Máte na zimní ježdění jiné kolo třeba starší nebo jezdíte stále na jednom?
Máte na zimní ježdění jiné kolo třeba starší nebo jezdíte stále na jednom?
v zime jezdim hlavne sankach.. :-))
Osobne mam na zimu i to starsi…
taky v zime jezdim na starsim, i kdyz tedka by to chtelo spis nakou ponorku a ne bike :(
na zimu teda jiny kolo nemam a prijde mi to divny abych lezl na neco horsiho kdyz mam kolo OK a namitky dost lidi jako ze se znici kazeta, prevodniky a retez, neberu, podle me je tohle spotrebni zbozi jako plaste. je ale fakt ze mam kolo pro uplne jiny pouziti, takze toho asi nenajezdim tolik co jini. kdybych jezdil XC tak bych treba zmenil nazor, ale spis ne.
To je fajn, ale co blatniky – ty povazuju za nutny…zvlast kdyz je tady v terenu vic snehu nez je mozny projet a ja se rinu po silnici…a nejezdit, protoze bych byl za par sekund uplne promoceny se mi nechce :)
No tak blatniky uz sou dokoupitelny na jakykoli kolo ja je sice nevozim ale je fakt ze kdyz sem promocenej tak z toho nejsem nadsenej
Máš pravdu, že kazeta, převodniky, řetez a pláště jsou spotřebni zboží. V zimě bych to ale ještě rozšířil i na vše ostatní, z čeho se kolo skládá. Z tohoto hlediska ve srovnání s letním provozem z toho tak nejlépe vychází duše, která může vydržet i několik sezón.
no jako myslim ze kdyz kolo ocistis od toho prosolenyho bordelu, tak to tak hrozny s zivotnosti nebude
Jasně, když se projedeš čas od času, tak to jde. Já ale na kole sedím prakticky denně a v týdnu 2 x denně. To je pak opravdu lepší s tím kolem nic nedělat. Ušetřím si čas, práci, nervy a peníze. Prostě s tím počítám, že na jaře jde do kytek a mám klid. Takže všechno co píšu, se musí dát do tohohle kontextu.
No jo, ale ono fakt neni casove realny dojet do prace a nejdriv dat do kupy bajka a pak teprve zacit makat…musim bajka poastavit na misto, kde akorat okape a jdu delat…takze nejaka ocista je nerealna…
Btw zimak me vysel na par korun… :)
Jasně, v zimě jde jen o to, aby zimák jel. Když zrovna nejde zařadit, co bys chtěl, tak jednoduše jedeš co jde. Když se zrovna netočí kazeta, tak prostě šlapeš i z kopce a brzdíš. Když se nevrací brzda, tak přišlápneš o něco víc, aby to jelo. Tohle jsou nepodstatné detaily, které v zimě vůbec neřeším. Důležité je být v teple a suchu.
Tak…ja se priznam, ze v 90% mi to vcelku radi dobre a kazeta se mi taky vetsinou toci – pouzivam na zimakovi uplne srotovy naby – jedna je stary cerny LX a druhy kolo mam zalozni postaveny na STX-RC Silent Clutch – a nemel jsem problem s tim, ze by se mi tocila is nabojem :))…
A brzda – taky no problem – pouzivam XT 04 vecka a ty se vetsinou vracej taky fajn…
Teda…pravda – kdyz je –25°C a clovek si vyjede na bajku kde ma kotouce, tak resi problem s tim, ze zamrzne roztaveny snih mezi deskama a ono to pak vubec nebrzdi :o)..ale kdyz uz to zacne brzdit, tak se to pak aj vrati :-D
Zimáka mám jen na alívku,je mi líto materiálu.Ale hlavně pořádné blatníky a bez nášlapů.Nášlapy nevozím ze dvou důvodů.Za prvé je třeba mít rychle nohu volnou,neboť jezdím i na ledu.Ten hlavní důvod,je ale fakt,že ani zimní tretra není dost teplá aby mi při –20stupňů nemrzly nohy.Takhle si můžu vzít pořádně teplé boty. Je zajímavé,že řetěz můžu konzervovat čím chci a je rezavý jak liška.
jestli někam razíš na biku v –20 tak si o tobě myslím svý :)
letňák: www.bike-forum.cz/…29110849.jpg zimák: www.bike-forum.cz/…18160200.jpg
hlavně proto, že v zimě nejvíce silnice a tam je škoda ničit hlavní bajk, pokud si chci užít terén na sněhu tak beru zase letňáka.
Pokud máš jen jedno kolo, v zimě vůbec nevyjížděj. Nejpozději od prvního solení a nejdříve na něj sedni, až na jaře naprší a uschne. A to pořádně a nejméně třikrát. Klasická socka jako já to řeší tak, že na jaře vymění všechny zuby a jen jeden nový řetěz. Ten sjedu tak na třetí zub měrky, sundám ho a schovám. Nasadím lehce jetý řetěz ze silničky nebo někde vysomrovaný a tak to dělám zhruba do podzimu. Od podzimu do jara už řetězy měním teprve tehdy, až mi měrka nezapadne (z druhé strany) nebo ho nepotrhám. V tomto stádiu už kazeta stráví jen řetěz, který jsem sundal na jaře jako první nebo delší. I tak ale zpočátku můžu jet jen některé převody, ale v zimě je to jedno. Pro představu – letos mám zatím najeto 15 294 km. Pokud máš kol více, je vhodné z jednoho udělat plečku, nejlépe výše popsaným způsobem. Získáš tak prakticky bezúdržbové kolo s velmi laciným provozem, na kterém se dá použít i to, co ostatní vyhazují. Blatníky jsou samozřejmostí, i ve sněhu.
tak ta fotka je něco to je tvoje? :-))
Kurnik tak to se jen tak nevidí:-))) V zimě jezdím,vždycky to odnese středová osa a od loňska co mám kotoučovky(avid) tak dvakrát výměna pístku.Sůl prostě nevydrží.Kolo vždycky trochu opláchnu-pokud to jde a namažu.Vloni mě trochu potrápil zamrzající ořech v novateku ale už jsem na něj vyzrál.
Zimák se nesmí mýt, čím méně údržby tím lépe. Na jaře to jde do šrotu tak jako tak, ale aspoň to přes tu zimu funguje. Maximálně polít olejem. Na ořech jsem taky vyzrál. Napsal jsem o tom ve svém Deníku rychlého turisty /…/article.php?… dne 10.2.2006.
tak kdyz to nemejes tak se nedivim ze pak vypada jako na ty fotce
jasně, je to fotka z budoucnosti, takhle bude moje kolo vypadat po zimě. Fotil jsem to na jaře, před celkovou resuscitací kola, za několik málo tisíc. V létě jsem si na něm ještě dovolil objet 24hours-mtb.com.. Teď už to ale bude jeho třetí zima a na jaře budu mít nové.
neviděl bych to tak černě, hodim do fotek svojeho zimáka pak. Jezdim na něm teda i v létě a dá se.
No já jsem ráda, že stěží uživím jednoho oře, takže jezdím na něm. Ono beztak v zimě mám plno zkoušek, takže se na kolo dostanu max. 2 krát za týden. Bydlím v Brně, všude jsou silnice posolené a nic mi na kole nereziví. Akorát tuto zimu musím hned po návratu utírat nohy Sida, pač od minulé zimy mi na nich zůstaly takové hnědé flíčky – jsem myslela, že ta povrchová úprava vydrží víc, mnohem víc a ono ne. Ten Sid je moje první odpružená vidle, takže to beru jako daň za neznalost a lenost. Ale jezdit budu dál..:-D Si myslím, že jezdím poměrně dost kvalitní komponenty a pokud nezvládají zimní provoz a trochu soli, tak na mém kole nemají co dělat. Tečka. Určitou výjimku tvoří vidle, letos možná nasadím pevnou, ještě uvidím. Zase na druhou stranu, pokud po každém švihu otřeš kolo od vody/soli, tak by to mělo všechno vydržet…
Pevna vidle – kdyz ji nasadit, tak to chce vybrat ale i spravnou vysku…ja mam ted na jednom ramu taky nasazenou pevnou a je dost nizka…sice doublebutted crmo, ale nizka…uz hledam vyssi :o)
teda na sever od brna silnice rozhodne posoleny nebyly. a takovej drift s hrebama na ujezdenym snehu – lahoda ;).
já mám jenom zimáka… tak mi nezbejvá nic jinýho, než s nim jezdit i v létě :-)
v zime odpocivam
tak to já celej rok, ale na kole se občas projedu :o)
na zimu stary zimak, mtb. retez ma najeto snad 20k km… neresim. lituji pouze, ze nema kotouce :-)
Kolo na zimu.To by mohla být nepřeberná řada fantastickejch strojů.U mě např. starej Supercaliber s kangárem.Nedal bych ho za nic na světě:-))
jezdím zimáka, na předku mech Hayes, vzadu V, vidle RST slouží jen jako držák brzdy a údržba znamená občas máznout řetěz.Mám rád kolo, nemám rád zimu!
Dřív jsem měl jen jedno kolo a tak jsem ho používal přes celý rok.Teď jsem si pořídil fulla a na starém jezdím akorát po silnici do práce.V zimě budu samo jezdit zase na fullovi.Přece se nebudu vyklepávat na ušlapaným sněhu na HT-vždy to je v zimě často drncavější než v létě.Já mám les za barákem a tak vpo solených silnicích jezdím minimálně-většinou jsem hned v terénu-v lese.
Jezdim na jednom a delam to tak uz docela dlouho. Kdyz budes zvysenou agresivitu prostredi kompenzovat castejsi udrzbou a hlavne mytim kola, tak se vucec o nic nemusis bat.