Zdravím,mám na enduru brzdy Sram Guide RS a pořád nevím zda nevyměnit za Shimano XT (BR-M785) z důvodu spolehlivosti,brzdného účinku a servisu.Děkuji za každou zkušenost.
Zdravím,mám na enduru brzdy Sram Guide RS a pořád nevím zda nevyměnit za Shimano XT (BR-M785) z důvodu spolehlivosti,brzdného účinku a servisu.Děkuji za každou zkušenost.
Anketa: Nechat Sram Guide RS nebo vyměnit za Shimano XT?
Asi záleží, jestli s guidama máš problém, ne ? Jinak já mám SLX a naprosto bez problému, jen někdy trochu zlobí v mrazu.
Na Enduru? To spíš Zee, než 785, ne?
Měl sem na testovaném kole ty Sramy a dle mého názoru XT (které mám na kole teď) brzdí lépe (řekl bych, že téměř stejně jako moje loňské SLXka). A hlavně (což je samozřejmě subjektivní) sou XT proti těm od Sramu krasavice..
Ahoj, pokud ty XTčka sou dvoupísty a RSka čtyřpísty, tak mi neni úplně jasný, jak by ty XTčka mohly brzdit víc. I když ty RSka mám, nedělám si o nich žádný iluze, ale ve srovnání ať s Hope nebo XT dvoupistama, sou to pěkný kotvy. Vyzkoušej, uvidíš, vyměnit můžeš dycky…
Jasný,vyměnit mužů vždycky,ale jde mi o to,že potřebuji koupit kotouče na náhradní kola-tak jsem to chtěl případně vyřešit hned abych neměnil 4 kotouče…
A mohl bys mi prosimtě povědět, podle kterého fyzikálního zákona bude platit „čím víc pístů, tím více brzdíš“? Je to totiž blbost, počet pístů přímo nesouvisí s brzdnou silou, je to složitější ;-)
Já zkoušel čtečka jen krátce, na dvou testovacích a na kole co nám jsou guide Rka
sramy mají plynulejší, davkovatelnejsi chod
XT zabíraly až dal a tedy ostřeji
Brzdný účinek celkem srovnatelný, možná trochu větší u XTcek
K spolehlivosti ti toho asi moc neřeknu, mam je teprv necelý rok (ale za tu dobu staly brzdný výkon, servis ještě nebyl treba)
Servis bude určíte jednodušší u shimana a nepotřebuješ extra sadu
Hoši nebuďte všeci vystříkaní z těch Shiman. Mám na Stumpjumperovi taky Guidy od Sramu, jezdím stím traily, brzdí to krásně, servis v podstatě žádný jsem nedělal. A že to bylo kdysi u Avidu problémové na odvzdušňování, tak každej teď pojede jedině Shimano, Sram stojí za hovno bla bla bla a podobné kecy. Žijete z přežitku jak důchodci pořád budou valit komunisty, taky z přežitku. Kup si Sramy když tam máš Sramy a víc bych zbytečně nehrotil.
A kvůli tomuhle jsi se dneska registroval, jo? :-)
kdy to je asi fuk, ale má pravdu.
Sám jsem jezdil delší dobu od avidu R, CR, 5, 7, 9 od shimano 525, 775, 785, 615 a ted Level tlm, Guidy jen na testáku spešlu (potom co přešly z magur).
Skutečně progress je veliký a současné Sram (ex Avid) výrobky jsou jinde a není třeba se toho bát. Naopak současné XT 8000 jsou více poruchové než byly 775 a 785 a XTR už měly problémy s tečením při zahřátí od generace 987.
Novinkou bude 8020 čtyřpístek XT, které se budou snažit jít do segmentu guidů R, to je zajímavá brzda pro agresivnější jízdu.
ahoj kde jsi nasel novej model xtcek docela by me zajímaly 4 pistky od shiana
Jeste nejsou v prodeji.
Já jsem na novým bajku dostal Sram Level TL na předchozím byly Shimano XT8000 a ten Sram je proti tomu Shimanu naprosto tragickej, takže asi tak
Jakym zpusobem je tragicky?
Ja mel XTR 987 a ted Level TLM a vidim to presne naopak, XTR se vecne sralo, menila se delka chodu, lehce lamala packa pri padech (moje chyba) a Level drzi. Funkce podobna, u obou dostatecna.
xt mají kratší chod a ostřejší nástup, což mě vyhovuje, problem s propadáním se mě netýkal
XT maji kratsi chod a ostrejsi nastup nez Level ⇒ Level jsou naprosto tragicke? To jako vazne?
to jako vážně
Muj pocit z levelu je, ze se presneji davkuji.
Jmenovana XTRka nemaji servowave a hodne uzivatelu a testeru na to nadava, ze to malo brzdi.
Jestli, tak uz porid Zee nebo rovnou Saint.
Jinak resis jenom “mozna lepsi” vs “o neco malo lepsi”.
Celkom pekny test brzd: http://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/
Když sem přešel ze XT na Guide tak mě připadaly že jsou slabší, nicméně pořídil jsem dopředu sinitrové desky a v kombinaci s 200 mm kotoučem se s toho stala super brzda. Teď už je my jasné že ten pocit pochází hlavně z toho že Guidy jsou podstatně lépe dávkovatelné a plynulejší což je výhoda na sypkých trailech. Dokonce 200 kotouč se ani nezahřívá a ani nijak extra neubývá, vzadu mám 180 mm a organické a tam už je to o poznání horší zahřívá se dost a ubývá taky dost.
XT se tak snadno nepřehřejí pokud máš k tomu ty chladící výbavu na-druhou stanu mě ty kotouče na organikách mizely strašně rychle měl sem sice 180 a 160 ale i tak (zkoušel jsem sinitr a to nedopadlo vůbec dobře nebrzdilo to a žralo to kotouč).
Servis je hold u shiman jednoduší, ale když se to člověk naučí tak i na těch sramech to jde.
Sramy mají problém když je horko (páky se hůř vrací) a shimana zase když je zima.
Vykašlal bych se na výměnu a nechal si Sram na trailové ježdění jsou lepší, a nezanedbatelná výhoda jsou i dvě objímky na řidítkách. (jediné co mě u nich štve že existuje bod kdy přestanou už vice brzdit, to jsem na shimanech nezažil, na druhou stranu teď už se tam tak často nedostávám)
"Dokonce 200 kotouč se ani nezahřívá a ani nijak extra neubývá, vzadu mám 180 mm a organické a tam už je to o poznání horší zahřívá se dost a ubývá taky dost.
No tohle bude všechno tím, že sinter nejenom pomaleji ubývá než organika, ale taky teplo odvádí do destiček a třmene a pokud třmen nemá teplovodivé prvky, velice rychle se začne zahřívat i olej v systému
Jinak jaký mají Shimana problém v zimě? Žádný jsem nezaznamenal.
Píši o kotoučích ne o deskách, pokud máš reálnou zkušenost že organické více žerou kotouče protože neodvádějí teplo tak napiš… dále píšu o zahřívání kotouče ne oleje (moje chyba měl jsem to vice rozepsat)…
XT v zimě chodí páky pomalu – pomalu se vracejí. (zima od –5°C)
Organika rychleji ubyva nez sinter. Nemyslel jsem ubyvani kotouce.
Organicke desticky drzi teplo v kotouci. Kotouc se zahreje, ale k opravdovemu prehrati dojde az v okamziku kdy mas z tech desticek glazuru a uz to nebrzdi. Mnohem castejsi priblem tak byva warpovani kotoucu prave kvuli prudkemu ohrevu.
Sinter teplo odvadí z kotouče do třmene. Proto se ten kotouc tolik nezahřívá. Prilis vysoka teplota povede k degradaci brzdeni a v extremnim pripade muze vest k uplnemu poskozeni brzdy.
Tady je proto dulezite mit kvalitni trmeny, u kterych k temto problemum nedojde. A pokud mozno na destickach chlazeni, protoze z toho trmene se to teplo neodvadi tak snadno jako z kotouce.
XT packy nemam kvuli vyzsi poruchovosti, na SLX brzdach jsem nikdy zpomaleni nezaznamenal.
Tak nejak to mam aj ja. Mensi brzdny vykon Levelov som poriesil 200/180 kotucmi a moju vahu na trailove jazdenie bezproblemov zvladnu. Co sa tyka davkovatelnosti, tak tam mi omnoho viac sedia Sramy.
Btw. mam pocit, ze som videl dnes tvojho Spectrala Na Konecne v Obranoch ;-).
Má smysl vyměnit slx a nahodit guide rs ?
Díky