• gsmtools

    Ahoj,

    chtěl jsem si vycentrovat kotoučovou brzdu, jako jsem již kdysi dělal, ale nevím proč, povolil jsem na zadním třměnu blbý imbus – viz foto.

    Brzda teď nezabírá, respektive brzdí asi tak na 5%.

    Asi se tam po povolení imbusu dostal vzduch a je třeba brzdu odvzdušnit?

    0 0
    • jIrI___  

      Tipuješ správně, tento šroub stahuje obě poloviny třmenu k sobě a jeho povolením se do systému pravděpodobně dostal vzduch.

      0 0
    • Johny.Merida  

      Njn..on se třmen centruje jinými šrouby.

      0 0
      • Vilém  

        Vidis tam nekde IS2000 a redukci na PM?

        0 0
        • Johny.Merida  

          No hlavně vím, že těmi šrouby se třmen neseřizuje.

          0 0
          • Vilém  

            Ne kazdej je tak znalej. bud za ne rad, nemel by ses kde pochvalit.

            1 0
            • Johny.Merida  

              O to nejde…jde o to, že když nevim, tak se podívám alespoň na YTrubku, než něco zmastím a pokud někdo povolí šrouby co drží obě půlky třnenu,tak se podívám alespoň potom…

              1 0
      • Kalist  

        Můžete mi prosím poradit, mám nové 105-ky, kde je odvzdušnění ? Místo klasického odvzd.šroubu tam je schovaný imbus s plastovou krytkou..

        0 0
        • novas752  

          Za boulí pod gumou. 2 nebo 2,5mm inbus s širokou plochou hlavou.

          0 0
          • Kalist  

            A myslíte 1 nebo 2 ? viz. obr.

            0 0
          • Kalist  

            A myslíte 1 nebo 2 ? viz. obr.

            0 0
            • Slavik  

              A manuál říká co?

              https://si.shimano.com/…_mineral_oil

              Bod 8 a 9

              0 0
            • novas752  

              Jo ty myslíš třmen. Z boku je připojení hadičky a zeshora je šroubek co funguje jako ventil – povolíš asi o otáčku a otevřeš to tim.

              0 0
            • Hrabex1  

              nenapadlo te sundat ty gumovy krytky?pak bys videl, kde je sroubek a kde se napojuje hadicka.

              2 0
              • Kalist  

                Ahoj,

                děkuji všem za rady. Kolo jsem si koupil úplně nové a zatím stojí v šeru v pokoji, tak jsem při zjištění že jsou brzdy měkké hledal jak se budou odvzdušňovat a hledal jsem klasický odvz.šroubek. To na vysvětlenou . ;o)Tak ještě jednou díky.

                0 0
                • Kysky  

                  Když je nové, tak tam pravděpodobně bude z výroby málo minerálního oleje, takže zkus klidně jenom dokapat do páky.

                  A btw u Shimana je zbytečnej nesmysl odvzdušňovat systém z obou stran, když to jde snadno i jen přes kalíšek v páce. Koukni na youtuby ;-)

                  1 4
                  • novas752  

                    Samotnym kalíškem odvzdušniš akorát páku. Pokud je bublina ve třmenu, je nutné odvzdušnit celou brzdu.

                    2 0
                    • Kysky  

                      I ze třmenu vyklepeš bubliny, stačí na něj párkrát poklepat

                      0 2
                  • Pijer  

                    Jen přes kalíšek je to spíš taková nouzovka, když už na parkovišti před závodem nemáš čas.

                    0 0
                • JirkaH30  

                  Dej vědět, jak si uspěl. Potýkal jsem se stejným problémem. Stopětky měkké, dlouhá dráha páky až k řídítkům. Brzdy byly od výroby dobře odvzdušněné. Nakonec pomohlo je přeplnit olejem přes třmen.

                  0 1
    • novas752  

      No jo no, to si povolil poloviny třmenu od sebe = olej ucvrnkl ven, pravděpodobně to zamastilo destičky a kotouč, do dělící roviny se mohl dostat bordel.

      Takže kotouč odmastit a přebrousit smirkem, destičky vyhodit a dát nový, třmen vyčistit, úplně rozšroubovat, vyčistit i ty styčné plochy, máznout okroužek, odmastit šrouby a závity ve třmenu, trochu loctitu 243, složit, utáhnout a brzdu odvzdušnit.

      1 1
    • virtualcop  

      Pokud sis tam jen natáhl vzduch, tak je to jen o tom okruh odvzdušnit (vcelku žádnej problém a práce na pár minut, pokud máš kapalinu, hadičky a víš, jak na to).

      Pokud si to povolil tak, že ti vykapal i olej někam na destičky a ještě si s tím zkoušel brzdit, tak je to o větší investici – minimálně vyhodit destičky, sundat kotouč, zkontrolovat pístky atd. Pak sehnat nové destičky, dokonale očistit kotouč (chemicky), třmen a následně to doplnění kapaliny a odvzdušnění.

      Nicméně asi bych to nechal na servis nebo nějakého zkušenějšího kamaráda – každej umíme něco jiného a to i v rámci podobného servisu kola, není to žádná ostuda.

      1 0
    • Johny.Merida  

      Příště… až ti to někdo odvzdušní…tak tady

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.