Brzdy Shimano 105, příliš měkké i po odvzdušnění

17 nepřečtených
  • JirkaH30

    Na novém Canyon Endurance mám velmi měkké brzdy Shimano 105 R7120 (týká se přední i zadní) už z výroby. Není problém přitáhnout brzdovou páku až úplně k řídítkům. Chod brzd a distribuce síly není nijak odstupňovaná a na konci dráhy netuhnou. Brzdy sice nějak brzdí, nevydávají žádné zvuky, kotouče (RT70) i destičky jsou úplně nové. Jenom na konci chodu brzdy bych čekal podstatně vyšší brzdný účinek alespoň podobný brzdám Deore nebo GRX (se kterýma mám největší zkušenosti). V servisu (Kolofix) nad tím krčili rameny, že je to tak asi správně, zkusili je odvzdušnit, ale tím to nebylo, situace se nezměnila.

    Je to v pořádku, že by stopětky byly z principu tak měkké? Co byste radili? Mám je zkusit trochu přeplnit br. olejem?

    0 0
    • Kouba_2005  

      Správně to určitě není, chce to pořádně odvzdušnit. Kapalina je nestlačitelná, vzduch jo.

      0 0
    • Espen  

      Loni jsem měl 105, letos mám Ultegra. Musím říct, že za mě tam snad nebyl rozdíl. Za mě brzdný účinek i chod stejný. Žádná houba. Měkký chod a do tvrda. Takže tak jak chodí tobě není O.K.

      Určitě je zkus přeplnit.

      0 0
    • duk  

      Spíš než přeplnit olejem stačí je pečlivě odvzdušnit. U silničních pák je celkem důležité během odvzdušňování různě naklápět páku tam a zpátky a nechat bubliny vystoupat do kalíšku.

      3 0
      • JirkaH30  

        To samozřejmě byla má první volba. Zkoušel jsem to odvzdušnit já, zkoušeli to v servisu a se stejným výsledkem. Navíc dělají to obě brzdy stejně od vybalení z krabice, není to po roce provozu. V servisu mi také doporučili, že jestli chci ostřejší brzdy, musím vyměnit kotouče a destičky za kovové, což mi přijde jako krajní řešení s nejistým výsledkem.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          dej to do servisu kde to umí.

          4 0
        • Kouba_2005  

          Přeplněním si akorát zmenšíš mezeru mezi destičkami a třmenem, houbovitosti se nezbavíš, jen se budou třmeny blbě nastavovat, aby to neštrejchalo. Někdy to dokáže opravdu potrápit, ale chce to pořádně odvzdušnit. Myslím si, že to celkem už umím, přesto mě naposledy zrovna zadní brzda u silničních pák vypekla tak, že jsem to ve finále dělal 3×, než to bylo ono. Přitom při samotném procesu už nešla ani bublinka a stejně to po uzavření systému stálo za prd a krok byl až k řídítkům. Takže bylo potřeba různě natáčet třmen i páku, aby se mikrobublinky dostaly fakt odevšad.

          0 0
        • TinkTink  

          Jestli sedí ta Praha, tak se potkat s někým, kdo má 105tky taky.

          Mám tyto 105 a proti GRX jsou trochu slabší. Rozdíl je v absenci servo wave…mně osobně to nevadí, stejně se snažím nebrzdit. :-)

          0 0
    • jonti  

      Mel jsem podobny problem a podle me je to spis vlastnost tech 105 brzd. Dosahnout u nich stejny chod jako maji Ultegry slo jen velmi mirnym preplnenim. U me nebyly mekke, jen ten bod zaberu byl velmi daleko, skoro u riditek.

      0 0
      • TK75  

        Jo…a to jsem u 105 resil preplnenim od trmenu…s vysledkem ze jsem nekolikrat protrhnul membranu v pace.Když se to ale povedlo tak jsem měl záběr pěkně hned

        0 0
    • Adamko  

      Ahoj, mám taky endurace 2×12 na 105. Úplně stejný problém jako ty, asi nám to montovalo stejné vemeno na páteční směně. Neřešil jsem, odvzdušnil a super. 5 min jedna brzda. V kolofixu krčí rameny a nad 90% věcí… Po odvzdušňení jsou stejně tvrdé jako xt nebo grx 810. Hlavně dej origo Shimano olej. A dej si pozor na šroubky v pákách, jsou opravdu z bláta a strhneš závit ani nevíš. Kupoval jsem hned nové na kupkole :-D

      0 0
      • Espen  

        Tak mi schválně zkus popsat, jak taková montáž brzdy na výrobní lince vypadá podle tebe. Tedy, jak si myslíš, že to asi probíhá? A kolik času na to to vemeno tak může mít?

        0 0
        • Adamko  

          Netuším jestli si to plní sami, nebo jim to chodí komplet a jen to zapojí a problém je u Shimana… Za poslední 2 roky jsem koupil 4 kola a vše Shimano a jenom na tom Endurace 105 byli houbovité brzdy. Na Grizlu a 2× Trek vše v pořádku. Neřeším takové blbosti, je to otázka minut to odvzdušnit, ale nechápu jak někdo na výstupní kontrole může dát tohle do krabice, že je to v pořádku.

          0 0
          • Espen  

            Chodí naplněný třmen s hadicí , hadice zakápnutá nějakým voskem, jen se připojí k páce. To vemeno(ženská) jich takhle připojí na cca 700 denně. Na jednu brzdu máš 40 vteřin. Cca minutu a půl a obě. Večer ani neudržíš příbor v ruce :-D. Výstupní kontrola :-D. Pokud se páka nepropadne k řídítku, je to v pořádku :-).

            Ta minuta a půl je čas na kola na jedný pozici,při které dotyčný provede dané úkony ' nasadí přesmyk, hazku, řetěz' nebo střed a kliky.

            Takže asi tak!

            2 0
            • TinkTink  

              Přesně. Todle je ale ten lepří příklad, jsou situace kdy dojde kolo na krám a brzda/y úplně poloprázdný a je to pak na prodejci..

              0 0
      • JirkaH30  

        Tak můžu ve finále potvrdit, že mírné přeplnění pomohlo. Další pokusy o odvzdušnění změnu nepřinesly. Není to úplně ideální, ale je to lepší, brzda je tužší, zabírá dříve a k řídítkům se už páka nedostane. Prostor mezi destičkami a diskem je stále dostatečný. Jenom distribuce síly je trochu tupá a není progresivní, jak jsem zvyklý z mtb brzd, ale to je patrně jejich vlastnost.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.