• JirkaCFC

    Ahoj všem,

    již skoro rok vlatním toto kolo : https://www.bike-life.cz/…-jade/d10068

    Rád bych přešel na bezduše. V obchodě mi tvrdí, že moje ráfky na bezduše nejdou předělat. Nemám s tím moc zkušeností, ale nějak se mi to nezdá. Chtěl bych znát vaše názory, aby mě zas někde někdo nebalamutil.

    Pokud je to ale pravda, tak co je třeba vyměnit? ráfky + pláště?

    Díky za rady.

    edit : Pláště mám Schwalbe Rocket Ron.

    0 0
    • Martin  

      Se sadou od Rubeny by to jít mohlo, na gumové pásce má háčky, které se pokouší držet plášť, aby nezajel do ráfku. Tady je to pěkně vidět. http://www.cyklozitny.cz/…ve-provedeni

      Podle obrázků z googlu to IMO jinak bude ********, protože vnitřek ráfku se svažuje dolů ke středovému žlábku a patky pláště budou mít tendence zajíždět.

      Jinak jde všechno, ale je otázka, jak moc se s tím chce uživatel drbat. Já si s non-TLR ráfky užil svoje a přechod na TLR byl vysvobozením. Ale každý to má jinak.

      0 0
    • novas752  

      Neni pro to určený, takže by ti nemohli zaručit že to bude fungovat, ale co tak koukám na průřez, tak by podle mě měl jít na tubeless použít.

      Pláště Michelin moc lidí nevozí, já s nima zkušenost také nemám, takže těžko říct jak budou držet ty, osobně bych je asi radši vyměnil za nějaké dobré tubeless pláště s těsnější patkou.

      A pak klasika, odmastit ráfek, nalepit bezdušovou pásku (např. Rubena s těma drážkama, nebo nějakou hrubější a případně dvojitou vrstvu), ventilek atd.

      0 0
    • Vyry  

      Ahoj,

      ráfky mi přijdou dle průřezu, že by mohli asi fungovat. Osobně jsem zkoušel gumovou pásku od Rubeny na ráfky, které byly tak napůl pro tubeless. Něco jako tvoje, trochu se svažovaly. Ale voser s tím byl, moc to nefungovalo, blbě se nahazoval plášť, guma od Rubeny mi sjižděla na stranu a blbě to těsnilo.

      Pokud chceš jít na bezduše, tak asi chceš slušně jezdit. Takže ti radím z vlastní zkušenosti: kup ráfky a pláště přímo pro tubeless. Do ráfku nalepíš vhodnou pásku, nahodíš pláště a pojedeš. Pak jen dolejváš mlíko a užíváš si parádní jízdy.

      0 0
      • JirkaCFC  

        OK. Byl bych asi pro kompletní řešení. Ráfky + pláště.

        Po jaký značkách koukat? Abych nekoupil nějaký shit? Na co si dát pozor?

        0 0
        • adam1  

          Loni jsem měnil ráfky nechal jsem akorát náboje

          https://www.kupkolo.cz/…22x20_z3645/ (32)

          • sapin race ,al niple,páska,mlí­ko,ventilky ,práce ,pláště svoje maxxis ikon 2,2 = 4,7k

          bezduše jsou super jede to skoro samo:)

          0 0
          • Sinpa  

            Ty 392 taky nemají zarážku jako plnohodnotné TLR ráfky, není s tím problém?

            Mám je na kole taky, ale s duší a přemýšlím, že ji vyndám.. :-)

            0 0
            • adam1  

              Není problém ,vše ok (zatím bez defektu :))dolívám jen mlíko(notubes) jednou za 3 měsíce,ty ikony(2C/TR/EXO) byly už mírně jeté z čehož měl mechanik trochu strach ,ale dopadlo to na 1.Z bezduší jsem měl vždy obavy a jsem rád že je mám fakt rozdíl k lepšímu (foukám 1,8–2), mám koupené ikony 3C tak jsem zvědav?(za tu cenu to musí jet samo:).

              0 0
              • Vyry  

                X392 mám na předním kole (sehnal jsem za 600Kč). Jezdím s tím bezdušově rok XC tratě podle současného trendu. Tlaky od 1.0 do 3.0 na pláštích FastTrak.

                Tohodle ráfku bych se rozhodně nebál. Funguje jak má. Akorát je lepenej, nikoliv vařenej, takže mi na začátku utíkalo skrz spoj pár bublinek tmelu. Po 50km se zalepilo a te´d už je to OK.

                0 0
        • Vyry  

          Projdi si Bike-forum. Je tu mnoho diskusí. Projdi si taky profily kol, co sem lidi posílají.

          Záleží od terénu (XC, enduro, all-mountain, DH, …), kde jezdíš. Závody/nezávody. Kolik do toho chceš vrazit, jestli osobně preferuješ nějakou značku, kolik vážíš atd. Taky se ti třeba stane, že narazíš na prodejní akci a získáš slevu a preference se ti změní kvůli penězům.

          To je jako s autem. Chceš mít auto, ale zjistit, které je nejlepší pro tebe, musíš promyslet jen ty sám.

          0 0
        • krabica  

          Ráfky třeba od DT Swiss, WTB, ZTR. Pláště takové které jsou označeny tubeless, TR, TLE, TLC…

          0 0
          • Vyry  

            Ještě bych doplnil, že pro XC trasy je třeba dobře rozmyslet nitřní šířku ráfků ve vztahu k šíři pneumatiky (bude dávat 2.0, 2.1 nebo 2.3?). V poslední době se přechází na trochu širší, protože líp drží v zatáčkách a mizí pocit plavání.

            0 0
            • novas752  

              Pro XC trasy je to skoro sumak. Rafek s normalni sirkou 18–25mm bezproblemu zvladne vsechno. Moderni siroky rafky se delaji hlavne pro enduro a pro pluskovy plaste.

              0 0
              • Vyry  

                Tak je to otazka. Já mám úzký ráfky XR331 a X392 a na tom pláště 2.1. Při malých tlacích bych si dovedl představit trochu větší stabilitu. Cítím to u tlaků nižších než 1.5. Neříkám, že má jit do super širokých, ale úplně úzké bych dneska spíš nedával. Kámoš přešel na širší a je to podle něj docela poznat. Ale bavíme se o závodech, kde se jede hrana. Na normální ježdění je to asi fuk. Tio souhlasím.

                0 0
    • JH88  

      Ahoj všem, nechci základ nové vlákno, tak využiji tohoto. Chci přejít na bezduše, ale na kole mám původní ráfky Ryde DB 19 (kolo Haibike Greed 9.20 2016) a nikde jsem se to nedočetl, jestli jsou tyto ráfky vhodné, tak se ptám tady zkušenějších. Nebo bude lepší pořídit přímo ráfky na bezduše?

      Díky za odpovědi

      0 0
      • Mr.Duck  

        Ahoj!

        Ty DB19 nebypadaji ze maji uplne idealni profil na bezduse, ale ani nejhorsi. Asi by to slo nahodit, nevim jestli by to sneslo hodne agresivni zachazeni.

        Vzdy je moznost „Ghetto tubeless“ kde dovnitr rozriznes nejakou mensi dusi a pouzijes na zatesneni rafku, s tim udelas spolehlivy bezdusovy system skoro na cemkoliv jen menit gumu je otrava pak :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Lucik_bikerka  

      Ahoj, chci na silničce přejít na bezdušáky. Pláště už mám koupené, ještě potřebuji ventilky, nebyla by prosím rada jaké jsou dobré. Díky

      0 0
    • nikeid  

      Ahojte,

      mam cerstve zapletena nova kola s bezdusovym systemem. Koupil jsem si i Tire booster od Schwalbe. Ted jsem chtel nahodit plaste, ale pri nafukovani se mi stalo, ze jsem povolil ventilek. Totiz ten tire booster ma sroubovaci hlavici (ne tu s tou packou, ale sroubuje se na ventilek). Takze jsem nasrouboval, nafoukl plast a pri sundavani (odsroubovavani) boosteru se vlastne zacal tocit i celej ventilek (ne ten vnitrek ventilku ale fakt celej), cimz asi ztratil to spravny usazeni v plasti a zacal ucházet. Ted kdyz ho zkusim dotáhnout (at uz lehce nebo nafest) tak proste uchazi. Klidne koupim novej, pripadne nasadim i novou pasku, o to nejde. Ale jak zabranit tomu protaceni ventilku pri odsroubovavani pumpy (tire boosteru), aby se mi to nestalo i priste?

      Dekuji

      0 0
      • J1RKA  

        https://www.youtube.com/watch?… a umejt ruce predtim

        2 0
        • nikeid  

          Oni to nafukují přes odšroubování vnitřku ventilku. To je OK, sice jsem to tak nedělal, ale proč ne. Ale to mi problém nevyřeší. Problém je, že našroubování hlavice boosteru způsobí, že při jejím sundávání/odšrou­bovávání se protočí i přímo ventilek a jeho usazení v ráfku, čímž začne ucházet kolem něj.

          0 0
          • Slavik  

            Mám booster taky a je vcelku na 2 věci. Všechny problémy s neskladným boostrem a jeho debilní koncovkou vyřešila dílenská pumpa např.

            Topeak JOEBLOW Mountain

            S tímto nafouknu bezduše na pár záběrů.

            0 0
            • rimuln  

              Pokus je dobrý plast a ráfek tak taky. Ale teď jsem nahazoval Eie a nejvyssi Ray a Ralph moc pumpou nechtěly. Naskočil až boostrem přes schwalbe ventilek co měl šířku na imbus.

              Jinak poslední pokusy jsem dělal tak že jsem nejdřív nasrouboval jen tu stříbrnou koncovku na ventilek. Přiložil zbytek a vysroubovanin stříbrné části ji nasrouboval na booster. Demontáž podobné. Nejprve jen odsroubovat booster a pak samostatně to stříbrné z ventilku.

              0 1
          • J1RKA  

            asi pouzivas ventily s kuzelem, tam sito dovedu predstavit, mel jsem ten booster pujcenej, a ta koncovka se podobne protacela jako u pumpy na vidlici

            jinak servisak ma koncovku predelanou, akorat rikal, zeto obcas vystreli :D, musis to pak drzet rukou u ventilku radsi

            0 0
            • nikeid  

              jj s kuželem. je lepší ten podlouhlej?

              0 0
              • J1RKA  

                Nevim, ale pouzivam DT

                0 0
              • novas752  

                To záleží na každym ráfku. Někdy pasuje lip jeden někdy druhej.

                0 0
                • Hrabex1  

                  bohuzel vyber tech s tvarem do U je hodne omezenej. Nedavno jsem hledal nakej takovej delsi pro silnicni rafky a nenasel.

                  0 0
      • novas752  

        Díru v hlavici máznout vazelínou. Ventilek dotáhnout.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.