Poraďte brzdy,které ani při mínus deseti netuhnou.Budu rád za každou radu.Díky
Momentálně XTR 987 a to do mrazu není dobrý společník.
Poraďte brzdy,které ani při mínus deseti netuhnou.Budu rád za každou radu.Díky
Momentálně XTR 987 a to do mrazu není dobrý společník.
xt 786
Takže by i nové XT M8000 mohli být bez problémů,že?
Je tu někdo,kdo už je v mrazu prubnul?
Nevím proč, ale zadní mi tuhne, přední ne. Ještě jsem nenašel čas bádat po tom proč.
Že by delší hadice?
Tak to jsi mě moc nepotěšil:(
Jak hodně ti brzda tuhne? Mě to XTR totál a páka má zdvih snad 5mm.
Takze se zkracuje chod? To delavala jedna starsi verze XT, tuhly tomu tesneni pistku, ty se poradne nevracely a brzda si prisala vic kapaliny z paky a chod se zkratil.
Přesně tak.Já to vidím stejně,V tom případě žádný řidší olej bohužel nepomůže.Navíc se chová divně i chod páky.Jednou se stalo,že páka nejednou povolila a měla dokonce delší chod než při pokojové teplotě.Pak opět zatuhla.Jen pro vysvětlení.Jezdím kopec nahoru po dobu asi 15minut a pak prudký sjezd na druhé straně kopce.Za ten výjezd v –8 kdy se brzda nepoužívá to musí zmrznout na kost.Co se tam potom děje......
to mi dělá taky, někdy jde až ke gripu (10–0st) nebo tuhne 0-dál do minusu.
Ale beru to tak, že avid na zimáku na to má právo. Servis to nevidělo dva roky ;) a pořád to je jen avid, byt docela vysoký model s carbon páčkou (alespon nestudí)
dělaly to XT M770, někomu víc, někomu méně. já mám štěstí, mi jenom ztuhnou a vrací se, hodně lidem se nevracely vůbec a furt přibržďovaly
Tak to jsem to možná špatně napsal.Tuhnutí by mi nevadilo ani v nejmenším.Ale mě se prostě zkracuje chod páky a přibržďují kola.A při tak krátkém chodu se pak nedá mluvit ani o nějaké citlivosti při brždění,což na sněhu není moc dobrá fičura:(
To je docela extrém, vyzkouším dnes závodní kolo kde mám taky M987, zajímá mě, jestli to taky dělají.
OK.Pak dej vědět.Díky
blbě jsem to zformuloval – ztuhly a ještě se zkrátil chod
Jakože Včka? :)
ale né, samozřejmě 775 :) mea culpa :)
Teda ja nevim, ale neni to spis zavisly na tom, jakou pouzijes kapalinu? Shimana pouzivaj mineralni olej, tak zkusit ridsi. Mam na zimaku tektra, ty jsou taky na olej, dal jsem tam citroen LHM+ a netuhnou, stejnou zkusenost mam i se starejma magurama.
Avid BB7.
Potvrzuji.
avid Code bez problémů
+1 code bez problemu.
+1
TRP Spyre (a asi i Spyke :)) taky ne :)
TRP Spyre (a asi i Spyke :)) taky ne :)
Původně jsem to tam chtěl napsat,aby někdo neradil mechaniky,ale bohužel jsem to neudělal.Teď to tady zase bude o porovnávání výkonu a jiných kravin hydr. vs mechanika.
Jo,samozřejmě,že mechaniky nemrznou.Díky za tip.
No, pokud bys jezdil ve sněhu, myslím, že by se mohla dostat voda do bowdenu a zmrznout tam. Mechaniky bych jako dobrý nápad fakt neviděl. Za mne možná pohledat nějaký lepší olej, pokud ten Shimano nestačí. Zkušenost nemám, na kolem pod 5°C nejezdím.
aji kdyby ti zamrzly, pakou ten led snadno prekonas.
zamrzla mi voda v řazení hazky (pár posledních cm bovdenu vedeného v kuse) a nahoru jsem to urval, dolů to neřadilo ani omylem. Podle mě to brzda sama neurve zpátky mechanicky
jakoze zablokuju kolo a to uz zustane zablokovany, pac pruzina nevrati desku? ale no tak… ;-)
to ne, ale porad trochu dre a relativne rychle znici brzdove desky
nevidel bych to tak dramaticky. kazdopadne je to krajni pripad a jde o problem prakticky nulovy v porovnani s popisovanyma trablema s hydraulikama. ;-)
při určité teplotě (kolem nuly), nebo když padá/je namrzající vlhkost je to jistota.
Mám ze zimního jezdění zkušenost, že při mrznoucí mlze nebo mrholení stačí brzdu BB7 trochu zahřát brzděním a vše za okamžik zase šlape jak má.
nestalo se mi to nikdy u vecek ani u bb7. tobe nekdy zamrzl bowden u brzdy, ze by ji znefunkcnil?
Mně takhle jedna brzda na véčkách zamrzla – po zabrzdění neodbrzdila :o) Na cestě jsem to vyřešil, že jsem ji ručně roztáhnul zpátky a snažil se ji cestou domů nepoužívat. Doma jsem vyměnil starý rozpraskaný bovden, do kterého se dostala voda, za nový a bylo opraveno :o)
taky mi u vecka prasklo lanko, protoze jsem ho nevymenil kdyz se zaclo trepit. rozumis mi. ;-)
:o)
bovden ne ale zamrzla mi celá brzda :) namrzlý ráfky pořád (koho baví brzdit 20sec před sjezdem, aby to vůbec něco dělalo). vzhledem k tomu, že mi ale zamrzla voda co se dostala do řadícího vedeného v kuse, věřím, že u brzdového -zvlášť děleného- to lze taky.
takze nestalo nikdy, cili zadna jistota. ;-)
chápeš, že se bavíme o mechanice a možnosti zamrznutí mechanismu co roztahuje pístky (pružinka na rameni)
Mozny je urcite vsechno, ze jo… zacinal jsem na BB7 a problemy v mrazu i kolem nuly zadne, pak jsem „upgradoval“ na XT 775 a uzil si vse vyse uvedene… po zime navrat k BB7. TRP Spyre tez plne funkcni. Stat se muze vselicos, ale musim zaklepat, ze mechanicke kotouce byly v zime vzdy 100%.
chapu. nikdy se mi to nestalo. tobe taky ne. ale ty si jsi jisty, ze se to stat musi. ;-)
presne tak. keď je viac snehu a mínusové teploty tak mechanika zamrzne. Nie bowden ale zamrzne celá brzda. napadá do nej sneh, ktorý sa zmení teplotou od kotúča na ľad. V minulosti som mala zimáka na mechanikách a zvyčajne zadná brzda zamrzla vždy keď som jazdila v snehu.
nestalo se mi to. ten tebou popsany proces by musel byt trosku slozitejsi, nez ze „sneh sa zmení teplotou od kotúča na ľad“. :-) dost obtizne si to dovedu predstavit byt jen v teoreticke rovine. v pace mas dost velkou silu, abys pripadnou ledovou krustu rozpraskala. v zime je zima ;-), brzdy se rychlej ochlazuji, tezko stihnou vyrobit za jedno brzdeni natolik silnou vrstvu ledu, abys ji pri pristim zmacknuti paky neprekonala. kdyz pripustim, ze by po case vyjizdky vrstva ledu dosahla takove, ze by se prase opravdu nepohlo, zastavis, led otluces a jedes dal. zde diskutovane problemy s hydroulikama se rovnaji konec brzdeni.
Zjednodušene som opísala problémy s mechanikou, ktoré som osobne zažila. V suchom mraze som problémy nemala. problém bol iba v snehu.
Mám obě kola s BB7 a nikdy se mi nic takového nestalo. A to jsem milovník jízdy ve sněhu. S těmi brzdami se vlastně nikdy nic nestalo. (Za cca 10 let)
Naopak, mechaniky jsou jediné stoprocentní řešení. Navíc si při brždění, které je náročnější na sílu, dobře prokrví prsty…
Jen do bowdenu nesmíš kápnout moc oleje:)
+1
Avid Elixir Cr taky trochu tuhnou, ale nicemu to extra nevadi, Guide RS jsem jeste nezkousel.
Souhlas
A já jsem vždycky slyšel argumenty, že teprve v mokru a ve sněhu ocením kotoučovky. Tak to já si ty véčka zatím nechám :o) Když tam mám zánovní vícesegmentový špalky s klínovými náběhy, tak nemám ani v mokru, ani ve sněhu problémy. Kdy je problém (zato ale pořádný), když se styčná plocha ráfku ohřeje nad nulu, vytvoří se vodní film, a ten vzápětí namrzne. Docela chvíli trvá, než se to zase odře – žádné tření – žádné teplo na nové rozehřátí. Tak to je pak jako by tam žádné brzdy nebyly a přál bych si kotoučovky :o)
Takový problém to zas není a brzdí to za mokra a v sněhu úplně jinak než V :)
přesně, už bych se na v do těchto podmínek nikdy nevrátil. Těch pádů v terénu bylo zbytečně moc ;)
Teda, jak to chápu z tohohle vlákna, pokud zrovna fungujou :o) Ale abych neprotěžoval historii, i véčka mně zamrzly :o) Starej bovden s prodřeným a popraskaným vrchním plastem, voda se dostala dovnitř a po zabrzdění neodbrzdily.
Brzdí dobře, někdy se zkracuje chod, ale není to nic fatálního.
Já vím, že brzdí dobře, taky už jsem tu vymoženost okusil :o)
Mrazem netuhnou ty co jsou doma v teple.
AVID Elixir mi netuhnu ani pri –15C
Pravda, avid netuhne páč je v něm DOT, za to nebrzdí ani v létě:)
Ale brzdí a dobře.
:) To zkoušej na někoho kdo je nemá/neměl
Já je mám pár let a narozdíl od třetích Shiman,jsem krom odpuštění trošky kapaliny a výměny desek,nemusel na ně sahat.
Fakt jo a nechceš nějaký poslat na odvzdušnění, mám tu 2 v totálu a ještě po mě chce týpek jedny odvzdušnit:)
Sranda je jak ty páčky krásně tvrdnou když chceš zastavit z větší rychlosti a pak se zase propadají a nakonec z nich začne téct dotka u pístku. Perfektní brzdy ty avid elixír:) Ale jo na dirtový kolo kde se nebrzdí jsou docela v pohodě.
Asi máš na ně smůlu jako já na Shimana.
Hele i kdyby ne jako, že na saint jsem za 5let nešáhnul a ani na SLX. Tak je to brzda vhodná na XC. Tam asi plně dostačuje, ale dávkování a brzdný výkon je i na 203mm hodně fádní. Spíš ty jsi měl kliku na dobrý kus, protože avidy se sypou skoro každému a když se zeptáš nějakého servisáka jakou nesnáší brzdu tak na 95% bude odpověď elixir . Teď jsem si je po druhé koupil na dirta protože byly úplně nové za 1000kč. A když jsem prodával avid trail 4 píst nový tak je nikdo nechtěl ani za 2500,– což o něčem svědčí.
Já první Shimana,nějaké 525 a to už je hodně let.Zadní ok,s přední se nedalo domluvit=nebrzdila.Odmaštění kotouče,nové desky a po pár dnech zas na prd.Při silnějším stisku páky prolínal třmen a šlo to na desky.Druhé brzdy 445,někde asi kolem pístku prolíná páka.Dlabu na to,otřu hadrem,doplním olej.Třetí brzdy,číslo z hlavy nevím a ven se mi nechce se jít podívat.Funglovky a po pár týdnech v zadním třmenu seklej pístek.Sice se rozhejbal ale už nechodí jak by měl.Brzdy šly na kolo s motorem,tam aspoň neslyším jak dře destička o kotouč.
to jsi měl smůlu 525 byly nejspolehlivější brzdy co byly zatím na kolo vyrobené.
Bohužel z dnešního pohledu váha a výkon jsou pozadu. Na zimáka ale jasná volba.
trepes somariny,mojich 12O kilov nikdy nemaju problem ubrzdit…
To se taky někdy musíš rozjet:)
:-) :-) :-)
Ty mě trochu potrápily v létě během toho horka(moc kapaliny).Už tak mám hodně krátký krok a zadní mi to bloklo úplně.Musel jsem pak doma trošku upustit.
Nikdy neodvzdušňovaná Formula ORO 18 do –10C bez problémov. Ak nemyslíme občasný zvuk.
Mam novy xtcka a zatim zkouseny do –6ti a vse bez problemu i predchzi elixiry 9ky byly v pohode
Tak tohle jsem chtěl slyšet,thx…
M615 a od té doby co mrzne tak stejný problém :-)
Takže jsem se dozvěděl to,že je to kus od kusu,ty co jsou doma v teple netuhnou a že mechaniky jsou rozhodně odolnější ohledně zamrzání,Díky hoši:)
Ne,díky za každý názor a nezbývá než si přát,aby nové brzdy byly v zimě trochu tolerantnější a fungovali jak mají.Nakonec prubnu ty nová XT.
Ty XTR jsou v tomto docela problémové, mají tendenci se pumpovat a zkracovat krok i za teplého počasí a nikdo mi s tím neuměl pomoct. Podle fóra na mtbr.com za to může nejspíš špatně nalisovaná oliva.
To mě přijde jako kravina.Oliva buď těsní a nebo ne.To jako,že se přes ní dostává do systému vzduch?
Nemyslím zavzdušňování ani netěsnění, spíš že se tam něco skřípne a je tam moc malý průřez a hůř se vrací olej.
pokud by to melo byt neco podobneho, tak bych spis tipoval na pouziti nevhodneho pinu do hadicky. Jsou dve verze s ruznym vnitrnim prumerem, ta novejsi verze ma prumer vetsi.
Tak to jedině,protože ten trn se olivou určitě nezmáčkne.Při takové síle utažení by se spíše poškodil závit v páce a nebo by to kolem něj ruplo.
+1
Nebo za to může to, že při určité teplotě tuhne v podstatě každá brzda, jak dot, tak minerálka
Edit: myšleno plusové dost vysoké teploty
Dnes nasazeny nové XT M8000 a zatím ťuk,ťuk i v mrazu v pohodě.Zadní lehce tvrdne jen při opravdu dlouhém brždění(dnes dost námraza a tak to z kopce odbrzdila skoro sama) ale po uvolnění se za okamžik srovná do stavu před záhulem.Ať se to nezdá,tak má o poznání větší expanzku než XTR 987 a také servowave se na brždění dost projevuje a to hlavně v citlivosti.Design,vzhledem ke kolu,velmi dobrý.Jediné mínus vidím ve váze,kdy je proti XTR o cca 120gr těžší.Free Stroke také funguje.Takže spokojenost a za ty peníze (já si je seskládal za 3.800,–) luxusní brzdy.
Necháš je i na závody, nebo jen na zimu?
Nechám to i na závody. Nejsem magor, abych to přehazoval podle počasí:)
Ty XTR jsou bazarové a jelikož mají i jiné vady, tak je majiteli vracím.
Shimano BRM 590 v kombinaci s pákama AVID FR5 taky netuhnout :D
Obzvlášt když jsou mazané sněhem a ledem :-)
To že nebrzdí nevadí,hlavně že netuhnou!! :)
Taky řešení: https://youtu.be/EbpwODO53PQ?… :-)
Tak mně zamrzly XTR destičky před 14 dny, jak byl sníh a mráz. Dostalo se to mezi destičky, zamrzlo to a nešly ke kotouči. Ledem se brzdit nedá, větev pomohla vyškrábnout led a pak už to šlo. Ale nepřetlačil jsem to pákama. Přední v cajku, jen zadní.