Nové Shimano Zee nefungují. Páčky jsou houbovité a do smyku to nedáš ani náhodou. Servis v místě bydliště neví co s tím. Odvzdušněno,výměna kotoučů,desek a nic. Kdo má zkušenost? Nebo aspoň kam to dát do servisu. Do Japonska?
Nové Shimano Zee nefungují. Páčky jsou houbovité a do smyku to nedáš ani náhodou. Servis v místě bydliště neví co s tím. Odvzdušněno,výměna kotoučů,desek a nic. Kdo má zkušenost? Nebo aspoň kam to dát do servisu. Do Japonska?
Zadna zaludnost v odvzdusnovani techto brzd neni. Pokud je paka houbovita tak zrejme dobre odvzdusneny nejsou.
přesně
Před zkrácení, mi zadní brzda fungovala dobře(pominu sekání písku,občasné).Po zkrácení byla páka houbovitá a brzda jen tak nějak přibržďovala.Nedalo se s tím nijak domluvit,rozebral jsem jak páku,tak třmen,tlačil novou kapalinu,odvzdušňoval furt dokola a nic.Vše to dělal trn(zmetek z výroby),dírka byla skoro neprůchozí ale kapalina protlačit šla.Dal jsem jinej a hned to fungovalo po naplnění jak má.
Možná ma stejný problém.
Stejnej problém. Měl jsem to na zkrácení hadic. Popiš mi to prosím co to bylo. Nějak tomu tm nerozumím.
Díky moc,
Zkontroluj, jestli netečou páky okolo těsnění nádržky (pod plastovým krytem) nebo přes olivy.
Zni to jako zamastene desky. Nebo nezajete, zajeti trva par km.
Měl jsem je tam dost dlouho. Kotouče to vyhřálo za tu dobu do tmava jak se to snažilo brzdit.
Jestli je dobře odvzdušněno (několikrát olej protlačen přes spodní šroub nahoru do trychtýřku, vypuštěno dolu a tak pro jistotu několikrát dokola, v třmenech při tom musí být nasazen 10mm blok a ne destičky, protože umastily, po odvzdušnění kotouče odmastit) a destičky zajetý aspoň v několika km sjezdu, tak bych měl taky podezření na mastný destičky. Ale o zamaštění destiček by měl majitel vědět, většinou se nezamastěj náhodou a ne přední a zadní najednou. Případně můžeš zkusit radu, kterou si před chvilkou dávál k tý fotce vidlice…
Jo, teď čtu, odvzdušněno, výměna kotoučů i desek a brzdy zajety. Pak je hodně pravděpodobný, že něco bylo uděláno špatně. A nebo tečou, ale ty bys asi poznal, navíc divný, že by tekly oboje najednou…
Tenhle problém sem řešil cca měsic na spět , houbovitost zkoušel jsem zkoušel odvzdušnit nepomhlo odstranění – dotahal sem stavěcí šroubek a klid , nebrzdily zajeto a stale nic pomohla jen výměna desek ja koupil brzdy bez chladiče , mam podezření že origo desky byl vyměněny za šmejdy ,nikde nic neteklo , Tohle jsou me zkušenosti s těmito brzdami staré cca měsíc , už slíšim že tohle jsou bláboly .
Taky na zíčkách??? Kámoš má nový XT a říká,že jsou taky gumový než aspoň 2× nezmáčkne páku. Ale potom mu jdou dobře.Tak to neřeší. To mě by sralo. Nový brzdy přes 5000 a to bez kotoučů.
Po mých zkušenostech sem je před týdnem montoval bráchovi a v pondělí krátil hadice kámošovi. Lepší brzdy jsem nevozil. Což sice při mým počtu brzd nic nevypovídá, ale rozhodně to nejsou špatný brzdy. Pokaždé origo chlazené desky. Možná bude problém tam.
pokud je gumová páka je problém jinde.
No jo, já zapomněl. Mě vždycky buď brzda brzdila a nebo se páka propadla. Gumový věc jsem nikdy neměl na řidítkách :)
Díky za komenty snad mi pomužou.
Tak lidi asi jak psal kyl Olivka a trumpetka vypadá,že je SM-BH59. Aspoň podle barvy materiálu. Zee čka mají brzdové potrubí SM-BH90. Objevil jsem Ameriku ,ale věřím,že to bude jen tou olivkou nebo spíš tou trumpetkou. Dám vědět.Dík všem zůčastněným.
Tak pokud ti toto udelali nekde v servise, tak bych si to od nich nechal uvest to patricneho stavu. Pravda neznaly mechanik si s tim hlavu nelame a vrati tam prvni trn co mu padne do ruky a v tomto pripade to byl asi stary s mosaznou barvou.
To je normální.Byl jsem v servise a chtěl trny a olivy na BR-H445.Přijdu domů,vytáhnu hadičku z páky,zkrátím,narvu trn a oliva je sakra nějak velká.Volám do servisu a servisák by se do krve hádal že mi prodal to co jsem chtěl.
Na Zee jedine Bh 90 sadu jinak ti to nebude brzdit ani omylem. Mam zee uz 3 roky a bez jakychkoliv problemu. Nemenil bych je. Zkraceni a naplneni/ odzvdusneni je na Shimano brzdach nejlehci co muze byt. Nikam bych to nenosil. V techle casech jsou bikeshopy plne ‚expertu‘.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
stejnej problém jak u novejch xt 8000000000000000000 :-)
Tady je problém úplně někde jinde…
Myslíš jako ,že u XTéček je to jiná věc?
Jo. Určitě to není špatným trnem při montáži.
Zmenši si dírku v trnu něčím na polovinu,nebo ho zmáčni kleštěma a pak uvidíš že ta brzda nebude fungovat.Bude jen přibržďovat a páku promačkáš až ke gripu.
A já něco takového někde tvrdím? Já jen píšu, že problém XT 8000 není v blbém trnu.
Ano a má to svoje vlákno
Tak problem asi vyresen…mam jinou otazku a nechcu zakladat dalsi vlakno.
Uvazuju, ze svoje XT BR-M785 dam na kolo mladymu a ted laboruju jestli sobe vzit XT BR-M8000 nebo ZEE BR-M640.
Muze mi nekdo, kdo mam zkusenosti s obouma dat vedet, ktery jsou „lepsi“ a jestli stoji za to si priplatit za ZEEcka? Jsou ty 4 pistky tak znat? Predem dik :)
M8000 na tom budou výkonem podobně jak M785… Pokud si chceš polepšit, tak určitě Zee. Nevýhoda Zee je, že mají stejně nevzhlednou páku, takže v tom mají M8000 plus. Zase mají zatím docela dost much, i když nové várky už jsou asi ok.
Tak potom Sainty, ty maji paku peknou.
Jo jo. Kdybych teď uvažoval o nových brzdách, tak jsou to Sainty.
I nad tou pakou jsem premyslel, ze novy XT ji maji hezkou, koukal jsem i na ty Sainty, ale tam uz budu mit dilema jestli ty penize za to chcu dat…je to uz ranec, kdyz jsem mel predstavu okolo 4k :)
Bude ten rozdil ve funkci znatelnej?
Pokud funkcí myslíš brzdnou sílu, tak starší XT mají 92, novější 97 a Sainty 116Nm. Takže ano, rozdíl je docela dost.
Sainty jsou samozrejme silnejsi nez XT… ale XT taky nejsou spatny, zalezi na co to mas…
z vetsi casti zadna velka divocina, ale obcas do bike parku a objizdim enduro serii
dal bych klidne sainty pokud nehonis gramy… ale osobne bych sel do kombinace saint-zee trmen/paka XT vepredu a vzadu treba komplet XT s chladicem…
Vzhledem k vaze svyho bajku gramy fakt neresim :) Diky za postrehy, ted budu chvilku hledat a cist :)
mam na LV komplet novy XT8000 a vykon maji dostatecny… Osobne se mi chod libi vic se sintr deskama… je takovej s tvrdsim „dorazem“… Na CR ani nepotrebuju moc chladice, ty tam ale mam na organikach…
Loni Saalbach, jinak normalni jezdeni od AM po nezavodni EN…
Ony ty sainty az tak tezky nejsou. Rozdil mezi 785 a saint je nejakych 30g.
na brzdu?
Ano, na jednu brzdu.
Tohle mi prijde jako hrozna blbost. Sice vzadu nepotrebujes nejvyssi maximalni vykon te brzdy, ale zas v delsim sjezdu ocenis celkove vetsi ucinnost mensi namahou ruky a tudiz mensi unavou/bolesti. A k tomu lepsi odolnost proti prehrati se vzadu taky hodi vic nez vepredu, pokud se bavime o jizde v terenu.
Zee-čka (metalický destičky s chladičema) mám na sjezďáku a pravidelně mi po nějaký době neježdění brzdy přestanou fungovat.
Když jsem na to přišel poprvé, tak jsem myslel, že jsou zavzdušněný. Odvzdušnil jsem, ale to nepomohlo. Obrousil jsem destičky (i když na 100% byly čistý, ničím nepotřísněný), lehounce obrousil a vyčistil kotouč. Ale ani to skoro nepomohlo.
Poslední pokus bylo rozbrždění na kopci.První jízda, prvních pár desítek metrů na brzdách co to šlo a najednou se výkon začal rapidně zlepšovat. Dole už bylo vše ok a brzda fungovala jak má. Ale po rovině to předtím rozbrzdit nešlo, až kopec a řádná dávka brždění pomohla.
Kolo mám v bytě na chodbě. Pročítal jsem nějaký fóra a najde se dost lidí s podobným problémem. „Garážovaný“ zee-čka (i nějaký jiný shimana) ztrácejí brzdný účinek po určitý době nepoužívání. Páka pocitově na stlačení funguje jak má, ale kolo nebrzdí. Někdo to přičítá jakési oxidaci, nebo korozi materiálu destiček. Mám už doma připravený organický desky, jsem zvědavej, jestli to bud stejný.
Děkuji za tento příspěvek. Zkusím tam dát jiné (neoriginální organický desky) a i s těma originál metal deskama jim zatopit z kopce. Jak radíš. Uvidíme. Ale brzdy 5000+ Kč a 4 písky mám prosit aby brzdily? Já osobně už jsem z toho na prášky.
Jak to dopadlo? Podarilo se to opravit, nebo se povedlo zajet desticky?
Zatím nebrzdí.Vyměnil jsem trumpetky dal nový olej, odvdušnil. Tak ještě plánuji neoriginální organický desky.
Doporučuji namontovat nádržku s minerálem na brzdy a pořádně pomačkat páku, fakt pořádně, potom poklepat hadice s třmenem a klidně nechat pár hodin s přidělanou nádržkou a pak znovu pomačkat páku. Vetšinou je problém v páce. Šroub na třmenu nechat utažený.
Taky zkusím. Dík. Nechám to přes noc s gumou na páce. Takhle jsem kdysi zprovoznil brzdu na MZtě.
Tak sice po delší době,ale přece. Odvzdušnění doma a páka se hryzne hned na kraji. Destičky Shimano polymer ale bez chladiče. Myslím si,že je to už v pohodě,ikdyž jak je zmíněno v příspěvku výše jak je nechám delší dobu nejetý tak se to zase zhoršilo.
Tak nebrzdí a zase mi to spálilo zadní kotouč. V předu to má snahu brzdit a kotouč nepálit.
Spalilo jako ze Ti to pribrzduje? Pokud ne, tak je to Tvym „umem“ a brzdy zato nemuzou.
Neco podobnyho mi delaji sainty,kdyz kolo vesim nastojato.Jak je necham chvili viset,tak se asi zamasti desky,kolo pri brzdeni jen kvici a klidne si dovedu predstavit,ze se v takovem stavu da zapect kotouc do cerna.
Jak se muzou samy zamastit desky?? Wut
průsakem z brzd, v lese od pryskyřice větvičky po těžbě/polomu, při mazání vidle…atd.
Kdybych to vedel, tak to uz nemusim resit. Kdyz stoji na kolech, tak nejsou problemy, jakmile povesim, tak problemy jsou.
Jak spálil foto by nebylo ?
Taky záleží na způsobu provedení celkového odvzdušnění, výměny oleje. Podle mně většina nažene spodem olej nahoru do nádobky nahoře párkrát zatahá za páčku a zdar…
Tak už si to spravil? Zase je tu pauza nějaká ;-)
Si asi na tom rozbil hubu a teď ho dávaj v nemocnici dokupy :-)
"au"men
Zdar,
mám problém se zadní brzdou saint. Občas začne páka úplně propadat, odvzdušnění nepomohlo, tak jsem komplet rozdělal a vyčistil třmen. Po rozdělání během 2 dní nalítaly asi 12tis výškových metrů bez problémů, ale teď to začalo dělat zase i když v menší míře. Kde je spíš problém? Třmeny jsou staré asi 7 let(BR-M810) a páky kolem 3roků (BR-M820) Hadice mám godridge
Asi zkusím prohodit páku a z SLXa uvidím co to udělá. Problém je, že tady na těch kopečkách se brzda pořádně nezahřeje a abych pak nekoukal někde v bikeparku až zase začne blbnout. Dík
Čau, mám problém s přední Zee brzdou. Začala zlobit během ježdění – záběr moc blízko řídítek, víceméně vyřešil posun páky od řídítek. Doma odvzdušňuji, roztlačím pístky a nyní při zmáčknutí pístky malinko vyjedou a zase zajedou, neposouvají se kontinuálně při dalším mačkání ke kotouči. Takže nebrzdí, ani se nedotknou desky kotouče. Při odvzdušňování téměř nešel protlačit olej ze třmenu do páky a pak při mačkání „do sáčku“ vždy olej do hadičky jen vyjel a při povolení páky zase zajel zpět do třmenu. Brzdy mají cca 1,5 roku, nicméně posílat zpět do Německa se to nechce. Netušíte co s tím? Díky.
To jako kdyz das na paku kalisek s olejem a povolis odvzdusnovak, tak to samo netece z trmenu do „pytliku“? Pokud ne a mas vyndanou tu ucpavaci tycku v kalisku, tak je nekde neco spatne. Asi je nekde nejaky bordel, ktery neco ucpal. Nezbude, nez rozpojit hadici, komplet vypustit a zkontrolovat. Jaky olej si pouzil?
Je to tak jak píšeš. Po zmáčknutí páky olej dolů jde, ale po povolení páky jde zpět. Olej origo Shimano…
On ae ptal na neco trochu jineho. Mas pri tom co popisujes otevrenou expanzku? Pokud ano, tak by po otevreni odvzdusnovaku olej vytikat samospadem, bez mackani paky.
Normálně vyměn olej v páce (tam jsem měl „gumovýho“ červa a větší bordel) a olej v třmenu stříkačkama ,v hadici bordel je minimální..nebo to propláchni celé a máš klid..
Narazil jsem tady na tohle a koukám že to tu není vyřešené.
Myslím že to je ucpaný kanálek mezi MC a expanzkou. Na MC pístku (v páce) jsou dvě těsnění mezi které se zvenku dostává bordel a ten se více méně nedá vypláchnout při výměně kapaliny. Když se tam toho nahromadí moc, může se to otírat o ten kanálek dokud se neucpe. Je to problém většiny brzd, hlavně když je páka zvenku mastná třeba po odvzdušnění když něco ukápne.
Opravit se to dá rozebráním páky, vyčištěním všeho a hlavně pístku mezi těsněními a brzdy by měly být jak nové.
Nakonec to vyřešila nová páka…
Aj, tak nevytíká. Ano, při odvzdušňování mám otevřenou expanzku s kalíškem a v ní olej, pracuji takto
EDIT: špatně zařazeno, sorry…
EDIT 2: teď mi dochází, že bez zamáčknuté páky nevím, vždy jsem ji měl přikurtovanou ke gripu a až pak povoval šroub na třmenu
když to děláš takhle, musíš páku zmáčknout – a samozřejěm, když ji pustíš, olej zajede zpět ;) … zmáčkneš páku, olej vyjede a utáhneš šrooub – pustíš páku a olej si to nacucne z kalíšu. Pak zase povolíš dole šrou a zmáčkneš páku atd …
Šroubovat není třeba. Olej si to nacucne tak jako tak, jen je třeba chvilku počkat. Základ je tam dole mít stříkačku a ne ten sáček. Teď jsem odvzdušňoval oboje Sainty a trvalo to trošku déle, než předchozí XT (asi díky větším třmenům a větší šanci, že se někde bublinka schová), ale podařilo se v pohodě. Protahuji střídavě z vrchu a zespodu s napojeným kalíškem a stříkačkou.
+1
Ahojky. Dnes jsem tyto brzdy pořídil na e-bike a velké zklamání. Před i po zkrácení, a stejně tak po odvzdušnění jsou brzdy neskutečně měkké, zabírají až 2cm od řidítek a když zmáčknu pořádně, gripů se dotknu… Předchozí BR-M6000 měly úplně jiný dokonalý zátah, již někdy kolem 3cm od gripu a krásně se dávkovaly, tohle Zee bláto jsem nepochopil :-(
Chtěl jsem si pomoct 4-pístky a místo toho jsem kolo degradoval. Nedá se to dávkování nějak nastavit? Jak to zabírá/dávkuje Vám?
Díkes.
To zni jako ze jsou furt zavzdusneny
Zee jsou super a určitě to máš špatně odvzdušněné. Chod páky se seřizuje šroubem na páce akorát musíš použít imbus. XT mají štelovací matku na páce.
Ale tim se serizuje poloha paky, ne chod.
Ovlivni to i chod, cim dal paka od gripu, tim driv zabere a projev je „tvrdsi“
Porad zavzdusnene.
Zavzdušněné. Pořádně odvzdušnit, pak bude chod hezky krátký a tuhý.
Nepomohlo. Ráno jsem kvůli tomu vstal o hodinu dřív a odvzdušnil opět, protahoval jsem to ze třmenu stříkačkou do nádobky na páce, a pak zase zpět, po bublině ani památka. Problém bude jinde, protože když mám ve třmenu tu žlutou vložku, po odvzdušnění je to tuhé naprosto parádně a páka nemá vlastně skoro žádný chod. Nasadím origo chlazené desky a propadne se to. Pokud nastavím páky na svou obvyklou výšku chodu, zabírají 2cm od gripu a je to houba. Destičky kupovat nové do nových brzd se mi nechce, navíc nemám jistotu, že se to něco vyřeší.
Kdybych nezkrátil hadice, tak je vrátím. Měl jsem přidat pár stovek a vzít BR-M8020, tohle je začarovaný kruh :-(
co znamená: „protahoval jsem to ze třmenu stříkačkou do nádobky na páce, a pak zase zpět“.
Přesně, jestli si tam nenacucnul vzduch.. :)
Ale to by měl měkký i na žlutých vložkách…
Zase zpět znamená, že jsem pak mačkal páku a ta vytláčela kapalinu zpět do stříkačky.
Jediné co mě napadá, nemám páku před odvzdušněním imbusem dát do polohy „co nejvíc otevřeno“?
Když posuneš páku, tak měníš jen mechanicky vzdálenost od řidítek, nic s vnitřnostma se neděje. Někde v procesu je cbyba. Já mám taky zeečka a problém s nimi nemám.
Možná bych zkusil dát rozpěrný bazmek do třmenů, nahoru kalíšek – páku dát narovno, protlačit olej a poklepávat třmen a celé vedení. pak utáhnout dolní šroub na třmenu. vytáhnout žlutý bazmek z třmenu, dát desky, nasadit kolo, párkrát zapumpovat brzdovou páčkou, pak teprve oddělat kalíšek, zašroubovat expanzku a vrátit páku do původní polohy.
Samozrejme … je to v manualu pro odvzdusneni, jezkovi voci :). – co nejdal od gripu
No a to je ono. Tlačit stříkačkou do kelíšku, klidně i několikrát, vždy trochu potáhnout zpět než začneš tlačit abys tam nenatlačil vzduch, ten tak dostaneš do stříkačky. Potom dotáhnout matku sundat stříkačku a mačkat páku s nasazeným kalíškem do zblbnutí, přitom poklepávat šroubovákem od třmenu postupně k páce. Samozřejmě celý systém musí směřovat vzhůru ke kalíšku. Prvně to udělej na ten žlutý bazmek. Pokud to nebude ok, nasadit desky, kotouč a pouze s nasazeným kalíškem s olejem zase pumpovat pákou do zblbnutí. Musí to být ok. Pokud by byla špatná jedna brzda, beru , múže být vadná. Obě neexistuje, je to rukama.
u Shimano brzd to vždy sedí na žlutý bazmek + nové desky. Když to přeplníš s novýma deskama, pak je problém…
Edit: souhlas, ruce jsou tam problém
Jak fungují brzdy usuzujes jen z pomackani? Zkus je napřed projet. Já měl zee několikrát a jsou to skvělé brzdy.
Projet jsem se byl, desky je potřeba zajet, takže to brzdilo o ničem, a ještě k tomu ten podivný chod, no mám podezření na nějakou vadu z výroby. Předchozí BR-M6000 nepotřebovaly odvzdušnit ani po zkrácení hadic a od první chvíle se chovaly jak mají, nádherný pevný chod a jisté dávkování. Kdybych to neměl s čím srovnat, tak neřeknu.
Po odvzdušnění nechej kalíšek s kapalinou v expanzce, do třmenů dej desky, vrať tam kolo s kotoučem a párkrát páčkou s nasazeným kalíškem zapumpuj, krok by se měl zkrátit. Jestli není dostatečně krátký, vyndej kolo s kotoučem a máčkni páčku (furt s nasazeným kalíškem) až ke gripu, stačí jednou, max dvakrát, vrať kolo s kotoučem zpět a zkontroluj krok, teď by měl být zaručeně kratší.
Díky chlapi, zkusím ještě tedy jedno kolo odvzdušnění, s tím že tam ve finále dám desky. Případně promáčknu brzdy na prázdno, ale čekal jsem od Zééček více, a méně trápení :-)
Co víc si čekal? Že je nemusíš odvzdušnit? Jsou to naprosto pohodové brzdy, chodí léta pořád perfektně skoro bez servisu.
Čekal jsem, že když nasadím nové brzdy, budou bez jakýchkoli úprav fungovat aspoň jako předchozí, o půlku lacinější. Nefungují, a mé snahy o odvzdušnění tomu nepomohly, a proto mě zatím zklamaly. Vzal jsem je jen skrze místní ódy na jejich dokonalost ;-)
Brzdy jsou v pohodě jenom budou blbě odvzdušněné. :-) Díky 4 pístku je podle mě trochu složitější je odvzdušnit, ale pak jsou myslím dostatečně tvrdé. Taky mi trvalo u zadní Saint docela dlouho, než jsem nakonec vyhnal všechny bubliny. Jestli chápu správně, tak máš nové brzdy včetně nových desek.
Takže mě se osvědčilo: nasadit kalíšek, nasadit stříkačku zespoda. Protlačit kapalinu spodem, poklepat po hadici a hlavně po třmenu, nechat ustát bublinky v kalíšku, a protlačit zase dospod do stříkačky. Mezi tím stále poklepávat. Tak to udělat párkrát a skončit tak, že je kapalina v kalíšku. Poté zavřít šroub na třmenu a ještě promačkat. Měly by vyletět poslední bublinky co jsou v páce, pokud tam nějaké zůstaly. Páka by měla být tvrdá. Pokud ne, tak je tam ještě někde vzduch, a třeba postup opakovat.
…a k tomu jeste zalezi jak je vedena zadni hadice, jak je umisteny zadni trmen. Proste tech cinitelu, ktere to muzou ovlivnit, je tam povicero.
No to je jasné. Nejlépe sundat z kola, ale hlavně aby nebyl na zadní hadici nějaký oblouk „do kopce“, protože pak se to zase komplikuje.
Jak rikas. Otazka je, jestli si tyto „drobnosti“, ktere muzou odvzdusneni komplikovat, uvedomuje tazatel.
No zadní třmen mám na kole, a do kopečka je, tak jak třeba tady Přední do kopce není a výsledek stejný. Uvidím dnes.
Problém je v rukou, taky jsem to dělal blbě. Až na to přijdeš, bude to minutová záležitost, která se bude v budoucnu moc hodit. Desky se sjíždí a chod páky se mění.
Z toho co ctu, odvzdusnil si je blbe.
To, ze brzda po zkraceni hadice je / neni treba odvzdusnit je o stesti, nerika to nic o kvalite brzdy ;)…
Shimana obecne houby tak trochu jsou, ale spis na sucho, za jizdy to pozoruju az v BP… Mno a soudy bych vynasel, az zajedes desky/kotouce. Zkus desky polit vodou a trit o sebe – nebudes je pak tak dlouho zajizdet ;)…
Osobne Shimana preferuju hlavne kvuli servisu ;)…
No jo, ale ty si je umíš odvzdušnit :-)
Být uživatelem, zkusil bych staré avidy, na těch se to člověk opravdu naučí :D
„No jo, ale ty si je umíš odvzdušnit“
… a co je na tom těžkého? Podívat se na video, koupit za 90 kč ten kalíšek a stříkačku a je to za pár minut hotové.
Jestli tohle někdo nedokáže, tak ať ani nešpekuluje co s tím je a kolo dá rovnou do servisu.
vždyť to tak myslím!
+11111
Sice srovnáváš, ale s dvoupístkem. Z mých zkušeností je pocit na páce i dávkovatelnost dost rozdílná mezi dvou a čtyřpístkem.
+1 Take si nemohu stezovat na moje Zeecka z bazaru. Za ty maly prachy co jsem za ne dal to byl ultimatni kup. Proste kup to nebo vymri XD
Tak už brzdím. Odvzdušňení jen průtokem samospádem,ale bez špalíku jsem nechal vyjet pístky co bylo možno ,páku co nejvíc povolit. Zavřít odvzdušňovák a mačkat a mačkat páku ve všech polohách chodu a bublinky lezly nahoru. Nechal jsem to celej den otevřený a pokaždý,když jsem šel kolem tak klepat do třmenu a hadiček až po dlouhý době bylo po bublinkách. :) Po dvou letech zoufalství a páleníkotoučů jsou to kotvy. A to jsem myslel,že shimana umím odvzdušňovat.
Ty pístky jsem nechal vyjet ,že každý z nich lezl ze třmenu ± 3mm dál ne aby náhodou nevystřelily.Samozřejmě,že samospádem znamená,že sundám třmen aby hadice byla bez zatáček a oblouků,které by zabraňovaly bublinkám postupovat nahoru. A nakonec ještě pár bublinek vyjelo,když pootočíte z celou pumpou i s kalíškem oleje a promačkáte ve více polohách na řídítkách.
… vlastně jsi popsal postup, jak se to má standardně dělat ;) … až na ty pístky, ale to už je na uvážení každého
Moje zkušenosti nový třmen je docela drahý .