• Ondra P.2

    Koupil jsem nove brzdy Shimano XT . Zadni je naprosto ok po odvzdusneni, ale predni ma malo od sebe desky, tedy brzda zabira hrozne brzo , pri zmacknuti. Pistky kdyz roztahnu, tak zas po nekolika zmacknuti se to vrati do te same polohy.

    Da se nejak udelat to, aby desky nebyly tolika usebe a packa nezabirala moc brzdy, tedy byla tam nejaka vule v zmacnuti, nez zabere ?

    Diky

    0 0
    • KubaBajk  

      Můžeš zkusit porýpat se Stroke šroubkem, no u mě bez nějakého rozpoznatelného účinku.

      Taky je možné, že máš brzdu příliš napranou olejem…chce to roztáhnout pístky na požadovnou vzdálenost a olej, který se přehrne přes okraj expanzky prostě odebrat – odsát hadrou.

      0 0
      • Georrge  

        nebo povolit odvzdusnovaci sroub, roztahnout desky, tim se vytlaci prebytecna kapalina a sroub zase utahnout. Nesmis ale desky povolit driv, nez utahnes ten sroub, jinak ti to nasaje vzduch. A taky si dej pozor at se ti vytekajici olej nedostane na desky (idealne k roztahnuti pouzti stare desky)

        0 0
        • miki  

          nechápu jaká přebytečná kapalina??? brzda je bud naplněná nebo ne ,Stejně co píše Kubabajk -moc kapaliny? vždyd kapalina se plní zároveň a hranou expanzky a když roztáhneš destičky tak od toho tam je těsnění spojené s membránou která se roztáhne když se naplní expanzka kapalinou.Od toho to tam je.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Ale když máš desky u sebe, odvzdušníš, doplníš kapalinu, uzavřeš systém, tak po roztažení desek logicky kapalina nemá kam a desky od sebe nedostaneš.

            0 0
            • miki  

              a píšeš to ze svý zkušenosti a zkoušel jsi to nebo ne? Expanzní nádobka by se měla naplnit když máš nové destičky a potom ti vše pobere ta membrána.A ta má docela dost velkej prostor se roztáhnout. jestli máš desky úplně sjetý tak to potom jo ale u tak se to dá .

              0 0
              • Vilém  

                Je to presne tak jak rika. Proste kdyz naplnis brzdu s ne zcela roztazenejma pistkama, tak potom ta mebrana zpusobuje to, ze po roztazeni se pistky vraci.

                Navic na novych XT se pri plneni expanzka vubec neotevira.

                0 0
              • Georrge  

                ta guma je tam z opacneho duvodu – aby smrstovala prostor kdyz kapaliny ubyva (sjizdeni desek), ne aby se roztahovala kdyz kapaliny pribyde (roztazeni desek). Sice uplne presne nerozumim tomu, jak je expanzka oddelena od okruhu a jak dochazi k prepousteni kapaliny (nejake dobre schema jsem zatim nenasel), ale hayes ryde i formuly RX se chovaji stejne kdyz je kapaliny moc – napustis system, roztahnes desky a po napumpovani systemu pakou se do obehu dostane moc kapaliny a krok paky je velmi kratky. Myslim si, ze prave natazeni te membrany (kdyz je kapaliny moc) zpusobi to, ze membrana ma tendenci se smrstovat a tim tlaci moc kapaliny do systemu.

                0 0
                • Vilém  

                  Ta membrana je tam samozrejme i kvuli roztahovani kapaliny, ale ne nasledkem roztahovani pistku, spis nasledkem zahrivani kapaliny.

                  0 0
                  • Georrge  

                    samozrejme, ta membrana to pobira na obe strany, ale i tak si myslim ze spravne naplnena brzda se zasunutyma pistkama ma mit membranu v „neutralni“ poloze, a ze prave preplneni expanzky pak tlaci moc kapaliny do okruhu. Ona vlastne se ta membrana skoro nikdy nedostane do preplneneho stavu, protoze az se desky trochu ojedou, tak je expanzka podplnena, a ikdyz se kapalina zahreje, tak bude podplnena o neco min. Preplnit se vlastne muze jen u novych desek kdyz se zahreje kapalina, a i tam si nejsem jist, protoze i nove desky kdyz se na max roztahnout maji velkou mezeru a musi se tak prisunout kousek k sobe, cimz i u nove brzdy hned trochu ubyde kapaliny z expanzky, cimz se hned vytvori rezerva pro zahrati kapaliny.

                    0 0
                    • miki  

                      14 let odvzdušnuji brzdy shimano a nikdy jsem s tím neměl jedinej problém.

                      kdysi jsem začínal s těmahle brzdama v.r 2000 ale tyhle asi málo lidí pamatuje

                      0 0
                      • Georrge  

                        tak pokud umis odvzdusnovat tak proc bys s tim mel mit problemy?:) navic zalezi na konstrukci brzdy, ty starsi na to treba byly mene haklive…

                        0 0
                  • Ondra P.2  

                    Urcite ne u tech novych XT, mel jsem to ted rozebrany a hned nad membranou je ocelovy plisek, prez celou membranu, tedy se nema kam roztahovat.

                    0 0
      • Ondra P.2  

        No na sarych saintech mi prave freestroke fungoval tak , ze kdyz jsem mel vice sjete desky, tak jsem sroubek „povolil“ a paka sla driv na doraz, tedy drive zabrala.

        Ted mne napada, ze by bylo mizna dobry pri nivych deskach mit ten freestroke „vysroubovanej“ a pak po pro ackani paky , ho zasroubovat.

        0 0
    • Ondra P.2  

      No vypada to ze jsem to vyresil tak ze jsem povolil povolil odvzdusnovaci sroubek, roztahl pistky, utahnul uzavrel odvzdusnovaci sroubek, povolil ten spodni co drzimkryt expanzky, timtrochu oleje uteklo, utahnul a vypada to, ze je to ted okej. Opravdu tam asi bylo moc oleje, ale nechapu proc u zadni to bylo ok…

      0 0
      • KOLOMECH  

        Protože se s tím moc nese.ou, necpou mezi destičky origo roztahovák k brzdám, když není po ruce, ale nacpou tam co mají po ruce (šroubovák), a nehlídají zda je to pak ok.

        Což je také i důvodem k reklamaci, když píší plné a odvzdušněné. Tedy přeplněné, špatně připravené a pro normálního usera co si neumí poradit jen ku vzteku.

        0 0
        • KOLOMECH  

          Správně má být mezi pístky, ne mezi destičky. Opravila jsem, ale již se to nezeditovalo. Právě, že tím, že odvzdušňují šroubovákem mezi destičky se to stává.

          0 0
        • Ondra P.2  

          No oni kdyz se museji zkratit hadiciky, tak se to stejne musi odvzdusnit. Jak to bylo z vyroby netusim.

          Obecne v cemkoliv je nejeka tekutina, tak je lepsi hned oservisovat , viz RS vidlice, tlumice, kde je vzdy malo oleje.

          0 0
          • fantozzi  

            U Shimana se po zkraceni hadice odvzdusnovat nemusi, tedy pokud to nekdo nezprasi :-)

            0 0
            • goofy  

              Nemusí, ale pak se člověk nemůže divit, že tam někde v expanzce bude schovaná bublina…

              0 0
      • Georrge  

        taky zalezi pri jake teplote se brzda plnila… nebo jakou teplotu mela kapalina kdyz ji tam plnili. Pokud ji naplnis v zime, kdy brzdovku vytahnes odnekud kde je zima, tak ti v lete ztvrdne brzda.

        0 0
    • zat.  

      zkus vyndat destičky a zaroven snima vindaš rosporku tak tu trochu natáhni aby dělala větší odpor to by ti mohlo docela pomoct :-). (pokud už to tu někdo nepsal)

      0 0
      • Vilém  

        A copak to je, takova „rosporka“? Tim jako myslis pruzinu mezi deskama? Tak ta neroztahne urcite nic.

        Jinak uz to ma vyreseny:)

        0 0
        • Ondra P.2  

          No vyřešený to nebylo, protže po několikanásobném promačkání se to vrátilo do původniho stavu.

          Po všemožném laborování, jsem snad přišel na způsob, jak ty pístky udržet maximálně roztažený. Je nutný normál odvzdušnit. Zašroubovat odvzduš%novací zátku u páky a utřměnu stříkačkou vysát pod tlakem 2–3ml (odhadem), pak se ty pístky vracejí do maximálniho roztažení, prostě v celém systemu vytvořit podtalak.

          Nechápu no… když by ty desky byly o trošku užší , tak by to bylo okej.

          Ještě uvidím , až to pořádně projedu.

          0 0
          • Vilém  

            Hm, tak to je blby. Nenapada me, cim by to mohlo byt.

            0 0
          • Vilém  

            Ted me jeste napada. Jak jsi to vlastne odpoustel? povolil a roztahl pistky na max?

            0 0
            • Ondra P.2  

              normál rztáhl pístky , odvzdušnil, všechno utáhl, nahodil desky , třmeny na kotouč, promačkal, nasadil stříkačku s hadiškou na třmen, kličem povolil odvzdušňovací šroub a lehounce odsál, tím vytvořil podtlak a hned utáhnul.

              Takhle se stím dá vyhrát celkem, jak člověk potřebuje , aby páka zabírala, ale je to trochu ******. Věřim až se desky trochu sjedou, tak to bude okej.

              Nejspíš jsou ty brzdy prostě nejak konstrukčně dělaný tak, že ty pístky prostě drží nějakou určenou polohu stále. TAky bylo zvláštní, že když jsem jen nechal normál odtéct trochu oleje, bez podtalaku, tak se brzda nechovala jako zavzdušněná a to tam toho vzduchu bylo celkem hodně.

              0 0
    • Roxteedy  

      Kuci, chystam se na svoje prvni odvzdusneni. Mam XTcka M785.

      Premyslim, jakej cajk potrebuju

      Koukal jsem na tuhle sadu

      https://www.kupkolo.cz/…bt-03_z5081/

      Zda se mi to teda podivny.

      Spis bych to videl na tuhle sikovnou nadobku

      https://www.kupkolo.cz/…brzd_z90461/

      A i ten navod na videu pod tim, jak tam ten dedek odvzdusnuje.

      Staci k tomu normalni vetsi strikacka z lekarny + hadicka z akva, nebo je lepsi nakej spesl cajk?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • zdenek  

        Před pár týdny jsem na M785 měnil třmen a nechtěl jsem čekat na nádobku. Takže jsem to zkusil bez ní a taky to šlo. Uznávám, že by to s ní bylo komfotnější a rychlejší, ale dalo se. Stačilo do expanzní nádobky na páce doplňovat minerální olej po pár kapkách, aby nepřetekla a zároveň aby se dovnitř nedostal vzduch.

        0 0
      • bagr84  

        Odvzdusnuju podle tohoto, takze si vystacim s nalevkou.

        Je to relativne rychly a funguje to.

        0 0
    • atty  

      Už jsem to někde psal – stačí koupit/sehnat 20ml injekřní stříkačku (tu klasickou, plastovou). Pak jí opatrně našroubovat místo šroubu do expanzky (na tom plastovém trnu stříkačky se v podstatě vyřízne závit) a krásně to tam drží. Samozřejmě opakuji opatrně a šroubovat třeba vícekrát, aby případné otřepy umělé hmoty nepadly do vnitř. Jediné co není tak komformní je pak sundavání – možná pár kapek ze stříkačky potřísní víčko. I to by se dalo asi vyřešit nějakým kouskem třeba umělohmotné tyčinky, co by ucpala díru do stříkačky – fungovalo by to pak stejně jako nádobka.

      Ty „speciální“ plastové kostičky do třmenu jsou speciální jen tím, že maj tu díru pro šroub/závlačku, aby nevypadly. Dávají se jen k novým brzám, nebo těm dražším odvzdušňovacím sadám, ale pro šikovnejšího kutila je to práce asi na 10 minut si podobné případně udělat – primární je ta šíře (asi 10mm), pak tvar, aby se to vešlo do třmenu a jestli se nějaký fajnšmekr rozhodne si tam udělat dírku pro šroub/závlačku je taky otázka jednoho „vrtu“ vrtačkou. Možná se to někde dá sehnat samostaně třeba na ebay nebo v Číně, ale potřebný to fakt není – jde jen o to, aby se zabezpečilo to, že pístky nemohou povylézt a byly těch 10mm od sebe.

      0 0
      • maajkee  

        Tech zlutych kostiček mam v dílně desítky :) když si někdo přijde dam mu klidne zdarma :)

        0 0
    • Roxteedy  

      Díky všem, příští víkend se do toho pustim :)

      0 0
    • Radomil4  

      Zdravím Vás,

      Tak stále laboruji s brzdami SLX BR-M7000.

      Zakoupil jsem sadu zadní a přední, vše originál.

      U těchto brzd se mi zdá dlouhý propad brzdové páčky, tak jsem odvzdušnil s povyšroubovaným stroke šroubem na 1/2 a po naplnění a uzavření systému jsem dotáhl stroke šroub na doraz.

      Nyní je chod páčky kratší, ale chtělo by to ještě více. Provedl jsem tedy znovu odvzdušnění, ale s tím že stroke šroubek byl zašroubován, zavřel jsem horní systém, nasadil kolo a přes brzdový třmen jsem dotlačil brzdovou kapalinu a následně uzavřel u třmene.

      Tvrdost páky brzdy je ideální, ale po pár zmáčknutí začně brzdová kapalina protékat přes mřížku pístku u brzdové páky ven.

      Na závěr mých nezdařilých pokusů jsem zůstal u varianty regulace chodu páčky přes stroke šroubek.

      U výše zmíněného odvzdušnění je použit vždy středový díl ve třmení, který zajištuje správnost nastavení pístků.

      0 0
      • MatS  

        Fakt mas free stroke u SLX? ;-)

        0 0
        • Vilém  

          Tak ono dodat si tam jeden sroubek az takova slozitost neni.

          0 0
          • MatS  

            To sice jo, ale pise vse original. A u original koupene SLX tam ten sroubek neni, je az u XT.

            0 0
    • Radomil4  

      Na SLX brzdách je Stroke šroubek na šroubovák se dvěma piny.

      Na XT je na křížový šroubovák.

      Funkce je u obou stejná.Jde o to, že po odvzdušnění natlačíš obsah po vyšroubovaném stroke šroubku, a to je asi to maximum co lze pro krátší chod brzdové páčky udělat.

      Můj experiment s přetlakováním je za hranicí brzdové páčky, nefunkční.

      0 0
    • Radomil4  

      Dle tohoto videa jsem čerpal informace.Použil jsem originál bit na SLX brzdách, a funguje to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.