělá uvnitř pláště po protažení,ta ti může tu duši prodřít.
neřekl bych, duše nebrat
a jak dojizdis na bezdusaku, kdyz mas defekt? vozis kompresor? :-)
S gumovou páskou to nafoukneš v pohodě i pumpičkou :)
bez pásky to je problém.
jedině po ráfku
Trochu to ozivim:)
Ma nekdo zkusenost lepeni pasky do rafku s podobnym stred.zlabkem? jak to tam lepite abyste se dostali do tech zahybu, nejaka spesl technika?:)
Zkousel jsem nalepit 3M pasku z rubeny a samozrejme se to nechytlo, mliko vsude, proste na pikacu:(
Pomuze zluta NT paska? navic ze bych vzal tu sirsi…
Diky..
Před chvílí jsem dopadl stejně :(
řeším něco podobného na karbonových Bontragerech a ta žlutá 25mm tam moc ideálně nejde a to ji natahuju a nahřívám aby se líp přizpůsobila, ale moc tomu nevěřím že to klapne, objednal sem originál gumovou :-( naštěstí je za pár korun
Mám amatérský dotaz: proč by nešla nalepit gumová páska zředěným chemoprénem přímo na ráfek? Odpadly by problémy s různýma páskama, netěsností atd.
asi by to šlo
Mám tenhle žláběk na Mavicách XM117. Lepili jsme to tam opatrně a důkladně. Šlo to bez problémů.
lepili? aha… no mozna vic rukou by to treba zvladlo, uvidim… ale zaplatbanbuh za UST rafky…
dnes se mi posařilo nahodit wild gripry na wtb speed disc cross country- mají stejný žlábek.Nechytal jsem se do té doby než jsem nalepil gumovou vložku oboustrannou páskou – po přilepení šly nahodit bez problémů
s nahozenim jsem problem nemel… bohuzel ale s nalepenim pasky do toho debilniho zlabku…