brzdové destičky Formula ORO (K24) - jaké ?

68 nepřečtených
  • ropman

    zdravím B-F,

    hledám co vhodnýho koupit na hydry K24, kde jak už jsem zmínil jinde jsem ojel orig. destičky na předku po 3 týdnech/460 km za sucha … Snad to bylo jen v destičkách, případně v rukách, zkusím být něžnější, ale ten předek fakt nebrzdil.

    Pročetl jsem historii, něco se dozvěděl, ale konkrétní zkušenosti moc ne, proto tenhle thread. Vím že se dá vybírat z organických (nějaká pryskyřice), které budou možná slušné za sucha, nebo sintrovaných (kovová směs, spékaný materiál), brzdících líp za horších podmínek (na k tomu vhodnému kotouči – snad skoro všech na kterých není výslovně napsáno že organické only …), pak syntetické – nevím o co jde, že by syntetická pryskyřice takže vlastnosti organických ?

    Našel jsem tyto, budu rád když napíšete s kterými máte jaké zkušenosti, jak brzdí, kolik vydrží, které doporučujete a proč. Taky jestli třeba víte kde v Brně nebo na netu dostat lepší cenu.

    Fastop organické obložení 312 Kč vč. pružinky (dělají i sintrované ?) Gold Fren sintrované obložení 302 Kč BBB Disc Stop BBS-66:ORO – organika  360 Kč Kool Stop          459 Kč (ty červené jsou asi organika, zlaté sintr., ale v CZ jsem nenašel) Destičky ORO Comfortní ORO Comfortní na blistru - syntetické – 373 Kč ORO Organické ‚OVH‘ – co znamená OVH (?) – 419 Kč ORO Syntetické – prý nejvýkonější ORO – 442 Kč

    Anketa: Které destičky doporučujete a proč ? (uveďte pls v příspěvku)

    0 0
    • ropman  

      první 3 odkazy nevyšly, zkusím znovu …

      Fastop organické obložení 312 Kč vč. pružinky (dělají i sintrované ?) Gold Fren sintrované obložení 302 Kč BBB Disc Stop BBS-66:ORO – organika  360 Kč

      0 0
    • Rolei  

      Zkusenost s nima nemam, ale az to budu potrebovat zkusim swiss stop.

      0 0
    • Cryzyy  

      Fastopu a original ORO (nevim jake) jsem letos spotreboval v Besk(i)ydech hodne. Ted mam Kool Stop a Gold Fren, ale bahna se bojim porad :)

      0 0
      • stihac  

        ako citam, tak to je dost drahe brzdenie, tie kotucovky… Kolko vam priemerne vydrzi brzdove oblozenie? (nechcel som pre to zakladat dalsiu temu)

        0 0
        • dieegoo  

          Zatim jsem do zadnejch kotoucovek nemusel kupovat nahradni, vzdycky jsem prodal driv kolo nebo brzdy :)  V Shimanech LX bylo po 2500 jeste cca 40%, v Juicynách po 5000 ještě půlka. Nj, nejsou tady kopce.

          0 0
      • Zerocool  

        už se bahna neboj viděl jsi na Beskidu moje koolstopy, ne?

        0 0
    • ropman  

      upřesním ještě to „ojel“ po 460 km. Po změření zbývajícího obložení je jedna sjetá nestejnoměrně – zbývá 0,8–1,15 mm (u té mi skočila pružinka do kotouče) a druhá 0,95–1,05 mm. Zadním destičkám zbývá 1,8–1,95 mm.Než budou příští týden nový Fastopy srovnal jsem pružinku, stranově prohodil destičky, vyčistil třmeny a lehce máznul pístky obou brzd. Odmastil kotouče perchlorethylenem (při prvním zabrzdění myslel že spíš namazal, ale srovnalo se to) a zatím dalších 70km zvládly.

      Vpředu/vzadu jsou kupodivu různý destičky - na předních je označení 7F03 a na zadních 7F20. Nikde se mi nepodařilo najít co to znamená. Ty zadní brzdí jemně, pozvolna podle pohybu brzdové páky, tiše a účinně a leští kotouč (tak bych si to představoval), ale ty přední při kontaktu s kotoučem jakoby dřou, nebrzdí dokud víc nezaberu a kotouč víc škrábou. To se mi nelíbí. Fastopy budou snad jiný, ale zajímalo by mě co je tam teď, google mi moc nepomoh.

      0 0
      • jonti  

        Podla mna je rozumne ich dojazdovat na doraz, ved ani nove ovela viac ako 2mm nemaju. Ak vobec.

        0 0
        • ropman  

          potom ale mít u sebe vždy náhradní vč. pružinek a hlídat jestli už neničíš kotouč kovem. Ale takto bych je sjížděl snad jen při pohodových výletech, zrušit je omylem v místě, kde jde bez brzd o zdraví bych neriskoval.

          0 0
          • jonti  

            Ono to skoro vobec nicomu nevadi chvilu jazdit so zjazdenymi dostickami, len je to trochu hlucnejsie, brzdi to a kotuc tak skoro neznicis. Na vylete urcite nie.

            0 0
            • ropman  

              no nevím, sjeté destičky znamenají že se ohne pružinka a ta pak brnká trvale do kotouče. A brzdit tím nosným kovem o kotouč – nevěřím že je mu to příjemný a o brzdném účinku taky silně pochybuju

              0 0
        • MlokCZ  

          Víc jak 2mm nové opravdu nemají, níže přesný údaj změřený.

          0 0
      • MlokCZ  

        „Zadním destičkám zbývá 1,8–1,95mm“

        No tak to se pak nesmíš divit, že je máš sjetý po 460km, když téměř novým destičkám říkáš sjetý :-) Teď jsem změřil nové Koolstopy (pro ORO) i nové originál organické Formula a nové mají 1,9–2mm tloušťku brzdného materiálu, jak v kterém místě.

        Pokud při těch hodnotách předních destiček skočila pružinka do kotouče, tak je někde chyba, ale sjeté tedy ještě také nejsou. Pružinka má přesně 0,38mm, destičky sjíždím mnohem více než na 1mm a nikdy žádný problém.

        Pružinka je u všech brzd (nebo u téměř všech) a na Shimanech jsem třeba kdysi sjel destičky v některých místech do mrtě v některých místech destičky (jsem je tam špatně hlídal). Tam je tedy rozdíl v tom, že pružinka nezasahuje přes úplně celou výšku destiček.

        Ty označení také netuším, na nových náhradních originál ORO (organických) mám 7H08, na těch, co byly u brzd nevim a sundavat je kvůli tomu nebudu. Ty originál náhradní se chovaly úplně stejně jako ty co byly dodané s brzdami a nikdy jsem s nimi neměl problém, co s tou přední popisuješ. Takže si myslim, že je u tvojí přední brzdy někde nějaká chyba.

        Ty Koolstopy jsem ještě nevyzkoušel, ty tu mám zatím připravené, ale to ještě potrvá nějaký čas než sjedu ty současné (na Stereu, které teď jezdím více mám cca 2tis. km s originálními deskami a i přední, kde mi vždy ubývají desky výrazně rychleji vypadají od oka, že ještě vydrží poměrně dlouho a to teď v Jizerkách dostaly pokouřit na pár dost slušných prudkých technických sjezdech typu červená od Černé Studnice na Tanvald, ten závěr z Muchova do Tanvaldu).

        Teď jsem jen zvědav na ty Koolstopy jaké budou.

        0 0
        • MlokCZ  

          A to označení na destičkách, to bych tipoval, že bude něco ve stylu výrobního čísla a každý pár bude mít jiné a tedy neznamená nic zajímavého.

          0 0
        • ropman  

          však jsem nahoře psal, že jsem „sjel“ přední a to až na 0,8 mm, možná tam vlítnul nějakej bordel, kterej tu pružinku vyhnul. Jinak šuplerou jsem naměřil tloušťku pružinky 0,25–0,30 mm. Zadní desky jsou skoro nový

          0 0
          • ropman  

            porovnal jsem orig. montážní ORO destičky a Fastop (měřeno šuplerou s tolerancí 0,05 mm)

            Orig. ORO: nosná část má tloušťku 2,00–2,05 mm, pružinka 0,3 mm Fastop:  nosná část má tloušťku 2,15 mm, pružinka 0,4 mm, destička vč. obložení 4,00 mm (takže samotné obložení jen asi 1,85 mm). Navíc díky o 0,1 mm tlustší pružince se dají sjet trochu míň.

            0 0
      • Lišák  

        Ta více sjetá deska vypadá nějak divně. Jak vypadá kotouč na té straně, kde byla? Nemáš tam „zapečený“ nějaký bordel?

        0 0
    • claid  

      moje zkušenost s ORO K24 180/180..prvních cca 1300 km max spokojenost, zadní destičky sice sjeté nerovnoměrně, jedna víc a jen nepatrné cinkání..ale pak při nečekané nutnosti rychle zabrzdit zamodrání obou kotoučů a v zadní pak při brždění drčení a vibrace, jako by se zadírala deska, při silnějším stisku páky drnčení přestalo, jinak byly vibrace tak silné, že jsem to cílit na řidítkách. Vyndal jsem desky a lehce obrousil smirglem?? zdálo se, že je to „lepší“. Pak při jednom sjezdu a bržění do odbočky obě brzdy bez dalšího varování totálně odešly..naštěstí se povedlo zastavit do protisvahu..fakt hnusný pocit.. oba kotouče byly modrý, po vychladnutí zase brzdily, ale už jim nevěřím..před tím jsem jezdil Sch XT a nikdy jsem modrý kotouč neviděl..chystám se vyměnit destičky za jiné a určitě ne za origoš ORO rád si nechám poradit jaké koupit

      0 0
      • TheIF  

        Ty jo modrý kotouč ? to jde ?

        0 0
        • claid  

          jo to jde a až mě to překvapilo jak snadno a ještě mám pocit, že jak se to jednou povedlo, tak už to teď nění až tak velký problém a docela by mě zajímalo, jestli mám někdo podobnou zkušenost a jestli někomu taky tak brzdy vyvadly??

          0 0
          • MlokCZ  

            Normálně tohle nikdy ORO neudělaly, jen párkrát mírné vadnutí v extrémním sjezdu, kde to bylo dlouhé prudké a nešlo ani na chvilku pustit brzdu (takové ale ani v horách běžně nejezdím).

            Teď mi ale nečekaně začla vadnout brzda na 125ce, kde jsem nedávno dal nové desky a přitom hned extrémně smrděla (přední). Problém bude buď vadné desky nebo se mi zamastil kotouč. Na té vyjížďce ještě dobré a dál jsem to už moc netestoval, jezdil jsem pak zas už jen na Stereu.

            Pokud se ale jednou desky upečou příliš, tak už může být úplně po nich a minimálně se musí obrousit trošku víc nebo smůla a rovnou vyhodit.

            Běžné tohle ale u ORO není.

            0 0
            • TheIF  

              Já díky sve váze a tomu že se bojím a hodně brzdím tak mám vždy kotouče šedý (brzdná plocha) a pod tím opalený jak od zapalovače :-) desky smrděj, ale brzdí to furt stejně dobře, nikdy sem je nebrousil /Avid CODE/

              0 0
            • claid  

              nejhorší je, že už to asi těžko budu někdy zkoušet  jestli nový desky vydrží větší zátěž..to se projeví až zase někde v reálu, kde budu muset fakt zabrzdit..už budu mít respekt co kdyby..(a to jsem na téhle dovče udělal rekord – 82,5km/hod, no kdyby mi selhaly v téhle rychlosti)

              0 0
          • TheIF  

            Ja budu mít K24 s chrtíma 180/160 na „silničce“ tak snad nedopadnu stejně…

            Nedali tam blbý desky jako sinetred na kotouče pro only organicky ?

            0 0
            • claid  

              nevím, nemám zatím s takovýma problémama zkušenosti, příští týden to dojdu probrat s prodejcem, ale normální mi to tedy nepřijde..je fakt, že to první zamodrání bylo po prudkým brždění, asi tak z 50 po asfaltu, ale to brzdily dál, jen ty vibrace a rezonance na zadním, brždění při kterém vyvadly úplně mi nepřišlo až tak razantní…

              0 0
            • bohyn  

              myslim ze formula nedela resin kotouce (aspon sem je nikde nevidel), takze jestli ma original kotouce, tak tim to asi nebude

              0 0
          • Fak  

            Stalo se mi to jednou. Bike Canyon GC 6.0, brzdy Formula ORO K18, desticky asi orig. formula.

            Jen 1 se mi stalo ze mi predni brzda totalne zvadla, ale byl to extremne prudky a dlouhy sesup  z kopce, ktery jsem zezacatku napalil a pak jsem porad bez prestavky brzdil (sjezd z Ptacnice do Bystric). Kdyz jsem citil ze brzdny ucinek vadne, poradne jsem vzal za obe brzdy a zastavil pred poslednim prudkym sesupem k hlavni silnici, bylo to prave vcas, kotouc do fialova razhaveny, trosku smrad. Asi 10minut jsem ho nechal chladnout a pak zas pohoda. Tohle se mi za rok jezdeni stalo jen 1× a to ty brzdy ve sjezdech nijak nesetrim (treba sjezdovka z Radhoste apod.), takze bych rek ze spis vyjimecna situace.

            Jinak jsem s tema brzdama maximalne spokojeny, kotouce neskrtaji, brzdy si zařvou jen kdyz je mokro a to jen trochu, kdyz mam defekt, kolo pak nasadim a vse sedi, zadne serizovani neni nutne, takze 100% spokojenost :)

            0 0
          • ropman  

            před týdnem jsme ještě byli na Gardě a dali pár klasických cest, a s 180/160 jsem se párkrát dostal do stavu, kdy mi hlavně zadní jen „prokluzovala“ bez účinku. Přitom jsem přesvědčen že vetšinu táhne přední brzda. Hold těch 160mm se asi tak dobře nechladí. A kdo tam byl a zná třeba ty strmější dojezdy po panelové cestě dole k civilizaci, tam se prostě brzdit musí.

            Když jsem zvažoval větší kotouče (203(180) a zmínil se o tom v BajkZone tak se na mě borec díval jak na pitomce, že 180/160 musí na XC stačit. Tak že by to tam už nebylo XC ? :)

            Jinak musím pochválit Spectrala, fakt jsem si to užil a s jeho váhou se ani tak moc nenadřel, krásně stoupá, sjezdy příjemný. A destičky Fastop vpředu po 400 km zatím pohoda, ty originální už by byly v pánu, fakt tam asi dávají nějakej odpad či co.

            0 0
            • The_Trooper  

              Ja si myslim mezi 203 a 180 takovej markatní rozíl nebude, jde hlavně o materiál a kvalitu destičky. Tak jsem po těch cca 600Km vyměnil na předku fastopy po 100km zatím spokojenost brzdí o chloupek lépe a jsou tižší než orig. a krásně modré :) a hlavne za 305 kč.

              0 0
              • ropman  

                nemám vlastní zkušenost, ale co jsem tu četl tak 203 mm se chladí citelně lépe a i ten větší brzdný moment (na rameni o víc než 10% delším) musí být poznat.

                Další věc je, že destičky ORO mají třeba oproti SH XT nebo AVIDům o 1/3 menší brzdnou plochu, takže podle mého nemůžou vydržet stejně dlouho a na účinnost brždění a přehřívání by to taky mělo mít vliv.

                0 0
                • The_Trooper  

                  Toho jsem si právě taky všiml že ORa maj menší brzdnou plochu než ostatní. Čiste teoreticky by měla mít menší brzdná plocha destičky větší tlak na kotouč, tím pádem samorřejmně menší životnost.....

                  0 0
              • MlokCZ  

                Rozdíl mezi 200 a 180 u ORO je opravdu velký (a to jak v brzdné síle, tak vadnutí), tedy je to přesně naopak než píšeš. Vozil jsem na K24 jak 180/160, co tam teď zase mám, tak 200/180, které mám doma na prohazování.

                A teď lituju, že jsem si tam na Beskydy zase nedal 200/180.

                Kvalita destiček je sice taky důležitá, teď vozím Koolstopy a jsou trošičku lepší než originály, ale vadnutí je na podobné úrovni co originály (tedy se 180/160 sem tam vadnout začnou v náročných sjezdech typu žlutá z Lysé, pokud se to jelo s přestávkami tak to šlo, ale náznak vadnutí přední tam stejně už byl i s těmi Koolstopy).

                Rozdíl mezi Koolstop x originální je proti rozdílu 200 × 180 kotouč zcela minimální, ty kotouče dělají mnohem více.

                0 0
    • Kiri83  

      Ja mám oro k18 a pôvodné doštičky som zodral po 1500+km. Bolo to pre mňa trochu prekvapivé, keďže na starom bajku som mal Magura Julie a tie majú už vyše 3000km a sú tak na 50%-60% zodraté.

      Ale musím povedať že ja som ich zjazdil o čosi viac ako ty :-D (viď foto). Teraz mám modré BBB Disc stop (BBS-66). Chovanie bàzd pomerne podobné, zdá sa mi že brzdia lepšie ako originál Formula. Jedna vec mi na Formulách vadí, a to že v extrémnych dlhých a prudkých zjzadoch horia, a začnú vädnúť až takmer prestanú brzdiť (no brzdiť brzdia, ale je to o hubu). Je pravda že toto sa mi stalo asi 3× počas viac ako 2500+km no prvý krát ma to dosť vystrašilo. V bežnom teréne, či normálnych zjazdoch nie je problém, išlo o fakt neprestávajúce sústavné brzdenie niekoľko minút.

      A ešte jedna vec ma napadla čo mi vadí, predný kotúč sa pri zahriatí správa dosť hlučne… grrrrr…

      0 0
      • ropman  

        po srovnání pružinky a vyčištění třmenu jsem na nich do dneška najel celkem 600 km, té horší zbývá 0,75 mm takže kousek by ještě zvládla, ale už jsou tam nový Fastopy. Ještě se zajíždí, ze začátku byly tichoučký, teď už jsou zas hlučnější než zadní, no uvidím jak se to srovná.

        0 0
        • goofy  

          Me na XT predni Fastopy pekne huci, kdyz se zahrejou, ale je mi to totalne u ****** :-)))

           

          Jinak k puvodnimu dotazu: jedny desky cca jedna sezona.. Zalezi kolik blata chytnu..

          0 0
    • ropman  

      údajně Formula dává s novýma brzdama destičky od Goldfrenu (prý sintrované), tolik info z jednoho brněnského bajkshopu, jedny jsem zrovna vzal a časem zkusím. Prý mají vydržet dlouho, snad jsou přece jen trochu jiný než ty dodaný s brzdama

      0 0
    • The_Trooper  

      Moje Formula ORO K18 ma za sebou cca 600Km, zdá se mi že přední brzda má už sjeté desky je to možné, někdo tu psal že na Formuly ORO davají zajížděcí desky je to pravda?

      Nevím jestli ti z toho fota poznáte… :)

       
      0 0
      • The_Trooper  

        Tak co borci, s kterými brzdovými destičkami na Formuly máte zkušenosti? Výše jsou uvedené typy..

        0 0
        • ropman  

          o zkušenostech brzo mluvit – ještě nejsou, jen to co už jsem psal nahoře. Fastopy mám 200 km, sice brzdí ale měl jsem o účinnosti jiný představy (myslím komplet přední brzdy, ne jen destiček). Mám podezření že není úplně ok přední 180 mm kotouč, už jsem psal že zadní 160ka je oleštěná, i původníma orig. destičkama a brzdí tak jak bych čekal, přední kotouč už má tuším desetinu tloušťky pryč (po nějakých 700 km za sucha) a není oleštěnej, ale má na sobě spíš drobné rýhy (ne hluboké). Tak si říkám jestli není třeba špatně zakalenej, nebo jestli jsem ho nějde hned na začátku upek … nevím. Nebo je chyba někde v gripech …

          0 0
          • ropman  

            myslel jsem 0,1 mm tloušťky kotouče pryč, takže teď 1,8mm pokud se nepletu. Minimum je 1,65 mm

            0 0
            • The_Trooper  

              Moje tlouštky kotouče se pohybují front (1,85–1,90)mm a rear (1,80–1,85)mm takže jako nové. Ale ta trvanlivost destiček mě docela štve, všichni co maj jiné kotoučové hydra než ORY mění po 2500Km..

              0 0
              • MlokCZ  

                Všichni rozhodně ne. Mám teď doma už třetí K24tky a na žádných jsem neměnil desky nijak moc brzo.

                Déle ježděné mám zatím jen dvoje z nich:

                • na prvních výměna předních desek po více než 3tis. km, zadní až po 5tis. km (a odjel jsem s tím třeba 14 dní v Jeseníkách, takže i nějaké ty hory byly, ale téměř nikdy nějaké větší sračky)
                • na druhých jsem měnil přední po cca 2tis. km, ale rozhodně výměna nutná nebyla, měly ještě 1mm, ale chtěl jsem zkusit Koolstopy, tak jsem je vyměnil už předčasně.
                • zadní v tuhle chvíli cca po 2,5tis. na výměnu stále nejsou

                U kotoučů zatím žádné znatelné ubývání ani u těch, co už mají přes 5tis. km.

                A ty Koolstopy bych po 500km řekl, že jsou o chlup lepší (brzdný výkon). Přehřívání zatím u Koolstopu netuším, to můžu vyzkoušet až v horách v srpnu (na Plzeňsku jsem neuvařil nikdy ani s originál deskami).

                A neřekl bych, že jsou tam nějaké zajížděcí. Já jsem rozdíl mezi deskami, co byly s brzdami a nové origoš žádný nepoznal. Leda, že by byl rozdíl u samostatně prodávaných brzd, ale dost o tom pochybuju.

                A z toho obrázku, co jsi dával, se pozná prd, jestli jsou sjeté nebo ne. Vyndej aspoň kolo, ať je to bez kotouče, pak je to už trošku lépe vidět nebo když už se budou zdát jeté více, tak je vyndej úplně, je to otázka pár sekund.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A pokud srovnám s XT a J7, které jsem jezdil předtím (každé něco přes rok) a na podobných trasách a podobných podmínkách, tak výdrž destiček jsem měl ± stejnou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U XT možná dokonce menší. Měnil jsem tam zadní po stejně km jako u těch starších K24, tedy cca po 5tis. km. Ale rozdíl byl v tom, že u ORO to bylo ještě tak akorát včas, tak u XT už to bylo pozdě a místy jedna deska byla sjetá až na kov (jediné desky, kde jsem na ně nějak zapomněl je kontrolovat).

                    0 0
                • The_Trooper  

                  Zde přikládam to foto…

                  0 0
                  • bohyn  

                    Podle fotek to vypada ze jesou sjete az k rozpernym pliskum takze men. Vyndani desticek je prace na 1 minutu takze kdyz se na ne kouknes tak hned budes vedet jestli tam neco jeste zbejva nebo uz brzdis rozperkama.

                    Jinak z tech prvnich fotek mam dojem ze mas podobnej problem jako ja – nesjizdi se ti cela plocha brzdove desticky.

                    0 0
    • qasko  

      To este nevies ze su Formula.

      Sintered – Race , Standard a Comfort

      Organic – Standard , Comfort

       

      Ja mam aktualne Sintered Race – brzdi dobre ale rychlo sa derie a piska.  Organic Standrad – brzi cdo viac by som mal chciet ? :))

      0 0
    • karel*2  

      Tak jsem také velmi rychle ojel destičky na zadní Formuli Oro K18 - na novém kole asi za 2 měsíce. Najeto max 500 km (nemám tachometr). Dříve jsem měl Magury Louise a Avidy 7 a toto se mi s nima nikdy nestalo. Je fakt, že poslední dobou jezdíme většinou z kopce :-)

      0 0
      • The_Trooper  

        Jj přesně tak, já 3 měsíce ani jsem se nenadál, ojeté tak že se mi tam zasekla rozpěrná pružinka…

        Tak objednám levné FASTOPY (305,– Kč) a uvidím..

        0 0
        • karel*2  

          Taky se mi tam zasekla ta „pružinka“. A taky mám objednané Faststopy :-)

          0 0
          • Pijer  

            S pružinkou jsme na tom stejně, Faststopy už jsou 50km na kole :-) Originál destičky vydržely 2,5tis., Faststopy mi přijdou, že trošku líp brzdí, ale jak moc je to objektivní posouzení těžko říct.

            0 0
            • Pijer  

              Takže faststopy vydržely zhruba dva tisíce a rozloučily se vyskočenou pružinkou. Zítra tam půjdou Swiss stopy tak jsem na tu „legendu“ zvědavej.

              0 0
    • cobra  

      Nevite nekdo kde koupit v Praze desticky do brzd Formula ORO? Objednal bych je na netu, ale potrebuju je do soboty. Na znacce mi nezalezi.

      0 0
      • dieegoo  

        Zkus Trinnity. V nabidce je maji, jestli je budou mit i skladem si radsi over telefonicky nebo po icq.

        0 0
      • karel*2  

        2× jsem je nedávno objednával telefonicky v koloshopu. Měl jsem je vždy druhý den doma !! Mají skladem Faststopy za cca 270 Kč.

        0 0
      • Dzin_CZ  

        Zkus tyto Swiss stopy … Mám K18 a origoš desky jsem sjel cca po 1500 Km. tyhle zelené Swiss stopy jsou sice drahé, ale mám je už cca 3000 Km a jsou sjeté tak z 30%, brzdný účinek lepší než originál desky (to jest skvělý), vadnutí jsem nezaznamenal a hvízdaly mi jen když jim byla zima :) (-10 stupňů Celsia) … ale stačí z kopce trošku promáčknout brzdy, zahřát je a zase běží tiše :) a silně jako vždy …

        0 0
    • ropman  

      k deskám Fastop organika – najely na předku 2000 km, 180 mm kotouč orig. Formula. Na účinnost jsem si nakonec stěžovat nemohl, i když z delších kopců (několikakilo­metrových) už jsem občas prohodil unavený prsty nebo přidal druhej.

      Zbývá jim asi 0,8 mm obložení a vylezl z nich na ploše takový kovový kontrolní čep, nepřeslechnutelně oznamující při jízdě „vyměň destičky“. Určitě dobrá věc, na druhou stranu by možná šly využít ještě víc do mrtě. Předpokládám že ten kontrolní čep snad nebude z kalené oceli ale nějakýho měkčího materiálu, kterej umožní s tím ještě chvíli jet bez zrušení kotouče. Každopádně zvuky při brždění jsou nepříjemný.

      Vzadu jsou pořád originální ORO desky už 2500 km a zdá se že ještě chvíli vydrží, zatímco na předek už přijdou třetí (nachystány Gol­dfren sintr ).

      Jak ojedu tu 180ku kotouč, zvážím dopředu 203 mm, tyto menší už mi na horách zvadly a pokud to půjde vystředit aby furt neškrtal šel bych do něj. Vzadu tím pádem 180 mm. Nebo to udělat hned a 180ku moct použít dozadu, kde už stejně moc zabrat nedostane.

      0 0
      • ropman  

        po asi 450 km Goldfren sintr brzdí míň než Fastop nebo orig. ORO, je třeba víc mačkat brzdovou páku, nástup brzdného účinku je nevýrazný. Tím pádem se teď mimoděk víc práce přenáší na zadní brzdu, protože při stejném stisku pák je přední míň účinná a je nepřirozený mačkat přední výrazně víc než zadní. Možná by se spíš hodilo dát sintr dozadu. Výhody sintru by se mohly projevit ve výdrži v delších sjezdech, ale to mě kolem Brna moc nepotká a do hor snad až v létě. Takže z hlediska účinnosti mi vyhovují spíš organiky Fastop.

        Kupodivu na zadku jsou ještě pořád původní destičky ORO, teď mají cca 3200 km, ale už brzo očekávám že půjdou do kytek (rezervu vozím s sebou :-)

        0 0
    • vinnca  

      kluciii, nevite nekdo o ceskem navodu a udrzbe brzd formula ORO K18, at hledam jak hledam, tak nic nemuzu najit, zadny odkaz. Sice jsem nasel neco na ivelo.cz, ale tam toho moc neni. Napr. kdyz zadam shimano 486 nebo 535, tak se me podarilo najit cesky navody, jak odvzdusnit brzdy, seridit apod, ale na formulu nemam nic.

      0 0
    • vinnca  

      dikes

      0 0
    • ropman  

      zdravím po letech :)

      mám nějaký „postřeh“ k případné diskuzi a dotaz.

      Jen náhodou jsem zjistil při zběžné kontrole ubroušenou pružinku u zadní brzdy, které jsem si z hlediska funkčnosti vůbec nevšiml. Při té příležitosti mne napadlo, co by se asi stalo, kdybych tu pružinku prostě vyhodil.

      Mělo by to podle mé teorie 2 pozitiva a jedno negativum

      • už se nemůže do kotouče kousnout pružinka
      • desky lze obrzdit skutečně do mrtě
      • desky budou trochu rachtat, protože nejsou odtlačované, což by čistěteoreticky mohlo vést k tomu, že se čistě teoreticky mezi desku a pístek může dostat nějaký bordel a způsobit nějakou nepříjemnost

      Realita je zatím taková, že po cca 100km bez pružinky s tím nemám problém, deskám zbývá myslím kolem 0,6 mm, což už je s pružinkou většinou problém.

      Zajímal by mě případně další názor, na možnost tímt způsobem do mrtě dojíždět desky. Ještě nedávno jsem měl zafixováno, že jak se mi dostane pružinka do kotouče, tak nesu kolo domů na rameni, teď to vidím jinak.

      Dále, protože občas kupuju nějaké drobnosti na Ebay, mě napadlo kouknout jaké se tam nabízí brzdové desky, co byste řekli třeba na něco takového za bratru 130 Kč nebo semimetaliky za cca 140Kč? Zatím jsem jezdil nějaké ty Fastop, Goldfren, Ashima, Aligator, … nějak to všechno vcelku fungovalo, vsadil bych se že to stejně dělali v Číně, tak by třeba mohlo fungovat i toto za levnější peníz ?

      Snad jsem neoživil úplně zbytečné téma :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.