• weekend warrior

    podle me:

    jen blazen by neocekaval, ze fakt masovy boom horske „cyklistiky“ bude o fullsuspension elektro kolech.:

    1/ mene zdatne jedince to kolo dostane tam a do takovych vysek, kam by se normalne nedostal ani nahodou, zdatne jedince tam dostane rychleji…

    2/ na sjezd dolu z kopce nejake to kilo navic nevadi, mozna i lepe…

    3/ budou vznikat easy down a okruzni cesty tyou SpS, aby se neznalek nezabil…ale stihl za den vice atrakci, hospod atd..

    co si o tom myslite?

    0 0
    • Pedro404  

      „na sjezd dolu z kopce nejake to kilo navic nevadi, mozna i lepe…“

      Aha, a proto se DH kola odlehčujou, co to de?

      Jinak souhlasim, že terénní elektrokola by mohly mtb přiblížit masám, ale zase stojej majlant.

      0 0
      • weekend warrior  

        njn, pro zavodni ucely: kdy pulku trati slapou jak vztekly a druhou letej vzduchem a delaj triky

        0 0
        • Tomáš  

          To není vůbec o závodních účelech, například i do zatáček to půjde míň ochotně, horší práce s těžištěm a těch nevýhod bude mnohem víc.

          0 0
          • Dejv94  

            No, na nějáký dropy to moc nebude. A co pak když to kolo někde „zahodím“ ve sjezdu, to moc dlouhou životnost nebude mít, nevěřím že uchyt baterky takovej ráz vydrží.

            0 0
            • K2  

              Furt řešíte hmotnost pro dolekopcom…

              POdívejte se co umí frajeři na moto trialech a crosskách (hmotnosti jsou kolem 60–110 Kg)

              Pokud elektro enduro bude vážit cca 25 kg, tak na něm půjde skoro všechno…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Mr.Duck  

                Crosska je na sjezdovy trati pomalejsi nez kolo. Proc? (kilo)gramy :)

                0 0
              • mr.antik  

                jenže kolik takových frajerů je, rozhodně to nejsou masy

                0 0
      • Tomáš  

        Neodlehčujou se jen DH kola, odlehčují se všechna kola – od žiletek až po DH ;)

        0 0
        • Pedro404  

          …a?

          0 0
          • Tomáš  

            Špatně jsem to zařadil, mělo to jít pod ww. Jenom jsem chtěl ještě doplnit, že málokdo chce jezdit na kovadlině a odlehčuje se prostě každý kolo, u DH mašiny ale nějaký to kilo kvůli funkci leckdo oželí ( odolnost, tuhost kol, vidle i tlumič na pružině ), ale na XC – EN si to nedovedu moc představit když se jede i nahoru po vlastní ose.

            0 0
            • jonti  

              U zavodniho DH stroje se to resi uplne stejne jako u stroje na XC. Lehke kolo se vyrazne lip ovlada a lip zrychluje, kazda sekunda je dobra. A kdyz mas spickovou techniku, muzes si dovolit i min odolny material.

              0 0
    • MichaelSimek  

      ja se v sobotu na sps parkrat malem zabil! asi potrebuju to elektrokolo

      0 0
    • Breakpain  

      Nevím, buď mám kolo … nebo enduro (motorku …) :). Elektro kolo je polovičaté řešení, těžko to poletí do kopce …

      Ale já jsem odpůrce – protože, mně to baví cítit tu bolest, nadávat, vztekat se a nahoře … zasloužená odměna … Ale to bude tím, že se u sportu chci ždímat a cítit endorfiny ;).

      Elektrokolo podle mě bude mít spíše rozmach ve městě … tam bych na tom klidně jezdil – ale opět … chtělo by to, aby to na baterku jelo aspoň tak 40 km/h :-( … což ještě potrvá. Tady to beru, že chci něco obratného, lehkého a chci být brzo v práci a nezpotit se. Ale opět, zatím to vyhrává skútr no …

      Každopádně, umím si to představit na silničním kole – baví mě rychlost, ale stejně je scestné doufat v to, že to poletí kilem … takže motorka to jistí ;) …

      Já nad tím nepřemýšlím, ale protože jsem spíše „špatný“ vzorek populace, tak si to oblibu asi najde ;) …

      0 0
      • MichaelSimek  

        ja myslim ze vetsinu lidi na kole bavi chtene ci nechtene ty hormony vylucovany behem a po namaze and ten nejaky pocit achievmentu ze nekam dojel vlastni silou, a to podle me plati temer pro vsechny vrstvy cyklistu krom babicek co jezdi na nakup ale i tam bych si nebyl jisty a lidi co to maji vylozene jen jako dopravni prostredek

        0 0
        • Sugar67  

          Ono v podstatě všichni pravidelní cyklisti jsou svým způsobem MASOCHISTI – baví je trápit sebe sama ;-)

          0 0
          • mastihuba  

            ja sem na elektrokole jel a je to naprosto super. :) jen ten motorek je fakt slabej. Nevidim jedinej důvod si nepořídit rovnou elektrickou motorku, nejlíp krosku. :)

            0 0
            • Sugar67  

              Jako já to nikomu neberu, že to není dobrý. Naopak si myslím, že pro lidi kteří z nějakého důvodu nemůžou podávat plný výkon, je to výborná věc. Ale pro nás, mladý a šikovný kluky, zatím ne ;-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • šimlos  

        Přijde mi to jako vhodná alternativa pro lidi,kteří kvůli nějakému zdravotnímu handicapu na normálním kole jezdit nemůžou.

        0 0
        • Breakpain  

          To jo, ale těch tolik není ;) … kvůli nim to určitě boom nebude.

          Ale co slýchám i v práci – plno lidí to chce na dojíždění … Jen čekají, až bude mít baterka větší dojezd. A na kole v podstatě nejezdí … jednou za měsíc …

          Jakožto „modelář“ tuším, jakou životnost ta baterka bude mít … takže já zatím čekám. Nebýt toho, že bych smrděl jako prase v práci, tak jezdím klasiku a vůbec mi to nevadí … ba naopak. Ale u nás tomu není moc přáno … i když to plánuju zkusit, jen ta sprcha :-(( …

          0 0
      • Dejv94  

        Děda po pár operacích nemůže podávat bůhvíjaké výkony, ale jako rehabilitaci hrozně rád jezdí na kole, ale prostě daleko nedojede. Elektrokolo je pro něj vysvobození a nemá problém se projet 60km. (Haibike Xduro)

        0 0
      • zzd426  

        :D to by někdo mohl napsat: buď mám kolo nebo auto, nepotřebuju motorku – polovičaté řešení.

        0 0
        • Breakpain  

          Zalezi na uhlu pohledu. Ja to beru tak, ze bud slapu nebo to jede za me porad. Kolo a moto si je podobne, auto je trochu jinde, ale nema cenu se dohadovat. Je to jen muj nazora nehodlam se uargumentovat k smrti zrovna zde :-).

          0 0
    • Mig_all  

      Ja myslim, ze zadny vetsi boom cyklistiky uz neprijde! Kdo chtel jezdit uz davno jezdi, kdo se k tomu nedostal ani v poslednich letech ten uz nezacne.

      0 0
      • Kokpilot  

        +1

        0 0
      • weekend warrior  

        ja se ale nebavim o roku dvouch, ale o vyhledu…

        byt stale mene, ale furt se rodej nove deti, jen tak pro priklad…ted zrovna prozivame booom porodnosti potomku husakovejch deti… cca: az dorostou do veku 10–20ti let, rodicum bude 45–55let, mnoho z nich elektokolo oceni:(

        0 0
        • weekend warrior  

          no a az tyhle deti budou mit deti(nase vnoucata), bude puvodnim rodicum(nam) 60–75let, kdyz se toho vubec dozijem…v duchodu jeste nebudem, tak nanejvejs v invalidnim..

          0 0
    • oddie  

      Spíš přijdou zákazy vjezdu a omezení, pokud takové s*ačky budou fakt masové.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tina  

      Ja dúfam, že do Rychlebek elektro MTB nikdy nevpustia. Tie traily sa dajú jazdiť iba preto, že si ich človek musí sám vyšliapať. Inak by to tam bolo ako „na václaváku“.

      0 0
      • pepek  

        Už tam byly :-) Osobně bych si ten opruz s vyšlapáváním taky nejradši odpustil

        0 0
        • Tina  

          Fíha! Tak tomu asi nerozumiem. Jazdím na bajku okrem iného aj preto, že ak sa chcem niekde dostať alebo vyšliapať nejaký kopec musím točiť pedálmi. A teší ma, že zdolám nejaký výjazd, alebo si zlepším čas vďaka lepšej fyzičke a nie preto že mám silnejšie baterky. Na to boli postavené motokrosové trate.

          0 0
          • pepek  

            Jenže tam musíš šlapat furt ten jeden (dva) stejné krpály. Po desátý už to není příjemný.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              A jezdit stejný úsek dolů desetkrát je příjemné? :)

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                To máš jako na sjezdovkách, ne? ;)

                0 0
                • JSt  

                  sak jezdit jeden kopec dokola je o hovnu. :-)

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    No je, a proto zde máme takové pěkné skiareály jako Olešnice, Harusák, Hořice, Němčičky apod. A to jsem jen zůstal na jižní Moravě. Třeba v Říčkách nebo v i v moravském Špindlu, jak se nyní prý mezi célebritami říká Dolní Moravě, si toho moc nevybereš :).

                    0 0
            • McBlacky  

              nemusíš, ale ty další cesty jsou delší, což ale pokud se chceš projet nemusí až tak vadit.

              Z Nové Černé vody vedou dvě lesní cesty, navíc můžeš jet směr Křemenáč a Bílé Kameny a přijedeš rovnou na začátek Superflow. Je tam i dost lesních menších šotolin, který jdou vydrápat celkem snadno.

              Další cesta nad Wiesnera je z Vápenný, přes Paseky a Žulový Vrch, nebo si v půlce dne objet Žulový vrch přes Arcibiskupský lom a vykoupat se…

              V rámci 6numbers 2012 jsme to celkem projezdili.

              0 0
          • Pajas04  

            +1

            0 0
          • oddie  

            Boli na to postavené motokrosové tratě, třeba Rychlebky :D

            0 0
          • KOLOMECH  

            Nejsou všichni lidé stejní, stejně motivovaní, stejně trénovaní, někteří jsou slabší kondice nebo mají nějaký handicap a tito lidé motor občas na biku mají a nepoužívají ho všude, třeba jen do prudších kopců. Rozhodně jim nikdo nemůže závidět tu váhu na biku navíc a přesto si chtějí užít pocit pěkné projížďky. A nepouštět je za jejich handicap nebo motůrek na trail?

            0 0
            • Tina  

              Handikepovaných som nemyslela. Tých nie je veľa. Mám na mysli takých, pre ktorých turistika znamená zaparkovať fáro uprostred zelenej lúky, vybrať deku, nažrať sa, bordel nechať na mieste a odviezť si svoj tučný zadok späť do mesta a potom týždeň rozprávať na akom úžasnom výlete v prírode boli a ako ich tam otravoval dotieravý hmyz a čumeli na nich všelijaké spotené indivíduá čo jazdili okolo na bajkoch, na ktorých museli šliapať vlastnou silou.

              0 0
              • oddie  

                :) Amerika – Rocky Mountains. Fotky jsou pořízené v rozmezí pár minut…

                0 0
              • mirage  

                presne tak. lide zacinaji byt fakt lenivy. skoncime jak Ti vzrani amici.

                0 0
                • šimlos  

                  To je velmi zavádějící.Byl jsi někdy v Sojuzu? Víš co bordelu zbude po piknikujících Rusech nebo jiných národnostech co dřív tvořili Sojuz? Tos neviděl..Ä všude autama nebo rovnou náklaďákem.Že při odčerpávání benzínu na rozdělání ohně vyteklo deset litrů do trávy? Nevadí…Ostatně takové silničky jsou i v Norsku,může se po nich autem a lidi zastaví,podívají se nebo se najedí – bordel si po sobě narozdíl od rusáků odvezou a nebo jsou tam koše,které správa přírody vybírá,na tom nevidím nic špatného,tak to bylo určitě i před pár desetiletími.

                  0 0
                  • Tina  

                    O tom že rusi sú prasatá viem dávno. Ale nie je dôvod sa správať podobne iba preto, že tam je to normálne.

                    0 0
                    • šimlos  

                      Tak jsem to ani nemyslel,ty v tom ostatně nikdo asi nepředstihne :-)

                      0 0
                      • Tina  

                        Jasne :) Mňa iba vždy vytočia tzv. „turisti“, ktorí si so sebou donesú kopec žrádla, plechovky piva alebo koly, plastové fľaše a potom ich už prázdne nedokážu odniesť do najbližšieho kontajnera. Takýchto ľudí by som odsúdila na nútené práce „1 rok zbierania odpadkov čo ostali v lese po turistoch“. Inak vytáčajú ma aj šoféri, ktorý za jazdy vyhadzujú von z okna vajgly alebo papiere a iný odpad. To fakt nechápem!

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          :) :)

                          0 0
                        • šimlos  

                          Není vyjížďky,kde bych v příkopu nebo v lese vedle silnice neviděl vyházený plastový pytle s odpadkama.Kde­koliv.Ostatně ve Švýcarsku na to mají zákon a v případě že někoho chytí – často je to na udání ale s tím problém rozhodně nemám, tak následuje tučná pokuta nebo veřejně prospěšné práce a to je většinou úklid..:-)

                          0 0
                          • karliner  

                            To se tu řešilo už mockrát.

                            Lidi jsou v podstatě stejný prasata u nás i ve Švýcarsku, velký rozdíl v tom není. Ten je v tom, že ve Švýcarsku nebo Německu jsou si vědomi toho, že velmi lehce mohou být po provedení takové prasárny citelně potrestaní a proto to tam téměř nevidíš (mimo města..). Kdežto v Česku je to každýmu u ******, proto se tu jako prasata chovají i švýcaři nebo němci.

                            0 0
                            • Mig_all  

                              Nerekl bych, ze je tech prasat na obyvatele stejně jako u nas. Vedení uz od detstvi k ucte k ostatnim lidem, k prirode, k majetku druheho, k zakonum je uplne nejde jinde nez u nás, a tam to vsechno zacina. Ono ty zakony, predpisy, řády a normy spolecenskeho chovaní tam nikdo svycarum neposlal z nebes oni si to tam prosadili sami mezi sebou a pro sebe. U nas neco takoveho nehrozi ani omylem! Zmrdi ze by sami na sebe upletli bič? cha cha… Politika? To je u nás vetší žumpa než ty odpadky v příkopě tak co tady chceš resit?

                              0 0
                              • karliner  

                                OK, čím si tedy vysvětluješ, že to Vedení uz od detstvi k ucte k ostatnim lidem, k prirode, k majetku druheho, k zakonum je uplne nejde jinde nez u nás, a tam to vsechno zacina. vede k tomu, že němci místo toho, aby vyhodili svoje odpadky u sebe do popelnice vozí do příkopů v českém pohraničí? Nebo k tomu, že skupinky německých turistů se (nejen) v Praze chovají takovým způsobem, který by si doma nedovolili ani omylem?

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  Ze by jejich vykona moc fachcila efektivneji nez nase? :) u nas dyz policajt neco neudela tak je sulin a dyz neco udela tak picusa omezuje nebo dokonce sikanuje. Libil se mi report od Jst z popojizdeni na kole pesi zonou ve vidni. Mozna to bylo dost tvrdy ale nejaky diskuse moc neprichazely v uvahu. :)

                                  0 0
                                  • karliner  

                                    K té výkonné moci – co asi píšu o dva příspěvky vejš? :-)))

                                    0 0
                                    • mastihuba  

                                      Ja si nevidim na spicku nosu natoz dva prispevky nahoru. Mam malej display na mobilu. :P

                                      0 0
                                • Mig_all  

                                  Pochopitelne prasata se najdou naprosto vsude, ale ty jsi tvrdil, ze jich bude tak nejak stejně jako u nás, tomu prostě nevěřím. S tema odpadkama myslis ze tohle by udelal kazdy druhy němčour? Těžko… Naopak o každem druhem čechovi ktery si např. přitopí odpadkama nemam absolutne zadne iluze… Jo možná pristehovalci, s tema maj problem a to si vyresit kupodivu neumí, Turci to je verbež ze jim není rovno, nevidel jsi nahodou jenom Turky s německou registračkou?

                                  0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Tak dnes dělá ale většina lidí všechno – turistiku, sport atd. Hlavně o tom týždeň rozprávať a fotky na facebůk vyvešovat :)

                Jak řekl klasik – dnešní doba je plytká. A dobu dělají lidé, že… Za sebe jednoznačně souhlasím.

                0 0
          • JakeF  

            Já s ním celkem souhlasím… Když člověk jede Wiessnera po pátý, po šestý za den, tak už se to celkem zajídá :D. Zvlášť když odpustit si Wales by byla škoda, tam to nahoru taky není úplně zadarmo :).

            0 0
          • Mig_all  

            +1

            0 0
          • jIrI___  

            +1. Kopec, který si člověk nevyšlape, si pak nezaslouží ani sjet.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Mr.Duck  

              Nejvetsi kikotina :)

              0 0
              • jIrI___  

                Tak jistě, to vrcholové brčko by po takovém výkonu nechutnalo tak dobře, jako když člověk sleze čerstvý z lanovky.

                0 0
                • Pedro404  

                  :D Ty seš hroznej troll.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  A tomu asi rozumis lip, ja to v zivote nemel v hube :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Nevěřím.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      To uz je tvuj byznys :) Jednou na stredni mi to dali do ruky, tak sem to teda dal k hube, a rikam co bych z toho mel, zas to dal od huby, a raci sem se vozral.

                      0 0
                      • maajkee  

                        No co bys z toho měl to jsi nemohl vědět, proto jsi to měl vyzkoušet, pak bys alespoň věděl o co přicházíš nebo že nepřicházíš o nic.

                        0 0
            • vondrus  

              :-D Bych si vubec nezajezdil :-D

              0 0
            • pitos  

              Tak doufám že vždy když sjedeš na lyžích kopec, nasadíš stoupací pásy a pěkně se vytáhneš vlastní silou, aby sis ten kopec potom dolů plně zasloužil.

              0 0
              • jIrI___  

                Jeden z důvodů, proč nelyžuju. Vyvézt se nahoru lanovkou je pro sráče a na skialp apod. nemám fyzičku ani vybavení.

                0 0
                • pitos  

                  Myslel jsem že lyžuješ. Asi jsem si tě s někým splet…takže jako bych nic nenapsal.

                  0 0
          • zzd426  

            každý jezdí na bajku kvůli něčemu jinému…

            0 0
            • maajkee  

              Je to jako s lyžema. Kdo se chce jen vozit jezdí na sjezdovkách a jezdí nahoru vlekem, lanovkou a kdo má radši konstantní pohyb, rád si vyšlápne kopec a pak si ho bez námahy za odměnu sjede jezdí na běžkách.

              Takže pokud někdo jezdí DH tak lanovku nebo nějakou pomoc do kopce chápu, na ostatní odvětví cyklkistiky ne.

              0 0
          • maajkee  

            +1

            0 0
        • Mig_all  

          Tak tam nejezdi, bude to přínosem pro všechny!

          0 0
      • pold  

        Ale dá se tam napohodu skoro nahoru nechat hodit autem. Takzvaný dodávko-vlek. Byl jsem toho svědkem v podání našich polských „přátel“, prej ten den už šestý kolo. Málem jsme se tam porvali (… polská férovka šest na jednoho skončila zbabělým rychlým ústupem českého agresora do lesa).

        0 0
        • Tina  

          No vidíš, keby si mal kvér ako to vo vedľajšom vlákne mnohí obhajujú dopadlo by to úplne inak ;)

          0 0
    • Mig_all  

      Myslíš jako tohle?

      http://www.youtube.com/watch…

      v tom pripade nechapu co to tady melete že to moc dobre nepojede do kopce, ze to nezvladne skoky apod…

      0 0
      • Mr.Duck  

        Tak nedali tam tomu moc nazrat, na sjezdovy trati si to nedovedu predstavit, chytlo by to kazdej sutr, a tu vahu tam taky nechces kdyz letis rockgardenem nebo pres koreny.

        Nejsem zrovna zastance slapani, a nejradsi se vyvezu autem nebo lanovkou na kopec, ale pak v lese vim, ze jedu sam za sebe, a mam dobrej pocit ze zajetyho casu nebo ze sem to proste dal pekne, ciste, a sam na sebe kde jedinej pomocnik je gravitace :)

        A na nejakym XCcku, kdyz ten trail do kopce za neco stoji a neni to siroka cesta, tak si to taky rad vysplham..

        0 0
        • Lahvis  

          Nedali tam tomu moc nažrat?! :-D

          Já teda nevím, ale pokud jsem taková lemra, že kopec nevyšlapu vlastní silou a nebo z nějakého zdravotního důvodu nemůžu, tak asi nebudu mít potřebu s tím skákat několikametrové skoky a nebo si dávat turbotechnický traily.

          Elektrokolo beru jako super věc pro lidi, kteří opravdu nemůžou vlastními silami (ne pro vyžrance, kteří chtějí machrovat, že jsou sportovci) aby si taky užili trochu MTB.

          0 0
          • Mr.Duck  

            No pro duchodce to asi smysl davat muze no.

            A nazrat tomu nedali, byl tam jeden vetsi drop, kterej vypada dost pohodlnej i na pevnaka, jinak zadnej koren nebo kamen co by stal za zminku, a to je teren kde kolo dostava napit, ne naky uplacany skoky, drogy, detsky houpacky.

            0 0
            • Lahvis  

              Jasný, že z Tvého pohledu tomu kolu nijak pokouřit nedali, pokud jezdíš pravidelně DH (jak jsem odtušil). Ale hlavní problém bude asi v tom, jak si kdo z nás představuje uživatele MTB elektrokola.

              0 0
              • Mr.Duck  

                A to jo, na druhou stranu oni to montujou na ramy delany k daleko vetsim vejplatam nez takovyhle uplacany trate :)

                0 0
    • maajkee  

      To si nemyslím. S těžkým elektrokolem se v těžkým terénu stejně bude jezdit blbě. A je to drahý.

      0 0
      • oddie  

        Na tom videu výše zrovna nevypadá, že by se jim s tím jezdilo nějak blbě… :D

        0 0
        • maajkee  

          No ono to spíš vypadá jako když tam jezděj motokros, to už nemá s cyklistikou pranic společnýho.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Spis bych rek trial.

            Nicmene tam neni nic technickyho v rychlosti, je tam par technickejch vyjezdu, na trialovou motorku pekny. Ale to bych mozna zvazil koupit si treba..trialovou motorku! Na opravdovy sjezdovy trati z toho dole muzes udelat snad aspon pro holku mixer.

            0 0
          • oddie  

            No, a tak to (bohužel) dopadne…

            0 0
            • maajkee  

              Myslím, že ne.

              Podstata cyklistiky byla a bude právě v tom, že se člověk vlastní silou dostane dál než pěšky.

              Vynázel bicyklu je právě v tom přenosu vlastní síly na pohyb.

              Pokud někdo jezdí na kole bez šlapání, už bych to nezařazoval do odvětví cyklistiky. Je to jen taková nějaká zábava či kratochvíle. Něco jako autodrom na kolotočích. :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Hele, zas nezlob, mam kamose, co jezdil bikepark a shore 2 roky bez retezu, cili bez slapani, a jaka to byla sichta!

                0 0
                • maajkee  

                  To je možný, ale už to není cyklistika. Je to jen terénní ježdění :)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    A vidis, pro me zas neni cyklistika silnicka, je to jen priprava na terenni jezdeni(=cyklis­tiku) :)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Říkat o základu a počátku cyklistiky, že to není cyklistika svědčí o neúctě k cyklisticke samotné.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Andy na 720 dneska postnul docela peknej clanek, asi by sis ho mel precist. Rikat o F1 cyklistiky, ze neni cyklistika je neucta k cyklistice samotne.

                        Resime picoviny, nekoho bavi tocit nohama porad dokola, nekoho bavi jet plnej mezi sutrama stromama z 35st svahu, a nekoho proste bavi se pomalu svyzt v utazenejch zatackach do dropu, a spoustu lidi bavi vsechno co je mezi tim.

                        Rikat ze jedno nebo druhy je min nebo vic cyklistika je cista ignorance.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Ber to jak chceš, třeba jako ignoraci.

                          Pro mě je šlapání naprostej základ cyklistiky.

                          Nikomu neberu ať se vozí bez šlapání, ať si jezdí. Taky jsme se jako malý vozili z kopce na podvozku od kočárku a neříkali jsme tomu cyklistika :)

                          0 0
                          • mastihuba  

                            ty se chceš jen hádat to já poznám :)

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            No, a pro me je jizda v terenu zaklad cyklistiky, at je to XC (a nemyslim ty maratonsky polnacky), nebo sjezd. A je to vec nazoru, a vec koho to bavi, a jestli te to urazi, tak mi to neni lito :)

                            0 0
                            • maajkee  

                              Samozřejmě XC, enduro a cokoliv kde se šlape a jen se nevozí lanovkou je pro mě taky cyklistika. Každopádně základem je pohon kola vlastní silou.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Hele, a to si fakt myslis, ze se na sjezdu neslape? A ze tu cestu dolu, i kdyz ti pomaha gravitace, nekonas vlastni silou? To je jak kdybych rikal, ze jezdis cyklistiku jenom dokud jedes na tvy silnicce do kopce, a jak se to lomi dolu, tak uz to cyklistika neni :)

                                Nemam za potrebi se s tebou o tom hadat, nybrz ja muzu vzit kolo, a jit ho jezdit na nejlepsi misto co k tomu na svete najdes, a sice to, co mam za barakem, a ty mi k tomu klidne muzes rikat ze to neni cyklistika. I kdybys to chtel nazyvat letani balonem, tak ja pojedu z kopce po trailu v BC a tvoje existence pro me bude dost zanedbatelna ;) Jedine, ze bys za mnou dokazal jet a kricet to na me, ale to bych se klidne i podival :D

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Nemyslím si, že se na sjezdu nešlape. Záleží samozřejmě na jakým sjezdu a jak kdo. Ten kdo nešlape taky nevyhrává.

                                  Primárně mi šlo hlavně o to elektrokolo. Proti DH nic nemám, i se mi to líbí, ale neberu to moc jako cyklistiku. Spíš jako takovu adrenalinovou, dosti drahou zábavu :)

                                  A co se týče toho místa, nejlepší místa ne ježdění na světě je to třeba pro tebe a pro několik tisícovek dalších lidí. To je čistě subjektivní, pro někoho jinýho to místo bude uplně jinde. Záleží co člověk jezdí. Opravodvej cyklista, který především rád šlape bude ty místa hledat uplně jinde.

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    No to je dost ze se bavime :) Divil by ses, na silnicku je to tu perfektni!

                                    Sou tu dost kvalitni silnice, a snazej se i natahnout asfaltovej trail pres cely BC. Nicmene kamoska, co trenuje na silnicce na cyklistiku (3. misto na Trans Rockies loni, snad se kvalifikuje do cyklistickejch kriterii:P), si to tu na silnici, a pochopitelne i na XC dost chvali.

                                    XC me tu samotnyho neskutecne bavi, je tu nekonecna sit trailu vsech obtiznosti, mit na to kolo, tak to obden se sjezdakem stridam. Obcas si nejaky pucim a libuju si neskutecne, nicmene z kopce by se to mozna na cyklistiku uz teda nekvalifikovalo, spousta XC trailu strci celej Struggle na Spicaku do kapsy.

                                    Elektrokola na trailech kolem taky uvidim nerad, ale kdyz tam budou, moc s tim neudelam, sam to nechci. Ale proste mi prijde nuzny, kdyz se nekdo snazi tvrdit, ze jedna cyklistika je vic cyklistika nez druha, je to spatne..

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Já netvrdím, že nějaká cyklistika je víc nebo míň, já jen říkám co znamená cyklistika pro mě. Cyklistika pro mě znamená šlapání, objevování nových cest a nových míst, cyklistika pro mě zanemná dopravit se z bodu A do bodu B vlastní silou. Sjíždění z kopce teréném beru prostě spíš jen jako zábavu na bázi cyklistiky, tedy že se k tomu používá stejný nástroj, tedy kolo, i když kolo spíše se funkčně blížící se motorce, jen bez motoru, proto jsou taky potřeba lanovky. Protože to kolo není k normálnímu ježděný použitelný. Proto to neberu jako regulérní bicykl. :)

                                      Jinak co se týče mě, já si třeba popravdě radši zajezdím na neznámých místech někde na vysočině než na trailech v Alpách. Možná jsem divnej, ale je to tak. Takže to místo nejlepší pro cyklistiku má prostě každej jinde.

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        No ja to vidim tak, ze pro me bod B neni cil, ale vsechno mezi bodem A a B je cil :) At uz si jentak solicham po kopci nebo jedu zavod. Konec koncu, kde bys pak daval limit co je cyklistika a co ne, tady i nektery Enduro zavody vyuzijou pro etapu lanovku (Canadian Open Enduro ve Whistleru), a ze se tam clovek stejne sakra naslape.

                                        S tim nejlepsim mistem je jasny, ze to je subjektivni, musel sem uz placnout neco namyslenyho aby byl klid :P Ackoliv asi by se dalo rict, ze pro vetsinu MTBikeru by to tu, nebo mozna v MOABu bylo top :)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Tak jasný, to místo je prostě cool a všude to píšou, že je to to nejlepší kde můžeš jezdit.

                                          0 0
                              • Lahvis  

                                Nechci být šťoural, ale lyžování, kde se vozíš nahoru lanovkou, taky není lyžování? Původně žádné lanovky nebyly, nahoru se šlapalo pěšky, takže říct, že to dřív nebylo lyžování nemůžeš.

                                Ale zase nemůžeš tvrdit, že jediný pravý lyžování je skialp. ;o)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Existujou běžky, to beru jako alternativu k běžnýmu a maratonskýmu ježdění. Ski-alp je takový enduro a sjezdový lyžování je to samý jako DH, prostě zábava :)

                                  0 0
                                  • Lahvis  

                                    Moc jsi mi neodpověděl. Takže jediný lyžování jsou běžky? ;o)

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Ne.

                                      Každopádně kratochvíli vyvést se nahoru lanovkou a dolů sjet na lyžích nikterak nevyhledávám. To radši běžky :)

                                      Každopádně srovnání cyklistiky s lyžováním není uplně to pravý ořechový.

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        No je to dost podobny, taky zacali jezdit XC – bezky, nebo ne? (ruku do ohne za to nedam!)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          První lyže byly prostě prkna s ohnutou špičkou a přidělaly se to na normální boty a jezdilo se na nich do lesa krmit zvěř. Takže prostředek pro dopravu z bodu A do bodu B s přidanou hodnotu, že to někoho i bavilo :)

                                          0 0
                                      • Lahvis  

                                        Proč by nebylo?¨

                                        Běžky – buď honíš čas na trati nebo se přemisťuješ z místa A do místa B, kocháš se u toho, máš sebou bagáž s věcma na přespání nebo se jen poflakuješ.

                                        Sjezdové lyžování – nahoru lanovkou, dolu po svých. Opět buď po upravené sjezdovce se jen tak sklouzneš dolů a repete nebo jedeš předem upravenou trať (snowpark) a děláš číčoviny.

                                        Skialp – nahoru po svých, dolu taky a to neupraveným terénem s možností si vybrat vlastní cestu.

                                        Nepřipomíná Ti to náhodou něco?

                                        0 0
                              • Elwing  

                                Nerada šlapu, nejsem cyklistka. No, s tím asi žít dokážu.

                                0 0
          • Singlespeed  

            Máš pravdu. Borečci za celé video ani jednou nešlápnou do pedálů, jedou do kopce jen na motor. Takže není důvod nazývat jejich stroje elektrokoly, ale jsou to malé motocykly s el. pohonem.

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Vidím to tak, že mi to je srdečně jedno :)

      Mně stačí málo – silnice, kde bude méně děr a místy i pěkný asfalt a méně blbců kolem :)

      0 0
    • Lance  

      ja bych vsecky ty horaky zakazal

      0 0
    • jecnak  

      Dost pochybuju o jakemkoli masove rozsireni, kdyz:

      1. cena
      2. technicky neni doresena dostatecka kapacita akumulatoru
      3. nejsou zadne trendy tlacici to lidem do hlavy
      4. poradne nefunguje ani vetsina elektrokol do mesta. O tech pod cca 50t ani

      nemluve.

      0 0
      • weekend warrior  

        snad mas na par let pravdu, ale staci aby se nekdo na nejakem managementmeetingu rozhodl, ze to zacnou tlacit a bude vymalovano:)

        0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Jakmile se vyvoj v acu pohne (tlak na to je) tak se to projevi i v elektro-kolech.

        0 0
        • cabbage  

          Na to až se aku pohne se čeká už 100 let;)

          0 0
          • weekend warrior  

            no nějake to nano by s tim hnout mohlo, ne?

            0 0
            • jecnak  

              Monoatomove vrstvy – grafen apod. ale jeste to asi bude trvat.

              0 0
              • karliner  

                Ty zase čteš Kulhánka, to já poznám :-)))

                0 0
                • jecnak  

                  Nechapu souvislost a nectu. Kdybych cetl, byly by to spis pikosekundove nebo jak to tam porad psal.

                  0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Od NANO se dost očekává. V podstatě jde o zvětšení aktivní plochy = kapacity. Odhad zní cca 10× současná kapacita LiOn při stejné hmotnosti.

              0 0
    • Mr.Duck  

      Ja doufam, ze s tou elektrikoou se to zas tolik nerozjede. Nerikam, ze to nemuze bejt pekny, ale nejak mi to ke kolu nepatri. Asi jako mi ke sjezdu nepatri >=27.5".

      Nevim, co na kole este dela prehazka, chapu, ze prevodovka v ramu, i kdyz uz padly navrhy jak to unifikovat aby to vyrobci razeni mohli sazet do predem specifikovanyho slotu v ramu, je dost velka zmena a asi by to chtelo podporu vic vyrobcu kol. Sam premejslim jak to vymyslet jinak, a asi zacnu zkouset vyhazovat oknem prachy na naky prototypy zjara :D

      Taky bych rek, ze i z extremnich disciplin ustoupi pruziny, vzhledem k vetsimu a vetsimu rozsireni vzduchovejch tlumicu (Vivid, CCDB, Void, HLR Air) co se daj na sjezd pouzit, a vidlice uz FOX40, Boxxer, Novej Rux, snad i Dorado atd sou kyslikovy? A bude jich vic, takze tam bych rek ze tak do 3 let bude pruzin o dost min. (a to nerikam proto, ze sem si koupil CCDBA, ale proto, ze uz i Fox presel :D)

      No a s karbonem to vidim taky celkem optimisticky…

      Se asi hodne nudim co?

      0 0
    • Jamin  

      Já bych řekl že boom cyklistiky je teď tak nějak na vrcholu (když už jezdim i já), a že to bude postupně uvadat. A až nebudem mít dobrý závodníky na nejlepších závodech, lidi se na to vykašlou úplně, poříděj elektrický tříkolky a budou na nich jezdit pro špek do supermarketů.

      0 0
    • šimlos  

      Zavzpomínal jsem,kolik elektrokol jsem za poslední dva roky viděl a došel jsem k číslu tři kusy :-). Jedno si koupil bývalý kolega z práce,kavárenský povaleč a silný kuřák, jezdil na něm za pěkného počasí podél Vltavy a nebo Berounky někam do stánku na pivko,obhlídnul slečny a zase jel domů :-). Druhé někdy na jaře před štiřínskou hospodou,jela na něm obézní starší paní a poslední v létě na konečný metra Zličín v partě cykloturistů, co jezdí na krosech s brašnama,na něm jel starší chlapík..Masovka to nebude,ostatně Ječňák to nademnou pěkně shrnul.

      0 0
      • McBlacky  

        v cizině na tom jezdí mrak lidí. Nejvíc mi přišlo, že do toho šli důchodci s těma velkýma karavanama, v kempech to je samý elektrokolo.

        0 0
        • Mr.Duck  

          No v BC sem jich teda moc nevidel. Ve Whistleru maj pujcovnu a democentrum nejaky ty co to sazej na santa cruzy, nybrz tam je spousta turistu co kolo nevideli ani z rychliku, ale ani tak si nepamatuju, ze bych to tam nekde videl v akci.

          0 0
      • miki  

        Tak se v létě zajed podívat třeba na Lipno .Tam půjčovali ze začátku jen klasická kola a 2 roky tam funguje půjčovna elektrokol a zájem je tak velkej že nestíhají s půjčováním a musíš si dopředu kolo zamluvit.Možná letos zase přibydou kola aby uspokojili poptávku.Uvidíme za rok vše se tak rychle rozvíjí že v tomhle segmentu to nebude jiné.Baterky budou menší ,lehčí a víc vydrží a motory se zmenší a budou mít větší účinnost.

        0 0
        • jecnak  

          Motory se tezko nejak zasadne vylepsi, tam uz i ty nejhorsi jsou velmi ucinne a lehke. Nejvetsi mezery ma managemet baterii, pohonu – brzdeni a akcelerace. A obrovsky prostor je v baterkach – kapacita, vaha a nabijeni.

          Pujcovna je dost specificke prostredi. Tam je poptavka po necem novem pochopitelna.

          0 0
      • jecnak  

        Ja jich Dovedu si predstavit boom elektrokol, pokud by tu byly stejne specificke podminky jako ve velkych mestech v Japonsku, kde jsou centra pro auta a skutry uzavrena. Elektrokolo ale muze vsude. Navic cena elektrokola je tam v prepoctu pod 20t CZK.

        Ve firme prodavame infrastrukturu pro elektromobily a zatim je to podle meho podobna pisnicka jako elektrokola – pro par nadsencu.

        0 0
        • šimlos  

          Ve Vodafonu se mnou před pár lety pracoval jeden kluk a byl to jeho velký koníček.Šel příkladem,měl Golfa na aku a odešel pak taky někam pracovat přímo do tohletoho byznysu.Až se konečně vymyslí takový akumulátor,který umožní masové využiti elektromobilů a dalších vozítek,bude to zajímavý i z geopolitického hlediska,myslím ale,že se toho nedožiju :-)

          0 0
          • pepek  

            Akumulátor to neřeší, v drátech na to není dost štávy.

            0 0
          • jecnak  

            Ona by stacila podpora elektoaut jako je ve Svedsku. Tim myslim nejen oprosteni od vsech dani a poplatku, ale i moznost vjezdu kam normalni auta nesmi atd. Mne se trebas elektroauto libilo na zivo moc. Krasna akcelerace, ticho, bez razeni, velky rejd atd. Stejne tak elektrokolo, kdyz je nabite a je to nejaky kvalitni model s lithiovym aku, tak je fajn na cyklostezky a silnici ciste jako dopravni prostredek. Bohuzel cena u obojiho je prilis vysoka, aby se dalo konkurovat klasice (auto/skutr).

            0 0
            • McBlacky  

              ona ta podpora není zadarmo, je to doplněno o celkem brutální restrikce na přihlášení jetého benzínu nebo nafty podle obsahu, vychází to na tisíc dolarů za litr. Akorát ti ted neřeknu jestli to bylo Švédsko nebo Norsko :/

              0 0
              • jecnak  

                Ja vim, stejne tak je mastna pojistka. Proto se elektroauto vyplati.

                0 0
                • pepek  

                  Nechápu, proč má stát mnoha způsoby dotovat z peněz obyčejných lidí auto někomu, kdo je schopen za to auto dát mega+ ? Zvlášt, když je to ekonomický nesmysl? To se mi zdá býti absurdné.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Oni tam maji tak vysoke dane a poplatky za vse kolem aut od zacatku a s prichodem elektromobilu to nesouvisi. Jinak se na to divam stejne.

                    0 0
                    • pepek  

                      Myslel jsem to všeobecně, jak EU tak dokonce i v USA se to nesmyslně dotuje z daní všech poplatníků. Př: 1 a př. 2

                      0 0
                      • jecnak  

                        To jak tuhle technologii vlady tlaci tezko ovlivnim a jak jsem psal, tak s tim nesouhlasim. Jestli podporovat, tak snizenim ci odpustenim dani, poplatku za vjezdy, parkovani apod. Stejne tak se muzes rozcilovat nad podporou tezce nerentabilniho jadra a nebo cirkusem kolem solaru.

                        0 0
            • karliner  

              Dejme tomu, že stát začne elektrokola a elektroauta masivně podporovat. Co to udělá s rozvodnou sítí, když se dejme tomu za 10 let dostaneme na 30% elektoaut?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Ruprt2  

                všichni dáme úsporné žárovky a solární panely na střechu a budeme ± na tom svém.

                0 0
              • jecnak  

                Budem radi za nekolik procent, takze podobne starosti muzem nechat na dlouho spat. Resi se to tzv smart gridem, tedy chytrou rozvodnou siti. Testuje CEZ za evropske dotace na nekolika mistech v CR. Obecne jsou to takove na dalku ovladatelne a programovatelne elektromery a dalsi zarizeni apod. Neco na zpusob lepsiho-variabilnejsiho nocniho proudu.

                0 0
                • McBlacky  

                  ale to jen řeší distribuci ne problém celkového objemu na co naráží Mára

                  0 0
                  • jecnak  

                    Resi to distribuci i spotrebu v ten pravy cas. Tj je mozny kdyz jsou prebytky dobit auta, rozjet topeni a opacne. Mensi casti site se dokazou chovat autonomne atd. Samozrejme, ze by se nekde ta energie na pohon aut vzit musi, ale za 30 let se da dostavet i pri nasi rychlosti treba ten Temelin a dost prave udela i ten smartgrid.

                    0 0
                    • karliner  

                      Já na to nejsem odborník. Jen mne napadá, že teoreticky stát začne nějakým způsobem motivovat svoje občany, aby si místo spalovacích aut pořídili elektroauta. Oni to udělají (myslím, že v současné době není problém vyrobit perfektní auto na elektřinu, problém je vyrobit ho tak, aby bylo cenově konkurenceschopné – to by ale vyrovnala ta státní motivace), večer všichni přijedou domů z práce (nebo v neděli z víkendu, to je fuk) a šoupnou ho do zásuvky. Co se asi stane?

                      0 0
                      • mastihuba  

                        To zna kazdej z televize. :)

                        0 0
                      • jecnak  

                        Zkus si neco zjistit o tom smartgridu, at se muzem rozumne bavit.

                        0 0
                        • karliner  

                          No, uvidíme. Než to nastuduji a pochopím, tak vlákno (a možná i BF) zapadne v zapomnění :-)

                          Ale co jsem tak zběžně progůgloval, nemá to jen samá plus a ani nemyslím, že je to reálné v nějaké historicky krátké době.

                          0 0
                          • R-A-D-I-U-S  

                            Zjednodušeně řečeno – baterie v autech by sloužili jako vyrovnávací buffer pro elektřinu rozproztřený po celém území státu/kontinentu.

                            0 0
                            • weekend warrior  

                              no ale to uz by ty eleautos musely bejt setsakra rozsireny, aby fungovaly jako docasne zasobniky/spo­trebitele v cele el. soustave…primarnim ucelem tehle myslenky je to, ze by drtiva vetsina el. energie vznikala na nestabilnich zdrojich jako jsou solary, vetrniky atd… a tu energii, jeji prekryvy je protreba nekde skladovat, spotrebovat… a na to by auta mohli bejt dobry

                              Ne?

                              0 0
                              • weekend warrior  

                                plus jsem nekde narazil na to, ze je dost velkej „problem“ se stridavym a jednosmernym proudem…stridavy sice historicky vyhral, ale vsechny male elektrospotre­bice(compy, telefony, televize atd..) jedou na jednosmerny a snad i ty auta, specialne teslaauto je lepsi dobijet pres jednosmernej…

                                ale pri konverzi z jednoho na druhej proud (v transformatoru?) je problem se ztratou energie, takze by bylo treba i lepsi predelat celosvetove sit na jednosmerku, ci jet duplicitu pro ruzne aplikace…

                                ???

                                0 0
                                • R-A-D-I-U-S  

                                  Ztrátám se nelze vyhnou. Ale polovodiče se zlepšují takže měniče asi časem nebudou tak velkej problém. Zatím to stojí a padá na neúčiném systému skladování elektřiny (Acu).

                                  Nahrazovat střídavý rozvodný systém stejnosměrným se mi nezdá jako dobrá volba – trafo je jednoduchý a spolehlivý.

                                  Vyjímkou jsou snad super dálkové přenosy EL. při napětích nad 750KV kde se používá stejnosměrný proud.

                                  0 0
                            • cabbage  

                              Autobaterie budou výborně sloužit jako vyrovnávačka pro sluneční elektrárnu, když je majitelé připojí na noc..:o)

                              0 0
                              • R-A-D-I-U-S  

                                V noci může foukat, příbojové elektrárny taky fungují a hlavně v noci je obecně menší poptávka po proudu. Jenže vysvětli to atomovýmu reaktoru :-)

                                0 0
                        • cabbage  

                          Smart grid je – když čteš mezi řádky – o donucení zákazníků odebírat energii když bude (foukat, svítit slunce) a šetřit s ní když nebude(zataženo, bezvětří).

                          Nic víc.

                          Pápá stabilito..

                          0 0
                        • Ruprt2  

                          Nejsi nějak zmasírovaný marketingem?

                          To má být pouze systém, který ořeže max špičky. A má být výhodný pro ČEZ, kvůli řízení toku a servisu sítě.

                          Pro běžné smrtelníky navíc možnost mít levnější proud. Když budu mít inteligentní elektroměr, který mi umožní odložení startu pračky až si síť řekne, že se jí to nejvíc hodí.

                          Nedostatečnou kapacitu sítě a pravidelné velké vytížení zákazníků, kteří chtějí mít nejpozději ráno plnou baterii to rozhodně neřeší.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            vidím to podobně.

                            Navíc vzhledem k životnosti acu v el autě (cykly) si nemyslím, že by to někdo dobrovolně používal jako průtokovou zásobárnu na vyrovnání sítě, už nabíjení na přestávky by byl problém.

                            0 0
                          • oddie  

                            Pro běžní smrtelníky vyšší platba za distribuci, protože náklady na zavedení se někde projevit musí :P A ten levnější proud to nevykompenzuje.

                            0 0
                          • jecnak  

                            Resi, prave treba tim, ze kdyz trvas na tom, ze ji budes nabijet okamzite, zaplatis treba dvojnasobek. Stejne tak muzes pouzit rychlonabijecku a nebo nabijet treba 6h. Zkus si o moznostech zjistit vic nez ti rekne nejaky letmy clanek na idnesu.

                            0 0
                            • bruco  

                              Lenze to bude potrebne poriadne poladit vztahy medzi distribucnou a silovou zlozkou ceny elektriny. Smartgrid by mal byt o regulovani zatazenia sustavy a az druhotne o znizeni nakladov na energiu u zakaznikov.

                              0 0
                            • Ruprt2  

                              Chci dobíjet hned zaplatím dvojnásob, to je jasné, nová hračka se musí nějak zaplatit, to vůbec nerozporuju.

                              Ale, když použiju kupecké počty, tak litr mlíka za 20kč a litr mlíka za 40kč je pořád litr mlíka.

                              Když zdražím mlíko, tak ho kráva prostě nebude mít 2× tolik, ani když vstoupím do Maajkeeho sekty.

                              PS.: Nevím jak může pomalé nabíjení, nebo naopak rychlonabíjení souviset se smartgridem.

                              (Vlastně vím, ale nechci, aby to vyznělo moc útočně. )

                              0 0
                              • jecnak  

                                Ne zaplatit, ale ovlivnit lidi aby se snazili dobijet pomaleji treba. Stejne jako je to ted s nocnim proudem. Viz posledni veta bruca o prispevek vys. Tvoje kupecky pocty jsou samozrejme spravny. Jde jen o to, ze distributori a vyrobci si aktualne snazi poradit si s vykyvy vyroby a stavet dalsi precerpavacky je drazsi a casto i nemozne reseni nez ten smartgrid.

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  Ten tvůj smartgrid teoreticky dokáže druhotně řešit krátkodobé nevelké výkyvy špiček a mít tak teoreticky vyšší stabilitu celé sítě.

                                  Prvotně je určený pro výrobce, pro řízení celé distribuční sítě. Umožní teoreticky vyšší stabilitu při stejných nebo možná menších ztrátách.

                                  Ale v žádném případě nedokáže pokrýt vyšší poptávku, která se očekává právě s nárustem elektromobilů. Což je věc, kterou si dokáže spočítat i Karliner.

                                  Ty to tu předkládáš jako řešení, což tu zvedlo několik lidí.

                                  Sice se mluví i o ukládání energie do nějakých skladů nebo dokonce u zákazníků do jejich spotřebičů, aby se na tam sáhlo, když bude třeba, ale se to věřím schodneme, že je dost scifi.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Jiste, s Karlinerovym za „10 let dostaneme na 30% elektoaut“ nepomuze prenosove soustave ani svecena voda. Ale to chce cist i zacatek diskuse a i to co jsem mu na to napsal a nepodsouvat nejaky konstrukce. Myslim, ze dalsi diskuse tady nema smysl, na klasicky zdejsi hadani nemam dneska naladu.

                                    0 0
                                • bruco  

                                  Smartgrid by bol fajn, keby sa riesil technicky a nie politicky. Na jednej strane sa riesi energeticka efektivnost a znizovanie spotreby, na druhej sa podporuje vystavba obnovitelnych zdrojov, vo velkej miere nestabilnych, co sa tyka dodavaneho vykonu. Na vyuzitie smartgridu je potrebna moznost regulovat relativne velky vykon na strane vyroby aj spotreby. A zaroven sa biju distributori a dodavatelia, kto bude profitovat z nasadenia smartov a kto by to mal zaplatit. A politici tvrdia, ako to znizi naklady na energiu… Ale to je uz poriadne daleko od buducnosti MTB. :-)

                                  0 0
                                • cabbage  

                                  Jinými slovy smart grid není ani tak o síti jako o vyjebání s odběrateli.

                                  0 0
                                  • weekend warrior  

                                    nechci vyvolavat flame, ale tohle si asi taky rikali konzervativni konzumenti studeneho masa, tmy a zimy v prehistorickych jeskynich, kdyz jejich pokrokovejsi sousedi v okolnich jeskynich meli rozdelany ohen…

                                    a uz vubec nechci vyvolavat flame, ale treba posledni priklad pokroku, u nas, v cr, ktery lidi stal zbytecny prachy, byla treba dost masivni plynofikace vytapeni… nevim, jestli si to ted posledni dobou zaregistroval, ale staci jeden barak z 50ti ve ctvrti, kterej topi uhlim, a je to dost citit, misty je az nedychatelno…bylo to zbytecne? ty stamiliony od lidi za kotle, miliardy od statu na infrastrukture? bylo to jen smelo na lidi?

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      Jenže donutit lidi aby odebírali, když se zrovna z náhodných pardon obnovitelných zdrojů hrne dotovaná energie, není pokrok.

                                      Tuhle část vývoje trhu máme už za sebou a doufám, že se nikdy nevrátí. Dávám přednost trhu řízenému poptávkou.

                                      A ty stovky úředníků, které to zaměstnalo.. Víš dobře, že peněz se ztratí nejméně když to neberou oklikou přes X úřadů. A to platí i o plynofikaci.

                                      0 0
                                      • weekend warrior  

                                        ja myslim, ze se to podda, pokud to tedy alespon trochu cesta je…ze to befelem nepujde, to by befelem musela vzniknout i ta technologie, firmy, infrastruktura…

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                        • oddie  

                          Tak povídej, jakpak se chceš bavit o smartgridu, to by mě docela zajímalo.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Nechci, to tady vsichni chytry, co o nem nevi zhola nic.

                            0 0
                            • oddie  

                              Popravdě, debata s těmi, co tohle „řešení“ nebo něco okolo něj prodávají či se snaží prodávat mi občas přijde zhruba podobná… Když to nazvu hodně jemně, ale pořád tak nějak politicky a opatrně, tak nejspíš jako drahá hračka.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Ja to nastesti neprodavam, jen jsem se v tom projektu nejak ocitnul. Draha hracka to je, ale myslim, ze casem se nektere pouzivane technologie zavedou. I kdyby nic jineho, tak se chytre elektromery libi distributorum.

                                0 0
    • Elwing  

      Už aby to tu bylo. No vážně, to já dávno jezdit nebudu až tohle vychytají. Ráda bych se zbavila přesmykače a měla elektrické řazení. Pak by mi stačilo, kdyby někdo konečně udělal funkční teleskopickou sedlovku. A to vše, co nejdřív!

      0 0
      • McBlacky  

        přesmyk mít už dneska nemusíš pro holku 34 pila s 11–42 na jedenáctce je podle mě v pohodě, elektronika dozadu tady bude do dvou let v top sadě. Ale ten teleskop moc nevidím, zatím je snaha to odlehčit, už jsou kolem 380gr, ale systémy bohužel stále vymýšlí debilnější a debilnější :/

        0 0
        • Elwing  

          Tu jedenáctku ale dělá jen sram ne? Teď právě budu muset řešit napínák a rockring a tyhlety věci mě fakt nebaví věšet na kolo. Ale chtěla bych nějaký systém od Shimana.

          0 0
          • McBlacky  

            jo Sram, od SH bys to musela nějak vykunit. Pilu od wolfa, dozadu adaptér werx nebo general lee a pak bys dostala velký 40z pastorek i k desítce. Ale mohla bys mít šaltr SH :)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • cabbage  

          34/22 =1,54

          42/34 =1,23

          To moc nevychází pokud nechce všechno tlačit..

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • akula  

      Ja teda osobně žádnej boom elektrokol nečekám, alspoň ne při současné ceně. Věřím že uplatnění pro hendikepované nebo fyzicky slabší jedince, kteří chtějí jezdit s těmi zdatnějšími, tu je. Kdybych takový elektrokolo měl v garáži, tak stejně nevím, kam bych s nim jezdil. Na dojíždění do práce, ježdění kolem města a po městě je praktičtější 125 skůtr, na dlouhý výlety cestou necestou a dovolený cestovní enduro, jako sportovní náčiní zase klasický bike a na ty ostatní praktický účely zbývá auto.

      0 0
      • miki  

        posuň se v časové ose o 25–35 let a k tomu nějaký zdravotní problém a elektrokolo ti přijde jako výhoda.Sedneš na kolo a jedeš ,nic za to neplatíš a nic do toho neleješ jen zapojíš do zásuvky a nabiješ a zase ráno frčíš do krámu nakoupit.

        0 0
        • Breakpain  

          Jenže nezapomeň, že tou dobou budou i elektro skútry. Pokud neplánuješ jezdit po chodníku/terénem … tak skútr bude mít pravděpodobně navrch (rychlost a dojezd …).

          0 0
          • miki  

            jasně ,tak dnešní doba a věk kolem 60 a potřebuješ něco na dojetí někam pro někoho bez řidičáku ,

            0 0
            • Breakpain  

              Pravda … to jsem opomněl … to je docela mocný argument ;)

              0 0
              • miki  

                mám známý co přes sezonu bydlí na zahrádce 2 km od Budějc.Pán má zdravotní problémy a jeho žena jezdí na takovým kole na nákupy cca 2,5km nakoupit po rovince do Kauflandu.sice má taky problémy ale tohle je naprosto jědinečný způsob se kamkoliv a okamžitě dostat.Její nadšení z elektrokola je neuvěřitelné.

                0 0
            • akula  

              Tuhle možnost jsem nějak opomněl – v mém okolí nevím o nikom starším 20ti let, kdo by neměl alespoň Bčko řidičák… A v tom zbytku je skůtr lepší – rychlejší, pohodlnější posed, o něco lepší ochrana před počasím a má kufr na nákup.

              0 0
              • miki  

                to co popisuješ je vlastnost naší doby -rychle protože není čas ,ženská má čas a nespěchá a těch 2,5km má za chvilku a má vzadu nosič na nákup.:-)chodila to předtím pěšky a děti jí koupili elektrokolo na její přání

                0 0
                • akula  

                  Tohle je právě podle mě cílová skupina elektrokol a ne nějací rádoby cyklisti v bikeparcích. Paní spojuje zábavu a sport s užitečným. Na to aby trasu ujela jen vlastníma silama, už ji zdraví neslouží, tak má asistenci v podobě elektromotoru. To co popisuju výš je o efektivní přepravě z bodu A do bodu B a tam vidím výrazně lepší možnosti s jen o něco vyššími náklady oproti elektrokolu.

                  0 0
    • analytic  

      To: weekend warrior :

      Jo s tím trendem se asi dá souhlasit. Nejsem ale příznivcem té myšlenky. Dnes se do výšek a vzdálených nepřístupných hvozdů dostávají bikeři „za odměnu“, musí obětovat určité úsilí a prožít trochu radosti z pohybu a pokory před terénem a krásu přírody. Většinou na takových místech potkávám lidi, kteří tam patří, nedělají bordel a chovají se k takovým odlehlým místům s pokorou.

      To ale nejde generálně říct o různých týpcích, kteří se tam dostanou bez námahy (dnes třeba na čtyrkolce, mopedu, klidne i e-kole) a s plným batohem plastových pytlíků s proviantem, randálem, výkřiky atd atd. …

      0 0
      • weekend warrior  

        ja cekam ze to prijde treba za 10, 15 let, pokud se svet nezblazni a nezemre hlady

        1/ pokud to bude jen trochu technicky mozne(vydrz baterie a konstrukce), budou se vyrobci snazit:

        1a/ omezit nazor, ze ekolo je opruz/ostuda – vyhody pro normalniho nechrta budou prevazovat

        1b/ tomu budou napomahat mistni provozovatele atrakci…(precejen ekolar zvladne navstivit vic veci za den, nez neekolar)

        2/ btw: k tomu memu vserejsimu skoro trollingu: diky za komenty a nazory. proto si troufam dodat par postrehu k funkci fs mtb ebiku, jak bych si je tak predstavoval:

        2a/ zdvih 140–160, vzduch, virtual ci 4cep

        2b/ pohon a baterie umistena na ramu, tedy pohon na stredove ose

        2c/ cilem epohonu bude udrzovat konstantni kadenci, potazmo rychlost jezdce nehlede na sklon, teoreticky i obtiznost terenu

        2d/ epohon nebude fungovat pokud neslapete, samo to klikama tocit nebude – volnobezka

        2f/ bude mozne nastavit si vykon motoru na nejaky

        ekvivalent vykonu bez funkce motoru, treba na prevod 36×11 o kadenci xy

        2g/ s pomoci epohonu nepujde jet rychleji jak 20–35km/h a i tak to bude mazec…

        3/ ale asi vznikne new odvetvi, klasicke onlyhumanpowercyklo zustane…

        0 0
        • weekend warrior  

          a podotykam, ze vychazim z toho, ze elektromotor neni potreba nijak slozite prevodovat, abych zvetsil jeho ucinost…staci jen pridat stavu a tak zvysit rychlost otacky statoru/rotoru.. to jestli to ale staci utahnout baterka u kola netusim:)))) ale u modelu vlacku TT to tak funguje…

          0 0
        • jecnak  

          ad 2g – predne jsi omezen aktualne platnou legislativou – tedy co je povazovano za kolo/elektrokolo.

          ad 2d – uz jsem nekde videl

          ad 2f – neco podobneho je aktualne fce prislapu – pomoci – u vsech elektrokol

          0 0
      • prvniodkonce  

        +1

        0 0
    • pepek  

      Tak nevím, nezaspali soudruzi u Foxu trochu?

      0 0
    • tom xtr  

      Ad e-kola: byl jsem docela překvapenej vloni v jedný oblasti v rakousko-německých alpách, jak tam začali e-kola propagovat a podporovat. V každým městečku velká půjčovna ekol, z toho část dobře vybavený ehoráky, všude po kopcích na vrcholových chatách logo dobíjecího e-pointu, v půjčovně mapky s trasama speciálně pro e-kola. Několik lidí jsem tam na těch éčkách v kopcích potkal, ale žádný velký masy to zatím nebyli (a doufám ani nebudou). Ale přijde mi to pro lidi, co nemají fyzicky na to šlapat 20 a víc kiláků hore kopcom jako docela rozumný způsob vyžití, který ničemu a nikomu moc vadit nemusí. A ten výkon e-kola byl naštěstí takovej, že mě do kopce nepředjížděli, což by mě po pravdě asi trochu sralo :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.