• biker jura

    ma tahle oro k24 system FCS???

    http://www.koloshop.cz/…predni-bila/

     

    diky

    0 0
    • biker jura  

      tady je to lip

      0 0
    • jonti  

      Je to nezmysel, mam to ale nevidim v tom ziaden vyrazny rozdiel ako to natocim.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak rozdíl tam samozřejmě je (dělá to cca 1cm mrtvého chodu páky rozdílu pro krajní polohy) a to zcela jasně znatelný, i když to nemá tak velký rozsah jako kolečko u J7.

        Spíš je otázka, zda to kdo využije.

        Já to nakonec trošku používám. Na všech kolech, co ty brzdy mám, tak jednu brzdu mám vždy na nejkratší mtrvý chod a druhou pak jemně došteluju, aby chod obou byl stejný (nikdy se po odvzdušněný nedá dosáhnout naprosto přesně stejného chodu obou brzd). Na to by mi ale stačil i mnohem menší rozsah, na té jedné, kterou šteluju nikdy nepotřebuju více než polovinu rozsahu, zase o moc jinak nikdy ty brzdy nechodí.

         
        0 0
    • Gomez35  

      Má systém FCS.

      0 0
      • biker jura  

        jsi si jisty??

        prece jen to tam neni primo napsane

        0 0
        • goofy  

          K24 to maji, K18 ne..

          0 0
          • biker jura  

            ok ja jen jestli to neni nejaky starsi model, preci jen je tam karbonova paka stoji to jen 2700kč, to je skoro zadara u takove brzdy. Normalne stoji tak cca 3300kč

            takže pocitam s tim že vsechny K 24 maji FCS

            0 0
            • MlokCZ  

              Karbonvé páky standardně u K24 nejsou. U Cubu K24 montují s karbonovými pákami (a je možné že i nějaká jiná značka taky), tedy odhaduju, že by to mohla být brzda sundaná z kola.

              07 a 08 je K24tka stejná, to nastavování mrtvého chodu páky mám i na obou těchto modelech (mám oba ty modely právě od Cubu, tedy to mám všude s karbonovými pákami).

              0 0
              • biker jura  

                sundana z kola? to muže take znamenat že neni nova že?

                nebo se pletu?

                0 0
                • kubad  

                  sundana z kola muze znamenat spoustu veci:-) ale urcite to nejsou nove brzdy zabalene v krabicy

                  0 0
                  • biker jura  

                    a myslis ze ty na koloshopu z odkazu jsou nove?

                    0 0
                    • kubad  

                      asi bude v pohode :-) proste rozebrali nove kolo

                      0 0
                    • Pavel100  

                      A není lepší se tam přímo zeptat co a jak?…K24 takto barevná určitě není katalogová:-) Je super se tady dohadovat o co jde…první se zeptej a pak to můžeš řešit tady. Jestli to má FCS na páce snad poznají:-)…já už jsem vyučený s tímto shopem…i kdyby měli nejlepší cenu, nebudu je podporovat:-(

                      0 0
                      • biker jura  

                        no to se lehko rekne, ale už se tam prave snazim dopsat a dovolat dlouho zatim bezuspechu, tim padem na tomto shopu radeji nic nekoupim, a vezmu je na bagbike, tam je to jistota dobre koupe. ale diky za odpovedi

                        0 0
                • MlokCZ  

                  To byla jen domněnka, netušim jak k té brzdě přišli, to se zeptej na koloshopu. Jetá snad proboha nebude (pokud by byla, tak by to tam doufám bylo uvedené), sundanou jsem myslel z nového kola. Dost obchodů koupí třeba celé kolo, pak někomu z toho prodá samotný samotný rám s tlumičem (celé kolo je přitom stálo třeba jen o trošku více než by stál samotný rám) a pak jim z toho zůstanou ty brzdy.

                  0 0
                  • biker jura  

                    hele myslite ze ma smysl kupovat 24-ku? nestacila by oro k18? hlavne me zajima jestli je tam nejaky velky rozdil v tom FCS. protože treba u avidu jsem tim koleckem kroutil a nic mi neprislo nijak moc jine.

                    diky

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U obou brzd to prostě jen zvětšuje déku mrtvého chodu páky.

                      U J7 je rozsah zvětšení mrtvého chodu kolečkem dost velký, možná až 3cm, tedy znát je to opravdu hodně.

                      U K24 je ten rozsah výrazně menší, viz co jsem psal výše, tedy 1cm.

                      Rozhodně tedy není nutné brát K24 jen kvůli FCS a klidně můžeš vzít K18tky.

                      0 0
                      • biker jura  

                        a myslis ze si polepsim oproti XT 2008? ty mi totoiž ted odesli:-(

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Co se s nima stalo?

                          0 0
                          • biker jura  

                            proste nebrzdi tak jako drive. a stalo se dalsim 4 klukum u nas v teamu. tak resim jestli si tema oro k18kama polepsim. diky za radu

                             

                            jeste mam dotaz: je oro k18 chdem paky podobnejsi oro k25 když je nastavena na gumovo nebo na tvrdo?

                            dik

                            0 0
                            • biker jura  

                              oprava: oro k24:-)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Sice jsem měl K18tky v ruce současně když jsem tam byl na svojem kole, tedy přímé srovnání s K24, ale úplně jednoznačně to stejně nedokážu říct kvůli tomu poměrně malému rozsahu nastavení K24. Spíš bych ale řekl, že je to stejně jako u J5 x j7, tedy že K18 bude odpovídat K24 nastavené na nejraktší mrtvý chod.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Nijak výrazně rozhodně ne. K18 x XT nemá žádného jedznačného vítěze, každé prostě chodí trošku jinak a má trošku jiný tvar páky a oboje brzdí dobře (tedy až na problémy mráz x XT). Osobně mám raději ORO (srovnávm teď s předchozí verzí XT, kterou jsem jezdil dlouhodobě a teď jezdím K24ky).

                          0 0
                          • biker jura  

                            nekde jsem tu cetl že u oro je problem ze nebrzdi ani po zajeti ale co znam lidi tak pry uplne super. jak je to s prehrivanim?

                            0 0
                            • biker jura  

                              a halvne jak je to se spolehlivosti???

                              dik

                              0 0
                              • jonti  

                                Spolahlivost celkom dobra, nijak extra sa nezavzdusnuju ani nezvyknu robit problemy.

                                Pre mna najvacsi problem bolo o dost zlozitejsie roztiahnutie piestikov pri vymene dosticiek nez u inych brzd. Proste nestaci tam len strcit srubovak a zatlacit, ale fakt zlozito to uplne do konca dotlacit. Asi to budem aj tym, ze maju fakt malu vyrovnavaciu nadrzku a nemaju vela miesta naviac.

                                A oproti inym brzdam zlozitejsie odvzdusonovanie a servis. Poriadne mi to dokazali urobit zatial len v bikelive.

                                0 0
                                • Lone1  

                                  Rád se občas kouknu na fotky,příspěvky nečtu,to je katastrofa.Ale tu otázku na ora,jsem zahlédl,pokusím se k nim něco napsat.Už dlouhou dobu uvažuju,že takovým,jako je Jonti,sem dám podrobný návod.Aby věděl,jak se má oro správně odvzdušňovat.Přitom nepsal takové hovadiny,že mu nejdou roztáhnout pístky,že je to složité,neboť mají asi malou nádržku.Vyjde-li mi někdy trochu času,hodím sem krok po kroku i fotky.Jonti,do tohohle servisu,je už NIKDY nedávej!Evidentně to neumí a máš přeplněné brzdy,proto ti nejdou roztáhnout pístky.Oro K18,se liší od K24 právě onou možností regulace chodu páky.Toho je docíleno tím,že k-24 má manžetu na pístku úkosově seříznutou.Po­otočením pístku,se mění pracovní vdálenost břitu manžety pístku,od tlakového kanálu.Čili,kdo má k-18 a koupí si náhradní píst s prachovkou,má k-24.Dobře udělaná k-18,chodí,jako k-24 s nejkratším chodem.Můj subjektivní pocit,že o něco lépe.OEM verze nemusí být špatné,ale pozor!Nemusí ti hrát délka hadiček,takže si musíš dodatečně přikoupit trny a olivky.A rázem je „výhodná“ koupě,někde jinde.Sám jezdím momentálně k-18.Expanzní nádržka je přímo v těle páky,ale není to nádržka,ale nádrž.Obrovská výhoda těhle brzd,je dostupnost dílů a jednoduchost.

                                  Než začnu odvzdušňovat,je třeba odšroubovat odvzdušňovací šroubek na páce,nasadit stříkačku.POTOM,roz­táhnout destičky nadoraz!Opatrně povolit odvzdušňovací červík na třmenu,opatrně jehlou vyndat malý těsnicí o-kroužek a nasadit stříkačku.Už jsem viděl „umělce“,kterým těsnění vypadlo s kapkou kapaliny,pak ho tam vůbec nedali.Klidně utáhli kov na kov a tvrdili,že brzdy stojí za hovno,neboť se zavzdušňují.Do třmenu si dám plnou,nahoru prázdnou stříkačku.Pro­ženu,fertig,žád­ná věda!Opatrně vložím těsnění do třmenu,s CITEM utáhnu červík aby se těsnění nerozdrtilo.Zavřu šroubkem expanzní nádržku,hotovo.Pak jen stačí párkrát promáčknout brzdu,sama se ti nastaví vzdálenost destiček.Kapacita nádržky,bohatě stačí doplňovat systém,při sjíždění destiček.Do budoucna,bude-li třeba dát destičky nové, NEEXISTUJE,že by nešly roztáhnout válečky.Brzdy jsou výborné,ale pozor,platí tady totéž,co ve vztahu ráfek-brzdový špalík.Existuje spousta druhů obložení a taky každý kotouč není dobrý.Má-li plech jiné legury,změní se i koeficient tření a to citelně.Proto se držím jednoho typu,který mi vyhovuje.Dopo­ručuju,alespoň jednou za sezonu,vyměnit kapalinu.Jak víme,voda se dříve vaří a pak…

                                    
                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Neměl jsem jediný problém s ani jedněmi K24 (mám je na všech svojich třech kolech), nejstarší mají 2 roky. Zatím nebylo třeba ani jedny ani jednou odvzdušnit.

                                Kapalinu jsem neměnil ani u těch nejstarších, 1× za rok jak píše Lone1 mi přijde opravdu zbytečně často. Třeba tu máme doma jedny J7, které mají kapalinu už přes 3 roky a žádný náznak zhoršení (po necelých 3 letech se s nimi bylo v horách, takže i dřívější vadnutí by se poznalo). U těch už asi kapalinu někdy brzdo vyměním, ale po roce bych ji fakt ještě neměnil, pokud není nějaký problém.

                                A roztáhnout pístky mi jdou na všech v pohodě (tedy na dvojich, kde jsem měl už desky, na těch třetích na celopevňáku jsem pístky ještě ani neroztahoval).

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Mně brzdí všechny dobře a zajížděly se vždy hrozně rychle (tedy brzdily i ze začátku velmi rychle na plný výkon), maximální výkon bych řekl nepatrně lepší než starší XT, ale tohle se blbě srovnává, když každé mají jiný chod páky a pak to dělá jiný subjektivní dojem.

                              Na přehřívání jsou na tom průměrně, určitě jsou i lepší brzdy v tomto ohledu. Se 180/160 + 70kg jsem v horách už 2× přední brzdu uvařil, ale bylo to opravdu na extrémních sjezdech i na ty hory. V dalších desítkách sjezdů v horách v pohodě. Když jsem tam měl na jedny hory 200/180, tak už jsem je neuvařil ani jednou.

                              Kolem Plzně, kde takové sjezdy jako v horách nejsou ani náznak uvaření.

                              A když už je tak řeším, tak destičky jsem zkončil u Koolstopů, mírně lepší než originály a osvědčily se mi, takže s dalšími značkami už neexperimentuju.

                              0 0
                              • Lone1  

                                Nevěřil by jsi,jaký svinčík vyleze z brzd po roce provozu.To už není kapalina,ale voda.To nemluvím o tom,že je Škoda si ničit broušený pracovní válec.Ale to je každého věc,jak se stará.Destičky,to je téma na celou stránku,každému vyhovuje něco jiného.Každý doporučuje tu svoji,zaručeně správnou značku.Já mám přední kotouč 180,zadní 160mm,destičky baradine.Jiné mi na kolo nesmí.Mám ale 100kg,jinému může stačit ke spokojenosti něco jiného.Tož tak…

                                0 0
    • biker jura  

      diky za odpovedi. jeste oatazecka, vim že už po druhe ale radili byste radeji xt nebo oro18? diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.