• uiop

    Ahoj. Předevčírem mi ukradli GF Tassajara, s XT osazením, + hydrama. Takže kolo za 30 táců. Je to v haj*lu, jsem z toho v p*deli, ale nezbývá než investovat do nového. Tak bych se rád zeptal tak nějak komplexně:) … Koupit radši nový, bazar nebo postavit? Limit kolem 20k Kč. Druhá část dotazu: Zdá se vám rozumná tato cesta: Poshánět všechny k­omponenty, po­dle toho, co chci, z­a nejlepší ce­ny z eshopů, po­tom to „jakš-takš“ smontovat dohromady a nechat seřídit někde v servisu? (Jsem naprostý amatér, neumím ani seřídít řazení. Ale předpokládám, že když vím, co kam patří, tak mechanicky to poskládat, utáhnout atd.. není takový problém – NEBO?). Viděl bych to asi takhle: základ – RÁM 5000,–, Vidle 3000,–. Zbytek tako­vá střední tří­da, prostě abych se ně­jak vešel do tý ce­ny. Brzdy mech­aniky kotouč. Co říkáte mému plánu? Blbý? :)  Případně, poradíte mi, kolik je dobrá cena za práci, pokud bych si sehnal všechny komponenty, donesl to někomu, kdo umí, na hromadu a „Postav kolo!“ ? Díky všem

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Jestli jsi někdy během doby, kdy jsi vlastnil své bývalé kolo, pečoval a seřizoval jednotlivé komponenty, tak to zvládneš sestavit :-) Samozřejmě že je nejlepší si nakoupit komponenty, co se ti líbí a pak si kolo sestavit. Máš tak kolo svých snů (v rámci možností peněženky, že). Ale ne vždy to bývá nejlevnější řešení.

      0 0
        Výběr z produktů
        Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black Skladem 1 kus

        Novinka -27% Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black

        89 199 Kč -27% MOC 123 999 Kč

        BMC Fourstroke FOUR 29 kolo, iron grey/black Skladem > 2 ks

        savings BMC Fourstroke FOUR 29 kolo, iron grey/black

        76 499 Kč savings MOC 109 999 Kč

        SCOTT Spark 940 29 kolo, černé Skladem > 2 ks

        Novinka -7% SCOTT Spark 940 29 kolo, černé

        68 799 Kč -7% MOC 96 899 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • uiop  

        Právě, že jsem nikdy nic neseřizoval. Rád bych se to naučil. Ale zatím jsem neměl od koho. No, uvidíme. Mám ale za to, že pokud si člověk dá opravdu práci se sháněním jednotlivých komponentů za nejlepší cenu, tak by to mohlo vyjít levněji než kupovat nové kolo, nebo se pletu? Například když jsem se koukal, jak je vybavená nejnovější Garry Fisher Tassajara a zkoušel hledat komponenty podobné úrovně, vyšlo mi to levněji. Nevíte někdo o nějaké příručce nebo návodu na webu, s fotkama, jak postupovat při stavbě kola? Nebo budu doufat, že to zvládnu jen za pomocí kutilské intuice, a pak už to jen někde nechám seřídit.

        0 0
        • Howgh  

          bez radiče fyzicky přítomného u montování, to bez zkušeností bude hodně psychicky náročný. Leda že by tvůj koeficient zručnosti byl supr vysokej.

          0 0
          • uiop  

            Takže sehnat radiče :)

            0 0
            • Tomínos  

              Nejen radiče, na některý věci potřebuješ speciální klíč, bez kterýho neutáhneš např. kazetu, nebo kliky (když je to holowtech třeba).

              0 0
              • MichalH  

                Přesně tak, je třeba na to mít správné nářadí. A pokud ho nemáš tak za něj zaplatíš třeba i víc než bys zaplatil mechanikovi za sestavení kola. Pokud teda budeš chtít v budoucnu si kolo sám opravovat tak se asi vyplatí zainvestovat do nářadí, a pak bych se toho nebál. Návodů jsou na netu hromady. Já si třeba nedávno vyměnil brzdové a řadící lanka a bovdeny a překvapilo mě jak to šlo hladce, když teda pominu ty nervy u cvakání lanek kombinačkama a následnou snahu protáhnout roztřepené lanko gripshiftem :o)

                0 0
                • jIrI___  

                  Nejdriv protahnu a pak az cvakam ;-) A necvakam kombinackama ale cvakacima klestema, pak nebudes mit problem protahnout ani ucvakle lanko, protoze se ti neroztrepi.

                  0 0
                  • MichalH  

                    No já ale měl takové lanka, kde na jedné straně je koncovka pro řazení na silniční přehazku a na druhé pro MTB. A ještě jsem si říkal, že to je super nápad, ale jak jsem to ucvakl tak jsem změnil názor. Ve chvilce zoufalství jsem na to vytáhl i brusku :-D Ale nakonec se podařilo, tak co, chybama se člověk učí.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Aha, tak takove lanko jsem jeste ani nevidel :-). Ale bud rad ze te tu za tvoji „nesikovnost“ nezdupali jak maleho Jardu… To se mi tu stava uplne bezne. Clovek udela nejakou, jak pozdeji zjisti, blbost, v dobre vuli se tu zepta na radu a par lidi tu zacne neco kecat o inteligenci a vyptavat se na vzdelani… Nastesti se tak chova mensina a zbyvajici normalni budto poradi nebo aspon mlci :-D

                      0 0
                      • pepek  

                        Ale to bylo trochu jinak, že? Tys tady vyhrožoval, že pujdeš dělat do servisu po tom, cos nenašrouboval přehazku a následně jsi tady řešil hliníkový lanka a strkal camela do mikrovlnky. V tom servisu by to bylo něco jako veřejný ohrožení, musíme taky trochu chránit naše soudruhy – bikery, nečtoucí BF, kteří by tam třeba v dobré víře šli dát něco opravit.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          :-D Ja jsem servisem nehrozil, prehazku jsem vymenoval poprve v zivote, lanka byly moje blbost stejne jak nasledne camel. Jak uz bylo napsane: Chybama se clovek uci a hold ja na to mam ve svych letech jeste narok ;-)

                          0 0
                        • Misiak  

                          camel v MW???

                          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • dejvv.  

        Kolo co mám v profilu jsem postavila asi kolem 40k a myslím, ža bych takový kolo za ty peníze nekoupil, ale je fakt, že občas člověk narazí na nějakou super akci a to se pak vyplatí. Zaleží jak si vybíravej. Mě se málokdy stane, že by mi na tom kole většina komponentů sedla, a proto jsem radši stavěl. Taky si myslím, že čím dražší kolo budeš stavět tím víc na tom můžeš ušetřit. Kamarád nedávno stavěl kolo těsně pod dvacet a tam to vycházelo už dost srovnatelně (s kolama bez slevy). Jinak pokud nemáš fakt žádný zkušenosti, tak bych byl s tím stavěním taky opatrnej a radši si slespoň sehnal někoho, kdo ti poradí.

        0 0
        • MlokCZ  

          Naopak, celé kolo bys klidně koupil ještě o něco levněji. Tak třeba Canyon nebo třeba Radon nebo třeba Cube a těch příkladů dalších by se u HT našlo mnohem více.

          Všechny ty příklady jsou o něco málo levnější než 40tis. a na všech je pár detailů lepších než na tvojem kole (většina ale téměř totožná nebo na stejné úrovni).

          Takže ušetřit na tom můžeš dost těžko, když to naopak vyjde ještě o něco dráž. A ve slevě není ani jedno z těch kol. Je tedy ale fakt, že ani jedno není z ČR, což je ale myslím menší komplikace než si kolo sám postavit.

          0 0
          • dejvv.  

            Pár detailů lepších pár horších, ale máš pravdu, že ty ceny jsou hodně slušný. Nedokážu ale posoudit jak nakonec cena vyleze, když se připočítá třeba doprava atd. každopádně když jsem psal příspěvek, tak jsem kola ze zahraniční neuvažoval (může být asi taky problém se zárukou), ale určitě je to zajímává alternativa.

            0 0
    • lutte1  

      já se třeba všechen servis naučil úpně sám s malou pomocí B-F :)

      0 0
    • Davy  

      Já stavěl kolo před dvěma lety a myslím, že se bez odborný pomoci neobejdeš. I když mám spoustu nářadí, některý věci fakt nemá cenu doma mít. Pokud budeš kupovat rám a chceš kotoučovky - potřebuješ zafrézovat ty dosedací plochy. Stejně tak u šlapacího středu. (Někteý rámy to maj z výroby, ale zdaleka ne všechny) Pokud neplánuješ zapletený kola, centrovací stolice taky není doma běžná. Atd…

      Stavění kola je tak přes zimu. Počítej , že ti bude vše trvat o dost dýl a jestli chceš jezdit… 

      0 0
      • kafac  

        Prumerne zrucnej clovek s troskou dilenskyho vybaveni kolo doma smontuje v pohode behem odpoledne........

        0 0
        • MlokCZ  

          Do trošku dílenského vybavení počítáš frézky (a to více různých), kleště na bowdeny, pokud nebude kupovat už zapletená kola, tak centrovací stolici, odvzdušňovací sadu na dané brzdy (pravděpodobně bude muset zkracovat hadičky), všechny možné speciální klíče (od kazety, přes klíč na misky, atd.)?

          0 0
          • kafac  

            Frezky nejsou potreba (hlavove slozeni je soucasti ramu, stredove slozeni je zafrezovane, na brzdy to sfrezovane neni ani na koupenym kole)

            Kleste na bowdeny stoji zhruba 300,–Kč – pokud jezdis, tak je stejne potrebujes.

            Kola kupuji zapletena – vyjde to vetsinou levnejc, jako kdyz to kupujes zvlast.

            Klic na kliky stoji asi 150,–Kč na kazetu asi 50,–Kč (použiješ ají na CL disky)

            Pár imbusů.....

            0 0
            • MlokCZ  

              Středové složení zafrézované být rozhodně nemusí, záleží na konkrétním rámu.

              Na brzdy rám sfrézovaný u většiny slušných značek je.

              Zkracovat hadičky se nutně nemusí, ale pak téměř vždy vyjdou příliš dlouhé. Jezdit se s tím dá, ale není to ono.

              0 0
              • Gorgov  

                na kole do 20ti rozhodně dosedací plochy třmenů frézovaný nebudeou. Většinou nejsou ani na kolech o hodně dražších. Kor když chce mechanický brzdy, nema smysl se bavit o zkracování hadiček a většinou ani o frezování…

                0 0
          • kafac  

            Jo a hadicky jsem nikdy zkracovat nemusel.....

            0 0
          • jIrI___  

            Bowdeny jdou zkracovat i bez specialnich klesti (sekyrka+kladivko), centrovaci stolici jsem nikdy nepotreboval, hydrauliky nastesti nemam a klice stoji par korun nebo si je muze od nekoho pujcit, popr. servis to jisti ;-)

            0 0
            • kafac  

              Treba bowdeny od Alligatoru jdou cvakam dobrejma kombinacka (pouzivam Cimco) ale treba bowdeny Shimano XTR s tim neustrihnes (a kdyz jo, tak praskne ten vnejsi obal)

              0 0
              • jIrI___  

                Ja na vsechny bowdeny pouzivam kvalitni sekyrku Fiskars a obycejne tezke kladivko. A rez na bowdenu je nalezite rovny a cisty :-). Pak uz jenom hrebikem projedu vnitrni buzirku a popr. pilnikem srazim ostre hrany na bowdenu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ta sekyrka by mě ale určitě vyšla ještě mnohem dráž než kleště na bowden. A v paneláku opravdu normálně sekyrku nepotřebuju :-)

                  A taky na delší (14 denní) bikové akce beru poměrně dost nářadí a přeci jen kleště na bowdeny jsou i trošku skladnější než sekyrka :-)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tak to jsem trosku nedomyslel. Ja totiz bydlim na vesnici, takze sekyrku povazuju za standardni vybaveni kazde domacnosti :-) a ani nejezdim na zadne bikove akce. Kdyz nad tim tak premyslim, tak sekyrku na kolejich taky nemam :-)). Ale zas na druhou stranu sekyrka je univerzalnejsi nastroj nez kleste na bowdeny a kdyz budes nekde ztraceny na biku v lese, tak ti muze pomoct prezit :-D

                    0 0
                    • kafac  

                      Zrovna teda od Fiskarsu bych sekeru na bowdenech ne…vil ;)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Ja to zkousel i na uplne obycejne, jenze ostri se na ni hned znicilo (promacklo se), bowden jsem musel nekdy sekat na dvakrat a navic byl celkem ochrchlany. Ted to na fiskarsce sekam na krajicku vzdycky na stejnem miste a beru na to kladivko z nejake nekvalitni oceli. A ostri na sekyrce drzi a v kladivku jsou ryhy od sekyrky :-)

                        0 0
            • uiop  

              Tenhle vyvoj se mi zacina zamlouvat, po­kracujte:) V podstate zasadni otazka je takova: Ze ty vsechny dily namontuju kam patrej tomu verim. Ale protoze jsem to opravdu nikdy nedelal, nic neserizoval apod., tak asi nezvladnu spravne seridit prehazku a presmykac a mozna spravne zkratit lanka takovyhle veci. Takze bych to asi vsechno smontoval, a pak dones do servisu at nandaji vsechny lanka a seridi razeni, to pre­ce nemuze stat moc p­enez?! Pokud se teda opravdu rozhod­nu sestavovat si ko­lo. Protoze jes­tli chapu situ­aci spravne, ne­jake lepsi ce­ny hotovych kol
              zacnou az tak na podzim, a ja bych chtel v lete jezdit. Jedine, ceho se trochu bojim, je koupe ramu, aniz bych pred tim vedel, jak se mi na hotovem kole bude sedet.

              0 0
              • uiop  

                jeste jedna vec – omlouvam se za svuj velmi laicky rozhled – Kdyz si nekde koupim rafky, jaky chci, naboje jaky chci, tak vypleteni – to znamena ty draty + prace, to vyjde asi na kolik? Samozrejme, ze v pripade stavby kola, by jedina prace, kterou ja muzu se svym vybavenim a schopnostmi udelat, bylo akorat samotne smontovani jednoho k druhemu. Vypletani, centrovani, frezovani, hus­teni vidlice, at­d. nepripada v u­vahu. Pokud te­dy budu shanet ram, jak p­oznam, ze nebu­de
                treba zadne frezovani? Mel jsem za to, ze ten stred – osu, tam proste namontuju a je to? nebo si to predstavuju prilis jednoduse? Uprimne receno, predstavoval jsem si stavbu kola jako stavebnici, puzzle, zadne mechanicke obrusovani, upravovani apod. :) Diky

                0 0
                • Lišák  

                  S tím zapletením kol z doneseného materiálu můžeš v některých servisech docela narazit. Před nějakou dobou se tady řešilo, že někde nejsou ochotni pracovat s věcmi, které si u nich nekoupíš. Není to pravidlem, ale stát se to může.

                  0 0
                • kafac  

                  Zapletena kola za dobry ceny prodavaji tady:

                  http://www.global-sport.cz/…ena-kola.htm

                  Ja jsem pro pritelkyn nechal zaplest tyhle rafky:

                  http://www.global-sport.cz/…te-disc.html

                  na naby Deore CL a staly obe kola komplet 2300,–Kč

                  Za příplatek asi 150,–Kč to mas na Deore LX.

                  Muzes si od nich vybrat jakej chces rafek + nabu a oni ti to zapletou

                  0 0
              • jIrI___  

                Pokud uz vsechny dily nandas, tak pak by nemel byt problem treba podle domaci dilny na iVelo vsechno seridit. Bude to ale asi chtit trochu trpelivosti ;-). Pokud bys chtel nejake slevnene kolo, tak v nekterych prodejnach a e-shopech maji celkem velke slevy na lonske modely. A ram bych bez zkouseni rozhodne nekupoval pokud ti nic nerikaji „papirove“ geometrie ramu. Nejlepsi je kolo s tvym vysnenym ramem v prodejne vyzkouset a najit spravnou velikost a tam ho taky pak samotny objednat. Nebo byt vychcany a vyzkouset si spravnou velikost a pak objednat levneji pres e-shop.

                0 0
                • jIrI___  

                  Tady je ta domaci dilna.

                  0 0
                • uiop  

                  Diky za reakci. Neco malo uz jsem tady z fora pobral. Ale vase nazory tady, zda se, vypovydaji o tom, ze mate prehled. Doporucite mi konkretni znacky ramu, ktere v teto cenove kategorii (kolo cca do 20kKc), pripadaji v uvahu, s tim, ze se daji koupit samotne ramy, ale zaroven se da nekde vyzkouset kolo z takovym ramem? Diky

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud nechces byt nutne original a mit na kole jine komponenty nez dava standartne vyrobce, tak je podle me koupit uz slozene kolo. Jinak nejlepsi je projit kamenne obchody v okoli, vybrat si ram, zjistit jeho cenu a porovnat s cenou v e-shopu. Ramy samotne se daji koupit temer od vsech znacek na nasem trhu. Musis si taky ujasnit jakou chces geometrii, jestli spis dlouhou zavodni nebo spis nejakou pohodlnejsi vzprimenejsi.

                    0 0
                    • uiop  

                      byl jsem zvykly na Genesis, takze asi delsi. ani mi tak nejde o to byt original. ale spis musim rict, ze moje kolo je pro me i potecha oka. A zda se mi, za za stejny, mozna i trochu nizsi penize, bych si umel poskladal pekny kolo. Napriklad takove veci jako plaste s hezkym designem, rafky s hezkym designem, barva ruznych upinaku, rohy, gripy apod., to se mi zda, ze je u kol do 20 000 hodne zanedbane, i kdyz nejde o cenu, ale o to, aby ty drazsi kola byly nejen vybavenejsi, ale i hezci.

                      0 0
                      • uiop  

                        A jeste jeden, asi hloupej dotaz. Kdyz se montuje nova vidlice na no­vy ram, tak t­o neni „sup a hotovo“, je po­treba zkracovat ten „krk­“ pilou ? Ja jsem v­azne zil v dom­neni, ze smon­tovani kola,
                        je jako stavebnice, bez mechanickych zasahu, obrusovani, pilovani a rezani. Jsou ty tedy snad nejake takove nastrahy? Jeste jednou diky

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Řezat vidlici je samozřejmě také třeba, tedy pokud nebudeš mít nějakou atypickou hlavu na rámu typu 20cm nebo pokud tam nechceš mít třeba 6cm podložek nad představcem.

                          A také když si u vidlice je třeba na ní naklepat spodní část hlavového složení a do vidlice ježka.

                          0 0
                          • uiop  

                            aha, díky. Tak se pomalu zase začínám obracet k variantě „hotové kolo“.

                            0 0
                            • kesu  

                              hele jak tak ctu tvoje prispevky,myslim si,ze hotovy kolo je pro tebe lepsi varianta.Protoze pri stavbe preci jen muzes dost veci pokazit a to se pak prodrazi.Vec dalsi je,ze pak budes muset cekat na servis zvlast ted na jare.A v neposledni rade v servisu ti to seridi (nebo by aspon mel) profik a budes z toho mit radost.Pokud si to postavis sam jako svoje prvni kolo tak pocitej s tim ze se v tom budes hrabat v lepsim pripade jenom celou prvni vyjizdku nez to vychytas.

                              dalsi vec je ze budes potrebovat naplnit a zkratit brzdy,narazit hlavko a misky a vyplest kola a kdyz sectes naklady jen na tylde dost se to prodrazi

                              0 0
                      • Lišák  

                        Nevím, jestli se Ti podaří poskládat kolpřesně podle toho, co tady píšeš za 20kKč. Rám 5, vidla 5, kola 2,5, brzdy 3,5 a na zbytek máš 4 :-( Na vidlici je třeba zaříznout sloupek na potřebnou délku (dvakrát měř-jednou řež! )narazit ježka a k některému hlavku ještě narazit dolní konus. IHS se zapozdřenými ložisky ho mají dělený a narážet se nemusí.

                        0 0
                  • kafac  

                    Nechci vypadat jak propagator Meridy :) ale co treba tyhle:

                    http://www.merida-bike.cz/…trail---2008

                    http://www.merida-bike.cz/…S-900---2008

                    Kolo postaveny na tom prvnim ramu stalo bez plastu a sedla 18,5 tacku (viz odkaz)

                    http://www.bike-forum.cz/…il-5374.html

                    0 0
                    • uiop  

                      Jo na tyhle rámy už jsem koukal a musim říct, že přesně tenhle typ designu se mi líbí. Tmavá matná barva, kombinace nápisů bílá+červená, to je přesně ono, hranaté písmo, žádné plameny apod., prostě dynamické, ale konzervativní. Jestli máte někdo ješťě podobné tipy, budu vděčný. Otázka pro Vás zkušené: Kolik je rozumná cena za složení kola z donesených nových dílů. (V případě, že servis, kde mi to udělají najdu…nebo bych třeba někoho sehnal i tady na BF, kdo by to za nějakou tu sumičku rád udělal, protože sám do toho opravdu nejdu, na to zkušenosti, jak zjišťuju, nemám) Díky

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Skladani kola se fakt bat nemusis ;-). Ja si to svoje taky skladal pred dvema lety doma bez toho vseho specialniho vybaveni. Jedine co jsem si nechal udelat v servisu bylo nandani kazety, montaz slapaci osy a nasazeni prehazky. Jak jsem pozdeji zjistil, tak montaz prehazky je to nejjednodussi :-). Zbytek jsem si proste udelal doma po vecerech a kolo jezdi bez problemu az doted.

                        0 0
                        • Misiak  

                          ja som si bez akejkolvek predchadzajucej skusenosti so stavbou (udrzbu neratam) dal sam dokopy cely bajk, komponent po komponente, vratane vypletania kolies. jedine co som nechal na servis bola vymena hlavy a skratenie bovdenov/hadic na brdzach+odvzdus­nenie (aj to len preto, lebo na tom nemam vercajg). ziadna veda ak nie je clovek uplne lavy…

                          0 0
                        • lendl  

                          no neviem, ale ked kolega nikdy nic na biku nemontoval, nema na to naradie, tak by som to videl ako dlhy rad pomerne tazko riesitelnych problemov: nalisovat hlavove? namontovat stred? … az po zanitovanie retaza? jedine ak by nakupoval v normalnom shope, kde mu povedzme na novy ram nalisuju hlavove a namontuju stred gratis

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Na hlavko staci kladivko a kus dreveneho hranolku, 2× uspesne odzkousene ;-))

                            0 0
                          • Misiak  

                            s tou hlavou je to problem, ale stred vymenis hocikedy. podmienkou samozrejme je zodpovedajuci kluc. ale predpokladam ze ked sa do toho chce niekto pustit tak je aj ochotny investovat do naradia, inak sa nema zmysel o tom bavit dalej…

                            0 0
                            • uiop  

                              Jeste jednou dekuju vsem za pro me informacne moc prinosnou diskuzi, zacinam si konecne v hlave tribit, co a jak. Vydim to asi tak, ze si vyberu vsechny komponenty, pak se pokusim sestavit jen to, kde si budu jistej, ze nemuzu nic pokazit. Zbytek necham na servisu. V servisu mi rekli, ze pokud bude vse bez problemu, dily kompatibilni, tak mi z donesenych dilu postavi cele kolo maximalne do 1000,– komplet. Myslim, ze to se porad vejdu do ceny stejne vybaveneho, serioveho kola. Kdyz si dam zalezet na shaneni po eshopech, tak si myslim, ze spis jeste usetrim. Az zvladnu ted ve skole zkouskovy obdobi, program mam jasnej. Pak se jeste urcite obratim tady na Vas na BF, s prosbou o radu na kompatibilutu vybranych komponent a jestli jsem nejakou komponentu neopomnel. Verim, ze budete stejne vstricni jako ted, diky

                              0 0
                              • Misiak  

                                kludne sa zastav aj nabuduce. poradime, okomentujeme, zdrbeme :))

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Tak jsem si objednal vercajk a po 15-ti letech si zase začnu kolo servisovat sám, protože už mě nebaví poslouchat kecy o tom, jak si každý donese koupené věci a chce akorát servis. Svému mechanikovi jsem přitom pravidelně odváděl dost velkou část svého platu a pokud už jsem si něco donesl, tak jsem to nikdy zadarmo nechtěl. Ale ty kecy okolo mě už fakt nebaví.

                                  Pro svoje dotazy si ale budu muset změnit nick, protože pod stávajícím byste je asi nerozdejchali :-D

                                  0 0
                                  • Misiak  

                                    ale no, len ty nevymyslaj a zacni sa strapnovat pekne pod svojim nickom. treba si spravit o uzivateloch komplexny obraz… :D

                                    0 0
                      • palkac  

                        já za to dal 1200 i s komplet­níma bowdenama a lankama(bowdeny nějaký jlepší od jagwire). ale je to už taky pár let…

                        0 0
          • kesu  

            ahoj,

            no kleste na bowdeny potrebuje clovek kazdou chvili ty se urcite hodej.

            plnici kit se da koupit univerzal ale u nekterejch brzd to neni tak jednoduchy naplnit poradne-zde bych mozna doporucil servis

            vyplejtat kola-bez centrovaci stolice to jde blbe,docentrovat to jde ale ve Vbrzdach

            no a klice ktery potrebuje-imbusy,bic na kazetu,plochej klic,stahovak,klice na kliky shimano,krizak,skou­bovak,kleste a vazelinu.

            A proc to vlastne pisu-myslim,ze byste byli prekvapeny ale frezky pouziva fakt malokdo,podle meho je ale potreba spis sada zavitniku,zvlast na stredovy slozeni a na srouby v ramu.Jinak frezovat navarku na brzdy je nutny jen u nekterejch pripadu.Lak stejnak pod adapterem po chvili odpadne a cele si to docela normalne sedne.Pokud to teda uz z vyroby neni proste krivy jak pr*el.A na stred plati totez.U toho stredu ale doporucuju zachazet s tim nezne..

            0 0
    • blue  

      pokud ti vyhovoval ten rám, tak za něco málo přes 20 máš novou tassajaru, sice nebude na XT, ale funkční je dostatečně

      0 0
      • uiop  

        Jojo, to vím. Ta geometrie mi vyhovola maximálně. Ale na druhou stranu, když už mi tohle ukradli, nechci stejný kolo. Chtěl bych něco novýho. Změna je život. Přece jen, za 3 roky se člověku to kolo i okouká, a nová Tass vypadá velmi podobně jako stará.

        0 0
        • kafac  

          Ja jsem skladal tedka pro svoji pritulku tohle:

          http://www.merida-bike.cz/…0-trail-d-08

          Akorat je tam vidlice SR Suntour Epicon, presmyk a prehazka Shimano XT,bowdeny XTR, riditka Ritchey Comp, gripy Ritchey WCS......

          Bez plastu a bez sedla to prislo na 18500,–Kc (vcetne postovnyho z ruznych e-shopu)

          0 0
    • Misiak  

      ja len k tomu centrovaniu-neviem co vsetci mate so stolicami. vyplietol som si koleso, uchytil na biku otocenom hore bruchom+na zadnu stavbu gumickou prichytil sparatka a v pohode som to vycetroval presne na stred zadnej stavby. to iste sa da aplikovat pri vidlici… je to sice neohrabane, ale ucel to bohate splni…

      0 0
    • t29  

      Dovolím si vetřít se s dotazem, chci skládat kolo na rámu Superior 760w a řeším hlavové složení. Superior říká, že do rámu patří IHS 1–1/8" semi-cartridge ID44.0/OD50.0 mm…

      Jaký je rozdíl např. mezi Ritchey klasickým a Ritchey Press Fit a které tam půjde dát?

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
      • jIrI___  

        Tak jestli tam ma psane, ze tam patri semi-integrovane, tak to je Ritchey Press Fit.

        0 0
        • t29  

          Díky. V čem se vlastně liší rám pro klasické a semi-intergrované?

          0 0
          • jIrI___  

            Tady je dobre videt usporadani semi-integrovaneho. Proste spodni misky pro loziska jsou nalisovany v ramu. Zatimco u klasickeho hl. slozeni mas loziska vne ramu. To ostatne muzes videt i pri porovnani obrazku tech Ritchey. Klasika je proste vzdycky vyssi. Vetsina novejsich ramu uz ma semi-integrovane hlavko nebo plne integrovane. Klasicke se u novych kol uz vidi malokdy ;-)

            0 0
            • jIrI___  

              Jo a ten ram se lisi v tvaru hlavove trubky. Pro klasicke hlavko je trubka rovna a pro semi-integrovane je rozsirena na koncich prave aby do ni sly nalisovat ty misky.

              0 0
    • Encranial  

      Moje úvahy zde, cena kolem 25 po stlačení…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.