• Snílek44

    Zdravím, včera jsem poprvé odvzdušňoval brzdy a dnes jsem se byl projet. Obě páčky byly hodně tvrdé a asi v polovině trasy mi s dvou minutovým rozestupem trochu povolily a na obou stranách začal vytékat olej. Přesné místo je označené červenou šipkou na fotce. Měl jsem je až moc natlakovaný a tohle je jakýsi pojistný ventil nebo něco na ten způsob? Co s tím? :/

    Jinak jsem v pohodě sjel trail i skoky, brzdy zatím fungují.

    0 0
    • Vilém  

      Asi jsi odvzdusnoval s neroztazenymi pistky od sebe. Nasad na paku kalisek, nebo strikacku a roztahni pistky uplne od sebe, prebytecny olej z paky odejde do kalisku. Pak vrat sroubek do paky a melo by to byt OK.

      0 0
      • wladeq  

        To co radí kolega nademnou nedělej, je to nesmysl

        Asi trochu špatně zařazeno

        0 0
        • Snílek44  

          Asi trochu špatně zařazeno?

          0 0
        • Vilém  

          V cem nesmysl? Co tedy radis ty?

          0 0
        • novas752  

          No nevím, ale že ty brzdy musel přeplnit je zřejmé. Jinak by to najednou nerosilo olej tam odkud to rosí.

          0 0
          • Snílek44  

            Tak přebytečný odtekl sám, nemusím to přeci rozdělávat. Otázka zní, jestli to je jen jednosměrný nebo se to bude muset dát vyměnit nebo?? Prostě netuším, jak a k čemu ten otvor slouží.

            0 0
            • wladeq  

              Mělo to být zařazeno na stejné úrovni s Vilémem.

              Přeplněné to bylo, to je jasné, pořádně to utři a pokud to nepoteče, tak to neřeš

              To s úplným roztáhnutím pístu je blbost proto, že na tohle není ta expanzka dyzajnovaná, beztakby to vyšlo, ale plnit se to má s písty v „default“ poloze

              0 0
              • Vilém  

                A cemu rikas default poloha? Ja bych za ni povazoval roztazene pistky s vlozenou zlutou kostkou. Nac neni expanzka dyzajnovana?

                0 0
                • wladeq  

                  Default je ta, ve které je máš teď. Když brzdu naplníš s úplně roztaženými písty, prvních pár zmáčknutí bude až ke gripu, dokud se olej z expanzky nevycucá do okruhu. Jenže tímhle ta expanzka zůstane víceméně prázdná. A to bych nenazýval dobře naplněná brzda

                  0 0
                  • pepek  

                    :-)

                    0 0
                  • Vilém  

                    Mam na to jiny nazor. Kolikrat tedy, v prubehu ojizdeni desek, doplnujes olej? Pri vymene desek ho tedy opet upoustis?

                    0 0
                    • wladeq  

                      To množství oleje v expanzce je právě minimálně takové, aby to vykrylo sjeté desky. Měním ten olej za sezónu tolikrát, že mě ta výměna navíc při sjetých deskách nevyrve. Desky ale kupodivu moc neměním. Ono by ta expanzka nejspíš dala i plně roztažené písty až po total sjeté desky, možná taky ale ne

                      Edit: pokud plníš brzdu na sjetých deskách, jo, musíš ho u nových upustit

                      0 0
                      • pepek  

                        Proč to neudělat jednou a správně, když můžeš doplňovat a upouštět do aleluja. Asi máš značný nadbytek času.

                        0 0
                        • wladeq  

                          Protože nebudu vyhazovat napůl sjeté desky které vím že ještě něco vydrží jen proto, že to chci mít naplněné echt? Ono se to má plnit s tou origo kostkou, ale na to se můžu vy*rat, ta má právě */- takovou šířku, jako když tam máš desky a jsou v té „default“ poloze

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
      • MirosPikos  

        Já nechávám brzdy v pohotovosti, tzn. destičky nasazené. Nasadím kalisek, odvzdušnim a jedu.

        0 0
    • mech1  

      Jak píše Vilém: vyndej kola, na páku dej kalíšek a zatlač pístky. Přebytečný olej odteče do kalíšku, zaděláš páku šroubkem a je to. Jestli to i potom z místa označeném šipkou poteče tak je to na nový páky.

      0 0
      • Kouba_2005  

        A zítra tu bude „mám prasklý pístek, kde sehnat nový“. Co bylo navíc, to vyteklo nebo vyteče, a bude klid.

        0 0
        • mech1  

          Tak pokud nevyndá destičky – a o tom není nikde zmínka, tak nevidím důvod proč by prasknul pístek.

          0 0
    • Snílek44  

      Tak já jsem destičky nevyndaval.

      Za prvé, protože nemám ten plastový špalek, který se tam pak vsune místo nich (nebyl v soupravě na odvzdušnění, nevím, jestli ho někde seženu samostatně).

      Za druhé, protože jsem to dělal kvůli pákám, které při brzdění šly, až k řídítkům a destičky jsem neměnil, nejsou jako nové, ale nejsou úplně sjeté, Takže si myslím, že kdybych odtlačil písty od sebe a odvzdušnil brzdy, tak bych nedosáhl cíle, bylo by to kontraproduktivní → páky by mi stejně šly, až k řídítkům. Je to tak?

      0 0
      • Snílek44  

        Chtěl jsem odepsat včera, ale jelikož jsem měl nový účet, tak jsem měl omezený počet příspěvků a musel jsem čekat 24h.

        0 0
        • wladeq  

          Pár zmáčknutí by šly až ke gripu, pak by se chytly. Jde to udělat i takhle, ale je třeba to namačkat s nasazeným kalíškem, ať si expanzka natáhne olej, který poslala do okruhu

          0 0
          • zdenek  

            Kdysi, nemaje kalíšek, jsem do expanzky přidával kapalinu po kapkách z lahvičky a taky to fungovalo…

            0 0
            • Breakpain  

              Tuhle nouzovku jsem měl do BP, dá se to přežít … ale nakonec jsem skončil tak, že mám 2 kalíšky … jeden v „dílně“ druhý v cestovním nářadí ;o)… Nejlepší investice :-)

              0 0
              • suslos  

                nejsou lepší investice brzdy který nemusím na výletu v BP odvzdušňovat? :-D jen sranda :-)

                0 0
                • Breakpain  

                  Tak zrovna já, kterej dělá kontrolu kola před každým výletem a vše oservisuje, nato v BP moc nesahám – ale když už musíš, je fajn mít vše potřebné pro rychlé řešení, aby permice nepřišla nazmar.

                  Vždycky mě dostanou jelita co přijedou, dají pár jízd – přijde defekt na duši a místo, aby to zalepili / vyměnili jedou domů :-)…

                  0 0
                  • suslos  

                    jo, s tím každopádně souhlas, taky jsem ten zodpovědnější z party co pak „zachraňuje“ ostatní. Vlastně i ty cajky na odvzdušnění vozím, jen to nikdy nebylo potřeba. Hope stačí 1× za rok :-D

                    0 0
                    • Breakpain  

                      To asi u většiny brzd ;). Ale já rád zkracuji servisní intervaly, pro klid na duši, pak bych to měl mít " neprůstřelný" :)

                      0 0
    • Snílek44  

      Dobře, děkuji všem za názory a rady!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.