Čau.
Mám brzdy Shimano SLX – BR-M675 a potřeboval bych koupit nové destičky. Mám dvě otázky, jestli koupit organické nebo sintrované a pak s jakou značkou máte dobré zkušenosti. Dík za odpovědi.
Čau.
Mám brzdy Shimano SLX – BR-M675 a potřeboval bych koupit nové destičky. Mám dvě otázky, jestli koupit organické nebo sintrované a pak s jakou značkou máte dobré zkušenosti. Dík za odpovědi.
Neni tu toho malo??
Děkuji za přínosnou radu.
Jo a ono to vyhledávání na tomto fóru je jedno z uživatelsky nejpřívětivějších.
aliexpres, jen si vybrat
Hele informací o destičkách a všeho okolo je tu fakt hodně. Když si to vyhledáš, co chceš vědět zjistíš nejspíš daleko rychleji, než když budeš čekat, až ti tady někdo znovu sepíše to, co už bylo sepsáno tisíckrát.
Stačí hledat hesla jako sintr, metalické, destičky atd.
OK, jasně, můžu hledat a něco jsem pročetl, ale jasnou radu jsem nedostal. Malinko jsem čekal jednoduchou odpověď typu – na takové to domácí ježdění vem organiku, nejlépe s chladičem od shimana nebo bez chladiče od …, nebo doporučil bych sintr, klidně od Shimana typ …, chladič tyto desky potřebují/nepotřebují, nebo vem sintr od firmy … brzdí líp zastudena než shimano. :-)
Odpověď tu je opravdu hodněkrát a najít se taky dá za 1 minutu.
Nicméně zkratkou :
Je to na individuálním použítí – pokud máš slušné brzdy a rozumnou váhu (pod třeba 85 kg), jezdíš spíš výletně, v suchu a s minimem bordelu (bláto, písek) a předpoklad hodně ostrého častého brždění je malý, chceš relativní jistotu tižšího provozu pak klidně organika, pokud přesný opak tohoto odstavce, tak sintr.
Spíš jde o to, jak dobré a jak dobře seřízené/odvzušněné bzdy máš – na dobrých bude pro běžné použití brzdit dobře obojí. Vzhledem k tomu, že organické destičky stojí cca 100 za pár, klidně bych je koupil, vyzkoušel a teprve pokud by nevyhovovaly, koupil sintry. Další věc je, že destičky vyrábí spousta firem v různé kvalitě a složení (ať jako organiku, tak jako sintra) a tak se může stát, že prostě nekteré destičky budou i ve stejném provedení brzdit o trochu lépe/jinak, než jiné, od jiné značky a výrobce.
koupil sem naky sintry z číny, brzdilo to o neco lip, ale řvalo to neskutečně – sem to musel sundat
Origo sintry Shimano a máš vystaráno
Souhlas! ;)
mám shimano sintr s chladičem a pohoda…
Kevlary ze superstaru a je klid.
Organiky s chladičem od Shimana a pohoda.
Podle toho co jezdíš. V technickejch sjezdech, kde se chodí hodně na brzdy jsem pokles účinnosti organickejch destiček bez chladiče poznal už tak po 2 minutách. Ono je to dost na nic, když se ti zvýší síla, kterou musíš mačkat brzdy, aby brzdily jako nezvadlý (mnohem hůř odhadneš, kdy půjde kolo do smyku), takže pro tyhle případy vozim preventivně Shimano sintry s chladičem. Za studena jsem rozdíl v brzdný síle destiček více méně moc nepoznal, možná na nezatíženym kole – hodně záleží jak jsou destičky zajetý a zda nejsou zanesený mastnotou. Co se týče hlasitosti, tak za mokra mi rezonovaly organiky i sintry podobně, ale stačí párkrát přibrzdit, zahřát je, uschnou a ztichnou. S pískáním kovu/písku sintry vs. kotouč jsem taky neměl problém, co si pamatuju tak mi to písklo párkrát za x tisíc km. Některý Shimano kotouče jsou označený „Resin pads only“, tedy jsou určeny pouze pro orginacký/polymerový destičky. Sintrovaný destičky vydržej dýl, asi budou o něco víc ubírat kotouč, ale u mě to neni nic extra znatelnýho (kotouč mi mizí i s organikama). Výše uvedený platí pro Shimano 675/785 desky (organický i sintry) a RT86 kotouč.
Koolstop KS-D635TK, ale hlavně ne z CRC ;-)
Mám SLX 7000. Koupil jsem sintry Goldfren a palec hore. Ostrý stejně, ne-li líp než origo organiky Shimano a brzdí líp zahřátý. Trochu kvičí, ale zatím nic hroznýho.
Kup si organiky. Já vozím Alligator, ale i další značky jsou cajk.
Pardon, jsem vůl. Píšu do minulosti.
Ja používám ve předu Galfer-pro a v zadu Galfer – ebike. Kotouče taky galfer a brzdí to perfektně. Ta přední se občas ozve, ale ten výkon to z daleka překoná. Mohu jen doporučit.
+1. můžu potvrdit. Galfer – e (fialové) na obou kolech, kotouče Galfer.
Mam na canyonu silnici (viz profil) ultegra brzdy a ice tech kotouce, ktery se pri brzdeni kroutej a pak chvili cinkaj. (Coz me samozrejme sere, stejny kotouce na mtb nic takovyho nedelaj s xt brzdama) Potrebuju ted vymenit desticky, jsou po smrti. Nejaky tip jake vzit nebo si nepomuzu a mam zistat u stejnych co tam jsou?
L03A resin
L04C s chladičem, asi nejsi tintítko.
Mně nejlépe brzdí metal k04s a nebo desticky od goldfrenu. Jinak cinkání je kvůli tomu, že shimano kotouce se kroutěj a silniční brzdy mají menší mezeru než xt. Takže zahřeješ, kotouč se malinko zkroutí, pak vychladne a přestane cinkat. Už bych si je na kolo nedal.
Diky, nejaky tip na kotouce?
Sram Centerline
S těma si podle mojí zkušenosti moc nepomůže. Mě Teda XT necinkaj, za to s centerline každou chvíli právě po brzdění, a hlavně jsou hlučný i za sucha. Ne moc, ale při brzdění tak nějak hučí nebo jak bych to popsal. Zároveň mi přišlo že trochu míň brzdí, ale za to ruku do ohně nedám. HS2 by teoreticky mohl být lepší, ale vyzkoušené je nemám, nemám důvod měnit z XT.
Xt jsou v poho, proti tomu nic, jen na te ultegre me to jebe :)
Mám to přesně jak píšeš, ale s XT, centerline mi fungují v klidu.
Jaky prumer kotoucu mas na MTB a silnici?
Pravda je, ze se mi zkroutili XT kotouce 160 mm…
Větší kotouč víc se kroutí.....
Na silnici mam mensi, obe 160, na mtb 180/160
Ja si rikal, jestli tam nemas treba 140 – jako zase zbytecne male a tak dostavaly kour.
Základ je nebrzdit :D
O tom zadna, vydrzely 3500km :D
To je hodně? Kolik vážíš?
83 treba, chrt
Coze?
Mam 75 kg a 140 kotouce mam pres 9 kkm na silnici :D
ja mluvim o destickach :)
I ty mam puvodni, ale zrale na vymenu :D…
Moc brzdis :D
Jeste mozna jedna vec – koukni na kotouce, nektere silnicni jsou Resin only. Takze tam sintry nedas.
Oživím tohle vlákno abych nemusel zakládat nové. Jde o brzdy, potažmo brzdové destičky.
Chci koupit nové brzdy Shimano SLX BR-M7120, 4 pístové s pákami servo wawe. Teď mám na svém, půl roku starém kole Shimano BR-MT401. Ze začátku to brzdilo dobře, byl jsem spokojený. teď už to nebrzdí dobře, hlavně zadní. Možná je to i trochu vyššími nároky za tu dobu, co na tomto kole jezdím. Jedná se totiž o trialové kolo. Takže moje požadavky jsou trochu jiné než u běžného horského kola. Potřebuji ostrý nástup brzdného výkonu (kousnutí) a maximální účinek při vynaložení minimální síly na páčku. Chtěl bych krátký chod páčky (minimální prodlevu), v podstatě aby to co nejvíc připomínalo ON/OFF režim.
Nevyžaduji odolnost proti vysokým teplotám (Na kole se jen skáče z místa na místo) Jezdí se v podstatě jenom za příznivých povětrnostních podmínek, takže mokrý provoz skoro vůbec. A životnost kotoučů a destiček vůbec neřeším.
A teď jaké desky do těch brzd? Prý ty Sintrované destičky potřebují zahřát aby brzdily na sto procent, což u trialového kola prakticky není možné. Mám si tedy ty brzdy raději koupit s organackými destičkami?
Potřebuji někoho kdo vyzkoušel opravdu oboje, protože na internetu někdo tvrdí že jsou účinější ty jedny a nekdo jiný tvrdí že ty druhé. Potřebuji hlavně aby byly co nejvíc jedovaté za studena. A nebo úplně jiné brzdy?? Děkuji za odpovědi.
Občas si sjeď velkej kopec aby se pořádně prohřály.
To bych spíš doporučil Magury mt7. Ty jsou kousavější než Shimano.
Jj, ty kua koušou už při seřizování:)
To je na trialu asi jedno. :-)
Brzdy Magury nebo Hope dela primo trial verzi.
Galfer desky a kotouc mi prisly tak fajn kombo.
Díky za reakce. Samozřejmě jsem myslel komplet brzdové sety, páka hadice třmen. Jinak vím že Hope je v trialu jednička, ale přeci jen než dát desítku za dvě Hope nebo mt7 brzdy, tak SLX 4 pístové mám za poloviční cenu, tak proto mě to zaujalo. A s brzdami Shimano mám dobré zkušenosti co se týče ceny výkonu spolehlivosti. Slx budou skvělé akorát nevím které destičky. Vezmu nějaké, to je jedno které a dám do těch brzd jinou značku destiček a bude to. Každopádně si myslím že posun od těch mt401 tam bude velký a o to jde především.
na trialce 26" mám vepředu hope trial zone a 203mm kotouč, vzadu magury hs33. předek brzdí dobře, zadek pořád ladím. celkově brzdí nic moc
jeden syn má na 20" trialce zee páky, deore třmeny a originál organiky desky. Brzdí skvěle, přesně on/off co potřebuje, chvíli byly hlučné desky jak vrzaly po pístkách, vyřešeno nalepením tejpu na desky.
druhý syn vozí na trialu vepředu Shigura SLX/MT5 a vzadu SLX/DEORE a brzdí taky perfektně, originál organiky desky , brzda tvrdá na páce, brzdí to líp jak některým v klubu trialky s hopama
pokud dáš shimana páky se servowave a pořádně je odvzdušníš tak chybu neuděláš..
Kool Stop KS-D640s:
Vsechno, co pises, je pravda. Zkus desticky Galfer a kdyz das i kotouce Galfer, neudelas chybu.
Jak píšou výš desky a osobně bych vyměnil i páky za SLX a výše ..
Základ oba kotouče 203, desky kevlar z ali a není problém s 23 kg bikem
Zajimava uvaha, to s tim asi nejezdis moc z kopce :)
Tak 50 na 50, brzdí parádně
Vychazim z toho, ze jsem rad za 220mm na 19kg sjezdaku. Neumim si predstavit, ze na 23kg ebiku s 203 to bude stejne/lepsi ;).
Zalezi taky trochu na vaze bikera. Pokud ma nekdo 65 kg jako ja, tak asi problem nema. :-)
Ber to jako takovou spojitost na tema “servis vidle je zbytecny” ;).
Tim koncim:).
Jasne, taky zalezi na vidli. Aby se mu pri zabrzdeni neomotala kolem naby.
220 je pro bikery co neumí brzdit, navíc to vypadá jako kosmodisk
Mas naprostou pravdu ;)…
Na lehké endurko ano, věřím že na amtérský samosjezd je nuno míti 220 lépe 260 kotouče
Já na desky z ali taky nedám dopustit, konkrétně tyto jakože keramické . Sice se poměrně rychle sjíždějí (to jsem vzhledem k ceně schopen akceptovat), ale brzdí jako čert a bez pazvuků.
priatelia chcem si sam vymenit brzdove desticky…Jaky typ objednat?hledam hledam akurat mam stoho mix…typ brzd mam-SHIMANO ST-R8020/BR-R8070, hydraulic disc brake…diky
https://bike.shimano.com/…L05ARFA.html
Poslední verze je L05A-RF
8020 je 4-pistek, 8070 je 2-pistek ?
R8020 fakt neni čtyřpístek. To jsou silniční brzdy.
zijtra to rozoberu kouknu na to
Pravděpodobně vyndáš L03A, ale ty už se nevyrábí, náhradou je pátá generace L05A a pasují tuším do všech silničních třmenů Shimano. https://www.youtube.com/watch?…
Sorry, 8120 jsou 4-pistky. Chybicka se vloudila :-)
Asi takhle
Twl to som nahodou neobjednal spatne?:/
Ne, tyhle tam taky pasují. Akorát mají chladič
aha super..dekuji
Jestli byly hodně sjetý, budeš muset zamáčknout pístky.
To asi bude problem nejak tazko idu zatlacit :/alebo sa mi to zda
Velmi opatrně tlačit měkkým předmětem doprostřed nebo po celé ploše pístku. Jinak může snadno dojít k naštípnutí, je to keramika. Jestli už teda popraskané nejsou.
Frkni mezi pístky montpáku (třeba Schwalbe je na to jako dělaná :) ) a páčením na střed pístků je postupně zatlačíš. Pokud nepoužiješ šroubovák apod. není na tom co zkazit. Výměnu destiček jsem popisoval tady https://www.mtbiker.cz/…esticek.html
Zatlač to přes starý desky, to je nejjednodušší :-)
Hlavně nezapomeň před roztahovaním pistku vyndat nalevaci šroub na pace, aby jsi náhodou po této akci neřešil prasklou membránu v páce.
Z jakého důvodu, snad jen že by měl přeplněné brzy?
a máš jistotu že přeplněné nejsou ? POkud to někdo naplnil a odvzdušnil přes originální blok k tomu určený tak to není potřeba. POkud to někdo odvzdušnil s destičkama v půlce životnosti tak bych to teda neriskoval
Popravdě by mě ani nenapadlo, že by v dnešní době někoho napadlo odvzdušňovat brzdy s napůl vyjetými pístky :). Ale jo, jistota je jistota.
No popravde se to obcas umyslne dela, takze to neni nic neobvykleho :)
Přesně,v půlce už začínají kravit,jestli málo oleje? nevím..odvzdušním doplním,do sjetí to vydrží..jen si to pohlídat
Ano hezky zamáčknout ten připečenej bordel na pístcích zpět do třmenu, který je obroben na tisiciny milimetrů. Typické rady.
Potom založit vlákno jak jsou ty a ty brzdy úplně na hovno.
Abych řekl něco za sebe. Kompletní rozborka třmenů je základní úkon při každé výměně destiček. Jinak už nikdy nevude fungovat jak z fabriky. A nebudu se o tom tady s nikým dohadovat.
jako pri kazde vymene desticek rozebrat a vypustit trmeny, a znova brzdy napustit?
Tisiciny milimetru rikas?
Ty máš asi hodně zbytečného volného času.
Tu hodinku na brzdy si vždycky najdu. Dělaj jsem dlouho mechanika v racing teamu u motorek, tak prostě vím co to lidem přináší za problémy to ojebat. V každém servisním manuálu je automatiky rozborka vč. kompletní výměny všech těsnění a prachovek. To nedělám. Už vidím jak to tam japonci mají nakreslené jak s tím napečeným brzdovým prachem a špínou se to má zamáčknou do třmenu a vesele dále používat. A jestli si někdo bláhově myslí, že brzdový prach natahaný až na povrch těsnění odstaní postříkáním nějakou sračkou, jako že to vyčistí :-) Opravdu o tomhle dál nebudu diskutovat. Ať si to každý udělá jak chce. Ale nepiště pak jak vám lítá chod páčky, že je chod dlouhý, písky chodí nestejně apod. Ostatně návody na netu i od profi servisů jak se nastavuje souosost třmenus kotoučem, o tom si také myslím svoje. (mluvím o stranovém vychýlení třmenu, nebo dokonce náklonu, protože jedna stana pístků je prostě už lehce přidřenější).
kdyz jsme u tech manualu: https://si.shimano.com/…e_brake_pads
Taky nezatlačuju pístky špinavé při výměně desek. Vyndám desky, povyjedu pístky pomačkáním páky, vezmu čistič brzd a hadr a pístky i třmen vyčistím do čista. Pak minerální olej (Shimano) pokud pístky zlobí a máznu je, projedu tam i zpět a opět vyčistím čističem brzd. Až pak dám nové desky. Ale rozebírat třmen a kvůli tomu odvzdušňovat brzdy mi přijde už overkill. Možná u někoho, kdo tomu fakt nakládá a jezdí závody, tak chce mít jistotu 100% maximální funkce. Ale tam spíš mění častěji celé brzdy/třmeny.
Podporuje vubec Shimano rozebrani trmenu a vyndani pistku pro cisteni, kdyz se oficialne ani nedaj sehnat jako nahradni dil a jejich poskozeni se resi vymenou celeho trmenu?
U shimana se s deskama meni i trmen, to da rozum.
Snad i paka, ne? ;)
V tomhle případě je problém mezi řídítkama a sedlem, takže s výměnou je třeba začít právě tam :-)
Repasovat třmen při každý výměně je nesmysl. Ale je dobré ho ještě před zatlačenim pístků dobře vyčistit a zatlačot je až čisté.
Podle toho, co píšeš ve vláknu o pláštích, bych ti raději doporučil naučit se brzdit, než je zbytečně rozebírat.
Asi som objednal spatne …maximalne som to roztiahol a neje tam prostor na kotuc
si asi roztáhnul něco jiného
na fotce vyčuhujou pístky docela dost. doporučuju nějaké videa na youtube ohledně výměny oleje, kde ti ukážou, jak bezpečně roztáhnout pístky (a nezničit přitom nic).
tak som v prdely roztahal som pistky ale vitekla mi kapalina…ked stlacim brzdu nebrzdi to…takze servis
Co máš za brzdy? Pokud to teklo v páce, tak membrána. U starších brzd si jen „pšoukla“, bohužel u novějších většinou prdne a páka je na odpis (Shimano).
Pokud to teče kolem pístků ve třmenu, tak třmen na odpis.
Tak jako tak to pak ještě bude potřeba doplnit a odvzdušnit.
Tak toto je definitivny koniec…teklo aj od pistku asi dva kapky
Pokud Shimano, tak to abys už rozbíjel prasátko a šel pro novou brzdu. Ale toto ponaučení tě naučí roztahovat pístky fakt s citem a když ho nemáš, tak si aspoň na páku našroubuj kalíšek na odvzdušňování. Pak to roztažení jde snadno a přebytečný olej má kam odtéct.
Jo shimano…uz som volal servis dnes nebo zijtra se po kolo stavi….ponauceni je to velky :)
Příště prvně YouTube a pak se v tom vrtat;)
Nikoliv, příště prvně umýt ruce.
zlatej favorit :D
Vsak jsem ti to psal vyse, u shimana se meni s deskama i trmen, obzvlast kdyz ma mechanik neustale neumyte ruky.
na mtb mi treba vymenit taky..ale to uz radsej neskusam
Nepsal jsem ti tady náhodou před týdnem ze mas vyndat odvzdušňovací šroub. Psalo to víc lidi, tak když se na něco ptáš tak by se třeba hodilo si ty dobre míněné rady přečíst a řídit se podle nich:-)
ano moja chyba…a dekuji za radu!
a kdyz teče okolo pistíku je to pravidlo ze je automaticky prdely trmen?ono to vyteklo jak pistík byl vysunuty dost..len tak pre zaujimavost..som strojař ale tomu nerozumím vubec
Nemusi nutne byt. Kdyz uz tak bych ten trmen rozebral a zkontroloval. Stejne se to bude odvzdusnovat, tak je to jedno.
Silnicni paky neznam, ale treba taky nemusi mit prasklou membranu. Treba budes mit z ****** kliku.
Tak to nakoniec dopadlo dobre…netrebalo menit cely trmen…vycistene ovzdusnene a zajtra ostra skuska!tak uvidim casom
Tak snad to nakonec dobre dopadne ;-)
Priste aspon uz vis jak na to.
Super, tak to jsi z toho vyklouznul levně a příště víš ze je potřeba povolit páku dat ji do roviny, vyndat odvzdušňovací šroub a našroubovat kališek. Tím ze vyndaš ten šroub se to nezavzdušní, tak ze po roztažení trmenu vratiš šroub, srovnaš páku a pokud to normálně brzdí, tak není ani potřeba odvzdušňovat a něco dalšího s tím dělat.
Tak pokud uz jsi to nedokurv.l, tak to roztazene rozhodne nemas.
Už to dok.rvil.
Oki
Objednal jsi správně, jen ty pístky nemáš zatlačené (hrana pístku by měla lícovat s hranou třmenu)
Zdravím, máte někdo porovnání destiček od Galferu černé a metalické od Shimana? Jezdil jsem jenom Galfery tak nevím co očekávat od metalický destiček
Nemam vyzkousene cerne tak je mozna moje zkusenost k nicemu. Na jednom kole mam fialove Galfer, na vsech ostatnich Shimano metal. Galfer je o neco malo slabsi pri nejostrejsim brzdeni a obcas udela nejaky zvuk, co s origo deskama prakticky neznam. Ten zvuk je ale dost snesitelny oproti jinym, a ozve se jen pri hodne silnem brzdeni. Pokud nevadi o trochu slabsi maximum, a Galfer by byl o hodne levnejsi, nebal bych se doporucit ty. Pokud ale cenovy rozdil neni velky, Shimano metal je za mne vitez.
Díky, myslel jsem že metalický jsou hlučnější než galfery
Nevim jak jsou na tom ty cerny, ale oproti fialovym jsou N04C nebo H03C tissi. S origo kotoucema (RT86).
Jediny, kdy slysim shimano metaliky je za silneho deste kdyz chvili nebrzdim, ale to huci vsechny brzdy co jsem zkousel nebo co jezdi se mnou.
Zkoušel si už destičky od značky Sinter? Parta tady u mě bere na enduro po Beskydech zelenou race směs, která je sic organická, ale má na organiku celkem neskutečnou výdrž, můžeš otestovat a porovnat s ostatníma:)
Slyšel jsem o nich, dal bych jim i šanci ale tak nějak už desky neřeším – n04c/h03c mi vyhovují. Jiné zkouším jen když je někde dostanu..tak třeba mi ty sinter někdo dá a pak je porovnám :)
Na jakých brzdách? A jaké konkretně metalické destičky?
SLX 4 písty a Shimana H03C
Trochu hlučnější (v mokru o hodně). Výrazně delší výdrž, lépe brzdí v mokru, lépe brzdí horký. Za studena trochu slabší nástup.
Díky tohle jsem potřeboval vědět