Brzdy,které v mrazu netuhnou...

95 nepřečtených
  • DaD

    Poraďte brzdy,které ani při mínus deseti netuhnou.Budu rád za každou radu.Díky

    Momentálně XTR 987 a to do mrazu není dobrý společník.

    0 0
    • pavlik6022  

      xt 786

      0 0
    • mr.ricardo  

      Teda ja nevim, ale neni to spis zavisly na tom, jakou pouzijes kapalinu? Shimana pouzivaj mineralni olej, tak zkusit ridsi. Mam na zimaku tektra, ty jsou taky na olej, dal jsem tam citroen LHM+ a netuhnou, stejnou zkusenost mam i se starejma magurama.

      0 0
    • Pedro404  

      Avid BB7.

      0 0
      • Singlespeed  

        Potvrzuji.

        0 0
      • alinceb  

        +1

        0 0
      • Martin  

        TRP Spyre (a asi i Spyke :)) taky ne :)

        0 0
      • Martin  

        TRP Spyre (a asi i Spyke :)) taky ne :)

        0 0
      • DaD  

        Původně jsem to tam chtěl napsat,aby někdo neradil mechaniky,ale bohužel jsem to neudělal.Teď to tady zase bude o porovnávání výkonu a jiných kravin hydr. vs mechanika.

        Jo,samozřejmě,že mechaniky nemrznou.Díky za tip.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • KoudakT  

          No, pokud bys jezdil ve sněhu, myslím, že by se mohla dostat voda do bowdenu a zmrznout tam. Mechaniky bych jako dobrý nápad fakt neviděl. Za mne možná pohledat nějaký lepší olej, pokud ten Shimano nestačí. Zkušenost nemám, na kolem pod 5°C nejezdím.

          0 0
          • JSt  

            aji kdyby ti zamrzly, pakou ten led snadno prekonas.

            0 0
            • McBlacky  

              zamrzla mi voda v řazení hazky (pár posledních cm bovdenu vedeného v kuse) a nahoru jsem to urval, dolů to neřadilo ani omylem. Podle mě to brzda sama neurve zpátky mechanicky

              0 0
              • JSt  

                jakoze zablokuju kolo a to uz zustane zablokovany, pac pruzina nevrati desku? ale no tak… ;-)

                0 0
                • jonti  

                  to ne, ale porad trochu dre a relativne rychle znici brzdove desky

                  0 0
                  • JSt  

                    nevidel bych to tak dramaticky. kazdopadne je to krajni pripad a jde o problem prakticky nulovy v porovnani s popisovanyma trablema s hydraulikama. ;-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      při určité teplotě (kolem nuly), nebo když padá/je namrzající vlhkost je to jistota.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Mám ze zimního jezdění zkušenost, že při mrznoucí mlze nebo mrholení stačí brzdu BB7 trochu zahřát brzděním a vše za okamžik zase šlape jak má.

                        0 0
                      • JSt  

                        nestalo se mi to nikdy u vecek ani u bb7. tobe nekdy zamrzl bowden u brzdy, ze by ji znefunkcnil?

                        0 0
                        • mvd  

                          Mně takhle jedna brzda na véčkách zamrzla – po zabrzdění neodbrzdila :o) Na cestě jsem to vyřešil, že jsem ji ručně roztáhnul zpátky a snažil se ji cestou domů nepoužívat. Doma jsem vyměnil starý rozpraskaný bovden, do kterého se dostala voda, za nový a bylo opraveno :o)

                          0 0
                          • JSt  

                            taky mi u vecka prasklo lanko, protoze jsem ho nevymenil kdyz se zaclo trepit. rozumis mi. ;-)

                            0 0
                        • McBlacky  

                          bovden ne ale zamrzla mi celá brzda :) namrzlý ráfky pořád (koho baví brzdit 20sec před sjezdem, aby to vůbec něco dělalo). vzhledem k tomu, že mi ale zamrzla voda co se dostala do řadícího vedeného v kuse, věřím, že u brzdového -zvlášť děleného- to lze taky.

                          0 0
                          • JSt  

                            takze nestalo nikdy, cili zadna jistota. ;-)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              chápeš, že se bavíme o mechanice a možnosti zamrznutí mechanismu co roztahuje pístky (pružinka na rameni)

                              0 0
                              • Darius  

                                Mozny je urcite vsechno, ze jo… zacinal jsem na BB7 a problemy v mrazu i kolem nuly zadne, pak jsem „upgradoval“ na XT 775 a uzil si vse vyse uvedene… po zime navrat k BB7. TRP Spyre tez plne funkcni. Stat se muze vselicos, ale musim zaklepat, ze mechanicke kotouce byly v zime vzdy 100%.

                                0 0
                              • JSt  

                                chapu. nikdy se mi to nestalo. tobe taky ne. ale ty si jsi jisty, ze se to stat musi. ;-)

                                0 0
                          • Tina  

                            presne tak. keď je viac snehu a mínusové teploty tak mechanika zamrzne. Nie bowden ale zamrzne celá brzda. napadá do nej sneh, ktorý sa zmení teplotou od kotúča na ľad. V minulosti som mala zimáka na mechanikách a zvyčajne zadná brzda zamrzla vždy keď som jazdila v snehu.

                            0 0
                            • JSt  

                              nestalo se mi to. ten tebou popsany proces by musel byt trosku slozitejsi, nez ze „sneh sa zmení teplotou od kotúča na ľad“. :-) dost obtizne si to dovedu predstavit byt jen v teoreticke rovine. v pace mas dost velkou silu, abys pripadnou ledovou krustu rozpraskala. v zime je zima ;-), brzdy se rychlej ochlazuji, tezko stihnou vyrobit za jedno brzdeni natolik silnou vrstvu ledu, abys ji pri pristim zmacknuti paky neprekonala. kdyz pripustim, ze by po case vyjizdky vrstva ledu dosahla takove, ze by se prase opravdu nepohlo, zastavis, led otluces a jedes dal. zde diskutovane problemy s hydroulikama se rovnaji konec brzdeni.

                              0 0
                              • Tina  

                                Zjednodušene som opísala problémy s mechanikou, ktoré som osobne zažila. V suchom mraze som problémy nemala. problém bol iba v snehu.

                                0 0
                            • Twister  

                              Mám obě kola s BB7 a nikdy se mi nic takového nestalo. A to jsem milovník jízdy ve sněhu. S těmi brzdami se vlastně nikdy nic nestalo. (Za cca 10 let)

                              0 0
          • alinceb  

            Naopak, mechaniky jsou jediné stoprocentní řešení. Navíc si při brždění, které je náročnější na sílu, dobře prokrví prsty…

            0 0
      • Twister  

        +1

        0 0
    • jonti  

      Avid Elixir Cr taky trochu tuhnou, ale nicemu to extra nevadi, Guide RS jsem jeste nezkousel.

      0 0
    • mvd  

      A já jsem vždycky slyšel argumenty, že teprve v mokru a ve sněhu ocením kotoučovky. Tak to já si ty véčka zatím nechám :o) Když tam mám zánovní vícesegmentový špalky s klínovými náběhy, tak nemám ani v mokru, ani ve sněhu problémy. Kdy je problém (zato ale pořádný), když se styčná plocha ráfku ohřeje nad nulu, vytvoří se vodní film, a ten vzápětí namrzne. Docela chvíli trvá, než se to zase odře – žádné tření – žádné teplo na nové rozehřátí. Tak to je pak jako by tam žádné brzdy nebyly a přál bych si kotoučovky :o)

      0 0
      • jonti  

        Takový problém to zas není a brzdí to za mokra a v sněhu úplně jinak než V :)

        0 0
        • McBlacky  

          přesně, už bych se na v do těchto podmínek nikdy nevrátil. Těch pádů v terénu bylo zbytečně moc ;)

          0 0
        • mvd  

          Teda, jak to chápu z tohohle vlákna, pokud zrovna fungujou :o) Ale abych neprotěžoval historii, i véčka mně zamrzly :o) Starej bovden s prodřeným a popraskaným vrchním plastem, voda se dostala dovnitř a po zabrzdění neodbrzdily.

          0 0
          • jonti  

            Brzdí dobře, někdy se zkracuje chod, ale není to nic fatálního.

            0 0
            • mvd  

              Já vím, že brzdí dobře, taky už jsem tu vymoženost okusil :o)

              0 0
    • kyl  

      Mrazem netuhnou ty co jsou doma v teple.

      0 0
    • Ricci  

      AVID Elixir mi netuhnu ani pri –15C

      0 0
      • Atilla  

        Pravda, avid netuhne páč je v něm DOT, za to nebrzdí ani v létě:)

        0 0
        • kyl  

          Ale brzdí a dobře.

          0 0
          • Atilla  

            :) To zkoušej na někoho kdo je nemá/neměl

            0 0
            • kyl  

              Já je mám pár let a narozdíl od třetích Shiman,jsem krom odpuštění trošky kapaliny a výměny desek,nemusel na ně sahat.

              0 0
              • Atilla  

                Fakt jo a nechceš nějaký poslat na odvzdušnění, mám tu 2 v totálu a ještě po mě chce týpek jedny odvzdušnit:)

                Sranda je jak ty páčky krásně tvrdnou když chceš zastavit z větší rychlosti a pak se zase propadají a nakonec z nich začne téct dotka u pístku. Perfektní brzdy ty avid elixír:) Ale jo na dirtový kolo kde se nebrzdí jsou docela v pohodě.

                0 0
                • kyl  

                  Asi máš na ně smůlu jako já na Shimana.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Hele i kdyby ne jako, že na saint jsem za 5let nešáhnul a ani na SLX. Tak je to brzda vhodná na XC. Tam asi plně dostačuje, ale dávkování a brzdný výkon je i na 203mm hodně fádní. Spíš ty jsi měl kliku na dobrý kus, protože avidy se sypou skoro každému a když se zeptáš nějakého servisáka jakou nesnáší brzdu tak na 95% bude odpověď elixir . Teď jsem si je po druhé koupil na dirta protože byly úplně nové za 1000kč. A když jsem prodával avid trail 4 píst nový tak je nikdo nechtěl ani za 2500,– což o něčem svědčí.

                    0 0
                    • kyl  

                      Já první Shimana,nějaké 525 a to už je hodně let.Zadní ok,s přední se nedalo domluvit=nebrzdi­la.Odmaštění kotouče,nové desky a po pár dnech zas na prd.Při silnějším stisku páky prolínal třmen a šlo to na desky.Druhé brzdy 445,někde asi kolem pístku prolíná páka.Dlabu na to,otřu hadrem,doplním olej.Třetí brzdy,číslo z hlavy nevím a ven se mi nechce se jít podívat.Funglovky a po pár týdnech v zadním třmenu seklej pístek.Sice se rozhejbal ale už nechodí jak by měl.Brzdy šly na kolo s motorem,tam aspoň neslyším jak dře destička o kotouč.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to jsi měl smůlu 525 byly nejspolehlivější brzdy co byly zatím na kolo vyrobené.

                        Bohužel z dnešního pohledu váha a výkon jsou pozadu. Na zimáka ale jasná volba.

                        0 0
        • Ricci  

          trepes somariny,mojich 12O kilov nikdy nemaju problem ubrzdit…

          0 0
      • kyl  

        Ty mě trochu potrápily v létě během toho horka(moc kapaliny).Už tak mám hodně krátký krok a zadní mi to bloklo úplně.Musel jsem pak doma trošku upustit.

        0 0
    • fíha  

      Nikdy neodvzdušňovaná Formula ORO 18 do –10C bez problémov. Ak nemyslíme občasný zvuk.

      0 0
    • Vyvy86  

      Mam novy xtcka a zatim zkouseny do –6ti a vse bez problemu i predchzi elixiry 9ky byly v pohode

      0 0
    • Cemik  

      M615 a od té doby co mrzne tak stejný problém :-)

      0 0
    • DaD  

      Takže jsem se dozvěděl to,že je to kus od kusu,ty co jsou doma v teple netuhnou a že mechaniky jsou rozhodně odolnější ohledně zamrzání,Díky ho­ši:)

      Ne,díky za každý názor a nezbývá než si přát,aby nové brzdy byly v zimě trochu tolerantnější a fungovali jak mají.Nakonec prubnu ty nová XT.

      0 0
      • jonti  

        Ty XTR jsou v tomto docela problémové, mají tendenci se pumpovat a zkracovat krok i za teplého počasí a nikdo mi s tím neuměl pomoct. Podle fóra na mtbr.com za to může nejspíš špatně nalisovaná oliva.

        0 0
        • DaD  

          To mě přijde jako kravina.Oliva buď těsní a nebo ne.To jako,že se přes ní dostává do systému vzduch?

          0 0
          • jonti  

            Nemyslím zavzdušňování ani netěsnění, spíš že se tam něco skřípne a je tam moc malý průřez a hůř se vrací olej.

            0 0
            • Vilém  

              pokud by to melo byt neco podobneho, tak bych spis tipoval na pouziti nevhodneho pinu do hadicky. Jsou dve verze s ruznym vnitrnim prumerem, ta novejsi verze ma prumer vetsi.

              0 0
              • DaD  

                Tak to jedině,protože ten trn se olivou určitě nezmáčkne.Při takové síle utažení by se spíše poškodil závit v páce a nebo by to kolem něj ruplo.

                0 0
              • Tina  

                +1

                0 0
        • wladeq  

          Nebo za to může to, že při určité teplotě tuhne v podstatě každá brzda, jak dot, tak minerálka

          Edit: myšleno plusové dost vysoké teploty

          0 0
    • DaD  

      Dnes nasazeny nové XT M8000 a zatím ťuk,ťuk i v mrazu v pohodě.Zadní lehce tvrdne jen při opravdu dlouhém brždění(dnes dost námraza a tak to z kopce odbrzdila skoro sama) ale po uvolnění se za okamžik srovná do stavu před záhulem.Ať se to nezdá,tak má o poznání větší expanzku než XTR 987 a také servowave se na brždění dost projevuje a to hlavně v citlivosti.De­sign,vzhledem ke kolu,velmi dobrý.Jediné mínus vidím ve váze,kdy je proti XTR o cca 120gr těžší.Free Stroke také funguje.Takže spokojenost a za ty peníze (já si je seskládal za 3.800,–) luxusní brzdy.

      0 0
      • jonti  

        Necháš je i na závody, nebo jen na zimu?

        0 0
        • DaD  

          Nechám to i na závody. Nejsem magor, abych to přehazoval podle počasí:)

          Ty XTR jsou bazarové a jelikož mají i jiné vady, tak je majiteli vracím.

          0 0
    • juricmir  

      Shimano BRM 590 v kombinaci s pákama AVID FR5 taky netuhnout :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • liskin  

      Taky řešení: https://youtu.be/EbpwODO53PQ?… :-)

      0 0
    • Renda69  

      Tak mně zamrzly XTR destičky před 14 dny, jak byl sníh a mráz. Dostalo se to mezi destičky, zamrzlo to a nešly ke kotouči. Ledem se brzdit nedá, větev pomohla vyškrábnout led a pak už to šlo. Ale nepřetlačil jsem to pákama. Přední v cajku, jen zadní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.