• Anča1

    Zdravím celou cyklo společnost..snažím se dát alespoň v rámci možností mé koleso dokupy..nová vidle je již na cestě a teď pokoukávám po nových V-brake brzdách. Přemýšlela jsem nad Sh.LX či tak něco, špalky od Shimana by tam ale nazůstaly, new trojbarevky se již třesou na svou první jízdu :-P . Máte s nimi někdo zkušenosti, ať již s kterýmkoliv typem? Nebo jinou značkou… díík!!

    0 0
    • ares  

      Ahoj, nebylo by tohle lepší? www.cyklo-online.cz/…bozi-551.htm např… :-)

      0 0
    • black.horse  

      Avid SD7…

      0 0
    • silnicar  

      Páky Avid SD7, čelisti záleží kolik do nich chceš vrazit (Avid SD7, LX, XT) a špalky 3barevné BBB.

      0 0
    • orca.1  

      Laciná verze: Sh Alivio BR 430, 890,–za pár s botkama. 180g/ks. Paradoxně lehčí než brzdy z vyšších řad, funkce ok.

      0 0
      • mm  

        hmotnost papirova, nebo skutecna?

        0 0
      • Pekáček  

        Můžu potvrdit, tyhle brzdy jsou naprosto bezproblémové, tedy vlastně když jsem je onehdá kupoval, mělo jedno ramínko velkej vakl v čepu, namístě vyměněno.

        0 0
        • Uža  

          Jojo, když levný, tak tyhle Shimana (Alivio) a fukčně jsou OK, přítelkyně je jezdí. Když dražší tak Avidy SD7 (Ty zas jezdím já a spokojenost).

          0 0
    • orca.1  

      Dražší verze: Cane Creek Direct Curve 3, 940,– za kus 180g/ks, funkce taky ok.

      0 0
      • orca.1  

        aktuální ceny mohou být už jiné, kupováno před 4 a 2 lety :)

        0 0
      • Gorgov  

        dobrá kravina tohle, jen co je pravda, je to zajímavý, ale to je tak asi všechno.

        0 0
        • Thidney  

          neni to kravina, jsou tuhy a brzdilo se mi s nima fajn, jedine velke minus bylo sestelovat je tak aby nedrhly o plaste pokud mely 2,35 /kleiny deathgripy/ .-)

          0 0
          • Gorgov  

            rozhodne jsou podstatne tuzsi brzdy uz proto, ze to jedno rameno musi byt delsi a je i docela uzky. To co brzi dobre je znacne relativni, me se ty predstavy o tom co dobre brzdi taky celkem meni:)

            0 0
            • orca.1  

              Upřímně řečeno, kdybych nevěděl že mát ma kole tu, nebo tu brzdu, nepoznám rozdíl při brždění (stejné špalky).Řešit nějakou tuhost je z tohohle pohledu o ničem. Neřeším tuhost ale účinnost a ta je u obou bez rozdílu.

              0 0
              • peky  

                Dovolím si nesouhlasit. Jezdil sem jako první tektra a byl na ně zvyklej brzdily v pohodě. Po 3/4 roce sem pořídil Avid SD5 a při prvním hrubším zacházení (střet s autem co blikalo do prava sjíždělo ke kraji a pak mi to vohnul do leva do garáže napříč ulicí tímto pozdravuji všechny skvělé řidiče co koukají do zrcátka) sem šel přes řidítka. Bylo to bohužel v první jízdě a nebyl sem zvyklej na takovej účinek. Takže sory ale nemáš zase tak uplně pravdu.

                0 0
                • orca.1  

                  Já porovnávám typy co jsem jezdil a u nich jsem nepoznal rozdíl. Je možný, že Tektro – Avid je rozdíl víc znatelný. Stejně si myslím, že nejdůležitější je směs špalku, čistý ráfek a hladký chod bovdenů. To má na cho brzd větší vliv než tuhost ramena brzdy.

                  0 0
                • orca.1  

                  btw zkoušel jsi přední brzdu + podkovu ? To potom vystoupíš předem ani nevíš jak! :-) (chci říct, že ta „měkkost“ brzdy je spíš malá tuhost vidle/rámu, tuhost ramen brzdy takhle vůbec nepoznáme)

                  0 0
                  • peky  

                    s podkovou ještě ne :), ani o tom neuvažuju moc se mi podkovička nelíbí. Na kolo mi to nesmí i když muže být v poho. V tuhosti máš možná pravdu. Bude to hodně záležet na tuhosti vidle. Přecijen zákony páky jsou neúprosné. :).

                    0 0
                  • Gorgov  

                    je to přesně tak ja píšeš, neni co dodat.

                    0 0
                  • Páník  

                    jj,s podkovama jsem jezdil vepredu i vzadu a taky to na ucinnosti brzd bylo hodne znat

                    0 0
      • romachain  

        Krásná brzda, líbila se mi hned jak jsem ji kdysi zaregistroval, byla o ní zmínka ve Velu tenkrát, jenom škoda tý ceny, to není pro mně:-(viz moje kolo…:-)

        0 0
      • Kovak  

        to je pěkné

        0 0
    • Michy  

      Zaleži taky na tom kolik toho najezdiš a hlaně v jakem terenu moje první večka byly deore a byl jsem s nima vcelku spokojeny ale samozřejmě neni nad kotoučovky :-)

      0 0
    • jonti  

      Daju sa fakt lacno kupit v bazary malo jazdene XTR, siel by som do nich. Su krajsie ;) Ale inak velky rozdiel nespoznas, ked budu dobre spaliky, ani oproti brzdam Alivio, LX ci nejake avidy.

      0 0
    • Volf  

      Celý roky vozím Tectro Quartz a po různých experimentech se špalkama trojbarevný 3Béčka a spokojenost.

      0 0
      • tomoun  

        Yo,taky tektro quartz sedmým rokem a trojbarevný BBB bez problémů

        0 0
    • yoggi  

      neviem konkretne aky rok lx by si kupovala ale ja by som ti doporucil lx s paralelogramom to je 2004 su dobre. sam ich mam . paradoxne nove lx uz ten mechanizmus nemaju a su lacnejsie ako starsie :))) shimano zistilo je paralelogram je celkom dobra vec u lx to prestali teraz davat. cize ak chces novy model tak bych ti doporucil xt s paralelogramom.

      0 0
      • jonti  

        Alebo zistili, ze je tam na nic. Proste to lepsie nebrzdi, jednoduchsie sa nastavuje, viac vazi a ma dalsiu vec, co sa moze pokazit.

        0 0
      • jonti  

        Alebo zistili, ze je tam na nic. Proste to lepsie nebrzdi, jednoduchsie sa nastavuje, viac vazi a ma dalsiu vec, co sa moze pokazit.

        0 0
        • yoggi  

          jedine v com mas pravdu tak je ze maju o nejake gramy navyse. nemyslis ze zistili ze je to celkom dobre a brzdi to lepsie ved len pouvazuj nad tym. keby to bolo zle tak myslis ze by to davali na xt a xtr (ved by mohli aj na vahe usetrit) sa mi zda ze si trosku mimo s tym. uvazuj nad tym ako vobec dochadza k brzdeniu a ak mas trochu technickeho myslenia alebo technicke vzdelanie tak ti to dalej nemusim vysvetlovat.

          0 0
          • Gorgov  

            prober se. v čem je podle tebe paralelogram lepší? v tom že za čas chytne vakl a začne kvílet, takže je slyšet že brzdíš? Za zivotnost spalku na norm vecka sahnes jednou a to za to urcite stoji.

            0 0
            • yoggi  

              no neviem o com tocis ale chod to rychlo reklamovat. to ze chytia trochu vakel nema vobec na brzdenie vplyv. a ze kvilia no neviem co mas s tym ale urcite nie. a co tam chces nastavovat oproti klasickym veckam ? kamo vozim ich uz nejaky ten piatok tam viem o com pisem to ze maju vakel je pravda ale na brzdenie nema vplyv a kvilenie ziadne a ved tomu ze za celu dobu som s nimi nic nerobil a ziaden problem 100% funkcnost akurat gumicky treba menit. inak si pozri zaklady mechaniky ak taky pojem poznas. ja ti tu nebudem robit prednasku to uz je na tebe ci si to zistis.

              0 0
              • Vilém  

                Mam LX paralelogr. asi 5let,maji vakl,kvili se vsema spalkama a jsou tezky.Uz bych si je nikdy nekoupil,jeste horsi ze tehda staly 2800,–:(

                0 0
                • yoggi  

                  vidis ty mas s nimi zle skusenosti ale ja nemozem na ne ani pol slova povedat funguju skvelo bez akychkolvek zvukovych prejavov.

                  0 0
                  • Luma  

                    Tříbarevný authory a taky nemám žadný problém.Pokuď můžu srovnat s kolem manželky,ta má Tektra tak se mi zdá ,že LX má lepší brzdný nastup,tzn.brzdí dříve.Asi je to špalkami

                    0 0
                    • yoggi  

                      ked som ich porovnaval napr. s kotucovkami co ma verzus tak mi tie lx prisli podstatne lepsie. tie kotuce mali taky nevyrazny ucinok kdezto to lx ma celkom dobre davkovanie a ked to clovek zmackne tak aj dobre zaberu.

                      0 0
                  • Vilém  

                    To kvileni prislo az casem,jak se zvetsoval vakl.Jinak ty brzdy brzdi dobre,ale stejnou praci by odvedly treba obyc. deore se stejnejma spalkama.Navic by to bylo o 100g lehci a s mensi udrzbou.Ty paralelogramy musi clovek mazat a starat se o ne a me uz moc nebavi udrzovat to.Mam nekolik kol a proto se uz ted snazim pouzivat soucastky s co nejmensi nutnou udrzbou,vono totiz udrzovat 8 kol v provozu zabere nejakej cas,kterej pak chybi jinde.

                    0 0
              • Gorgov  

                nic si zjistovat nemusim, ty brzdy sem mel a byly mizerný – těžký a nebrdily o nic líp než obyč a akorat chytly vykl do toho paralaelogramu. A jestli nevis o tom, ze hlavne starsi XT s paralelogramem hodne lidem nechutne piskaly(jesli se tomu jeste da rikat piskani, to byl rachot na celej les), mel by sis zjistovat radsi sam.

                0 0
                • yoggi  

                  mohlo ja sa nehadam to mas ako u auta 5-tim sa to sere a ostatny v pohode. mozno chybnejsia seria :)))) no co japonci uz nie su to co byvali :)))))

                  0 0
            • yoggi  

              a porovnaval si ich chod ako lahko chodia oproti niektorym. brzdova packa ide ako po masle.

              0 0
    • Daf  

      LXkama rozhodně nic nezkazíš. Dobrý jsou i Avid SD7. Ale ono to všechno brzdí skoro stejně, tak si prostě kup to, co se ti líbí.

      0 0
    • tomixx  

      Před kotoučema jsem jezdil Avid arch rival,špalky Kool Stop nebo Fibrax.Brzdily super.Vakl po 3 letech velmi malý.Mohu vřele doporučit.

      0 0
    • Adrenaline  

      Ahojík, já mám véčka shiamana XT s paralelogramem a vozím na nich trojbarevné BBB a nemůžu si je vynachválit.A poměr cena/výkon je super:o)

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Já jsem spokojený s Avid sd 7.Nejdřív jsem koupil špalky (to ještě na starých tektro 3 barev.BBB) lepší,pak páky-ještě lepší a nakonec čelisti asi lepší ale největší rozdíl vzhled.S LX nemám zkušenost ale teoreticky lepší,záleží jestli přínos pantografu převáží možné nedostatky které budou určitě v životnosti,váze a nutnosti častější údržby.

      0 0
    • Gorgov  

      proboha je ne lx, horší se vybrat nedaly! paralelogram nebrat! na xtr vydrží,ale stejně nemá smysl.

      0 0
      • Daf  

        Paralelogram se uz na LX asi tak dva roky nedela ;)

        0 0
        • Gorgov  

          jasne, o tom vim, ja mel jeste LX s paralelogramem. Pokusd mu jde o LX bez par, pak zadna namitka

          0 0
      • Karaya  

        Paralelogram teda smysl rozhodne ma, teprv pak jsou V bezudrzbovy… Viz minula debata o blativem Drasalovi :-)

        0 0
      • Karaya  

        Ale Shimano paralelogram fakt nebrat, kvili, skrta a tak podobne…

        0 0
        • Gorgov  

          a dalsi parelogram kterej se jeste jakztakz pouziva je avid a kolik lidi ho jezdi??

          0 0
    • romachain  

      Já mám starší Alivio BR-MC18 a spokojenost veliká. Hlavně v porovnání s některýma jinýma (i dražšíma) se mi na nich líbí, že jsou perfektně tuhý – při max síle brždění rozhodně nepruží, to dělá nanejvýš zadní vidlice trochu, ale na předku je fakt znát, že to nepovolí ani o kousek. Takový ty novější hubený jsou v tomdle blbý (z mýho pohledu).

      0 0
    • Páník  

      brzdy Alivio, paky Avidy (asi spis SD7, aby sis mohla upravit vzdalenost paky podle svy ruky) a spalky treba 3-barevny BBB

      0 0
      • Anča1  

        Jůů paráda dík za tipy :-)) Jojo Avidy sedmy má kámoš, až se vrátí z kolejí, prubnu to na jeho bicykleti..jinak já jsem už i dřív měla 3bar.BBB a jsem s nima naprosto spokojená, moje staré brzdy to posunulo o kus výš co se jejich funkce týče..

        0 0
        • Daf  

          Blby jen ze jsou ty gumicky docela vysoky a nekdy nejde kvuli nim vyndat nafouknute kolo z ramu.

          0 0
          • JSt  

            prohod podlozky na spalicich ;-)

            0 0
            • Daf  

              To ale nepomuze. Jakmile se spalek zapre o ram je uplne jedno jak tam mas poskladane podlozky ;)

              0 0
          • Páník  

            to je fakt…mel jsem je na Splice a tam nastesti vidle nezavazela…ale bylo to o prsa vietnamske zeny jako nejakou velkou prekazku bych to ale nevidel

            0 0
      • wbiker  

        Na FR5 od Avidu by snad měla jít taky upravit poloha páky, to červený kolečko je nějaké seřízení chodu (nic blíž nevím).

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Je na změnu páky která tahá za lanko.Čím větší páka tím kratší ale silnější tah za lanko.

          0 0
    • delfyn  

      měl jsem shi LX bez parelogramu, avid single digit sl, a nějaký promaxy, mezi prvníma dvěma jsem neshledal žádnej výraznej rozdíl ať už do váhy(při stejných špalkách)nebo do funkčnosti, avidy možná jdou líp štelovat. Po těhle zkušenostech tvrdím, že je lepší jít do levnějších brzd s tím že tam okamžitě dáš dobrý špalky s botkou:)

      0 0
    • cmelak  

      Avid Ultimate – frézované na průmyslech. H.

      www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

      0 0
    • biker007  

      Pokud jde o pomer cena/vykon/vaha tak asi vyhravaji Avid SD7. brzdy i paky sezenes po netu do 1500 komplet pro obe kola a brzdi se jednim, max. 2 prsty. Pokud mas bohateho sponzora tak Avid Ultimate, po tech uz slintam dlouho:))

      0 0
    • cabbage  

      a že tu nikdo nelobuje za kotouče – jedinou volbu bikera;-)

      0 0
    • poiko  

      trochu se tu přiživím- taky uvažuji o nových véčkách. mám tektra,co byly na kole už od výrobce a ted jsem dokoupil Avidy páčky. Po přečtění příspěvků, jsem zavrhl LXka s paralelogramem. Ted to vypadá nejspíš na ty SD7. 1)Ale zaujaly mě ty orcovo Crane Creeky. Mají nějakou výhodu oproti klas. konstrukci?

      1. Koupil sjem si trojbarevné špalíky Author. Oproti původním opravdu rozdíl. Pokud bych Authory porovnával s BBB, bude tu opět rozdíl, nebo to, že jsou trojbarevné, stačí?
      2. ty arch rivaly brzdí dobře? nevíte, v jaké cenové relaci se pohybují v bazaru? aspon zhruba
      0 0
      • orca.1  

        jen k bodu 1) výhody: nemají kolínko, kované za studena, anodizace, laser, design. nevýhody: orig.špalky nanic, cena.

        0 0
        • poiko  

          takže výhody čistě vizuální? neni tam třeba snazší údržba, seřizování, lepší brzdění?

          0 0
          • orca.1  

            spíš výhody z technologie a materiálu, seřizování stejné, údržba taky (absence kolínka ale přináší hladší chod lanka v bovdenu). Kvalita brzdění víc závisí na sestavě špalek-ráfek-bovden než na vlastní brzdě. S noname brzdou z hliníku s kvalitním špalkem to bude brzdit taky dobře.

            0 0
      • Karaya  

        Ad 3, ANO, brzdi dobre, nove lehce pres 1000,– za pár, bazar nevím..

        0 0
    • Quake 9.0  

      Už 10 let, tzn. od roku 1997, vozím V-brake „Dia-Compe“. Koupil jsem je se sériovým kolem Marin Muirwoods co stálo 17.500,– osazení Alivio, STX, Acera. Rám už mám od té doby třetí a vidlici čtvrtou. Brzdy však fungují stále skvěle. Kupuju jim černo-červené špalíky Kool-stop (v „botkách“). Tím chci říct, že je jedno co koupíš. Důležité je, aby měli seřizování každé čelisti zvlášť a hlavně šroubkem. Osobně je ještě tak 2× za sezonu rozebírám a dávám jim důkladnou údržbu. Čím jednodušší systém tím lepší. Shimano LX jsou myslím dobrá volba.

      0 0
    • marapara  

      Kolega z práce má nově LX vbrzdy s paralelogramem a trojbarevné špalky BBB. Byl sem překvapený jak dobře to brzdí a dobře se to dávkuje. Ale chce to údržbu, čistit od bordelu. Jinak brzdy dost ztrácí. Předtím měl ty špalky BBB na Avid SD5 a nebrzdilo to tak ja na LX. Hlavně vyhodi ty originální špalky LX. Ty jsou tvrdé jako prase, vůbec nebrzdí a drhnou ráfek. Kamarád co má nějaké obyč. véčka, má tuším špalky Barradine a ty mu brzdí jako prase. Podle mě to není ani tak o těch brzdách, ale hlavně o špalcích. V podstatě můžeš koupit jakoukolik vbrzdu a kup si kvalitní špalky a je to.

      0 0
      • ares  

        Ono to je taky hodně o pákách… :-(

        0 0
        • Quake 9.0  

          Přesně tak. Chce to, aby soustava páky, lanka, bowdeny, rám byla co nejtužší. I proto bych doporučil něco bez paralelogramu. Prostě jednoduchou konstrukci.

          0 0
    • jihra  

      Proč všichni chcete drahá véčka? Já používám noname véčka za 180 Kč a zabrzdím s nimi úplně stejně spolehlivě jako s XTRkama. Je jen třeba mít k brzdám patřičné brzdové páky a dobře je seřídit. Spolehlivost brzd je spíše o materiálu špalků. Na druhou stranu když mám namrzlý ráfek, tak nezabrzdím ani těma XTRkama. (To zas dostanu „na frak“)

      0 0
      • Daf  

        Nektery levnejsi vecka se blbe serizuji. Typicky jedna celist se hur otaci na cepu a nechce se vracet a tak. Jinak souhlas ze to brzdi stejne.

        0 0
        • Anča1  

          Ehm no tak to je zhruba případ těch mých zázraků..prakticky se nadají vyštelovat. Čelisti mám jakési takési IKE a páky deoréčka, ale jsou dost dlouhé a nedá se s nima brzdit třeba 1 nebo 2 prsty, dost nepraktické..taky už mají svůj věk…

          0 0
          • poiko  

            zkus ty páčky od Avidu, mam je teprve čerstvě, ale i za těch pár vyjížděk cítim rozdíl

            0 0
    • marekmaue  

      e .. ale co koupit rovnou Avid Juice 7 … nebo naki takoví … váha podobná … ale brzděj guut ja mam Alivka .. a brzdej mi lip než kamošovi 525 … je to jen na tom jak se snima zachází …

      0 0
      • poiko  

        jéé, doted se to tu drželo v pohodě prakticky bez kotoučovek. tak to tak nechejme. ok?

        0 0
        • Anča1  

          Hmm, no jo, kdybych na to měla prachy, véčka bych neřešila..jde o to, že bych musela nechat přeplést moje kolesa, což jsou další náklady. Ale jasně že to plánuju, v další etapě! Letos new vidla a véčka, no a příště nejlíp třeba taky už nové kolo, že.. :-)))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.