Ahoj bikeři, pls +a – brzd Sram Guide RS. Již se mi 2× zavzdušnili, a tak sem přešel na brzdy Shimano XT, které používají minerální olej, a jsou možná méně problémové? Jinak 4pístkové Sram Guide RS brzdí jako fík
Ahoj bikeři, pls +a – brzd Sram Guide RS. Již se mi 2× zavzdušnili, a tak sem přešel na brzdy Shimano XT, které používají minerální olej, a jsou možná méně problémové? Jinak 4pístkové Sram Guide RS brzdí jako fík
To jsem rad, ze to ted vim.
A tohle sis četl? http://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000 Teda pokud sis koupil XT m8000.
Nevim, uvidime.
Sram Guide RS jsem vecne promackaval az k riditkum (pry byly zavzdusnene rikali v Krabu), tak sly z baraku :)
Ze Sram Guide RS na XT je docela velkej cenovej downgrade. Já si se Shimano 615 hrál/odvzdušnoval snad víc než měsíc, než jsem se rozhodl je vyměnit. Tak hlavně, že je s XT brzdama spokojenost…
Cenovej mozna, ale jinak mi prijde ze Guide RS jsou nekde na urovni tech M615. Coz jako neni spatny, ale za ty penize co za ty Guide chtej.. :)
Chtel jsem to editovat a rict ze podle stelovatek by to spis bylo na urovni tech XT, ale XT sem nejezdil, a hlavne nejak uplne nehodnotim brzdy podle stelovatek – stroke mi prijde k nicemu, a jestli reach nastavuju inbusem nebo koleckem je mi fakt jedno. Spis mi prijde, ze jak na Saint mam kolecko, tak bych na to porad hrabal. Kdyz sem ho na M615 nemel, tak sem proste brzdil :)
Zdravím,chtěl bych se zeptat na dlouhodobější zkušenost s brzdama Sram Guide RS,mám je na enduru a nevím jestli nevyměnit za Shimano XT BR-M785.Díky za info.
Od loňska je vozim na Spectralu a nemám ani jeden problém – ani s funkcí, ani s poruchami.
Kolikrát jsi odvzdušňoval a měnil destičky? Díky za info.
Mám Guide R na Spectralu od podzimu 2015:
ps: kolem Brna není moc míst kde by bylo potřeba dlouhodobě soustavně brzdit, spíš jen tak přibržďuju :-)
Desky mám druhé, odvzdusneni ani jednou, brzdí pořád dobře, najeto 2500km, dost v beskydech a v bordelu.
Pokud je budes menit v hodne dohledne dobe tak dej vedet. Budu neco kupovat, jen nevim zda rs nebo ultimate.
Snad jen kvůli tomu odvzdušňování. Měl sem XT 785 a to byla paráda, tet mám Guide R a od začátku mě to přišlo slabší, ale teď sem to odvzdušnil dal sintrové desky a je to dobrý a asi to i líp brzdí – on ten projev páky je jiný než na XT a to dělá asi hlavní rozdíl, ale na druhou stranu když sem se do XT opřel tak furt přidávali brzdnou sílu tady už to potom víc nebrzdí, i když ten začátek brzdí asi při menší síle na páku více (přijde mi že s GUIDE tolik nebolí prsty ve sjezdu).
Jestli prechod na xt tak radeji starsi 785
Jo,to je jasný-nový M8000 určitě ne,jen pořad nevím jestli vyměnit nebo ne.
Mě taky přijde, že Guide moc nebrzdí. Asi jsem zhýčkaný Saintama :-) ale kluci kolem mě si nestěžují (2 sezóny).
Aktualne mam na kole Guide, premyslim, jestli si vymenou za ZEE, ci Saint pomuzu? Mam na mysli brzdny ucinek a projev. Servisovatelnost je mi jasna ;).
Je tu nejaky dlouhodoby tester?
jezdim oboje a prijdou mi ucinkem i projevem hodne podobny, nejsem si jistej, jestli bych ve slepem testu poznal jedny od druhych
Zee vs Guide?
Pokud je to tak, pak je necham nez odejdou a vezmu Shimana …
guide vs saint
Aha, takze Zee radeji vyloucim :) … Diky
Za mě Saint! Doma mám guide i saint…
Asi je jedno, kam to prsknu, tak s dovolením třeba sem :).
Měnil jsem desky za jiné (neorigo) – zřejmě je tam více masa a brzdí to skoro „hned“ co sáhnu na brzdovou páku – logicky to zabírá dřív.
Pístky už více roztáhnout nejdou, takže tady chyba není …
Dotaz – obrzdím to jízdou z kopce a pak začne páka zabírat později? Vím, že to takhle funguje u hodně sjetých desek … ale jestli se toho dočkám i teď, na začátku životnosti?
Nedá se to moc dávkovat … jsem línej, tak se raději ptám, než budu smirkovat ;) …
nevím jak u RS ale R to takhle funguje…
A je to tu, prijde mi, ze se mi hur vraci pistky na jedne strane. Mrknu nato, rozhybu to … (pokud se nepletu).
Takze me to zacalo nutit premyslet o Saintech.
Aktualne mam prehazku (Sram) a teleskop (E13) na jedne objimce s brzdami Guide. Lze to same udelat u Saintu jiz v zakladu nebo se to musi slozite resit a je lepsi to rozhodit na jednotlive objimky (doufam ze to jde dokoupit …).
Diky za radu.
To stačí vyčistit a namazat ne ?
Jasně, že jo ;) …
Ale o Saintech jsem uvažoval už dřív a pořád si říkal „koupit, nekoupit“ … beru to jako „znamení“ ;-) …
Rozhodit na jednotlivé objímky (e13 x shimano kombinaci jsem ještě neviděl, ale je možné, že nějaký aftermarket bude existovat)…co se týče brzd, tak moje mají najeto necelých 300km a už dvakrát byly v servisu (poprvé zavzdušněná přední, podruhé při vyndání destiček vystřelil rovnou celý pístek…) – takže o upgradu na příští sezónu uvažuju na 100% a sainty jsou jedny z horkých kandidátů (rozhodně jsou někde jinde v rámci brzdného výkonu) – nicméně hodně chválené jsou i magury (mt5/7), ale servis prý není tak jednoduchý, jako u shimano brzd :))
Ahoj.
poradíte mi co s brzdovou pákou ? zasekla se a nejde zmáčknout.
Neměl jsi kolo na přímém slunci či ve velkém teple? Tohle ty brzdy umí udělat, když se teplem roztáhne pístek v páce. A nebo to udělají když vyndáš hadičku. Je tam pojistka proti zmáčknutí. Po jejím opětovném našroubování to zase chodí.
Jestli se to stalo na teple, tak máš první generaci pák, která měla v pístku konstrukční chybu. Zchlaď páky, jestli se odsekne, tak je to jasné. Pokud v záruce, tak reklamace, uznávají okamžitě a vymění střeva, pokud ne v záruce, tak buď vytáhneš a zbrousíš písty, nebo si koupíš G2 kit a vyměníš je. Dělal jsem to zrovna předevčírem na kamarádových R.
Teplem to asi nebude. Koupil jsem je bazarový a dneska nahodil.jednou jsem jí zmáčkl dobrý podruhý se pak zasekla je to natvrdo.
Je na to jednoduchý test. Zahřej tělo páky (třeba pomalým přeléváním horkou vodu), jestli se sekne, je to pístem. Když ji zchladíš (třeba kelenem, ale studená voda bohatě stačí), zase se odsekne. Je to velká bolest starších Guide.
To se pomaleji vracelo, nezasekavalo.
Zasekavalo, moje Rka se zasekly. Obrousil jsem pistek a behaji v pohode.
To se ty pístky fakt takhle kousnou že stim nehnu ?
Ten pístek, to co mačká páka uvnitř těla páky. Ano, může se to kousnout i tak, resp. tak že zmáčkenš a pístek se prostě odmítne vrátit. Po zchlazení se to zase rozeběhne. Dokud se to opět neohřeje.
Zkus tedy ještě utáhnout převlečnou matku. Pokud byly brzdy před prodejem rozpojeny, tak je možné že to není dobře utažené a odmítá to pustit kapalinu do třmenu.
Dotáhnul jsem,chladil jsem ale nic. Nezmáčknu jí. Budu to muset rozdělat nebo servis.
Jj. Bohužel.
Zasekávalo. Mám doma dvoje R a oboje se nekompromisně sekly. Z toho jedny na sluníčku tak, že jsem musel vyndat desky, abych dojel do civilizace, protože i po ochlazení se píst prostě nevrátil a odtlačení nepomohlo.
Fotka stará pět minut:
Nezkouseli jste nekdo predelat guide R na RS? Vypada to, ze by stacilo vyvrtat do paky otvor pro cep swinglinku a koupit packy pro RS, tak by me zajimal prumer vrtaku.