Brzdové špalky V-brake na bike 2016 -poraďte co vybrat !

36 nepřečtených
  • d69

    Prolezl jsem podobná témata ale je to vše tak 3–4 roky zpátky.Takže pls o aktuální radu – doporučení jaké vybrat -jde mi hlavně o kvalitu brždění, minimum pískání a broušení ráfků.

    V minulých tematech byly doporučované Koolstopy, něco od BBB, já sám měl teď černé 4 race (nic moc ,brzo odešly) a před tím force 3 barevné – (zdály se lepší,ale nevím už které to byly). Když koukám na aktuální nabídky cykloshopů je tam toho hafo…

    Pár dotazů – jsou obecně lepší 3barevné než černé 1barevné ?

    – je nějaký zásadní rozdíl mezi těmi co mají šroub centrálně a asymetricky?

    – jsou lepší 70 mm než 50 mm ?

    – 1 rázové nebo s výměnnými gumičkami (má to smysl?)?

    Budu rád za konkrétní tipy! Díky

    0 0
    • scalar  

      Myslím, že u tohoto komponentu za poslední 3 – 4 rohy k žádnému významnému vývoji nedošlo (je to divné…), tak klidně čerpej ze starých vláken.

      0 0
    • novas752  

      Kup špalky BBB Tristop BBS16T a pár gumiček do zásoby. Jsou relativně levné, jedna sada gumiček mi vydrží asi 5000km, brzdí slušně, nejsou příliš široké = dá se to docela dobře nastavit, aby to nedrbalo o plášť, nebo nelezlo „do výpletu“.

      • rozdíl v umístění šroubu asi neni žádnej.
      • lepší budou asi 70mm, větší brzdná plocha.
      • s výměnejma gumičkama to smysl má. Negativum ve funkci žádný, samotná gumička je levnější…
      0 0
      • d69  

        Díky za tip,vypadají dobře.

        Koukal jsem na ně tady:„http://w­ww.vseprokolo­.cz/brzdove-gumy-spalky-bbb-tristop-bbs-16t-158451“

        akorát že v popisu píšou , že nejsou cartidgové (s výměnnými gumičkami) ?? Je to tak, nebo tam jenom na e-shopu maj blbej popis?

        PS : když tak ty kompatibilní gumičky jsou BBB Tristop BBS15 ?

        0 0
        • Vilém  

          Popis je dobrej, pokud jim sedi foto, kdyz je sjedes, tak je vyhodis.

          0 0
        • novas752  

          Jo no jo, sorry. Výměnný jsou BBS14T. A ty náhradní jsou 15T no.

          0 0
      • tigermoth  

        Na celopevňáku jsem ty bbb gumy zničil během 1 deštivé vyjížďky na Praděd. Teď mám koolstop a v pohodě.

        0 0
    • Bubaaak  

      Mně se nejvíc osvědčili origo Shimana.

      Výměnný gumičky mají ještě jednu výhodu, nejsou celo gumový, tudíž al. tělo se při brždění nijak nedoformuje, nemačká… drží gumičku přesně kde má.

      Takže s výměnnýma gumičkama jako bych měl lepší cit a jistotu při brždění.

      0 0
      • Vilém  

        Shimano spalky nebrat, chytaji kaminky a je to soustruh na rafky.

        0 0
        • danielh  

          Tak tohle se mi nestalo, jezdim pouze shimana cartridgove a zadne sutry, spis co sem kdysi mel ty jednorazovky ruzne s mekcima smesma tak ty chytaly bordel rychleji o dost.

          0 0
          • Vilém  

            Mozna se to zlepsilo, posledni dobou jsem nic takoveho nejezdil, ale moje zkusenost je takova jak pisu vyse. Pri pouziti koolstopu byl rafek krasne vylesteny a spalky vydrzely neskutecne dlouho.

            0 0
    • iiki  

      Brzdím tímhle KoolStop , výkon, výdrž super. Kartrige (nebo jak se to jmenuje) jsou RW2, špalíky RW2 a BBB nejsou špatný, ale ty koolstopy maj mnohem větší výdrž.

      Pokud chceš z véček dostat maximum, tak je potřeba pořádný páčky, já mám tyhle , pro moje ježdění (do 3 tkm/rok, do 110 kg, ne terén), brzdného výkonu spousta.

      0 0
    • Paja  
      • nejlepsi jsou asi Koolstopy (mel jsem lososovy), ale rozdil proti trojbarevnym BBB podle me neni tak velky, aby tu dvojnasobnou cenu ospravedlnil ;-)
      • delsi guma brzdi urcite lip, krom toho 50 mm jsou podle me silnicni
      • cartridge s vymenyma gumickama maji smysl hlavne s paralelogramovyma Vckama, kde to jednou nastelujes, a pak uz jen menis gumicky, u klasickych V ta vyhoda zas takova neni, stejne je za zivotnost spalku musis nekolikrat stelovat. Zalezi za kolik paru spalku se ti investice do cartridgi vrati, jednorazovej spalek zas ma mozna o neco vic gumy nez vymenna gumicka.
      0 0
      • iiki  

        Rozdíl je za mokra, Koolstop brzdí s minimální prodlevou.

        To doštelování platí hlavně pro BBB a podobně vyšší gumičky, u nižších to není až tak potřeba, stačí cartrige lehce při nastavení podsadit a nastavit těsně na horní hranu (pokud to jde, je výhoda mít ráfek s vyšší brzdovou plochou). Občas je to potřeba zkontrolovat, platí i pro jednorázové špalíky.

        Paraleogram, jak je psáno výše, tohle řeší, ovšem časem se udělá na čelistech vakl, až obrvakl a je to nenastavitelný.

        0 0
        • Paja  

          Mne se rozdil nepripada nijak zasadni ani za mokra, poslednich 10+ let jezdim jen trojbarevne BBB a ted 2 sezony Koolstopy.

          Na paralelogramovych LX mam najeto uz skoro 100 tis. km.

          0 0
    • Neťa  

      Nejlepší byly vždy trojbarevné Baradine (vzhledově stejné napodobeniny Force či Ashima nejsou opravdu totéž!), v závěsu trojbarevné BBB a lososové Koolstopy, které jsou ovšem mnohem dražší.

      0 0
    • Twister  

      Mám dobré zkušenosti s lososovými kool stopy, ke kterým jsem se kdysi dostal přes levné špalky a neměl pak už důvod měnit. I za mokra v bordelu brzdí, nežerou ráfky a neubývají. Zatím co obyč špalky byly schopné zmizet za jednu takovou vyjížďku. Zřejmě ale, protože jsou jemné a nebrousí brzdnou plochu, v případě namrzlého ráfku nebrzdí skoro vůbec. To jen tak na okraj.

      0 0
    • d69  

      Díky moc všem,asi zkusím ty trojabar.BBB.

      Jen ještě dotaz k těm koolstopům thinline- nějaký zádsadní rozdíl mezi „lososové-černé-dual compound ?“: http://www.zbozi.cz/…ve-desticky/?…

      0 0
    • Johny_r  

      Ahoj,

      oživím to tady. Dávám ženě po letech dohromady kolo. Trekingová Merida s véčkama. Jsou tam relativně sjetý, ale hlavně starý (a nejspíš dost ztvrdlý) špalky. Takže to chci vyměnit a chci se zeptat, jestli má cenu investovat třeba do Kool Stop špalků nebo stačí vzít nějaký Force apod. Nebude s tím jezdit žádný vraždy (to na tom ani nejde :-)), jen výlety, cyklostezky. Ale zase chci, aby to brzdilo slušně (aspoň v rámci možností véček).

      A další otázka je, jestli vzít něco s výměnnýma gumičkama nebo komplet špalky. Brzdí třeba ty výměnné líp, protože se opírají o tu kovovou podložku a tudíž třeba líp doléhají? Můžu dá 700 za výměnný Kool Stopy, ale jestli mi nevýměnný Force za dvě kila poslouží stejně, tak vyhazovat prachy za to zase nechci. A jsou ty gumičky standardní nebo pak musím kupovat gumičky furt od stejnýho výrobce, pokud koupím cartridgovej špalek?

      Díky za radu.

      0 0
      • Paja  

        Pokud tam nemáš paralelogramový véčka, nemají botky s výměnnýma gumičkama zas takovej přínos, stejně se to během sjíždění špalku musí štelovat.

        S Koolstopama chybu neuděláš, ale třeba 3barevný BBB stojí daleko míň a rozdíl v brzdných vlastnostech cenovýmu rozdílu neodpovídá.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Za mne jsou Force 3 barvy ok.

        Nejlepe mi prisly ty zeleno/cerveno/cer­ne – nebo jak ty barvy jsou.

        Na zimaku uplne v pohode.

        0 0
      • DaSnail  

        Ja by som na žene nešetril a kúpil koolstopy. Keby niečo nedobrzdila, asi by mi v hlave hlodala myšlienka či by to rovnako dopadlo aj s KS. Ten rozdiel v cene dvoch pív by mi za to nestál.

        0 0
        • Johny_r  

          No proto se ptám. Na druhou stranu vím, co bude žena jezdit a jak rychle bude jezdit, takže nějaký nedobrždění fakt moc nehrozí. Vzhledem k tomu, že jezdila s původními špalky, který jsou rozhodně daleko horší i než BBB a nikdy si nestěžovala na to, že by to nebrzdilo, se této situace fakt neobávám.

          0 0
        • Paja  

          Třeba u těch výměnných gumiček stojí Koostopy zhruba dvojnásobek, tj. rozdíl 2 kila, čímž neříkám, že má na ženě šetřit. Mě brzdný rozdíl, pokud vůbec nějaký byl a nebylo to placebo nebo to, že nový špalky vždycky brzdí líp než starý, nepřesvědčil, a to jsem měl opěvované lososové Koolstopy.

          Za ty 2 kila bych své ženě koupil radši kytku ;-)

          0 0
          • Johny_r  

            To zní jako rozumnej názor :). Myslím, že když tam po těch letech dám nový špalky a vyměním vedení, že to bude brzdit, jak nikdy :).

            0 0
          • DaSnail  

            Ja som rozdiel poznal.

            A kytka brzdí snad ešte horšie jak lacné špalky ;-)

            0 0
            • Jakobo  

              Nevim, kolik jsi na ruznych smesich najezdil. Ja dost, pac jsem roky jezdil denne do rachoty v zime v lete, to potom clovek ziska rozhled, o jakem se svatecnim vikendovym cyklistum muze jen zdat.

              S Koolstopama jsem zacinal a dlouhodobe jezdil, ale pri tech najezdech pak clovek zacne trochu vic pocitat i drobnosti jako spalky, tak jsem vyzkousel barevne BBB a uz u nich zustal az do konce Vcek. BBB brzdi dobre, asi srovnatelne jako Koolstopy a rafky mne nejak vic nezraly. Vydrz mozna o neco nizsi, ale cena podstatne nizsi.

              To, ze Koolstopy nezerou rafky tak uplne neplati, spony jsem v nich mel po zime take a rafky dostaly nejvetsi zahul behem 3 mesicu zimy, po 2 zimach durch. V lete OK, v zime v nizkych teplotach Vcka hruza bez ohledu na znacku, pri pravidelnem jezdeni v zime to zahrani az kotouce.

              Vzal bych ty https://www.bike-eshop.cz/…-14t-tristop a koupil do foroty nahradni spalky. Takhle to vyjde nejekomicteji pri pravidelnem jezdeni. Pokud ma mazelka najezd 800 km/rok tak klidne i nevymenne, kdyz je sezenes levneji (ma asi vetsina kamenaku).

              0 0
          • Johny_r  

            Nicméně ještě dotaz. Ty gumičky jsou pak kompatibilní? Dám to BBB špalku Kool Stop gumičky?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.