• lukinn47

    Zdravím,mám na enduru brzdy Sram Guide RS a pořád nevím zda nevyměnit za Shimano XT (BR-M785) z důvodu spolehlivosti,brzdné­ho účinku a servisu.Děkuji za každou zkušenost.

    Anketa: Nechat Sram Guide RS nebo vyměnit za Shimano XT?

    15x
    43%
    0 0
    • petr99  

      Asi záleží, jestli s guidama máš problém, ne ? Jinak já mám SLX a naprosto bez problému, jen někdy trochu zlobí v mrazu.

      0 0
    • Breakpain  

      Na Enduru? To spíš Zee, než 785, ne?

      0 0
    • wego1991  

      Měl sem na testovaném kole ty Sramy a dle mého názoru XT (které mám na kole teď) brzdí lépe (řekl bych, že téměř stejně jako moje loňské SLXka). A hlavně (což je samozřejmě subjektivní) sou XT proti těm od Sramu krasavice..

      0 0
    • john34  

      Ahoj, pokud ty XTčka sou dvoupísty a RSka čtyřpísty, tak mi neni úplně jasný, jak by ty XTčka mohly brzdit víc. I když ty RSka mám, nedělám si o nich žádný iluze, ale ve srovnání ať s Hope nebo XT dvoupistama, sou to pěkný kotvy. Vyzkoušej, uvidíš, vyměnit můžeš dycky…

      0 0
      • lukinn47  

        Jasný,vyměnit mužů vždycky,ale jde mi o to,že potřebuji koupit kotouče na náhradní kola-tak jsem to chtěl případně vyřešit hned abych neměnil 4 kotouče…

        0 0
      • wladeq  

        A mohl bys mi prosimtě povědět, podle kterého fyzikálního zákona bude platit „čím víc pístů, tím více brzdíš“? Je to totiž blbost, počet pístů přímo nesouvisí s brzdnou silou, je to složitější ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Arty22  

      Já zkoušel čtečka jen krátce, na dvou testovacích a na kole co nám jsou guide Rka

      sramy mají plynulejší, davkovatelnejsi chod

      XT zabíraly až dal a tedy ostřeji

      Brzdný účinek celkem srovnatelný, možná trochu větší u XTcek

      K spolehlivosti ti toho asi moc neřeknu, mam je teprv necelý rok (ale za tu dobu staly brzdný výkon, servis ještě nebyl treba)

      Servis bude určíte jednodušší u shimana a nepotřebuješ extra sadu

      0 0
    • Buraak  

      Hoši nebuďte všeci vystříkaní z těch Shiman. Mám na Stumpjumperovi taky Guidy od Sramu, jezdím stím traily, brzdí to krásně, servis v podstatě žádný jsem nedělal. A že to bylo kdysi u Avidu problémové na odvzdušňování, tak každej teď pojede jedině Shimano, Sram stojí za hovno bla bla bla a podobné kecy. Žijete z přežitku jak důchodci pořád budou valit komunisty, taky z přežitku. Kup si Sramy když tam máš Sramy a víc bych zbytečně nehrotil.

      0 0
      • goofy  

        A kvůli tomuhle jsi se dneska registroval, jo? :-)

        0 0
        • McBlacky  

          kdy to je asi fuk, ale má pravdu.

          Sám jsem jezdil delší dobu od avidu R, CR, 5, 7, 9 od shimano 525, 775, 785, 615 a ted Level tlm, Guidy jen na testáku spešlu (potom co přešly z magur).

          Skutečně progress je veliký a současné Sram (ex Avid) výrobky jsou jinde a není třeba se toho bát. Naopak současné XT 8000 jsou více poruchové než byly 775 a 785 a XTR už měly problémy s tečením při zahřátí od generace 987.

          Novinkou bude 8020 čtyřpístek XT, které se budou snažit jít do segmentu guidů R, to je zajímavá brzda pro agresivnější jízdu.

          0 0
      • Kamilac  

        Já jsem na novým bajku dostal Sram Level TL na předchozím byly Shimano XT8000 a ten Sram je proti tomu Shimanu naprosto tragickej, takže asi tak

        0 0
        • jonti  

          Jakym zpusobem je tragicky?

          Ja mel XTR 987 a ted Level TLM a vidim to presne naopak, XTR se vecne sralo, menila se delka chodu, lehce lamala packa pri padech (moje chyba) a Level drzi. Funkce podobna, u obou dostatecna.

          0 0
          • Kamilac  

            xt mají kratší chod a ostřejší nástup, což mě vyhovuje, problem s propadáním se mě netýkal

            0 0
          • 01carbon  

            Muj pocit z levelu je, ze se presneji davkuji.

            0 0
          • Vilém  

            Jmenovana XTRka nemaji servowave a hodne uzivatelu a testeru na to nadava, ze to malo brzdi.

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Jestli, tak uz porid Zee nebo rovnou Saint.

      Jinak resis jenom “mozna lepsi” vs “o neco malo lepsi”.

      0 0
    • nostro66  

      Celkom pekny test brzd: http://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/

      0 0
    • Honza03  

      Když sem přešel ze XT na Guide tak mě připadaly že jsou slabší, nicméně pořídil jsem dopředu sinitrové desky a v kombinaci s 200 mm kotoučem se s toho stala super brzda. Teď už je my jasné že ten pocit pochází hlavně z toho že Guidy jsou podstatně lépe dávkovatelné a plynulejší což je výhoda na sypkých trailech. Dokonce 200 kotouč se ani nezahřívá a ani nijak extra neubývá, vzadu mám 180 mm a organické a tam už je to o poznání horší zahřívá se dost a ubývá taky dost.

      XT se tak snadno nepřehřejí pokud máš k tomu ty chladící výbavu na-druhou stanu mě ty kotouče na organikách mizely strašně rychle měl sem sice 180 a 160 ale i tak (zkoušel jsem sinitr a to nedopadlo vůbec dobře nebrzdilo to a žralo to kotouč).

      Servis je hold u shiman jednoduší, ale když se to člověk naučí tak i na těch sramech to jde.

      Sramy mají problém když je horko (páky se hůř vrací) a shimana zase když je zima.

      Vykašlal bych se na výměnu a nechal si Sram na trailové ježdění jsou lepší, a nezanedbatelná výhoda jsou i dvě objímky na řidítkách. (jediné co mě u nich štve že existuje bod kdy přestanou už vice brzdit, to jsem na shimanech nezažil, na druhou stranu teď už se tam tak často nedostávám)

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        "Dokonce 200 kotouč se ani nezahřívá a ani nijak extra neubývá, vzadu mám 180 mm a organické a tam už je to o poznání horší zahřívá se dost a ubývá taky dost.

        No tohle bude všechno tím, že sinter nejenom pomaleji ubývá než organika, ale taky teplo odvádí do destiček a třmene a pokud třmen nemá teplovodivé prvky, velice rychle se začne zahřívat i olej v systému

        Jinak jaký mají Shimana problém v zimě? Žádný jsem nezaznamenal.

        0 0
        • Honza03  

          Píši o kotoučích ne o deskách, pokud máš reálnou zkušenost že organické více žerou kotouče protože neodvádějí teplo tak napiš… dále píšu o zahřívání kotouče ne oleje (moje chyba měl jsem to vice rozepsat)…

          XT v zimě chodí páky pomalu – pomalu se vracejí. (zima od –5°C)

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Organika rychleji ubyva nez sinter. Nemyslel jsem ubyvani kotouce.

            Organicke desticky drzi teplo v kotouci. Kotouc se zahreje, ale k opravdovemu prehrati dojde az v okamziku kdy mas z tech desticek glazuru a uz to nebrzdi. Mnohem castejsi priblem tak byva warpovani kotoucu prave kvuli prudkemu ohrevu.

            Sinter teplo odvadí z kotouče do třmene. Proto se ten kotouc tolik nezahřívá. Prilis vysoka teplota povede k degradaci brzdeni a v extremnim pripade muze vest k uplnemu poskozeni brzdy.

            Tady je proto dulezite mit kvalitni trmeny, u kterych k temto problemum nedojde. A pokud mozno na destickach chlazeni, protoze z toho trmene se to teplo neodvadi tak snadno jako z kotouce.

            XT packy nemam kvuli vyzsi poruchovosti, na SLX brzdach jsem nikdy zpomaleni nezaznamenal.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • nostro66  

        Tak nejak to mam aj ja. Mensi brzdny vykon Levelov som poriesil 200/180 kotucmi a moju vahu na trailove jazdenie bezproblemov zvladnu. Co sa tyka davkovatelnosti, tak tam mi omnoho viac sedia Sramy.

        Btw. mam pocit, ze som videl dnes tvojho Spectrala Na Konecne v Obranoch ;-).

        0 0
    • Frýbik  

      Má smysl vyměnit slx a nahodit guide rs ?

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.