Brzdy Shimano Shimano XT BR-M 8000 vs SLX BR-M7120

59 nepřečtených
  • opicca

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat na chování brzdy M7120, jste s ní spokojeni? Je tady někdo kdo by mohl M7120 a M800 porovnat? Má smysl uvažovat o uprgradu z M800 na M7120? Díky za odpovědi

    0 0
    • novas752  

      Na jakém kole a co ti na m8000 vadí? Na nějaké trailové, enduro apod. to smysl určitě má, brzdí to trochu líp a lépe to zvládá delší sjezdy, je to maličko dávkovatelnější.

      Jedoné co, kvůli posunuté objímce páky to nemusí úplně sedět s ostatníma páčkama na řídítkách a pokud máš na stávajících pákách navěšené řazení, nebude ti na nové brzdy pasovat – rozdíl I-spec II vs EV.

      1 0
    • Mr.Duck  

      M7120 jsou skoro stejné jako M8120 co mám a neměnil bych.

      Oproti M8000 budou o hodně silnější.

      0 0
    • JachymP  

      Větší rozdíl udělají lepší destičky (chlazené sintry) a pořádný kotouče. M7120 je dobrá brzda a nevyplatí se ji měnit.

      0 0
      • novas752  

        Ale on má m8000, o m7120 uvažuje.

        1 0
      • opicca  

        desky chlazené mám..kotouče klasika 200/180

        0 0
    • kadlec  

      Mel jsem 8000 a presel jsem na 8120 a jsem max spokojen

      Vykon je vetsi a brzda mi prijde ostrejsi. Na obou chlazeny origo sintry a kotouc XT s chlazenim.

      Ale zase dozadu mi to uz nedava smysl, tam jsem nechal 8000

      1 0
      • opicca  

        rikate ze je horsi davkovatelnost ?

        0 0
        • novas752  

          Pistky maji vetsi plochu, dackovatelnost je lepsi. Krok paky je mirne delsi.

          0 0
      • Forester  

        uvažoval jsem obdobně, dopředu 8120 a dozadu 8100. Ale řešit dvoje destičky mi přišlo navíc, takže nakonec P/Z 8120 a spokojenost.

        0 0
    • opicca  

      Je tady prosím ještě někdo kdo přecházel z M8000 na něco vyššiho (M7120, M8120 aj.) ?

      0 0
    • Martinson  

      Přecházel jsem ze starších XT 785 na čtyřpístkový SLX 7120 a skvělý. Rezerva ve výkonu brzd a slušná dávkovatelnost. Jen problém když pak jedu na druhým kole s jednopístko­výma slx.

      0 0
      • benobiker  

        Moje zkušenost se Shimanama taková, že všecky dvoupístky řady Deore vejš brzdí naprosto stejně, rozdíl dělaj hlavně použité desky. Přepákování, průměry pístků jak v páce, tak ve třmenu jsou totožné. Stejné je to se čtyřpístama, výkon totožnej Deore vejš, rozdíl ve výkonu dělaj desky. U čtyřpístku mi přijde znatelně lepší dávkovatelnost a trochu vyšší brzdnej výkon.

        0 0
        • Markony  

          Přesně tak staré SLX 675 byl super též jsem moc nepoznal přechod na ZEE.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • AleZ80  

      Když už je tu to brzdové vlákno takto na vrchu, tak se připojím s dotazem.

      U trojciferných řad byl rozdíl mezi SLX a XT jen v pákách.

      U čtyřciferných řad je ale poměrně velký rozdíl v ceně mezi třmeny SLX a XT, zvláště u dvoupístkových verzí. Ty třmeny už tedy nejsou stejné?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
      • novas752  

        Třmeny m7100 a m8100 resp. m7120 a m8130 jsou totožné, rozdíl je pouze v pakách – freestroke šroubek má na SLX jinou „zaslepovací“ hlavičku (jde vyměnit) a páka nemá ďůlkování v místě ukazováku. To je celé, samozřejmě teda jiné barevné privedení.

        1 0
        • Mr.Duck  

          Přesně tak. U třmenu je to největší divnost kde ten cenový rozdíl je doslova jen jiná barva.

          0 0
          • david25  

            Tady mi to opravdu prijde jen jako pomerovani pindiku. Chces napis XT tak zaplat :)

            0 0
            • Mr.Duck  

              No když jsem kupoval jen samotné třmeny, bylo to hodně těžký rozhodnutí. Rozdíl v nákupce $40 ale všechno ostatní mám XT, původní třmeny Saint tak trochu bolelo ego tam dát SLX, ale pak jsem to projel a bylo po starosti :)

              Zajímavé je, že jsem zaregistroval větší rozdíl při výměně třmenu že Saint na 7120,než při výměně páky Saint za M8100.

              0 0
              • david25  

                Je tam rozdil v prumerech pistku? Jinak bych vic chapal rozdil na pakach nez na trmenech teda :)

                0 0
              • jonti  

                Jestli by nebyl rozdíl i kdyby jsi měnil Saint za úplně stejný Saint, jen nový?

                0 0
                • Mr.Duck  

                  To mě taky zajímá. Shimano říká že nový třmen je o 10% něco někde než starý, nevím přesně co tvrdili ale myslím že je to něco o vylepšení těch těsnění pístu. Taky si nějak neumím představit co se ve třmenu může opotřebovávat, jedině že by těsnění změnilo vlastnosti s časem což je možné. Ale nový Saint nemám a už asi ani nebudu shánět, počkám až Shimano vyrobí nějaký update, už by bylo na čase trochu aktualizovat DH a nový Demo vypadá sakra pěkně, ještě když na něj v práci každý den koukám <3

                  0 0
                  • novas752  

                    V poslední době jsem 10% od Shimana ve spojitosti se třmenem zaznamenal jen u toho, že u nové Dury a Ultegry je prý o 10% větší mezera mezi destičkama a kotoučem. (Což bylo by u těch FlatMount třmenů bylo sakra potřeba) Jinak nic.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Mno zkusil jsem to pár minut pohledat a nic. Ale jsem si celkem jistý že psali něco o tom že je vylepšený quad seal a že by měl rychleji vracet písty nebo tak něco, v nějakém psaní přímo od shimana. Já ty jejich procenta stejně neberu moc vážně, tvrdí že 4p jsou o 20% silnější než 2p, přitom reálné číslo je o parník silnější :)

                      0 0
                    • jonti  

                      Frézujete často rámy a vidlice kvůli křivým flatmount úchytům? Spolu s tou malou mezerou je křivý flatmount docela problém, často to škrtá.

                      0 0
        • Martinson  

          Hlavní rozdíl u pák je v provedení páčky. U SLX z plechu u XT kovaná. Zda to stojí za to je na každým.

          0 0
          • novas752  

            U XT je také z plechu, akorát s vyraženýma ďůlkama, možná tím myslí to kování.

            1 0
            • Martinson  

              u 785 není z plechu a je kovaná.

              0 0
              • novas752  

                Řešíme altuální generaci. M785 už moc koupit nejde.

                0 0
    • benobiker  

      Přesně.:-D Já třebas vozím 4 pístové třmeny BR-MT520 jsou super, ale u základních Deore pák BL-MT501 mi trochu vadilo, že nejde štelovat vzdálenost páčky od řidítek bez pomoci nářadí. Měl jsem doma naštěstí dvě starší páky řady XT BL-M8000, kterým po pádu prasklo tělo, ale samotné páčky byly zachované, takže ty jsem vyměnil za stávající Deore (ojeb narvat tam zpátky pružinku a pak osku) a nyní mohu kroutit kolečkem, navíc mají vroubkování a prostě trochu přijemnější tvar na prst.. :-)

      Edit: Jeeej, měla to bejt reakce pod odpověď david25 :-)

      0 0
    • opicca  

      Nekdo nejake dalsi postrehy ve srovnani M7120 a M8000 ?

      0 0
      • Tomcat  

        880 ?

        3 0
      • novas752  

        Co chceš slyšet? 4 píst vs 2 pít, novější páka vs. starší páka. Napsáno tady o tom bylo dost. Spolehlivé jsou obě, 8000 trochu slabší a méně dávkovatelná, 7120 trochu delší krok, dražší origo destičky, trošku hůře se seřizují protože destičky jsou delší + pístky na jedné straně nemusejí vyjížďěť úplně stejně.

        1 0
        • tonik666  

          Dávkovatelnost, délka kroku, nerovnoměrné vyjíždění pístků – to je kus od kusu podle mě, občas dokonce i od výměny destiček. Dělají mi to různé Shimano brzdy napříč řadami. (doma mám / měl jsem XT785, SLX666, SLX675, XT8000, Deore 6000, SLX 7120)

          0 0
          • novas752  

            No jo jenže na dvoupístku maximálně jeden chodí míň než ten druhej. Na čtyřpístku může chodit každej jinak ochotně. :-)

            0 0
            • Breakpain  

              Což je doména všech brzd, řekl bych :-) … nezažil jsem značku, kde by se to nedělo, jen u brzd s DOT je to markantnější.

              0 0
    • zderem  

      Mám velkou prosbu. Nemá náhodou někdo přebytečnou převlečnou matici na hadici a její gumovou krytku na páku Shimano BR-M8000? Podařilo se mi to ztratit. Samozřejmě zaplatím.

      0 0
    • hobik22  

      Ahoj. K vůli dotazu nebudu zakládat nové vlákno, tak se zeptám tady. S novým kolem jsem dostal tyto bazmeky. Červený je jasný, k čemu ale složí ty černé. Na jedné straně je to stejné jako ten červený a je tam vyraženo 2 mm a na druné straně je taková špachtlička.

      0 0
      • JakeF  

        Az budes menit desky, abys to nemusel pacit sroubovakem? Ale v praxi jsem to nezkousel, sroubovak je sroubovak :))

        0 0
      • Vilém  

        A to dostals vsechno dohromady?

        0 0
        • Mikimik  

          sramano

          1 0
        • hobik22  

          Ano. Bylo to přibaleno u kola .

          0 0
          • Vilém  

            Zalezi co mas za brzdy, zda shimana, nebo SRAMy. Funkci to ma stejnou, Ty SRAM plasty navic roztahovani, o kterem se nekdo zminuje nade mnou.

            0 0
            • hobik22  

              Brzdy byly původně sram bd8 mineral

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce