• ememem1

    v „suvislosti s“: otazka. aku novu vidlu.

    zdvih 100–120 (radsej 120), PM, rychloupinak. ostatne ako cena, hmotnost ma nezaujima, jedina podmienka aby to rozumne chodilo t.j. primerana citlovost odtrh mytickych 5kg nepotrebujem, pokial mozno linearny chod s progresiou ku koncu a hlavne bezudrzbovost. mna proste nebavi sa kazdu chvilu v tom vrtat.

    0 0
    • ememem1  

      v suvislsti s „tymto“: http://www.bike-forum.cz/…ntrol-2.html#…

      0 0
    • kubad  

      sorry, ale bezudržbovodt je nesmysl – to jedině pevná vidlice

      jinak to chce všechno +/- tu samou udržbu

      0 0
      • ememem1  

        dobre tak minimalna mozna, najlepsie z praxe.

        0 0
      • ememem1  

        aby sme si rozumeli – ja prd jazdim, na mtb rocne 2–2.5 kkm. to predsa neni mozne abych to musel dva krat do sezony rozobrat, dolievat a menit olej, kontrolovat a menit tesnenia, zhanat nahradne diely kde kade lebo kupit vzdy set za 85E sa mi nechce, po dvoch rokoch menit stieraky a po kazdom blatovom preteku vyberat zvnutra bordel. nechapem jak to potom robia ti co jazdia 5 nasobne viac.

        0 0
        • mastihuba  

          ono měnit olej a těsnění v celé vidlici 2× za rok je pěkná blbost. podle mne u RS stačí 2× za rok stáhnout vnější nohy, vyčistit oblast stíráků, vyprat molitanový kroužky a dolejvat olej do vzduchové komory přes ventilek. Je to opruz ale do vzduchové ani tlumicí patrony neni třeba tak často vrtat pokud sama nějak neproteče nebo nefoukne.

          0 0
          • vrrr  

            Ja vam nevim. Ale emenem napsal, ze najede 2,5k rocne. Rozdelavat to dvakrat do roka mi prijde magorina. Ja davam sve Tore servis jednou do roka (cca 5–7K), a Ultrafattyne jednou za dva roky… casteji by me to mohlo ohrat

            Jinak, pokud chce emenem bezudrzbovku, tak at si poridi nejakou pruzinovku. Tam se nema moc co po…

            0 0
            • HELLBOY22  

              Tak po dnešku ani pružina nie je taká, že nič sa nemôže dosrať. Keď nastavím tuhosť pruženia na maximum, vidlica pri pružení „píska/vàzga“ proste niečo medzi. Tak som rozobral celú vidlicu, vybral som pružinu, všetko prečistil, premazal a čuduj sa svetu ono to stále robí. Jak ale nastavím tuhosť pruženia na minimum, vidlica tieto zvuky nerobí…

              0 0
              • Vilém  

                Pravdepodobne je to trenim pruziny o vnitrni nohu nebo vnitrek tlumicove patrony. U nekterych vidlic na ni byva navlecena buzirka, aby se tomu zabranilo.

                0 0
                • HELLBOY22  

                  Okej, nejaký nápad čo tam dať zo zbierky „čo sa dá nájsť doma“? A ešte, vie mi niekto vysvetliť prečo to robí iba pri určitom nastavení tuhosti pružiny? Konkrétne pri tom maximálnom.

                  0 0
    • o.1  

      Ked ta nezaujima cena ani hmotnost tak je tu riesenie kupit nejaku co najlacnejsiu dobru vidlu ako Reba ap. alebo nejaku pruzinovku a dva roky bez udrzby by to rozumne chodit mohlo a potom kupis zas novu :-)

      0 0
      • ememem1  

        to ma uz tiez napadlo, lenze 2 roky to nevydrzi, "vid.:http://www.bike-forum.cz/…a-vidla.html#…

        0 0
        • Roman11  

          Mě teda 2 roky vydržela. Mám FOXku 120 RL a na servis jsem ji posílal až po 2 sezónách s celkovým nájezdem cca 6000 km. Posílal jsem ji do TT na tuning a měnili jen stíráky. Teď šlape 3. sezónu (rok po úpravě) bez problému. takže s nájezdem do 3 t km ročně dělat 2× ročně servis je fakt magořina.

          0 0
          • ememem1  

            to z eje to magorina suhlasim, problem je v tom ze je rozdrbana, proste vzdy nieco odide.

            0 0
            • Roman11  

              No, je ale pravda, že nezávodím a jezdím jen pro radost. A jezdím převážně za sucha, brodům a většímu bahnu se snažím vyhýbat, pokud to jde. Téměř po každé vyjížďce setřu vnitřní nohy hadrem a stříknu silikonem. Tohle všechno bude mít podstatný vliv na dlouhý život vidle bez nutnosti servisu.

              0 0
    • BB  

      asi mě zdejší magové utlučou, ale pro mě je bezúdržbová Fox Float 150. Je to už moje 4 Foxka a zjistil jsem, že čím více jsem je nechal servisovat, tím dříve se začaly s*. Takže předposlední vydržela bez servisu 2 roky (cca 18 tis. km) a bez problémů prodána s celým kolem. Stávající Fox je už rok bez servisu a dokud funguje, tak bez něj vydrží.

      0 0
      • NeoMike1  

        Musím souhlasit. Sice mám Raidona (najeto tak 12 000 tis.), 3 roky jsem na něm nedělal servis, kromě otření vnitřních noh a stříknutí oleje. Letos jsem ho předělal na olej a chodí parádně, bez jakýchkoliv vaklů.

        0 0
      • pendergast  

        Tiež musím súhlasiť s tým, že kým Foxka funguje, tak vydrží bez servisu. To ale predsa každá vidla. A nielen vidla ;)

        0 0
      • Atilla  

        Můžeš mi prosím tě vysvětlit, proč by s vidlice po servisu měla začít *****? Jako tím, že povolím 2 imbusy na spodních nohou a vytáhnu ven šavle, tak něco na vidlici poškodím? To asi těžko.

        A tvrdit, že dokud vidlice funguje není potřeba servis může jen někdo kdo v životě žádnou vidlici rozebranou neviděl. Já už viděl několik foxů z venku jak nových, ale s úplně vydřenýma šavlema. Pak vidle prochcává a ucpává se bordelem. Nechápu tenhle postoj. Koupím vidlici za 15tis a nejsem ochoten do ní investovat ročně 90kč za mazací olej a 20minut času? Nebo když už mám teda ruce obě levě, tak dát 1500kč za komplet servis aby mě ještě nějaký pátek vydržela.

        Jo starý marzocchi kde bylo 250ml oleje v každé noze něco zkouslo, ale když teď je v rébě 10ml oleje(pokud ho tam vůbec v RS dají)…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vhalasta  

          Těch 20 minut času versus 1500,– Kč mi teda nevysvětlíš!

          Pak máš za 6 let na novou a je přitom docela dost pravděpodobné, že těch 6let/ 20 tkm vydrží bez problémů.

          0 0
          • Atilla  

            co nechápeš? Vyndat kluzáky, vyčistit, nalít nový olej a dotáhnout 2 imbusy práce na max. 20minut 1l oleje stojí 360kč- mazacího dáváš cca 15ml do každé nohy to je asi 11kč, nějaký líh a hadr plus to co vydělaš za 20 minut práce je cca těch 90kč.

            Chtěl bych vidět vidlici co by vydržela 20tis km bez udržby. Jo pokud jseš teréní jezdec co jezdí z 95% po silnici tak to asi jo. Ale když vyjedeš do terénu v každém počasí, tak ani náhodou!!!

            0 0
            • Vhalasta  

              Možná mám obě ruky levé, možná jsem terénní jezdec ze silnice ale nejsem zloděj, který si vezme za 20 minut práce 1500,–Kč! To jsem chtěl vysvětlit.

              A to tvoje „ani náhodou“ máš podložené čím? Mi to připadá, že je to stejné jako když mi pojišťovací agent vysvětluje, že bez pojistky „ani náhodou“.

              0 0
              • Atilla  

                Jenže ty když to dáš do autorizovaného servisu tak ti vymění stíráky což je myslím 650kč a celou sadu O kroužku a ta stojí asi 400kč ty ceny nehodlám hledat, ale plus mínus to tak sedí.

                Podložené to mám zkušenostma protože už jsem pár desítek vidlic zaservisoval.

                0 0
                • Vhalasta  

                  Njn, pojišťovák.

                  0 0
                  • scret  

                    co na tom nechapes?? 6kil stiraky + 4kila tesneni + 5kil prace… co je na tom divnyho??

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Bysto  

                  presne tak, keď to ide do servisu, tak ti preventívne vymenia všetko ( tak to aj má byť, aby ti tá vidla fachala ďalší rok ), aby sa nestalo, že dojdeš za mesiac reklamovať. Preto sa to oplatí robiť doma, lebo ti stačí vymeniť len olej a o-krúžky a stieraky až keď sa do*ebú.

                  0 0
                  • jonti  

                    V normálním servisu se podívají, co chce vyměnit a to vymění. Teda když to děláš často tak to stačí vyčistit a doplnit olej.

                    Foxy jsou obecně velmi náchylné na poškození při zanedbání údržby, u mě letos najeto asi 1500 km za všech podmínek, včetně asi 6 závodů a vidle se zadřela a má mírně poškozené kluzáky.

                    0 0
                    • Bysto  

                      ak im jasne povieš, že chceš len vymeniť olej a to čo je „zle“, tak vymenia len to, ináč budú meniť všetko, aby to ďalšiu sezónu šlapalo ako má a nemusel si tam behať za mesiac s reklamáciou, že ti tečie vidla

                      0 0
                      • ememem1  

                        to je vyborny pristup, ak sa ti to zda vporiadku tak takuto sluzbu vyuzivaj, mne by to urobili raz a koncim. inak by ma celkom zaujimalo jak by si sa tvaril keby ti podobnym stylom servisovali auto.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
              • kubad  

                další chytrák co tomu rozumí :D

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            I když nejezdíš v bordelu a vidlice nějak vydrží 20tis. km, tak stejně bude takových 15tis. km (při neježdění v extrémnějších podmínkách, jinak to bude daleko horší) už chodit pěkně na h…o.

            0 0
          • scret  

            v aute olej menis nebo na to taky se.es??:)

            Vzdyt to taky jezdi do ty doby nez se zadre:))

            0 0
            • BB  

              myslíš jako v motoru ? Tam jsou asi jiné poměry než ve vidlici. Jinak v tlumičích u auta taky olej neměním a čakám až doslouží.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • scret  

                boze, dneska si tu par lidi snad stoji na kabelu…

                Kdyz nevymenis olej v motoru, zkurvis ho, driv nebo pozdejc…

                Kdyz to samy udelas ve vidli, nasledky jsou stejne… Jen s tim rozdilem ze v aute maji veci obvykle vetsi vydrz nez v kolarine:)

                A pokud mas pocit, ze par stovek rocne za udrzbu vidle je hodne, v poradku, muzes si koupit treba po 3letech novou za 15:) moje prachy to nejsou:))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Vhalasta  

              Kdyby mi servisman od aut řekl o 1500,–Kč za výměnu oleje tak na to se.u taky!

              0 0
              • Atilla  

                ty jsi opravdu méně chápavý, přečti si příspěvek výše.

                0 0
                • Vhalasta  

                  Kdo je méně chápavý nechej na posouzení jiným.

                  Ty jsi první dal rovnici mezi domaservis za 90,– Kč + 20 minut na jedné straně a autoriz.servis za 1500,– Kč, což mě nastartovalo.

                  Rozumím, napsals „komplet servis“ a to je asi ten problém, že jsem se setkal jen s tímto přístupem. Žádné „vyměníme vám jen olej“, vždy „komplet servis“. Ne každý má vybavení, znalosti a především chuť dělat si servis vidlí sám ale ne každý je ochoten přistupovat na podmínky servisů, které nejsou v zájmu zákazníka ale jen v jejich.

                  0 0
                  • Bysto  

                    lenže ty si necháš v servise vymeniť len olej za cca 600CZK a oni ti automaticky dávajú záruku cca 2–3 mesiace na prácu, a čo keď ti akurát vtedx prdne slávny o-krúžok 12×3,5 čo sa tu rieši každý týždeň. Aj ten servis sa musí nejak chrániť a hlavne aj niečo zarobiť, je to predsa firma a nie charita. Stále tu máš možnosť si to zoservisovať doma sám za pár korún a vždy len vymeniť to, čo sa dosere. Ak to nevieš, tak riskuješ, že niečo dosereš, ale pochop, že aj za zručnosť sa platí, v tom servise to nemôžu robiť zadarmo a rozhodne na tom nemôžu prerobiť!

                    0 0
                    • Vhalasta  

                      A taky mám možnost jakou jsem popsal já.

                      BTW. Ten kroužek mi prdnul právě 3 měsíce po repasi, resp. protekl olej do spodní komory. Kdybych na vidli nesahal…

                      0 0
                  • scret  

                    nechapu!

                    vrtat se do vidle sam nechces, 15stovek za komplet servis dat taky nechces…

                    POkud nekdo jezdi v bordelu, klidne ti vidle muze vydrzet jen dve sezony, tzn. dal bys za servis 3tis.. Kdyz to neudelas vidle chcipne a jdes si koupit novou… Pokud budes kupovat RST, OK, tam to opravdu cenu nema:) POkud budes chtit Foxku, DT apod. tam budes muset vyspulit klidne 20tis.

                    Tak si zpocitej co je lepsi!

                    A nazor typu, cim vic se do toho leze, tim vic se to mrvi – opravdu usmevny…

                    0 0
                    • roman 3D  

                      kecičky naší babičky, nic po dvou letech neúdržby nechcípne (fox 4 roky, 3× epicon po 3 letech,sid 2 a půl roku,magura durin sl už skoro 3 roky, marušku s Eta 105 mám na zimáku už skoro deset let a mohl bych pokračovat u vidlic kámošů s kterejma jezdím), nepopírám že je možnost že se něco vysere (jo u Reby tomu věřím:-))) ale lobby servisáků co potřebujou stále více ovcí aby se uživili na servisu je do nebe volající a nejlepší jsou stvořitelé nejlepší vidlice celého vesmíru ve znamení houpajícího koně kde dostaneš papírek s tím po kolika km si ddodělej vidlici doma aby fungovala:-)

                      0 0
                      • DaSnail  

                        jop, cez stíráky sa nemá šancu dostat bordel a mazání je bezztrátové, tak naco do toho vrtat?

                        vidla pak zraje jak víno, houpe se míňamíň…

                        0 0
                        • scret  

                          *1

                          0 0
                          • roman 3D  

                            že vy dva jste mechanici co musí nahánět/strašit majitele vidlic a bokem k tomu prodáváte XT hazku za 15 stováků, XT kazetu za stejný prachy jak je často v kameňácích zvykem a pak se diví že jim nejdou kšefty:-)

                            0 0
                      • scret  

                        koukal jsi nekdy dovnitr ty paranoiku?:)

                        Pokud nejezdis jen po stezkach, ale v lese a treba ikdyz je trochu bahynko, tak se mrkni, co se ti dostane pod stiraky po sezone!

                        0 0
                        • roman 3D  

                          do svých vidlic se zásadně nemám potřebu koukat, po pár letech nechám novému majiteli a je na něm jestli má potřebu se v tom vrtat, na servisu jsem už pár rozdělaných vidlic viděl a občas trošku bordýlku není na škodu. Musím se kouknout na maminka.cz jestli maminky taky každou chvilku rozebíraj/mažou­,čistěj/upravu­jou svoje pračky,myčky,led­ničky či sušičky:-)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • scret  

                            ty jsi prece lojza:)

                            ..takze druhy majitel to po tobe koupi do..urveny, to se mas cim chlubit:)

                            Uplne to vidim, v tvem inzeratu stoji: temer nova vidlice, nejezdeno zavodne atd.

                            Pak ji rozebere a nohy pod stirakama nemaj barvu:))

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • roman 3D  

                              každého soudruha věc jestli danou věc z inzerátu koupí či né, prozatím si nikdo nestěžoval, proč taky když pepicona jsem dával za osum stováků, Durin SL půjde za trojku, foxka šla taky za trojku pár vidlic jsem úspěšně prodal u kámošů v kameñáku jelikož oni vědí zas takovej ******* to není jak tady někteří histericky prezentují:-)

                              0 0
                              • scret  

                                mas pravdu, ze vec kazdeho soudruha… pokud uvedes ze treba 3 roky byla bez servisu, v poradku…

                                njn, expertu po obchodech se potlouka dost:))

                                Tys to nepochopil, ja netvrdim, ze to pruser je pokazdy, jen ze je silne pravdepodobny… Minimalne nehrabnout na mazani vzduch.pistku je zhovadilost… Pak by tu spousta lidi nemusela zakladat vlakna, vzduch.vidle nedrzi tlak:))

                                Dal netvrdim, ze se museji dodrzovat doporuceni servis.intervalu od vyrobce… Bezne je pretahuju treba 2–3× a nic se nedeje… ale 10×?

                                0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
        • BB  

          Tak tuhle reakci jsem přesně čekal. Prostě moje zkušenost je taková, do vidlic se nesrat, pokud fungují. Tečka, puntík, nikomu to nevnucuji. Když se v tom chceš hrabat, tak se hrabej, já ti to neberu. A jezdím za každého počasí. A v posledním MBA dokonce píšou, že je k ničemu stříkat kluzáky silikonem. Tak se na to taky vykašlu.

          0 0
          • Atilla  

            Jasně a až přestane fungovat, tak jí vyhodíš. Když na to máš…

            0 0
            • BB  

              když si spočítáš náklady na údržbu, tak to možná vyjde naopak. Nejvís mě sralo, že jsem měl perfektní funkční vidli, dal jsem ji do servisu, protože jsem podlehl propagandě. Po servisu jsme zjistil, že se začíná odírat teflon a vidle začala ronit olej. Servis stál tisíc až dva. K tomu došlo na prvních 2 Foxkách. Logicky jsem si řekl, že na tohle teda nemám. A právě Foxy kupodivu snesou „neservisování“ docela dobře.

              0 0
              • Atilla  

                TI TADY PÍŠU, ŽE SERVIS STOJÍ 90KČ KDYŽ SI HO UDĚLÁŠ SÁM. TAK CO TO MELEŠ?

                0 0
                • BB  

                  každej si asi pod servisem představujeme něco jiného

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak mi řekni co si pod ním představuješ?

                    0 0
                    • BB  

                      výměna oleje a těsnění. To určitě není za 90 kč.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                • NeoMike1  

                  Nezapoměň ale přičíst cenu nového těsnění a gufer (tak 500,–). Takže cenu na servis bych viděl spíš tak na 600,– (když si ho děláš sám).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Při pravidelném servisu a neježdění v extrémních podmínkách ale stíráky netřeba měnit tak často, rozhodně ne při každém servisu vidlice.

                    Tím častějším servisem + bez extrémních podmínek + staráním se o stíráky (stříkání silicon. olejem) vydrží stíráky dost dlouho.

                    0 0
                • ememem1  

                  vid. nizssie.

                  pravdu povediac ja som sa do toho samodomo servisovania pustal tiez s maximalnou nechutou, vidla mala tyzden a jeden fest blatovy zavod (sulov v blate ja fakt lahodka – kto zazil pozna) a proste prestala chodit. az ked som si precital zaruku co sa nevztahuje takmer na nic som si povedal ze je to jedno a rozobral ju. nemusi mat na to kazdy chut.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Kdo má potřebu jezdit závody, navíc v blátě, nemá jinou možnost, než servisovat. Buďto sám, nebo v servisu.

                    0 0
            • ememem1  

              no pravdu povediac ja sa nad tym docela zamyslam. sice bych na toma asi prerobil kedze si to zvladam urobit sam ale si zober babenku co ma slusny bike za 60 litrov a ktora to urobit nevie ze to ako ma za sezonu poslat 3 krat postou volkade do ****** a cakat 3 tyzdne kym sa to vrati. to je docela ujete ne? a ked si priratas kolko to stoji (kazdy raz cca 75–80E) tak naozaj za par rokov je lepsie ju vyhodit a kupit novu. problem je v tom ze to z mojej skusenosti pri poriadnom jazdeni tolko aby sa to takto oplatilo bez zasahu nevydrzi.

              to ze to volako odservisovat dokazem je len z nudze, kedze v sr je jediny maximalne drbnuty servis kde ti RS „autorizovane“ t.j. bez straty zaruky urobia a inde sa im do toho moc nechce aby to potom aj po zaruke nebolo na nich rs(ale aj fox) ma v navode totalne ujete servisne intervaly (25h !) a pokial jezdis jak pride tak to bohuzial aspon z mojej skusenosti ani neni nejak extra prehnane.

              mna uz proste z principu serie ze to robit treba.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud se nejezdí moc v extrémním bordelu, tak 3× ročně rozhodně není nutné a skoro vždy stačí jednou ročně. Takže se to může nechat vždy na zimu, kdy se jezdí méně (nebo dost lidí vůbec), takže nějaký čas bez vidlice není problém (pro ty co to neservisují sami).

                Ty udávané intervaly jsou pro většinu lidí hodně přehnané, výrobce se ale jistí pro extrémní případy.

                Nejde tu vůbec jen o to, že vidlice bez servisu může předčasně zcela odejít, ale o to, jak pomalu a jistě zhoršuje svůj chod. Ono jak je to pozvolné, tak si toho dost lidí ani nevšimne a myslí si, jak ta vidlice chodí pořád dobře.

                Ona ale nechodí a najednou původní odtrh 10kg (což má dost vidlici v originál stavu nových lehce zajetých nebo po servisu) se posune klidně až ke 20kg. A z celkem slušně chodící vidlice je postupem času necitlivá mrcha.

                Mám takto změřeno větší množství vidlic včetně více Foxek. První zhoršení o 3–5kg odtrhu nastává většinou už tak do 1–5tis. km (konkrétní hodnota je vždy individuální jak dle toho kde se jezdí, kdo na tom jezdí a také kus od kusu, jak se zrovna povedl daný kus stíráků x vnitřní nohy).

                0 0
                • BB  

                  Tak přesně tohle se mi stávalo na German:A a proto se musel servisovat ob měsíc. Naproti tomu Foxy k pozvolnému zhoršování netendujou, tak je servisem neprudím. Na druhou stranu, ty Foxy chodí nějak divně (asi moc progresivně) už od toho, kdy jsou nové :-) Chtěl bych vidli, aby chodila jak German, ale aby měla stabilní chod jako Fox. Ale to je asi bohužel sifi.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Měl jsem už sám hodně Foxek a měřil i jiné Foxky cizí. Zhoršují se postupně úplně stejně jako každá jiná vidlice.

                    Akorát to samozřejmě není tempem jako popisuješ u té Germanky.

                    Možná u posledních ročníků Foxek to není pocitově tak znatelné a to proto, že už v originál stavu nové chodí tak blbě (jsou necitlivé).

                    Ten relativní rozdíl bývá podobný u Foxu a RS. Jinak se ale pocitově vnímá zhoršení z 5 na 10kg odtrhu (tohle bude pocitově nejvýraznější), jinak z 10 na 15kg a jinak z 15 na 20kg (tohle bude pocitově nejméně výrazné). Přitom jsou to všehno stejná zhoršení.

                    Takže jestli to není spíše tím, že ta Germanka byla daleko citlivější a stejné zhoršení jsi vnímal mnohem výrazněji.

                    Osobně zkousnu při mojem stylu a podmínkách kolem 3tis. km (liší se to případ od případu). Jezdím převážně jen v pěkných podmínkách (i když on i prach stav vidlice postupně zhoršuje), extrémnímu bordelu se vyhýbám zcela.

                    A to platí pro Foxky i RS úplně stejně.

                    0 0
                • ememem1  

                  ved prave, preto je ta rada – jazdi kym drzi a potom zahod – nie uplne optimalna. lenze potom sa dostavame k tomu ze treba servisovat

                  ja neviem ci je to mojimy kilami, sposobom jazdenia alebo smolou na kus ale ta klasika na pol hodiny – stiahnut dole nohy, ocistit bordel, vyprat tie molitany, vymenit olej v spodnych nohach, doliat do hornej po piestik – sa docela blizi tomu co je v navode a pre mna su tie intervaly realne ake mi vychadzaju proste neakceptovatelne kratke. nebavi ma to.

                  0 0
              • Atilla  

                Bábenka co hodně jezdí, stejně jezdí s chlapama. A od čeho chlapy jsou? Aby se starali o tyhle záležitosti. Každý svého strůjce jest. Vyměnit olej ve vidlici je tak stupidní věc, že to zvládne úplně každý kdo si dokáže zavázat tkaničku. A k hodinám co mají v servisních knižkách: já se tomu nedivím. Dát 25hodin v bahně a dešti, tak vidlice je opravdu zralá na servis a kdyby tam dali 50hod a někdo by jí za 50hod zadřel, tak mu musí dát novou, takže je chápu. A záruku udržovat servisem je IMHO k ničemu na futra atd je záruka 3měsíce a co se ti na vidlici může pokazit? Praskne O kroužek, nebo při nejhorším patrona. Zbytek ti stejně zamítnou s tím, že jsi jí nesprávně používal.

                0 0
                • ememem1  

                  od tretej vety suhlas :-). nicmenej trvam na tom ze tie servisne intervaly su ujete aj ked bohuzial realne. celkom by ma zaujimalo jak sa potom da s takymto komponenetom urobit vacsi vylet. bohuzial mas ale pravdu.

                  0 0
                • jonti  

                  Mě se třeba zkroutil SID tak, že guma byla posunutá do strany asi o 1cm. A vyreklamoval jsem to bez problémů. I když to prý byla chybná série. Ale taky si nemyslím, že by to, že jsem ji rozebral a vyčistil doma vadilo záruce. A když se pokazí nějaký o-kroužek, tak to stejně asi nebudu řešit zárukou, ale nechám ho vyměnit v místním servisu.

                  0 0
    • Nimrod  

      starý maruny a starý manitou mazaný vazelínou. ale jak se jezdí ve sračkách, tak to stejně chce otevřít jednou do roka…

      0 0
      • Nimrod  

        je, ty chceš pm..tak bez tý maruny, manitou pm asi tehdá mělo..

        0 0
      • McBlacky  

        Maruny Comp coil s open bath zvládly i deset tisíc km bez výměny oleje. Ale to byly ročníky 02,03,04 pak jak začaly dělat modely s ETA (což nebylo vůbec špatný řešení) tak se změnily futra (i u ne ETA modelů) a chytalo to vakl a taky gufera byly jiný a začaly víc pouštět olej a bordel.

        0 0
        • Nimrod  

          celkově maruna zkurvila vprůběhu let co mohla…

          jinak eta je úža řešení

          0 0
          • RomanH  

            od roku 2011 to zase napravila, alespon u XC

            0 0
            • ememem1  

              cize konkretne co?

              0 0
              • RomanH  

                Mrkni do profilu. Rok a pul vozim SuperLeggeru RC, uplne bez problemu, tuk tuk. Rozebiral jsem ji na jare po cca 1 roku.

                0 0
    • jachymk  

      Pevná!

      0 0
    • HELLBOY22  

      Pružinový Epicon, ak by sa dal vyrobiť, hmotnostne by to nemuselo byť až tak zlé.

      0 0
    • roman 3D  

      u mě je bezúdržbová vilice jakákoliv, jedinou údržbou je 1× za rok kontrola tlaku a občasné utření nohou hadrem a ošetření silik. olejem.Foxka čtyři roky bez problémů, několikátej epicon min. 3 roky bez údržby,Sid 2 roky bez,Magura Durin Sl třetí rok bez údržby – takže jestli se někdo v tom má potřebu vrtat tak to vždy nechávám novým majitelům starých vidlic, u nové vidle X Fusion Velvet to bude samozřejmě to samý, má se jezdit a né se v tom furt vrtat, domácí pokustóni typu předělání a úprav pepiconu na houpacího koně mě vždycky dokonale pobaví:-)

      0 0
      • Atilla  

        Mě zase vždycky pobaví debilní pohled lidí co si dají vidli po 3letech do servisu a tam jim ukážou vydřené kluzáky pod stírákama:)

        0 0
        • roman 3D  

          je teda fakt že znám plno lidí který ani si kluzáky neotřou od prachu a bordelu co je rok dlouhej a neznaj ošetření sil. olejem, pak by si mohli všimnout že se jim něco s vidlí děje, na druhou stranu by si měli v servisu vážit a být rádi za každýho takovýho zákazníka:-)

          0 0
    • Jakobo  

      Co vybrat nejakou vidlici s ocelovymi savlemi a pruzinou, tam se nema co podelat. Treba pruzinova Tora.

      Co jsem si vsiml, tak stejna vidlice (treba Recon) s ocelovyma savlema ma snad i hladsi chod nez s Alu (Recon gold). U ocelovych savli pri hodne zanedbane udrzbe sleze chrom a vidlice zacne rezavet (videl jsem u RS Dart). U Alu savli se zase osoupe ta povrchova zlatava uprava a vidle chodi po mekcim hliniku. Nejake zkusenosti?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tina  

      Najbezúdržbovejšia vidla akú som kedy jazdila bola German:A Kilo. Paralelogram chodí na priemyselných ložiskách a tlmič je otočený smerom „upsidedown“. Po dvoch sezónach ani najmenšia vôľa. Citlivosť vďaka paralelogramu ešte lepšia ako Lefty/Fatty. Prakticky sa na nej nemá čo zničiť ani pri jazde v blate pretože nemá klasické klzáky. Super nízka hmotnosť.

      Pre teba však bohužiaľ nie je vhodná pretože má zdvih „iba“ 90mm.

      0 0
      • BB  

        Někde psali, že ten paralelogram chytá vakl ? Já měl Germana:A Xcite, to je víceméně klasická vidlice a byla super, jednoduchá, funkční, akorát chtěla jednou za dva měsíce servis. To mě na ní štvalo a tak šla z domu.

        0 0
        • Tina  

          Mám s ňou osobnú skúsenosť a nie že som to „niekde čítala“. Ako som napísala. Za 2 sezóny ani najmenší „vakl“ a chod stále ako nová. Možno tie staršie modely (5 – 6 rokov dozadu) čo mali namiesto priemyslov klzné puzdra.

          Poznám osobne ďalších 2 ľudí, ktorí ju jazdili a ani po 2 a viac rokoch nemajú na nej „vakl“. A to jeden z nich vážil o polovicu viac ako ja s bajkom :) A jazdil na nej naozaj dosť.

          Prečo potrebovala Xcite každé 2 mesiace servis???

          0 0
          • BB  

            Víš proč, vždycky začala tuhnout a zvětšovala se síla potřebná pro odtrh. Když to Dlouhán oservisoval, tak 14 dní jak máslo, dalších 14 normál, ještě jsem měsíc vydrřel a šla na znovu servis. Jinak geniální vidle, hlavně tím, že byla zalomená v krku, takže proti kamenům šla pod menším úhlem a náhderně je polykala.

            0 0
    • ememem1  

      no tak sme si zanadavalijak je to na hovno a teraz spat k teme.

      zatial:

      1. SuperLeggeru RC
      2. German:A Kilo
      0 0
    • marapara  

      Tvému zadání vyhovuje pouze jedna vidlice a to PEVNÁ.

      0 0
    • Mamut  

      Zozen si prusinovu Judy z rokov 2000–2001 este s prachovkami. Servis raz za 4–5000km zvladne aj ak na nu inak nesahnes. Ak sa chces s tym jooo srat, tak raz za 2 mesiace vyhrnies prachovki, utries a strieknes TF2 alebo silikon.

      (Pre vsetkych expertov ako TF2 nici vidlu: moja Judy 2000 XC to s TF2 vydrzala 8 rokov bez akejkolvek uhony. Potom mi ju slohli aj s bikom, co ma extra serie, pretoze na planovany snezak by to bola vidla lepsia ako lubovolna ina.)

      0 0
      • Lišák  

        Dneska se řeší i na XC 32mm (a více) nohy, pevné osy, tapered sloupky a Ty tady nahodíš vidlici s 28mm nohama, palec a osmina sloupkem a rychloupínákem :-)

        P.S. Já bych tu džudynu klidně bral, ale já jsem kochač, nezávodím a jezdím na pohodu.

        0 0
        • Mamut  

          Aj so svojimi cca 100kg v tej dobe som si narast tuhosti pri prechode na Recona (32mm) skoro nevsimol. Teda nie taky, ktory by nejak pozitivne ovplyvnoval jazdne vlastnosti. Oboje malo RU a V-cka.

          Zato chujoznu citlivost a zasrane velku progresivitu proti Judy (oboje nevyriesitelne ani v TT) som si vsimol hned a cele roky na to nadaval. A nutnost to pucovat a mazat, aby to aspon nejak chodilo.

          No, dal som na Recona stieraky z EFS a pojde na sneh.

          0 0
          • marapara  

            Pružinovou Judy XC jsem jedzdil několik let a nárůst tuhosti jsem na první vidlici s 32 mm nohama – Revelation, poznal hned a to vážím 74 kg. Judy byla sice držák, ale také se slušně kroutila.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.