Zdravím,
chtěl bych se zeptat na chování brzdy M7120, jste s ní spokojeni? Je tady někdo kdo by mohl M7120 a M800 porovnat? Má smysl uvažovat o uprgradu z M800 na M7120? Díky za odpovědi
Zdravím,
chtěl bych se zeptat na chování brzdy M7120, jste s ní spokojeni? Je tady někdo kdo by mohl M7120 a M800 porovnat? Má smysl uvažovat o uprgradu z M800 na M7120? Díky za odpovědi
Na jakém kole a co ti na m8000 vadí? Na nějaké trailové, enduro apod. to smysl určitě má, brzdí to trochu líp a lépe to zvládá delší sjezdy, je to maličko dávkovatelnější.
Jedoné co, kvůli posunuté objímce páky to nemusí úplně sedět s ostatníma páčkama na řídítkách a pokud máš na stávajících pákách navěšené řazení, nebude ti na nové brzdy pasovat – rozdíl I-spec II vs EV.
Na m8000 mi trochu vadí, do dávkování, že prakticky není žádné :))) kolo je 27,5, váha 90kg, AM/EN ježdění.. měnil bych jen třmeny
M7120 jsou skoro stejné jako M8120 co mám a neměnil bych.
Oproti M8000 budou o hodně silnější.
diky
Větší rozdíl udělají lepší destičky (chlazené sintry) a pořádný kotouče. M7120 je dobrá brzda a nevyplatí se ji měnit.
Ale on má m8000, o m7120 uvažuje.
presne tak :)
desky chlazené mám..kotouče klasika 200/180
Mel jsem 8000 a presel jsem na 8120 a jsem max spokojen
Vykon je vetsi a brzda mi prijde ostrejsi. Na obou chlazeny origo sintry a kotouc XT s chlazenim.
Ale zase dozadu mi to uz nedava smysl, tam jsem nechal 8000
rikate ze je horsi davkovatelnost ?
Pistky maji vetsi plochu, dackovatelnost je lepsi. Krok paky je mirne delsi.
uvažoval jsem obdobně, dopředu 8120 a dozadu 8100. Ale řešit dvoje destičky mi přišlo navíc, takže nakonec P/Z 8120 a spokojenost.
Je tady prosím ještě někdo kdo přecházel z M8000 na něco vyššiho (M7120, M8120 aj.) ?
Přecházel jsem ze starších XT 785 na čtyřpístkový SLX 7120 a skvělý. Rezerva ve výkonu brzd a slušná dávkovatelnost. Jen problém když pak jedu na druhým kole s jednopístkovýma slx.
Moje zkušenost se Shimanama taková, že všecky dvoupístky řady Deore vejš brzdí naprosto stejně, rozdíl dělaj hlavně použité desky. Přepákování, průměry pístků jak v páce, tak ve třmenu jsou totožné. Stejné je to se čtyřpístama, výkon totožnej Deore vejš, rozdíl ve výkonu dělaj desky. U čtyřpístku mi přijde znatelně lepší dávkovatelnost a trochu vyšší brzdnej výkon.
Přesně tak staré SLX 675 byl super též jsem moc nepoznal přechod na ZEE.
Když už je tu to brzdové vlákno takto na vrchu, tak se připojím s dotazem.
U trojciferných řad byl rozdíl mezi SLX a XT jen v pákách.
U čtyřciferných řad je ale poměrně velký rozdíl v ceně mezi třmeny SLX a XT, zvláště u dvoupístkových verzí. Ty třmeny už tedy nejsou stejné?
Třmeny m7100 a m8100 resp. m7120 a m8130 jsou totožné, rozdíl je pouze v pakách – freestroke šroubek má na SLX jinou „zaslepovací“ hlavičku (jde vyměnit) a páka nemá ďůlkování v místě ukazováku. To je celé, samozřejmě teda jiné barevné privedení.
Přesně tak. U třmenu je to největší divnost kde ten cenový rozdíl je doslova jen jiná barva.
Tady mi to opravdu prijde jen jako pomerovani pindiku. Chces napis XT tak zaplat :)
No když jsem kupoval jen samotné třmeny, bylo to hodně těžký rozhodnutí. Rozdíl v nákupce $40 ale všechno ostatní mám XT, původní třmeny Saint tak trochu bolelo ego tam dát SLX, ale pak jsem to projel a bylo po starosti :)
Zajímavé je, že jsem zaregistroval větší rozdíl při výměně třmenu že Saint na 7120,než při výměně páky Saint za M8100.
Je tam rozdil v prumerech pistku? Jinak bych vic chapal rozdil na pakach nez na trmenech teda :)
Právě že není.
Jestli by nebyl rozdíl i kdyby jsi měnil Saint za úplně stejný Saint, jen nový?
To mě taky zajímá. Shimano říká že nový třmen je o 10% něco někde než starý, nevím přesně co tvrdili ale myslím že je to něco o vylepšení těch těsnění pístu. Taky si nějak neumím představit co se ve třmenu může opotřebovávat, jedině že by těsnění změnilo vlastnosti s časem což je možné. Ale nový Saint nemám a už asi ani nebudu shánět, počkám až Shimano vyrobí nějaký update, už by bylo na čase trochu aktualizovat DH a nový Demo vypadá sakra pěkně, ještě když na něj v práci každý den koukám <3
V poslední době jsem 10% od Shimana ve spojitosti se třmenem zaznamenal jen u toho, že u nové Dury a Ultegry je prý o 10% větší mezera mezi destičkama a kotoučem. (Což bylo by u těch FlatMount třmenů bylo sakra potřeba) Jinak nic.
Mno zkusil jsem to pár minut pohledat a nic. Ale jsem si celkem jistý že psali něco o tom že je vylepšený quad seal a že by měl rychleji vracet písty nebo tak něco, v nějakém psaní přímo od shimana. Já ty jejich procenta stejně neberu moc vážně, tvrdí že 4p jsou o 20% silnější než 2p, přitom reálné číslo je o parník silnější :)
Frézujete často rámy a vidlice kvůli křivým flatmount úchytům? Spolu s tou malou mezerou je křivý flatmount docela problém, často to škrtá.
Hlavní rozdíl u pák je v provedení páčky. U SLX z plechu u XT kovaná. Zda to stojí za to je na každým.
U XT je také z plechu, akorát s vyraženýma ďůlkama, možná tím myslí to kování.
u 785 není z plechu a je kovaná.
Řešíme altuální generaci. M785 už moc koupit nejde.
Přesně.:-D Já třebas vozím 4 pístové třmeny BR-MT520 jsou super, ale u základních Deore pák BL-MT501 mi trochu vadilo, že nejde štelovat vzdálenost páčky od řidítek bez pomoci nářadí. Měl jsem doma naštěstí dvě starší páky řady XT BL-M8000, kterým po pádu prasklo tělo, ale samotné páčky byly zachované, takže ty jsem vyměnil za stávající Deore (ojeb narvat tam zpátky pružinku a pak osku) a nyní mohu kroutit kolečkem, navíc mají vroubkování a prostě trochu přijemnější tvar na prst.. :-)
Edit: Jeeej, měla to bejt reakce pod odpověď david25 :-)
Nekdo nejake dalsi postrehy ve srovnani M7120 a M8000 ?
880 ?
Co chceš slyšet? 4 píst vs 2 pít, novější páka vs. starší páka. Napsáno tady o tom bylo dost. Spolehlivé jsou obě, 8000 trochu slabší a méně dávkovatelná, 7120 trochu delší krok, dražší origo destičky, trošku hůře se seřizují protože destičky jsou delší + pístky na jedné straně nemusejí vyjížďěť úplně stejně.
Dávkovatelnost, délka kroku, nerovnoměrné vyjíždění pístků – to je kus od kusu podle mě, občas dokonce i od výměny destiček. Dělají mi to různé Shimano brzdy napříč řadami. (doma mám / měl jsem XT785, SLX666, SLX675, XT8000, Deore 6000, SLX 7120)
No jo jenže na dvoupístku maximálně jeden chodí míň než ten druhej. Na čtyřpístku může chodit každej jinak ochotně. :-)
Což je doména všech brzd, řekl bych :-) … nezažil jsem značku, kde by se to nedělo, jen u brzd s DOT je to markantnější.
Mám velkou prosbu. Nemá náhodou někdo přebytečnou převlečnou matici na hadici a její gumovou krytku na páku Shimano BR-M8000? Podařilo se mi to ztratit. Samozřejmě zaplatím.
Jedině servis poblíž bydlište nebo eshop
Technicky je to šroub :)
pokud nenajdeš někoho komu se to doma válí, tak třeba eshop, stojí to pár šušňů, poštovné je dražší
https://www.axit.cz/…_5_mm_1_kus/
https://www.axit.cz/…ice_sm-bh90/
nebo
https://www.kupkolo.cz/…bh90_z96329/
https://www.kupkolo.cz/…1ks_z106536/
P.S. tady mají oboje skladem (ale taky píšou matka :D)
Děkuju za odkazy. Myslel jsem, že tyto součástky jsou jen součástí nové hadice. Díky moc. Objednám to.
možná budeš potřebovat i olivu a trn mě tak napadá, ten šroub (aka převlečná matice) přes olivu nenasadíš.
Pokud je máš tak dej bacha na správné pořadí, nejdřív musí jít ten plast, pak šroub, pak oliva a pak trn … teprve potom dotáhnout, jinak to tam už nedostaneš a minimálně budeš muset dát novou olivu a zkrátit hadici. Vím o čem mluvím :D
Díky za info. Trn i olivu mám. Jen jsem neměl matici a krytku. Už jsem si díly objednal a vyzvedl. Takže vše zalito sluncem. Díky moc za pomoc.
Ahoj. K vůli dotazu nebudu zakládat nové vlákno, tak se zeptám tady. S novým kolem jsem dostal tyto bazmeky. Červený je jasný, k čemu ale složí ty černé. Na jedné straně je to stejné jako ten červený a je tam vyraženo 2 mm a na druné straně je taková špachtlička.
Az budes menit desky, abys to nemusel pacit sroubovakem? Ale v praxi jsem to nezkousel, sroubovak je sroubovak :))
A to dostals vsechno dohromady?
sramano
Ano. Bylo to přibaleno u kola .
Zalezi co mas za brzdy, zda shimana, nebo SRAMy. Funkci to ma stejnou, Ty SRAM plasty navic roztahovani, o kterem se nekdo zminuje nade mnou.
Brzdy byly původně sram bd8 mineral