Ahoj všem , pořídil jsem epic 2018
Kdo poradí jak nastavit brain, díky JL
Ahoj všem , pořídil jsem epic 2018
Kdo poradí jak nastavit brain, díky JL
Bain ma 5 poloh, nastavis tak aby ti to vyhovovalo. V cem je problem?
To vím , ale já myslel na jaký tlak foukat tlumič-jednotku a jak odpouštět ventilem
nikde to nemohu dohledat
https://media.specialized.com/…00088147.pdf
asi 3s na google…
Tak ptal ses jak nastavit brain. Jak foukat tlumic ke dokonce napsany na tlumici. Fouknes 300psi, sednes na kolo, povolis autosag, zmacknes, ufouknes a utahnes. Zmacknes jen jednou, dokud ufukuje. Kdyz zmacknes podruhy, ufoukne taky, ale nastaveny je to uz blbe.
To je stejně jen takovej nástřel nastavení, když chceš vozit jinej sag než udělá autosag (resp. trochu měkčí nebo trochu tvrdší odpružení), stejně to musíš foukat pumpou. Prostě to narveš na 300, autosag povolíš, nasedneš, jednou stiskneš, autosag utáhneš a pak podle vkusu upravíš ± pár psi zase foukacim ventilkem a pumpou na tlumič.
Sice ses na to neptal,ale já mám 2016 S-Workse s tlumičem Fox – bez problémů, můj kamarád se synem mají oba letošní S-Workse a oba mají už třetí tlumič, začne „čvachtat“ a nefunguje, zřejmě nějaká výrobní „nedokonalost“ nějakého těsnění nebo co :-)
tohle bohužel potvrzuji i z mého okolí… jeden kolega dokonce již 4tý
děkuji za rady , tlumič prozatím nastaven. Ty reklamace mě doufám minou . Na Epic 2013 tlumič makal 5 let bez problémů, pak odešlo tlumení , takže repase. Momentálně po 4000km bez vady
Připojuji se k ostatním s názorem, že Brain 2 od Rockshox, je pro rok 2018 velký *******… koupili jsme 2 kola (epic Expert a Epic Comp) a už od prvních km jizdy na Expertu čvachtá zadni tlumič, jak pumpa na sr..ky a na Compu mlatí zadní brain jak kladivo do kovadliny… zděšení, hrůza a vztek nad tím, kam to se Spešlem spěje… Takže holt budeme reklamovat
A to že mlátí jak do kovadliny, neni jen blbě nastavenej? Ta hranka brainu cítit prostě je
Tohle je něco jinýho. Tlumič čvachtá – přepouští, a při jízde do kopce (i v sedle) se kolo jemně pohupuje.
Aha, na Compu mlátí. To může být Brain, pokud je nastavený na nejtvrdší. To je dokonce i slyšet. =D
Tenhle problém už je někdy o konce léta vyřešenej. Dostanete novou revizi tlumičů.
Díky za informace a jen pro zajímavost, tady je natočeno video pazvuků, od zadního brainu u Epic Expert:
Video pazvuků od zadního brainu u Epic Comp dodám zítra a podotýkám, že na nejměkčí nastavení to mlátí
docela nahlas a na nejtvrdší nastavení to je opravdu kladívko do kovadlinky…
Později napíšu, jak dopadly reklamace, u dvou známých prodejců Spešlů (u Experta a u Compa).
A.
ahoj, díky za super příspěvky. Mám taky nového spešla 2018 a taky řeším problémy se zadním tlumičem, který se mi už dvakrát zavzdušnil. Rád bych věděl jak u vás ty reklamace dopadly. Zatím dík za info.
Takže Epic Expert úspěšně vyreklamován u prodejce (store Liberec).
Reklamace vyřízena přesně za 3 neděle od podání a musím složit poklonu k přístupu prodejce.
Přesně takhle by to mělo probíhat při řešení reklamace… od A do Z nemám sebemenší výtku k
přístupu a průběhu řešení mého problému.
Přístup, jednání, komunikace, pocit že se bavíte s lidmi, co o kolech něco vědí a sami na nich taky jezdí…
Při vyzvednutí kola pokecáte s mechanikem a dozvíte se, co a jak se s kolem dělo… prostě pecka.
Celé (kompletní) zadní tlumení mi bylo, na záruku, vyměněno za nový typ, kde už k závadě nemá docházet
(tlumič, přepáčko, hadice, microbrain). Zda se vše povedlo ukáže až čas… Uvidíme.
A.
Liší se nový typ i nějak vizuálně? Nebo to jde poznat jen podle sériového čísla, nebo vůbec nijak?
Mám pocit, že se mění jen vnitřnosti tlumiče, takže ne, neliší.
No a teď druhé dějství celé té mojí tragédie… jak píši shora, nyní je čas na reklamaci druhého kola – Epic Comp 2018.
Toť zvuk při soft nastavení, natvrdo už nemám chuť pokoušet:
https://www.youtube.com/watch?…
Když mohu nyní porovnat s již vyreklamovaným Expertem, tak u něho je zvuk aktivace microbrainu
o mnoho tišší a gumovější… jako když se vymrští ohnutá zahradní hadice.
Opět dám vědět, jak to s reklamací dopadlo… nyní nás čeká jeden store v Praze.
A.
Vizuálně na tlumiči, ani na microbrainu, vůbec nic nerozeznávám… možná by to nějak rozeznal zkušený mechanik.
Dle sériového čísla by mělo dát bezpečně poznat, zda je to již revize, nebo problémová serie…
A.
Díky za informaci, kdyz jsem telefonicky nahlasil, ze se mi jiz po druhe po pul roce zavzdusnil na speslu 2018 zadni tlumic, tak mi oznamili, ze me to bude stat kolem dvaapul tisice. Jenom nevim jak to nejlepe udelat, abych vyloucil dalsi problemy na zadnim tlumici, S pozdravem jarda
Koupit jiny kolo bez Brainu…
Netušíte někdo, zda je u nás nějaký servis, který opravuje RS Brain 2.0?
hlasím se take k armade reklamovaných tlumičů
první výměna za 2500 Kč zhruba po půl roce, další pak už v rámci reklamace v prosinci 2018, ted najeto cca 400 km a už je zase jako dřív. čvachtá, sag neneastavím a foukám na 250 PSI, mám 96kg, 200cm a zase s tím půjde na reklamaci.
podle slov SP Kolo Praha, už jsem dostal nový vyřešený tlumič.
poslední výměna byla fajn, odsouhlasili, že mám nárok na nový, objednal se a za 3 týdny, přišel výměna týž den
máte někdo stejnou zkušenost i s nově vyměněným tlumičem??
nechci každých 500 km jezdit na výměnu.....
díky
Kup si normální kolo a ne závodní speciál a budeš v klidu.
Neexistuje, musí se posílat všechno do Holandska do Spešlu. Buď vymění tlumič za jiný oservisovaný nebo čekáš na servis konkrétního kusu a to samozřejmě trvá…
Necekas, vzdy dostanes jinej a jde jen o dobu dopravy. Jak ho das tady do speslu, uz z holandska posilaj jinej, ani na ten tvuj necekaj. Nema cenu spekulovat, vzdy to stoji stejne, muzes to dat kamkoliv kde delaj spesly.
Je mozne i oservisovat konkretni kus.
Dopici, fakt nevim co je se speslem za problem. Proste ho rok jezdit, klidne davat brainu čmoud, po sezone se stejne dela repas kazdyho tlumice, tady to stoji 2,5 litru, dostanu „novej“ tlumic za tejden a je zkontrolovanej primo speslem, vadne serie se do obehu podruhe nedostanou. Muj, klidne zdecimovanej tlumic uz ma spesl a bud ho zrepasuje, nebo z obehu vyradi. Neprijde mi tohle zas tak spatny. Kdo mel 1. Serii a vykurvila se, tak dostane jinej zrepasovanej zadarmo.
Nutno dodat, ze uplne zavrenej brain zivotnost tlumice neprodluzuje, ale pri tomhle systemu servisu na to sere pes.
Epic carbon comp 2018, zakoupeno vloni na podzim, včera Brain KO, dnes jsem volal prodejci, reklamaci prý neuznává, neboť v záručních podmínkách je, že na těsnění tlumičů je záruka pouze 90 dnů, takže servis bude placen, Specialized a jejich přístup k reklamaci mě tedy moc nepotěšil.
To je myslim standard i u vidlic. Ale jestli je to vseobecne znamej problem tak napis primo na spesl a vynech prodejce.
Je pravda, ze v jinem concept storu mne tvrdili, ze oni to na reklamaci uznavaji i po tech 90ti dnech.
Mel si mu rict, ze to je v pohode, pokud na zbytek tlumice jsou 2 roky. Myslim, ze ty problemy s brainem nejsou jen tesneni. Tim bys ho utrel.
A pokud jo, tak to těsnění za 2,5t Kč je slušný úlet. Takže prodejce se z toho chtěl jen vykroutit.
2,5k je za komplet repasi včetně materiálu, práce a dopravy do/z Holandska.
Prodejce moc nechapu, spis se tim nechtelnzabyvat, protoze tohle samotnej spesl reklamuje.
Poslal jsem dotaz na Specialized, zde je odpověď :-)
*Dobrý den,
S pohledu reklamací nelze na základě Vašeho záručního listu reklamaci uplatnit, protože:
ZL není kompletně vyplněn (podpis zákazníka) – je v ZL uvedeno tučně
Dle záznamů v ZL neproběhla garanční prohlídku ve stanoveném termínu, dle ZL, bod I., odst. 10
V případě, že by proběhla garanční prohlídka v předepsané lhůtě, lze přijetí do reklamace zvážit.
Děkuji za pochopení*
No a maji pravdu nebo ne?
Maj, ale kdyby byli opravdu „Specialized“, tak přiznaj ******* s Brainem a nevymlouvají se na kraviny.
Chapu. No pravdu mate obe strany. Ja vas soudit nebudu:)
Zkus to mozna jeste jednou a popis kde a kdy si delal servis. (Me treba muj mechanik doplnil razitka i zpetne kdyz jsem resil reklamaci, ale poctive to u nej servisuju)).
Poukaz na obecne znamy problem brainu a ze si myslis ze by to na reklamaci jit melo i pri nedodrzeni formalit.
Kdyby ani tohle nepomohlo tak bych to pak zkusil jeste jednou uhrat na skrytou-konstrukcni vadu.
Edit: jeste pri ty komunikaci nepouzivej soudy a jen se drz stritkne popisu.
Tak to skutecne zalezi na prodejci. Ja byl na prvni garancce se Speslem u jineho prodejce nez jsem kupoval a po roce mi praskl ram. Reklamace kde jsem kupoval. Vymena za novy ram vyssi rady s tim ze mi kluci servisaci rikali, ze museli udelat novy zarucak s prohlidkou u nich jinak by mi to nemohli uznat. A od 2017 musis chodit pravidelne kazdy rok na prohlidky aby platila zaruka.
To od 2017 jsem nevedel:)
Holt je uz asi potreba zvazit jestli ta zaruka za to stoji…aneb nechci zaruku zadarmo:/
Na obranu speslu: dozivotni zaruku na ram nedava jen tak nekdo takze je v tomhle i docela chapu ze chtej mit vetsi kontrolu nad tim komu ramy davaj.
Na kolik ta prohlidka vyjde? Po case je uz myslim v zaruce jen ramova sada. U drahyho fullu bych to asi dodrzel. Jinak asi ne.
Jak jsem psal nize, se servisakem se domluvim, ze nechci nic serizovat at prohledne jen ram a da mi do zarucaku razitko. Nikdy nic nechtel tak jsem mu dal vzdy 2 kila na pivko. Ale opravdu asi zalezi na konkretnim servise.
Pri reklamaci noveho ramu mi zadarmo prestrojili kolo jako kompenzaci za to, ze ten ram praskl a to tam davali i jiny adapter zadni brzdy protoze ten stary nepasoval. Za mne spokojenost.
Takže mistři v hledání výmluv, jak se zbavit odpovědnosti za své průsery.
Podepsat si záruční list bych asi zvládnul, na nějaké přiblblé garanční prohlídky jim seru, nepojedu s kolem 100km, aby mi na něm něco dojebali, vše kromě tlumiče a vidlice si dělám sám a na tlumič a vidlici nebylo potřeba zatím sahat, resp. vidlici mi ihned po koupi oservisoval známý, páč z výroby byla suchá a moc nechodila.
Takže asi tak milý Specializede.
V tom problem nehledej. Na garancku musis i s autem kdyz chces uplatnit zaruku. A se servisakem se vzdy domluvim at mi kolo jen prohledne a nic nesaha. Servusuji si ho doma taky sam vcetne vidlice. Jde mi hlavne o ram.
Zatáhnu to za své, těch 2.5k mě nezrujnuje, avšak čekal jsem od výrobce větší vstřícnost.
Nejvíc mě ale štve, že budu muset 3 týdny brousit jen žiletku.
Tak jsem navštívil nejbližší Concept store – Cyklo Vondráček Plzeň – super jednání a přístup, lituji, že nemám Epica od nich. U nich prý jasná reklamace, o výrobní vadě samozřejmě vědí a žádné kecy o 90ti denní záruce na těsnění a pod.
Ono by stejně mělo být jedno kam to přineseš, prodejci Specializedu maj povinnost přijmout jakoukoliv reklamaci, oni sami nic neposuzujou, pouze vyfotí záručák s doklady o koupi/servisu a kolo samotné, zadají to do interního systému jako reklamační zakázku, sundají z kola ten tlumič a čekají až bez předchozího upozornění přijede kurýr pro tlumič a pak někdy za pár týdnů až měsíců přijede nový/opravený tlumič zpět. Takže ve výsledku to prodejce stojí akorát asi tak 40 minut času mechanika a minimálně pár týdnů 1 místo na věšáku. Jestli to Spešl uzná nebo to bude placené s jistotou nedokáže říct nikdo.
Ahoj, chtěl bych ještě k celé věci doplnit,
že mám neofiko zprávu, že Spešl od 10/2019 při repasi, nebo reklamaci, osazuje novou revizi zadního brainu (druhá opravná verze).
Tato revize prý řeší všechny předchozí problémy a opětovné reklamace již repasovaného brainu…
Takže, kdo bude nyní nechávat opravovat zadní brain, už by měl mít všechny problémy, na 100% vyřešeny.
No to jsem zvědav… pokud někdo budete reklamovat, či repasovat za své, tak sem napište, zda je už konečně vyřešeno
toto poněkud trapné zakolísání výrobce.
Mě osobně, po půl roce od 1. reklamace, začíná brain vykazovat stejnou závadu, jako po koupi nového kola :-(…
Evidentně reklamace problém nevyřešila, takže mě čeká další kolotoč, ale už za své, protože pochybuji, že mi znova uznají reklamaci,
na 11 měsíců starém kole…
A.
Všechny problémy vyřešeny, netvrdili to náhodou už při vydání první opravené verze? :)
Jj tvrdili to pred rokem.
Mne se ale nesere nic.
Ano, říkali, nevím ale o nikom, kdo má od té doby problémy, až nyní…
Máme doma 2 x epic – u jednoho (mám ca rok) mě čeká 3. výměna brainu, u druhého první. Kamrád to samé – po ca 1,5 roce. První vylepšená verze moc vylepšená nebyla, tak jestli je pravda, že teď to už dali dohromady, budu víc než rád:)
Jinak mám už 4. generaci – vždy bez problémů, ale tady to asi drobet poddimenzovali…
Jinak bych neměnil, protože systém jako takovej je podle mě geniální – kolo je neuvěřitelně rychlý – nerozhodí kořeny, kameny, skvěle žehlí – když tedy funguje..:)
No jo, ty předhozí Brainy byly Foxácký. A jiný.
Šušká se že tomu nějak napomáhá i rám samotný, jak je zadní stavba bez čepu napružená tak na ten tlumič pořád nějak tlačí nebo co. Možná bude na 21 nebo 22 nový Epic FSR předělaný.
mně taky po opravě drží už téměř půl roku
Tak jsem to zakřikl, půl roku po opravě a zase KO. Takže budu zase měsíc bez kola, snad se k tomu postaví čelem a vezmou to jako reklamaci, jinak opět –2.700,–
Kolik jsi na tom najel za ten půlrok od opravy?
Jak se tedy zdá, nebyla to ta úplně poslední revize, která už má být bez problémů, ověřené to ale nemám, možná to jen vypouští Specialized do světa, abychom jako zákazníci nebyli naštvaní…
Prosím, vy co jezdíte s Brainem, stojí to za to? Aktuálně se rozhoduji mezi Epicem 2019 a Canyon Lux. Epic ted lze sehnat za úplně stejnou cenu v nejvyšší spec. jako Canyon, výbava podobná, takže jediný zásadní rozdíl Brain. Nikdy jsem na něm nejel, doted jsem jezdil Scott Spark a zvykl jsem si na zamykání tlumiče. U toho Epicu si nejsem jistý, zda-li plně nahradí možnost zamknutí tlumiče? Díky moc za případnou radu.
Nejlíp si půjč jakoukoliv testovačku a vyzkoušej si na vlastní kůži. Brain hodně lidem prostě nesedne. Když to máš nastavené tak aby to bylo tvrdé (= na firm co to jde), je to tvrdé dokud nepřijde docela výrazný náraz. a tlumič nepovolí. U nejvyšších myslim 2 modelů (Sworsk a ten pod tim) je až do 25% zdvihu chod tlumiče brainem neomezený = žere daleko líp malé nerovnosti, ale zase to pocitově neni jak beton když do toho dupeš.
Můj názor na věc je, že pružení bez brainu je více ‚smooth‘. A i když je brain úplně open, není pružení úplně ‚smooth‘ Brain nevyhovuje každýmu, doporučuju určitě před koupí otestovat…
Sdílím tvůj názor, full je od toho aby žehlil, ne aby byl zamknutý.
Jsou to zkrátka dvě odlišné koncepce a je potřeba před koupí jasně vědět, jestli chceš něco řešit při jízdě, jsi na to zvyklý, nebo ne.
Brain je pro lidi, co nechtějí nic řešit, a to jsem přesně já, tzn. ideální cílová skupina.
Jak je doporučováno, nejjednodušší je sehnat si testovačku na otestování, hlavně, abys to měl správně nastavené, nafouknuté na sebe a pak se rozhodnout.
Myslím si, že správně fungující Brain, správně nastavený, může dost dobře uzamknutí tlumiče prakticky nahradit. Nikomu to ale nevnucuji, někdo mi bude oponovat, že to tak není.
Díky za reakce. Měl jsem sparka a na můj vkus se houpal trošku více než bych chtěl. Kolo mám hlavně na závody a u 90% CZ závodu bych si vystacil s HT. Ale občas se full hodí (chci mít jen jedno kolo) proto mě to přivedlo na myšlenku speslu s Brainem. Jde mi o závody, pohodlí ještě chvilku ozelim. Zkusím vyzkoušet někde, ale všude na vyzkoušení nižší rady a slyšel jsem že SW je jiný.
Tak jezdím s Brainem přes 2 roky, předtím jsem měl „normálního“ fulla.
Je to specifický a pro mě výborný systém. Dříve jsem si lebedil jak „normální“ full žehlí atp. ovšem při závodech jsem byl jaksi pomalejší :-)
Nyní epic s Brainem je tvrdší, ale stále požírá nerovnosti i když jinak. Prostě při překonání dolíku,kamene apod. propruží a dál zase jedeš jakoby na HT.
Jsem maximálně spokojený, v rámci svých možností i rychlejší než dříve a hlavně – krásně mi to rehabilitačně působí na bolesti zad.
Švorks neumí zamknout prvních 25% zdvihu, ty pracují pořád.
To je pravda, ze nove tlumice s lockem ted zamykaji natvrdo
Jo, tak pro tebe to bude ideal, kestli se spark moc houpal. Uvidis.
SW od 2018 jinej není vůbec. Teda liší se hmotností rámu asi o 100g, ale zadni stavba u vsech verzi karbonova a tlumic stejnej, nemas sanci poznat rozdil.
Jak píšou ostatní, chce to vyzkoušet, zda Ti to sedne, nebo ne. Mě třeba epic v L na mých 177 cm výborně sedl geometrií, ale prostě ten projev zadku se mi nelibil. Možná, kdyby to byl model i s Brainovou vidli, ale takhle to kolo bylo takové divné, předek chodil a zadek měl hranu a když jsem ten systém povolil,aby ji neměl, tak zase pružil ve šlapání… Pro mě osobně je řešení typu Twinlock lepší volba.
Brainova vidlice je vylozena *********. Vsichni se honej za co nejvetsi citlivosti, ne, Spesl naschval do vidlice namontuje nesmysl co citlivost na drobne nerovnosti omezi resp. uplne zrusi. Genialni.
Ja to taky nemam rad, ze spesla bych ji dal hned pryc, ale zas bych to nevidel tak tragicky. Fox terralogic byl taky hodne oblibenej.
On ten brain z té vidle jde vydělat, ale pak ta vidle zase nejde zamknout :) – tohle už mám za sebou,
Pro závodníky, kteří nejezdí technicky náročné XXC tratě a honí každou vteřinku brain super věc… za mě je prostě epic s brainama spíše polo HT ve srovnání s fullem bez brainu. Zajímalo by mě v reálném testu, jak moc brain zrychlí hobíka…
Asi zalezi co jezdis. Ja delsi trate a maratony.
Presel jsem ted na jiny kolo a spis si myslim, ze jsem si v rychlosti oproti epicovi polepsil.
Tak vyndavat brain je blbost. Prodat celou novou vidlici neni takovy problem.
Ja mam epica bez brain vidle, normalniho full co jde zamknout bych snesl taky, ale komplet epica s brainem vepredu fakt ne.
Na Brain ve vidli nedam dopustit, pro mne genialni vec. Drive jsem jezdil roky terralogic, potom jej prestali delat, netusim proc ale prestup na Brain byl jeste vetsi plus. Samozrejme Brain pro vyletniky a dolekopcom nema smysl, logicky.
nemáte někdo zkušenost s tímto?
Na co? Kdyz das pryc braina tak mas z epica nepouzitelny kolo na xc. Cely tlumeni je postaveny prave na tom brainu.
Jasně, ale pokud budu dvakrát do roka platit repasi za celkem 5.400,–,– a budu téměř dva měsíce bez kola, tak ať jde Brain do pr…
Proc nepouzitelny? Bude velmi podobny kolum jako Canyon Lux, Orbea Oiz nebo Cannondale Scalpel – hodne aktivni pruzeni, ktere je treba casto zamykat.
Hm. Chapu ze to nekomu muze pripadat ok. Zadouci.
Ja mam na fullu rad pridanou hodnotu, ze je tlumeni efektivni a pri slapani se nepohupuje a nemusim za svih 100× zavirat a otevirat.
Nekdo preferuje brain, nekdo dw link, vpp, maestro apod.
Nevim jak jsou na tom kola co si jmenoval, ja to nejel. Ale epic je na brainu zalozenej. Kdyz ho das pryc, to kolo je razem houpacka a neni absolutne zadnej duvod pak priplacet za s znacku a muzes jit do jakyhokoliv neefiktivniho bastlu, protoze si to prece muzes zapnout/vypnout kdy chces.
Teda pod efektivnim tlumenim si predstavuju uplne neco jineho nez kamenny Brain, da se rict ze pravy opak, zehlicku. :) #xcproblems
Jo…:)
Ja vlastne nevedel jak to napsat. Ale porad to vnimam tak. ze ta tvrdost k epicovi patri. A stara se to samo o sebe.
jo, kdyz to funguje. Az budes 2× do roka resit opravu a budes 2 mesice bez kola, budes mluvit jinak :-(
Caute,
kupil som si v posezonnom vypredaji Epic Comp 2019 s hore spomenutym brainom.
Zatial som stihol nabehat iba okolo 250 km, ale nezda sa mi, ze ten brain funguje optimalne.
Pokial je uplne otvoreny (5 z 5), tak s nim nie je najmensi problem a vyzehli v zjazde vsetko co potrebujem.
Pokial ho ale zavriem (na 3 z 5, 2 z 5 alebo 1 z 5) a vtedy na nom trafim nejaku nerovnost ako kamen, koren alebo nerovnost na ceste, tak mam pocit, ako keby som s nim trafil doraz – tak neprijemne to „kopne do zadku“. Ked ale skusam s tym istym nastavenim pruzit na mieste, tak to ide uplne plynule a nevydava ziaden zvuk.
Nestalo sa vam to uz niekomu? Vdaka!
To je ale vlstnost brainu jako taková ne?
Myslím, že je to jen expanzní komora, která prouští určitý tlak a podle toho to (ne)pruží.
Když je otevřený…tak je vlastně vypnutý a do tlumení vůbec nezasahuje.
popsal jsi uplne presne jak ma brain fungovat „prvni rana ho otevre“ :)
aha, tak to je dobre vediet!
Doteraz som jazdil stary epic s brainom uplne prvej generacie a tam to bolo krasne plynule, bez takehoto „otvarania“ kopancom. Tak som dufal, ze nova generacia bude minimalne rovnako pohodlnna ak nie este pohodlnnejsia :)
pokud u první generace (polo)kopanec nebyl, tak bylo něco špatně
Je to závodní raketa.
Jestli chceš pohodlný kolo, měl si jít od něčeho s dw linkem:)
hned som spokojnejsi, tak si na tom budem musiet zvyknut, vdaka za informacie!
mam este otazku pre tych, co jazdia na epicu aj mtb maratony.
ako si nastavujete brain, pokial sa vystriedaju na trati pocas pretekov rozne typy povrchov, od rychlych hladkych singletrailov az po velke korene a kamene?
co nejmin utazene, ale at to jeste nehoupe prilis pri slapani v sede.
Nastav si to jak ti to vyhovuje, to neni uplne prenositelny :)
Vetsinou na zavody volim jedno / dve kliknuti podle delky a narocnosti. Na normalni jezdeji 2–3 kliknuti. Uplne otevreny jen na nejakem dlouhem singletrecku, trailu pri celodennim jezdeni.
To je normální, takhle se uzavřený brain chová vždy, náraz musí být dostatečně silný aby to drnclo se závažíčkem uvnitř a tlumič se otevřel.
Takže buď otevřenej tlumič kterej nejde zamknout, nebo přizavřenej tlumič kterej je totálně necitlivej. Gratuluju, perfektní výběr.
ehm. jezdil jsi na tom vůbec? slova zveličujou. v reálu to vyžehlí i na firm sebemenší nerovnost, pouze je otevření tlumení cítit, ale to neznamená že to kope, pouze že o tom člověk ví.
Asi tak na 100 různých kusech. :)
Na Firm to nevyžehlí skoro nic. Oproti hardtailu ano, oproti jiným xc fullům ne, reaguje to až na větší nerovnosti. V otevřené poloze to i celkem hezky žehlí (na poměr xc fullů), ale pak to nemáš jak zamknout za jízdy, což je na xc docela naprd.
Dobře, už chapu jak to myslíš :). Když řeknu řádově, že to zareaguje na 1cm vysokou nerovnost? Možná min. Beru to z hlediska určení toho kola – na XC racing je to perfekt, kdo chce, maximální pohodlicko, vozenicko, pro toho epic není určen, byť proti HT je komfort furt neporovnatelne větší.
Řádově 1cm může být taky 9cm, furt stejný řád. :) Pravítkem jsem to neměřil, ale prostě když na tom jedu ve firm nastavení na nějakém členitějšim terénu (stezka se spoustou kořenů nabo kamenitým povrchem, například některé části Lávek nebo Hočimina na Točný), je to v podstatě nefunkční, to už rovnou můžu jet na hardtailu. A to ať už mám to kolo nastavené tlakama na sebe (autosag), nebo si to asi o dalších 10psi ufouknu.
S otevřenym Brainem je to ve stejných místech výrazně lepší, pohodlnější, ale takové nastavení je na svižné ježdění trvale nepoužitelné. Na jiných XC fullech (ideálně s ovládánim tlumiče z řídítek, což většina má) máš tlumič otevřený a zavřený podle pořeby, tam kde to chceš citlivé je to citlivé a naopak. Epic je prostě kompromis, navíc aktuální řešení celkově ne moc spolehlivý a nějak výrazně lehký ten rám oproti konkurenci taky neni.
U xc fullu je potreba aby zehlil i nejmensi nerovnosti? Jen si zaujaty proti brainu (mozna speslu) ale xc zavodne ani nezavodne nejezdis, tak to je pak tezky… Takze si jel 100× na ruznych testovackach a moudra tahas z klobouku, ale hlavne ze ses chytre vyjadril, co je na xc potreba, ostatne takova BF klasika :-)))
No nevím, já bych to chtěl, tupé kolo drncá, drncání vysiluje a unavuje.
Proti Spešlu nejsem, umí udělat moc dobrý kola. Byť si za to teda nechaj zaplatit. Jestli jsem zaujatý proti nějaký značce celkově, je to Cannondale.
Koncept Brainu je dobrý na elitní xc závody, když je zamknutý, nehoupe se, ale pohlcuje větší nárazy (narozdíl od jiných xc kol které jsou v zamknutém stavu zamknuté tak, že to musí dostat už fakt velký podnět podnět aby propružily, skok z obrubníku apod.). Takže v tempu „podlaha“ je to super věc. Když teda funguje.
Jenže hodně lidí si to kupuje z důvodu „když jedu na výlet po lesní cestě, na hardtailu to drncá, chtěl bych fulla, ale abych se zase moc nenadřel“.
100× na testovačce jsem nejel, jen asi 5× nebo 6×, zbytek jsou servisované nebo reklamované kusy, čas od času na požádání majitele prověřené i delší jízdou. Takže si myslím že netahám moudra z klobouku, spíš od ponku. A podobný názor na to mají i kluci co jezdí ty různý KPŽ apod. na předních příčkách.
Je to střet pohledů na to kolo a vnímání jeho vlastností – na tocny s tím jezdím, protáhl jsem ho tam i po těžších úsecích, přes hřebeny na Šanci atd… Jsou tam skutečně kamenitý úseky a nikde jsem si na pružení nemohl stěžovat (to když už, tak i když sedim na špičce sedla a ležím na riditkach tak mi jde na zadní a neprudsi věci kvůli tomu nevyjedu – tady si na to mohu stěžovat).
Co tím chci říct – > nepopírám že jsou lepší kola, ale na mě, jako uživatele bez zkušenosti s jiným řešením působí funkce kola silně nad všechna očekávání, proto mi nějak nesedí jak o tom kole píšeš. V místech kde už se na tom necejtím by často bylo na místě sedět na pořádným enduru…
A ještě jedna věc… Když je to jak říkáš, proč na tom jezdí váš SBCR Team? Jde jen o prachy (sponzoring)? To se mi prostě nezdá…
Si to sjeď jednou na obvyklym nastavení a jednou si Brain otevři a sjeď si to znovu. Třeba tu hřebenovku z Šance přes Hočimin, Plot, tam jak se místama nemusí šlapat a jen se vezeš a nebo pumpuješ, tak je to cítít dost dobře. Právě na jinym xc fullu si to otevřeš kde chceš, na Epicovi to všude vezeš v tom tvrdšim nastavení. Kolo pro tvrďáky prostě. :-)
Já na to koukám z opačnýho pohledu, trail/enduro kola žehlí celkově líp než xc kola, proto je to asi jedna z věcí na kterou jsem na xc kolech citlivý, když vim jak to může odpružení žrát.
Každý z nich k tomu má asi jiné důvody, nevím přesně. Geometrie, jejich ceny a tak dál. Ale minimálně 2 zvažují něco jiného kvůli poruchovosti Brainu, jsou tam nějaký druhý reklamace, kolo x týdnů visí na háku bez tlumiče a tak. Buď ten Supercaliber, čeká se trochu co novej Scalpel, ten starej je taky docela mizernej – vrže v nich jak v chroptící chýši a praskaj okolo hlavního čepu.
kdyz te to kope i ve sjezdech jako je hochimin, tak to musis mit brutalne prefoukane a pretazene.
No ano, když jsem to zkoušel utažený úplně na firm, na čtvrtou pozici. Ale už na té druhé cítim že to s citlivostí neni úplně vončo, když je to úplně otevřený tak to bere pěkně. A to v tom tlumiči mívám 10psi pod to co nastaví autosag a pláště asi 1,4 a 1,7 baru.
Ale jak říkám, jsem zvyklej tam profrčet na Jeffsy což je prostě jiná liga a ovlivňuje to moje „požadavky“ na výkon citlivého odpružení.
To jsem si trochu myslel, že to tím tam do toho chtě nechtě leze zkušenost z endura. Seděl jsem na takovem kole jednou a to samozřejmě zcela bez debat úplně o něčem jiném.
Nazdar lidi chci se poptat – bojuji trochu s nastavením tlumiče na epicovi, je to vlastně od servisu, do tý doby jsem to měl nějak nastavený a fungovalo to… nicméně pak se to klasicky vysralo, v servisu komplet repase (shocktherapy, ne holandsko) . No a od servisu mi přijde, že tlumič tak nějak „ztuhnul“ → méně využívám zdvih, na doraz jsem se dostal snad jednou. Pokud nafoukám tak, abych chodil aspoň na 80–90% zdvihu (výrazně pod autosag → přes 30%), tak je kolo keclý a nejede, tlumič se pohupuje v prvním cm zdvihu a zároveň do toho na protipohyb „vráží“ brain (který vozím na firm) při snaze tomu houpání zabránit, mlátí se to a je z toho parodie na tlumič. Největší katastrofa potom polňačka s výmoly → kolo je buď vůbec nepobere a mlátí mě do ****** jak hardtail, nebo když je výmol větší, tak se v něm zhoupne a vystřeluje ze sedla… Naopak lehce přefoukaný + poměrně rychlý odskok to funguje dobře třeba na traily → z kopce je to živý, dokopce se to nenoří, do zdvihu to nejde a tak nějak to propruží na nerovnostech (tlumit ve stoupání v pomalý rychlosti není co…), celkově ale na dlouhý XC je to tupý necitlivý a bolí mě pak kdeco…
Právě na dlouhý lehký XC nejlíp funguje tlak od autosagu, jenže tady se vůbec nemůžu trefit s odskokem… ten má 15 poloh a nějak se mi nedaří najít ani rozsah nastavení který by mi vyhovoval. Chtěl jsem se tedy zeptat jak vozíte odskok na rs brainu? popř. je to individuální podle váhy (já něco pod 80kg) nebo platí nějaký obecnější nastavení jak to vozit?
Chtěl bych aby to co nejvíc žehlilo rozbitý polňačky okolo 20–30kmh a aby to zároveň dokázalo kopírovat terén ve stoupání (tady nejzásadnější rozdíl → před servisem kolo ve stoupácích např. s kořeny perfektně využívalo zdvih → i v pomalý rychlosti klidně celej – kopírovalo terén a nestřílelo ze sedla… k tomu bych se chtěl vrátit…)
A jak to ladíš?
Nejdřív si si to nalaď s kompletně vypnutým brainem.
Až budeš s pokojenej s tím, jak chodí (vidlice a tlumič), tak terpve začni posunovat a ladit brain.
Aha, tak to jsem nedělal no… Celou dobu jsem to ladil s zamcenym brainem
Proč si to daval do shock therapy. By ti poslali z holandska tlumic jinej zrepasovanej. Shock therapy se vrtá kde včem, ale na brainy by nemeli byt nahradni dily. Tesneni neni problem, ale stiraky a dalsi atypy se sehnat ofiko nedaj, leda jestli to berou nejak ze superdeluxu. Navic ofiko navod na to neni.
Bud to mas blbe nadtaveny, nebo to vyservisovali blbe.
Autosag se dela bez brainu.
Brain uplne vypnout, pak nastavit tlaky a odskoky, pak brain zapnout.
Jak to střílí ze sedla tak to je jasně moc rychlej odskok.
Tak. Brain se po kompletní repasi, která byla nutná po 6500km (což chápu) znova dojebal po 800!!! Km ! Čvachtá to jak blázen, trochu to uteklo a brain nefunguje.
Kdepak udělali soudruzi ze Socialized chybu?
Hele a nemas to spis tim, ze si ti daval do toho servisu ?
To nedokážu říct, rozhodně jim nechci dělat negativní reklamu, zvlášť když vím že ten tlumič je problémový. Údajně u nich nechávají dělat repas autorizované servisy když se nestíhá Holandsko (potvrzeno oboustranně u nich i v aut. servisu) takže jim věřím. Navíc to vezmou na rychlou opravu už příští týden abych to měl na závody – jestli budou chtít zaplatit nevím… Za mě se k tomu staví čelem.
Spíš je to frustrace že mi trvalo 400km si to vyladit k obrazu svému a teď je to zase v koudeli.
a co si na tom ladil prosim tebe? Cvaky na odskoku víš, cvaky na brainu taky a tlak sis snad zapamatoval. Já v první řadě moc nechápu, proč si nešel do spešlu, neobjednal si repas tlumiče a tim bys dostal jinej, zvlášť, když to tvoje kolo je bazarovka.
->neresil jsem to vzhledem k tomu ze zaruka po štípaným rámu dávno passé a rekl jsem si, ze nebudu tlacit tátu aby se jako moje kolo dalo do autorizovanýho protože blabla → nějak jsem si i myslel že to kluci vyřeší líp než nějakej, pro mě anonymní, holadskej centrální megaservis.
vyladit mi to trvá, po sevisu se to chová jinak než před ním → v minulém případfě stejný nastavení mělo za následek naprostou nefunkčnost. dlouho mi trvalo než jsem si nastudoval jak nastavit odskok – podle citu to nedokážu, takže mi pomohlo až video kde týpek ukazoval kompresi tlumiče na zabržděným kole na zemi a ladění na zákládě toho jestli po uvolnění jde nezatížený zadní kolo do poskoku nebo ne. ale to je jedno, spíš že se to prostě zase posralo a já se toho tlumiče teď už nezbavim, což je v prdeli :D
Já Ti nevím Vojto,zdá se mi že objevuješ již dávno objevené.
Oprava,repas Brainu prostě patří do Specialized servisů a holt je tam to Holandsko.
Já to také absolvoval předloni a do cca 10 dnů jsem měl opravené a seštelované kolo zpět.
Dal jsem za to tuším cca 2700kč a jsem maximálně spokojený.
Tak snad to nějak před Orlíkem zbastlíš.
Bohuzel repas dost podrazil, aktualne za to chteji 4300,– (Velocentrum HK, Pardubice). Navic diky covidu cekaci doby dlouhe, cca 14 dni az mesic. Pozitivni ze tam kolo nemusi stat. Stavajici tlumic nafoti a objednaji novy.
Ze strany Specialized to aktuálně stojí 2800 pro všechny servisy v ČR.
Diky za info. Kde teda nejlepe nechat repas provest? Jestli je to kus za kus, musi to byt vymenene do 10ti minut.
No to jo.
Akorát to funguje tak, že se kolo přiveze do servisu, nafotí se kolo, výrobní číslo kola a tlumič (pokud jde o reklamaci tak ještě doklady) a na jejich webu pro prodejce se objedná servis. Tlumič se z kola sundá a čeká se. Než dorazí tlumič na výměnný systém tak to klidně i 2 týdny od objednání trvá (pak se jen prohodí tlumiče v krabici, kurýr hned odjíždí s původnim tlumičem a ten co přijel se namontuje do kola). Stává se ale že tlumiče na výměnný systém dočasně nemají vůbec, pak se prostě musí rovnou odeslat konkrétní kus a čeká se x týdnů než se k němu prokoušou v řadě a pošlou ho zpět. Toto bývá typicky na jaře kdy hordy lidí sednou na kola a zjistěj že jim tlumiče nefungujou ⇒ pro „preventivní servis“ je nejlepší konec sezóny nebo mimosezóna = cca od října do února, tam to jde vždy celkem v pohodě bez průtahů.
já nikdy neměl problém v březnu/dubnu. Tlumič do týdne.
To už neplatí 2800.Repase nově Brain tlumič uz všude 4300.Mam to potvrzené servisu Kola Svorada. Mají to už i v ceníku servisu .. Na nové modely 2021 už dali záruku na Brain prý 2 roky tak si to chtějí tímto vykompenzovat a dát 2 X za rok 4300 to je hnus..
Zajimave, Specialized za to stale chce jen 2800.Svorada si za to zrejme necha priplacet navic.
To už neplatí 2800.Repase nově Brain tlumič uz všude 4300.Mam to potvrzené servisu Kola Svorada. Mají to už i v ceníku servisu .. Na nové modely 2021 už dali záruku na Brain prý 2 roky tak si to chtějí tímto vykompenzovat a dát 2 X za rok 4300 to je hnus..
tak konkrétně v HK je to za trest a tam bych si nekoupil ani gripy :-). Obsluha poněkud mimo…odbornost, komunikace…tam fakt ne :-), cenu také neumí nebo nechtějí udělat…
Pardubice mozna trochu lepsi, ale cena stejna :(
…tak je to jedna firma, takže stejná cena mě nepřekvapuje. V Uhlířských Janovicích je firma kola Čálek, oba s manželkou jezdili aktivně (závodně), fakt vědí co dělají a vyznají se, já si pro kolo jel k nim a max. spokojenost.
V Holandsku to jsou schopní udělat stejně. Taky se stane že se čeká 3 týdny na tlumič a po ujetí 200km v tom opět čvachtá = další 3 týdny reklamace servisu.
No – tak.
Můj původní příspěvek byl spíš stesk, že to spesl blbě nadesignoval, prostě si nemyslím že si za to můžu špatným servisem…
Jak to tady ctu, tak kolo Epic se opravdu vyplati vlastnit! :-D
Jj. Pred tydnem (cca 2–3 tydny zpět) psal o epicu basne jak je výhodnejsi a lepsi nez ostatni, ze je brain vyhoda a ze spešl neni tak drahy jako konkurence ......
Převelice! :) To jsem ještě asi nezmiňoval, na 8 let starym kole už Specialized servis tlumiče neudělá a servisní sady na to nejsou = jsi odkázaný na milosrdenství servisů zabývajících se odpruženim kde to snad nějak udělají.
Tak zase ta predchozi generace bylo fain bezproblemovy kolo.
Porad ho chapu. Je to jeho prvni super kolo.
Pri nejhorsim subda braina a da zamykani na packu. Sice z toho udela tuctovku jako lux apod., ale moznost je.
Jo ta je v pohodě, ta aktuální je průšvih a do té jinej tlumič dát nejde.
Dost brzo bude zveřejněná nová generace, tam doufám už tyhle problémy nebudou.
Co vím ani do předchozí gen. jinej tlumič nedáš. Bo atyp rozměr i uchycení.
Do předchozí generace dělá Bikeyoke vidličku pro normální xc tlumiče. Do aktuální co tak koukám tak už dělá taky, ale je to limitované jen na několik málo uzoučkých tlumičů – je tam méně místa mezi komorama tlumiče a rámem
Ahoj, začal mi čvachtat tlumič, avšak brain i tlumič zamyká jak má. Takže vlastně jen nepříjemný zvuk při jízdě. Před rokem komplet výměna brainu včetně tlumiče v rámci záruky. Mám Epic 2018. Řešili byste to nějak?
Jestli to zamyká jak má a funguje odskok tak bych jezdil. Nejspíš se to ale bude zhoršovat, čvachtání znamená vzduch v olejové části a ten se tam někudy musel dostat = netěsnost.
Zkusím to ještě vyreklamovat. Snad jsem neprošvihl rok. Nevíš kolik stojí oprava, nebo nový tlumič? To bude asi raketa
Prolétl jsi aspoň letmo předchozí příspěvky?
No hodně rychle jsem to prolétl, opakuji se s otázkou?
Oprava 2800Kč, nový tlumič na aktuální generaci rámu asi 25 000. :)
Takže oprava :-)) díky za info
Můžu se zeptat orientačně kolik ten tlumič zhruba foukate? Já mám 75 kg a foukam 210 psi.. odskok skoro nejrychlejší
78 kg/170psi (autosag+10psi → SAG 23–25% podle počasí) , odskok 6/14 počítáno od nejpomalejšího
55kg 140psi
Zdar, netěsnila mi vidle, dal jsem do servisu na pretesneni , po týdnu znova – tak jsem jim to vrátil . Prý ohnuté táhlo ve vzduchové komoře , výměna 1200,– . Je to normální ? Stalo se vám někomu taky ? Na kole neskáču a foukam vidli tak, abych dorazama nemlatil. Oukej – jezdím na tom traily, ale to je v rámci určení toho kola tak by to snad mělo vydržet , ne? Zvlášť když nemám ani 80kg .
Fakt moc bych si přál už nic neřešit a jen jezdit, ale bum , kolo v servisu co 14 dnů . Už mě to fakt štve .
…kámošovi odešlo něco na Sidce (také něco ohnutého v noze) letos na jaře a to po servisu najel cca 200km a problém :-(. Má to sice na HT (Ghost), ale to je celkem jedno, protože fakt prasácky nejezdí :-).
Možné to je, ale jestli to tak je opravdu ti nikdo tady neřekne, leda by měl křišťálovou kouli.
Jinak pozná se to jednoduše, ten „ohnutej“ shaft upneš do vrtačky a když bude házet tak je ohnutej.
Pokud nehází rovnou vrtačka :D
Jo to mi říkali ze to takhle poznají. Spis mě zaráží ze vidlice při adekvátním použití nevydržela a reklamace mi nebyla doporučena ze by ji neuznali. Na opakovaný dotaz jestli jsem si to způsobil sám a jak mi bylo pouze řečeno ze se to může stát třeba při pádu .
Jo Vojto,to je ten drobný problém špičkových kol (jak jsem také zjistil).
Když hodně jezdíš tak věci dost odcházejí oproti levnějším,nezávodním modelům.
I když vidle by měla vydržet všechno myslím.
Tak dobré pořízení.
No jo jenže Sidka je prostě stavěná na váhu, tam nějaká životnost nebo odolnost neni prioritou, závodní náčiní, když se to podělá tak výměnit za nový a nazdar. Kratičký vnitřní nohy, futra blízko sebe a vidlice se předozadně třeba při brždění a zároveň nárazu zkroutí natolik, že to tu pístní tyčku může ohnout…
„Všechno“ vydrží možná tak Lyrik/Zeb/Boxxer.
Tak paráda nové ceny repase tlumič Brain cena 4800 a záruka na repas pomalu žádná.. Když to klekne 2 X za sezónu fakt paráda…
Takže po sezóně zpět do shocktherapy, dělají to na místě za 2500. Sice jsem chtěl udělat ofiko výměnný servis, ale za 5000 ať si to strčí za klobouk
Ofiko servis nyní stojí 2800. Cokoliv nad už je přirážka konkrétbího prodejce.
Jenom pro jistotu se zeptám: Není to náhodou 2850…
…BEZ DPH?
taky jsem za, že to stojí 2800. Před 14 dny jsem měnil v záruce, ale ptal jsem se, co by to stálo mimo záruku a prý necelý 3 tis., takže těch 2800 bude asi reálných
Na místě jo? A není to náhodou jenom přifouknutí Brainu přes tu RockShoxáckou koncovku + výměna těsnění?
Nope, dělali kompletní repas, i mi ukazovali fotky jak to vevnitř vypadá když je to rozebraný. Vzhledem k tomu ze mám relativně starej kus tak jsem se ptal jestli by nebylo lepší nechat to poslat na výměnu, řekli mi ať to zkusím až se to zase rozbije (což taky udělám pokud mi to někdo bude ochotnej udělat do těch 3 tis.) ale ze jim běžně jezdí lidi s vyměněným kusem kterej se rozčvachtal po tejdnu.
Vím ze se to oficiálně nikde krom Holandska nedělá, ale kluci to umí . Kde na to berou díly/těsnění netuším .
tak mám také zkušenost s tlumičem na epicu 2018. Trochu vyblbnutý ze zdejších vláken jsem pozorně pozoroval tlumič na svém epicu. No a před časem se mi zdálo, že si v terénu párkrát tak nějak chrochtnul :-). Když jsem se do tlumiče opřel na stojáka, tak občas také, ale to tak 1× z 15 pokusů, pak byl zase klid. No nedalo mi to a kontaktoval jsem prodejce s tím, že se mi zdá…že občas si chrochtne. Brain fungoval, ale přece jen…hlodalo to. Prodejce mi řekl, že by to dále nezkoumal a objednáme tlumič v rámci záruky (kolo mám od března, takže záruka na tlumič už je pryč), ale tak jako tak…šlo to na záruku. Poslal jsem mu výrobní číslo, fotky kola, tlumiče a výrobního čísla. Objednal se jiný a do 10 dnů byl tady, proběhla výměna. Ukazoval mi balení a doklady nového tlumiče. Dle všeho se nejednalo o repasovaný, ale nový a vyrobený v 7/2020, takže minulý měsíc. Doufám tedy, že bude klid, ale každopádně jsem byl nadšený z rychlosti a ochoty.
Záruka na Brain tlumič je 1 rok, takže v záruce byl. Jinak by to ostatně Specialized jako reklamaci nikdy neuznal.
Pokud je na těle samotného Brainu stříbrná nálepka s datem tak jde o repasovaný tkumič. Nové nálepku nemají.
je bez nálepky…takže asi opravdu nový. A co se záruky týče, tak toto je výtah za záručních podmínek:
Veškerá těsnění a gumové části v tlumičích a odpružených vidlicích FOX Racing Shox, Specialized nebo jednotkách s technologií Brain podléhají běžnému opotřebení provozem a jejich životnost nemusí být delší než 90 dnů. Opotřebení není považováno za závadu, nýbrž za běžný provozní stav s výměnou plně v režii zákazníka.
Nebo pak komplet 2 roky, ale o 1 roku není nikde v záručních podmínkách zmínka.
Nevím, prostě rok od koupě nebo servisu Brain tlumiče je repase v případě závady zdarma.
no každopádně jsem spokojený, jak se to vyřešilo. Výše v tomto vláknu píše jaykay (2.5.2019), že mu to neuznali, že záruka na Brain a tlumiče 3 měsíce, takže trochu jsem se obával, ale takhle ok, takže spokojenost.
Chlapáci a když už se tu řeší tlumák 2018,tak jak je na tom 2017. Mám nepoužitý rám epic 2017 v hlíně,,tak jestli tam nejsou nějaký špeky na které si dát bacha.
Dík za reakce.
Ty Foxácký fungjjou spolehlivě. Tam bych žádnej velkej zádrhel nečekal. Akorát tomu za pár let Spešl možná utne ofiko servisní podporu, teď nedělaj starší než 2013
Bejvavalo.Mam 2017 a kazdy rok se v září nebo řijnu pose… ,Jednou klekl ze zmizel tlak úplně a ted letos zase neudrži tlak na udělani SAG.Nafoukas na 300 psi sedneš a uz se to pozatlačeni ventilu na SAG se sotva zvedne …Tak že opět neudrží tlak. Letos zkusím u Cyklo Švec.Kamarád co dělá u Spešlu mě řekl že starý Brainy od Foxe už do Holandska vůbec nechodí a vše se posílá rovnou už ke Švecovi… Díval jsem se k nim na ceník a už to dělá ofiko.Horší že mi odešel letos Brain system v Rock Shock vidlici.Vůbec nezamyká a to nevim kdo by to uměl tady dát dohromady.Cykložitny mě řekl že to nedělaji …a repase u Spešlu necelých 5000 taky :-(
shocktherapy, Praha 5
není to ofiko ale pokud to nemáš v záruce…
Jj, taky budu posílat k Ševcovi.
Mám Epic comp 2020.Po 2.500 km nefunkční brain a rozčvachtaný tlumič. U Svorady vyměnili těsnění na počkání za 350.-Kč.
Pokud by tam byl větší problém tak výměna za repas do druhého dne za cca 4.300.-Kč.
Je tomu tak.
Mě brain držel cca 2 roky a od první repase tak max. 3500km a je po něm.
U tréninkového epica 2019 jsem ho nyní před Vánoci ,(také cca 3500km), musel dát na výměnu.
Takže kvalita je totálně v prdeli.
Takže asi tak.
Ahoj všem, mám sworks Epic 03/2019, brain už byl vyměnenej 07/2019 teď jdu kolo prodávat, nejezdím už na nem asi 2 měsíce, no jak jsem ho doma zkoušela, tak se mi zdá že trochu čvachtá, ne moc, Jen občas a brain funguje normálně. U prodejce mi řekli že jsem nebyla na nutném servisu placenén servisu, kterej má prej bejt každej rok. Myslíte že by mi to ješte mělo být vyreklamováno i bez toho servisu, když 2 roky od koupy uplynou až 03/2021? Děkuji za odpověde
Však sis odpověděl sám – v podmínkách záruky je ze to dáš 1× za rok na servis – nedals – Smolík.
Je to ,,ona"
Na situaci to ale nemá vliv.
Ach. Pardon.
Ach. Pardon.
Ne, nemělo. 2 letá záruka se na díly podléhající opotřebení (těsnění v tlumiči) nevzathuje. Specialized na to dává v oboru nadstandartní záruku 1 rok, jiné značky odpružení (Fox, RockShox atd.) pouze několik málo měsíců.
Že čvachtá znamená že je zavzdušněný (do olejové části se dostal vzduch), servis stojí aktuálně zhruba 3500 (nepamatuji si přesně), aktuálně je mnohem lepší formou výměny (servis konkrétního kusu momentálně klíďo 2 měsíce, v Holandsku stěhujou servisní centrálu kam se ty tlumiče na repasi posílají z celé Evropy).
Dobře a co znamená tohle? Dávam link a je tam odstavec ohledem 2 roční záruky na specialized branded-components a spadá tam i brain
To se ale přeci nevylučuje. Záruka je dvouletá za podmínky dodržení servisního intervalu, který je roční. Servisní interval byl překročen, takže smolík.
Dole ve výčtu věcí máš Rubber moving parts což jsou těsnění tlumiče.
2 letá záruka by se na to vztahovala leda kdyby například praskla hadice k brainu nebo nějaký z těch hliníkových dílů. A stejně je to podmíněno předepsanym servisem.
.
Ok díky všem, jenom jsem si chtěla ověřit informace.
Zdravím :)
jen tak pro info ohledně servisu brainu:
7.2. vyzvednuto kolo po servisu tlumiče výměnným způsobem (za jiný kus z holandska)
dnes, 16.2. tlumič v p**i . Čvachtá, brain okruh zavzdušněný.
Za 2 roky se jedná o 4. servis tlumiče/ nefunkčního brain systému. S tím že nejméně polovinu času co kolo vlastním jsem prostě jezdil na vyčvachtaným tlumiči.
Za tenhle kus techniky by měl ze spešlu někdo letět.
Doufám že už letěl, tahle generace 18–20 je takovej fail, že by renomovaná značka snad i měla zavést nějaký výměný program (vím, sci-fi).
Jen aby nebyl 21 ještě horší :D
21 se zatim zdá vklidu. Ale 100% verdikt se bude dát říct až tak v červenci.
Ten 21 mi prijde daleko robustnejsi.
Tipuju, ze ten uz bude zase spolehlivej…
Robustnější v čem? Brain je ještě menší a tlumic je stejnej bez autosagu.
Ti vymeněj na reklamaci. Zima tomu brainu nedělá dobře, takže se tomu ani nedivím.
Mě by zajímalo co s tím tlumičem všichni děláte, mně vydrží rok vždy. Mám obavu, jestli to není urban legend jak pumpovaci brzdy od Shimana.
.
Tu zimu potvrzuju, funguje naprd a je vcelku velká šance, že se vyjebe. V tomhle případě si zamítnutí reklamace neumím představit.
Já teda po prvních zkušenostech od okolí 2018 nepořídil, takže pořád jezdím na foxu a někdy vydrží i rok. Stejně mám pro sichr záložní tlumič, abych nezůstal bez kola.
Fox Brainy fungujou bezproblému, jsou lidi kteří na tom nikdy neměli servis = třeba 7 let starý tlumič.
To trochu závidím. Doteď si říkám jak dlouho by mi asi vydržel, kdybych ho po roce 100% funkční neposlal čistě preventivně do švece. Tam ho 2× rozjebali do stavu, že nedržel tlak a chcal olej skrz tělo tlumiče. 3. pokus už šel přes Holandsko, výměna za repas a od tý doby někdy vydrží celou sezónu, někdy ani to..
Muzu potvrdit.
Na mym 2015 epicu to bylo uplne ok.
Můžu potvrdit.
Brain rok 2014 posilam na repas az nyní, doted šlapal bez problémů.
Brain rok 2018 naprostá tragédie,uz asi čtvrtá výměna. A nevyplatí se jezdit při chladnějším počasí
přesně, já 2016 Fox tlumič přivezl z prvního servisu tenhle týden, naprosto spolehlivý řešení :-)
Není, podělává se skoro všem. Ať už je to závoďák nebo cykloturista na cyklostezkách. Ale většinou to teda vydrží déle než ty 2 tejdny, to už je fakt špatnej vtip.
První repase brainu šla na reklamaci, ale ta trvá jen 2 roky, takže když jsem teď dal kolo do servisu, tak čekám že to na reklamaci nepůjde.
Reklamovat můžeš oservisování, záruka na kolo neni třeba.
Ano reklamovat jde i servis. Díval jsem se do záručního listu, kde je napsáno, že nutný servis zadního tlumiče je alespoň 1× ročně nebo 100 h jízdy.
Z toho jsem pochopil, že když se brain zavzdušní každé dva roky, tak to na reklamaci dát nemůžu, ale pokud se pletu, ta mě prosím oprav. :D
Na servis je záruka 365 dní. Když se to podělá do té doby tak se to dá reklamovat.
Ale na těsnění atd. Máš 90 dní, takže je otázka jak to posoudit.
Hele tak když to kluci uznávaj tak jim do toho nekecej :D . Este by taky mohli přestat
V praxi to Specialized uznává rok. Konec diskuze.
Paráda.
Dneska jsem si vyzvedával kolo ze servisu a týpek říkal, že záruka na tlumič je 3 měsíce. Je nějaká možnost to uhrát na záruku třeba po půl roce, kdyby se náhodou znovu zavzdušnil?
Někde jsem četl, že to vadné těsnění už by mělo být všude vyměněné, ale asi není, protože tomu dávají záruku jen 3 měsíce. :D
90 dní je normální záruka na těsnění. Nicméně asi když se klasicky vysere brain, jak se sere, tak ti to udělají na reklamaci.
JJ při prvnim mrazu mě klekl Brain už taky .Ale vždy je to že odejdou ty slabe gumičky v tlumáku a nekde to foukne a je to .Tak maji napsat že kolo za raketu nesmiš používat kolem 0st :-)) To je fakt děs…Prodávám to letos …Radši až bude teplo a :-))
Teplota na to spíš nemá vliv. Klrká to i když je 20.
Co vím, tak problém nebyl u Specialized, ale v RockShoxu, kde chtěli nahradit FOX a dodávat kromě dílů, vidlic i tlumiče. Ve vývoji Specialized navrhli nový tlumič a RockShox jej vyrábí. Ale i ten má subdodavatele vnitřních dílů a tam byl údajně problém. Bohužel se na to přišlo pozdě … vyservisovaný tlumiče by ale měly být, až na výjímky v pohodě. To že padaly hlavy si myslím, ale spíš než ve Specialized, tak v RockShoxu :D
Ten novej tlumič 2021 vypadá dost jinak, psali, že má řadu dílů z nerezu a část je schovaná v zadní stavbě. Taky fakt, že je na něj 5 let záruka a 2 roky servis zadarmo naznačuje, že si borci věří … pokud se to potvrdí, je to fajn :)
Ta část schovaná v zadní stavbě je další komplikace systému, což je zpravidla další +% na poruchu. To se zárukou jsem nevěděl, přirozeně potřebují napravit reputaci a udržet klientelu, ale fajn krok. Na druhou stranu, zdražili takovým způsobem, že servis tlumiče zadarmo zní dosti hořce. Přeji “S” aby tu s námi byli i nadále, ale tiše doufám, že takhle nastavenou cenovou politiku už jim i jejich zákazníci s díky odmítnou.
Borci si věří, ale spíš napálili cenu servisu. Další věc je, že 2 roky servis znamená 2 servisy v průběhu dvou prvních let
Teď to stojí myslím 4tis … no málo to není :( Ale zas minimálně dva roky bez starostí.
Jsem zvědavej co bude za rok, jestli jim to vydrží :D
Tak jsem se snažil marně z repasovat předni vidlici Brain přes zimu .Ve Specialized me řekli ze maji x měsicu problem a že nejsou ty patrony Brain na výměnu už od lonska a že na to čeka nekolik lidí z celé ČR…Tímto mě po x letech už dorazili a vím že další kolo už tato značka nebude at se mě na něm jezdi sebelepe … Těch proti je už moc co tady čtu a o 100% zvýšení ceny repase předek i zadek a ted nesmyslne ceny kol 2021 co maji prostě no coment .Většina víme ,že zadek Brain at ho repasuje kdokoliv tak je na sezonu max .Je to jen ve většině o tom že všechny jine značky neřesi tak nesmyslně váhu na teto dúležité součástce jako je tlumák a maji to všichni o třetinu silnější a je klid.Např Orbea Oiz ,Canyon LuX atd.Na tohle kolo už nemám nervy abych nedojezdil nikdy ani sezonu a vždy po cca 2000km kleklo a je jedno jestli mě to repasovalo ten zadek Holandsko nebo tady u nás. Pokaždé to prostě klekne protože ty odejdou gumky v tom hlavnim tlumáku opotřebují a jde to do háje a je vzduch v systemu a čvachatáme a houpeme řečeno jinak .. .Microbrain mě vždy fungoval a to mě potvrdil i mechanik že z 80 % vzdy odejdou gumičky v tlumiči a pak se zavzdušní cely system a to je celý problém nic víc…Kdyz jsem to kolo šel před lety kupovat tak mě kamarád co jezdil závody KPŽ říká-neber Epica na Brainu budeš nas…Ted mu musim dát zapravdu:-)) .Zlatej Trek .Tam jsem jen měnil řetěz a desky :-))
Ono to bude tim že vševhny ostatní značky používají normální tlumiče a ne vlastní pokusy.
Nikoliv…
Když to zde čtu, tak jsem rád, že jsem do vidle s Brainem nešel..
Přitom zadek je snad nesmrtelnej, 8 let bez koruny servisu..
Brain patrony ve vidlicích se nijak neserou, tam to drží roky. Akorat to trochu ubírá citlivost i když je to úplně povolený.
Ahoj, nevíte někdo jak fungují podmínky 2 let servisu s novým Brainem? Pokud vím, tak jsou to 3 servisy v průběhu 2 let. Člověk pak může s tlumicem do jakéhokoliv conceptu a ne jen tam kde koupil?
Upřímně, nevím, ale podle mě kamkoli, protože smluvní záruky můžes uplatňovat v libovolnym conceptu. Jdeš do něj jo?
Ano kamkoliv. Nemusí být ani concept store, stačí že tam Spešl prodávaj. Stejně to jde vševhno do NL.
Díky
A váže se to k majiteli nebo k výrobnímu číslu rámu?
Přidávám se do řady čvachtajících tlumičů Rockshox s Brainem na Epic Expert carbon 2019,koupeném loni v květnu. Dokud jsem jezdil bylo vše v pohodě. Po zimním odpočinku mi zřejmě seschly ty těsnění a začal čvachtat. Po přečtení spousty stránek na netu jsem zajel k prodejci – S.chasport v Ostravě. Reakce už od dveří – "to vám neznají, je to už SKORO rok staré " mě dost nas.ala, nicméně pan prodavač se uráčil sepsat reklamaci a ejhle, druhý den volali, že Spešl záruku uznal a nový (repasovaný) tlumič už je na cestě z NL. Výměna prý trvá 15minut. Zřejmě je třeba jezdit a mazat, do té doby to fungovalo bez problémů. Ale ta zimní pauza těm těsněním asi nesvědčí. Letos se na to zaměřím, tlumič podhustím na nějakých 80–90psi, brain na soft a holt se bude muset jednou za týden pohoupat at se kroužky mažou.
To si stastny clovek. ja som za to za 11mes jazdenia zaplatil pekne 4400. Ale pride mi ze sa brain chova inak ako predtym. to som chodil na firm a v pohode, teraz mam soft. Inak sprdli ma ze v zime sa na takom kole nejazdi, tak to je super informacia, ale 4400 je menej ako novy zimak :)
Ta změna v „chování“ Brainu mě zajímá. Rozumím tomu tak, že je mnohem tvrdší? To by mi i vyhovovalo. I ta brain vidlice by mohla být tužší. Já jsem doposud jezdil na HT Giant XTC a na „hladší“ tratě jsem dával pevnou vidli. Přeci jen kola 29" a tubeless obutí 2×3 udělá samo o sobě takovou parádu… Ale na tom Epicu jsou ty výjezdy úplná malina, díky Brainu necítím ty tvrdé záseky přes vystouplé kořeny. Můžeš to trochu rozvést?
Pevná vidle za 40 je super nápad. :-)
Tužší = pevná? Zřejmě jsem ve škole nedával pozor. Položil jsem dotaz, dostal odpověď. Pokud máte potřebu se chytře a bezvýznamně vyjadřovat ke všemu, jste vítán.
Tak se pak nediv, kdyz ho k tomu jeste pobizis (vitas)…:)
Ano, pride mi to super tvrde, pocujem znatelne cvakanie, ktore som potom nepocul. Ale asi moc kopem do pedalov, lebo ked dam tazsi prevod a zacnem krutit pomalsie tak to prestane. Predtym tam asi bola vola a to kopanie nemalo vplyv. Teraz na soft ked idem po rovine tak tlmic chodi cca 5mm. Este premyslam ci to nie je tym, ze som kupoval 2019ku v roku 2020 a teda ten tlmic „zmakkol“ ale expert teda nie som.
Díky za odpověď, uvidím jak se bude chovat ten můj. Pak tady postnu postřehy.
Cvakani pravdepodobne nebude z tlumice ale ze zadni stavby – z lozisek.
Zalezi jak je tlukic nafoukany, kdyz se malo ufoukne autosag, je tlumic proste tvrdsi.
Ako poznam ze su loziska na tom spatne? Skusal som hybat zadni stavbou do stran a ziadnu volu nepozorujem.
Musíš vyndat tlumič. Ložiska zadní stavba-tlumič a vahadélko-tlumič protočíš prstem, ložiska vahadélko-rám zkontroluješ otáčenim s vahadélkem. Pro kontrolu ložisek zadní stavba-rám (hned nad středem) musíš rozhodit ten spodní čep a opět je zkontroluješ prstem. Vše se musí točit hladce bez citelného přidrhávání/zasekávání. Pokud to bude všechno ok (o čemž silně pochybuju), tak to rovnou očistíš a závity čepů zakápneš loctitem 243.
Diky za odpoved. Kedze si viem vymenit retaz a desticky, toto necham na servise. Ale teda ak loziska v zadnej stavbe vydrzia sezonu, tak to som necakal.
Ložiska mohou klidne odejit po ctvrt roce… vse je zavisle na podminkach, kde jezdich (bahno/dest/snih,sul), zpusobu udrzby (myti) jako napr wapkovani do lozisek, i strikani hadici se mi neosvedcilo. Prehnane myti a nanaseni velkeho mnozstvi cyklostaru, odmastovacu atd…
Hodně odcházejí ta ve vahadélku, která jsou dost malá. A celkově záleží na podmínkách porovozu a údržbě. Je to lehký závodní xc rám, tam se na nějakou velkou výdrž moc nehledí.
Rozdelat ram/stavbu a prstem zkusit jednotliva loziska jak a jestli se toci.
Máte zkušenost, kde udělají repas tlumiče rs brain z experta 2020 co nejrychleji?
Jakýkoliv prodejce Spešlu. Zavolej, pošli fotky, objednají tlumič a až přijde tak to tam přineseš a tlumiče se jen prohodí.
Po mě chtěli fotky celého kola a výrobního čísla.
Super, myslel jsem že to posílaj a já čekám.. Díky
Zkouška něčeho… ani nevím čeho, ale kdyby se někdo chtěl inspirovat. Chodí a tlumí perfektně a tiše.
WSS, funguje to dobře ;)
Něco mě asi uniklo. Co je to to WSS? K čemu to slouží, kde to koupit, prodlužuje životnost? Díky
Přestavbový kit z bladderu na IFP pístek. Je i nutná úprava shimstacku a pak je brain o něco tvrdší, spolehlivost by měla být taky lepší, ale to nemůžu stoprocentně potvrdit. Zatím všechny (i s měchem), co jsem dělal, se nevrátily dřív než po roce. Nebo si alespoň nikdo nestěžoval
Díky.