Ten singletrack se mi líbí, rozhodně je to lepší nápad než třeba cyklodálnice na Hostýn. Vůbec Hostýnky jsou proasfaltované až běda. Ale jak jen naše poitiky včas zarazit v jejich hloupé činnosti?
Hostýnky? :-) Když si dobře vybereš pěší cestu, tak se ti po asfaltu bude stýskat, protože vypustíš duši :-)
:-) Přesně tak, soudruh asi nejel eště K. javorník z obou stran, ani červenou na Hostýn, ani ostatních asi 100 km výživných steziček :-) Taky mi tam sem tam ten kousek asfaltu moc nevadí.
Po cestě partyzánu, výživný maso! :o)
Jasně, že je tam ještě dost cest v pohodě, my máme chatu na Rusavě a tam to začíná nabírat všude asfaltovací trend. Když pojedu od Rajnochovic tak tam asfaltu tolik není. Jak říkám, trendy jsou špatné. Nicméně, nevím co myslel „pepe“ tím soudruhem?
Byl jsem na Rusavě minulý rok poprvé, sice na pěší tůry, ale i tak to bylo super. Mě se to tam líbí takový jaký to je, byla by škoda, kdyby se začalo víc asfaltovat :/
To je právě paradox Rusavy, kolem cest bodláčí, pýr a jiný bordel, nabídka služeb naprosto otřesná – po jídle „u kůlu“ mne chytnul žlučník, sportoviště ani nemluvím – naprosto žalostné. Přehrada byla čištěna tak naposled v roce 1988, takže dneska se tam plavat nedá. na koupaliště na Rusavě se nedá chodit, protože je tam v období tepla hlava na hlavě. Navíc nějaká moudrá hlava vymyslela zavezení dna (byla tam pětimetrovka hloubka) kde se dalo dříve plavat a človek nenarážel do čvachtajících se smradů (myšleno děcek). Dnes je tam 1,60 m a voda teplá jak chcanky. Takže tam nechodím. Autobus tam nejede (na Ráztoku), všechny končí na Hořansku (snad krom jednoho), takže jinak než autem tam nedojedu, o cyklobusu ani nemluvím. Starosta je takovej typickej skoro bolševík s IQ tykve co si pořád mele svojí a rozumná řeč s ním není. Akorát že místní ho zvolí pokaždé, protože mezi místními zdegenerovanými alkoholiky se vyjímá jako jednooký mezi slepými. Asi ho znáte – odstartovává Rusavskou 50. Takže jediné co zbývá je asfaltování cyklostezek – kterým se tento idiot chlubí, co že nedělá pro cyklistiku.
Soudruh bylo takové pěkné české slovo, než ho komanči zdiskreditovali. Většinou protestují jenom potrefený husy :-)
Ale no tak… nesnáším pořekadlo o potrefených husách a jako potomek rodiny, kterou bolšáni připravili krom majetku i o životy jsem na slovo soudruh hodně alergickej.
Skutečnost, že Hostýnky jsou rájem bikerů (zatím) se spoustou cest nemůže ospravedlňovat takové prasárny, jaké se tam dějí v poslední době viz asfaltka na Hostýn z Rusavy. Za to bych nejraději podal na příslušné zastupitele Rusavy trestní oznámení. Z Okluku taky začínají asfaltovat čím dále hlouběji do lesa směrem na Ondřejovsko a taková to byla krásná pěšinka..... Satanislav
zrovna jsem to četl… asi lobby výrobců silničních kol :-))) ne teď vážně. Naštěstí bydlím dost daleko od těchto „cyklodálnic“ a doufám že v mém okolí a vůbec v Brdech se nenajde žádný podobný asfaltář. Asi bychom já i moje celopéro dost protestovali… Sice je chválihodné že se někdo chce věnovat cyklistům a dát si do volebního programu budování cyklostezek, ale tohle je krok vedle… zpevněné cyklostezky? pokud ano tak jen mezi obcemi – viz Holandsko. Ale do lesa opravdu nepatří!! natož do Šumavu a jiné chráněné území. HOWG :-)
V Brdech ne a zkus jet z Berouna do Srbska… Je to hnus milostpani :( Moc přeju úspěch Cembě snad se podaří zlomit tu zatracenou asfaltérskou lobby
:D
No, jde aspoň vidět, že až uveřejnění na idnes má ten správnej dopad.
Jak už jsem tu psal mnohokrát… v tomhle oboru se pohybuju… Tady vůbec nejde o cyklisty, ty dálnice vznikají úplně jinak: Máte nějakou obec, jste starosta a nebo zastupitel, pak za váma přijde kamarád ,který má nějakou stavební firmu a nemá práci, no a vy mu chcete pomoct… tak se obrátíte na vládní fondy, fondy EU, uděláte nějaký záměr… a jaký? Cyklostezka! Můžete se pak chvástat kolik km jste zarídil a co všechno děláte pro obec a kraj a zároveň dáte někomu práci… uděláte projekt a dostanete dotaci cca několik mega a tu musíte proinvestovat… no a nejlepší je to v asf s podložím, protože vám nikdo už nedokáže co jste v tom utopili… no jo, ale to musí být rychle! Tak vezmete těžkou techniku a stavíte! Kamarád má práci, vám je vděčný a vy se můžete chvástat a závěr? Máte několik km asf dálnice uprostřed lesa… Takhle se staví cyklostezky v Čechách! S cyklisty to nemá nic společnýho! Stezek je tu mnoho jen je za zlomek peněz označit, udělat pár odpočívek a košů… ale to tolik nesype! :-(
No, přesně tohle si myslím o té dálnici na Hostýn.
Tohodle je v ČR víc… naštěstí se na tomhle nemusím podílet… Fakt je mi toho všeho líto…
O tom, že se obce/kraje staví právě kvůli tomuhle nepochybuje snad nikdo. Jde o to přesvědčit radní, že si jejich kámoš může dobře vydělat i při stavbě singletracku, kterej alespoň bude k něčemu.
tak to dopadne takto: když mi pomůžeš schválit cyklostezku…, tak já schválim novou kanalizaci v tvojí ulici!…
Vcelku správné hodnocení situace, ale co ty koše, kdo je bude vyvážet? Tohle nepovažuji za dobrou cestu. Národ je třeba vychovávat jinak! Co do lesa přivezu, to si i odvezu a ne abych to tam nechával. Vím jak to vypadá třeba v Polsku kde je nainstalovali. Za chvíli jsou plné a bordel je všude kolem. Hold kde je jednou hromádka, každý rád přisype. Žádné odpadkové koše!!!
prave ted jsem to docetl a hned jsem utikal sem – na idnes se o tom asi vazne bavit neda. TZN – pokud chces jezdit na kole, ma byt povrch primerene hladky a pokud mozno ne do kopce a z kopce. Ten, kdo chce neco jinyho, je divnej uchyl…
Stezek je už dávno vybudovaných spousty, jen nejsou označený! ;-)
musím pochválit právě všechny co se na tom podílejí v Brdských lesích… na letošních vyjížďkách mě překvapilo kolik přibylo značek… je to paráda… a žádnej asfalt… :D Jenom k těm EU fondům, tohle je pravda, jediné co nechápu proč nestaví tyhle asfaltky fakt vedle okresek… prachy utopí a rozhodně užitečněji…
jj ale mohlo by toho být víc, kdyby se ty peníze nepromrhaly jinde… fakt je škoda! Tahle reakce byla na ty „dálnice“… ale myslím si že je vhodné alespoň zde poděkovat těm který značí a neasfaltujou po lesích! :-) Díky!
Začínám přemýšlet o tom, je-li to dobře nebo špatně… Může se stát, že to označíš, lidem se to začne líbit, stoupne provoz a nějakej chytrák se hned najde, že to je potřeba asfaltem ošetřit proti negativnímu účinku pneu cyklistů… :-(
To je otázka… to máš pravdu… asf kryty musí mít určitou tloušťku z hledika užitnosti, musí mít pevný podklad, který potřebuje další stavební práce… asf. kryty jsou v životním prostředí považované za toxické ( musí se s imy zacházet jako z nebezpečným matreriálem a i odpadem ) a jsou nepropustné pro vodu… Proto si myslím že pro zpevnění cest je vhodnějsí užít lehce hutněný makadam, nebo obdobný přírodní inertní materiál ( není toxický a propustný pro vodu ) Sice to nebude úplně rovinné, ale užívání schopné a pro životní prostředí vhodnější.
Jasně, souhlas, možností je spousta. On štěrk po určité době vůbec nevypadá špatně… :-) Na neúnosná místa a o polovinu užší…
jj a životní rostředí tolik nepoškodí a vypadá to přirozeně, a když potřebuješ opavdu rovnější povrch tak použiješ na závěrný kryt šterk 0–63 a ten když zlehka zhutníš tak máš super rovinu… a navíc vypádo to víc přirozeně než černý pás…
Může to vypadat i takhle, a to si myslím, je smysl toho o co nám jde :-)
Tohle je úplně super. U nás ale měli jeden čas záchvat a dělali pěkně zpevněný cesty (dost široký, ale ne asfaltový). Vlastně starším cestám srovnali povrch a hrozně upěchovali. Všechny tyhle cesty ale hrozně rychle zase odcházejí – dělají se tam obrovské lavóry atd., a některou takovou postičenou cestu pak z důvodu nutného zlepšení vyasfaltují. Dneska jsem po podobné zpevněné cestě loukama a polema mířil k lesu. A tuhle konkrétní cestu s jejími lavóry asi 2 roky po rekonstrukci někdo (asi domorodci z roztroušených samot) vylepšil vysypáním stavebního odpadu, moc velké zlomky tašek, dlaždic a cihel,… otřes. Kde to jde tak se teda cesta rozšiřuje jízdou po přilehlých polích a loukách – auta, traktory – někde je šířka jako na rychlostní komunikaci – hnus! Nejsem odborník, ale pamatuju jak můj děda dělal coby lesní dělník cesty se zvýšenou střední částí a příkopama – tak aby voda odtýkala. Cesty vydržely mnohem dýl. Teď se mi zdá, že se vyhazujou peníze špatnou prací.
Nebo tak…
jj na 100% vždyť už to všechno vybudovaný je! Jen to označit! Čteš mi to ze srdce! :-)
Njn, jako Ares bych měl vědět, jaké skryté touhy máš! :-))) Ne, ale tyhle trailíky, byť krátký, který se daj v pohodě jet z obou stran mi jsou nejbližší. To v pohodě jet neznamená, že se člověk řádně nezapotí! To je moje představa singletracku, ta americká, jak je zde občas prezentována, mi nějak neladí do kopce. No a z kopce bych si řádně nabil… :-) Tím neříkám, že něco mám proti např. lávkám, ale to je mimo mých rovnovážných možností. :-(
nevyzera to tam tak
Vzhledem k tomu co jezdím,spíš takovou turistiku -žádná divočina,jsem pro rozumný štěrkovky, asfalt se mi líbí jen takový, jako jsou hodně v Německu- kopírující silnice hned vedle nich, člověk se na silničce nebo crossu může přesunout v pohodě bez rizika nehody s autem…
ANO! Tady to budování tohoto tipu má smysl. Když se to zkloubí s výstavbou pozemních komunikací tak to vyjde na pakatel protože stroje tam už jsou a rozsach prací je v % obj. prací na pozemních komunikací. Tady ano, ale o5 v lese to nepochopim! Víš jak jsem to myslel… :-)
já jsem pro značení singlů ve vybraných lokalitách – i více obtížností at si zajezdí i technicky zdatnější jedinci kteří nevyhledávají stezku pro přesun z A do B, ale pro potěšení z pohybu po trase a řešení problémů „jak dát tohle“ . V Alpách (pomezí CH/IT/AT) to bylo jasný v mapě značení černě a červeně, čárkovaně a tečkovaně. nejlehčí byla červená čárkovaná, nejtěžší černá tečkovaná – což byl harcore kterej šel jen c jednom směru a to ještě ne zdaleka celej
rozhodne… znaceni obtiznosti, podle me, je jeden ze zakladu spravneho fungovani. akorat to nese strasne moc dalsich otazek, problemu k reseni, …, ktere se mi tu ted nechce vypisovat:-)
upřímně řečeno si nemyslím že v ČR tohle někdy bude fungovat :/ ale představa je to krásná – no a proto čas od času bereme své miláčky a jedeme si zajezdit někam kde už to pochopili
Zas tohle se da udelat jen lokalne v nakym arealu, asi tezko udelas 10 stezek z prahy do brna s ruznejma obtiznostma, ale v krkonosich, sumave, jizerkach a podobne by to melo smysl, akorat by k tomu potom moh vydat nejakyho pruvodce, treba jako jsou vodni toky
Teď se mi dostala do ruky nová cyklomapa od Shockartu, ve které jsou značeny ne jen cyklostezky, ale i kolem průjezdné cesty spojovačky, polňačky, singlíky atd. Systém značení je podobným principem čar, čárek a teček. Můžeš si tedy vybrat trasu s co nejvíc tečkama a tuším, že jsou tam zakresleny i překážky a záludnosti.
nějaká speciální edice? to mě zajímá, protože často už jsem se na TZku spálil že to nešlo jet a někdy ani nést :)
jj…to je presne ono proc si myslim ze je potreba stavet singly. cesko ma sice strasne moc cest a cesticek ale protoze sou primarne lesacke tak casto se pesinka zmeni na tratoliste bahna, nekdy proste zanikne…meni se to strasne rychle. muzes znat pomery ve svem blizkem okoli (ktere mas ale 1000× projete) ale jak vyjedes za hranice okresu tak jsi nahrany… proto si myslim ze prvni starosta (…,mikroregiony,…) ktery pochopi vyznam site singlu + kvalitni a ucelene komunikace tak z toho muze strasne moc vytezit
No rek bych ze takovejch off-road cyklistu moc neni, vetsinu cyklistu co potkam je na asfalte a vetsinou maj MTB, na lesnich pesinkach potkavam spis pesaky, obcas se vyjimka najde, ale podle stop co vidim tak bych tak typoval ze v mem okoli jezdi po pesinkach tak max 5–10 bikeru. Takze se to Starostum z naseho okoli nevyplati
jenže kdyby se někdy ty singly udělaly tak by se tam začalo jezdit, na víkendy atd.
jenze to prave souvisi. vic cyklistu v lese neni prevazne proto, protoze:
ve chvili kdy udelas dobre (smysluplne) podminky -lidi budou mit zaruceno ze tam ten trail bude, ze bude v takovem stavu jakem ma, ze bude mit tu obtiznost jakou si nasli v pruvodci, ze je nenasilne provede skutecnou prirodou...... pak si tu zkusenost porovnaji s tim co zazili na asfaltove dalnici, pak se prirozene tento stav zacne menit.
pokud nekdo argumentuje tim ze lidi chteji jezdit (protoze jezdi) po asfalte, tak je to spatny argument. oni po nem jezdi protoze nemaji jinou moznost vyberu.
samozrejme ze existuje skupina lidi kteri ho skutecne chteji a tem to pravo neupiram. jen bych byl rad kdyby se zlomek castek dostal i k nasi nemale skupine bajkeru, ktera ma na to pravo stejne jako „asfaltovi“. a nejde o nejakou lokalnost pro par lidi, ve chvili kdy budou dobre podminky, pak se tam zacnou sjizdet lidi z cele republiky.
Nic speciálního – nová edice, se kterou chtějí pokrýt celou ČR. Zatím vyšlo asi 7ks. velikost je 1:60 000, což je tak akorát abys nevyjel z mapy a něco viděl. Mám Český Ráj, kde nově bydlím a celkem ji pro plánování nových tras používám (jsou tam i hospody, kde rádi uvítají cyklisty – i když určitě ne všechny). Vím, že je ještě Kokořínsko který jsem taky pořídil.
tak na to Kokořínskou jsem zvědavej, některý cesty jsoutam hodně výživný
Tak se obávám, že ty opravdu pěkný stezky tam nebudou. Několik pěkných stezek a sjezdíků kolem Dražejova, Nedvězí a Housky určitě není učeno pro širší veřejnost.
Jo jinak asi víc společně s ukázkou na: www.shocart.cz/cs/story.php?…
taky myslím že některý lahůdky co jsem tam měl možnost projet budou v mapě značeny jako nesjízdné :)
asfaltové dálnice v přírodě jsou blbina. jako silničář bych přivítal pořádně opravené silnice nižších tříd a jako salonní biker zase hezky značené lesní cestičky nerozryté těžkou technikou. nějaká úzká asfaltka mezi poli je zralá tak leda na zničení první zimou, protože na její údržbu se každej tak leda vysere. a pro mě osobně je horák symbolem ježdění v terénu a ne někde po asfaltě, já osobně na bantamáku na silnici trpím jako zvíře :-) a vzpomínám na silničku. když jsem viděl ty fotky cestiček, co jsou ve starších příspěvcích, tak jsem si řekl, že tohle je podle mýho gusta. takhle má vypadat stezka, ne nějakej poblbanej asfalt. bohužel politika je politika a v té rozum nehledejme
p.s.: když kolega viděl fotky těch singlů z článku na idnes, tak začal držkovat, že po tomhle se nedá ani chodit, natožpak jezdit. názor člověka, co za rok najede 500 km :-)
Je dobre ze ten clanek na idnes je, ale tech fotek tam meli dat vic, s cestama dle ruzne obtiznosti. Dane platime spolecne, a ty stezky by meli slouzit vsem. Nedovedu si predstavit, jak na to nekdo veme 6ti lete deti. Pro nekoho ty fotky muzou byt zavadejici.
nj vyváženost je nutná všechno. když vidím některé singletracky, tak si taky říkám, že to je ozlomvaz, ale jiné se mi zas strašně líbí, taková stezička na hřebeni hor musí být naprostá paráda.
Ten výběr fotek je divnej, asi chtěli, aby to vyznělo jako nesjizdne cesty pro tvrďáky :-( Vyšlo to v idnes taky někde na papíře a nebo je to opravdu jen na webu?
Jaky tvrdaky? dyt tohle by se vsechno dalo ject na crossovym kole
Ty to das, protoze jsi mlady, zdravi, urcite v dobre kondici. Svatecni jezdci a rodinky s detma to nemusej dat. Me osobne takovej singletrack vyhovuje. Resenim je cleneni dle obtiznosti, moznost objizdek, atd…
Kazdopadne jsem rad, ze ten clanek na idnes je.
jo to jo, ale tohle bych nerek ze jsou nejake fotky ktere by meli odrazovat, spis nalakat, ze to proste jde udelat i bez asfaltu, ale je asi pravda ze proste kazdej ma jinej uhel pohledu.
podobný stezičky jezdím na Frantovi bez problémů. kde to nedávám, tam slezu a chvíli jdu
Výběr fotek dělala redaktorka z idnesu, nevím jaké ostatní fotky těch singletracků měla na výběr, viděl jsem jenom tu část fotek ze šumavy.
Myslím že to vyšlo jenom na webu.
Že by se hnuly ledy? Zdá se, že budování asfaltových cyklostezek nevadí už jenom nám cestovani.idnes.cz/budovani-cyklostezek-po-cesku-kdyz-drahy-asfalt-tece-krajinou-pba-/ig_kolo.asp?c=A070327_114655_ig_kolo_tom
Aha, tak to se nepovaedlo, tímto odkazem příspěvek začínaá. Už jsem se v tom trochu utopil, sorry :-))
Nejhorší je používání těžké lesní techniky – takový traktor se prohrábne dost hluboko a je po cestě. proto lesáci svoje cesty asfaltují. Horší je, že znám i cyklotrasy (nikoliv cyklostezky), které používají i zemědělci pro přesun svých dotovaných ořů. Jel jsem po jedné takové cyklotrase, bylo mokro, vrchní tvrdá slupka cesty byla poničena traktorem, prohrábnuta na mazavý jíl , ten obalil kolo a bylo po výletě.
jojo lední technika moc cestám neprospívá… obzváště teď na jaře je to znát… na posledním švihu jsem během 1 km po téhle cestě nabral image zápasníka v bahně :-)))
a na co vlastně potřebujete v přírodě (mimo město) cyklostezku?? Nevidím problém najít si v terénu cestu sám. Snad jako spojnice měst nebo v místech rušných komunikací, ale to je stejný problém jako ve městě – měly by být sjízdné pro všechny, tedy i děti nebo silničáře, nejenom pro enduro. Hlavně proto, že je cyklista takovou se silnicí souběžnou cyklostezku povinne použít a málokdo z radních si uvědomuje do jak prekérní situace je postaven třeba silničář, který by měl skákat přes obrubníky, o motajících se důchodcích ani nemluvím.Většina budovaných cyklostezek třeba v Ostravě je dobrá tak akorád pro kočárky…
mluvíš mi z duše.
Nebo pro bruslaře s čoklem na vodítku přes celou stezku… jako je tomu tady ve Zlíně. Cesty jsou ale záhodno, není třeba budovat, spíše se starat aby stávající nerozjížděli lesáci, zemědělci, aby nezanikaly a aby byly značené. Nic víc. A aby na nich nestáli ti kreténi z Policie ČR a nedávali vám dýchnout, protože na cyklostezkách to ti debilové dělat mohou a také občas dělají.
No jo, možná by se na kole mohl zavést nějaký menší povolený alkohol. Když si někdo chce dát na vyjížďce 2 desítky, ohrožuje víceméně sebe. Na druhou stranu když vidím borce jak se motá od škarpy ke škarpě a v žilách má 3 promile, nechtěl bych ho potkat autem za tmy a neslouží to ani už tak nízké oblibě cyklistů ze strany řidičů.
Souhaaas, jenže něco jiného je dát si na kole desinu na žízeň a něco jiného jet na kolem z knajpy, kde jsem dal 10 piv a dva rumy.
Včera bylo v novinách, nějakej borec na kole jel s 1,6 promile a najel do chodců :-( Musel bych přesně hledat kde, ale někde nad Jabloncem nad Nisou. A dneska jsem dával do fóra ty Moraváky … Fakt to nejhlavnější, co potřebujeme, je k ježdění na kole ještě chlastat.