Bláto, hlína - bauxit, a také recyklace slitin hliníku, flame ?

36 nepřečtených
  • Opice

    Problematika/po­lemika/chaos a díla taiwanských aj. fabrik řízených ze západu, penězi mocipánů…

    Kdo se skrývá za praskáním našich rámů ?

    Nedodržení technologických postupů při zpracování bauxitu a posléze nedodržení daných „striktních“ pravidel při výrobě slitin hliníku pro naše rámy ? proal.cz/hlinik/ cs.wikipedia.or­g/wiki/Hlin%C3%AD­k www.encyclopedia-aluminium.com/…h/obsah.html

    A nakonec také nedodržení kvality spojů, svárů a materiálů pro sváry, povětšinou vše již svařované roboty na automatických linkách prakticky bez obsluhy… www.tmvydavatelstvi.cz/…2/str_28.pdf www.tmvydavatelstvi.cz/…3/str_31.pdf

    Sice někteří výrobci a prodejci své rámy testují, zkoušejí je natahovat – zjišťují tím pevnost, a také testují tvrdost materiálu… Není to ale jen komedie-chlácholení pro kupujícího bikera ? A myslíte že se tím zabývají když to sem pak pluje po stovkách, tisících k prodejcům a firmám který na těchto rámech postaví kolo které pak zakoupíme ? Životnost těchto materiálů vlivem tepla a chladu až asi netestují..:-P

    No.., to je široká problematika, ale ten rám který zakoupíme za těžký prachy – je to skutečně ten – co je na něm vyražené.., nebo byl předtím karburátorem či blokem motoru, plechovkami od piva ?

    Ekologie, asi se u nás moc odpad netřídí, nerecykluje, vše končí zřejmě na skládkách, a je to více než smutné, ale ve vyspělých státech se třídí, a nemíří náhodou tento hliník také do příměsi našich rámů protože je to levnější na výrobu ?

    Sledujete ekonomiku a zabýváte se vůbec tím – jaký rám a komponenty, o jaké tvrdosti a pevnosti si kupujete ? Co to vydrží ? Nebo jte už dál.., a řešíte problematiky jiných materiálů, titanu, karbonu, pryskyřic apod. ?

    Při reklamaci rámu dbejte na to, aby jezdec na kole pod kterým rám prasknul, byl co nejlehčí, protože pak budete mít možná úspěch a vyreklamujete jej. :-D

    Koupím si co nejlehčí rám, jelikož jsem bohatá/ý a spoléhám na to že vydrží…, ostatní je mi ukradené. :-O Když praskne a nevyreklamuju, tak poběžím pro jiný.., nic se neděje…:-) Toto je spolehlivý zákazník.

    Čtu to tu stále dokola o prasklých rámech, a tak se tím i vzdělávám… Já sice jezdím také na hlíně, ale si říkám tak a teď už musí prasknout – to byla rána, žuch – tak teď, hehe – drží, protože mám prozatím velmi pevný ale těžký rám.. Postavím kolo na lehkém alu rámu, a budu se o něj pořád bát.

    Já nechtěla psát o flame a mých špatných snech, ale nějak se mi to furt všechno míchá a spí v mé hlavě. Je tu podobně napadený blázen ?

    Ale třeba není vše z Taiwanu tak špatné a ošizené a skutečně to něco vydrží. Nesmíš ve všem vidět jen to špatné (řikal kámoš), praní penez a podobné moderní nástroje na zbohatnutí..

    Nemají tam v těch Bohnicích aspoň ty lžičky z plastu ?

    :-DDDDD

    Prosím o ohnivou diskuzi !

    Anketa: Mám rám z hlíhy a různých příměsí označený:

    0x
    0%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • lutte\'  

      Dneska se to vsechno dela na taiwanu GT, Merida, Giant dal nevim…Mas to fuk , proste do toho nevidis co do toho opravdu cpou..Neresil bych to gram honic at si koupi nakej lehouckej a turita (jako ja at si koupi neco tezsiho ale robustnyho).Treba merida ma roboticky svary ty by mohli byt docela pevny.dulezita je i geometrie ramu ale v tom se nevyznam.Jo a jinak tatkovi prasknu i chromolibden :D…a to jezdi pohodu :)

      0 0
    • Excel  

      ???

      0 0
      • Opice  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • hribik A1  

      ja mam ram z kusa zeleziska. mozno to bola predtym kolajnica, alebo nosnik opustenej vyrobnej haly, ktore dezider lakatos odniesol do zbernych surovin, kupil si za to pivo, rum, cigarety, a tu kolajnicu potom strcili u rezesa do vysokej pece, a spravili z toho hajtru. to si ten zelezniciar urcite nemyslel, ze ten kilometer kolajnic, ktore prave pred nim na trati chybaju, a kde to pred tou fugou ubrzdil len tak tak, bude sa raz vozit vo svojej novej podobe po slovenskych aj moravskych cestach

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mara53  

      6066 Palladium, zatím držíííí, doufám že jsem si právě nepřivolal nějaký karambol!!

      0 0
    • pavelm  

      Jezdis autem? resis podobny veci kdyz jedes autobusem? resis zda dily aut/autobusu jsou vyrobeny z pretavenyho srotu z oceli a jejich slitin? Resis to ze kdyz si koupis drahou znackovou sportovni bundu zda vlakno ne jeji vyrobu nebylo ziskano z PET lahvi? Zajdi se zeptat do sberen kam miri tuny kovoveho srotu. Vidis kolem sebe masy lidi pod kterymi praskaji ramy? Tvoje kolo je jen spotrebni vec, ktera za cas doslouzi a Kdyz nebudes mit smulu (konstrukcni, technologicka chyba at uz daneho kusu nebo typu), tak ten material vydrzi namahani k jakemu je urcen.

      0 0
      • mara53  

        neřeším a bajkuju, co to dá… když praskne, tak holt praskne a buď se svaří nebo pořídí něco jinýho… to je život :)

        0 0
        • Opice  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Opice  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Dados  

      Stejně to všechno jednou praskne – to pak bude mela! :)

      0 0
    • konfucius  

      Jako student VUT strojírenství se tomuto musím jen smát… Jo a zajímalo by mě co je na tom, že se do materiálu přidává šrot? Jestli si někdo myslí že jeho rám je z fung nové slitiny tak to je blbost do slitin se vždycky bude dávat šrot páč všechny nečistoty a oxidy atd se z kryst. mřížky dostanou pryč. A jestli máš strach no tak si přečti nějakou literaturu o materiálech atd. ale bojím se že po přečtení se budeš bát čím dál víc.

      0 0
    • lysergine  

      Každý vstupní materiál do výroby je možno testovat, minimálně mneu Al slitin napadá zkouška tahem (hodnota síly, průběh křivky a protažení) a taky anyzotropie (cípatost). U velkých fabrik dnes není problém mít i testování složení slitiny (třeba atomovou absorbční spektrofotometrii). A odhalit nesoulad mezi deklarovanými vlastnostmi slitiny a skutečností není žádný problém.

      0 0
      • konfucius  

        no jistěže složení se kontroluje vždycky, protože stačí málo a byla by z toho uplně jiná slitina s jinejma vlastnostma. Spíš je problém v technologi, která následuje po: Tváření, profilování trubek, a poté svařování ale i to všechno je kontrolováno a vásledné svařenec je dělán s určitou bezpečností. A rám sám osobně je vystevené velké kombinaci zatížení. A bohužel jak bylo v pohádce Pekařův císař: Ono záleží jak se do toho bouchne… stačí blbej náraz a prostě rupne klidně i zbrusunovej špičkovej rám!

        0 0
    • Miky  

      DĚVČE,DĚVČE…JE MI TĚ OPRAVDU LÍTO. VRA SE NA ZEM NEBO NA SVOU PLANETU OPIC… PÍŠEŠ O VĚCECH, O KTERÝCH NEMÁŠ VŮBEC PONĚTÍ. TVŮJ SPÁNEK MŮŽE BÝT KLIDNÝ A NEBO TI DOPORUČUJI – PŘIHLAS SE NA VYSOKOU ŠKOLU BÁŇSKOU V OSTRAVĚ NA FAKULTU METALURGIE, OBOR NEŽELEZNÉ KOVY nebo NOVÉ TECHNICKÉ MATERIÁLY. A NEBO SI ALESPOŇ ZJISTI ZÁKLADNÍ INFORMACE O HLINÍKOVÝCH SLITINÁCH, JEJICH VÝROBĚ A TEPELNÉM ZPRACOVÁNÍ, RECYKLACI, TAVENÍ MATERIÁLU, TVÁŘENÍ A V NEPOSLEDNÍ ŘADĚ O METALOGRAFICKÝCH, MECHANICKÝCH A FUNKČNÍCH ZKOUŠKÁCH. I PŘI ZÁKLADNÍCH ZNALOSTECH TĚCHTO OBORŮ BY TĚ NENAPADLO ZAKLÁDAT TAKOVÝTO NESMYSLNÝ DREAD…
      jezdi dál na svém OPIČÍM KOLE SE SVÝMI 58KG A KDYŽ TE ZASE NAPADNOU TAKOVÉTO MYŠLENKY, ŘEKNI SI: „MOC PŘEMĚJŠÍŠ, TY 3,14ČO“ A JEĎ DÁL…

      0 0
      • Opice  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • vlk  

      Kdyby jsi aspoň věděla o čem píšeš.Tvoje znalosti dokazuje už jen samo hlasování, kde vedle sebe dáváš třeba tepelné zpracování označované t6, které pevnost zvyšuje a zeslabování 2 jité či trojité, které pevnost v obecné rovině snižuje.To už ani nemluvím o tom ostatním. Pro zajímavost:Valná většina světových výrobců bere trubky z taiwanu a hodně jich tam vyrábí i rámy ve svých vlastních továrnách.To že si to pak nazvou svým jménem a tvrdí, že je to Usa made, neznamená, že je i materiál či celé části rámů z USA apod. Svařování strojem/ručně. No budeš se divit, některé stroje dokáží hliník svařovat mnohem kvalitněji než dobrý svářeč s dlouholetou praxí. Ono výhoda stroje je neuvěřitelná přesnost a to že dokáže tutu přesnost a preciznost opakovat se stejným výsledkem- oproti člověku.

      Kdyby jsi nepřemýšlela o blbostech a raději jezdila, udělal by jsi lépe. No ale asi si nejdřív kup kolo a přestaň si hrát s hračkama.

      0 0
      • Opice  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • jizby  

      Milá opičko, snad Tě uklidní informace, že jsi také recyklovaná a my všichni tady a já možná taky trochu :-) Jak se organismy na téhle planetě neustále vzájemně požírají, tak se hmota, tvořící jejich těla neustále nechutně recykluje. To, čím jsme tvořeni, bylo už mnohokrát doKOLA součástí jiných tvorů, rostlin i lecjakého fujtajblu. Jak pravil filozof – to je takový KOLOběh života. Pochopitelně když ta hmota obíhá dokola, dostane se i leckomu do KOLA.

      0 0
      • lysergine  

        Přesně! A oceláků pozor na chrom, molybden a mangan z manganových konkrecí :)

        0 0
    • thiel  

      nazdar,

      ciselne oznacenie hlinika nie je marketingovou znackou sluziacou na prilakanie zakaznika, ale hlinik s danym oznacenim musi mat presne definovane chemicke zlozenie a aj pevnostne vlastnosti.

      vid priklad. moj ram je z 6066

      www.matweb.com/…ialPrint.asp?…

      pre kvalitu ramu je rozhodujuci nie len pouzity material, ale aj kvalita zvarov a tepelna uprava. ked tieto veci vyrobca odflakne, moze byt material lubovolne kvalitny a aj tak s tym bude mat spotrebitel problemy.

      0 0
      • louda  

        Vole bacha !!! to je ředidlo !!!!!!!!!!!!! :-)))

        0 0
        • thiel  

          a do ******.. to mi hovoris az teraz?

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse