sú naozaj tieto náboje tak nekvalitné? počul som len samú kritiku na tie shimano kónusy a chcel by som vedieť váš názor
sú naozaj tieto náboje tak nekvalitné? počul som len samú kritiku na tie shimano kónusy a chcel by som vedieť váš názor
no nemám zkušenost přímo s těmito, ale starší lx (58×) jsou podle mě zatěsněny dostatečně a novější xt (77×) bych řekl dokonce dost dobře.
jinak ta cena na tom webu kde je link je docela zběsilá:-D
zběsilá ako moc? :D a ešte nevieš ich váhu?
no nové xt náboje 770/775 s trochu stěstí seženeš za 1500kč. jinak u těch starých je ještě myslím cr-mo osa (u nových je alu). fotku těhle náb na váze nemám ale zadní ve verzi pro ráfkové brzdy by měl vážit pod 370g a přední ca. 140g. verze pro CL u zadní náby +15g u přední to bylo u jiných řad (deore,lx) i 40g.
nicméně kupovat je, je podle mě blbost. ty nové 770/775 jsou podstatně lehčí (zadní 330g, přední zas kolem 140g, na netbiku mají přesné váhy, zkus se podívat tam)
To si piš, že cena za tyhle starý XTčka je šílená. Dají se sehnat minimálně o třetinu levněji.
Jinak náby jsou to pohodové, pokud se o ně trochu staráš a váží 370+150g + oba rychloupínáky cca 120g.
Mám XT 756 a po pěti letech jsou dráhy/konusy netknuté. Zato odešel ořech. (Nejezdil jsem bordelem, v blátě to půjde rychleji).
a ešte neviete existujú aj na 6dierový kotúč? nikde také neviem nájsť
no ty zminuje nad tebou tonik666. kdysi dávno, v dobách které si asi úplně cyklisticky nepamatuješ;) na počátku milenia přišlo shimano se svojí verzí brzd grimeca system 8 (stejně jako sram v té době). tyto první hydry od shimana byly xt br-m755. k nim byl kotouč na šestidíru, velmi podobný sm-rt75, který se dá sehnat ještě dnes. náboje představili taky řady 755 a později 756 s frézovanými přírubami (pro velmi kosmetické dolehčení). náboje mají velmi podobné tělo, konstrukci i ořech nábám 525 (deore, taky mnohdy viditelné dodnes) a jsou naprosto neuvěřitelně těžké:-)
další hydry byly br-m555, ale ty moc dlouho nevydržely a byly rychle nahrazeny br-m525 a potom v roce 2003 začalo shimano dělat už kotouče jen na CL, stejně tak náby (a mimoseriově pokračovalo v produkovaní 475/525 a docela dlouho i 756). po letech se shimano vrátilo k koncepci IS u kotouče loni a to u xt(sm-rt76 myslím) ale jenom u samotného kotouče, nikoli u naby
toto je výsledek krátké exkurze do historie, pokud chceš konusy, nižší váhu a CL tak vem XT. pokud chceš přírubu na šestidíru a průmyslové ložžiska tak sram X.9
Asi hledáš špatně. Zadej FH-M756 pro zadní a HB-M756 pro přední. Určitě ti něco vypadne.
Třeba tady jsou obě.
Poměr cena výkon, je u XT náb super.Jsou levné a lehké.Jen chce umět seřídit konusy.
Myslíš si, že druhá nejvyšší sada v hiearchii MTB sad může být špatná ? Sebekvalitnější věc, která se servisuje stojí a padá s rukama servisujícího. Troufnu si tvrdit, že velké většina těch zde propíraných nekvalitních nábojů Shimano má původ právě v těch rukách. Já si myslím že z hlediska poměru ceny a kvality jsou XT náby nepřekonatelný.
spis bych rekl ze za horsi povesti sh naboju nemuzou konusy, ale orechy.
Mohu jen potvrdit že při kvalitním servisu XT budou držet dlouho.
tak ja vozim XT naby na origos kolech XT a ty sou jiny, ale mam na nich natoceno cca. 2500 vsemoznym sajrajtem co existuje snad jen krom hvezdnyho prachu a zadna znamka opotrebeni